Trög start...

Jaha  mina vänner… då är jag hemma och vaknade nyss i min egen säng !  

Ingen  öppen spis att stoppa ved i och ingen Nettan att dricka morgonkaffe tillsammans med… men med världens gladaste Mannabonne Glenn !! 

Hemresan  gick smidigt… och den här gången hade vi bara 2 timmar i Stockholm innan vi skulle flyga vidare… och vi drabbades av nån slags hjärnsläpp & och köpte typ världens dyraste hamburgare på Radisson sas…  och som sagt.. nu hemma !!

 

 

Mannebonne Glenn mötte på flygplatsen och stojade och stimmade och skrek av glädje så pass att folk tittade och log. .. och en tjej berättade att hon just varit i Umeå och levererat en liten  fralla !!   

Väl hemkommen delade jag ut det rökta renköttet.. och sen stöp jag i säng som en klubbad säl.

Och trodde jag skulle vakna pigg och fräsch  nu på morgonen.. medan sanningen är att jag alldeles nyss hasat mig ur sängen..hes som en kråka.. en hals som ömmar… och trött som en pelikan !!  Shit !!

 // Alltså.. det ser ut som om nåt en arkeolog krävt fram... men jag lovar.. rökt renkött är en riktigt delikatess//

Prio ett är ju att höra av mig till er.. vilket jag nu gör…. sen får allt annat komma som det kommer.

Summa summarum  så jag haft tre helt underbara veckor !!  Som jag närsomhelst  skulle upprepa.

Lappland är underbart… och  norrlänningar är inte alls enlig den stereotyp folk tror. Ordkarga och  tillbakadragna?  Glöm det !  Precis tvärtom  är det !

Öppna, sociala, positiva och pratsamma...och  tänk själv  att under loppet av bara tre veckor bli hembjuden till tre  olika familjer...och få nya vänner.. sånt är  stort tycker jag.  Och det händer inte överallt... men i en liten by i Lappland.. där händer det !!

Nu får jag ta en Treo… och det känns som om jag  bör ta det rätt lugnt resten av dagen….

Kram

1 Shhh:

skriven

Hej Es
Möter jag soulmaten under våren/sommaren under detta året eller ligger det längre fram i tiden?? (Åratal?)

Kram

2 Shhh:

skriven

Hej Es
Möter jag soulmaten under våren/sommaren under detta året eller ligger det längre fram i tiden?? (Åratal?)

Kram

3 Hoss:

skriven

Hej ezmaralda
Ser du hur det går för mig imorgon?? Går det bra?

4 Hoss:

skriven

Hej ezmaralda
Ser du hur det går för mig imorgon?? Går det bra?

5 Anonym:

skriven

Hej Es
Möter jag soulmaten under våren/sommaren under detta året eller ligger det längre fram i tiden?? (Åratal?)

Kram

6 Hoss:

skriven

Kommer det gå bra imon???

Kram

7 Erika S:

skriven

Tråkigt att bli sjuk, men tur att det var nu och inte på resan :)

Har ångest, kan inte separera mellan min rädsla och intuition i magen, ska jag söka det där nya jobbet, eller ska jag bli kvar ett tag till i min understimulerande miljö? Inte säkert nästa jobb blir bättre ju?! Försöker känna in i min magkänsla men den är väldig rörig nu och kan inte reda ut det...hjälp!

8 undrar:

skriven

Hej, tack for att du svarar, min fråga; kommer han vara "trogen" mig under sin resa? kram!:)

Svar: Ja så ser det ut..kram :)
Esmaralda

9 Jenny:

skriven

Hej! Jag är glad att jag snubblade över din blogg! Skickar en fråga på vinst och förlust och ser om jag får svar..-)
Vem och vad vill denna gestalt som har visat sig för mig vissa nätter?
Varma hälsningar från Jenny

10 Annika À:

skriven

Vad härligt att du har haft det bra i mitt Norrland! Att vi skulle vara tystlåtna och tillbakadragna är bara en myt, vi surrar och går an som alla andra! Kan tänka mig att Mannabonne Glenn är glad nu, skäm bort honom ordentligt och be honom berätta hur hans liv varit när du varit borta! / Trevlig dag!

Svar: Ja, visst är det en myt !! Mannebonne Glenn o jag skämmer bort varann kan du tro.. och ikväll ska han få lite rökt renkött.. kram :)
Esmaralda

11 saknar:

skriven

saknar honom så mycket, han var mitt livs kärlek:( saknar han mig nått? får jag nånsin träffa honom igen?

12 Jenny:

skriven

Hej! Nu gör jag ett nytt försök att skriva en kommentar till dig, tredje gången gillt:-)
Vem är och vill den gestalt som har visat sig för mig vissa nätter, budskap?
Jag är glad över att ha hittat din blogg!
Varma hälsningar
Jenny

Svar: Ja, det är ett budskap som du ska ta emot och jag kan inte hjälpa dig med detta.. du måste helt enkelt tolka det själv.. och det tror jag också att du kommer att göra..kram :)
Esmaralda

13 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda. Jag vill veta hur ardian qorri kände efter att min pappas familj sa nej till att gifta med mig och hur känner han sig nu för mig ?? Ha en bra dag ! Kram :-)

14 V:

skriven

Hej Esmaralda. Jag vill veta hur ardian qorri kände efter att min pappas familj sa nej till att gifta med mig och hur känner han sig nu för mig ?? Ha en bra dag ! Kram :-)

Svar: Han har gått vidare... det finns andra i hans tankar nu..kram :)
Esmaralda

15 Helena Ir:

skriven

Så Mannabonne var och mötte er..vilken lycka..såsom
ni längtat på varsitt håll :)

Trist att du känner dig hängig,en gammal
huskur är att ha lite bikarbonat ( 1 kryddmått)
i ett glas vatten och dricka det några gånger/dag.
Det ska döda bacillerna ..Sen brukar jag tycka att
det är skönt för halsen med pressad citron i vatten,
hjälper även mot halsbränna!

Krya på dig och kram :)

Svar: Tack för tipsen.. har sugit på en citronskiva,, urk... kram :)
Esmaralda

16 Anni:

skriven

Hej Es!

Jag har hittat ett bra hus, får jag min egen bostad
såld och så att jag kan köpa just det huset eller något annat hus?

Tack och kram

17 Barnlös:

skriven

Hej Esmaralda,
Vad skönt att komma hem igen! Jag önskar lite råd från dig för nu känns allt så hopplöst. Behandlingen som jag skulle göra kan jag inte genomföra så vad ska jag göra istället för att uppnå mitt mål? Har provat det mesta men nu gör jag ett försök med energibalansering för att se om det hjälper. Kan det vara rätt väg för mig?

18 Star:

skriven

Hej Es, Det är dåliga energier på mitt arbete, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men jag trivs inte alls. Kommer det ett annat jobb till mig snart? Inom vad i så fall? Kram

19 Annelie:

skriven

Hej bästa Es. Snälla kan du försöka ge mig en liten hint om vad det är pappa vill?? Han är runt mig men jag förstår ju inte.
Börjar bli orolig.
KRAMIZ

Svar: Jag ser inte klart.. men du kommer att förstå så småningom.. bli inte orolig... kram :)
Esmaralda

20 Birgitta:

skriven

Hej!

Du har nog dragit på dig en förkylning efter vistelsen här uppe. Tittar ut o de är så vackert med solen på dom snötäckta träden. Visst är de vackert, hoppas ni återvänder men då riktigt långt upp typ nära mina trakter ;-).

Nu har de hänt de som jag kände på mig skulle ske o som även du såg, H har kontaktat mig igen.
Dejten med den nästintill okända mannen var trevlig men mer blir de inte de kände jag.

De känns som om jag fått lite mer energi kan vara healingen som börjar ge sig till känna :-).

Kram o önskar alla en bra torsdag o krya på dig Es, Birgitta

Svar: Ja, jag känner också mer energi omkring dig... och det kan mycket väl vara healingen som börjar verka...visst vill jag norröver igen och vem vet.. du kanske kan tipsa om något bra boende i dina trakter ? Kram:)
Esmaralda

21 fundersam:

skriven

Hej Esmeralda! Älskade hon mig eller var det bara ensidigt? Kram

Svar: Hon älskade dig.. även om det inte var så djupa känslor som dina..kram :)
Esmaralda

22 Lina:

skriven

Hej e, oroar mig inför våren, på jobbfronten ska bli flyttad till ett annat cafe och magkänslan är inte bra, ser du om det ändå blir positivt? Undrar också hur jag ska ta initiativ på kärleksfronten, tiden blir knapp nu när jag inte har så lång tid kvar på det här cafeet... Finns intresst från han sida? tack på förhand!! Kram

23 vendela:

skriven

Välkommen hem och krya på dig.
Kan du se om det kommer att hända något roligt snart?.
Ser du någon kärlek som finns?.

24 snödroppen:

skriven

Jag blir sååå avundsjuk på alla människor som har andra människor omkring sig - och så därtill älskade och lyckliga husdjur som välkomnar med ohöljd glädje!
Kommer jag någonsin att få uppleva detta under den livstid som jag kan ha kvar?
(Känner mig förresten bara svagare och svagare ... vad händer? men har nu vidtagit vissa åtgärder för att åtmistonde komma fram i kön till magnetröntgen

Svar: Javisst kommer du att uppleva detta.,. ingen tvekan alls !! Du är i en trött period men det vänder.. jag ser att styrkan och energin återkommer.. kram:)
Esmaralda

25 Anonym:

skriven

Åååå torkat renkött är ett av det godaste som finns. :-)

Hej Es!

Ser du om han är min soulmate? Eller om jag bara ska släppa det?

Kram

26 HM:

skriven

Hej,

Usch då, krya på dig.
Ska jag gå tillbaka till honom?

27 Butter:

skriven

Hoppas de onödigt dyra hamburgarna var goda i alla fall (det ser väldigt gott ut!) Du verkar ju vara en sådan person som lätt får kontakt med andra människor och kan "bonda" med främlingar. Jag är tyvärr inte alls sådan, tvärtom snarare, och kan avundas det lite. Men jag har nu äntligen lyckats acceptera mig för den jag är och försöker inte längre låtsas vara sådär framåt och extrovert, det är verkligen en lättnad! (även om nog vissa misstar mig för otrevlig ibland)
Ha en bra torsdag. Kram :)

Svar: Alla är vi olika och det är ju en hiskelig tur !! Det är alls inget fel på en introvert läggning.. så bara njut av den du är.. kram :)
Esmaralda

28 Boudica:

skriven

Skulle det inte fungera med healing på sig själv?

Jag undrar att om jag berättar eller tydliggör detta för honom på nåt sätt, vad skulle det ge för respons?

29 Angel:

skriven

Hej! Jag undrar om jag kommer få jobbet som barnflicka utomlands? Jag känner verkligen att jag bara vill göra nåt annat ett litet tag.

Kram

Svar: Jag ser inte exakt.. men jag ser ju att du får jobb och kommer iväg.. dock osäker på om det är just detta jobbet du får eller något annat..kram :)
Esmaralda

30 Birgitta:

skriven

Hej!

Es kom på något som är bra för halsen tugga på en bit färsk ingefära de gör susen lovar dig.

Om ni bestämmer er för att åka högre upp någon gång så är de ju bara att du hör utav dig så ska jag försöka hjälpa till o hitta ett bra boende.

Kram Birgitta

Svar: Man tackar :) Jag ska lägga det på minner... kram:)
Esmaralda

31 Jennifer:

skriven

Krya på dig fina Esmaralda!

Här firas det kinesiska nyåret idag och det har smällt fyrverkerier och raketer hela dagen (syns knappt, hörs mest!).

Thailändarna är verkligen otroligt barnvänliga! Det var visserligen orsaken till att jag valde Thailand från början, men hade svårt att föreställa mig HUR barnvänliga de är innan jag kom hit!

De flesta thailändare, alltifrån taxichaufförer till säkerhetsvakter och poliser, störtar fram och gullar med lillan då jag promenerar med henne i vagnen. Flera går till och med ett steg längre och lyfter upp henne i famnen! Tur att lillan är väldigt social av sig och inte alls blyg. Hon verkar inte ha något emot uppmärksamheten, ännu åtminstone.

Allt borde vara bra här men min äventyrslusta och upptäckarglädje har väckts, och jag skulle så gärna åka och utforska grannländerna Burma (Myanmar) och Laos. Dock är det flera som har avrått mig från att resa till Burma med ett litet barn - de varnar mig för att småbarn kan rövas bort av lokalbor där. Vanligtvis tycker jag inte om sådana slags "rövarhistorier" och lyssnar aldrig på sådant - mitt motto är att de allra flesta människor, överallt i världen, oavsett om det är Irak eller Senegal, är hyggliga och bra människor - men i detta fallet borde jag kanske vara försiktig, lillan är ju rätt liten ännu. Så Burma kanske är lite väl mycket för henne? Jag har själv svårt att se var jag ska dra gränsen då jag känner mig (oftast) trygg då jag reser.

Annars skulle jag inte tveka, burmeserna lär vara så otroligt vänliga och landet underbart vackert. Naturligtvis vill jag inte stödja den brutala militärmakten i landet, men i såfall skulle jag välja att bo på lokala små guesthouse och äta på små restauranger som gynnar lokalbefolkningen direkt.

Ser du något om detta? Tror du att vi kommer iväg till Burma?
Kram

Svar: Jag håller faktiskt med dom som varnar dig... nöj dig med Thailand denna gång.. jag ser en oro om du reser vidare.. kram :)
Esmaralda

32 Mimmi:

skriven

Ser det ut att bli en bra kväll imon?

33 Anna E:

skriven

Får jag a-kassa? Blir mitt arbete godkänt nu i skolan?

34 Hjärter:

skriven

Välkommen hem Esmaralda<3

Undrar om du ser mig vara singel i år med?
Stor kram:)

35 Eugenia:

skriven

Ser du om jag får jobb innan jag fyller år??
MYCKET tacksam för svar! Kram

36 Eugenia:

skriven

Ser du om jag får jobb innan jag fyller år??
MYCKET tacksam för svar! Kram

37 *VÄLKOMMEN HEM*:

skriven

Vad roligt att Mannebonne Glenn mötte upp er<3
Krya på dig Es hoppas du mår bättre snart
kamiz:)

Svar: Tack :)kram :)
Esmaralda

38 Gabriella:

skriven

Hej,
Hoppas du kryar på dig under dagen :) Härligt att vara hemma hos Mannabonne Glenn (och övrig familj ;) förstår jag.

Men det där torkade renköttet alltså ... tror aldrig jag sett något liknande som är till för att ätas ,,, Man äter ju även med ögonen ;)

Kram!

Svar: Jag lovar.. smaken överträffar det suspekta utseende.. det är väldigt gott !! Kram :)
Esmaralda

39 Shh:

skriven

Hej Es, testar igen
Möter jag soulmaten under våren/sommaren under detta året eller ligger det längre fram i tiden?? (Åratal?)

Kram

40 Shh:

skriven

Hej Es, testar igen
Möter jag soulmaten under våren/sommaren under detta året eller ligger det längre fram i tiden?? (Åratal?)

Kram

41 Anonym:

skriven

Hej esmeralda
Hur kommer det gå imorgon? Klarar jag det?

42 Anonym:

skriven

Hej esmeralda
Hur kommer det gå imorgon?

Kram

43 Är det fel?:

skriven

Mina kommentarer kommer visst aldrig fram, är det fel på datorn eller internet tro? Försöker igen om det går fram.
Esmaralda, kan du se om vi får hjälp innan lördag? Du har sagt tidigare att det vänder och hjälp kommer, men det börjar bli akut nu och jag vet inte vad jag skall ta mig till. Är förtvivlad och desperat.
Krya på dig!

Svar: Jag okeyar ALLA kommentarer och förstår inte vart dina då tar vägen...?? Jag ser att det vänder och saker och ting reder ut sig men jag ser inte när eller hur... men något bra är på väg mot dig.. kram :)
Esmaralda

44 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda! Ja renkött är gott men ack så dyrt. Om du vill ha tips på ett resmål så kan jag tipsa om Storforsen i Norrbotten (ej Lappland) i Älvsbyns kommun det är underbart vackert med den mäktiga forsen. Det finns en camping vid forsen med stugor och även ett hotell. Kommer det att hända något positivt när det gäller jobb snart???P...kram

Svar: Tackar för infon.. och ja.. något är på väg när det gäller jobb så ha ögonen öppna..kram:)
Esmaralda

45 Smileys:):

skriven

Hej Fina E!

Blir det något kärleksmöte i vinter/Vår för mig?
Kram på dig:)

46 Anni:

skriven

Hej Es!

Jag har hittat ett bra hus, får jag min egen bostad såld och så att jag kan köpa just det huset eller något annat hus?

Tack och kram

Svar: Ser ut att bli svårt att få sålt så att du kan köpa just detta huset.. men så småningom säljer du och hittar en annan bostad där du trivs..kram :)
Esmaralda

47 Tjejen:

skriven

Hej Es!

Det börjar gå mot slutet med min femdagars omtenta. Det känns som att det skulle kunna gå bättre denna gång, men är det bara en känsla? Läraren är rätt svår och hård vilket försvårar kommunikationen.

Kram

48 Annelie:

skriven

Hej Es,
Nu är det min mammas tur att göra den där fantastiska resan.. Som går mot Vietnam.
Kommer allt att gå bra för henne?

Krya på dig, vila och ha en soft kväll!
Kram :)

Svar: Vad härligt för din mamma.. jag har varit där och kan tips om ön Phu Quoc.. underbart... ja.. allt går gå fint för henne.. kram:)
Esmaralda

49 Lufsan :

skriven

Hej bästa Es.

När&var möter jag min själsfrände.)
kramen

50 ulla:

skriven

Ja, jag har det tungt vill verjkigen veta om jag kommer kunna hjälpa min bror eller ska jag 'strunta' i allt? Hoppas såklart på ett svar.?

51 Emma:

skriven

Hej
Vet du vem var min kärlek?

jag är nyfiken

52 Lillis:

skriven

Välkommen hem. Kommer min son att få fortsätta jobba eller bli arbetslös? Kram

53 Anonym:

skriven

Kollade han A.B chefen)in mig i kördags på krofen tyckte så men är inte helt hundra.

54 ?:

skriven

kommer jag vara singel ett tag till eller ser du min stora kärlek omkring mig?krm

55 En fråga?:

skriven

Hej

Ser du något..skoj som händer mig inom kort?
kram kram

56 Linda:

skriven

Hej, Söta Esmaralda!
Välkommen hem! Borta bra men hemma bäst! Eller hur? Hoppas att du blir fit for fight och kry igen. Ser du ifall det blir någon resa till solen på lördag eller söndag för mig och familjen? Vet inte vad universum har i tänkt åt oss... Tack! Kram! Linda

57 Kio:

skriven

Hej ES!
Älskar han verkligen mig?
Kram

58 Möte möte...:

skriven

Välkommen tillbaka till södern:-). Hur ser det ut med mitt möte med mannen imitt liv? Sker det snart? Kram

59 Eugenia:

skriven

Ser du om jag får jobb innan jag fyller år??
MYCKET tacksam för svar! Kram

60 Emelie:

skriven

Hej Es!
Kommer jag att få en anställning detta året i den butiken jag tänker på nu?
Kram

61 TP:

skriven

Han philip på jobbet, det känns som att ha får blickar av honom vad ser du angående detta? Kommer vi prata o bli bekanta?

62 Maria:

skriven

Hej!
Välkommen hem igen:) så trevligt att följa bloggen o alla läsare:) vi e många som har bekymmer..

Ser du mig i nån relation framöver.?. Längtar verkligen efter att dela vardagen med någon.
Kram
.

63 Jungfru:

skriven

Tänker martin på mig?

64 Dröm:

skriven

Vad betyder min dröm om den gråtande hunden som var i vår bil typ inlåst ioch min pappa var med jag komlade på hunden den hade tårar och var blöt i ansiktet den var beige ja kollade på hunden genom fönsteruturona och ville typ hjälpa den vi stod vid en rondell men sen var 2 vägar stänga och de fanns bara en väg att åka vad vill allt detta säga till mig!?

65 Jamen:

skriven

Älskar han mig?.

66 En vanlig kvinna:

skriven

Hoppas Du kopplar av och har det riktigt gott nu när du kommit hem till familj o hund.

Idag tänkte jag du kunde få vila för mina ev. frågor. ha det riktigt bra o sov så gott inatt

67 Sivan:

skriven

Så ljuvligt för er att ha haft det så bra! Och underbart för din finfina vovve som nu får njuta av ditt sällskap... ;-)

Trevlig helg!

68 camilla:

skriven

Saknar en familj att ta hand om...ser du om jag får barn såsmåningom? Blir jag lycklig?

69 camilla:

skriven

Saknar en familj att ta hand om...ser du om jag får barn såsmåningom? Blir jag lycklig?

70 Lollo:

skriven

Hej Ez:)

Tror du jag Kommer resa något detta året?
kramiz

71 xoxo:

skriven

Hellu!

Kan du se hur våren&sommaren ser ut att bli för mig? ^_^

72 Susan :

skriven

Välkomna hem till Skaune ;)

73 Jeanette:

skriven

Välkommen hem och krya på dig!

74 Lillis:

skriven

Kommer min son att bli arbetslös snart? Kram

75 carina:

skriven

Välkommen hem!! Esmaralda!!! <3 kramen carina

76 Makaon:

skriven

Krya på dig!

77 Nervig:

skriven

Går träffen bra ikväll blir det avslappnat?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: