Stjärt & pungräddning...

// Mormor o Mannabonne Glenn//
 
I går var det  Helsingborgsfest... och regnet stod som spön i backen !!
 
Först bjöd mormor på middag ( mormor är alltså min mamma..)...  läcker ugnsbakad makrill.... och sen var tanken att vi skulle ta oss runt bland attraktionerna på stan.... men  vi kom inte längre än till ett humortältet... när vi fick vända och inse oss slagna av regnet.
 
Dock hann Mannabonne med att hälsa på en Rottweiler , en  pudel och en  Labrador... så han kände sig helt  nöjd med stadsfesten.
 
 
I humortältet var det inte hjärt och lungräddning utan stjärt och pungräddning.... och hade inte regnet  krupit inunder jackorna  så hade  vi fortsatt titta.... det var riktigt skoj....
 
Och nu på morgonen vaknar jag lite lätt illamående  och tänker gårdagens middag ? Fast alla andra som åt mår bra.....  hoppas inte det blir värre,
 
Har 100 gånger hellre  feberinfluensa ä maginfluensa....
 
Kram
 
 
 
 
 
1 Ninis:

skriven

Krya på dig fina E!

Undrar om kärleken är på intågande? Blir resan i slutet utav sep. givande? Stor kram

2 Ninis:

skriven

Krya på dig fina E!

Undrar om kärleken är på intågande? Blir resan i slutet utav sep. givande? Stor kram

3 Carina ST:

skriven

Hoppas illamåendet går över. Inte kul med magsjuka. Själv har jag legat i soffan sedan i fredags med förkylning och hosta som tog orken ur mig. Men nu börjar det nog vända lite.
Skulle dock behöva någon sorts energiboost överlag just nu.

Ser du om det dyker upp något under hösten som ger energi och glädje, en skjuts framåt? Jag vet ju att det mesta kommer an på mig själv, men skulle vara skönt med något som gav en extra energi och glädjeboost.
Kram, Carina ST

4 Mats:

skriven

Hej Es

Ser du nått positivt framåt i mitt liv , som kärlek

kramiz

5 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Mysigt, synd att det började regna för er bara.
Jag och Hedwig cyklade till Katwijk igår och gick på stranden med Sven. Vi plockade snäckor och hade tur med vädret. Det var lite ostadigt när vi cyklade iväg men uppehåll. Och vi hade uppehåll hela tiden förutom när vi cyklade tillbaka till Leiden, då kom det en skur. Men vi hade regnkläder med oss och det klarnade upp rätt fort. Jag är väldigt glad att vi cyklade till Katwijk för det var jättehärligt att gå på stranden och havet var så mäktigt.
Kram ThereseC

6 Anonym:

skriven

Hej es!
Jag skulle snälla vilja ha hjälp med en sak,
Jag har tid för en intervju i morgon. Jag har jätte dåligt med pengar och det är en bit att åka (Nu är inte pengarna huvudsaken) Utan min fråga är om du ser något angående om det är " värt" för mig att gå på intervjuen?

Så det inte är jätte dålig lön eller så!
Skulle vara så tacksam för hjälp!
Kram

7 anki:

skriven

Hej Es
Tugga vitpepparkorn om det går maginfluensa
Har räddat mig många ggr då pojkarna varit sjuka

Kram o krya på dig ❤
Anki

8 Helena Ir:

skriven

Trist att ni fick gå pga regnet..det är ju rena
skyfallen på vissa platser.

Illamående är definitivt jobbigt! :(
Krya på dig..du får ta det lugnt idag..

Fin bild på mormor och Mannabonne :)

Varm kram

9 Anonym:

skriven

Hej ES,
Idag är det exakt 5 år sedan min unga morbror lämnade jorden. I början av mitt äktenskap så kände min man av min morbrors närvaro väldigt tydligt så han bad mig be honom lämna vår lgh och det gjorde jag och sen dess har jag inte ens drömt om min morbror..saknar honom ibland jättemycket och undrar hur han har det där borta om han är med de han älskar och varför han inte vill besöka mig i sömnen?
Kramar

10 Anonym:

skriven

Hej es!
Ser du om jag och min nuvarande sambo kommer att få barn?
Kram

11 STUDENTEN:

skriven

Ser jag ut att ha klarat tentan?

12 Jag:

skriven

Hej!

Uff, hoppas att du mår bättre snart. Typiskt att det regnade, men vilken tur att iallfall Mannabonne Glenn var nöjd. :-)

Kan du se om jag ska satsa på en längre resa eller jobb i höst/vinter?

Kram
Jag

13 Fröken hoppfull:

skriven

Hej, så trist med regnet och för att inte tala om ev magsjuka.. Hoppas det bara var en lite släng av det hela och att det känns bättre snart, krya på dig! ❤

Min före detta har börjat poppa upp i hjärnkontoret från och till, alldeles för irriterande ofta. Nu även sett honom i tidningen... Otroligt störande då jag lagt lång tid på att komma över honom för att gå vidare.
Är detta ett tecken att jag kommer att stöta på honom snart? Kommer våra vägar att korsas igen om så, även bara flyktigt?
Hoppas universum styr in en ny kärlek på min väg snart...
Kram :)

14 EmelieEm:

skriven

Tänkte försöka med helgbyte på mannens jobb igen. Troligen behöver han gå ner i tid, men gissar att vi klarar oss sista månaderna på min ledighet ändå. Kan det gå vägen med byte denna gång tror du?
Barnens pappa vägrade trots samtal längre tid :(

Finns det annars någon ljusning på jobbfronten för gubben min? Känns som nytt jobb tar lång tid... Och han börjar mår dåligt av nätterna med jobb.

Imorgon blir det gekås för mig! Julklappar ska köpas till barnen.

Kramar

15 Skorpan:

skriven

Pungräddning, ja det hade jag också gillat :D. Synd på vädret bara...
Har bekantat mig med nätdejting och ja, intressant är det. Men ser du Es, om det kunde vara något sätt att träffa någon på?
Bli fort bra i magen Es, kram Skorpan

16 Anonym:

skriven

Hej ES,
Kommer våra hjärtan att komma närmare varandra snart?
Kram

17 Emilia:

skriven

Hej! :)

Kan du känna om jag kommer fortsätta med samma kille som jag träffat sen drygt fyra år tillbaka eller kommer det komma in en ny man i mitt liv? :)

Tack! :)

18 Stina:

skriven

Hej!

Jag undrar om du kan se om HAN är intresserad utav mig? Vågar han inte tala om det för mig eller har han visat det utan att jag sett det? Snälla Es hjälp mig! Blir tokig. Vad kan du se?

Krya på dig min vän!
Kram =)

19 Sensommar:

skriven

Hoppas att du känner dig bättre!
Finns inget värre än magsjuka, håller med.

En fundering.. De här mötena som är i kommande, jag har utgått från att vi pratat om romantisk relation och inte vänskapliga. Eller har jag missförstått? Och är det mannen med stort M torde jag väl känna av det hoppas jag?

Krya på dig! Och hoppas regnet viker österut, har inte sett något i Mellansverige än (här iaf)

20 CeCe:

skriven

Med den titeln och bilden så var min första tanke att det var lilla Mannabonne som hamnat i knipa igen! ;)
Men som tur var det inte det!
Hoppas att du kryar på dig och mår bättre, nu eller under dagen. Själv så vet jag inte eller har inget minne av magfluensa och hoppas självklart jag slipper det!
Funderade på att försöka skicka lite healing till dig, men har ju själv knappt nån energi på sistone, kanske nån annan kan hjälpa? ;)

Trodde att jag för en gångs skull inte hade en fråga, men så dök det ju upp en orolighet :S
Om du nu har ork och känner för att svara på frågor idag så är det så att jag måste ta ett lån för att köpa ut min syster ur bostaden, så jag undrar får du till dig något jag ska tänka på, så att jag inte går minus och fortfarande har en buffert ifall något oväntat händer?
Förlåt att jag plågar dig med ekonomifrågor ;)

21 Emmi:

skriven

Nämen usch så trist, krya på dig :)

Menade mitt ex vad han sa om att jag inte behöver återbetala min skuld till han? Handlar ändå om lite pengar..

22 Carolina:

skriven

Ja fy för magsjuka tycker inte heller om det. Kommer jag få ett positivt svar ifrån försäkring kassan har bara haft negativt svar ifrån dem i många år nu och hoppas på ett bra svar ifrån dem.

23 Linda:

skriven

Hej, Sötaste Es!
Hoppas att du mår bättre nu? Inte kul att må dåligt! Förstår ifall du inte orkar svara på min fråga isåfall. Familjen och jag ska snart åka på en resa, men kan inte bestämma vart. Försöker känna efter, men det är bara ett virr-varr... Får du någon känsla kring vad som är bäst för oss? Kalifornien eller ngt annat varmt ställe? TACK! Krya- på-Dig-Kram!
Linda

24 Hm. ..:

skriven

Idag har en man hört av sej som ja inte pratat med på typ 13-14 år...
Känns lite pirrigt, lite annorlunda
Blir ju himla nyfiken. Varför? Är det HAN? Har alltid gillat varann fast vi aldrig gjorde nåt åt det
Men som sagt, kommer det att bli nåt nu? Kram

25 Anonym:

skriven

Hej! När vänder ekonomin?? trött på att vara så fattig!! Kram!

26 💙:

skriven

Burde jeg vente til L skriver til meg, eller kan jeg bare skrive først til han?

27 På rätt ställe :

skriven

Kommer jag möta en bra kille med hjärtat på rätt ställe, snart? Alltså, verkligen på rätt ställe och inte bara tar hänsyn till sina egna känslor och behov? Behöver någon som mig.. ( inte för att jag är "perfekt"! ) Kram

28 Lillis:

skriven

Hjälp! Vad göra.Min dotter funderar visst på att gifta sig med den killen nu... Herregud säger jag.Så orolig.Vad göra med allt? Kram

29 Lillis:

skriven

Hoppas du mår lite bättre nu.Kommer dottern verkligen att gifta sig med den killen tro? Kram

30 Elise:

skriven

Synd för regnet när det var viktiga grejer som stjärt och pungräddning, kul med lite humor i vardagen :).

Det du skrev i gårdagens inlägg om ödmjukhet och speciellt bland andra medium....ja så sant!!!! Det är väl prio ett för att ens få kallas medium eller kalla sig själv för det. Detta med ödmjukhet är en av grundstenarna i våra liv anser jag. Ödmjukhet måste vi alla ha med i våra handlingar oavsett mediala eller icke mediala, utan det går det till slut dåligt för oss här i livet.
Därför blev jag extra glad när du skrev om det, och jag har precis idag på f.m pratat med en god vän om detta viktiga och så fick jag nu läsa om det. Härligt es.

31 Helen:

skriven

Krya på Dig fina Du

32 Susan:

skriven

Ooops...inte kul😷

Kul däremot hoppas jag att min höst blir, det har varit tung länge nog, ekorrhjulet får gärna stanna ett tag o bjuda på lite amorösa äventyr istället 😄
...min tur snart ?!

Kram🙌

33 Orolig&Nervös?:

skriven

Krya på dig Es<3

Är lite orolig för nästa vecka,tror du jag får dåliga nyheter&blir ledsen:(eller kommer allt gå bra?

34 Domi:

skriven

Hej Ez. Av vilken anledning har min internätvän klippt kontakten med alla sina nätvänner och undviker dem till varje pris helt plötsligt? (Detta har pågått i över ett år nu) kram

35 Frida:

skriven

Hej!

Är O någon för mig???

Kram

36 Elisa:

skriven

Hej E!

Jag känner mig så kall, avstängd, distanserad och omogen gentemot nära och kära ibland och undrar hur jag ska jobba på detta? Detta känns jobbigt och inte riktigt normalt.

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: