Magiskt...

 
 
En magisk första dag i  går.... bland annat bekantade vi oss med denna gamla sylta med anor från 1500 talet... och som finns i området Grass market där vi har turen att bo....
 
Och här erbjuder de dessutom  dagis för män.... 
Man håller stilen med det gamla.. o bestick serveras i gamla tennmuggar....
 
 
Nu blir det här lite upp o ner.. jag vet... men vi käkade en specialitet.. o under pajdegen gömde sig en överraskning.  Vet ni vad ?  Det var skånsk kalops. Minsann !!
 
Vi bor granne med det gamla slottet... riktigt coolt...
 
Skål på er mina vänner...
 
 
Hemma i vår lägenhet med utsikt äver hela Grass market...
 
Japp -  vi mår som  prinsessor... ingenting fattas oss !!
I dag är en ny dag och vi ska ut & upptäcka
Kram
 
Jag håller personliga spådomar/ seanser härifrån Skottland- precis som vanligt !! under en personlig seans får du ställa hur många frågor du vill. maila mig: [email protected] och jag mailar all info tillbaka till dig
 

Nettan spår dig och håller regressioner extra billigt nu i Skottland via Skype.
Vill du veta mer så skypa henne på:  anette devad (  finns tre Anette Devad och alla är våran Nettan men den adress som funkar är den med BARA  namnet och utan bostadsort. )
 
Och så måste du ju besöka Nettan på hennes nya Facebook.
Där uppdaterar hon med olika erbjudanden
Adress:  Andlig vagledning 
 
1 Agnes:

skriven

Så härligt ni verkar ha det!
Och vad skumt...för för mig kändes det som om jag redan sett de där bilderna...äh...är väl ännu ett av mina gamla cellminnen som "spökar" haha!
Har ju gett upp med att tolka mina "deja vu"-vibbar som dyker upp i mitt liv...och det ser verkligen mysigt, och "som hemma" ut, där ni är!

I morgon-kväll ska jag på salsakryss...tagit semesterdag från jobbet, för detta...hoppas att det blir bra, men jag känner mig ju en smula urgängad...och inte speciellt social, för tillfället...ja, jag känner mig faktiskt som en jävligt tråkig och grå människa...

Vill INTE vara så här, kämpar med att verka glad o pigg...men fan så antisocial jag känner mig...får ju göra mitt bästa bland folk...så att jag nu inte får en stämpel som "grumpy-old-lady"...
Åker som jag i princip står...även om det nu är lördag, fest och rajtan-tajtan...gett upp att söka mig någon trevlig herre...så den som nu finner mig intressant, får ta mig som jag är...typ...

Nu fix för nattens jobb...måste sätta fart...och är väldans avis på er...sitta på detta ställe, och sedan insupa all historia sm nu finns runt om er...

Trevlig kväll!

Ha det bäst, alla, och kram!

Svar: ha det riktigt trevligt nu på salsabåten.. ta en svängom för mig också.. kram :)
Esmaralda

2 Emmi:

skriven

Dröjer det länge till innan jag har någon form av sysselsättning/jobb?

Ha en fin dag och helg :)

Svar: Inte alls länge... ge dig inte.. var på.. kram :)
Esmaralda

3 Hg83:

skriven

Hej! träffar jag min soulmate innan detta år är slut? eller blir det 2015? Ha d bra kramar!

4 anki:

skriven

Hej på er
Ser urmysigt ut ,till och med vädret ser bra ut !
Självklart ska ni må som prinsessor !
Mys och njut för mig oxå :-)

I morgon bär det av mot storstan för mig ...och ev andlig kontakt...jag hoppas ju på det såklart..

Kram Anki

5 Maleficent:

skriven

Tror du det är hon eller jag som tar första initiativet?

6 s:

skriven

Ha en bra helg,
Kram kram

Svar: Detsamma... kram :)
Esmaralda

7 Cathubodva:

skriven

Vad har han fått för uppfattning om mig? (Arbetsmässigt)

8 j:

skriven

Hej vad mysigt ni verkar ha. Jag har ju frågat tidigare ang starta städfirma. Min dotter har kanske skaffat en storkund, vågar vi satsa min dotter och jag ? Vågar jag dra in min dotter i det här, kram

Svar: Ja det vågar du om du gör det på ett smart sätt så att hon inte blir blir skuldsatt. kram :)
Esmaralda

9 USA?:

skriven

kommer jag resa till USA snart?
kram:)

10 Bubbly:

skriven

Hur långt är det kvar tills kärleken dyker upp? Blir det något det här året kanske? Njut av resan!!

11 USA:

skriven

kommer jag resa till USA snart?
kram::)

12 Dahlia:

skriven

Är det någon kärlek eller flirt nära? Eller måste jag vänta länge till?

Svar: Nu verkar det som om något finns i närheten.. se dig omkring närmaste tiden.. kram :)
Esmaralda

13 Anonym:

skriven

Kan jag lita på min vän Marcus?

14 💙:

skriven

Jeg vet at KV liker meg, og nå begynner jeg å føle ekstra for han. Uten at jeg er verken forelsket eller noe sånt, men på den måten at jeg ønsker oppmerksomheten hans. Så derfor lurer jeg på om det noen gang kommer til å skje mer mellom meg og KV? Og om vi kommer til å begynne å skrive med hverandre ofte?

15 Camilla S:

skriven

Tack Nettan. Nu har jag fått min regression och jag kan meddela att det funkade hur bra som helst med skype. Jag är mer än nöjd och fick en riktig resa.
Hur anmäler man sig om man vill ställa tre frågor på söndag för 100 kronor? Jag glömde fråga... kramar på er båda två.

Svar: Du kan ställa dina frågor till Nettan på hennes facebook: andlig vagledningEller skypa henne igen så berättar hon hur det funkar på söndag... kram :)
Esmaralda

16 Nyfikna jag!:

skriven

Ser du vad hon kommer att falla för hos mig?

17 Anonym:

skriven

Kan jag lita på min vän Marcus?

18 Anonym:

skriven

Hej es!
Kommer han och jag att träffas igen?
Kram

Svar: Ja på något sätt, ja... kram :)
Esmaralda

19 💙:

skriven

Jeg vet at KV liker meg, og nå begynner jeg å føle ekstra for han. Uten at jeg er verken forelsket eller noe sånt, men på den måten at jeg ønsker oppmerksomheten hans. Så derfor lurer jeg på om det noen gang kommer til å skje mer mellom meg og KV? Og om vi kommer til å begynne å skrive med hverandre ofte?

20 Shkurtesa llukaci:

skriven

hej esmeralda.! komer det bli jag och han min ex kille khaled igen , eller kommer jag träffa nån annan när kommer den rätte mannen i mit liv.?? mvh shkurtesa:(

21 Shkurtesa llukaci:

skriven

hej esmeralda.! komer det bli jag och han min ex kille khaled igen , eller kommer jag träffa nån annan när kommer den rätte mannen i mit liv.?? mvh shkurtesa:(

22 Tisa:

skriven

Tror du att jag kommer klara det här?

Svar: ja det tror jag du gör...kram :)
Esmaralda

23 Dahlia:

skriven

Tack E! Skönt att höra lite positivt nu i detta mörker!
Får hoppas att denne person står utanför dörren imorgon och gör min dag lite ljusare ;D

24 Anonym:

skriven

Börjar jag närma mig dagen tills vi ska ses igen? Jag och mannen

25 💙:

skriven

Kommer det til å skje noe mer mellom meg og K.V? Og blir det til at vi skriver mer snart?

26 C:

skriven

Vad händer m killen jag älskar? Han är tyst sedan måndags.
Behöver svar...

27 C:

skriven

Vad händer m killen jag älskar? Han är tyst sedan måndags.
Behöver svar...

28 Jessica:

skriven

Hej! Jag är så förvirrad gällande killarna i mitt liv, hur vet vem jag ska satsa på? Eller har jag inte träffat honom än, kan du se när han kommer? Vill så gärna ha lite vägledning. Tack för en bra blogg!

29 Nina:

skriven

Hej
Kommer det att ordna sig med mitt jobb?
Tack för att du svarar på frågor!

Svar: ja det ser ut som om det löser.. på ett eller annat sätt... kram :)
Esmaralda

30 Sarah:

skriven

Händer det något nytt roligt för mig den närmsta tiden?kram

31 Sus:

skriven

Hej
Tror du det finns något jag kan göra?

Love sus

32 Skorpan:

skriven

Japp, dagis för pappor är bekant :).
Ett bra igenkänningstecken, snart framme...
Es, saknar nog någon att dela vardagen med, är han långt borta ännu?
Ser mysigt ut i Edinburgh, månne ett stäle att bsöka?
Ha det gott på er resa, båda två!
Kram Skorpan

33 Emma:

skriven

Hej

Är det mycket närmare nu mot kärlek om jag gissa rätt person?

34 moj:

skriven

Hej esmaralda!
Jag var hos min kompis idag och hennes bror var där. Undrar om min kompisens bror gillade mig. Hans namn börjar med M. kram moj

35 moj:

skriven

Hej esmaralda!
Jag var hos min kompis idag och hennes bror var där. Undrar om min kompisens bror gillade mig. Hans namn börjar med M. kram moj

36 Agnes:

skriven

Tack Es!
Har börjat att peppa mig själv om hur skoj det kommer att bli, haha!
Riktigt ordentligt...typ, "Kom igen nu Agnes...ryck upp dig, kvinna, och sprid lite glädje...Agnes...du är ju i grunden en positiv skit...se till att visa det nu"...and so on...typ!

Bör ju funka, tycker jag...hehe...

Var förbi osynlige sonen innan jag for till jobbet...och det är trång på den där plätten framför stenen...där det ska finnas lite blommor och annat lull-lull...jag är så glad åt att det finns de som pysslar om sonen...monsterhundeb dök upp...studsade runt...lite lustigt att jag känner av hunden så ofta som jag gör...han kommer ibland när jag öppnar kylen...känner ju energin...om det nu inte är senaste katten...terminatorn, som han kallades...haha!

Självklart dansar jag för dig me´Es...så får du knäcka en Guiness för mig!

Kram till er bägge där i Edinburgh, och till bloggfamiljen!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: