Om att hänga.....

Jaha.. då var det långfredag & det förvånar mig at här t i ortodoxa Grekland är alla butiker öppna som vanligt... annat var det när jag var barn för 100 år sen.. då  hölls det minsann stängt både här och där och på Tv var det rena begravningsstämningen..... 
 
I dag har vi hyrt bil....
 
 
Och här sitter vi på mitt favvoställe Albatross och käkar lunch och sen kör vi bara runt lite som det faller sig och utan några planer alls.
 
 
 
Japp.. lika härligt som det ser ut !!
 
I kväll  blir det till kyrkan här i Spata för att lyssna på sång & skådespel...
 
kram på er
1 Sh:

skriven

Hej es
Dom senaste dagarna har jag sett A i högskolan igen, det var ett tag sen. Jag tror att han känner igen mig eftersom vi har gemensamma vänner , men ser du vad han tänker på när han ser mig? Ibland känns det som att han tittar lite konstigt på mig..

Kram och glad påsk :)

2 Sh:

skriven

Hej es
Dom senaste dagarna har jag sett A i högskolan igen, det var ett tag sen. Jag tror att han känner igen mig eftersom vi har gemensamma vänner , men ser du vad han tänker på när han ser mig? Ibland känns det som att han tittar lite konstigt på mig..

Kram och glad påsk :)

3 Anonym:

skriven

Hej. Kommer han svara på mitt mess? Har han förståt att det är jag? Kram o trevlig kväll!

4 Jossan:

skriven

Jag saknar min vän J jätte mycket. Jag vet att vi aldrig kommer bli tillsammans men ändå tycker jag om honom men inte på det sättet. Har vi levt tillsammans i tidigare liv?

5 Linda:

skriven

Hej Esmaralda!

Tack för ditt svar igår! :-)
Glad Påsk till dig och vännen!

Linda

6 M:

skriven

Hej Esmaralda!

tycker du att jag ska prova nätet igen? träffade även en man igår, är jag i hans tankar?

Svar: Pröva det som känns rätt för dig... ta det i din egen takt.. än har du inte träffat rätt men det kommer.. kram :)
Esmaralda

7 Anonym:

skriven

Hej ES!
Kontaktar ha mig igen?
Kram

8 I kärlekens tecken:

skriven

Har träffat en underbar kille som jag känner så himla mycket för. Är kärleken speciell?

9 Emmi:

skriven

Tack för ditt svar igår, känns lite pirrigt att veta att det finns en chans till kärlek i år.. Efter två år som singel och lite av den varan så skulle det vara en trevlig överraskning :)

10 Anonym:

skriven

Hej ES!
Finns jag i hans tankar?
Kram

11 Anonym:

skriven

Blir alldeles glad av att titta på bilderna :) Ha en fortsatt underbar semester!
Kram

Svar: tack o kram :)
Esmaralda

12 Anonym:

skriven

Hej es jag testar igen
Dom senaste dagarna har jag sett A i högskolan igen, det var ett tag sen. Jag tror att han känner igen mig eftersom vi har gemensamma vänner , men ser du vad han tänker på när han ser mig? Ibland känns det som att han tittar lite konstigt på mig..

Kram och glad påsk :)

13 Anonym:

skriven

Hej es
Dom senaste dagarna har jag sett A i högskolan igen, det var ett tag sen. Jag tror att han känner igen mig eftersom vi har gemensamma vänner , men ser du vad han tänker på när han ser mig? Ibland känns det som att han tittar lite konstigt på mig..

Kram och glad påsk :)

14 Blå Jungfrun:

skriven

Försöker igen!
Snälla du säg mig hur han mår! Det är något som inte stämmer där, han döljer det bra men jag ser igenom hans fasad, något stör honom det är jag rätt så säker på. Kan det vara hans förhållande som går snett? Det tär på mig att se honom så här. Jag bryr mig mer än vad jag borde, men han har betytt och betyder mycket för mig! Så jag vill han allt väl

Svar: han har dippat lite det är sant men inte värre än han reder ut det.. kram :)
Esmaralda

15 Helena Ir:

skriven

Trevligt ni har det du och "gubben" din ;)

Jag mår bra,känner att kroppen är med mig :)
Känns så bra att kunna skriva det..
Och på söndag åker jag till ena dottern med familj..
Känns som lyckan ler mot mig :)

Kram :)

16 Jossan :

skriven

Jag saknar min vän J jätte mycket. Jag vet att vi aldrig kommer bli tillsammans men ändå tycker jag om honom men inte på det sättet. Har vi levt tillsammans i tidigare liv?

17 Helen:

skriven

Förstår att Ni njuter . Här hemma har det varit omväxlande soligt o regnigt. Men har fått planterat lite blommor iallafall. Och förberett inför morrondagen. Ikväll blir det lammstek med potatisgratäng.

Ha en fin kväll och sen påsk. Kram

Svar: Åhh så gott :) kram :)
Esmaralda

18 Anonym:

skriven

Hej ES!
Kontaktar han mig igen?
Kram

19 Anonym:

skriven

Hej ES!
Har han några känslor för mig? Kram

20 Hedwig:

skriven

Glad påsk! Det känns bra att du tänker gå i kyrkan för alla som var på Blåkulla igår ska väl tvätta/be bort sina synder. Spännande att fira påsk i den ortodox-kristna traditionen, de har de vackraste kyrkosångerna tycker jag.

CARINA ST
Det är hemskt att du har så mycket stress kring din ekonomi. Själv har jag upplevt att ingenting ger så mycket stress som hälsoproblem men sedan kommer ekonomiska problem faktiskt som även går på nerverna. Mitt råd är att ta ett extrajobb som barnpassning/ undervisning eller så eller att hyra ut ett av dina rum om det går. Mitt intryck var (när jag var i Sverige) att många svenskar gjorde det även om lägenheterna ofta är små..Hoppas att du får fart på din ekonomi på något sätt.

Svar: Japp... om ett par minuter ger jag mig iväg o är säker på att det blir vackert.. kram :)
Esmaralda

21 Anonym:

skriven

Varför gratta inte V och A o dem andra killarna mig?

22 Emma:

skriven

Hej

har han känslor för mig? som jag tänk på den personen har han?

23 Emma:

skriven

Hej

har han känslor för mig? som jag tänk på den personen har han?

24 M:

skriven

så det är långfredag, var tvungen googla och fann orsaken till varför det heter långfredag, kanske därför det är så extremt sega dagar nu.

Svar: Kram :)
Esmaralda

25 Anonym:

skriven

Hej ES!
Träffar jag den rätta inom 1-3 år?
Kram

26 Kerstin:

skriven

Hej, det är en brake mellan mig och min vän. Kommer han att höra av sig, kommer det att bli vi? Saknar honom oerhört. Kram och tack.

27 Eww:

skriven

Hej. Kan du se hur lång tid det kommer att ta att sälja vårat hus??? Väldigt tacksam om man fick ett svar av dig! <3 Kramar <3

28 Anonym:

skriven

Har jag missat den jag är ämnad för

Svar: Nej det har du inte.. kram :)
Esmaralda

29 Helen:

skriven

Vet inte varför men får för mig att skriva frågan, är Din vän en gammal själ. Jag har ju inte med det att göra. Det bara känns så. Han finns här, men kanske utan att verka.

Nu kommer också en doft av blommor. Fast det kanske beror på att jag har blommor i rummet. Eller så är det farmor som hälsar på o önskar oss en fin påsk.

Sen kommer en fråga också, fast jag bestämt mig för att inte störa mera idag.
Vad kommer jag att pyssla med i framtiden. ?. EN kvinna jag var hos o fick healing sa en sak

Svar: Tänk att du ser det.. svaret är ja.. en gammal själ. och när det gäller vad du ska syssla med så vet du svaret,, det är allt jag kan säga.. kram )
Esmaralda

30 M:

skriven

Ez bloggade förut att förr var det rena begravningstämningen på långfredagen, det är en gammal tradition, det finns en logisk förklaring till varför den traditionen uppstod och nog inte konstigt att den levde kvar länge, för ca 2000 år sedan vid dödsögonblicket för Kristus så spreds en OHYGGLIG stämning över hela jorden, då fanns inte Internet, TV, radio osv. så andra orter visste inte vad som skett men det behövdes inga komunikationer för att människor skulle förstå att något alldeles ohyggligt hade skett, många eller alla blev väldigt rädda av det när det kändes i hela luften, därav den tidigare begravningstämningen som traditition.

Försökte googla varifrån Glad påsk kommer ifrån men till det hittade jag ingen logisk förklaring.

31 carina:

skriven

GLAD PÅSK på dej <3 kramen carina

32 F:

skriven

Hej! kommer möjligen vänner eller kärlek detta år? Isåfall finns det kanske något speciellt om den personen, typ humör eller något smått eller vad som helst? Vill dock mest veta om jag kommer vara ensam i år igen?
Kram och Glad Påsk!!:)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: