Lär din bebis läsa....

 
Jag kommer att tänka på när min son var liten.... och då för 20 år sedan var det rätt populärt att lära sina bebisar läsa genom blockord.  
 
Och sonen läste som ett rinnande vatten och  sköterskan på BVC fick en chock.
Men det är inte alls konstigt.
 
Han älskade sin traktor... och jag skrev ordet Traktor på en lapp och  visade lappen i samband med traktorn. 
Och samma sak gjorde jag med " Anka"  och "bil" och  "mamma" och massa annat.
 
Egentligen KAN de inte läsa... utan känner igen ordet.. och när de ser ordet så ser de också det föremål som ordet är knutet till
Jag gjorde samma sak med ett av barnbarnen när han var riktigt liten och på bara tio minuter kunde han "läsa" flera ord..
Kram
 
1 Anonym:

skriven

Hejj ES!!
Min syster berätta för mig att hon drömde om mig och att i drömmen så vare mitt bröllop och jag gifte mig med en kille som jag va lycklig med..
Vad kan det betyda? Är det något bra kanske? Tack o kram :)

2 Anonym:

skriven

Es du sa att Du inte ser G i min framtid, kommer vi aldrig träffas och bli vänner eller något sånt menar du? :(

3 Anonym:

skriven

Är min far min rikitga pappa?
Jag har misstänkt det på sistone, känner att jag behöver veta sanningen!
Kram:)

4 Anonym:

skriven

Hejj ES!!
Min syster berätta för mig att hon drömde om mig och att i drömmen så vare mitt bröllop och jag gifte mig med en kille som jag va lycklig med..
Vad kan det betyda? Är det något bra kanske? Tack o kram :)

5 emilia:

skriven

Tack! Jag ser ifram emot att jobba i den nya butiken!
Den är ju nära Ts butik, vi kommer förmodligen ses och höras mer pga av det, visst? Tycker han det är jobbigt eller kul?
Kram

6 tjejen :

skriven

Varför anklagar min syster mig och är sur på mig när jag inget har gjort? Det är släkten hon borde gå på. Jag hatar att stå emellan och drabbas av de andras fega spel. Men det är likt förbannat jag som gråtit av förtvivlan och mår återigen tvärdåligt. Och jag känner fortfarande hur det fortfarande bränner bakom ögonen. Just nu försöker jag släppa det, men det gårinte.
Hör min syster av sig, kommer hon förstå att jag inte har någon skuld i detta?

Kram från en mycket ledsen tjej

7 sus:

skriven

hej
hoppas att allt är bra. idag har jag verkligen haft en dag med gråten i halsen har knappt kunnat hålla mig på jobbet bröt i hopp i bilen vad är de frågan om ska jag aldrig få ro pratade med en präst idag men det blev bara värre

love sus

8 tjejen :

skriven

Varför anklagar min syster mig och är sur på mig när jag inget har gjort? Det är släkten hon borde gå på. Jag hatar att stå emellan och drabbas av de andras fega spel. Men det är likt förbannat jag som gråtit av förtvivlan och mår återigen tvärdåligt. Och jag känner fortfarande hur det fortfarande bränner bakom ögonen. Just nu försöker jag släppa det, men det gårinte.
Hör min syster av sig, kommer hon förstå att jag inte har någon skuld i detta?

Kram från en mycket ledsen tjej

9 glömmer dom inte varann? :

skriven

Om två människor är menade att träffas för en andra gång, men att tiden måste gå lite först..
Hur kan då dessa två människor känna att det är "rätt" eller ens känna något alls, glömmer dom inte bort varann om du förstår?
När jag mötte honom, visst kände jag mer en sammhörighet än han? Eftersom jag drömt om honom, vetat att det skulle hända, medans han har noll aning om att vi ens kommer ses igen av en mening...


kram

10 carolina :

skriven

Hej

Ja barn verkar fungera som små svampar. Läste en artikel där de påstod,att barn mellan tre och sex år hade högst inlärningsförmåga. Språk borde vara toppen att öva in just då :-)

Har en fråga om M känner lika mycket för mig som jag för honom? Om det kommer att bli vi?

Ha en fin kväll

Kram C

11 Suddigt:

skriven

hejsan Es. Vill hon inte ses?

12 Smöla:

skriven

Traktor, mamma och pappa ska jag försöka med på min 16mån:)
Jag ska köpa lite kläder till bebis idag...ska jag köpa blått eller rosa?;)

13 V:

skriven

Esmaralda har min partner hemlig heter...MED KVINNOR OCH FÖR VÅRAN SON om (SOC)??

För han har verkligen gjort mig snee och förbannad arg.

Kram

14 Smöla:

skriven

Kommer jag gå över tiden med bebis?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: