Rapport från Tornet.....

 
Mysiga lilla köket i tornet...
 
 
Så här såg det ut i morse... och högt upp under  taket.. i den svarta "lådan" där sover jag....
 
En mystisk filur som smyger bak soptunnorna ?  Grinchen ?  Eller min vän ?
 
 
I dag for vi till närmaste stad,  Nordhausen, och   promenerade i timmar... en massa läckra hus.. och lunch åt vi  i ett av  korsvirkeshusen
 
Sen till nån stormarknad för att handla mat inför nyår... typ 20 meter långa köer och när det äntligen blir min tur är det så svetten  lackar.. upp med allt på bandet... bara betalningen kvar och vad händer ???? 
 
MAN TAR INTE EMOT VISAKORT !!!!
 
Så jag får lämna allt och fara ut och leta efter bankomat så jag kan betala kontant.
Vid sådana tillfällen krävs djupandning och självkontroll !!!!
 
 
 
Man behöver inte åka ända till Pisa.. här har vi lutande tornet i Nordhausen....
 
 
Massor av sådana här små prång...  oberservera den vita lilla rumpan till vänster...
 
 
Mannabonne Glenn har sin egen plats.. filten hemifrån och  favvoleksakerna
Av nån anleding försöker han hela tiden GÖMMA sin leksaker.. han gräver liksom filten över dem.. kanske är han rädd för att bli bestulen på det bästa han har och tycker det är bäst att gömma grannlåten...
 
 
Jag har en egen skylt... häxskylten finns precis utanför huset.. tänk att man gjort sig sånt besvär för min skull.. jag ska ju ändå bara stanna en vecka....:)
 
Förresten så lyckades jag starta ett billarm i stan... för att jag ryckte och slet i bildörren... både vännen och Mannabonne Glenn skämdes... vår bil stod tio meter bort.. men båda bilarna var ljusgrå... och då kan det lätt bli fel... tycker jag !!
 
Nu laddar vi här i tornet för en mysig kväll... läsa  lite.. se film.. och lite gott att äta och dricka så småningom.. och oj... just nu i skrivande stund kommer vännen och serverar en whiskypinne.. man tackar...
 
 
 
Kram & kärlek
1 M:

skriven

Hej ez! Ska jag satsa på studierna ? Kram

2 Anonym:

skriven

esmeralda

Hur ser det nya året ut att bli för mig? Kommer något speciellt att hända, isåfall vad?

Kram

3 Soso:

skriven

esmeralda

Hur ser det nya året ut att bli för mig? Kommer något speciellt att hända, isåfall vad?

Kram

4 Ad:

skriven

Hur ser min stora kärlek ut? Något specifikt som kanske utmärker honom? //Ad

5 M:

skriven

Hej ez! Ska jag satsa på studierna ? Kram

6 Madde1989:

skriven

Hej är D seriös eller är jag ett tidsfördriv? Och varför kan jag inte sluta tänka på H?

7 M:

skriven

Hej ez! Ska jag satsa på studierna ? Kram

8 Flora:

skriven

Håller m Bodil! Raketer borde avskaffas och hemmets lugna vrå är toppen! Önskar er alla på bloggen ett Gott Nytt År med många positiva upplevelser som blir fina minnen sen! 🎉🎆

9 Alma:

skriven

Hej ES.

Hur ser det nya året ut att bli för mig,något nytt roligt som händer?
kraam:)

10 Anonym:

skriven

vad fint med egen skylt:-)
Jag trivs jättebra på mitt nya jobb fina ES precis som du sa, så nu undrar jag om du kan se något om min kärlek, när han tänker komma in i mitt liv?

Kram

11 M:

skriven

Hej ez! Ska jag satsa på studierna ? Kram

12 Sherie:

skriven

Hej Ez!

Hur många barn kommer jag få såsmåningom/har min Själsfrände något barn?
kramiz

13 M:

skriven

Hej ez! Ska jag satsa på studierna ? Kram

14 M:

skriven

Hej ez! Ska jag satsa på studierna ? Kram

15 Skorpan:

skriven

Vilket fint ställe. O att dom har en skylt åt dig också, inte illa ;).

Själv funderar jag på att åka till Irland någon gång, känns som "rätt" ställe för mig. Hörde en irländsk julsång på radion och den kändes så rätt på något vis :). Kanske har jag bott där i något tidigare liv! ?

Tack för svaret i sängfrågan Es!

Kram från regnet där snön nu smälter :(..

Svar: ja, på Irland skulle du trivas och känna dig hemma...kram :)
Esmaralda

16 Malin:

skriven

Tornet ser jätte mysigt ut!! Ska din vän stanna hela veckan också?:)

Verkar bli så att jag blir ofrivilligt ensam på nyårsafton?
Behöver det bli så? Ser du något bra alternativ?

Snöiga Hälsningar Malin

17 Anonym:

skriven

Hej Es!
Oj vad " skitjobbigt" med visakortet:( Sånt borde vara förbjudet!! Hoppas det blir bättre shoppingförutsättningar.!Köket ser jätte mysigt ut! MG är kanske lite orolig att ngn skall sno hans leksaker:) 😊
Ser du om han o jag får en fin träff snart???
Kram
(Förlåt att jag inte skriver ngt Nick nu!)

Svar: En träff finns det förutsättningar för.. ta det sedan därifrån och känn in.. kram )
Esmaralda

18 Linda N:

skriven

Åh jag njuter av dina reseskildringar och humoristiska berättarkonst. (ser framemot nästa bok) Häxskylten är underbar. Är det några häxfränder andra sidan som gett sig tillkänna än?
Jag önskar dig, vännen & Mannabone Glenn ett härligt nyårsfirande.

Svar: Ja, lite aktivitet från andra sidan har jag känt av,. kram och gott nytt år :)
Esmaralda

19 Lma:

skriven

Hej Esmaralda!
Låter som en härlig kväll! Jag undrar om du kan se någon kärlek runt mig snart? Eller kanske en flört?
Gott Nytt År!
Kram Lma

Svar: Ja, om inte annat så bör det bli en flört snart.. kram :)
Esmaralda

20 Liten:

skriven

Hej Es!
Är det ngt som "utmärker" sig eller "dominerar" mitt år 2015?
Hoppas att du förstår min fråga :)
Gott nytt år!
Kram

21 Liten:

skriven

Hej Es!
Är det ngt som "utmärker" sig eller "dominerar" mitt år 2015?
Hoppas att du förstår min fråga :)
Gott nytt år!
Kram

22 oxelina:

skriven

Men vilket charmigt torn ni hittat till, njut av tiden där och hoppas du får bra service av vännen din. T.ex påfyllning av whiskey ;)

Och gott nytt år till er!!
Här blir det lugnt nyår på hemmaplan. Skönt efter en jul med massor av människor hör hemna och visst hade vi kunnat ha det nu också men jag orkar inte. En kompis ringde förra veckan och förskte bjuda in sig och sin familj hit men nix jag orkar inte vara festfixare till en hel drös av människor imorgon, jag jobbar varenda vardag nu kring jul o nyår, inte ledig nå klämdagar så jag är en stolt men trött tråkmåns i år. Vi äter gott här hemmavid, yngre dottern bestämt maten :)



23 Lillis:

skriven

Varför gillar inte min bror mig för? Kram

24 Nattis:

skriven

Hej E,
Kommer J klara sig bra, och hur tror du vi klarar detta?

25 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Har han fortfarande känslor för mig?
Kram

26 Susan:

skriven

Så härligt det ser ut 😃👍Ser framemot ett lugnt nyårsfirande o hoppas att 2015 blir året då saker o ting äntligen händer 😉
Kram 😃

27 Emmi:

skriven

Kan det bli en till flytt under nästa år?

Svar: Finns en god chans.. kram :)
Esmaralda

28 Helena Ir:

skriven

Tänk så fint det ryms innanför tornet..
Attans vad förargligt med Visa kortet..
där skulle nog luften gått ur mig :)
Men verkligen hedrande med egen skylt,inte
illa pinkat av dina grannar,att ordna med den :)

Ja,det var trevligt med bion med sonhustrun
och barnen..kul att det händer saker :)

Hoppas på att 2015 fortsätter att bli mer och
mer händelserikt..men det är klart att det beror
mycket på mig själv..jag har ju inte glömt,ibland
så behöver man spotta i nävarna :)

Kram och allt gott :)

29 V.D:

skriven

Hej! Jag undrar om det någonsin kommer att finnas någon man för mig? tycker jag har varit ensam länge nog. Tyvärr har det hittills varit så de senaste åren att de män som man har varit intresserad av antingen har varit/är i relationer, eller så har det inte blivit någon relation som man trodde att det skulle bli. Men jag kanske ska vara ensam?

30 JH:

skriven

Hej! En mycket angelägen fråga för mig: ser du någon resa för mig inom närmaste tiden?

31 Bumble bee :

skriven

Hej!
Du nämnde att jag skulle få bättre kontakt med en av mina kusiner i framtiden. Jag undrar om du ser med vem av kusinerna som jag får bra kontakt med; äldsta, jämn gamla eller yngsta kusinen?
Tacksam för svar!
Kramar 🐝

32 Bumble bee :

skriven

Hej!
Du nämnde att jag skulle få bättre kontakt med en av mina kusiner i framtiden. Jag undrar om du ser med vem av kusinerna som jag får bra kontakt med; äldsta, jämn gamla eller yngsta kusinen?
Tacksam för svar!
Kramar 🐝

33 Tanten:

skriven

Yes, har också en grå bil, och varit nära att slita upp dörren på en annan grå bil i tron att den var min. Det var bara det att i bilen satt redan folk och tittade något förvånat på mig. Undrar vad dom tänkte. Var ensam vid tillfället så jag behövde bara skämmas för mig själv, tur var väl det.

Tornet ser ut att stötta sig mot grannen. Snygg häxskylt, den skulle passa här hos mig.

Kram

34 M:

skriven

Hej ez! Ska jag satsa på studierna ? Kram

35 Need2Know:

skriven

Finns det en chans att han ändrar sitt beslut?
Varför blev det såhär Esmeralda? Varför uppleva sådant här och aldrig få hålla det på riktigt.
Det räcker nu..
Kram

36 Carina:

skriven

Är du ute och far igen :)
Trevligt torn du bor i.
Själv har jag precis installerat mig på hotellet i Marrakech och tycker att det är väldigt stökigt här, trånga gränder med små butiker och alla dessa mopedister. Längtar redan hem : )
Hoppas att det kommer att kännas bättre i morgon.
Kram
Carina F

Svar: Tänk inte hem... dit kommer du snart... försök se tjusningen på den plats där du befinner dig.. landa i känslan.. kram :)
Esmaralda

37 Kris::

skriven

Hej ES! Gott Nytt År!

Jag bara undrar om mitt ex kommer tillbaka till mig? Hon och jag har varit tillsammans i två år och åtta månader.

Och jag saknar henne och vill verkligen veta om det blir S.M och jag igen.. :(

Kram och god fortsättning!

38 Anna Adina:

skriven

Hej! Min framtida plan är min dröm, önskas satsa på den efter avklarade studier, vilket dröjer något år. Har jag ens någon chans att lyckas inom branschen om jag försöker?

För i nuläget är jag beredd att satsa allt senare i livet för att nå mitt mål... Vad kan jag vänta mig? Framgång eller Nederlag...
Kram

39 Anonyma:

skriven

Ser du något gällande mig och G.S i framtiden? Om vi möts kan det bli kärlek...
Jag tror han påminner lite om det jag fått höra gällande min soulmate.

40 M:

skriven

Hej ez! Ska jag satsa på studierna ? Kram

41 Mimi:

skriven

Hej! Kommer bilresan att gå bra imorgon? är väldigt halt på vägarna känner mig lite orolig.

Kram

42 wendetta:

skriven

Kommer han bli tillsammans med henne och flytta ihop, eller kommer han till insikt och tillbaka till mig ?

43 Vilsen:

skriven

Hej Esmaralda och alla ni andra!

Tornet ser helt fantastiskt ut! Och byn velat gudomligt vacker men VISA-kortsvägran var bland du konstigare jag hört! AMEX brukar en del affärer vägra eftersom de har så höga avgifter, men VISA??

Ez, och om någon annan känner igen sig....

Jag hänger med en kille som väldigt tidigt var öppen med att han har ADHD. Han har varit helt fantastisk och underbar, även om han har sina sidor. Det har jag kunnat leva med tills nu...
De senaste veckorna har han förändrats och jag känner inte igen honom alltid. Jag når inte fram när jag försöker prata eller diskutera om vi är oense. Detta har inte varit ett problem tidigare, även om han som sagt är lite speciell.
Ez, kan vi få det här att fungera enhet måste/bör jag lämna denna goa men udda man?
Ni som har ADHD eller lever med någon som har ADHD, kan man ha "skov? Kan det i perioder vara "mer" än under andra? Hur når jag fram, om det går?

Ett riktigt gott nytt år önskat jag er alla!




44 Vil:

skriven

Läste förresten precis i Amelia att "trendvovven" 2015 är frallor. Mannabonne är i ropet :)

Kram

Svar: Där ser man !!! Kram :)
Esmaralda

45 CA:

skriven

Hej
Tack för det året som gått, för svar på frågor och healing.
Önskar alla ett gott nytt år.

Svar: Kram & gott nytt :)
Esmaralda

46 carina:

skriven

Hej! Esmaralda!!! jag undrar om du kan se ifall jag kommer flytta detta nya året som kommer och om det blir bra för mig kramen Gott Nytt År kramen c

47 Lillis:

skriven

Gott Nytt År önskar jag er alla här på bloggen <3

Svar: Gott nytt !!
Esmaralda

48 Kristoffer :

skriven

Hej igen ez!

Jag hade varit tacksam för om du hade kunnat se om mitt ex kommer tillbaks till mig? Och jag undrar om hon tänker på mig eller om hon börjar få känslor för mig igen?
Jag undrar också om hon kommer att vilja ge ett nytt försök igen?

Hade varit tacksam och hade varit glad om du hade kunnat se om det blir hon och jag igen?😓 vill verkigen veta, så snälla ezmaralda kan du svara på detta och berätta om det kommer bli hon och jag igen? 😳

Gott nytt år (mitt sista inlägg nu)

Hoppas att ni får en trevligt nyår och god fortsättning på er!😊

49 Gumman:

skriven

Ibland skulle jag bara villa att det fanns en gilla knapp på den här sidan:-) Gott Nytt År!

Svar: Vad snällt sagt :) kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: