There comes a time...

 
Alla dessa självuppoffrande människor...  män och kvinnor som sliter i motvind utan förmåga att se att vindarna aldrig kommer att vända.
Somliga kommer till insikt så småningom och andra gör det inte.
 
Och vad händer ?
 
Jo,  crossing oceans folket  blir  besvikna, sura och bittra
Det är dom som säger " Och efter allt jag gjort för dig...... "

Det är dom som tror att de inte blir älskade om dom inte ger.
De tror på emotionella mirakel - som aldrig kommer att hända.
De hyser ett hopp om att få tillbaka... men att detta  sker är lika  troligt som att det skulle snöa i juli
 
De behöver ruskas om..väckas... och se verkligheten exakt sådan som den är
Och se sig om efter en annan sorts människor  - så att det skapas balans  -  oavsett  om det är en kärleks eller vänskapsrelation.
 
Kram
 
 
 
1 D:

skriven

Ser du något angpende att jag kommer leka med elden, ifall jag blir kompis ned PJ och att hab manipulerar mig på något sätt , jag vill veta varför han ville få min uppmärksamhet och när jag la till honom som vän på fb ljög han att de försvann osv.. Varför gör han så? Hoppas du kan svara mig..😊😔

2 Emmi:

skriven

Jag undrar om det finns en chans till kärlek som inte är alltför långt bort..? :)

Svar: Jadå, den chansen finns absolut, håll ögonen öppna.. kram:)
Esmaralda

3 cc:

skriven

Ja just sådan är jag... borde ordentligt ruskas om, förfärligt! Kram

4 Anonym:

skriven

Hej es!
Nu är det oro igen..
Jag betalade en räkning i fredags och när den räkningen är betald så brukar jag få ett sms att den är betald!
Men än har jag inte fått något sms!
Ser det ut som om jag kan ha betalat räkningen fel?
Kram

5 Carina:

skriven

Kommer mitt möte med kärleken snart att komma? Utomhus. I solen? Kram

6 Carina:

skriven

Kommer mitt möte med kärleken snart att komma? Utomhus. I solen? Kram

7 Anonym:

skriven

Hej es!
Är min blivande kärlek mörk eller ljus? Ljus eller mörkhårig?
Kram

8 Sandblomman :

skriven

Som vanligt sätter du huvudet på spiken.
I helgen avslutade jag mitt trånande efter en speciell man som verkligen inte har låtit vinden vända för mig. Känns skönt och jag gick ifrån med huvudet högt vilket gjorde att jag fick en känsla av stolthet inom mig. Vad tror du, behöver jag vänta länge till nästa man tar mig med storm och med rätt vind?
Kram

9 MOllyD:

skriven

Hej

Verkar som om jag kan byta till en mindre lägenhet. Ett par tusen billigare i hyra. Hur ser det ut E?
Ska jag byta eller inte? Jag vet inte hur jag ska fixa flytten., jobbar ju på annan ort?
Hjälp!

Kram

10 Anonym:

skriven

Hej es!
Ser du en flytt till en annan ort för mig i höst?
Kram

11 💙:

skriven

Blir jeg å være i hjemkommunen min eller blir jeg å reise bort i helgen som kommer?

12 joker:

skriven

Undrar om jag får träffa honom igen som är mitt hjärta kär..... Tyckte han verkade försöka läsa av mina känslor senast vi sågs. Han verkade inte heller vilja skiljas åt. Jag hann inte tacka och säga vad han betytt för mig. Får jag chansen igen?

13 orolig:

skriven

Hej!
Mitt ex dog för några månader sen, kan han jävlas med mig från andra sidan vill han mig ont??

Kram

Svar: Nejdå han vill dig inte alls ont och han kommer inte att besöka dig.. kram :)
Esmaralda

14 Anonym:

skriven

Hej es!
Känns det som om det kan vara snart som jag träffar den rätta? Behöver jag flytta innan det sker?
Kram

15 Smöla:

skriven

Prövar igen..vill så gärna veta! Kommer jag åka på någon resa eller en liten semester snart med en kär vän eller blir det med en ny kärlek?:)

Svar: Du gör en mindre resa snart och den blir riktigt bra men jag ser inte med vem.. kram :)
Esmaralda

16 Lilla Jaget:

skriven

Hej Esmaralda! Det där är svårt att inse och man kan behöva någon som slår en i huvudet så man vaknar till ;) Känner liksom igen mig i detta inlägg men har blivit bättre. Efter tusen tankesnurr så har jag fått för mig att stanna här dära jag är med min sambo och jobbmässigt välja halvtidserbjudandet och satsa på att hitta nytt här istället för att ta det bättre jobbet 20 mil bort och få träffa sambon varannan helg....känns inte kul för någon av oss. Gör jag rätt nu? Kram :)

Svar: Känns det bra så gör du rätt. Det viktiga är att när du nu gjort ditt val så ska du släppa alla tankar nu och framöver på hur det hade kunnat bli om du gjort ett annat val.. kram:)
Esmaralda

17 sus:

skriven

hej

acceptera saker i sin sanna natur? problemet är att våra upplevelsevärldar skiljer sig? att vi bedömer utifrån våra referens ramar.... De lilla barnet inom oss.

love


Svar: Jag vet... och funkar livet kan man slå sig till ro med detta... men funkar det inte och man sliter sönder sig utan att få tillbaka...då kan man i alla fall ifrågasätta sig själv att VARFÖR står jag ut med att ha det så här ? VAD kan jag göra åt det ? Tar man sig för att äga sitt problem så är det en liten bit på väg.. kram :)
Esmaralda

18 Dinara :

skriven

Hej Ezmeralda! Kan du se om Shuhrat är min soulmate? Kram!

19 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Så sant, så sant...
Kommer jag att klara mig ekonomiskt framöver?
Jag har snart en vecka kvar på sommarjobbet sen har jag bara ett extra jobb men söker hela tiden andra heltidsjobb!
Ser det ut som om jag kommer att klara mig ekonomiskt framöver? Eller ser du någon ekonomisk "kris"?
Kram

Svar: Ont i det och lite krisigt kan det bli.. men du klarar dig och så småningom har du ett heltidsjobb.. kram :)
Esmaralda

20 Anonym:

skriven

Hej!
Det är en mur imellan oss och jag kan inte komma över.
Vad kommer hända, kommer vi gå skilda vägar?

Kram💕

Svar: Ja,risken är stor att det blir så.. kram :)
Esmaralda

21 Helena Ir:

skriven

Ja,den där balansen tror jag mycket på..
Annars bränner man ut sig i alla ändar..

Jag behöver något nytt,mer i mitt liv..
Kan inte riktigt få till det,för nuvarande..
Det kanske universum hjälper till med..

Önskar dig en fin onsdag..
Kram :)

Svar: Snart vet du vad du vill ha och hur du ska få det... det ser ut att vara en sådan tid i ditt liv nu.. kram:)
Esmaralda

22 Trudeluttan:

skriven

Hej!
Undrar om det finns känslor hos honom för mig?.

23 moa:

skriven

Hej.. Kommer jag och han med akustiska gitarren att mötas igen? :) han jag har en själslig likhet med... Kanske har vi något att lära varandra?
Kramis

24 Miltrons mamma:

skriven

Behöver Miltons stöd och kärlek just nu. Önskar veta om han är med mig nu när R snart är i Sverige under 3 veckor.
Åh gudars vad jag önskar att Milton är här fysiskt.
Önskar av hela mitt ❤️ att han är med mig varje dag dessa veckor och att jag känner av honom. Hälsa att jag älskar honom innerligt.

Kjam

Svar: Han vet... och jag tror han försöker att vara där...känn in honom och prata med honom.. kram :)
Esmaralda

25 Anonym:

skriven

Hej es!
Är risken stor att jag träffar min soulmate i den stad jag planerar att flytta till?
Kram

Svar: Ja, möjligheten finns och den bedömer jag som ganska stor.. kram :)
Esmaralda

26 Jennie:

skriven

Jag tillhör dem som just varit - och fortfarande är - en sådan person när det gäller mitt ex. Jag har gett och gett och gett allt jag kan åt honom, och han bara tog emot tills han slutligen bestämde att han inte ville ha något från mig alls. Jag öste kärlek och omsorg över honom, fast han inte ville ha det och inte värdesatte mig eller min kärlek det minsta.

Detta inser jag rent rationellt, men fortfarande kämpar jag rent känslomässigt att släppa taget om honom. Fina Esmaralda, du har skrivit i min seans att inte förrän jag helt och hållet lyckas släppa taget om honom kommer jag att träffa en ny kärlek. Tiden går och detta har nu pågått i över ett år, blir så irriterad på mig själv, varför i helvete kan jag inte bara släppa taget om honom en gång för alla? Varför är jag så bunden vid just honom? Har aldrig varit såhär förut. Vill bara gå vidare och träffa en ny man och bilda familj.

Svar: Det är svårare eftersom ni har barn tillsammans och ni har träffats så sällan att bearbetningen inte kommit igång på ett naturligt sätt... men du kommer gå vidare...kram :)
Esmaralda

27 mamma Mu:

skriven

hej jag undrar om mina barn känner min kärlek till dom och hur dom uppfattar mig som mamma

28 Anonym:

skriven

Kommer min resa i aug att innebära någon förändring för mig ? Någon att dela höstmyset med?

29 💙:

skriven

Hva kan jeg gjøre for å få han mer interessert? selvom du sier han ikke vil finnes i min fremtid, for min del holder det at han er Mr.Right now. Man trenger det også av og til :)

30 Anonym:

skriven

Hej! kommer jag möta min soulmate innan 2014? vet ju att du har svårt o se tid, men vad tror du? o vart kommer jag möta han? springer aldrig på krogen lr på fester...kramar!

31 Anonym:

skriven

Hej es!
När jag frågat om kärleken eller flytten kommer först har du sett, troligtvis flytten!
Nu undrar jag att efter jag har flyttat dröjer det länge så innan kärleken kommer?
Eller kan det bli på än gång efter flytten?
Kram

32 Anonym:

skriven

Hej es!
Ser det ut att finnas chans att jag kommer att få jobba mer timmar än vad jag blivit lovad?
Kram

33 Noni:

skriven

Hej Es!

Du har så rätt så, släppa taget kan ju vara oerhört svårt ibland.

En annan fråga:

Jag känner av hans närhet, kanske lite mysko:)
Har jag chans på honom o kommer han höra av sig?

Kram

34 Smöla:

skriven

Tusen tack för svar! :)
Kan du se vart resan bär vägen?
Är de romantik som gör att resan blir riktigt bra?:)

35 Dinara :

skriven

Försöker igen, borde jag ingå i relation med Shuhrat? Kram!

Svar: Känns som om du bör avvakta tills du verkligen vet vad du vill.. kram :)
Esmaralda

36 pia1:

skriven

Ja fy för den bitterheten! Hen gjorde slut med mig efter allt jag gjort, köpt osv osv... Man ska inte göra saker för att få nåt tillbaka utan för att man VILL ställa upp. Tycker jag.
Nu är jag rejält skadad, samma vecka tredje året i rad. Spik genom foten denna gång. Esmaralda, finns det någon mening med att sommaren ska bli förstörd sista veckan i juli? Har ju blivit ett mönster :'(
Kram!

37 Helena Ir:

skriven

Tack Esmaralda..:)

Här regnar det..åskan hörs,men inte så starkt..
Det är så torrt..löven faller gula från träden..
gräsmattorna snustorra..hoppas det blir lite friskare luft nu efter detta regn..
Jag har inte skaffat mig någon fläkt,nätterna har
varit svettiga..:(

Kram :)

38 G I N A ~:

skriven

väldigt bra budskap på bilden!

39 M:

skriven

Hej E
Kommer det hända mig något speciellt under den nya slolterminen?
Kram

40 Zara:

skriven

Hej esmeralda
Jag och min familj åker på en veckas semester nästa vecka till Tunisien. Vad ser du kring resan? Går allt bra eller finns det något att tänka på/ se upp för?
Är lite nervös..

Svar: oroa dig inte.. allt kommer gå bra bra.. slappna av och se till så du får en fin och avkopplande semester.. kram :)
Esmaralda

41 Anonym:

skriven

Hej Es!
Jag ska ta ett beslut, finns det en risk med att Välja alternativ A, som innefattar grannen? Ser du varningar?
Finns det hjälp att fa om jag väljer alternativ B?
Kram Therese

42 sus:

skriven

hej

att acceptera varandra med fel och brister ingen är perfekt. kärleken gör en blind
svårt med spel och alkohol beroende som alltid sätts i första rum.............

blir vår resa bra?

love sus

Svar: Jadå, visst blir resan bra.. kram :)
Esmaralda

43 Boudica:

skriven

När denna person dyker upp i mina tankar så är han omgiven av en grön aura, kan det betyda något? Eller har mina tankar börjat bli lite väl knasiga?

Svar: Den gröna auran tyder på energi.. och inte är du knasig inte.. kram :)
Esmaralda

44 Förvånad:

skriven

Hej E. Varför hör hon inte av sig? Tycker hon inte om mig eller är hon sur?

45 Megan:

skriven

You got that right :) 👌

Es, exakt vad är det som får honom att bli osäker och tro att han kan bete sig hur som helst genom att inte höra av sig osv? Är det sådan han är bara? Vet att jag måste gå vidare men är bara nyfiken. Du är bäst, kram <3

Svar: Ja, det är sådan han är.. han tillskriver sig själv rätten att göra som han gör.. kram:)
Esmaralda

46 Megan :

skriven

Det känns som att jag aldrig kommer att hitta någon som är "the one" alltså att vi båda älskar varandra lika mycket.. Är inte van vid det. Det är alltid antingen killen eller jag som är mer intresserad, därför har jag aldrig haft ett seriöst förhållande, det är alltid något som håller tillbaka och jag är rädd att det alltid kommer att vara så :/ vet att det är fel men jag lyckas alltid kära ner mig i folk som inte bryr sej. Kram igen

Svar: Och ändå så kommer det att bli så rätt till sist..att ni älskar lika mycket... kram:)
Esmaralda

47 Gravid:

skriven

Drömde att min syster var gravid vad kan det betyda?

48 Anonym:

skriven

Hej esmaralda!
Dröjer det länge innan jag får ett heltidsjobb?
Kram

49 zita:

skriven

Hej! Esmaralda Tror du det Kommer mer Medvindar för våran familj. Kramar :)

50 Anonym:

skriven

Hej es!
Tror du det kommer ett barn till mig snart? Det känns som om det finns ett barn runt mig eller som jag tycker att jag känner av, jag älskar det! Detta blev efter min abort! Är det mitt barn jag känner av och kommer jag att få detta igen, ser du en själ kring mig?
Eller har jag blivit knasig och inbillar mig i tanken bara?
Vad ser du?
Kram

51 Nyfikna Jag!:

skriven

Ser du om jag kommer att ingå i ett förhållande med henne?

52 Megan:

skriven

Var lite nedstämd men nu blev jag glad, man får väl bara hoppas på det bästa men samtidigt leva sitt liv till fullo och så faller nog pusselbitarna på plats av sej själva. Tack så mycket för svaret ❤️

53 Smöla:

skriven


Kan du se vart resan bär vägen?
Är de romantik som gör att resan blir riktigt bra?:)

54 Anonym:

skriven

Hej! kommer jag möta min soulmate innan 2014? vet ju att du har svårt o se tid, men vad tror du? o vart kommer jag möta han? springer aldrig på krogen lr på fester...kramar!

55 G-ana:

skriven

Hur ser min livssituation nu? Kommer jag och min pojkvän vara förlovade nästa år?

Tack förhand och många kramar till dig!

56 Sus:

skriven

Hej

Tror du han kommer med förslag om framtiden ?

Love sus

57 Moonshade:

skriven

Tror du att han saknar mig?

58 Lillan:

skriven

Hej!
Har han några känslor för mig?.

59 moa:

skriven

Hej.. Kommer jag och han med akustiska gitarren att mötas igen? :) han jag har en själslig likhet med... Kanske har vi något att lära varandra?
Kramis

60 Sol:

skriven

Hej E. Tänker hon höra av sig?

61 sus:

skriven

hej

ett problem kan ju va att man inte tror att man är värd något mer...........

ser du någon positiv vind ?

love sus

62 Mimmi:

skriven

Hej Fina ES

kommer jag möta livskamraten utomlands eller i min stad?kramiz

63 Fettot:

skriven

Sliter med min övervikt och mitt sug efter mat och godis.
Min syster har nyligen gjort en överviktsoperation och min självkänsla blev väl inte direkt bättre av att alla nu förundras över hur mycket hon gått ner.
Kommer jag att lyckas gå ner eller ska jag leva i detta eviga sug efter något att äta och med dessa äckliga kilon :(
Kram från en rund en.

64 Anna2:

skriven

Hmm...är kanske lite så...eller inte. Väntar mig inget tillbaka utan kämpar bara på till den dag jag går vidare med mitt liv på något vis. Sägs ju att jag kommer göra det även om det inte känns så just nu....

Kram :)!

65 Anonym:

skriven

Hej es!
Besöker min döda farfar mig något? Vill han säga något ?
Kram

66 Smulan:

skriven

HEJ
Vad faller jag för hos min nästa kärlek?
Kram

67 Anonym:

skriven

Hej!

känner positiv energi från honom har fått dra på smilbanden o blivit helt varm i hjärtat. Kommer han föreslå en träff nu snart??

68 Ett ljus tänt för mamma:

skriven

Hej E!

Tänker på mamma jämt går inte en timma utan att jag tänker på henne. Varför känner jag inte hennes närvaro? Jag vill känna hennes närvaro att hon finns där med mig. Saknar henne sååååååå mycket. Har hon några bra råd att ge mig? Har varit väldigt arg på henne sista tiden och jag menar inget är bara ledsen att HON VALDE ATT LÄMNA OSS.... Varför gjorde hon så kan du inte fråga så jag få leva o fred och känna hennes närvaro ibland! Älskar henne såååå mycket hälsa henne det och jag vill säga förlåt för allt! Ibland känns det som det är mitt fel att jag gjort henne ledsen ... Varför lyssnade hpn inte varför <3

En ledsen tjej dotter

69 Emotionelltt Undebart Förhoppningsfull:

skriven

Hej Es!

Nu fick endel av oss här så vi teg..
Alla har vi olika saker i bagaget som gör att vi kanske inte känner vårar eget värde. Vi vet intellektuellt sätt att vi är lika mycket värda som alla andra. Men kanske inte känner så.

Missförstå mig inte, jag tycker att du gör en jätte fin insats som hjälper oss " främlingar". Men blir lite ledsen o lite arg när du skriver om folk som hoppas på emotionella mirakel eller hopp om få tillabaka. Att detta är lika troligt som att det skulle snöa i juli.

Men är det inte så att inget är ristat i sten o att situationer faktiskt kan förändras? Det är väl därför som vissa av oss undrar samma sak om o om igen.

Jovisst är det bättre att leva i nuet o inte älta bakåt eller fantisera framåt. Men hoppas får man ju göra! hur patetiskt den än låter för andra. Alla har vi våra " fix" mat, motionsrädda, cig,självkänsla eller faktiskt oss som tror att emotionella mirakel kan ske, eller iaf så hoppas hoppas hoppas vi det!!

Jag tror absolut inte att du menar något illa med du skrev, utan det låter som du är lite trött på vissa av våra återkommande frågor??

Om du ser något positivt eller hopp angående det jag hoppas på så får du gärna skicka ett mail.-:)-:) skickar en kram ändå fast lite sur är jag







Svar: Nejdå, inlägget har ingenting med era frågor att göra. Inte alls. Det handlar mer om människor som väntar in absurdum och sabbar sina egna liv genom en väntan på någonting som inte kommer att ske. Istället för att leva och ha förtroende för universum att det som sker.. det sker... kram :)
Esmaralda

70 Thelma:

skriven

Hej Esmeralda,
Jag har en stark känsla att min syster är synsk. Hon är en väldig drömmare vilket är normalt men hennes drömmar har en betydelse. Igår tillexempel drömde hon om en mamma och två barn som inte tålde solljus, mamman bestämmer då att flytta "underjorden" för att gömma sina barn i mörkret. Hon får sedan reda på att det spökar i huset. Nästa dag berättar Miranda drömmen på ett sådant levande sett, hon berättar varenda scen i drömmen identisk och detaljer. När jag sedan samma dag får reda på att drömmen är en film och exakt alla detaljer och scener var med. Jag berättar det för min syster. Hon gråter typ och säger att hon absolut inte har sett den eftersom hon bara var 6 när den kom ut och det är en spökfilm eller spökhistoria. händelsen kanske inte låter konstig med det är inte det enda. Hon kan förutspå saker och passar in som "banshe". inte bara jag känner eller vet att hon är synsk våran mamma med. Hon är speciell och jag tror att hon känner att hon är synsk men försöker dölja det. Hennes namn är Miranda. Jag har en jätte stor känsla av att hon är synsk, jag vet det.
Finns det något jag kan testa henne med?
låter hon (från det lilla du har läst) synsk?
Jag känner verkligen att hon har en speciell kontakt och känsla.

Svar: Hon har definitivt en andlig känslig.. den går lite upp och ner och jag tror inte hon har någon riktig kontroll.. testa henne inte, det kan bara bli fel och bevisar ingenting... acceptera bara och låt henne ha sin synskhet ifred om hon nu önskar detta.. kram :)
Esmaralda

71 Thelma:

skriven

Hej Esmeralda,
Jag har en stark känsla att min syster är synsk. Hon är en väldig drömmare vilket är normalt men hennes drömmar har en betydelse. Igår tillexempel drömde hon om en mamma och två barn som inte tålde solljus, mamman bestämmer då att flytta "underjorden" för att gömma sina barn i mörkret. Hon får sedan reda på att det spökar i huset. Nästa dag berättar Miranda drömmen på ett sådant levande sett, hon berättar varenda scen i drömmen identisk och detaljer. När jag sedan samma dag får reda på att drömmen är en film och exakt alla detaljer och scener var med. Jag berättar det för min syster. Hon gråter typ och säger att hon absolut inte har sett den eftersom hon bara var 6 när den kom ut och det är en spökfilm eller spökhistoria. händelsen kanske inte låter konstig med det är inte det enda. Hon kan förutspå saker och passar in som "banshe". inte bara jag känner eller vet att hon är synsk våran mamma med. Hon är speciell och jag tror att hon känner att hon är synsk men försöker dölja det. Hennes namn är Miranda. Jag har en jätte stor känsla av att hon är synsk, jag vet det.
Finns det något jag kan testa henne med?
låter hon (från det lilla du har läst) synsk?
Jag känner verkligen att hon har en speciell kontakt och känsla.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: