I relationen....

 
Och visst, Jonas är det så !!
Skrattet och humorn kan vi  dessutom ta med oss i relationerna.
 
Har vi tex  strul med våra tonårsbarn eller plastbarn...  då kan vi söka stöd i humorn för kan man skratta tillsammans då  blir det svårare att kriga mot varann !!
Ett humorlöst och skrattbefriat kärleksförhållande - kan jag bara inte tänka mig !
Humor får oss bli lite mjukare i hjärtat...
 
 
Just nu har jag kö för seans.
 
Men  förtvivla icke mina vänner.
 
IDAG OCH I MORGON  har Nettan EN ledig till för spådom & för att lägga din stjärna och under en halvtimme via Skype får du ställa alla dina frågor.
 
 

IDAG OCH I MORGON  har hon också EN  ledig tid för regression via Skype.
 
Vill du boka så kontakta henne via Skype: anette devad ( utan ortsnamn)
eller via hennes  facebook:  andlig vagledning vejbystrand
 
Kram på er och massa kärlek !!!!
 
 
 
 
1 Erika:

skriven

Hej! Är N intresserad av mig?

2 Sus:

skriven

Hej
Så sant när man slutar skratta är man död.....

Tror du det dröjer länge ?

Love sus

3 Anonym:

skriven

I min seans sa du att han saknade mig, och att om jag inte hörde av mig skulle han göra det!
I ett svagt ögonblick skickade jag ett mail.(Dumt gjort jag vet, ångrade mig direkt) Varför svarar han inte? Ställde jag till det för honom? Ha en underbar dag!

4 Jennifer:

skriven

Hej! Sista dagen på resan är här och resan slutar på precis samma sätt som den varit från början till slut: jävligt. Nästa resa, efter min kommande USA resa, som jag gör kommer att vara en resa jag aldrig gjort innan: charternas charterresa!!!!! Jag har aldrig varit på en charterresa men efter denna kämpiga skitresa känns det som om det skulle vara dags att prova på det....

Jag säger bara: hejdå Marocko, jag kommer inte att sakna dig och vill aldrig se dig igen.

Fina Esmaralda, kommer det att ordna sig med hyfsat boende i USA? Känner mig lite stressad då boendet kostar skjortan därborta och jag kommer att ha begränsad budget. Kram

Svar: Åker man med barn är det riktigt bra med all inclusive - där det finns massa barnpooler och barnklubb o annat.. åkte med min son på sådant när han var liten.... och ja jag tror du hittar boende i USA till hyfsat pris. Var i USA ska du ?
Esmaralda

5 Lillis:

skriven

Kommer min dotter att gifta sig med den killen tro? Kram

6 Anonym:

skriven

Hej Ez!
Imorgon gäller det. Ser du hur det kommer gå? Finns det något speciellt som jag ska jag tänka på?

7 Anonym:

skriven

Hej Ez!
Imorgon gäller det. Ser du hur det kommer gå? Finns det något speciellt som jag ska jag tänka på?

8 Lillis:

skriven

Kommer det att lösa sig med min lgh? Kram

9 Annlaa:

skriven

Är i tankarnas värld, längtar och funderar över kärleken.
Ungefär under vilken årstid eller år kommer kärleken blomma ut för mig? Stor kram. :)

10 Anonym:

skriven

Hej es!
Inatt drömde jag att jag tappade tänder, massor utav tänder!
Jag har hört att det är ganska vanligt att drömma!
Vad symboliserar denna dröm för mig?
Kram

11 Anonym:

skriven

Hej es!
Kommer han och jag att ha kontakt snart?
Kram

12 Anonym:

skriven

Hej es!
Kommer han och jag att ha kontakt snart?
Kram

13 Anonym:

skriven

Hej es! Tror du klassfesten blir av?
Kram

14 Karin:

skriven

Hur ser framtiden ut för oss ? Håller vi ihop och blir vi sambos framöver ?

Hoppas du kan svara..
Kram Kram

15 Anonym:

skriven

Hej es!
Kommer mannen och jag att komma varandra nära igen?
Kram

16 Anonym:

skriven

Hej esmaralda! Tänker han på mig och saknar mig?
Kram

17 S:

skriven

Hur kommer vi mötas igen?
Och hur ska man isåfall inte bara "gå förbi" varann, utan liksom verkligen prata och kanske byta nummer eller något sådant? Vill inte vara för "på" och vill väl att någon annan än jag ska ta intiativ förängångskull. KRAM

Svar: Den det är meningen man ska träffa - den träffar man och du får lita på universum att ni inte går förbli varann... kram :
Esmaralda

18 anki:

skriven

Hej Es och Nettan
Kan bara hålla med . Humorn i ett förhållande är som sockret på din livspannkaka Skulle inte klarat förhållandet utan skratten
Härligt att ni har fullt upp !
Kram Anki

19 Smöla:

skriven

Tittar bebis ut i år eller nästa år?:)

20 Ha:

skriven

Hur funkar det med spådom hos Nettan...ska man ringa upp eller ringer hon upp när man lagt till henne...vad kostar det? Kram

Svar: Ring du... och blir det inget svar så ringer hon upp dig..... kram :)
Esmaralda

21 Anonym:

skriven

Hej es!
Skulle jag trivas i Göteborg?
Kram

Svar: Kanske inte direkt.. men ge det en chans och det kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

22 Studenten :

skriven

Kommer det gå bra på tisdag?

23 Anonym:

skriven

undrar om kärleken närmar sig? kommer 2015 att leda till tvåsamhet? önskar er en toppen fin dag!! kram

Svar: Ja, chansen är riktigt stor att det blir kärlek 2015.. kram :)
Esmaralda

24 Barn:

skriven

Kan du se hur många barn jag får??

25 Anonym:

skriven

Hej es!
Vilken stad är mest troligt att jag kommer in på, jag har sökt utbildningar i Stockholm, Uppsala och Göteborg, Kan du se vilken stad som är mest troligt att jag kommer att hamna i?
Kram

26 Anonym:

skriven

Hej es!
Blir det kärlek för mig 2015?
Kran

27 Anonym:

skriven

Hej es! Kommer han och jag att få kontakt snart?
Kram

28 Anonym idag:

skriven

Är riktigt eländigt gnällig och trött på livets svängningar..
Jag tycker att jag ber om hjälp och är tydlig. Försöker lyssna och ta till mej råd mm men det får inte igång mej.
Esmaralda, måste jag ta till piller för att må bättre?
Är det det enda som hjälper mej?
Finns det nått bättre sätt?

Kram


Svar: Boka tid för samtal hos en terapeut.. det kan bli en bra kickstart... kram :)
Esmaralda

29 Anonym:

skriven

Hej es!
Finns chansen att kärleken kommer i början på nästa år?
Kram

30 Helena Ir:

skriven

Humor och kärlek är två stora måbrakryddor..
Inget jag vill vara förutan. Humorn är också
något jag överlever på,i mina dystrare perioder
har jag ändå humorn kvar..så ett gott skratt..
förlänger livet..Det tror jag mycket på!
Kan du se något positivt möta mig inom kort?

Tränar så mycket jag kan..det är också något
som förhöjer mitt välmående,precis som dansen
för andra.

Kram och ha det gott :)

31 Smöla:

skriven

Får jag en tös eller pöjk!??

32 Jennifer:

skriven

Hej och tack för svar! Måste erkänna att jag har (haft) lite fördomar om charterresor... Sådana där man åker till ett hotell o stannar där hela tiden, äter typ husmanskost o klarar sig på modersmålet.. Och sen åker hem igen och säger att jag har varit i Turkiet! eller Grekland! Eller vad för land det nu handlar om.... Men jag får väl tänka om lite :)

Jag ska till Boston och stannar där i 2,5 vecka... Och hotellen är löjligt dyra, ca 200-300$/natt... Alldeles för dyra för mig. Till och med airbnb.com där privatpersoner hyr ut lägenheter/rum är dyra! Om du eller någon här på bloggen kan tipsa om var man kan hitta bra och hyfsat billigt boende är jag så tacksam. Kram

Svar: Inte heller jag är charterresenärstypen.. men med barn i viss ålder är det väldigt praktiskt. om man bara vill vila o bada och slappa.... Hostelling international i Boston är billigt.. runt 25-30 dollar natten... men du har kanske tänkt dig lite mer än ett vandrarhem.. kram :)
Esmaralda

33 Anonym:

skriven

Hej. Nu har tagit ett beslut. Tror du att det är rätt...

Svar: ja det tror jag.. kram :)
Esmaralda

34 S igen :

skriven

Tack fina du för ditt svar,
Ha en fin dag, kram

35 Emmi:

skriven

Jag är lite nyfiken och undrar om den rätta i kärleken börjar närma sig eller om jag kommer träffa någon annan först? :)

36 Sus:

skriven

Hej
Kan jag göra något?

37 Shkurtesa llukaci:

skriven

Hej esmeralda !Kommer det bli min ex-kille khaled o jag igen??är han min framtids man!?? Mvh shkurtesa

38 Busan:

skriven

Kommer vi att flytta ihop ?

// Kram

39 Marre:

skriven

Är ny på denna bloggen och tänkte därför ställa en fråga verkar spännande. Jag undrar om jag kommer få jobb inom kort och isåfall vart? :)

Svar: jag ser inte var men jag ser dig igång och jobba och det bör inte dröja så länge.. kram :)
Esmaralda

40 Jonkan:

skriven

kommer jag behöva läsa upp mina betyg?

Svar: Ja, det känns faktiskt så... kram :)
Esmaralda

41 Jonkan:

skriven

kommer jag behöva läsa upp mina betyg?

42 Anonym:

skriven

Kommer jag klara tentan imorgon?

Svar: Chansen är god... kram o lycka till :)
Esmaralda

43 Anonym:

skriven

Hej!
Vi har rätt roligt och skrattar men attraktionen finns där inte ändå.

Kram💕

Svar: Nej, bara skratt & kul räcker ju inte.. det måste finnas mer under ytan.. kram :)
Esmaralda

44 Susan:

skriven

Ett gott skratt förlänger ju livet så visst e det viktigt me humor😄
Hoppas att jag träffar en humoristisk man, vill ju ha kul o bli gammal 😀

Första frosten har anlänt till Skåne o hösten visar sig från sin bästa sida idag👍

Kram😇

45 sus:

skriven

hej

vad kommer att hända?

love sus

46 Anonym:

skriven

Hej es!
Vilken stad är mest troligt att jag kommer in på, jag har sökt utbildningar i Stockholm, Uppsala och Göteborg, Kan du se vilken stad som är mest troligt att jag kommer att hamna i?
Kram

47 Anonym:

skriven

Hej es!
Får han och jag kontakt igen?
Kommer han bli intresserad utav mig igen?
Kram

48 Anonym:

skriven

Hej es!
Får han och jag kontakt igen?
Kommer han bli intresserad utav mig igen?
Kram

49 Anonym:

skriven

Hej! Jobbar min soulmate på min arbetsplats?? En annan spådam sa det, men i min seans har du sagt att när vi träffas så är det första gången vi ses...vill inte ha nån pojkvän som jobbar på samma ställe...vad tror du?? Kramar!!

50 Anonym idag:

skriven

Tack för svaret!
MEN jag har ju redan en terapeut. Bor på liten ort så jag kan nog inte hitta en ny om det är det du menar och en privat har jag nog inte råd med..

Önskar SÅ att jag bara kunde vakna imorgon och ha orken att sparka mej själv därbak! :)

Tack för härliga foton och spännande inlägg från Skottland! Bron du la ut igår ser jag flera människor på men et är olika varje gång jag tittar på fotot. En magisk bild! :)

Ha en fortsatt härlig dag och Kram på dej!

51 Zombie:

skriven

Blir det en rolig halloween? Kram

52 Monika:

skriven

Hej,

Ett orosmoln att jag vill ha vägledning, MEN utbildningen -internationella key account manager som jag tidigare studerat (halva utbildningen gjord) har sett över mina alternativ då jag är föräldraledig. Ska jag återuppta studierna? Kommer de ge mig något? Eller ska jag kanske satsa på ett nytt jobb?

Njut tillsammans!

Kram /Monika

53 Gabriella:

skriven

Till Jennifer : vet inte om du redan tittat på priceline.com? Där kan du hitta bra hotellpriser och till och med lägga bud på hotellrum och själv bestämma hur mycket du vill betala. Ibland kan man få löjligt bra priser :) man kan bestämma område och antal stjärnor men namnet på hotellet är hemligt tills budet blivit antaget. Vet inte hur mycket du vill betala, men det kan funka. Det kan skilja fr dag till dag om budet blir accepterat så bra att prova under flera dagar.

54 sus:

skriven

hej

kan jag göra något?

sus

55 Liverpool:

skriven

Hej och Tack! Esmaralda

För seansen jag fick ,Du har gett mej hopp om livet.Jag kan knappt sätta ord på hur mycket jag saknar att få träffa min framtida Fru och Barn.

Kram


Svar: tack.. och du om någon är värd att komma i mål nu... du är en himla go kille.. kram :)
Esmaralda

56 Anonym:

skriven

Hej es!
Kan du se vart jag skulle trivas bäst, i Stockholm/Uppsala eller Göteborg?
Kan du se var jag troligtvis kommer att hamna?
Kan du se något angående detta?
Kram

57 Anonym:

skriven

Kommer jag träffa G idag?
Jag förväntar mig inte mycket av honom med tanken på att du sa att jag skulle gå vidare och att han inte finns med i min framtid?
Tacksam för svar! Kramkram

58 Nina:

skriven

Kommer jag träffa G idag?
Jag förväntar mig inte mycket av honom med tanken på att du sa att jag skulle gå vidare och att han inte finns med i min framtid?
Tacksam för svar! Kramkram

59 My:

skriven

Hej!

Har han känslor för mig?.

60 Vendela:

skriven

När tror du att jag träffar den man jag blivit spådd att träffa?. Eller blir det så att vi inte möts?.

Svar: jo ni möts men jag kan inte se när.. ni närmar er varann hela tiden.. kram :)
Esmaralda

61 Dinara:

skriven

Hej Ezmeralda!
Tror du att jag klarade tentan idag? Kram!

62 Butter:

skriven

Vad trevligt ni verkar ha det, förutom de onda andarna då (huga!), saknar verkligen Edinburgh nu. Har tyvärr inte besökt högländerna, var planen från början men fastnade i söder...
Jag är så trött, jobbet som jag var så glad över och trivdes så bra med känns inte alls bra längre. Min överordnande mobbar mig och behandlar mig som en efterbliven idiot, jag har försökt prata med henne men hon hamnade direkt i försvarsställning. Hon försöker visserligen vara trevligare mot mig nu och jag tror inte hon menar illa, vilket nästan är ännu värre för det måste betyda att hon verkligen tycker jag är helt dum i huvudet. Men det allra värsta är att hennes beteende mot mig börjar smitta av sig på den övriga personalen och jag blir utstött och allmänt behandlad som värdelös och trög. Inte kan jag prata med hennes överordnande heller eftersom han är hennes pojkvän.
Jag är bekymrad över mitt boende också, det är alldeles för dyrt och på tok för stort med, det hade ju lätt kunnat lösas med en inneboende men tidigare dåliga erfarenheter av sådana och andra personliga orsaker gör att jag drar mig för det... Får jag inte bostadsbidrag och det snart har jag inte råd att bo kvar, och ännu mer oroar jag mig för vintern för jag har inte råd med uppvärmning och det börjar bli rejält kallt inomhus. Dessutom känner jag mer och mer låst här och att det vore bättre att bo i ett större samhälle/stad... Projekt leta annat boende och jobb har jag väldigt lite tid och möjlighet till och det krävs mycket energi och planeringsförmåga av mig, som jag inte har, men försöker efter förmåga... Känner mig väldigt uppgiven och trött, men mest av allt känner jag mig så förtvivlat ensam. Är så himla trött på att försöka vara "stark" och ta mig ur olika problem och knipor hela tiden. Vill bara hitta en trygg plats där jag och barnet kan få gro rötter och ha ett bra liv...

Svar: Nästa gång MÅSTE du till högländerna.. det är helt underbart !! Vilka vyer ! ja jag ser att du kört fast med jobbet... håll ut... försök sätt dig över.. jag tror inte alls att majoriteten tycker du är trög... det blir tufft ett tag men du kan vända det.. kram :)
Esmaralda

63 Lillis:

skriven

Kommer dottern att verkligen gifta sig med den killen? Kram

64 Nyår?:

skriven

Hur ser jul/nyår ut att bli för mig?krm:)

65 Anonym:

skriven

Hej Es!
Kommer jag att komma in på floristutbildningen jag sökt?
Kram

66 Anonym:

skriven

Kommer jag att ha en rolig helg? Kram

67 Jennifer:

skriven

Till Gabriella: Tack snälla du för tipset, ska kolla upp det! :)

68 Bruden:

skriven

Kommer jag gifta mig den närmsta tiden?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: