Shit happens....

 
Jag är sån som ger blanka tusan i religioner, kyrkor och präster
 
En Gud finns... man kan ju kalla hen vad man vill... och det behövs inga präster som mellanhand och ingen religion heller.... och  själv föredrar jag att säga Universum för i mina öron har ordet Gud rätt dålig klang.
Det har ju mördats och begåtts folkmord genom alla tiden så namnet Gud är  ohyggligt blodfläckat.
 
Kram & njut av  dagen !!
 
1 Carina J:

skriven

Håller med dig ang religion. För vad är det som alltid staratar krig och elände--jo, religionen.

Undrar om mannen är på väg in imitt liv snart? Möter jag han under solen? Kram

2 Susan:

skriven

Tyvärr känns det som det e religionen som e orsaken till krigen i världen o då kan man ju undra hur gudarna tänkte 😈

Resa till sol,bad o värme är bokad 🌞🍹👙 o efter att ha jobbat hela sommaren o med regnet som vräker ner just nu...så känns det helt rätt ....längtar 😃

Kramisar

3 L:

skriven

God morgon! Nu har jag äntligen betalt och beställt en seans av dig, väntar med spänning och hoppas du inte har så lång kö :)

Tack för en intressant blog!

Svar: Räkna med ungefär en vecka.... kram :)
Esmaralda

4 Yvonne J:

skriven

Kommer han tillbaka någon sväng tror du?. Eller försöker?.

5 Fråga dom? :

skriven

Om jag skulle höra av mig till förskolan i mitt område, ang. praktikplats - skulle det finnas möjlighet att få en chans? Eller bör jag försöka någon annanstans? :) kram

6 mwk:

skriven

Tyckte det var lite rolig genomgång av religionerna på bilden : D
Jag tycker det sundaste är att tro på sig själv, naturen och universum omkring oss. Inte namnge någon/något med en massa livsregler och gamla traditioner att tvunget följa.

Esmeralda, hur ser framtiden ut för min manlige väns och min relation?

Ha en härlig dag. Kram

7 anki:

skriven

Hej Es
Håller helt med ! Gick ur kyrkan så fort jag vart 18 år ,till mina föräldrars fasa, ( på 70-talet var det inte rumsrent )
Jag lät döpa mina pojkar, för jag tyckte inte de skulle vara annorlunda än andra ( de flesta döper ju sina barn)Sen kan de själva ta ställning när de är vuxna Oj vad jag fick argumentera med prästen...Hon ville nästan inte döpa min yngsta då jag inte var med i kyrkan...

Kram Anki

Svar: Ja herregud... och min ryska syster som vid den tiden bodde i Ryssland accepterades inte av prästen som Gudmor.. eftersom det inte kunde garanteras att hon var troende.... det blev inget dop... Kram :)
Esmaralda

8 Agree:

skriven

Bättre bild än såhär blir det inte! ;-) visst, religion ger många en meningsfullhet i vardagen. Men all denna extremism alltså...

Esmaralda: ser du om han hör av sig som han sagt i helgen?

Kram!

9 Pia1:

skriven

Håller fullständigt med! Jag brukar också kalla "hen" universum, religion är ett farligt gammalt påhitt eftersom det finns många och dessa blir osams med varandra...

10 Jaha? :

skriven

Jag sände två mail till hyresvärden eller kontaktperson inom en fastighet. Fick till svar att personen var på semester till 28 Juli. Först tänkte jag att det antingen var ett automatiskt mail svar eller att hon menade 28 augusti. Nu är lägenheten borta från sidan. Varför hörde ingen av sig? Är det värt att skicka igen för en annan lägenhet eller ska jag ringa? Måste finna bostad...!! kram

11 Anna:

skriven

Kära Es! Äntligen lyckats spara och skaffat mig en bil. Samt börjat beta av skulder. Är dock jätteorolig att dom kommer mäta ut bilen pga skulder. Att lyckan kommer bli kortvarig. Kommer dom ta min bil? Stor kram!

Svar: Ligg steget före o ta själv alla kontakter.. det är bästa sättet att undvika utmätning.. kram :)
Esmaralda

12 Anonym:

skriven

Kommer han åt min sida själv? Eller är det någon av mina 'vänner' som snokar åt honom? Glad att jag inte skriva negativa saker om vad som pågår

Kram

13 Anonym:

skriven

Hej!
Min gamla vän hörde av sig efter flera veckors tystnad och vi hade lite kontakt. Nu är det helt tyst och dött igen och han svarar inte. Vet att han har mycket omkring sig men hur vill han ha det? Trodde jag hade en betydelse och har en viktig vän?!

Kram💕

14 Carina ST:

skriven

Ha, ha, ha :) Gillar bilden! Visade sig att min känsla stämde att saker börjar falla på plats i den riktning jag vill, lite grand. Igår fick jag förfrågan av chefen om en mindre befordran till utvecklingsgruppsledare. Frågor som intresserar mig. Kommer det gå bra?
Kram, Carina ST

Svar: Javisst kommer det gå bra... kram :)
Esmaralda

15 Blind-date!?:

skriven

Hejsan E.

Kan du möjligtvis se om lördagens "blind-date" blir trevlig? Smått skeptisk själv, men ibland måste man våga utmana sig själv..

Kramis! :)

16 Anonym:

skriven

Hej es!
Kan det bli så att han kommer tillbaka till mig om en tid?
Kram

17 Anonym:

skriven

Hej es!
Ser du att jag kommer att hitta rätt inom kärlek?
Kram

Svar: Du hittar rätt... kram :)
Esmaralda

18 Anonym:

skriven

Hej es!
Nu oroar jag mig,
Ser det ut som om jag kan ha svårigheter att bli gravid? Eller att behålla barnet?
Jag har haft ett missfall tidigare!
Något speciellt jag bör tänka på?!
Kram

19 Anonym:

skriven

Hej es!
En spådam sa att han kan komma tillbaka när han har avslutat det förhållande som han är inne i nu!
Kan detta stämma? Ser du samma sak?
Kram

Svar: Jag ser honom inte du framtid... och troligtvis vill du inte ha honom , så småningom.. kram :)
Esmaralda

20 Anonym:

skriven

Hej es!
Jag har vart helt nere och ängslig och olycklig ett tag!
Kan detta ha och göra med hormoner?
Kram

Svar: Ja till viss del. kram )
Esmaralda

21 Helena Ir:

skriven

Det händer så mycket hemskt i världen just nu,
det övergår mitt förstånd att det får pågå..

Önskar alla en fin onsdag

Kram

22 Rebban:

skriven

Hej!
I början på nästa vecka har jag och min chef medarbetarsamtal. Jag kommer ta upp att jag är beredd att söka mig vidare till nytt jobb om ingen förändring sker snarast. Jag kommer också ge förslag på att jag kan förflyttas internt, till en annan avdelning och med delvis nya uppgifter. Hur kommer detta tas emot av ledningen?

Stor kram!

Svar: Med blandade känslor... men du ska göra det du måste göra... kram :)
Esmaralda

23 Lillis:

skriven

Tack Ez för svaret igår ang dottern.Hoppas hon kommer till insikt att den killen bara utnyttjar henne för en sak nu också. Du är undebar Ez.Tack för alla svar.En stor kram till dig. Kram

Svar: Lika stor kram tillbax :)
Esmaralda

24 Anonym:

skriven

Kom han förlåta mig på möte i folkhögskola? Jag hoppas att han gör det.

Tack för svar

25 LL:

skriven

Kära ES.
Bor jag kvar med min sambo eller ser du mig flytta ut?
Tack snälla för svar.
Kram till dig och ta hand om dig

26 Pollan:

skriven

Min systers lilla katt Elvis är försvunnen!Har det hänt något?

27 Emmi:

skriven

Vet att jag tjatar och inget svar får men hoppas att idag så kanske.. Vad ser du mellan mig och S? Kan det bli något mer seriöst?

Svar: Inte något som blir varaktigt.. kram :)
Esmaralda

28 Anonym:

skriven

Hej es!
Ser du några svårigheter för mig att bli gravid eller att kunna behålla barnet?
Kram

29 Anonym:

skriven

Hej!
Ett uppdrag finns ledigt att söka inom den organisation jag arbetar inom! Det verkar ganska intressant men jag är lite kluven. Bör jag söka?

Kram💕

30 Mikaela :

skriven

Hej! Känns tomt och ensamt! Undrar om min mamma har något att säga mig idag? Ser du om hon har är el ska komma på besök idag ? Tacksam för svar💙

31 Anonym:

skriven

Hej es!
Kan du se barn för mig i framtiden?
Kram

32 Hedwig:

skriven

Det var faktiskt en rolig morgonläsning och så sant! Det verkar som om religionerna har skapats av makthavarna för att få makt över folket. Universum hade nog helt andra avsikter när de skickade upplysta själar (?) som Jesus och Mohammed till jorden. Kanske skulle vi ära själva jorden i stället med en blick på universum som våra förfäder gjorde.

Jag har fortfarande en känsla av förvirring när det gäller lägenheter och vet inte var jag ska bosätta mig förutom att det finns väldigt få bra hyresrätter som jag har råd med. Jag funderar även på att be om förtur i Haag nu där jag växte upp. Men tror du att det i höst blir något ledigt i Groningen som känns bra och som jag kan få med mina köpöäng? Tack och ha en trevlig dag allihopa.

33 DIANA:

skriven

Hej ES
Äntligen är jag med den killen jag älskar, kan du se hur seriöst relation vi kommer att ha? För han känns den rätte för mig vill vara med han i min framtid. Är tacksam att du finns och hjälper andra så gott du kan ))) KRAM

34 Anonym:

skriven

Hej! Mitt ex M skickar mess,varför? Han har flickvän..är han inte lycklig me henne? Kramar!

35 Flora:

skriven

Ja, religion verkar vara ett trätoämne av stora mått!

Har haft en toppensommar m nya mannen och allt är så bra m nu är det vardag igen och jag har börjat jobba. Inte kul!! Det har inte gått en vecka ens och jag vill sluta här nu med en gång! Funderar på att ta kontakt m ett företag som jag pratat m i våras och höra mig för om ev jobb där, kan det löna sig? Tror du Ez jag har chans?

Ha en bra dag alla!

36 3 viktiga frågor :

skriven

1. Finns det någon chans att jag kommer hitta boende inom några månader?
2. Kommer jag finna ett lämpligt jobb för mig?
3. Kommer jag få pengar nu i augusti...?

Kram

37 Malina:

skriven

Ofcourse shit happens! Den är väldigt rolig! Jag har läst en annan variant nån gång för länge sen och fastnade för denna rad... det betyder att jag är en cyniker med galghumor ... bland allt det andra som slåss i mitt inre. Jag håller med dig om detta med Gud. Jag gick ur statskyrkan till sist för ett antal år sedan och det var som en sten föll från mitt bröst. Det var en rent fysisk lättnadskänsla som infann sig. Så jag tolkade det som ett bra beslut. Däremot tycker jag fortfarande om kyrkorum och andliga byggnader. De är vackrare än människorna som styr där.
Och just nu fullkomligt vräker regnet ner - och det kan ju vara både bra och dåligt :)

38 lisa:

skriven

Ser du något om mannen jag träffar nu är bra för mig? KRAM

39 sus:

skriven

hej

tror du att det kommer att funka?

40 Anonym:

skriven

Hej ES!
Jag älskar M och vill kämpa för oss, det känns som han också har känslor för mig dock trots hans kalla ton mot mig..är det rätt d jag känner? Finns d nån chans att vi kan bli lyckliga?
Kram )

41 Annika:

skriven

Hej! Har nyss bokat en resa till Dubrovnik i nästa månad, och tänkte att du kanske kunde tipsa om nåt bra ställe där som passar att fira en 50-års middag på? Tack på förhand, kram A

Svar: Oh så härligt.. du ska till underbara Dubrovnik... faktum är att jag har inget ställe sådär på rak arm att rekommendera... dock är restaurangen nere i hamnen fin... och om ni bokar tid så kan ni boka en speciell sittplats som liksom är uppbyggd i restaurangen.... ha en riktigt fin 50 års fest och hälsa Dubrovnik från mej ) Kram :)
Esmaralda

42 M:

skriven

En väldigt stor del av jordens befolkning är religiösa och stingsliga om sin religion så är lite kaotiskt på jorden :-)

Svar: Så sant... kram :)
Esmaralda

43 Carina:

skriven

Bryr mig inte heller så mycket om religion, tycker bara att den förstör och att är det så mycket dubbelmoral.

Om jag fick välja religion så blir det nog buddhismen.
Känner att jag dras mer och mer till yoga och meditation, börjar lyssna på olika yogamantran bl a tibetanska mantran. Indienresa har givit mig mersmak och vill nog åka iväg till Thailand på en yoga/meditationsresa.

Tänker på vad ES sagt att jag kommer att åka på fler långresor och vara borta längre perioder.

Kram
Carina F

Svar: ja, så ser det verkligen ut... det är mycket tydligt kring dina resor och vistelser.. och dessutom blir de till stor glädje för dig & utveckling.. kram :)
Esmaralda

44 Dinara :

skriven

Hej Ezmeralda! Kommer det dröja innan Namik kommer tillbaka till Sverige? Kram!

45 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda! Blir det någon förändring i det svenska samhället nu i höst när det gäller jobb och välfärd??

46 Lina:

skriven

Hej E, snart börjar ett nytt kapitel i mitt liv då jag ska börja plugga efter 4 års paus. Ser du om det här blir rätt för mig och möter jag äntligen min själsfrände på vägen? kramar till dig!!

Svar: Ja, det känns som om du går på helt rätt väg... och flera ting faller på plats.. kram :)
Esmaralda

47 Lillanenne:

skriven

Borde jag byta skola till min e?

48 V:

skriven

Goddag esmaralda.

Den här nissen om han är nu intresserad. hur intresserad då... varför svarade han inte på mina meddelande som jag skrev och Han har väl inte fått känslor eller?

BIG KRAM:)

49 V:

skriven

Den här nissen om han är nu intresserad. Varför svarade han inte på mina meddelande som jag skrev och Han har väl inte fått känslor eller av det?

BIG KRAM:)

50 smk:

skriven

Hej Ez, min kärlek har precis åkt, ser du om han kommer tillbaka till mig? Kram

51 Lillis:

skriven

Kommer läkaren att hitta felet i min hand ? Kram

52 Anonym:

skriven

Hur fick han informationen ffån min status? Genom någon av mina sk 'vänner''? Han är blockerad.
Kram

53 Anonym:

skriven

Hej! ser du om det blir någon flytt till annan ort eller till en annan lägenhet på den ort jag bor nu??

kram

54 Annelie:

skriven

Hej Es,
Resan som du sagt att jag kommer att göra, blir den i Sverige eller utomlands?
Kran :)

55 isa:

skriven

Hej Es :) Varför blir jag så rädd såfort någon börjar tycka om mig..? Känns så jobbigt..
kram

Svar: Jobba lite på din självkänsla.. det vinner du mycket på..kram :)
Esmaralda

56 Åsa M K:

skriven

Allt har känts så bra ett tag. Förväntansfullt och positivt.
Men idag fick jag ett samtal som fick mig under isen.
Så trött på att bli besviken och ledsen hela tiden.
Vad sjutton händer?
Får det aldrig vara bra?
Kram

57 Skorpan:

skriven

Ja jag tror som jag gör o låter andra tro som dom vill :). Och kom inte o pracka på mig nåt jag inte vill ta emot...
Undrar faktiskt om någon av oss två har kommit på villovägar? Håller korpglubbarna öppna och ingen har jag ännu mött...
Härligt Carina ST att du får nya uppgifter o att det känns som om det börjat vända!
Kram Skorpan

58 Hen:

skriven

Hej har han PJ dåliga intentioner mot mig? Trivs han i mitt sällskap?

59 isa:

skriven

Tack så mycket.. Det ska jag göra :) kramar

60 Tanten:

skriven

Jaaa, kunde inte ha sagt det bättre själv. Gud finns eller i mitt fall gudinnor och kanske någon fler gud. Universum fungerar för mig också. Så blodfläckad, tror du att mänskligheten någonsin kommer att vakna upp. Jag vill tro på det, men tiden är nog inte inne. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är jag Häxa och det har också bekräftats av någon där uppe. Är nyfiken och skulle gärna vilja veta vem bekräftelsen kom ifrån. Kan det ha varit från min guide? Fick mycket starkt energipåslag när jag insåg vad jag var/är. Blev så lycklig av bekräftelsen.

Ha det så bra alla.

Kram

Svar: Ja, jag tror att du fick kontakt med din guide.. och det kommer du att ha ganska ofta ofta framöver.. i underbar kärlek.. kram :)
Esmaralda

61 DarkSideOfMe:

skriven

Vad är chansen att det händer något fysiskt mellan oss, en kyss eller så menar jag

62 Boudica:

skriven

Funderar på att beställa en healing, men är lite osäker, tror du den skulle göra något åt mig och tror du jag skulle vara tillräkligt mottaglig?

Svar: Det kan jag inte svara på i förväg.. träna gärna själv på avslappning innan du bokar healing.. kram :)
Esmaralda

63 Hg83:

skriven

Hej! Kommer jag får behålla jobbet? usch är så orolig...kramar!

64 Jennifer:

skriven

Hej! Ja, ingenting vållar väl mera konflikter och elände i världen än religion. Och folk som rättfärdigar sina grymma och hemska handlingar med att de handlar i Guds vilja... Får mig att må illa!!

Kommer jag snart att möta på någon kärlek? Obs inte nödvändigtvis DEN RÄTTE... Men lite förälskelse skulle verkligen vara underbart att få... Börjar dock bli lite trött på dejtingträsket... En kille som jag dejtade ett tag, men inte såg någon framtid med och där inga känslor infann sig... Och gjorde slut och gick vidare... Skrev idag ett mejl och berättade att han ska gifta sig med en äldre kvinna som hela tiden röker och dricker (!), och detta gör han för att han är så deprimerad efter att jag gjorde slut. Han gjorde också klart att det är mitt "fel" att han kommer att gifta sig....???? Suck, är det för mycket begärt att träffa en hygglig och snäll man???? Kram

Svar: Ja herregud.. vilken typ att du slapp denna omogna kille... kanske dag att ta en paus från aktivt dejtande.. lev ditt liv som du vill leva.. gör det du vill gör.. och håll ögonen öppna under tiden.. kram :)
Esmaralda

65 Majsan:

skriven

Varför hör han inte av sig?. Ska jag göra det eller bara avvakta?.

66 Cecilia:

skriven

Hej
Just nu känns det så hopplöst med kärleken. Ska jag ta en paus från "letandet" och inta en passiv roll? Nöja mig med det jag har? Stanna hemma om helgerna och invänta nästa sommar?

Svar: Slit inte ut dig.. ta det lite lugnt.. lägg dig inte bara på sofflocket utan gör sådant du gillar och rätt som det är så kommer kärleken.. kram :)
Esmaralda

67 Anonym:

skriven

Hej Es! Blir det någon flytt snart???

kram

68 Anonym:

skriven

Hej es!
Kan det vara "rätt" beslut för mig att skaffa barn i en relation som inte känns helt rätt? För att jag gärna vill ha barn?
Kram

Svar: Det kan bara du själv bestämma.. men bestäm i så fall tillsammans med din partner.. kram :)
Esmaralda

69 Anonym:

skriven

Hej es!
Är det något som jag behöver veta om jag vill bli gravid? Kan det bli svårt?
Sista gången fick jag missfall, jag tänker att det kanske berodde på att jag var så stressad?
Kram

70 Lillis:

skriven

Hittar dom felet i min vänstra hand tro? Kram

71 Anonym:

skriven

Vad ska jag göra/ tänka för minskad ångest och större inte frid:)?

Kram!

72 Lina :

skriven

Tack för svaret!! Kram till dig :)

73 Agnes:

skriven

Hahaha..."Let´s smoke this shit!" Så det kan bli....N'r "Shit Happens!"
Kul...väldigt kul!

Jag har min egen form av tro, eller livsåskådning...mixar, helt utan den minsta gnutta skam i kroppen, det som passar mig bäst...blandar även vilt med natur och hednatro...som det faller sig!
Eld, jord, vatten och vind...viktiga delar i livet...vad göra utan detta?

Och jag måt bra....är nog även jag på väg åt rätt håll...mår väldigt bra!
Känner mig glad, och lycklig...men en sak jag märkt av....sorg får tydligen hjärnan att fungera saktare...vilket märks när jag försöker lära mig nya danssteg inom det jag dansar....drabbas av någon form av hjärnsläpp...blir liksom inte bra...då är det bara att inse, att nu har hjärnan helt enkelt blivit överhettad, och det är bara att köra ändå....

Jag mest skrattar åt mig själv, och tragglar vidare...för det är så roligt!

Åker ju tom innan jobbet börjar. Och de senaste gångerna nu, på ett ställe, så brukar den mannen som undervisar den grupp jag är med i, slita tag i mig och visa hur man gör steg och stegkombinationer. Uppsi...och jag som fortfarande är rätt tafflig på dessa steg...

Han är väldigt duktig, och på något vis har han tydligen fattat tycke för mig....tror jag...har ju kopplat bort "ragga-på-man-radarn"...givetvis yngre, mycket, än mig...skulle gärna ha honom som privatlärare....

Min fd hjärtevän...tja, vi dansar i samma lokal...och ja, vi umgås lite smått...på mina villkor...och helt plötsligt fick jag för mig, att nu är det HAN som helt plötsligt börjat att få varmare känslor för mig...när han liksom nu gjort bort sig...men vänner är helt ok för mig....som sagt...på mina villkor!

Jag dansar vidare, jag! Och får beröm av en del för att jag utvecklats...
Och känner mig som sagt...för första gången på väldigt länge, så nöjd med mitt liv!

Saknar inte alls någon soulmate, då jag har en känsla av att jag ska igenom någon/några romanser först...men som sagt....jag letar inte....radarn är urkopplad....det får bli som det blir....kommer inte att tacka nej, om nu någon finner mig...måste släppa taget ännu mer, när det kommer till det där med att bejaka med hjärtat fullt ut....tror att det är det som är syftet med allt detta...finna mig själv via dansen och männen...hur flummigt låter inte detta, men jag tror nästan att själva andemeningen skymtar fram!

Ha det bäst, och kram!

Svar: Ja, jag mixar också.... och tror på mixen !! Hjärnan blir överhettad men det är ingen fara.. du inser och förstår och dansar vidare och det är det viktigaste. Dansen är helande för dig och så bra. Och ditt tänk är inte alls flummigt - det är helt rätt... kram :)
Esmaralda

74 Tanten:

skriven

Åhhhhh, TACK, blev så glad, blev varm ända in i hjärteroten.

Kram

75 Zwezia :

skriven

Hej Es!
Han kom emot mej ännu en gång, å sen blir allt jobbigt med känslor och saker runt omkring. Allt gör riktigt ont nu. Varför kan vi inte släppa Es? Är det för att det är meningen att bli vi så småningom? Kan du se oss bo tillsammans i framtiden? <3

76 Mohammedis:

skriven

har en fråga... Såg att du spår.. Tror du att jag har en bra framtid, att jag kommer bli en kändis?

mvh mohammedis.se


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: