Alien ?

Vad har vi här ?  Nåt som sitter på hela rumpan  med utsträckta ben.. som Mannabonne Glenn ... och som håller en pinne i den lilla handen ....... kan det månne vara något på besök från ett annat solsystem ?
I dag är det Atendag... måste in till stan och andas avgaser då och då... har blivit riktigt förälskad i Aten och  särskilt de gamla delarna av stan....
Kram
1 55:

skriven

Men är det inte en hamster. Ovanligt stor sådan.

2 Anonym:

skriven

Hej E!
Kommer jag att hitta boende och kunna flytta till Stockholm?
Blir det efter examen?
Kram

3 kicki:

skriven

Hej E!


Vem är min nästa pojkvän&vart kommer vi träffas?
kram:)

4 Anonym:

skriven

Hej E!
Tror G att jag är intresserad utav mig? Vad har han för tankar angående detta?
Kram

5 Anonym:

skriven

Hej ES!
Kan det vara så att mina känslor är starkare för honom än vad jag själv tror?
Kram

6 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Träffar jag någon ny i vår/sommar?
Kram

7 M:

skriven

Aliens bidrar till den saliga blandningen som finns på denna jord, filmen Johnny Mad Dog på Netflix skildrar barnkrigare ifall ni vill se en film som är något annat där barn spelar sina EGNA tidigare roller, kan ju lugnt säga att man själv är ganska slätstruken...

Inbördeskrigets Liberia i början av 2000-talet. En nedstigning i barnsoldaternas helvete. Utspökade i änglavingar, brudklänningar och pälsmössor drar barnen omkring om skjuter, rånat och våldtar på de vuxnas begäran. Rollerna görs av före detta barnsoldater.

8 Anonym:

skriven

Hej E!
Blev jag mer berörd än han?
Kram

9 Anonym:

skriven

Hej E!
Har D känslor för mig?
Tänker han på mig något?
Kram

10 Underlig:

skriven

En underlig fråga: Möter jag den rätte under eller efter tandställningsbehandlingen?

11 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer han bli ledsen att jag flyttar? Eller kommer han ta det ganska bra? Hur kommer han att ta det?
Kram

12 LillaL :

skriven

Hej!
Har han något som helst intresse utav mig g?
Kram

13 Anonym:

skriven

Ska på kryssning i maj, händer det något kärleksfullt då?? Kram

14 Helena Ir:

skriven

Ja,vad är det för något? En bäver,utter..någon
rumpnisse av något slag :)

Ska träffa en ny bekantskap för fika imorgon..
tror du det kan bli en vänskap av detta?

Hoppas ni har det bra i Aten,kanske lite middag och
dricka därtill.

Kram :)

15 Tulpanen:

skriven

Hej ES

Vad har våren för positiva överraskningar i sikte för mig?:)

16 Dinara:

skriven

Hej Ezmeralda!
Jag gillar en yngre kille. Har jag chans med han?

17 Elna:

skriven

Hej Esmaralda!
Varför höll JS mig i handen i fredags? Har han några känslor för mig eller var det en engångsföreteelse?
Kram Elna

18 CeCe:

skriven

Gav min chef ett litet brev med ett klagomål kan man säga, jag vet att han har försökt lösa det innan, men kommer det här ge honom insikt i problemet? Kommer han att lösa detta?

19 Jossan :

skriven

Har jag bett om att hamna i skitet alltid? Har jag bett om att bli kär? Jag jag bett om att killarna vill vara med mig fast de har tjejer? Hat jag bett om all skit i min familj? Har jag bett om dyslexi så de går kasst i skolan? Har jag bett om att 800kr skulle försvinna från mitt konto? Jag jag bett om att vara trasig? Har jag bett om att inte få på mig mina sommarkläder från förra året.. Allt jag vill är att vara nöjd med mig själv...

När fan ska detta sluta?

När kommer jag börja älska mitt liv igen?!

20 Cazzandra:

skriven

Är så vilsen när det gäller mitt yrkesliv,några råd?

21 Anonym:

skriven

Hej!.kommer det hända någo mellan mig o H? Att vi kommer strula lr så...kramar!

22 Emmi:

skriven

Är D intresserad av mig?

23 D:

skriven

Har min killkompis v.k tröttnat på mig för igpr svarade han inte nig när jag skrev? Har jag gjort npgot dumt?

24 Carina ST:

skriven

Söt krabat.

Esmaralda just nu känns livet som skit. Det känns som jag inte orkar en backe till. Under några dagar kunde jag mota bort oron och vara med min familj i Skåne och andas lite grand. Men nu tillbaka i vardagen igen så ramlar allt över mig igen. Ekonomin tar kål på mig. Ser du någon ljusning? Någonting? Snart?

Och ovanpå det så bekymrar jag mig över min yngsta dotter. Hon har det tufft i skolan och hennes pappa pressar henne en hel del. Och nu har hon fått problem med magen, får riktigt ont. Hon har fått magkatarr och hennes eksem har blivit värre. Jag har försökt prata med hennes pappa men han tar som vanligt inte in någonting som inte kommer från honom själv. Det är som att banka huvudet mot en vägg. Och så har det alltid varit. Idag gick dottern hem från skolan med ont i magen och hennes lärare bemötte det på ett väldigt okänsligt sätt. Dottern ringde mig på jobbet och grät. Läraren hade lyckats spä på hennes oro och stress. Vad fan gör man?! Jo jag mailar läraren och mailar ansvarsläraren och upplyser dem lite. Och jag känner själv att jag bara vill ge upp just nu. Jag känner mig maktlös i livet. Maktlös när det kommer till mina barn och hur de har det hos sin pappa. Maktlös kring min ekonomi och min livssituation. Hur jag än gör så blir det inte bättre. Vad ska jag göra? Lägga mig ner och dö?
Carina ST

25 Filifjonkan:

skriven

Hjälp, imorgon ska jag bestämma mig om jag ska flytta till underbara lite dyrare huset, eller om jag ska bo kvar här. Jag vill ju inte sänka ekonomin i botten, men jag tror att trivseln skulle större i nya huset. Åh vad svårt. Kramar

26 Maria:

skriven

Måste nog provfråga igen :) Andliga energier som jag har, är det något alla har, eller har jag förmågor utöver det vanliga så att säga?

Hoppas du har haft en fin dag i Aten :)

27 Emmiy:

skriven

Hej Esmarada!

Händer det något speciellt roligt i mitt liv snart?
kramiz

28 ThereseC:

skriven

Det kanske är en klippdass?

29 SVARA MIG! :

skriven

kommer jag nå min stora dröm någon i livet ? kramiisss :)

30 Rebecca:

skriven

haha söt alien i så fall :)

31 Angelica:

skriven

haha du e för härlig o läsa om:) kära Esmeralda ser du om jag kommer träffa den riktiga kärleken snart<3 ? Kram

32 Linnean:

skriven

Tjingeling!

Blev det en lyckad tur till Aten?
Ingen Alien den där lille raringen! Det är ju en sådan där söt gnagare...minns inte vad de heter. Gulliga är de iaf!

I fredags kväll innan jag skulle lägga mig, dunkar "någon" i min ytterdörr. Lät som två slag m öppen hand. Min ena katt som satt på hallmattan kom rusande förskräckt. Jag blev skiträdd!
Inget pip el ljud hade hörts fr entredörren. Ingen fanns i trappan när jag kikade i tittögat.

Har fått andeknackningar tidigare men inte så där. Var det möjligen en liten hälsning? Det var precis 40 år sedan min mamma gick över till andra sidan.
Eller var det något helt annat och jordiskt?

Det har även dragit förbi tankar på både folk och en hund sista tiden. En känsla har dykt upp men jag har inte fäst mig vid det. Men hunden visade sig ha dött och även en kvinna och någon som jag fick tankar om hade blivit svårt sjuk.

Är detta bara tillfälligheter eller börjar jag att få "aningar"?

Gillar inte nattliga knackningar precis. Men har så många kära på andra sidan.

Hoppas ni har haft riktigt kul i stan nu. Natti och kramiz...

/Linnean

33 Malin:

skriven

Läser din bok nu svårt att sluta läsa den.. ibland känns det som att man har tusen frågor men man vet inte vad man vill veta egentligen,

Det känns som jag vet saker jag inte borde veta, stämmer det eller inbillar jag mig?

Nu ska jag fortsätta läsa din bok, fast jag borde sova.
/Malin 21 år

34 kate:

skriven

Hej
HAr fått kontakt igen via nätet med en kille som jag kände i ungdomen, jag letade efter en annan sak på nätet och fick upp hans sida,
hade ingen tanke på honom då, så jag skickade iväg ett mail för att säga hej.
samtidigt berättar han att han i dagarna hade suttit och sett på kort på mej, Jag tror inte på ngn slump, vad vill detta säga mej? vad behöver jag lära mej av honom? Det har ju ändå gått över 30 år sen sist vi sågs.. tack ..

35 anne:

skriven

Hej!Törs jag satsa på mannen som är intresserad av mig? Eller är han oseriös?
Kram Anne

36 Carina:

skriven

Ser de positiva kring detta jobb? Får jag annat ?

37 D:

skriven

Har min killkompis v.k tröttnat på mig för igpr svarade han inte nig när jag skrev? Har jag gjort npgot dumt?

38 Anonym:

skriven

Ser ut som sorken i Nalle Puh, haha!

39 skorpionen:

skriven

Hej! Esmaralda
Jag har bekymmer för min äldsta son som ska skilja sig,kommer dom att hitta tillbaka till varandra igen?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: