Tristan har lämnat jordelivet..

 
"Idol Tristan"  har slutat sitt jordeliv och det berör mig .  En ung begåvad grabb som Tristan borde ha haft framtiden för sig med massor av upplevelser och skoj.
Nu har han istället gått över till andra sidan och där tror jag att man istället  får njuta av hans musikalitet.
Han är inte borta och inte  försvunnen.
Ingen som går över är någonsin försvunnen och borta - de finns där.. på andra sidan dörren och de som hör samman träffas en dag igen.
 
En styrkekram till Tristans nära och kära.
 
Nu  tänder  jag ett ljus och håller en tyst minut - tack Tristan för den musik och den spänning i idol som  du gav.
 
 
1 Tanten:

skriven

Ja, det är alltid så sorgligt när en ung människa vandrar iväg på det viset. Brukar undra, att kanske var det hens tur nu, att var färdig här på jorden.
Så svårt för de efterlevande.

Kram

Svar: Ja, när det är dags så är det dags.. och det är de efterlevande som har det svår... man lever ju hela tiden med rädslan att mista någon av de sina... kram :)
Esmaralda

2 Sus:

skriven

Hej
Jag ska be för Tristan skakar om när unga människor går över.
Jag tänker och tänket.......
Vet vad som är rätt men vill göra det som alla säger att jag inte ska
Tror du att han kan ångra sig? Och vilket är det rätta att göra då?
Love sus

Svar: I detta ska lita mer din hjärna än ditt hjärta.. kram :)
Esmaralda

3 Helena Ir:

skriven

Så ledsamt! Det är något som inte ska hända..

Om jag har tur så kanske jag lyckas komma med i en
grupp som jag själv anser vara bra för mig.
I våras försökte jag på att få denna behandling individuellt..nu finns den i gruppform.
Nu gäller det att jag blir godkänd..och får min
läkare med på detta!?

Kram :)

Svar: Sälj konceptet så bra du kan och det finns en god chans att din läkare accepterar... kram :)
Esmaralda

4 Karin:

skriven

Hej Es,

Kan du se om jag kommer bli sambo med han jag träffar snart?

Kram

5 🐝🐝🐝:

skriven

Kära Es!
Kommer 2015 bli ett bra år? Ser du något positivt som händer? Några stora drömmar som slår in kanske? Kram 🐝

6 🐝🐝🐝:

skriven

Kära Es!
Kommer 2015 bli ett bra år? Ser du något positivt som händer? Några stora drömmar som slår in kanske? Kram 🐝

7 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda! Ser du vad jag kommer att jobba med om jag får ett jobb igen inom vilket område i butik, lokalvård eller något annat.

kram

8 Mikaela:

skriven

Hej E!

Jag ställer mig frågan varför varje dag! Varför ? Varför valde mamma att lämna mig ? Hon visste ju att jag gick och var rädd om henne varje dag! Varför gjorde hon så mot mig? Varför valde hon bort mig framför att hon förlorade jobbet pga sin långa låbgskrivnkng med smärta och förmodligen djup depprition ! Jag trodde vi var viktigaste varför ? Jag behöver henne hon är min trygghet!!! Varför varför varför ljög hon.. Hon skrev att hon skulle komma till mig! :( vi "bråkade" lite dagen innan ... Är det därför ? Hur ska jag kunna leva med detta ... Hur ??? Jsg vill ha henne tillbaka 😭 har hon något att säga mig?

Svar: Hon kunde inte bättre än det blev och du ska veta att hon verkligen älskar dig.. då och nu... hon ville göra det hon lovade men hon klarade det inte.. hon valde inte bort dig.. inte egentligen.. för hon valde det enda hon kunde.. och det har ingenting med hennes känslor för dig att göra.. du är hennes älskade barn, alltid.. styrkekram !
Esmaralda

9 Anonym:

skriven

det är så sorgligt när en ung person lämnar jordelivet, tänker på hans familj..
Kommer vi flytta till en större bostad snart, kanske under nästa år?
Kram

Svar: Ja, en flytt kommer det att bli.. och mycket troligt att det blir nästa år.. kram :)
Esmaralda

10 SM:

skriven

R.I.P, Tristan! Utrolig leit å høre om dødsfallet.
Har selv opplevd to dødsfall i familien for en kort stund siden. Det er så utrolig trist å miste noen man er så glad i og ikke minst så jævlig å tenke på at man aldri kan få treffe det mennesket igjen så lenge man lever! Takk Gud for drømmer og takk for at man kan få "møte" den døde på den måten!
Sist men ikke minst ett spørsmål: Kan du se hvilken måned/år jeg kommer til å bli gravid?

Svar: Jag ser inte exakt när men jag ser att du får barn och allt ser ut att gå fint.. kram :)
Esmaralda

11 Student:

skriven

Hej Es!
Läser en hyfsad svår kurs nu men ser det ut att gå bra?

12 TRIST:

skriven

Hej Es!
Händer det något BRA i mitt liv snart??

kram

13 pollan:

skriven

Hur få min dag att gå ihop?Känner mej aldrig lugn o harmonisk(som jag skulle vilja)

14 Anonym:

skriven

Hej! R.I.P Tristan! Vad tycker min chef N om mig? Får konstiga blickar ibland så vet inte hur jag ska tolka det...kramar!

Svar: Jag ser ingenting negativt från din chef.. kram :)
Esmaralda

15 Emmi:

skriven

Nu är jag igång igen och funderar på nya planer.. Vad tror du om en utbildning inom träindustri? Kan det vara nått för mig?

16 Anonym:

skriven

hej esmaralda!
jag tror på att min soulmate finns någonstans där ute men just nu är jag helt vilse..
har jag redan mött min soulmate eller är vi fortfarande främlingar för nuet?
tacksam för svar! kraam:)

17 Anonym:

skriven

All ljus och glädje över Tristian, vila i frid.
Undrar om jag kommer att möta mannen snart? Kram

Svar: Ni är på väg mot varann men det kan dröja en tid till.. kram :)
Esmaralda

18 Agnes:

skriven

Då jag inte tittar på Idol, så har jag ingen aning om vem Tristan är.
Oavsett VEM han nu var, så är otroligt sorgligt att en ung människa går över...
Och då de ej gått närmare in på hur han dog, så går det ju endast att spekulera i vad nu som är själva dödsorsaken, men det ligger ju nära till hands, att undra om nu det var självvalt?

Tittade på inslaget som du lagt upp, Es, och ser en pojke som nog inte haft det så lätt i sitt liv...men vilken talang...och vad göra, om nu personen själv inte orkar fullt ut, och fram...
En skör och spröd pojke....

Sänder även jag mina tankar till hans anhöriga...

Sänder även en tanke till Magdalena Graaf...som nu i tre månader även hon haft en osynlig son...hennes Isak dog, även han 19 år gammal, av en tragisk fallolycka...
Går inte närmare in på det, men även där...oavsett vad, så SKA INTE barn gå vidare före sina föräldrar...

Vi är många, som är överlevande föräldrar, av olika orsaker....

Jag själv väntar nu på den 17 december...det datum då min osynlige son begravdes...

Sedan har det första årets specifika dagar rullat undan...och en annan form av saknad klivit in...

Livet...
Döden...
Evigheten...

"Jag har varit med om dig-Jag kan aldrig förlora dig"
-Jaques Werup

Detta skrev jag på min sons "dödstavla" som stod placerad vid hans grav, fram tills det att dödsdagen var passerad.

"Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag
och något alldeles oväntat sker
världen förändrar sig varje dag
men ibland blir den aldrig detsamma mer"
-Alf Henriksson

Dessa ord stod i sonens dödsannons....

Och med dessa ord så avslutar jag nu mitt inlägg...

Pax et Bonum...

Ha det bäst, alla, och KRAM!

Svar: Så vacker dikt.. och meningsfull !! Jag har inget osynligt barn med lever med fasan att jag kanske ska få.. för varför skulle just jag vara förskonad från det värsta om kan hända ?? Jag tror de flesta föräldrar känner så... " Jag har varit med om dig, jag kan inte förlora dig.... de orden säger allt för så ÄR det... kram !!
Esmaralda

19 Anonym:

skriven

Hur stor är chansen att jag får arbete på Grizzly Zoo i staden där jag bor?

20 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Tänker han på mig?
Hörs vi av snart?
Kram

21 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Ja en ung begåvning, jag får alltid lite rysningar när någon gått över till andra sidan, det känns som om det finns så mycket kärlek!

Esmaralda, tror du att jag kan vara gravid? Eller känns det mer som om illamåendet beror på andra saker?
Kram

22 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Tänker han på mig?
Hörs vi av snart?
Kram

23 Miltons mamma:

skriven

Är lite till mig i trasorna efter svaret jag fick i förrgår. Ok jag går inte upp i limningen , jag är lycklig och ser ett ljus i tunneln. Glad. Och bara massa mysiga känslor. Hopp.
Har den valpen betydelse för Miltons återfödelse i framtiden att göra? Kommer Milton och denna valp vara släkt på något sätt. :)
Kjam

24 Anonym:

skriven

Esmaralda, angående inlägget igår så kom jag att tänka på en kvinnlig läkare jag träffade för många år sen, jag ville då ta bort ett födelsemärke, när jag såg henne så var det "någonting" i hennes blick jag såg, iallafall så tog hon bort födelsemärket men det blev ett jätte stort ärr, mycket större än vad märket var innan!
Jag har tänkt på det här ibland,
Tror du att hon gjorde rätt för sig?
Kram

25 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du att det kommer att hålla mellan mitt ex och hans nuvarande tjej?
Kram

26 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda,
jag söker jobb sedan länge och försöker att inte tappa hoppet eller självförtroendet men det är inte lätt. Ser du om jag har chans att få ett jobb på rätt nivå som jag verkligen förtjänar? Lönar sig tålamodet eller måste jag sikta lägre även denna gång? Tack!!!

27 Anonym:

skriven

Vem knackade på fönsterrutan igår och sänkte ljudet på tvn?

28 A:

skriven

Hej Es, undrar om han någonsin saknar mig eller tänker på mig. Trots den långa tid som gått.

29 Nicki:

skriven

Hej Esmaralda!
Gillae han mig? Kommer det bli något seriöst mellan oss?
Kram Nicki

30 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Tänker han något på mig?
Tror du att vi kommer höras snart?
Kram

31 Anonym:

skriven

Hej esmeralda
Hur tror du det går nästa vecka? Kommer det gå bra? Finns det något specifikt jag bör tänka på?

Kramar

32 Anonym:

skriven

Hej esmeralda
Hur tror du det går nästa vecka? Kommer det gå bra? Finns det något specifikt jag bör tänka på?

Kramar

33 S:

skriven

Hej esmeralda
Kommer jag klara tentan?

34 Coffee:

skriven

Känns som jag har en konkurrent som har övertaget, och inte spelar det renaste spelet heller! Är det något jag ska oroa mig för? Hur kan jag stärka mig i detta?

35 JH:

skriven

Hej! Ser du om det kommer att dröja länge innan jag blir gravid? Längtar så.... Kram

36 Jennie:

skriven

Hej finaste Esmaralda! Jag vill så väldigt gärna få ett barn med honom... Kommer det att bli så?

37 Besvär:

skriven

Hur blir jag av med min ångest som jag har problem med???

Svar: Sök terapi hjälp... mediciner hjälper inte mer än för stunden.. kram :)
Esmaralda

38 Resan:

skriven

Hur blir resan för min man??

39 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda! Blir 2015 ett bra år för mig händer det positiva saker????


kram

40 Anonym:

skriven

Ja det är hemskt när människor försvinner från detta jordelivet, men samtidigt har jag börjat stänga av dom där känslorna jag får när någon dör, och försöker finna frid i att dom har det bra med dom andra änglarna.

Jag förstår inte varför jag fortsätter dricka när jag inte ska det. Jag har ju haft alkoholberoende så "länge jag kan minnas", och när jag dricker och sedan börjar bli lite nyktrare så vill jag dricka ännu mera? Ja det har sina förklaringar men jag är så himla trött på det. Trött på mitt egna beteende, och jag är trött på att skämma ut mig. Även om jag inte var ensam om det men ändå. Jag vill ju inte vara en av dom....

kram

Svar: Jag vet, det är inte lätt... du behöver hjälp för att komma på rätt spår så sök den hjälpen.. styrkekram !!
Esmaralda

41 Mimi:

skriven

Hej Es! kan du se något angående mitt kommande jobb om jag får ett jobb igen?

Kram

42 Sus:

skriven

Hej
Vad händer om jag följer mitt hjärta?
Love sus

43 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Tänker han på mig?
Tror du att vi får kontakt snart? Antingen om vi springer på varandra snart eller om han hör av sig?
Kram

44 moj:

skriven

Hej! Har han (Nofel ) känslor till mig? Kommer vi bli ihop? Kram

Svar: Verkar som om det finns någon annan i hans tankar.. kram :)
Esmaralda

45 Susan:

skriven

Ja livet kan verkligen förändras på ett ögonblick 💜

Lite avis på min kompis just nu, hon e nyförälskad... O det vill jag oxå va 😈 Har inte träffat hennes kärlek än men hoppas det e ngt som e bra för henne. Min prins önskar jag att jag visste var jag ska hitta... att vi e redo för varandra snart 😉

Kram

Svar: Du hittar din prins.. ingen tvekan om det.. kram :)
Esmaralda

46 Helena Ir:

skriven

Ja,så är det..ringde min läkare i morse,tror
det går vägen,ska träffa henne nu i eftermiddag.
Jag övertygade sjukgymnasten, som är en av de
som håller i det..igår. Egentligen är det bara
för de som arbetar. Men..men..han skrev upp mig :)
Fasen, jag tror jag är bra på det där :)

Kram :)

Svar: Klart du är :) kram :)
Esmaralda

47 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda, är det rätt att satsa på jobb hemifrån?

48 A:

skriven

Hej E! Kan det vara så att jag, trots tid och avstånd, är hans stora kärlek i livet. Så som jag tror att han varit/är min?

49 Lil:

skriven

Nu kan jag inte låta bli att fråga.. Om det finns någon möjlighet att jag kan träffa någon (blott en fysisk liten flört) innan detta år är slut?

Kram :)

Svar: Chansen finns men är större när nya året kommer.. kram :)
Esmaralda

50 UW:

skriven

Är så förälskad men han är inte redo för något förhållande fast jag är "underbar" säger han. Kommer han bli redo för mig snart? Känner mig både ledsen och frustrerad över att inte veta alls hur det blir mellan oss...

Kram

51 SkyisBlue:

skriven

Närmar sig min efterlängtade kärlek? :)
Kram

52 Skorpan:

skriven

Så sorgligt...
Vad ska man säga?
Kan inget säga...

Idag fick jag höra om något som jag hade glömt att göra, var det en av orsakerna till denna situation? Fast det hela skylldes på något annat? Tror inte det, men är lite osäker...
Kram Skorpan

53 En mamma:

skriven

Hej E. Hade möte med rektorn igår. Sa vad jag tyckte och tänkte. Tycker de att jag har en poäng eller tycker de att jag är en hemsk mamma?
Kram

54 Anonym:

skriven

Så sorgligt, må han vila i frid..
Kära Es om jag och min man hittar tillbaka till varandra, kommer min familj att kunna förlåta och ta honom till sig igen?
Kram

Svar: Det finns en chans men det är i så fall en process som får ta sin tid.. kram :)
Esmaralda

55 Anonym:

skriven

Hej esmaralda!
Tänker han på att komma åter till mig?
Kram

56 Moj:

skriven

Hej ez! Ser du nån kärlek till mig? Kram

57 Anonym:

skriven

Tack, ska se vad jag kan göra för mig själv..<3

Det är en annan sak jag undrar, varför jag blev nedstämd över "regeln" eller "pakten" jag hörde dom hade mellan varann? Kanske för att jag inte bara ville vara -någon- och/eller för att jag har skapat en egen uppfattning om vem jag önskar att han är..
Har jag en helt och hållet fel uppfattning tro?
Kram kram

58 Anna:

skriven

Ser du om vår härliga hund Ajax, skulle trivas med en hund kompis i familjen? Han är glad men är dock lite avundsjuk ibland. Detta gör mig osäker om sällskap under dagen hade varit uppskattat...
Kram!

59 Malin:

skriven

Hej.
En kille som jag var lite kär i när jag var 15, valde att lämna jordelivet vid 20 års åldern (idag skulle han vart 35).
Hoppas han mår bättre där han är nu.

Har en fråga angående min soulmate: har han svenskt ursprung?

Kram och en massa kärlek

60 Anonym:

skriven

Möter jag kärleken det här året eller nästa?

61 Browallia:

skriven

Detta med Tristan berör mig med. Han var min favorit i årets uttagning av Idol. Jag tror som dig att nu får de på andra sidan njuta av hans musik.

Svar: Ja, absolut är det så.. kram :)
Esmaralda

62 Malina:

skriven

Ja visst är det tragiskt när unga begåvade människor inte får stanna och tillföra mer och uppleva mer i detta livet. Det berör en starkt när man vet hur många osympatiska och direkt elaka människor som får fortsätta med det. Men det kanske är ett straff i sig att leva sitt liv som elaking:)
oälskad.
Och en Stor kram till Mannabonne Glenn, hans blogg är alltid oemotståndlig. Han är duktig som tar hand om sin tokiga matte så bra :)

Svar: Mannabonne Glenn hälsar att han har jämt skägg i att försöka styra upp sin mamma... kram :)
Esmaralda

63 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer han och jag att göra ett försök till?
Kram

64 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda! Finns det någon chans att jag får jobb i början av nästa år??

kram

Svar: ja, det finns en god chans.. kram :)
Esmaralda

65 🐝🐝🐝:

skriven

Kära Es!
Kommer 2015 bli ett bra år? Ser du något positivt som händer? Några stora drömmar som slår in kanske? Kram 🐝

66 Dahlia:

skriven

Ser du om hon kommer att följa med på denna lilla resa? Rädd att hon kommer förstöra den för mig om inte försöka!

67 Singelivet:

skriven

Hej Es.

Möter jag min stora kärlek i år,vad ser du om honom?
kram.)

68 CeCe:

skriven

Du tror att han skulle uppskatta min present?

Svar: ja det tror jag... kram :)
Esmaralda

69 Anonym:

skriven

Hej esmeralda
Kommer jag klara tentan?

70 Adad:

skriven

Hej esmeralda
Hur tror du det går nästa vecka? Kommer det gå bra? Finns det något specifikt jag bör tänka på?

Kramar

71 Anonym:

skriven

Hej esmeralda
Hur tror du det går nästa vecka? Kommer det gå bra? Finns det något specifikt jag bör tänka på?

Kramar

72 Moj:

skriven

Hej ez! Ser du nån kärlek till mig? Kram

73 Moj:

skriven

Hej ez! Ser du nån kärlek till mig? Kram

74 Anonym:

skriven

Det är en annan sak jag undrar, varför jag blev nedstämd över "regeln" eller "pakten" jag hörde dom hade mellan varann? Kanske för att jag inte bara ville vara -någon- och/eller för att jag har skapat en egen uppfattning om vem jag önskar att han är..
Har jag en helt och hållet fel uppfattning tro?

75 Dahlia:

skriven

Måste bara försöka fråga igen, ser det ut som hon följer med på resan?
Rädd att hon förstör den för mig!
;/

76 Lisa:

skriven

Hej!Jag har så starka känslor för honom, han säger att han gillar mig men hur kommer det bli mellan oss?

77 Cissi:

skriven

Ja åh Tristan <3. Vi kommer från samma ö. Det är så tråkigt men vi får tro att allting har en mening..

Har en fråga till dig, är jag på rätt väg nu? Jag känner mig mycket gladare och lugnare, det känns som att kärleken väntar, är det så? Jag längtar väldigt mycket dit..
Kramar

Svar: ja nu går du på rätt väg och såväl kärlek som annat bra dyker upp längs den här vägen.. kram :)
Esmaralda

78 moj:

skriven

Hej ez! Ser du nån kärlek till mig? Kram

79 moj:

skriven

Hej ez! Ser du nån kärlek till mig? Kram

80 J:

skriven

Vad tyckte R om mig när vi pratade i bilen igår? Fanns nåt intresse?

Kram

81 LL:

skriven

HEJ ES!
Fick ett jobbigt besked nyligen,och undrar hur allvarligt det är?
Kommer det in något positivt i mitt liv snart, och isåfall vad?
KRAM

82 LL:

skriven

HEJ ES!
Fick ett jobbigt besked nyligen,och undrar hur allvarligt det är?
Kommer det in något positivt i mitt liv snart, och isåfall vad?
KRAM

83 fly :

skriven

Blir det att möta mannen i helgen eller dröjer det ännu? Och hur ska jag vara för att inte driva bort honom? Kram

84 Carina ST:

skriven

Tristan berörde med den har var när jag såg honom i Idol. Vi i familjen berördes alla av honom. Så när vi läste att han gått över kändes det så sorgligt. Så ung. Så full av liv och känslor som han verkade. Vilken saknad det måste vara för hans familj.

Agnes det du skriver berör så mycket. Orden träffade rakt in i hjärtat.
Kram, Carina ST

85 Anonym:

skriven

Ååh det gör ont i hjärtat när så unga inte får leva.. Har förlorat barn själv och det går inte att beskriva smärtan som skär i hjärtat och sorgen som lägger sig som en förlamande dimma..massa värme och omtanke till de anhöriga och hoppas de kan känna att han finns där ändå. Bara inte går att ta på..

I helgen ville killen jag träffar helt plötsligt ta ett stort kliv fram och träffa min dotter..vågar jag det? Kan jag lita på att han vill något mer och inte träffar andra? Har svårt att lita på killar och rädd för att jag ska skada min dotter om jag släpper in någon hemma som bara försvinner sen.

Kram

Svar: Jag tror att du helt enkelt ska lita på din egen intuition och dina egna känslor detta... då blir det som bäst... kram :)
Esmaralda

86 Anonym denna gång:

skriven

Provar igen :) Försöker få ordning på min trassliga ekonomi. Tror du min plan är bra? Sänker månadskostnaden med ca 1500 och betalar en ränta bara och blir skuldfri fortare.

Kram :)

Svar: Ja det känns som en ypperlig plan .. håll dig till den.. jättebra.. kram :)
Esmaralda

87 Moj:

skriven

Hej ez! Ser du nån kärlek till mig? Kram

88 Anonym denna gång:

skriven

Tack älskade du för svar! Vilken sten som lyfte från bröstet, har velat hit och dit!

Kram :)

89 Anna:

skriven

Kram Mikaela ❤️

90 Agnes:

skriven

Då jag inte tittar på Idol, så har jag ingen aning om vem Tristan är.
Oavsett VEM han nu var, så är otroligt sorgligt att en ung människa går över...
Och då de ej gått närmare in på hur han dog, så går det ju endast att spekulera i vad nu som är själva dödsorsaken, men det ligger ju nära till hands, att undra om nu det var självvalt?

Tittade på inslaget som du lagt upp, Es, och ser en pojke som nog inte haft det så lätt i sitt liv...men vilken talang...och vad göra, om nu personen själv inte orkar fullt ut, och fram...
En skör och spröd pojke....

Sänder även jag mina tankar till hans anhöriga...

Sänder även en tanke till Magdalena Graaf...som nu i tre månader även hon haft en osynlig son...hennes Isak dog, även han 19 år gammal, av en tragisk fallolycka...
Går inte närmare in på det, men även där...oavsett vad, så SKA INTE barn gå vidare före sina föräldrar...

Vi är många, som är överlevande föräldrar, av olika orsaker....

Jag själv väntar nu på den 17 december...det datum då min osynlige son begravdes...

Sedan har det första årets specifika dagar rullat undan...och en annan form av saknad klivit in...

Livet...
Döden...
Evigheten...

"Jag har varit med om dig-Jag kan aldrig förlora dig"
-Jaques Werup

Detta skrev jag på min sons "dödstavla" som stod placerad vid hans grav, fram tills det att dödsdagen var passerad.

"Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag
och något alldeles oväntat sker
världen förändrar sig varje dag
men ibland blir den aldrig detsamma mer"
-Alf Henriksson

Dessa ord stod i sonens dödsannons....

Och med dessa ord så avslutar jag nu mitt inlägg...

Pax et Bonum...

Ha det bäst, alla, och KRAM!

Svar: Nu vet jag inte om något blivit fel här.. är det jag ? sajten? Eller du Agnes? För detta inlägg har redan varit med och jag har också svarat... om jag nu inte är helt ute och reser.. sånt vet man aldrig säkert.... lätt förvirrad kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: