Är du white trash ??

Satt igår kväll och pratade om fenomenet stök… varför somliga har helt hysteriska  trädgårdar och uppfarter.. fulla av gamla avställda rostiga bilar, gamla badkar och annat bråte ? 

 

Alla kan ju inte vara horders.. eller hur ?  Är det ett slags WT ( white trash) fenomen ? 

Och så började vi prata om WT…. vad krävs för att man ska kvalificera sig till den grupperingen ?  Jag googlade   och här kommer  WT testet jag hittade.. så det är bara att hålla i hatten och beta av frågorna… så lär du få svaret ( blink)

 

1.    Du har plockade ögonbryn med nya ditmålade högre upp.


2. Du äger svarta indian/örn/vargtröjor inköpta på den lokala marknaden.


3. Din dröm är att ha en minibar i vardagsrummet.


4. Du släpar fötterna i marken när du går.


5. Du spottar oavbrutet när du är utomhus.


6. Du är nikotinberoende.


7. Du mäter framgång i hur stor TV en person har.


8. Du hyser stor fascination över piercingar och tatueringar.


9. Du har en bokhylla utan böcker fylld av porslinsfigurer.


10. Du samlar på ölglas i ett vitrinskåp.

11. Du tror att alla politiker har en fallskärm som överstiger budget för ett normalstort landsting.


12. Du kan ej ta vara på ditt liv och skyller det på staten, invandrare eller det motsatta könet.


13. Du har en svart eller grå fejk-skinnsoffa.


14. Du är tatuerad.


15. Du är piercad.


16. Du har ett stort bil/motorintresse.


17. Du struntar i om dina handlingar och yttranden påverkar andra negativt.


18. Du tar med hela familjen till gatuköket.


19. Du är svensk men talar och skriver fördjävlig svenska.

20. Du ursäktar din dåliga svenska med att "det här är vell ingen jävla uppsats!"


21. Du har ringsignaler och bilder från Jamba.


22. Du har pommes frites-krydda till allt.


23. Du har ett Y-namn t.ex. Sonny, Ronny, Kenny, Johnny, Benny, Jimmy alt. heter Leif kallas för Leffe, Stefan kallas för Steffe osv.


24. Du heter Lexie, Alexis, Melinda, Kimberly, Diana eller liknande.


25. Du döper dina barn till Kevin, Liam, Texas, Heavenly, Mellissa, Cassandra,Nicole, Yasmin eller något annat anglosaxiskt. Varianter med konstigare stavning finns också så att du som förälder kan demonstrera din totala dyslexi.


26. Du har ett namn med "z" t.ex. Liza, Lizette, Cizzie, Zandra, Ztefan, Zara.


27. Du köper ciggaretter till dina tonårsbarn.


28. Du blir ett med din bil d.v.s heter alias som t.ex. "Volvokillen" på internet.


29. När du är utomlands längtar du hem.

30. Du beställer dipp på hamburgerrestaurangen.


31. Du går på mirakelmetoder om bantning


32. Du ringer till Insider och pratar in på telefonsvararen efter programmet.


33. Du pratar om sonens fängelsedom, rövsex eller supande föräldrar och liknande i kassakön eller på bussen.


34. Du har piercing i ögonbrynet.


35. Du är överviktig.


36. Du jobbar svart, är stolt över det samtidigt som du är bidragstagare.


37. Du har adidasbrallor med knäppning i sidorna.


38. Du är man och har halskedja eller tumring.


39. Du tar med hela familjen då det är festival i grannstaden.

40. Du slåss i vuxen ålder.


41. Du har reptiler som husdjur.

 


42. Du spolar fram filmen när det blir "för mycket prat".


43. Du har "vintage" colaflaskor eller jättetobleronen du vann på Grönan som prydnad.


44. Du har en träningsmaskin från TV-Shop.


45. Du är fet men tror att du är biffig.


46. Läsk är standard som måltidsdryck.


47. Du kan/vill inte anpassa dig till nya och främmande sociala situationer.


48. Du saknar social friktion d.v.s. du tar aldrig ett steg tillbaka eller gör avkall på något för att saker ska flyta på smidigt, utan hävdar benhårt din rätt i små triviala situationer.


49. Du hyser mer kärlek till ett fotbollslag än till din familj.

50. Din favoritaffär är ÖB.


51. Du har en svanktatuering.


52. Du vägrar att se på SVT.


53. Vid festliga tillfällen lagar du lövbiff med bearniesås och ugnslagade pommes.


54. Du lyssnar bara på reklamradio t.ex. Rix FM.


55. Du beställer korv med mos och räksallad på gatuköket.


56. Du tycker att finlandskryssningar är helfestliga.


57. Du har kläder med mönstret "City Camo" d.v.s. grå kamoflage.


58. Du är solariemissbrukare.


59. Du har en överstylad bil med reklam för företag som tillverkar tuning-tillbehör.

60. Du har tatuerade underarmar.


61. Du blir dödsfiende med din kompis efter ett litet tjafs.


62. Du har stryktipskuponger som ligger och skräpar i lägenheten.


63. Du har soffbord i glas eller ett åttakantigt med kakel på.


64. Du har varit i samma förhållande sedan högstadiet och gjort slut 40 ggr.


65. Du är ensamstående kvinna med katt.


66. Du har tomma spritflaskor i hyllan som prydnad.


67. Du älskar Metallica.


68. Du utbrister "Skaffa dig ett liv" så fort någon du känner hamnar i en djupare diskussion.


69. Du särskriver.

70. Du har en takfläkt.


71. Du är tanig, din flickvän har fetma.


72. Ditt hem är fullt av furumöbler.


73. Du har en starkt lysande taklampa istället för punktbelysning.


74. Du äter lördagsmiddag framför TVn.


75. Du snöar in på detaljer, du är för dum för att se helheten.


76. Du förstår inte statistik och generaliseringar. Exempel: Jag hävdar att äldre människor oftare har sämre syn än yngre. Du svarar: Nej, du har fel! Min mormor är gammal men ser jättebra.


77. Du har drömfångare.


78. Du tycker att det är himla orättvist att du ej får pengar innan jul av soc.


79. Du håller i besticken långt ner på skaftet.



80. Du har fördomsfulla åsikter om ett ställe du aldrig besökt eller ens läst om.


81. Du röker när du är ute med barnvagnen.


82. Din drömhund är en fullblodig kamphund.


83. Du får obefogad aggression som utlöses av banala situationer.


84. Dina barn har ADHD.


85. Du tror att det finns genvägar till rikedom och går därför på sånt här.


86. Du är outbildad och sjukskriven.


87. Du har öl-reklamprylar i hemmet.


88. Du är en utropsteckenpundare!!!!


89. Du läser Slitz.

90. Du är omedveten om vad White Trash är och att andra ser ner på dig.


91. Du delger ditt hat mot "falska människor" och "svek" på internetsidor.


92. Du spelar poker på nätet.


93. Du anordnar grillfester på altanen där ni super er redlösa över generationsgränserna.


94. Du är tonårsmamma.


95. Du spelar Bingo.


96. Du har extremt fin tv och hemmabiosystem.


97. Du kan inte hantera pengar. Dom försvinner samma dag de kommer.


98. Du kallar din fru för kärringen.


99. Du blir provocerad av det här testet.

101. Du är tonårsmamma och går ut tillsammans med din dotter och super.


102. Du är tonårsmamma och åker utomlands tillsammans med din dotter och knullar.


103. Du tar hål i öronen på din 3 år gamla pojke. "Liten men tuff".


104. Du har djupfryst pizza i kylen.


105. Du röker under köksfläkten.


106. Du hatar Försäkringskassan.


107. Du har en hemmakopplad skitstereo med tokmycket bas.


108. Du gillar musik med smurf-röster eller trubadur-rock med sexuella texter.

 


109. Frasen "begränsad upplaga" får dig att tro att du köper något exklusivt.

110. Du åker till Tyskland för att handla skitöl.


111. Du är ensamstående fjortismamma som klär dig precis som din dotter.


112. När du äter buffé skyfflar du in som att det vore din sista måltid.


113. Du vill ha det dyraste när du blir bjuden på något.


114. Du är, i vuxen ålder, grov i munnen och utlovar våld för skitsaker: - Det är en polares farsa som har butiken. Jävlar om jag inte får ett bra pris, då ska jag sparka in knäskålarna på´n!


115. Du har träningskläder när du inte tränar.


116. Du beställer allt möjligt skit på postorder/internet.


117. I Stockholm bor du i Märsta, Uppl. Väsby, Fittja eller liknande förorter.


118. I Göteborg bor du i Hisingen, Angered, Bergsjön eller liknande.


119. Du har en oproportionerlig kropp t.ex. gigantisk rumpa eller korta ben.

120. Du tror på horoskop, astrologi, drömtydning, kristaller och andeväsen.


121. Du tror att du har övernaturliga krafter och kan förutspå att saker ska ske.


122. Du är "hellre överviktig än skitviktig."


123. Du benämner dig själv "patriot".


124. Ditt hus och tomt ser ut som helvete. Det är kaniner, hundar, skräp och bilar överallt.


125. Du kastar dig in i stormiga internetförhållanden med folk på andra orter.


126. Du byter mobiltelefon flera gånger per år.


127. Du har svårt att förstå ironiska skämt. Du utbrister "skitkul" när du får skämtet förklarat men du fattar fortfarande ingenting.


128. Du åker aldrig in till stan utan handlar allt du behöver på stormarknader.


129. Din dröm är att ha en stor inglasad veranda så att det blir mörkt som i en kolgruva i vardagsrummet.

130. Du bor i ett lågstatusområde.


131. Du är trångsynt.


132. Du har en skön samling ölglas och snapsglas med motiv på t.ex. svenska flaggan.


133. Du har enorma högtalare i vardagsrummet.


134. Du tror att du är en viking.


135. Du klagar på politker men röstar inte.


136. Du har en ouppfostrad hund som du tror att du är bra på att ta hand om.


137. Du har rökrynkor.


138. Du saknar kulinarisk fantasi. Det är flintastek, Dennis hotdogs och pulvermos för hela slanten.


139. Du är en likgiltig, vulgär, slarvig, slafsig och oansvarig person när det gäller pengar, kost, uppfostran, hygien, samhällsengagemang, alkohol, sexuella relationer och livsföring i stort.

 

 

Ja, hörni...  en del punkter stämmer in på mej... det här med det andliga.. och så är jag tatuerad o har näspärla..  överviktig....

 

Vårdar min onda hals för tillfället.. men lite  bättre är det allt !!

Kram på er och ha en riktigt go början på helgen !! 

1 Eugenia:

skriven

Kära Esmaralda!
Jag har fått min praktikplats nu men känner inte att jag trivs jättebra där. Du nämnde att jag skulle trivas samt att de jobbet jag skulle få skulle påminna om mitt gamla jobb. Ser du om jag kommer få ett annat jobb snart eller var det detta som du såg?? Om det var ett annat jobb ser du om det dröjer länge till innan jag får det?? Kommer jag få ett annat jobb innan jag fyller år??
Tack på förhand!
Många Kramar E

Svar: Det är ett annat jobb jag ser och det kommer... jag ser tyvärr inte när..kram:)
Esmaralda

2 Troll:

skriven

Hej ES!
Är jag mognare än honom?
Skulle han passa mig?
Kram

Svar: Nja.. väldigt tveksamt.. kram :)
Esmaralda

3 Anonym:

skriven

Hej! Kommer jag att få vänner där jag bor nu?? känner mig så ensam.
kram

Svar: Ja det får du.. ta själv initiativ.. då går det fortare..kram:)
Esmaralda

4 Pia:

skriven

Hahahaha!! Jo jag fick nog fem poäng där.
Men en sak är säker, jag kommer aldrig dö furudöden, skaffa takfläkt eller glas/kakelbord =P
Inte heller porslinsfigurer i bokhyllan.
Förresten, vilken bokhylla?
Kram!!

Svar: Där kammade jag också noll... jag HAR en sån där tradig Ikea bokhylla Billy eller vad de heter men den är full med böcker.. inga prydnadssaker här inte.. kram :)
Esmaralda

5 Cattis:

skriven

Foppatofflor borde vara en punkt ;)

Svar: Ha ha ha.. absolut !!! Kram :)
Esmaralda

6 M:

skriven

Hej, EZ! Ser träffen ut att gå bra ikväll? Avslappnat eller spänt...

7 Jama:

skriven

Varför har jag så svårt att minnas delar utav min förra relation? Händelser i sin helhet.
Kommer jag att kunna få ihop hela pusslet och isåfall hur?
Kram

Svar: Ja, du får ihop det... det ser ut som om det varit splittrad för dig en tid.. men det byggs ihop.. kram :)
Esmaralda

8 Jossan :

skriven

Ännu en gång har jag misslyckats på min natur tenta.. Känner mig hopplös..

Kommer jag klara natur och engelska kursen?

Svar: Ja, men ha en god planering och framförhållning.. då fixar du det.. kram :)
Esmaralda

9 E:

skriven

Har jag något roligt att se fram emot den närmsta tiden eller något jag kan tänka på?

10 Anna :

skriven

Ja, jag tror ju på det andliga, kristaller och sånt, är tatuerad och faktiskt har jag ett glasbord. Men det är fan ett snyggt sånt...lite 60-tal över det kanske och inte ett sånt man hade på 90- talet med guldfärgade ben ;)

Händer det någonting i mitt liv snart? Nåt stort eller litet...vad som helst..

De dyra hamburgarna ni åt igår såg skitgoda ut föresten! Är löjligt svag för hamburgare...! Fast torkat renkött är mums att tugga på också :)

Kram och välkommen hem!!

Svar: Visst kan glasbord vara fina... och något händer i ditt liv.. något lite först... som växer sig större och så kommer en ny positiv händelse.. en kedja av händelser och det lär inte dröja så länge innan du märker av detta..kram :)
Esmaralda

11 Sed:

skriven

Hej ES!
Älskar han verkligen mig?
Kram

12 Ann:

skriven

Hej!

Känner en viss förvirring med min tillvaro och främst är det Mitt förhållande till min man som har förändrats och jag undrar hur framtiden ser ut för oss?

Kram

13 Le:

skriven

Hej ES!
Kommer jag att träffa honom ikväll?
Kram

14 Ann:

skriven

Hej!
Känns som mitt förhållande till min man har förändrats, hur kommer framtiden bli?

/kram

15 Jennifer:

skriven

Hej och tack för svaret som du gav mig igår! Jag kan lämna bort Burma (för denna gången), men flygbiljetten till Laos är redan köpt och går inte att annullera. När du skriver att du ser "oro om jag reser vidare" från Thailand, menar du då att du ser varningar kring det? Vilka slags varningar? Bör jag bli orolig? Kram

16 lillan:

skriven

Hej Es!

Krya på dej!!

Ser du om det blir någon resa med min familj på sportlovet?

Kram

17 inka:

skriven

Hej

Ser du någon kärlek för mej snart?
Det är tråkigt att va utan

18 Anonym:

skriven

Går det bra idag?

19 Susan :

skriven

Det va inte många poäng jag skrapa ihop där... men kul lista att läsa ;)

Har haft ont i ryggen ett tag nu...trodde nästan att det va latmasken...men det vill inte ge sig. Har beställt massage nästa vecka så hoppas det hjälper...vill ju va frisk till skidsemestern!!

Kryapådigkram;)

Svar: Och du kommer att bli kvitt dina besvär snart... kram :)
Esmaralda

20 Helena Ir:

skriven

Ja,jädrar..det fanns det, som stämde in på mig också..
Det andliga och så några till :)

Träffade min syster för en månad sedan,
sedan har hon hört sig sig för nästan varje helg
om vi ska träffas..det har kommit förkylningar mm
i vägen. Vi ska nu försöka få till ett möte i helgen :)
Ja,eller det blir väl så..jag har en osäkerhet angående
henne..Vad vill hon mig? Efter alla dessa år?
Bara återta kontakten eller försöka få mig att tänka
om vad det gäller våra föräldrar?
Den lilla djävulen på min ena axel säger :Hon vill
leka djävulens advokat!
Den andra som sitter på den andra axeln,säger:???
Där hör jag helt enkelt inget tydligt svar..

Hoppas du känner dig piggare idag
Kram :)

Svar: Oavsett vad.. så är det ingenting du behöver ge energi om du inte vill... du är din egen.. ha positivt fokus och se det som funkar mellan dig och syrran... och jotack.. lite piggare är jag idag..kram:)
Esmaralda

21 Ljus & Lykta:

skriven

Käraste raraste Ezmaralda
Tack för nätets mest läsvärda blogg! Jag tipsar alla jag känner. Jag letar bostad med ljus och lykta. Men köerna är långa och hyrorna höga och det begränsar mitt urval. Jag kan inte bo varsomhelst för jag har barn i skolåldern. Jag ger snart upp :-( Kommer jag att få en lägenhet? Med en hyra som klarar min budget? Ligger det långt borta?
Kram och tack på förhand!

Svar: vad roligt att du gillar bloggen & tipsar :) Det värmer ! Ja, du kommer att hitta din bostad.. den blir kanske 100% så som du önskar.. men det känns bra i alla fall.. så fortsätt sök och ha alla antenner ute.. kram :)
Esmaralda

22 Hoppas:

skriven

Hej Esmaralda!

Jag har haft tur att komma på arbetsintervju denna och nästa vecka. Kan något av de intervjuerna leda till anställning? eller ser du om jag hittar något annat jobb snart?

tack på förhand, och ha en riktigt trevlig helg!

23 Klubb:

skriven

Kommer klubben bli en succé ??? Som vi startar snart ?? Kram

24 Ann:

skriven

Hej!
Mitt förhållande till min har förändrats och jag undrar hur framtiden ser ut och vad jag ska göra.
/ Kram

25 Varningar :

skriven

Ser du några varningar just nu?? Som jag bör se upp med kram

26 Birgitta:

skriven

Hej!

Blev lite orolig o tänkte att du var riktig risig när nya blogginlägget inte fanns till morgonkaffet ;-).

Es..... Vad vill Hannu med oss två vänner el en relation?

Kram o krya på dig, Birgitta

Svar: Han känner sig osäker.. du får helt enkelt avvakta..kram :)
Esmaralda

27 Vänskap:

skriven

Ser du någon ny vänskap som kommer in i mitt liv?? Kram

28 Utomlands:

skriven

Reser vi utomlands i år för semester??

Svar: Ja, chansen är god att det blir så.,. kram :)
Esmaralda

29 Lillis:

skriven

Kommer min son att bli arbetslös snart?? Kram

30 Undrar:

skriven

Hej Esmeralda! Ska jag kämpa för att få henne tillbaka eller ska jag släppa taget? Kram

31 Jeanette:

skriven

Någon punkt stämde in på mig också, men det kan jag stå ut med ;)

Trevlig helg!

Svar: Detsamma:) Kram:)
Esmaralda

32 Jungru:

skriven

Tänker martin på mig? kommer det bli vi?

33 Anna:

skriven

Hej Esmaralda! Varför är han så tyst helt plötsligt? Har jag gjort något mot A? Kram Anna

34 nyfiken:

skriven

Hej Es! Finns en kille på mitt jobb (han är någo slags chef) brunt hår o lång, sista tiden har han blivit trevlig o kollar på mej, är han intresserad av mig?? lr varför beter han sig såhär? Kramar!

Svar: Jodå.. han är allt lite intresserad.. kram :)
Esmaralda

35 CeCe:

skriven

Äntligen känner jag mig rätt pigg efter några dagars ovanligt mycket trötthet, kan det varit healingen?

Undrar om du kan se hur min chef ser mig som person?

36 V:

skriven

Men du esmeralda om han ardian qorri har gått vidare. Varför har han kvar mina bilder och varför har han tänkt på mig ibland??

Ha en bra helg :)

Kram

37 V:

skriven

Men du esmeralda om han ardian qorri har gått vidare. Varför har han kvar mina bilder och varför har han tänkt på mig ibland??

Ha en bra helg :)

Kram

38 V:

skriven

Men du esmeralda om han ardian qorri har gått vidare. Varför har han kvar mina bilder och varför har han tänkt på mig ibland??

Ha en bra helg :)

Kram

39 Jenny:

skriven

Hm, punkt 120 och 121 är väl inget WT.....det är ju bara helt naturligt :-)

Svar: Ja, eller hur !!!! :)
Esmaralda

40 L:

skriven

Finns det verkligen Addidasbrallor med knäppning i sidorna :))))))

Undrar sa flundran om jag får behålla jobbet jag nyss börjat på? Känner mig osäker på det. Har ingen aning om vad de tycker.

Trevlig helg

Svar: De gillar dig... men inga beslut är fattade än.. du har god chans att få behålla jobbet..kram :)
Esmaralda

41 Ina:

skriven

Hej E!

Ser du om han hör av sig? Har väntat sen nyår men inte hört något:)

Kram

42 Butter:

skriven

Haha, med så många punkter är det nog inte någon som inte känner igen sig på åtminstone någon punkt ;) Men det blev inte många poäng för mig där inte, trots att jag är uppväxt i en fattig förort där vi nog var en av de fattigaste familjerna…
Hur blir helgen för min dotter? Förut sade hon att hon inte ville åka, men nu i morse ville hon helt plötsligt det. Vad skall jag göra Esmaralda, vad blir bäst för henne?
Kram

43 Livet:

skriven

Krya på dig finaste E!! Kommer kärleken till mig snart? Kram

Svar: Tack.. och kärleken kommer.. ser ju inte exakt när men den på väg.. kram:)
Esmaralda

44 mmm:

skriven

Undrar om en resa m barnen under sportlovet blir bra? Behöver ha lite ledigt och rå om varann och få lite sol och värme. Men tidigare blivit avrådd att resa.
Ser du nåt om det?

Svar: Jag tror en resa skulle göra er riktigt gott.. kram :)
Esmaralda

45 Meline:

skriven

hej

kommer jag vara singel i år med..?
kram

46 vinter:

skriven

Hej, snökaoset i Skåne tar du väl med ro efter din vistelse i norr!
Funderar på om det finns någon varning i närtid, eller om den känsla av rädsla som kommer ibland helt enkelt handlar om känslor som kommer upp i samband med att släppa taget?

47 Shh:

skriven

Hej Es
Möter jag soulmaten under våren/sommaren under detta året eller ligger det längre fram i tiden?? (Åratal?)

Kram

48 Anonym:

skriven

Hej Es
Möter jag soulmaten under våren/sommaren under detta året eller ligger det längre fram i tiden?? (Åratal?)

Kram

49 saknar:

skriven

Hej prövar igen, han var mitt livs kärlek som jag saknar så mycket, saknar han mig eller tränker han på mig ? Får jag nånsin se honom igen?:(

50 Anonym:

skriven

Hej ES!
Ser det positivt ut för mig att gå ut ikväll?
Ser det ut som om det händer något trevligt?:)
Kram

51 Eugenia:

skriven

Tack för ditt svar!

Men tror du att det blir i år det nya jobbet??

Tack på förhand! Kram E

52 Anonym:

skriven

Ser du någon ny kärlek för mig nu?

53 Lilli:

skriven

Es: kan du se om en resa med familjen blir av i år?

Svar: Ja. chansen är riktigt god att det blir en resa.. kram :)
Esmaralda

54 Uppgiven:

skriven

Hej Esmaralda!
Har jag något roligt att se fram mot? Känner mig uppgiven och uttråkad av livet.
Kram Uppgiven

55 Kärleken :

skriven

Hej

Möter jag min stora kärlek under sommaren eller dröjer det ännu längre ??

Tacksam för svar

56 Till vinter:

skriven

Har det varit snökaos i norr?? det har jag missat det har ju varit väldigt snöfattigt i norr, bra att det kommer snö.

57 MOllyD:

skriven

Du kanske ska dricka en ingefärsshot, det som inte dör av det i bacillväg är svårt att uppbringa Gott? Nä absolut inte men det funkar ( eller så är det blotta förskräckelsen över att ev behöva dricka ännu en) ;)

Känns som jag är på väg in i ett bra läge där allt börjar rulla. Något som tyder på det? Nja inte direkt men känslan är klart närvarande och nu litar jag på mig.

Funderar på om du kan se någon resa/resor för mig i år där jag kommer utmana mig igen eller om det blir ett mellan år med vanliga jobbresor bara?
KRAM

Svar: Ja, det lär bli en spännande resa.. något är snart på gång.. kram :)
Esmaralda

58 CeCe:

skriven

Jag tycker det skulle vara intressant att få veta hur min chef ser mig som person?

59 Anna:

skriven

Tack för svar Esmaralda!! Något litet positivt hände redan idag :) Mina nycklar som jag frågat om här för ett tag sen har dykt upp :) Förvisso hos polisen i Umeå ca 30 mil bort men det borde gå att få dem hemskickade.

Krya på dig och Kram!!

60 Birgitta:

skriven

Tack för svaret Es då var min känsla rätt. Min intuition har blivit bättre... bara igår så när mamma började prata så innan hon knappt börjat så visste jag vad hon skulle säga lite kul :-)

Kram Birgitta

61 Helena Ir:

skriven

Hej igen :)
Jag har idag tillsammans med min terapeut träffat
en läkare,en sten föll verkligen från mitt bröst!!
Jag fick ett fantastiskt bemötande,hon kunde se
sånt som skulle ta mig framåt..
Känns som att det kan hjälpa..
Om du visste vad det känns bra,Es :)

Kram och en trevlig kväll :)

Svar: Härligt.. jag gläds med dig..kram :)
Esmaralda

62 Åsa :

skriven

Hej E!
Nu ska jag fixa trerätters till tjejkväll som grand finale på en riktigt bra dag!

Många goa skratt och samvaro idag. Utvecklas det som jag vill?
Magkänslan säger att han är en bra man.
Kram

63 Hedwig:

skriven

Hej!
Det som verkligen skulle förbjudas här är kamphundar tycker jag, att ha reptiler som husdjur (så sorgligt!), att ge cigaretter till sina ungar och så fusket med Socialen förstås. Människor som passar in på det mesta skulle kallas för ´Sjonnie och Anita´ i Holland!

Esmaralda, jag skulle vilja få en ny seans. Jag har redan skickat mejl till dig. Är det möjligt eller är du fortfarande så upptagen att jag ska vänta en vecka till?

Svar: Det går bra att skriva till mig för seans och räkna med en vecka ca innan den trillar in i din mail..kram :)
Esmaralda

64 Mimmi:

skriven

Hej Esmaralda!

Ser du något positivt nytt som händer den närmsta tiden?
kram:)

65 My:

skriven

Hej Ez!

Undrar om du ser en flytt?
KRAM

Svar: Ja, jag ser absolut en flytt.. kram :)
Esmaralda

66 Månskenet:

skriven

Håhåh! Hjälp, jag orkade inte genom alla punkter ;P hittade inget ordenligt ja-svar men som sagt jag slutade innan halvvägs :D
Ha det gott!

Förresten, kommer min kompis' son att få jobbet? Det vore sååå bra för honom. Har försökt på mitt eget lilla vis sända positiva tankar men det är kanske i onödan? Verkar som att han har så mkt emot sej.

67 Mathilda :

skriven

Såg en bild på en som funnits ett tag i mina tankar..tror du vi träffas nån gång i framtiden?

Svar: Ja, på något sätt lär det bli så.. kram:)
Esmaralda

68 Lillis:

skriven

Får min son fortsätta jobba på samma ställe? Kram

69 Susan :

skriven

Tackar för det värmande beskedet, Es :)

70 Karin:

skriven

Hej Es,
Hoppas verkligen du kan svara mig.
Fick en seans av dig för ett tag sedan, du sa där att jag skulle träffa min livs kärlek så småningom. Han har rest mycket, lugn i sig själv mm mm
Har nu träffat en man som bara "dök upp" och allt stämmer med du sa till mig tidigare. Han pratar även om att han vill bo utomlands senare i livet. Precis som du skrev.
Man blir ju osäker trots allt.. Är det han ??
Kram o ha en trevlig kväll..

Svar: Det kan bara du själv känna... ta det varligt.. stanna upp och känn in då och då och du kommer snart att veta.. kram:)
Esmaralda

71 Zelin:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag hitta den riktiga kärleken nu i år?
kramiz

72 Linda:

skriven

Ha, ha! Det var roligt! Hoppas att du mår bättre!
Jag känner mig deppig och inte värdefull på jobbet. Vad känner du? Stor kram! Krya på dig!
Linda

Svar: Men du ÄR värdefull.. rakt av och hela tiden.. kram :)
Esmaralda

73 Emelie:

skriven

Go kväll :)!
Jag har ofta den senaste tiden kännt som att det är någon som klappar mig på huvudet. När jag tar det lugnt kommer det. Har många gånger trott att det var löss haha, men nej jag är lusfri ;). Så nu går tankarna att det kan vara någon från andra sidan. Ser du om det är så? Är det en kvinna eller man? Eller bara stress symptom eller nåt :)?
Kramar

Svar: Det ser ut att vara en kvinna och hon håller ett kärleksfullt öga på dig. ..kram :)
Esmaralda

74 Till inlägg 54:

skriven

Tagga ned en aning!
Snökaos i Skåne, omnämns i de flesta nationella kanaler..Barnen får gå hem från skolan osv.. Tror nog att Es förstod min passning..

Svar: Jajamän:)
Esmaralda

75 Alexandra:

skriven

Hej E!Hoppas allt är bra mer er.
Undrar om något har förändrats med Daniel?Tänker han på mig någon gång?
Tacksam för svar. kram!

76 Anonym:

skriven

Hej Es!
Ser det ut som om vi kommer ut ikväll?
Kram

77 Till inlägg 74:

skriven

Va vad snackar du om???????????????? fattar ingenting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

78 Undrande:

skriven

En del stämmer in på mitt ex ;)) kommer det in en ny kärlek i vår?

79 Till inlägg 74:

skriven

Jag vet att det är snökaos i Skåne! men fattar inte vad du pratar om jag tycker bara att det är bra att det kommer snö. Så tagga ner själv.

80 Emelie:

skriven

Åh tack :)!
Är det mormor eller min gammelfarmor? Vill så gärna veta vem det är som klappar på mig :).
Kramar

Svar: Jag ser inte klart vem... men det känns som om det är någon av dem... kram :)
Esmaralda

81 Singel lady:

skriven

Fina ES!

kommer den speciella kärleken finnas i år?
kramen

82 Anna E:

skriven

Blir det sommarjobb på samma ställe i år eller i den andra kommunen?

Svar: Jag ser inte det.. men det kär absolut bli ett jobb. kram ;)
Esmaralda

83 Linda:

skriven

Tack snälla du för dina fina ord! De värmer! Kram!

84 EMILIA LUNDGREN:

skriven

Brå!!!

85 sari:

skriven

Hej Esmaralda!!
Jag har ingen bra känsla när det gäller min son och det samma gäller min man o mig .Önskar att jag kunde hjälpa min son ,men vet inte hur .? O börjar tro att det är jag som förstör allt mellan mig o min man,,,,Esmaralda kan du ge mig råd om det finns någon som helst chans för mig o rädda våran familj från katastrof?
kram

86 annika:

skriven

Hej min man ska på anställningsintervju kan du se om han får jobbet?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: