GOTT NYTT ÅR !!!!!!!

 
Jag och mamma har gjort en nyårsinstallation !!
Vad tycks ??
 
Visst är jag väl tjusig ?
 
Jag har studerat mig själv från alla vinklar och måste säga att allt klär en skönhet.
 
Livet i tornet gillar jag.
 
Skogen finns här  utanför och  där  finns konstiga djur - som  till exempek den katten som jag mötte i morse. 
 
Nu är det så att jag har respekt för katter.   Mötte ju ett ilsket exemplar i somras som kloade mig i rumpan och jagade mig över stock och sten
 
Så när jag fick syn på skogskatten  tog jag sats och satte i att skrika för allt vad tygen höll och minsann - jag skrämde bort den !!
 
 
Så just nu är jag rätt mallig. Och känner mig stor och stark.
 
Bulldogsskrik gör att man  sätter sig i respekt.
 
Jag och mamma önskar er alla ett riktigt gott nytt år
Må det nya året föra allt det  bästa med sig för er alla
 
Nyårspussar från Mannabonne Glenn
1 Tanten:

skriven

Åh Mannabone, så tjusig och upplyst som bara en Mannabone kan vara. Puss på dig.

Kram

Svar: Han kråmar sig stolt vid de berömmande orden !! Och skickar en puss !!
Esmaralda

2 V:

skriven

Hej ez !

Vad tänker min partner om mig? Vill han vara tillsammans med mig eller inte? vi har bråkat mycket denna månaden och sedan blivit bra igen.

Ps: Gott nytt år Es och din familj :)

Kram!

3 Hedwig:

skriven

Hej!
Vilken vacker bild på Mannabonne (även om han ser lite snopet ut..)! Du kunde göra julkort på den nästa år. Jag tror inte att min vovve Sven kunde sitta stilla med allt det där runt omkring sig. Det där tornet ser ut som ett mysigt ställe för nyårsafton. Gott nytt år till er och alla bloggläsare!

Svar: Inte nog med att Mannabonne sitter still. han kråmar sig riktigt när han får en massa grannlåt på sig... sådan matte sådan hund :) Nyårskram :)
Esmaralda

4 V:

skriven

Hej ez !

Vad tänker min partner om mig? Vill han vara tillsammans med mig eller inte? vi har bråkat mycket denna månaden och sedan blivit bra igen.

Ps: Gott nytt år Es och din familj :)

Kram!

5 Henrika:

skriven

Ett riktigt fint år till hela familjen och många roliga upplevelser till charmtrollet Mannabonne! :)

Svar: Vi bugar och tackar :)
Esmaralda

6 Mod:

skriven

Gott nytt år!
Händer det någonting speciellt i mitt liv snart?
kram

7 Angeli:

skriven

Gott slut däri det fantastiska tornet till dej o vännen och erat eget lilla fyrverkeri Mannabonne G! :)

Detsamma önskar jag hela bloggfamiljen också! :)

KRAAAM på er Allihopa! <3

Svar: Vi tackar och skickar en stor nyårskram till dig :)
Esmaralda

8 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vad söt han är Mannabonne Glenn. Pussa honom fran mig :)
Kram

Svar: han pussas vilt & glatt tillbax :)
Esmaralda

9 Sus:

skriven

Hej
Kan det bli som jag vill?
Love sus

10 Ha:

skriven

Hejsan Es!
Önskar dig o din familj ett Gott Slut o ett Gott Nytt År!!

Ser det ut att bli ett bra år för mig? Ngt speciellt du känner kring det nya året för mig?

Kram :)

11 ThereseC:

skriven

Hej Es och ni andra i bloggfamiljen!
Nyårslöften på gång. Förra året lovade jag att teckna och måla oftare och att regelbundet lägga ut mina alster till allmän beskådan på facebook. Jag fick lov att måla hur fult jag ville och hur fint jag ville, huvudsaken var att det regelbundet blev en teckning. Detta nyårslöfte höll jag hela året. Jag har gjort massor av teckningar

För nästa år funderar jag på att lova att dansa loss i vardagsrummet lite oftare
Vad tror ni om det löftet?
Har ni egna löften?

Om man lovar tråkiga saker så måste man bryta löftet, såna är reglerna med nyårslöften
Men om man lovar roliga saker, då måste man hålla löftet så länge man kan

Kram ThereseC

Svar: Inga löften för mig.. jag bryter dem bara och som regel bara veckan efter... Mannabonne däremot säger att han har en hel del nyårslöften.... hmmm... kram från oss :)
Esmaralda

12 cc:

skriven

Så fin den är!! Hoppas du har ett toppen nyår där du är och annars också önskar jag dig GOTT NYTT ÅR och tack för all hjälp jag fått av dig detta år, du är guldvärd!

Svar: tack själv och stor kram :)
Esmaralda

13 MIMI:

skriven

Hej Esmaralda! Kommer 2015 att bli ett bra år för mig eller bättre än de senaste åren i alla fall??

GOTT NYTT ÅR KRAM! OCH TACK FÖR I ÅR.

14 Ad:

skriven

Godmorgon fina es
Hur ser min stora kärlek ut? Något specifikt som kanske utmärker honom? //Ad

15 Soso:

skriven

Hej es

Hur ser det nya året ut att bli för mig? Kommer något speciellt att hända, isåfall vad?

Önskar dig ett gott nytt år :)
Kram

16 Soso:

skriven

Hej es

Hur ser det nya året ut att bli för mig? Kommer något speciellt att hända, isåfall vad?

Önskar dig ett gott nytt år :)
Kram

17 Anonym:

skriven

Hur ser min stora kärlek ut? Något specifikt som kanske utmärker honom? //A

18 Anonym:

skriven

Ser du hur det går den 8de januari för mig?

19 Bolla:

skriven

Godt Nytt År! 🎇🎉

Klem 😊

20 Cicci :

skriven

Gott slut och gott nytt till er ❤️
Hoppas du får en riktigt blöt hundpuss av prinsen på 12-slaget! 😊

Svar: Detsamma och ja, en Mannabonnepuss har jag spetsat in mig på... kram :)
Esmaralda

21 Adad:

skriven

Hej esmeralda !
Du har tidigare sett att jan möter min soulmate när jag är i slutet av mina studier eller är färdig med min utbildning. Jag blir färdigutbildad ungefär om ett år.. Hur stor är chansen att vi möts inom det här året? Eller ligger mötet flera år framåt? Vad ser du..

22 Adad:

skriven

Hej esmeralda !
Du har tidigare sett att jan möter min soulmate när jag är i slutet av mina studier eller är färdig med min utbildning. Jag blir färdigutbildad ungefär om ett år.. Hur stor är chansen att vi möts inom det här året? Eller ligger mötet flera år framåt? Vad ser du..

23 M:

skriven

Hej ez! Ska jag satsa på studierna ? Kram

24 Pia:

skriven

Ditt torn ser ut som ett underbart ställe att fira nyår på och i det bästa av sällskap också :)

Förmodligen blev mina drömmar i natt inspirerat av ditt torn :)

Jag befann mig i ett gammalt torn tillsammans med min dotter. Tornet var större invändigt än utvändigt med små mysiga rum. I ett av rummen slog vi oss ned och en medelålders man steg in i rummet. Han var från andevärlden men visade sig rent fysiskt. Han hade inga planer på att lämna tornet utan trivdes mycket bra där. Medan jag och mannen samtalade så säger min dotter att det finns något annat där också som inte är från ljuset. Där vaknade jag men drömmen var oerhört levande och kändes så riktig.

I en annan dröm jag hade för någon vecka sedan kom också en medelålders man till mig. Han såg härjad ut och var starkt medial. Han stod framför mig, lutade sig fram, tryckte sitt pekfinger på mitt tredje öga samtidigt som han sade "se". Jag blundade och när jag öppnade ögonen igen såg världen helt annorlunda ut då jag såg alla i andevärlden också. Även denna dröm var verkligt levande när jag vaknade och är det fortfarande när jag tänker tillbaka på den.

Betyder dessa drömmar någonting?

Jag önskar dig, din vän och Glenn och alla andra ett riktigt gott avslut på detta år och ett fantastiskt nytt och givande år.

Kram

Svar: ja, drömmarna betyder att du tar ett stort steg i din andliga/mediala utveckling !! Andevärlden visar att de är beredda och och att du får 100% beskydd.. du har ingenting att frukta. Vi tackar för hälsningen och hälsar alla tillbax !! kram :)
Esmaralda

25 Malin:

skriven

Gott nytt År!

Tyvärr ser det ut som om jag blir ofrivilligt ensam i dag.
Ser du om det behöver bli så!!? Dyker något alternativ upp?

Malin

26 Lillis:

skriven

Fina Mannabonne.Min Hubbe önskar en riktigt fin fortsättning på dagen:) Skickar många pussar till Mannabonne. <3

Svar: Han pussar tillbaka.. både på dig och Hubbe... :)
Esmaralda

27 Skorpan:

skriven

God nyårsafton :)!
Våren gör comeback här o gräs o gröda gror, verkar det som ;).

Är som åsnan mellan hötapparna, modern säger att jag inte får ta upp grumpy old man med min släkting, för då får ju hon veta att modern "tjallat" o kan då råka i en dålig sits s a s.. Men hon är absolut värd mycket mer o ja, jag brukar göra som jag vill, ändå ; D.. Till moderns stora förtret, eller nåt. .

Mannabonne är så fin i sin utstyrsel! Inte nödvändigtvis alla gillar sånt. Kram till dig Mannabonne!

Tack för svaret på Irlandsfrågan Es!

Ha det gott!
Kram Skorpan

Svar: Mannabonne säger att huvudsaken hans käresta.. bulldogen Betty tycker att han är fin.. så är han nöjd... :) Kram :)
Esmaralda

28 Madde1989:

skriven

Hej kan du se om det kan bli något seriöst med D eller om jag bara är ett tidsfördriv? Och varför kan jag inte sluta tänka på H? Tacksam för svar

29 M:

skriven

Hej ez! Ska jag satsa på studierna ? Kram

Svar: Bara så länge det känns rätt.. kram :)
Esmaralda

30 MollyD:

skriven

Ett riktigt gott slut och ett fantastiskt 2015 till dig och den lille tokfrallan.


Kram

Svar: Kram o detsamma :)
Esmaralda

31 Browallia:

skriven

Åh, vad fin du är Mannabonne Glenn! Jag blir alltid så glad i hjärtat när jag ser bilder på dig. Nyårspussar i retur till dig. Önskar dig och mamma en ett gott slut på 2014 och ett Gott Nytt 2015!

Svar: Han nyårspussas tillbaka.. allt vad han kan.. kram :)
Esmaralda

32 Anonym:

skriven

Hej Es!
Haha MG nyårspimpad o jättefin!!
ÅÅhh så fin han är!!
Vaknade o bland det första jag gjorde efter kaffet var o gick in här på din blogg:) Tack för att du finns Es o för alla du hjälper med tröst o hopp!!

Svar: Tack för att du finns !! Kram :)
Esmaralda

33 frida:

skriven

Gott nytt tillönskas dig Ez och din söta hund. Han var väldigt gullig i det där ljusslingetrasslet. Tack för 2014 års bloggande och för all tid du lagt ner på att besvara frågor.☺

Kram

Svar: Tack säger vi och skickar puss & kram :)
Esmaralda

34 Veronica:

skriven

Hej Esmaralda! Jag har redan i mitt tänkande tänkt som så att jag med all säkerhet kommer förbli singel. Jag har varit det länge nu, och de som man har fattat tycke är redan i relation och då är de inget för mig, och de som man har börjat en kontakt med har visat sig vara katastrofala för mig. Ska jag förbereda mig på att förbli singel eller kommer det finnas någon för mig i framtiden? och hur ska jag då kunna känna igen honom så man inte satsar på fel häst igen?

35 Tack för att du finns Es!❤️❤️:

skriven

Hej Es!
Haha MG nyårspimpad o jättefin!!
ÅÅhh så fin han är!!
Vaknade o bland det första jag gjorde efter kaffet var o gick in här på din blogg:) Tack för att du finns Es o för alla du hjälper med tröst o hopp!! Oj hann inte skriva klart:)
Har du ngt lite råd el ngt till mig gällande honom??" jag fick svar av dig att det kan utvecklas bra mellan honom om mig. Är ju lite orolig att han inte tror att jag är en fin tjej..
Stor Kram till Er!

36 Veronica:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag har redan i mitt tänkande tänkt som så att jag med all säkerhet kommer förbli singel. Jag har också varit det länge nu, och de män som man har fattat tycke för är redan i relationer och då är de inget för mig, och de som man har börjat en kontakt med har visat sig vara katastrofala för mig. Ska jag förbereda mig på att förbli singel, eller kommer det finnas någon för mig i framtiden? och hur ska jag då kunna känna igen honom så man inte satsar på fel häst igen?

37 Mia:

skriven

Men gullehund!Klart han ska få skina som den stjärna han är, det tänker han nog på bilden :-)har en fråga, det finns hopp om att träffa en man i det kommande året, så jag är nyfiken på vad han jobbar med? //Miri

38 Jane:

skriven

Vilken otroligt mysig hund du har! Sådan matte sådan hund ;)
Önskar dej och de dina ett riktigt gott nytt år och givetvis alla här!
Måtte 2015 blir ett bättre år än det som gått..

Svar: Vi tackar och skickar kramar och nyårshälsningar tillbax !!
Esmaralda

39 Jennifer:

skriven

Kära Esmaralda, önskar dig och alla fina bloggläsare ett gott och lyckosamt och underbart och händelserikt och fantastiskt nytt år 2015! The best is yet to come...

Fina Esmaralda, hur stor är chansen att jag får ytterligare ett barn med S? Kan inte sluta tänka på det. Kram

Svar: Chansen är inte stor... stor kram och allt gott inför nya året till dig :)
Esmaralda

40 Hanna:

skriven

Gott nytt år!

Hur ska jag göra för att komma över H helt och hållet? Ska jag gå dit ikväll?

Kram

41 Drutten:

skriven

Hej! Vad stilig du är Mannabonne Glenn ! Läste att det är "Frallor" som är populärast nu bland hundsläktet :) Ser väldigt mysigt ut där du och din familj är just nu. Här uppe i norr så är det snö, men blixthalkan slog till i går och t o m bussarna slutade gå i stan. Så man får se till att inte halka bort i nyår. Ett riktigt gott nytt år till dig och din familj! Kram Drutten

Svar: Ja, märkligt att just Frallor är populärast... jag valde den rasen eftersom jag har ett sådant bra minne av en Fralla från barndomen.. som en kompis hade... Ta det nu lugnt i halkan.. stor kram från oss :)
Esmaralda

42 Cat vän:

skriven

Fina, modiga Mannabonne 😄, det bor nog en riktig superhjälte i honom och det är inget fel med bling-bling och skydda sina finaste saker under filten. Så gjorde min älskade Dobermann också, så det så.
Kära Es, Tack för det här året. Jag har full förståelse för att du behövde komma hemifrån ett tag. Gudarna ska veta hur mycket du jobbar, även när du reser och att du är så ofantligt generös och "låter oss följa med" genom att blogga och dela med dig av stort och smått. Tacksam är jag också för att du tar dig tid att svara på våra frågor alldeles gratis här.

Med det sagt så önskar jag er alla ett Gott Slut och ett Gott Nytt År.

Var rädda om er i trafiken och tänk på att alkohol och nyårsraketer inte hör ihop!
Håller med gårdagens gästbloggare Bodil, nyårsafton är lite av en bluffrea och en plåga för våra älskade fyrbenta husdjur.

Kram på er

Svar: Mannabonne pöser över alla breddar och blåser upp sig.. när han hör att han är modig. Han nickar och håller med. Tycker att han är jättemodig... :)) Han skickar pussar i massor. Och jag tackar så hjärtligt för dina goa ord som värmer.. kram :)
Esmaralda

43 Kris:

skriven

Hej ez!

Jag undrar om mitt ex ångrar att hon inte ville ha mig mer och att jag undrar om det blir hon och jag igen?

Hade varit tacksam om jag fick svar snart?

För jag saknar verkligen henne och vi var tillsammans i två år och åtta månader.

Undrar om hon ångrar sitt beslut att hon ville förlora mig.😔
För jag vill verkligen att hon ska bli min och det är därför jag vill veta om det blir hon och jag? 😔

Kram på dig och gott nytt år! 😀

44 Mo:

skriven

Gott Nytt År! härligt med ett nytt fräscht år.
Tack för en bra och rolig blogg. Önskar alla ett härligt 2015. Kram

Svar: man tackar och stor kram tillbaka :)
Esmaralda

45 Anonym:

skriven

åh tack älskade Mannabonne Glenn och fina ES..ett riktigt gott nytt 2015 till er och alla andra, må det nya året bringa hälsa, kärlek och glädje till oss alla :-)

Kram

Svar: Mannabonne myshund skickar en stor puss till dig... och en redig kram får du av mig :)
Esmaralda

46 Anonym:

skriven

Hej!
Tack snälla för året som gått. För det är snart ett år sedan jag hittade dig och din blogg. Varje dag finns du med och har väglett mig så många gånger. Vet att jag måste hitta min egen väg och fatta mina egna beslut men ibland behöver man ju vägledning och det hjälper du ofta till med!
Nu önskar jag att 2015 blir ett fantastiskt år med kloka beslut som ska fattas;)

Gott nytt år till dig, din vän och Mannabonne❤️

Svar: Tack ska du ha själv.. att du läser bloggen och trivs i bloggfamiljen!! Kram :)
Esmaralda

47 oxelina:

skriven

Vilken skönhet han är Mannabonne, helt underbar! Han kan det där med att klä upp sig inför nyårsfirandet, så nu kommer brudarna springa efter honom ;)

Hoppas ni också får ett fint och bra år 2015!

Svar: Japp, det är just vad han räknat ut !! Han är svag särskilt för små pudelflickor med rosett i håret.. då slår han knut på sig själv.. en gång såpass mycket att han KRÄKTES på henne !! Ibland blir inte allt som man tänkt sig. Kram från oss :)
Esmaralda

48 Jennie:

skriven

Gott nytt år! Hej, jag undrar hur mycket kan jag förändra mitt liv och yttre händelser med hjälp av attraktionslagen? Tex hur mycket kan jag själv påverka med attraktionslagens kraft vilket slags jobb jag får, och hur snabbt det kommer till mig?

49 Bumble bee :

skriven

GOTT NYTT ÅR önskar jag allihop på bloggen! 🎉🎉

Es, du nämnde att jag skulle få bättre kontakt med en av mina kusiner i framtiden. Jag undrar om du ser med vem av kusinerna som jag får bra kontakt med; äldsta, jämn gamla eller yngsta kusinen?
Tacksam för svar!
Kramar 🐝

50 Bumble bee :

skriven

GOTT NYTT ÅR önskar jag allihop på bloggen! 🎉🎉

Es, du nämnde att jag skulle få bättre kontakt med en av mina kusiner i framtiden. Jag undrar om du ser med vem av kusinerna som jag får bra kontakt med; äldsta, jämn gamla eller yngsta kusinen?
Tacksam för svar!
Kramar 🐝

51 Susan:

skriven

Cool bild 😃 ett riktigt Gott Nytt År på er oxå 🍸🍴🎆

Måtte 2015 bli bättre o nu får gärna lyckan komma in i mitt liv 😉

Kramiz

52 Lillis:

skriven

Varför vill inte min bror ha kontakt med mig tro? Kram

53 Anonym:

skriven

Gott Nytt År ...

Jag undrar om du ser ett nytt barn eller en ny bostad för mig under 2015?

Kram

54 Emilia:

skriven

Gott nytt år på er!! Hoppas att ni får ett bra år! Blir det nya äret bättre för mig på kärleksfronten?
Undrar även om du ser att T kommer att komma tillbaka till tm(gamla jobbet) tredje gången han slutar, så man vet aldrig med honom!
Kram

55 Tessa:

skriven

Hej esmeralda! Gott nytt år!
Kan du se om jag kommer att gå ner i vikt o sen hålla vikten?
Kram tessa

Svar: Chansen är god men du måste verkligen bestämma dig.. kram :)
Esmaralda

56 Helena Ir:

skriven

Halloj Mannabonne! Visst är du tjusig..men du vet
väl att allting klär en skönhet..

Kan du fråga mamma Esmaralda..om hon ser att
jag lyckas komma närmare ett bra liv nästa år..om
jag fortsätter att utvecklas åt rätt håll

Och glöm nu inte hälsa ett Gott Nytt År
det önskar jag förresten alla här på bloggen

Kramar och pussar på nosen :)

Svar: Ja, mamma säger att nästa år blir bättre och att det märks rätt snabbt i början av året... och så hälsar hon.. själv skickar jag största nyårspussen :)
Esmaralda

57 Malina:

skriven

Gott nytt år till er alla och Mannabonne! Han skulle kunna gå på CAT-walken i den utstyrseln:-) och slå alla katter med häpnad !
Det verkar verkligen vara ett torn för dig som du hittat och alla gamla mysiga hus runtomkring. Ni lär få en alldeles speciell nyårsnatt! Själv jobbar jag hela helgen och det blir lugn hemmakväll. Ha det gott! Mjau!!

Svar: Ja, han fjädrar sig riktigt så fort han får ikläda sig något spektakulärt !! Jag hoppas du får en fin helg.. även om det så klart är trist att du jobbar..kram :)
Esmaralda

58 curious:

skriven

Mitt ex träffar en annan, kommer de bli ett par, eller kommer han tillbaka till mig under nästa år?

59 Shkurtesa llukaci:

skriven

Hej esmeralda !! Vill passa på och önska dej gott nytt år 2015! Undrar nu Komer de blir bra år för mig?? Komer jag gifta mig med min kille khaled? Mvh shkurtesa

60 Katriina:

skriven

Hej,

Gott nytt år!
Har en fråga till dig och hoppas att du har tid och möjlighet att svara.
Min mycket svåra ekonomiska situation gör att jag hotas av vräkning och nu undrar jag om det ändå kommer att ordna sig trots att det ser mörkt och dystert ut.

61 Linnean:

skriven

Du är vacker som en dag, Mannabonne! En riktig...stjärna!

Helt rätt man ska se upp för "tissetatter" de kan vara läskiga...men även helt underbara! Efter ditt bulldogsavgrundsvrål lär nog "tissetatten" hålla sig borta en längre tid! : )

Ha nu en fantastiskt fin nyårskväll i tornet! Håll ställningarna och pussa mamma!

Gott Nytt År...till dig Esmaralda och alla andra!

Kramar fr mig i ett blött, disigt och snöfritt Malmö!

/Linnean

Svar: Jaaaaaaaaaaaaa, tissetatterna är livsfarliga... jag vet... en rev hål i rumpan på mig och jag sprang för livet !! Mamma hälsar och jag skickar en stor nyårspuss...
Esmaralda

62 t :

skriven

Är det meningen att jag ska iväg nu ikväll & fira, elller kan jag lika gärna vara hemma & vila? Kram

63 CeCe:

skriven

Kollar in här idag mest för att önska er ett gott nytt år!

Här firas nyår i ensamhetens tecken, första året helt själv! Det tänker jag ta vara på!
Men mitt lilla husspöke och min skyddsängel är ju alltid bjudna, såsom de kära på andra sidan! ;)
Så kanske helt ensam blir jag inte?!

I år blir det inga nyårslöften, inte för jag brukar ha det, jag är sån som föredrar att inte ha några.
Men detta år blir det lite mål för 2015 istället för löften!
Kanske för privata mål för att nämna här, men de har med utveckling som jag gått, och går igenom att göra.
Och nu hoppas jag att jag ska klara dessa!

Och åter igen önskar jag er ett gott nytt år med massa nytt och intressant att leva sig igenom!

Svar: Nej, du är aldrig helt ensam om du inte så vill vara... de dina är med dig... i så stor kärlek. Stor nyårskram :)
Esmaralda

64 anna e:

skriven

GOTT NYTT ÅR!

Kommer han att få sitt permanenta uppehållstillstånd? Måste de ha nytt hyreskontrakt eller funkar det att man bara skriver ny adress? Hoppas att de nöjer sig med det? Orolig...

65 M:

skriven

Hej ez! Ska jag satsa på studierna ? Kram

66 Anonym:

skriven

Hej E, undrar om det är ok att kontakta honom. Eller skulle det bli problem? Gott nytt år!

67 Gunilla:

skriven

Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig, världens bästa spåtant, Esmaralda!

Du njuter av livet och det håller jag också på att lära mig!

Bamsekram till dig, vännen och finaste Mannabonne förstås

Gunilla i Oxd

Svar: Stor kram från oss och allt det bästa inför nya året :)
Esmaralda

68 anki:

skriven

Åååh sån tjusig Nyårshund !
En riktig diva , men en ursöt sådan !

Ett gott slut och ett riktigt
Gott Nytt År !
Önskar jag dig Es med familj !

Pussa MannaBonne tillbaks !

kram Anki

Svar: Japp.. en diva är han, den saken är klar !! Han skickar största pussen.. kram o gott nytt år :)
Esmaralda

69 Nettan:

skriven

Finaste Mannabone!
Gott Nytt År!

Svar: Puss & kram säger Mannabonne !!
Esmaralda

70 Lisa.A:

skriven

Önskar Ett Gott Nytt År, Mannabonne och även till Matte och familjen.

Hoppas 2015 blir ett år med många goda minnen. :)
Kram
Lisa.A

Svar: Och ett stort gott nytt år från oss !! Kramar :)
Esmaralda

71 Anonym:

skriven

Kommer jag ångra mig om jag inte går ut med sällskap & firar nyår? Eller kommer det bli samma sak för mig som att sitta hemma? Vill gärna få ett bra avslut men just nu är det för mycket känslor så jag kanske ändå inte skulle kunna "njuta" av kvällen kram

72 Agnes:

skriven

En bling-bling-fralla! Värsta killen, asså, haha!
Och så går snubbarna här i hooden o tuppar sig...då skulle de se herr fralla!

Ja, får önska er alla gott slut och god början,då´rå!

Själv bryr jag mig inte speciellt...ska ju jobba, och hade jag nu inte jobbat, så hade jag varit ut o dansat på något ställe...troligtvis det sunkställe där jag brukar skaka rumpa...
Att äta o dricka in ett nytt år, är inget för mig, men däremot att dansa...Yesss...!

Tillhör de få som nu inte bryr mig speciellt om årsskiften...de har ju en tendens att återkomma, de där nyårsaftnarna, juh! Åtminstone en gång/år, så är det en nyårsafton.
Bryr mig inte heller om det faktum att jag nu är singel.Är ju van att göra saker själv. Dessutom så slipper jag en massa som nu uppkommer om man är fler inblandade.

2015....har inga som helst förhoppningar om det...mer än att kanske kunna få till det där erotiska...men det börjar mer o mer påminna om att försöka plocka ner månen...vilket gör mig deprimerad....övrigt, rent allmänt...så är jag nöjd om det inte händer något alls...direkt...mer än att jag nu får ordning på mitt hem...och på det erotiska området...som sagt!

Ännu en gång...ett gott slut och en god början till er alla!

Ha det nu allra bäst ni alla, och kram!


Svar: Ja, Mannabonne tar direkt till det grövsta artilleriet när det gäller att impa !! Med riktig tur hoppas han kunna locka fram en lite pudelflicka med rosett i håret.. hans absoluta favoriter.... och som jag skrev nyss till någon annan.. han slår knut på sig när han möter dem... och en gång blev han så till sig att han kräkte ner hela pudelflickan!! Ditt nya år kommer helt säkert att innehålla en och annan positiv överraskning... stor nyårskram från oss !!
Esmaralda

73 Adad:

skriven

Hej esmeralda testar igen.. Förlåt
Du har tidigare sett att jan möter min soulmate när jag är i slutet av mina studier eller är färdig med min utbildning. Jag blir färdigutbildad ungefär om ett år.. Hur stor är chansen att vi möts inom det här året? Eller ligger mötet flera år framåt? Vad ser du..

74 Sh:

skriven

esmeralda esmeralda

Hur ser det nya året ut att bli för mig? Kommer något speciellt att hända, isåfall vad?

Kram

Hur ser det nya året ut att bli för mig? Kommer något speciellt att hända, isåfall vad?

Kram

75 Sh:

skriven


Hur ser det nya året ut att bli för mig? Kommer något speciellt att hända, isåfall vad?

Önskar dig ett gott nytt år:)

76 Kristoffer :

skriven

Hej igen ez!

När du inte svara på mina kommentarer? Betyder det att jag inte kommer få tillbaka mitt ex? Att hon inte kommer tillbaka till mig alls? För jag orkar inte vara utan henne och jag saknar verkligen hennes kärlek..
Det är därför jag inte har gjort många inlägg och du har inte svarat nån utav mina inlägg.. börjar bli orolig.. för jag vill verkigen ha mitt ex tillbaka hos mig igen eller rättare sagt om det blir hon och jag igen. Snälla ezmaralda skulle du kunna kolla om det blir hon och jag? 😢

Kram

Svar: Jag ser ingen stor chans att det bli ni igen.. en liten möjlighet finns.. mindre än 20%.. kram :)
Esmaralda

77 Adad:

skriven

Gott nytt år!:)

Du har tidigare sett att jan möter min soulmate när jag är i slutet av mina studier eller är färdig med min utbildning. Jag blir färdigutbildad ungefär om ett år.. Hur stor är chansen att vi möts inom det här året? Eller ligger mötet flera år framåt? Vad ser du..
Kram

78 Pia:

skriven

Tack för svar Ez

Kram :)

79 Anonym:

skriven

Har du ngt liten liten vägledning el råd?
Kram jag igen:)

80 Cathubodva:

skriven

Vad fin MG är! Och helt redo för nyårs firande? ;)

En tanke kom upp när jag städade idag, så jag frågar dig, vad tror du chansen är att jag firar nästa nyår med just henne?

81 Kristoffer :

skriven

Hej igen ez!

När du säger att där är 20% chans? Vad kan jag då göra för att kunna få henne igen? 😢

82 Bianca:

skriven

Åhh så gulligt<3333

Vad har jag att vänta av det nya året?
kram&gott nytt år<3

83 Kristoffer :

skriven

Aha nu fattar jag 20% chans att det kommer bli hon och jag, så 80% handlar ju om mig och att jag ska överföra 80% från mig till mitt ex för att öka min chans att mitt ex kommer tillbaka? Alltså 80% handlar om att jag ska förlåta mig själv? 😮
Förresten hur vet du hur jag ser ut och hur hon ser ut och vad mitt ex heter?0.o

Jag menar är det bara 20% just nu? Eller kommer det att ändra sig med att procenten ökar? Jag menar hon och jag har varit tillsammans i två år och åtta månader och bott ihop i ett halv år. Det måste ju finnas någon ökning i procenten?😓
Hade uppskattat om man kunde få svar?😣

Kram!

84 Julia:

skriven

HeJ Es.

Kommer jag vara utan min Soulmate nästa år med:(
vad ser du..?
kram:)

85 Förvirrad:

skriven

Gokväll, det är lite rörigt med karlar just nu. Ser du om det är någon av det kommer bli något med ? Känner mig lite snurrig 😃
Kram och gott nytt år !

86 Helena Ir:

skriven

Tack :)
Hoppas ingen skrämmer Mannabonne med raketer..
jag tycker så synd om alla djur som lider av
detta oljud från smällare och raketer..
Kram

87 Bumble bee :

skriven

Es, du nämnde att jag skulle få bättre kontakt med en av mina kusiner i framtiden. Jag undrar om du ser med vem av kusinerna som jag får bra kontakt med; äldsta, jämn gamla eller yngsta kusinen?
Tacksam för svar!
Kramar 🐝

88 Kristoffer :

skriven

Tänker hon på mig? Och kommer hon att vilja ge ett nytt förhållande med mig igen då? jag menar om det verkligen kommer bli hon och jag igen fast nu mot åt 2015? 😳
Detta är mitt sista nu och hoppas att du svara på detta för att hon betyder sjukt mycket för mig.. och jag drömmer om henne varje dag att vi blir tillsammans hela tiden? Betyder inte det något då? 😣

Kram på dig och gott nytt år och skickar en nyårs kram till dig!😊

89 Bumble bee :

skriven

Es, du nämnde att jag skulle få bättre kontakt med en av mina kusiner i framtiden. Jag undrar om du ser med vem av kusinerna som jag får bra kontakt med; äldsta, jämn gamla eller yngsta kusinen?
Tacksam för svar!
Kramar 🐝

90 Lotta:

skriven

Märkte en viss öppning hos min man vad gäller andevärlden. Snälla, finns det någon hälsning du kan hjälpa med som skulle öppna ytterligare?

I vilket fall, tack för ännu en Dog Blog, varmt tack för i år, och ett riktigt Gott Nytt År!

91 tolvslaget :

skriven

Finns det någon chans att han ändrar sitt beslut..? Och finns det någon chans att vi kan få spendera en liten tid innan tolvslaget? Kram

92 Anonym:

skriven

Hej

finns det någon som jag känner som är jehovas vittne och hur ska jag märks det?

jag är rädd för Jehovas vittne och behöver din hjälp! hur ska jag vet vem är den person är det?

jag skickar min hjälp till dig om det och snällt svar på min fråga

:) KRAM FRÅN MIG

93 Cara:

skriven

Många nyårskramar till dig Ez och alla här i bloggfamiljen!

94 Helena E.:

skriven

Hej igen Esmaralda! Jag träffade killen jag frågade om, och han var inte som jag hade tänkt mig. Det kändes jobbigt att träffa honom så jag bestämde mig dagen efter för att säga att jag inte vill fortsätta. Men nu börjar jag tro att det var ett förhastat beslut. Jag vet att han blev ledsen och arg och jag har så dåligt samvete. Kommer han att komma över det? Finns det något jag kan göra? Jag är så ledsen över detta.
Kram och gott nytt år!

95 Linda:

skriven

Hej blir nästa år bättre en 2014 ?

Svar: ja en hel del bra kommer i alla fall att ske så ha fokus på detta..kram :)
Esmaralda

96 Makaon:

skriven

Önskar alla ett
🎉 GOTT NYTT ÅR! 🎉

97 Jill :

skriven

Gott nytt år!

98 Natha:

skriven

Hej :)
Kommer jag och han jag är kär i bli tillsammans? :) kram! ❤️

99 Malin:

skriven

Hej!
Trillade in här som på ett bananskal! (eller inte)
Iaf så funderar om det kommer att bli jag och mannen jag träffar? Ibland känns det så självklart men sen så kommer tvivlet på att det blir något mer än det vi har nu.
Kramar

100 Tired:

skriven

Hej! Jag vill veta om han kommer tillbaka till mig, under året som går.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: