ÄNTLIGEN & VÄLKOMNA TILL MIG PÅ NYTT...

Ibland känner man att det är dags att ta sin Mats ur skolan…. och eftersom jag saknat er  alla sedan Passagen bloggen dog… så startar jag upp här istället. Ni får ha tålamod – för innan jag lär känna den här bloggen så kommer det säkert att dyka upp ett och annat bekymmer…. men jag ger mig inte… det här SKA ta mig tusan funka… så ha tålamod mina vänner !!

 

Och snälla ni… känner ni någon som följer min blogg.. så meddela den här nya adressen !!

Annars kommer det att funka exakt som tidigare !!

Ni är välkomna att ställa frågor  som kommentarer och jag besvarar så många frågor  jag hinner.

Ni är välkomna att maila era gästbloggar till mig och jag publicerar dem

Och tänk på att det  här är en LEVANDE blogg..  det är jättebra om ni kommenterar varann och ger varandra råd och rön på vägen…

Sisådär.. nu ska jag se om jag kan publicera detta..

Välkomna hit och en stor kram på er alla var och en. Herregud vad jag saknat er !

 

1 Cat:

skriven

Det var ju tur att bloggen kom upp igen!

Svar: Tack för all hjälp :)
Esmaralda

2 ESMARALDA:

skriven

Testar....

3 Lavena:

skriven

Åh! HERREGUD VAD JAG HAR SAKNAT DIG!!!!! Hoppas att allt funkar nu, och räkna med mitt besök varje morgon! Lägger ut hos mig att du är tillbaka med en gång! Välkommen! Kramar<3!

Svar: Så snällt av dej !! Och jag är galet glad att VARA tillbaka.. ska bara få häng på det här med nya bloggen.. men det kommer... kramar :)
Esmaralda

4 mormor:):

skriven

Åh, vad kul du kommit igång igen!! Hoppas du ska trivas här. Lär nog inte ta så lång tid förrän bloggen är "översvämmad" igen :)
Klarade "Mannagrynsbonnen Glenn" stormen bra eller det va otäckt för honom ;)

KRAAAM <3

5 Jennifer:

skriven

Härligt att bloggen är återuppstånden!! :) Hann börja sakna den rejält :)

Ojojoj nu har jag bokat resan till Thailand på 3 månader... Får se om det kommer att bära eller brista... Lite galen är man ju, men man får bara tänka att de saker man oftast ångrar är dem man INTE gör... Håller tummarna att universam är med mig i detta! Kram

6 Susan :

skriven

Jag har saknat dig!

kram :O)

7 anonym abstinens:

skriven

För tusan. Inte en dag för tidigt. Tack och lov.
Man kan inte överleva med abstinens hur länge som helst.

8 Angeli:

skriven

Vad kul att du är tillbaka!! :)
Skickar runt din nya adress!

Kram och :)

9 G:):

skriven

Går jeg en fin og bra tid i møte?

10 G:):

skriven

Og et spm til, blir R glad når jeg kontakter han og er med han?

11 Anne:

skriven

Äntligen tillbaka, har saknat att läsa din blogg. Jag kommenterar inte ofta men jag brukar läsa den.

Svar: Tackar tackar.. jag är så glad att vara tillbax.. kram :)
Esmaralda

12 åsa s:

skriven

Åh va skönt ! jag trodde det va fel på min dator? Du är underbar esmaralda o du ger dig inte. toppen o spark i häcken!! fniss

13 MollyD:

skriven

Äntligen !!!! YEY!!

Kram:)

14 Skorpan:

skriven

Jaa äntligen :)!!
Har saknat din blogg!
Kram Skorpan

15 Zita:

skriven

Hur bli min Ekonomi?

16 Zita:

skriven

Hur bli min Ekonomi?

17 Micke:

skriven

Ja jag undrade över var den tog vägen, men det verkar som att hela passagen har lagt ned. Den här verkar ju fin dock, fast väldigt vit sida må jag säga :)

Svar: Ja, jag har ju inte riktigt kommit igång... det finns nog lite fler funktioner som jag lär mej så småningom... jag är glad bara att ha kommit så här långt :) Kram
Esmaralda

18 Anna:

skriven

Äntligen!! Vad roligt...du har varit saknad :)! Har velat tacka för svaret jag fick av dig precis innan sidan havererade så äntligen får jag göra det också.. Tack!

Lycka till på nya stället :)

Kramar från Anna!!

19 Anna:

skriven

ÄNTLIGEN!!
Min morgonrutin har varit helt fel sedan du "försvann". Skönt att du är tebax!

Kram
Anna

20 Finländskorna:

skriven

Det var nu på tiden :)

21 Mirran730:

skriven

Hej Es!
Tack för mejlet om nya bloggen. Det har känts frustrerande när den andra bloggen inte funkade. Jag älskar att läsa din blogg morgon lunch kväll. Kram

Svar: Ja, och du kan tro att jag saknar er alla på bloggen !!! Ha lite tålamod nu i början.. det tar lite tid innan jag fattar allt på nya stället :) Kramar :)
Esmaralda

22 Lilleba:

skriven

Grattis, Esmaralda, med ny blogg..
Endelig, der er du.
Har hatt "abstinens" helt siden den gamle bloggen bare forsvant.
Jeg håper at alle dine trofaste lesere får vite gjennom jungel-telegrafen hvor den nye bloggen er. Jeg skal i allefall bidra med mitt !
Kram !

23 Anonym:

skriven

Jippie! Gud, vad jag har saknat dig! Skrev en kommentar förut, men den kom inte med... Har iaf lagt ut hos mig att du är tillbaka på den här adressen! Stora kramen<3!

24 Lavena:

skriven

Jippie! Gud, vad jag har saknat dig! Skrev en kommentar förut, men den kom inte med... Har iaf lagt ut hos mig att du är tillbaka på den här adressen! Stora kramen<3!

25 ESMARALDA:

skriven

Hrm.. svarade på ett antal av era kommentarer men det kom inte med... får träna mig lite på det här.. ha tålamod mina vänner...

26 Mikaela:

skriven

Vi har saknat dig :)

Svar: Och jag har också saknat !! Kram :)
Esmaralda

27 Yvonne:

skriven

Åh Herregud vad vi saknat dig!!

Kram. Yvonne.

Svar: Ja.. och jag har saknar er alla så in i vassen !! Kram :)
Esmaralda

28 Anonym:

skriven

Välkommen tillbaka!!! :)

Svar: Tackar :)
Esmaralda

29 Kicki:

skriven

VÄLKOMMEN TEBAX! <3 Nu är ordningen återställd, ser fram emot nya kloka ord och tankar här. OCh fiiiiin är bloggsidan också. kraaaaam

Svar: man tackar,,, och det är så himla kul att vara tillbax.. kram:)
Esmaralda

30 Gabriella:

skriven

YeAy, härligt att ha dig tillbaka! KRAM :)

31 Carina:

skriven

Härligt att du är tillbaka.Har varit så trist att
inte få läsa din blogg dom här dagarna.
Ser du något jobb i sikte för mig?
Kram



Svar: Härligt att VARA tillbaka - kan du tro :) Ja, det känns om ett jobb närmar sig..håll ögonen öppna..kram :)
Esmaralda

32 Ingela:

skriven

Något har verkligen saknats sista tiden, åh vad kul att du är tillbaka!! Trodde det var min dator som det var fel på...

Lycka till med nya sidan!

Kram Ingela

Svar: Det är så härligt att vara tillbax... kram:)
Esmaralda

33 PL:

skriven

Välkommen tillbaka! Kram!

Svar: Tackar.. kram :)
Esmaralda

34 Flora:

skriven

Vad roligt att du är tillbaka. :) Med vänlig hälsning, Flora.

35 Flora :

skriven

Kan du om jag hittar arbete snart? Jag har nått botten och har svårt att klara mig numera.

Tacksam för svar.
Med vänlig hälsning, Flora.

Svar: Jo Flora, jag ser att du kommer att ha någon form av arbete och det ser inte ut att vara långt borta.. se ge inte upp.... kram :)
Esmaralda

36 marjuska:

skriven

minst en veckas tid har jag trott att min dator varit galen.Laven genom dig fick veta att det är problem med hela passagen.Härligt att ha dig tillbaka Esmaralda!!!

Svar: Och det är underbart att vara tillbaka.,., kram :)
Esmaralda

37 marjuska:

skriven

glad över att du är tillbaka Esmaralda!

38 Daniel:

skriven

Jag har saknat din blogg väldigt mycket så jag är fantastiskt glad att du nu har en ny! Dessutom så ser denna mycket finare ut än den gamla bloggen. Och det bästa av allt är att du har lämnat Passagen. Fy fan vilket företag!

Välkommen tillbaka Esmaralda!
KRAM

Svar: Ja, Passagen är inte kul att ha å göra med... kram :)
Esmaralda

39 Catlin:

skriven

Vad glad jag blir att hitta bloggen igen! Var helt säker på att det var min dator som det var fel på! Har blivit helt beroende av att starta dagen med att läsa din blogg Esmaralda!Tack!

40 Catlin:

skriven

Vad glad jag blir att hitta bloggen igen! Var helt säker på att det var min dator som det var fel på! Har blivit helt beroende av att starta dagen med att läsa din blogg Esmaralda!Tack!

Svar: Jag är lika glad & lika beroende av er allesammans :) Kram :)
Esmaralda

41 Carina:

skriven

Har verkligen saknat din blogg. Det verkar som hela bloggpassagen är nere och kanske inte kommer tillbaka, läste jag någonstans.

Kul att du är tillbaka igen.
Kram
Carina F

Svar: Välkommen hit Carina... och det ser hopplöst ut med Passagen blogg...jag är så glad för den här nya bloggplatsen och hoppas att du och ni alla ska trivas här.. kram:)
Esmaralda

42 Anna:

skriven

Hej! De är verkligen skönt och en lättnad att din blogg äntligen kommit tillbaka och fin är den också!
Men jag undrar vad D.R tycker om mig? Stor Kram!

43 Amanda:

skriven

Trodde jag hade fått något virus i min dator. Så oj vad glad jag blev av att få impuls om att du nu startat en ny blogg, och snygg var den också ;)

Varma kramar

Svar: Du är så välkommen hit Amanda.. och det känns väl skönt att det inte var virus som ställde till eländet... kram :)
Esmaralda

44 PS:

skriven

Härligt att du är tillbaka!

Svar: Tackar :)
Esmaralda

45 Anonym:

skriven

Glad att du ör till baka Ser attdu ör omtyckt.Soliga hälsningar Kirsten Chen :-)

Svar: Ja, jag blir riktigt rörd över alla hälsningar.. kram :)
Esmaralda

46 Jonkan:

skriven

Jag som i flera dagar undrat vad som hände med bloggen! Kändes som ett tomrum :')Skönt att du är "tillbaka". Krameeen~~

Svar: Ja, det är härligt att vara tillbaka... kram :)
Esmaralda

47 Lillan:

skriven

Det var väl för väl att det rättade till sig. Det skall väl till att förnyas ibland o då görs det väl på " sitt " sätt!? Välkommen tillbaka Ez <3

Svar: Sant !!! Tack :)
Esmaralda

48 Peter:

skriven

Hej Esmaralda!
Tack så väldigt för din hjälp med min fråga. Den kvinnan som jag sänt blommor till, kommer det bli hon och jag i framtiden?

49 Frida:

skriven

Åh! Är det här du är nu Es! Så bra, har saknat dig och alla andra oxå.

/Kram

Svar: Du är så välkommen hit Frida och jag hoppas fler av vårt gamla gäng hittar oss... har saknar er alla..kram:)
Esmaralda

50 Lisa:

skriven

Ja hej Jag började redan undra vad som har hänt! Kram/Lisa

Svar: Skönt att vi fick ordning på det till sist !! Kram :)
Esmaralda

51 Kicki:

skriven

Hej!! Va roligt att se dig igen. Hittade hit igen av en slump.
Många varma kramar till dig Esmaralda
Kicki

Svar: Vilken tur du hittade rätt !! Glad jag blir. Kram o välkommen hit :)
Esmaralda

52 Lillis:

skriven

Hej Es.Jag hade svårt att hitta din nya sida.Men nu är allt bra igen.När jag hittade dig.Jättefin sida.Tack för svaret. Kram

53 BA:

skriven

Hej Bra att du är tillbaka igen.
I seansen jag fick nämde du att jag skulle hitta rätt. Kan du se om jag har gjort det nu? Hoppas på svar.

54 Kia:

skriven

Hej! Vad jag blev glad när jag hittade dig igen. Jag trodde det var något fel på min dator och körde olika rensningsprogram och höll på.
Måste ju då få passa på och fråga, träffar jag någon ny kärlek snart?
Kramar Kia

Svar: Vilken tur att det blev rätt till sist & att du hittade hit.. du är så välkommen !! Du träffar en ny kärlek.. kanske inte inom närmaste tiden.. men så småningom.. kram :)
Esmaralda

55 Lilla jag:

skriven

Hej! Härligt att allt är som det ska igen med bloggen. Skickar frågan igen och hoppas på svar. Jag undrar hur kärleken blir i mitt liv? Har jag ens träffat honom än? Känner mig förvirrad. Kram

Svar: Nja.. jag ser faktiskt ett annat möte lite längre fram men du ska lyssna till din egen inre röst och låta den leda dig.. kram:)
Esmaralda

56 Bohista - konst och livsstil :

skriven

Jag kom in här av en slump faktiskt, men för någon dag sedan pratade jag med min farmor och sa att jag gärna ville besöka någon som kan spå och vips - så kom jag hit! Jag vet inte varför eller vad jag vill fråga, känner mig bara allmänt vilsen i livet. Kul att du har startat en blogg, ska bli med nöje att följa dig! :)

Svar: Ja, jag har nyss flyttat hit från Passagen där jag bloggat i flera år.. och du är välkommen hit :)
Esmaralda

57 Hedwig:

skriven

Hej Esmaralda (och alla andra läsare)!
Jag har kommit på din sida för första gången, den ser fin ut! Som du berättat i seansen får jag mest lita på min egen magkänsla när det gäller att välja ny lägenhet men jag blir så rädd att det nya hemmet blir en katastrof på nytt... Jag såg en hyresrätt som ligger på Pausgang 9 (Groningen, Holland). Kunde det vara något Esmaralda? Tror du att jag kan få den och att jag har råd med den även i framtiden?
Om du hinner svara mig, tusen tack för det och en bra dag önskas till alla. //Hedwig

58 Lilla jag:

skriven

Tack för ditt svar Esmaralda!
Kände på mig att jag nog inte träffat honom med stort H än även om det finns två män som jag tycker väldigt mycket om i mitt liv. Återkommer med stor sannolikhet för en mer omfattande sittning.
Tack för uppmaningen att lyssna inåt, jag behövde påminnas! :)

59 bettan:

skriven

ser du någon man för mig???

60 Johanna:

skriven

Företaget jag jobbar på har gått ihop med ett annat bolag. Känner en viss oro över detta och funderar på att söka mig vidare. Är oron obefogad? eller finns det något annat för mig inom det närmaste?

61 Marie:

skriven

Hej. (Är jag på rätt bloggsida nu ? Har redan två samma frågor, förlåt att jag är så vilsen, på din andra blogg :).
Har en fråga som är jätte viktig för mig: Har tänkt på en man varje dag sedan juli 2012. Emellanåt har vi varit tillsammans, emellanåt är han med sin ex(nuvarande) som han är ekonomisk beroende av. Slipper inte honom, han känns viktig. Blir det något med honom någonsin (eller snart) eller är det här bara något som jag borde komma över?
Mvh Marie

62 lalla:

skriven

Hej! Ser du om jag kommer att byta jobb och till vad i så fall?
Tack på förhand.

63 charlotta:

skriven

Hej igen, nu hoppas jag att jag kommit rätt. Först vill jag säga - vad underbart som människor som du som vill hjälpa andra utan att ta betalt. Ett stort varmt TACK!

Jag har problem med min bror. Under en längre tid har det känts som om han 'väljer bort' mig och min dotter mot sin frus familj och vänner. Han är otrevlig och snäser mot mig. Nu bråkar vi om julen -när vi alla hälsa på hos min mamma tar de 4 all plats mot mig och min dotter- Tomten skall inte heller komma för HANS barn är rädda för tomten ( minsta dottern 8mån...) Vad är det som händer? Vi brukade vara 'syskontäta' men har nu knapp någon kontakt alls. Saknar honom och min dotter också som inte har egen pappa. Han är dessutom gudfar åt min dotter. Går det att reparera vår relation? Jag förstår inte vad som hänt- vad jag gjort- och hur blev det så här? Jag känner att all min energi rinner ur mig och det räcker med att min dotters pappa krånglar och hans mamma typ stalkar mig. Hur reder jag ut all aggression i mitt liv? kram Charlotta

64 charlotta:

skriven

hej, nu hoppas jag att det är rätt. Ett stort TACK till dig och din blogg!

Jag har problem med min bror. Under en längre tid har det känts som om han 'väljer bort' mig och min dotter mot sin frus familj och vänner. Nu bråkar vi om julen -när vi alla hälsa på hos min mamma tar de 4 all plats mot mig och min dotter- Tomten skall inte heller komma för HANS barn är rädda för tomten ( minsta dottern 8mån...) Vad är det som händer? Vi brukade vara 'syskontäta' men har nu knapp någon kontakt alls. Saknar honom och min dotter också som inte har egen pappa. Han är dessutom gudfar åt min dotter. Går det att reparera vår relation? Jag förstår inte vad som hänt- vad jag gjort- och hur blev det så här? Jag känner att all min energi rinner ur mig och det räcker med att min dotters pappa krånglar och hans mamma typ stalkar mig. Hur reder jag ut all aggression i mitt liv? kram Charlotta

Svar: Jo det går att reparera men det tar tid.. försök att ligg lite lågt och ställ inte till svars för ingenting gott kommer ur detta... luta dig mot andra människor närmaste tiden och så småningom har du din bror tillbaka.. inte som det var förut men ändå på ett bra sätt.. kram :)
Esmaralda

65 charlotta:

skriven

Hoppas jag gör rätt nu :). Ett stort TACK till dig som tar dig tid för människor du ej känner ..!
Jag har problem med min bror. Under en längre tid har det känts som om han 'väljer bort' mig och min dotter mot sin frus familj och vänner. Nu bråkar vi om julen -när vi alla hälsa på hos min mamma tar de 4 all plats mot mig och min dotter- Tomten skall inte heller komma för HANS barn är rädda för tomten ( minsta dottern 8mån...) Vad är det som händer? Vi brukade vara 'syskontäta' men har nu knapp någon kontakt alls. Saknar honom och min dotter också som inte har egen pappa. Han är dessutom gudfar åt min dotter. Går det att reparera vår relation? Jag förstår inte vad som hänt- vad jag gjort- och hur blev det så här? Jag känner att all min energi rinner ur mig och det räcker med att min dotters pappa krånglar och hans mamma typ stalkar mig. Hur reder jag ut all aggression i mitt liv? kram Charlotta

66 charlotta:

skriven

åh tack för ditt svar- förlåt, min kommentar råkade visst komma in 3 ggr... då det ej kom upp tryckte jag igenom 2 ggr till utan att jag såg - typiskt mig- otålig!! Undrar lite då ang ditt svar- kan du se hur det har blivit så här? Har jag gjort någonting för att han skall stänga mig och min dotter ute från han och sina barn? Kram igen och GOD JUL! :)

67 miss :

skriven

hejsan.
skulle du kunna se vad som händer mellan mig och min dotters pappa.? om vad som kommer ske för honom och om jag träffar ny man? elle blir det jag och han igen?
Snälla svara

68 glad men ändå uppgiven...:

skriven

Hej,
Finns det någon mening med livet- det känns så meningslöst... hur kommer det sig att man kan ha så mycket men ändå känna en sån tomhet och ledsenhet inom bords? Finns det någon mening att känna så här? Finns det ljus någon gång längre fram? ibland känns det som om min dotter skulle ha det bättre hos en fosterfamilj än hos en ensamstående mamma som så ofta är ledsen och nedstämd, hon är det bästa som finns ändå funderar jag på att ge upp henne. Jag förstår inte vad det är..... Ska jag det?Hur ska hon få det om det fortsätter så här??
osäker på framtiden...


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: