Prinsessan berättar...

Dagens gästbloggare är:  Prinsessan

Jag är 59 år och är en högkänslig person, har jag förstått på senare år. 

Man har alltid tyckts att jag är som prinsessan på ärten som reagerar på allting och man har tyckt att jag överdramatiserar.

 

Mina barn har stört sig på mitt beteende och min oro för allting och jag har försökt binda dem hårdare till mig än jag borde. Men nu när jag inser att jag lider av en åkomma som är medfödd så kan jag medvetet skapa förändringar som innebär att  jag inte blir en orolig och överbeskyddande morsa.

Likaså kan jag förstå  att jag ibland är för mycket och därmed dämpa mig i sociala sammanhang.

Hur människor mår har alltid färgat av sig på mig. En stämning  har jag kunnat tolka och pejla in sedan barnsben och jag anpassade mig alltid.

 

Jag har alltid varit mycket känslig för ljud. Och känsligt för klädesplagg som sticker eller kliar. Jag tar fortfarande illa vid mig om jag uppfattar någon som arg eller arrogant och jag kan helt enkelt inte ta livet med en klackspark. Innan beslut fattas så tänker jag länge.  Jag tenderar också att samla på mig för mycket saker och har svårt att sortera och kasta.

Nu har jag börjat terapi och det känns  bra .

Jag har börjat nysta i mitt liv och inser att jag kan  inte bara  vara den jag är rakt av utan precis som alla andra måste jag anpassa mig. Men det finns en gräns.

  Innan jag fick diagnosen så gjorde jag  tre regressiner hos Nettan och fick klarhet i att jag i minst sju av mina gamla liv haft samma problem.  De blev en dörröppnare som fick mig att tänka efter och förstå hela sammanhanget

Tack  för alla intressanta ämnen här på bloggen

Ha det fortsatt fint i Skottlad.

En varm kram på er alla

 
 Fortfarande har Nettan en ledig tid för spådom via skype  idag  där hon lägger din stjärna plus att hon har lediga tider i helgen.
 
 Finns även ledig tid för regression via Skype.
 
Glöm inte att anmäla dig till på söndag då hon för sista gången udner resar svarar på tre korta frågor för 100 kronor via skype. 
 
Kontakta henne på Skype: anette devad ( utan ortsnamn)
Eller välkomna till hennes facebook: andlig vagledning vejbystrand
1 Anonym:

skriven

Hej es!
Ser du någon relation alls mellan oss?
Kram

2 sus:

skriven

hej

kan jag göra något eller ska jag bara vänta?

love sus

3 Carolina:

skriven

Kära Es! Och även Nette. Önskar er en glad halloween. Ser du nån varning för min del.

4 Fjärilen:

skriven

Hej fina es, jag undrar om killen som jobbar i baren är intresserad av mig eller flörtar han med andra också? Hade varit tacksam om du ser något :) kram på dig

Svar: Han har ett ytligt intresse... han gillar fina tjejer.. kram :)
Esmaralda

5 Anonym idag:

skriven

Är det någon vits att jag önskar eller hoppas på något angående mannen i mina tankar?

Kram!!

6 Coffee:

skriven

Vad kommer han att tycka om mig på julfesten? Att jag är vacker eller annat?

7 Anonym:

skriven

Hej es!
Kommer han och jag att ha någon relation eller kontakt alls?
Kram

8 Anonym:

skriven

Hej es!
Gillar han mig fortfarande?
Kram

9 Anonym:

skriven

Hej es!
Tror du min TM har något gott öga till mig? Eller tror du mer han ser mig som en rolig person mer kompis?
Kram

10 Anonym:

skriven

Hej es!
Gillar han mig fortfarande?
Gillar han mig som jag gillar honom?
Kram

11 Anonym:

skriven

Hej es!
Kommer jag och min vännina komma varandra närmare igen?
Jag har lite svårt att släppa en grej som hände för ett tag sedan, men tror du att hon har förstott det?
Kram

Svar: Prata ut med henne om det.. annars ligger det bara och gror.. kram :)
Esmaralda

12 Emmi:

skriven

Nu känner jag mig lite tjatig men den rätta i kärlek.. Börjar den personen närma sig mig eller är det långt kvar? :)

13 Tanten:

skriven

Till Prinsessan: Tack för att du delar med dig.

Ha en fortsatt fin helg alla.

Kram

14 Moonshade:

skriven

Hur går denne mans tankar om mig egentligen?

Svar: Tankarna går mycket fram och tillbaka... jag ser ingen klarhet.. kram :)
Esmaralda

15 Maja:

skriven

Ser du vem min nästa kärlek är?
kram:)

16 Anonym:

skriven

Hej es!
Kommer han och jag att ha någon relation framöver? Även om den är kort?
Kram

17 Anonym:

skriven

Hej es!
Har han något " intresse"för mig?
Eller finns det någon annan?
Vi känner inte varandra så mycket
Kram

18 Anonym:

skriven

Hej es!
Gillar han mig lika mycket som jag gillar honom?
Kram

19 får väl lära mig :

skriven

Om min KUsin skulle be mig följa med ut ikväll, är det meningen att jag då ska tacka ja? Hon frågar mig antagligen inte & jag orkar nog inte Heller - men tänkte mest på om de va meningen ... Men antar att jag återigen får lita på universum att bara för jag tackar nej så betyder de ite att det inte kommer fler tillfällen att möta honom kram

Svar: Gå du med ut ikväll även om jag inte tror det blir kvällen du möter kärleken.. kram :)
Esmaralda

20 Anonym:

skriven

Hej es👋
Gillar han mig lika mycket som jag honom?
Kram

21 Anonym:

skriven

Hejsan esmaralda!
Har W något intresse för mig?
Kram

22 CeCe:

skriven

Förlåt om jag tjatar om detta, men tror du jag fortfarande har mycket god chans att nå mitt mål?

Svar: ja det har du... ha en god planering och ge dig inte.. kram :)
Esmaralda

23 Anonym:

skriven

Hej Es👋
Gillar han mig lika mycket som jag har för honom?
Kram

24 Noell:

skriven

Vad har min stora kärlek för utseende?
kram))

25 Maria:

skriven

Varför har jag mått så dåligt och känt mig illa till mods idag och igår? :\ Helt utan anledning. Kram!

26 Anonym:

skriven

Hej es!
Förstår min väninna att jag är besviken över detta?
Kram

Svar: Ja, det tror jag.. men hon går i försvar... kram :)
Esmaralda

27 Bella:

skriven

Hur ser HAN ut?
KRAM:)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: