Respect to this lady....

 
Tro´t eller ej men den här  damen fyller snart 86 år !!
En annan pigg dam som dock inte är gymnast är min mamma.. som skulle komma på besök idag MEN i förmiddags sprang grannens ledning läck.. grannen ovanpå och vatten forsade ner i mammas lägenhet så nu får hon istället ta itu med detta elände !
Här hos mig blir det en lugn kväll... kycklingsallad & TV soffan... inga övningar på bom eller barr här inte !!
Kram o ha en god kväll
1 Anonym:

skriven

Hej ES!
Är han kär i mig?
Kram

2 Emmi:

skriven

Kommer jag fä ett sommarjobb i år eller en sysselsättning rent allmänt?

3 Anonym:

skriven

Hej ES!
Skulle det "ordna" sig om vi skaffade barn?
Skulle det bli bra om vi gjorde det? Kommer det troligtvis att bli så?
Kram

4 Sara:

skriven

Go eftermiddag Es.
Kan du se i vilket sammanhang jag kommer att träffa min livskamrat? Kram Sara

5 Anonym:

skriven

Hade jag fortsatt att träna så hade set varit jag om 64 år ;)

Tack för svaret innan..

Det är det samma med mitt ex J. Saknar de båda mig? Är det därför de alltid hör av sig? Ångrar de sig att de släppte taget om mig?

6 Anonym:

skriven

Hade jag fortsatt att träna så hade set varit jag om 64 år ;)

Tack för svaret innan..

Det är det samma med mitt ex J. Saknar de båda mig? Är det därför de alltid hör av sig? Ångrar de sig att de släppte taget om mig?

7 Anonym:

skriven

Hade jag fortsatt att träna så hade set varit jag om 64 år ;)

Tack för svaret innan..

Det är det samma med mitt ex J. Saknar de båda mig? Är det därför de alltid hör av sig? Ångrar de sig att de släppte taget om mig?

8 Anonym:

skriven

Hade jag fortsatt att träna så hade set varit jag om 64 år ;)

Tack för svaret innan..

Det är det samma med mitt ex J. Saknar de båda mig? Är det därför de alltid hör av sig? Ångrar de sig att de släppte taget om mig?

9 Helena Ir:

skriven

Nä,vad trist för din mamma! Kanske ni hinner träffas
ändå innan du åker..men fasen att ta rätt på sånt :(

En duktig kvinna,den där 86 åringen..där ligger man i lä :)
Själv kämpar jag med min träning på gymmet..träffar
så mycket trevligt folk därborta..t o m att jag såg en karl
som intresserade mig lite..lite..:)

Önskar dig och Mannabonne en trevlig kväll :)

Kram :)

Svar: ja du ser.. gymmet kan vara bra för mycket :) kram :)
Esmaralda

10 trött:

skriven

Hej! har haft problem med småkryp i min lägenhet i 2månader, idag var anticimex här o spruta gift på golvet! Försvinner skiten nu??? orkar inte längre....lr kommer ja ha fortsatta problem?? att dem måste komma hit o sanera igen....hoppas hoppas det försvinner!!!

11 trött:

skriven

Hej! har haft problem med småkryp i min lägenhet i 2månader, idag var anticimex här o spruta gift på golvet! Försvinner skiten nu??? orkar inte längre....lr kommer ja ha fortsatta problem?? att dem måste komma hit o sanera igen....hoppas hoppas det försvinner!!!

12 Resefeber:

skriven

kommer jag göra en lånresa i år med familjen eller någon annan & blir det då ett land inom Europa?Kram)

13 varför?:

skriven

Ligger på sängen och är ledsen. Han skrev just att han inte vet om han vill fortsätta med mej..
Kommer vi att fortsätta, att bli seriösa?
Vet ju varför han mår dåligt..
Tack
Kram

14 Skorpan:

skriven

Jag tror jag kunde tänka mig nån slags bom jag ;)...

Trevlig kväll Es!

Kram Skorpan

Svar: När jag blir 86 kan jag tänka mig att sitta i en bubbelpool... hrm.. kram )))))
Esmaralda

15 ThereseC:

skriven

WOW! Vad coolt, undrar hur gammal hon var när hon började träna. Jag har alltid hört mina mostrar säga att de är för gamla för allting. Men de är inte 86 så än finns det tid :). Jag har varit i skolan nu på förmiddagen och pratade lite med en annan elev om hur det går med tentaplugget. Han hade lagt upp sina studier på ett helt annat sätt. Han hade bara ögnat igenom kapitlen lite lätt innan föreläsningarna och först nu läste han igenom kapitlen med noggrannhet. Själv har jag varit så noggrann jag orkat innan varje föreläsning och försökt lägga saker på minnet. Undrar vilket som är bäst egentligen. Det kanske tar mycket energi att göra som jag gör, men borde det inte vara lättare att lära sig om man inte behöver pressa in alla kunskaper ca två dar innan provet?
Kram Therese

16 Anonym:

skriven

Hej ES!
Skaffar vi barn tillsammans?
Kram

17 Anonym:

skriven

Hej ES
Får vi barn tillsammans?
Kram

18 Louise:

skriven

Under vilket sammanhang möter jag mina nya vänner du sett skall komma in i mitt liv?

19 Anonym:

skriven

Hej ES
Får vi barn tillsammans?
Kram

20 Anonym:

skriven

Hej Es!
Ser du om han är kär i mig?
Kram

21 Skorpan:

skriven

:))))
Kram på dig...

22 Vill möta soulmaten nu:(:

skriven

Es: jag längtar såå efter kärleken möter jag någon i vår eller skall det dröja länge till? tacksam för svar

23 Anonym:

skriven

Ohoj, vilken lady!
Och själv undrar man stilla varför man alltid blir förkyld lagom till att man ska börja träna...

Es, försöker kapa och släppa för att inte tappa energi på den "konflikt" som är, som jag egentligen inte vill ha med att göra. Av mattheten att döma, lyckas jag inte riktigt bra. Tips?

24 Anonym:

skriven

Hej!
Hur kommer det bli med mitt kaos i hjärnan och hjärtat? Hur kommer jag lösa det?

/ kram

25 Annelie:

skriven

Wow vilken järnlady, reeespect!
Ha en mysigt kväll!
Kram :)

26 66:an:

skriven

I vilket sammanhang kommer han och jag att träffas? Ensamheten är tråkigt:(. Kram

27 Mimmi:

skriven

Hej Esmeralda. Det snackas mycket om kärlek här i bloggen. För vem vill inte hitta en underbar person och bli kär och känna alla dessa fantastiska känslorna. Jag gjorde det.... eller snarare jag träffade en person som jag kan säga jag älskar dig till och mena det från hela mitt hjärta. Samtidigt vet jag att vi inte har en framtid. .....eller jag har svårt att se det då han ska flytta till ett annat land snart :(. Och det svider i mitt hjärta. . För att jag vill inte att mina känslor ska döööö.....jag är rädd. Kan du snälla säga om vi har en framtid och om han gillar mig lika mycket för att kunna kämpa för oss? ??
Taack för din fina blogg :)

28 Aida:

skriven

Hej! Ser du några kännetecken på min soulmate eller något vad han jobbar med?? Eller ser du något kring vårat möte?? Med andra ord .. ser du något som berör HAN bortsett att jag kommer bli lycklig med honom???
MYCKET tacksam för svar!
Kram Aida

Svar: Nej tyvärr.. jo.. han får dig att skratta ofta... han trivs på sitt jobb och han gillar sport.. mer ser jag inte.. kram :)
Esmaralda

29 Anonym:

skriven

TheresC dina mostrar får nog rycka upp sig, såg en "tant" på TV som var 72 år och börjar de på crossfit eller nåt annat, hon gillade det jättemycket.

En svensk satte nytt rekord idag :)

Aviciis "Wake me up" är den mest spelade låten på Spotify någonsin. Under torsdagsmorgonen passerade den svenske housestjärnans världshit 200 miljoner spelningar i hela världen, en gräns som ingen annan låt tidigare har nått.

30 Mr Right:

skriven

Hej Ez!
Undrar om du kan se något om han som ska komma in imitt liv? Träffas vi UTE eller INOMHUS? Hoppas på ett svar. Trevlig kväll! Kram

31 Anonym:

skriven

Ser du när jag kommer jobba igen?kram

32 M:

skriven

Fira avcii med Wake me up :)

https://www.youtube.com/watch?v=5y_KJAg8bHI

33 Långt:

skriven

hejsan E. fattar hon vad jag menar med det här? Blir det någon bättring?
Kram

34 Månskenet:

skriven

Wow, vilken tjej, eller dam!!!! Månne, om man skulle börja träna nu vid 52, skulle man klara detdär sen vid 86?! Knappast....
Ha det gott!

35 M:

skriven

Ezmaralda gjorde en selfie och talade om ålder, här är en annan som gjort en selfie om dagen :)

Socialstyrelsens nya rekommendation?

En selfie om dagen!

Studie i åldrande. Fotografen Karl Baden tog sin första selfie 23 februari 1987 och har egentligen inte slutat än. Han kommenterar själv på youtube att 1:10 sek in i filmen växer inte håret ut lika fort och ögonbrynen förtunnas på grund av cancer. Han har i sitt arbete använt samma ljussättning, samma distans till kameran och till och med försökt se likadan ut, dvs inte odla skägg eller så. Det finns bilder alla dagar utom en fram till nu. - Jag glömde helt enkelt en dag, förklarar Karl.

http://www.svd.se/kultur/en-selfie-om-dagen-i-27-ar_8998770.svd

36 Anonym:

skriven

Hej ES!
Ser det ut som om jag kan bli av med mitt studiestöd?
Kram

37 fanny:

skriven

heej Ez :) kommer hen alltid klaga på mig på jobbet? gör alltid fel känns de som....

38 Anna E:

skriven

Min morbror undrar hur monica har det nu på andra sidan? Kan du se?

39 hanna:

skriven

Jättefin är du! (:

OMG!!! LÄS!!!!

DEN FINASTE KILLEN I BLOGGVÄRLDEN!!

Sprid vidare Läs. Världens VACKRASTE kille i bloggvärlden! Dede! Otroligt hjärta, otroliga värderingar! Han kommer bli hur stor som helst.

Han dissade Kissie till och med och valde ingen stereotyp tjej alls!

http://dedeprivat.blogg.se/2013/december/explodera-ut-2.html

40 Anonym:

skriven

Hej E!

Kommer något roligt hända i vår?
kram

41 sorgsen:

skriven

Hej bästa E!!!
Jag har nu vid flera tillfällen stött på killen som får mitt hjärta att hoppa, vi hade en kort romans i somras. Men sedan slutade vi ses av ngn anledning ingen aning vaför?!, efter det har det varit väldigt spänt emellan oss han har träffat andra, och jag med. Men varje gång jag ser honom vill jag bara säga Fan jag tyckte ju om dig vad hände?
Snälla snälla kan du se vad som händer i honom när vi ses??

42 Zita:

skriven

Sån ska jag med bli som den 86 åriga damen. Tror du jag har någon chans Esmaralda. Kram :)))

43 Tjejen:

skriven

Usch, vilken dag det måste ha varit för din stackars mamma. Man får alltid något att göra när man minst anar det.

Ser du några kännetecken jag ska hålla utsikt efter hos min blivande kärlek? Jag kanske redan har träffat honom?

44 Anna E:

skriven

Har någon slängt nåt på min gråa katt?

45 sari:

skriven

hej esmaralda!
Hur ska jag få min man erkänna
att har ljugit för mig o varför.
Kan du se om vi kommer fortsätta?
Jag måste veta för kunna släppa o gå
vidare
kram

46 Emi:

skriven

Stämmer det man blir spådd till alltid helt ? eller har man någon chans att påverka det så att det blir annorlunda både på ett positivt och negativt sätt? Känns som att det äe självklart att man själv påvekar det mesta i sitt liv...eller är vissa saker kanske är förutbestämda och inte går att påverka/ändra?hmm

47 M:

skriven

Hoppas din mamma inte behöver flytta medans de får ordning på allt, vattenskador kan vara besvärliga.

"Att flytta gamla människor är livsfarligt. Det är väl känt. Att dödsfallen ökar när äldre flyttas är vetenskapligt belagt.

Det är en mycket stor påfrestning för gamla och skröpliga människor att byta miljö. Ångest, förvirring och sömnproblem är några av de psykiska konsekvenserna av en flytt. Fallolyckor, magbesvär och viktnedgång är fysiska följder. Gamla som tvångsflyttas har högre risk att fara illa än de som flyttar frivilligt. "

48 Sabina:

skriven

Hej Es!
Vad är din adress när man vill ha en seans av dig? Alltså vilken mejl adress skickar jag seansen till? Och hur mycket kostar det? Har fått seanser av dig förr, men det var så länge sedan så jag minns inte. Hoppas du hinner svara min fråga, är verkligen i behov av en seans just nu!
Kram

Svar: Var snäll och maila mig på: [email protected] så mailar jag all information tillbaka till dig.. kram :)
Esmaralda

49 Lillis:

skriven

Varför hatar min mamma mig tro? Kram

50 Ledsen mamma:

skriven

Hej! Kommer min son att höra av sig snart??

kram

51 anonym:

skriven

Hej! Jag har en känsla...lite som ett omen....jag vill så gärna köpa en häst och jag har hittat en som jag vill ha. Men har inte möjlighet ....just nu. Varför är hon till salu? Är det meningen att hon ska bli min? Jag kan inte släppa henne från mina tankar. Snälla Es svara för jag vill så gärna veta. Blir tokig!! Kram

52 Lillis:

skriven

Hej Es. Var hatar min mamma mig? Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: