Kanyler & kräk.....

Här är det rena rama sjukstugan.... sonen ska ut på uppdrag och fick för sig att sätta kanyler i armen på mig.. för att fräscha upp sina kunskaper... visserligen mådde jag illa men okey... klart han får sätta lite kanyler.. sånt är jag inte känslig för...
 
....och han hade knappt fått in nålen förrän Mannabonne Glenn  far upp,  glor på oss  och kräks  golvet fullt !!   Bara sådär !!
 
 
Och det blev ju en trigger för mig som mådde skit redan innan
Med kanylen dinglande i armvecket  kastade jag mig in på toa... i sista sekunden !!
 
Vaskade av mig lite kallsvett... och så knackar det på dörren.
 
Satan i gatan... vem kan det vara som kommer så olägligt ??
 
Jag öppnar... och där står en ganska avlägsen granne som jag inte känner...och vill att jag ska skriva under nånting.. gud vet vad... och hon stirrar som förhäxad på sprutan som dinglar  i mitt armveck och hackar fram att hon kommer tillbaka en annan gång.   Ja, det blir bäst så, håller jag med för här mår vi inte så bra just nu.. säger jag och hon fnattar  iväg längs grusvägen i full  fart.
 
Nu väntar jag bara på att ryktet ska spridas om narkomanen som inte skämms för sig utan  som glatt visar upp hela kittet  med sprutor och kallsvett och glansiga ögon....
Som det kan bli hörni !!!
 
Jag hoppas ni har överseende med att jag inte fixar att besvara några av era frågor idag
I morgon förväntar jag mig en frisk och fräsch måndag... och då bör jag vara back in track igen... nu ska jag hitta  nån film... brygga en kopp te och bre ut mig på sängen....
Kram
1 Carolina:

skriven

Usch stackare du får krya på dig jag och pojkarna ska äta piggsvin inte en riktigt såklart utan en maträtt som kallas det. Förresten kära Es! Har du Facebook?

2 Brittis:

skriven

Ha ha, så sant som det är sagt.... som det kan bli!!! Förlåt att jag skrattar men det måste ju sett dråpligt ut för henne där i dörren:) Nu önskar jag att du kryar på dej! Ha det gott och vila. Kram från Brittis, som läser bloggen ofta och tycker om den!!!

Svar: :) tack o kram :)
Esmaralda

3 Tanten:

skriven

Åh Esmaralda, skrattar så tårarna sprutar och får magkramp, du är bäst. Hoppas att det bara blev en tur till toan, och att Mannabone även han mår bättre. OJOJOJ, skrattar mig fördärvad.

Kram

Svar: Nu må vi bra.. båda två... men tveksamt hur grannen mår... kram :)
Esmaralda

4 Annelie:

skriven

Huga Es, inte roligt alls!!
Stort krya på dig! ❤
Kram :)

5 Carina ST:

skriven

Krya på er, du och Mannabonne! Trots kräksjuka lyckas du få mig att skratta åt den dråpliga situationen med grannen :) Kan se dig med kanylen dinglande i armen och grannens skärrade blick...ha ha ha...Du lyckas vara rolig helt utan ansträngning. Härlig är du! Bädda ner dig nu och vila. Det är precis det jag gör. Varm kram, Carina ST

Svar: :)
Esmaralda

6 CA:

skriven

Hej
Vilken otur ni har haft idag.Det blir nog bättre i morgon.

Ja nu flyttar jag snart, jag har längtat efter detta länge länge. Hade ju hoppats på att det nu var slut med att behöva oro sig för hur räkningarna ska bli betalda. Men just som allt ser ut att lösa sig så får man en "kniv" i ryggen, avundsjuka eller vad ska man kalla det, att en del människor tror att dom är guds gåva till mänskligheten, eller vad hände nu???? Jag hatar ju grammofonskivor som bara upprepar och upprepar allt gång på gång, utan att förstå att det är jobbigt för andras öron.

Jag gillar jobbet men har ju inte något stort behov av att umgås jämt, glömde arbetskamraterna igen, lär jag mig aldrig????

Jag bara önskar att allt ska flyta på och att jag ska få ta det lite lugnt, och ha det bra, göra sånt jag gillar, bo bra kommer jag att göra.

Du har sagt att jag ska byta jobb en gång till, sista gången jag flyttar är det iallafall.
Måste jag verkligen gå igenom en ny kris med dålig ekonomi igen? Eller reder det ut sig så att jag landar på fötterna?

Jag vet att du inte ser exakt tid men ser du något kul, att jag blir kvar på jobbet, att jag mentalt klarar mig.





7 Månskenet:

skriven

Smile! Så det kan bli....
Krya på dej! Kram!

8 Helen:

skriven

Krya på Dig. KAn inte låta bli o le åt bilden av dig i dörren och tankarna som for genom grannen :-).
Skickar lite krya på dig bubblor

9 Alice:

skriven

usch.. låter inte bra!

10 Helena Ir:

skriven

Men stackare,vad jobbigt!
Men lite komiskt med kanylen i armen :)
Ja,inte sjutton behöver du känna att
du inte kan svara på frågor..Du är sjuk!
Din blogg..Ta det lugnt..
Hoppas både du och Mannabonne kryar på er..
Mannabonne kanske är spruträdd? :)
(kunde inte låta bli )

Kram

Svar: Tack.. jodå Mannabonne är lite spruträdd.. sedan han var magsjuk som bebis och fick vätskedropp... det sitter i... kram )
Esmaralda

11 lippan91:

skriven

Krya på dig.
Har själv varit sjuk i förkyldning.

Vet du vem de är som ringer mig på hemligt nummer utan att säga något?

12 Kärleks relaterat :

skriven

Kommer jag möta en ny kille snart, någon jag inte träffat på förut? Som kommer behandla mig bra och verkligen visa att jag är det han också behöver?
Eller kommer det dröja? Kram!
( Kärleks relaterat )

13 Karolina:

skriven

Gode så jag fick skratta, för en härlig syn det ska ha varit! :-D krya på dej fina du *kram*

14 "kärleks relaterat" :

skriven

OJ, jag skrev en fråga men läste inte riktigt hela ditt inlägg. Ber om ursäkt.
Hoppas du kryar på dig!
Kram

15 Anonym:

skriven

Krya på dig kära ES
Kram

16 Hedwig:

skriven

Krya på er. Jag låg nästan dubbel av skratt när jag läste det här för jag såg det så tydligen framför mig! Kanske vore det bättre att sonen övade på en första hjälpen docka i stället el. i alla fall i badrummet!

17 Anonym:

skriven

Förlåt, men det var ganska kul att läsa.

18 anki:

skriven

Hej Es
Du fick mig att skratta så jag kiknade !
Vilken syn för gudarna !
Krya nu på dig
Kram Anki

Svar: Ja herregud... grannen skrattade INTE, det kan jag lova... kram :)))))))
Esmaralda

19 Zwezia :

skriven

Es, kommer jag göra mitt livs största misstag om jag flyttar? Jag får en osäkerhetskänsla i kroppen ibland? Varför? Känns som det är nära nu eller har jag fel?! Kramar till d

20 Linda N:

skriven

I går tittade jag på When in Rome på Netflix. Lagom feel good-film :-)
Tack för härliga inlägg som lockar både till skratt o eftertanke.

Svar: Den har jag inte sett så jag lägger på minnet... kram o tack :)
Esmaralda

21 Linda N:

skriven

I går tittade jag på When in Rome på Netflix. Lagom feel good-film :-)
Tack för härliga inlägg som lockar både till skratt o eftertanke.

22 Makaon:

skriven

Krya på dig!

23 Ellinor:

skriven

Hej Esmeralda, krya på dig!

Jag har en fråga om en kille som jag har känslor för, han heter Philip men han är väldigt svår att läsa av så jag undrar om du kan få fram något om hans känslor, om han gillar mig? :)

24 💙:

skriven

Har L-M noe på gang med en annen jente i byen han bor i? Siden han plutselig ikke viser like mye interesse som da han var på ferie i forrige uka.

25 Lillis:

skriven

Ez krya på dig.Hoppas du blir bra snart igen! Kommer min dotter verkligen att hålla ihop med den killen? Kram

26 Lillis:

skriven

Kommer dottern och gifta sig med honom? Kram

27 Gabriella:

skriven

Förlåt, men kan ju inte göra annat än att skratta ;) ... ser verkligen framför mig hur grannen glor på kanylen och Mannabonne kräks...
Krya på er allihop!
Kram

28 Linnean:

skriven

Hejsan sjuklingen!

Herre Guuud, vilket spykaos hos er! Men det går ju inte att låta bli att skratta åt eländet. Speciellt inte åt grannen som såg kanylen.
Hade der varit där jag bor så hade ryktet spridit sig på några timmar.
Folk tänker ju inte på att allt kanske inte är riktigt som det ser ut alltid. Hoppas du mår bättre i morgon! Tips! Symbioplex är ett utmärkt naturmedel för magåkommor. Miljontals med nyttiga magbakterier. Inte minst till resan utomlands.

Malmö har varit dränkt i dag. Vilket åskväder det var i flera timmar! Jag var så "åskdrogad" så jag kunde knappt röra mig i sängen och orkade inte ens vara rädd. Konstigt väder vi har!

Sov gott och läk i natt Es och i morgon hoppas vi på sol och glada magar...Natti!

Kramen...

/Linnean

Svar: Tack för tipset.. jag antecknar.. så jag har något tillhands nästa gång.. kram :)
Esmaralda

29 Ha:

skriven

Hahaha fick mig ett riktigt gott skratt åt händelsen med grannen! Så det kan bli! :D
Hoppas att ni kryar på er!
Kram

30 Im:

skriven

Godmorgon Esmaralda! Hoppas att du mår bättre idag.
Vågar jag hoppas på bättre tider med vänner och jobb framöver??

kram

Svar: Ja, bättre tider stundar,, först lär det bli med vänner och sedan kommer en bra jobbförändring.. kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: