43 minuter av din tid....

 
Nu kommer hela klabbet samlat... med djurvännerna !!
Jag tycker det är underbart.. man blir så himla glad !!
Så ge  det 43 minuter !!
 
Sonen har ledigt den här veckan och är  i full färd med att måla sin första lägenhet.. första egna boendet om man nu inte räknar militärförläggningen.... och i helgen kommer de två grabbarna som han ska kampera med... och jag ska rota lite i uthhus och skåp och se om jag kan skrapa ihop sånt som går att undvara.. de behöver ju   preci allt!
Kram
1 Mathilda:

skriven

Hej! Kommer det lösa sig med jobb för min sambo? Kommer han få nått utav jobben han sökt? Kram

2 Anonym:

skriven

Hej

Idag väl måste jag kontroll på mig och koncentrera på mig själv?

Svar: sant... kram :)
Esmaralda

3 Zwezia :

skriven

Es, jag börjar tro mer och mer att han skulle kunna lämna det han har...Har jag rätt Es?

4 MollyD:

skriven

tjolahopp hej

Dags att börja tänka på pack och flytt. HAr tid på mig och flyttar till mitt sommarhus den sista november men eftersom jag bara är hemma på helger så måste jag ju börja packa lite.
Ser du om jag kommer köpa/signa för en ny lägenhet i min hemstad snart. Inom 2 är skulle jag vilja hitta något boende där plus jobb eftersom allt pendlande sliter???
Kram

5 Lillis:

skriven

Ja ungdomar som flyttar hemifrån behöver ha massor med saker. Kommer min son att köpa en lägenhet inom det närmaste året? Kram

6 Vonne:

skriven

Hej!
Är spådd att träffa en ny man. Kan du se i vilket sammanhang?.

7 Lillis:

skriven

Kommer sonen att köpa en lägenhet inom nåt år? Kram

8 Puss till alla djur!:

skriven

Hej Es!
Har inte hunnit titta på videon än, men jag ska.
Ser du om jag o Han har en romantisk date tillsammans snart?
Kram

9 anki:

skriven

Hej Es
Vilken kärlek ! Tänk om vi kunde lära oss av djurens lätthet att förmedla kärlek...
Min yngsta tik leker och goar med hankatten de har ett speciellt förhållande Honkatten däremot går alla runt med stor marginal både katter som hundar, men så är hon drottningen i huset...
Pussa Mannabonne på nosen från oss
Kram i dimman
Anki

Svar: Ja, drottningarna är fina och speciella på sitt sätt... Mannabonne pussar tillbax.. en kram från mej :)
Esmaralda

10 sus:

skriven

hej

fint..... har inte sovit så bra i natt vaken med ångest, svårt att orka med denna situation men jag antar att tiden jobbar för mig... skulle så behöva en positiv puff framåt så jag inte grottar så mycket.

sus

sus

Svar: Det är bra tungt en liten tid nu.. det lättar snart.... så oroa dig inte.. kram :)
Esmaralda

11 Bumble bee:

skriven

Hej Es!
Jag undrar om kontakten med mina kusiner i V kommer bli bättre eller kommer kontakten brytas för gott längre fram? Känns som tjejerna har valt bort en ... stämmer det att dom inte vill veta av en? Eller har det bara blivit helt fel mellan oss? Vet ju att när man blir äldre så blir kontakten sämre för alla lever sitt eget liv och vet att alla inte har mått bra, men ändå vi e ju iaf kusiner.
Mkt tacksam för svar!
Kram

12 Bumble bee:

skriven

Hej Es!
Jag undrar om kontakten med mina kusiner i V kommer bli bättre eller kommer kontakten brytas för gott längre fram? Känns som tjejerna har valt bort en ... stämmer det att dom inte vill veta av en? Eller har det bara blivit helt fel mellan oss? Vet ju att när man blir äldre så blir kontakten sämre för alla lever sitt eget liv och vet att alla inte har mått bra, men ändå vi e ju iaf kusiner.
Mkt tacksam för svar!
Kram

13 v:

skriven

Godmorgon esmaralda. Den här mannen du sa att han hade intresse förut . han verka va lite mysko i bakgrunden när man skriver till honom ..varför ? Sedan undrar jag .han har väl inte fått känslor igen väl?

14 Moonshade:

skriven

Undrar bara om J kommer ihåg när jag fyller år?

15 Sara:

skriven

Jag ligger nästintill sömnlös nu om nätterna. Jag är på väg att lämna min comfort zone, dvs mitt trygga hem och ge mig ut på något jag länge velat men inte vågat. Jag ska köpa ny lägenhet i vår, byta trygga grannar, trygg ekonomi och trygga väggar. Det ska bli så spännande och jag vill inget annat än att bara flytta nu! Problemet är att jag kommer ev få lämna min nuvarande lägenhet ett halvår innan jag får mitt nya boende. Jag vet att jag inte kommer få bo på gatan men kommer detta att lösa sig tror du? Jag gör det för att spara lite pengar och för att jag känner att detta är något jag inte kan missa. Är det värt det eller ska jag bo kvar i min nuvarande framtill flytt?

Svar: Ha bara en bra plan kring hur du ska göra.. så ordnar det sig och efteråt kommer du att tycka att det var värt besväret... kram :)
Esmaralda

16 Anonym:

skriven

Är det någon som hittat M2?Kommer han tillbaka?

17 Lola:

skriven

Godmorgon Ez!

Djuren är så trogna varandra och människan, helt otroligt!

När en snygg man blinkar till dig, med ett stort leende? Hur tolkar man det? Gillar han mig?

Ha det gott!

18 Helena Ir:

skriven

Spännande tid för din son..en milstolpe i livet :)

Jag vet inte om det är normalt,men det tekniska
lever sitt eget liv här..eller rättare sagt stänger
av ljudet helt. I måndags fungerade inte ljudet på tv;n inte förrän strömmen drogs ur..och på igen!
Igår kväll gjorde datorn likadant! Alla inställningar var som vanligt..det gick bara inte..
Tills jag fick starta om datorn..teknik..hmm!

Kram :)

19 Emmi:

skriven

Idag är det lite spännande, har nämligen tänkt att gå på en lunch dejt på annan ort. Jag tror inte det är den stora kärleken som väntar men trevligt lär det bli hur som helst. Min andra dejt kanske blev lite sur/tog illa vid sig när jag nämnde den här dejten men jag gillar att ha alternativ och inget är exklusivt än heller så.. Och du har själv sagt Es att det inte är något varaktig mellan oss så då gör det väl inget att jag håller dörren på glänt för andra eller?

Ha den superfin dag alla! :)

Svar: Klart du ska ha dörren öppen... kram :)
Esmaralda

20 Förväntningar:

skriven

Hej, har inte hunnit titta på djurfilmen ännu, men ska göra det. Dina filmer brukar leda till skratt!

Jag funderar på vad som är rimliga förväntningar.. Fick frågan igår om jag kan jobba på nyår, och tänkte att troligen har ingen Herre dykt upp, och jag kan likväl jobba. Tänker jag rätt här? Är det osannolikt (<30% chans) att han dyker upp närmsta halvåret?

Svar: Det finns en liten chans men den är inte stor.. kra, :)
Esmaralda

21 Miltons mamma:

skriven

Ååå det är så länge sedan men igår kväll/natt kände jag Milton tassa på mig. Två tassar. Jag blev helt lyrisk. Och log för mig själv och sa att jag kände det.
För visst var det Milton. Älskade Milton.

Kjam

Svar: Visst var det Milton.. han känner att du är i bättre balans och därför tittar han ofta till dig i det tysta ... men den här gången vill han bekräfta sin existens för dig... den goe vovven.. kram :)
Esmaralda

22 Jennifer:

skriven

Godmorgon! Tredje dagen med jobbig virusinfektion, men djurvideon piggade upp :-)

Fina Esmaralda, finns det en chans att jag möter på kärleken/en romans under min resa? Kram

Svar: Chansen finns men då måste du själv ha antennerna ute.. krya på dej nu... kram :)
Esmaralda

23 Mimi:

skriven

Hej! Kommer det att ljusna snart????

kram

Svar: Ja och ett stort ja... det ljusnar... kram :)
Esmaralda

24 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda! Finns jobbet nära eller är det långt borta??

kram

25 Bolla:

skriven

Hei Esmaralda :-)

Er det noen mulighet for at kjærligheten dukker opp før jul i år?

Ha en fin dag!

Klem :-)

Svar: Chansen finns men den är inte så stor.. kram :)
Esmaralda

26 Anonym:

skriven

Hej ES!
Ja det har jag sett:)

En fråga,
Kommer han att vilja återuppta en relation med mig?
Kram

27 Anonym:

skriven

Hej es!
När jag var yngre var alltid min plan att flytta till storstaden!
Men nu har jag blivit tveksam om detta verkligen passar mig eftersom tankar på familj har kommit upp!
Kan det vara så att storstaden Inte skulle passa mig längre?
Kram

Svar: ja, man ändras och utvecklas hela tiden.. lyssna på dig själv... kram :)
Esmaralda

28 Anonym:

skriven

Hej es!
Hör han av sig igen och Blir det en relation mellan han och mig?
Kram

29 Barbro:

skriven

Ja djur är då underbara!
Jag har haft problem med min arm sedan i maj. Den domnar o jag får utstrålningar i den men ingen värk. Har gått på sjukgymnastik men slutat nu då jag blev bättre men inte helt bra. Därför hade jag bokat tid hos en Kiropraktor som även är andlig. Men då blev jag svårt förkyld några dagar innan o Kiropraktorn fick känningar av sitt hjärta. Så det blev ingen behandling. Det kändes nästan som att jag inte ska gå till den här mannen. Är det så? Ska jag gå till honom eller ska jag söka någon annan?
Kram Barbro

Svar: Det känns faktiskt som om du ska gå till någon annan.... och det tror jag att du själv också känner.. kram :)
Esmaralda

30 Anonym:

skriven

Hej! Kommer resan på söndag att gå bra blir mitt barnbarn nöjd med presenten??

kram

31 Anonym:

skriven

Hej es!
Tror du den rätta dyker upp i år?
Jag ska börja ett nytt jobb, finns han där?
Kram

32 Anonym:

skriven

Hej es!
Finns det en chans att jag och mitt ex skaffar barn tillsammans?
Kram

33 Anonym:

skriven

Hej es!
Ser du en relation mellan han och mig igen?
Kram

34 Anonym:

skriven

Hej es!
Ser du en relation mellan han och mig igen?
Kram

35 Anonym:

skriven

Hej esmaralda!
Vad tror du, tror du att han återupptar en relationen mellan oss?
Kram

36 Hedwig:

skriven

Hej!
Jag kan tyvärr inte öppna filmen. Esmaralda när det gäller den rättsliga processen har f.d. testamentsförvaltaren föreslagit att jag ger honom fullmakt när det gäller min mammas kvarlåtenskap så att jag har rätt till alla dokument som min pappas nya fru vägrar ge och som kunde vara ett bevis på kvinnans fusk. Eftersom han var testamentsförvaltare samt är finansiell jurist, kan han allt om kvarlåtenskapet.För mig känns det nästan som enda lösningen då kvinnan får alltför mycket utrymme av domaren och jag inte orkar med mycket mer. Ändå är jag samtidigt lite tveksam. Känner du något? Tusen tack och ha en trevlig dag!

Svar: ja det känns som om du helt enkelt måste gå ända till botten i detta.. för att sedan kunna släppa... kram :)
Esmaralda

37 Anonym:

skriven

Hej!
Tror du att det blir en relation mellan han och mig?
Kram

38 Dinara :

skriven

Hej Ezmeralda!
Kommer den här kursen att gå bra för mig?
Tack!

Svar: ja det tror jag allt.. kram :)
Esmaralda

39 Lillis:

skriven

Kommer sonen att köpa en bostadsrätt inom nästa år tro? Kram

40 Smöla:

skriven

Kan du se lite i framtiden om min ettåringa son leker/håller handen med en lillebror eller lillasyster?

41 A:

skriven

Hej!

Tror du jag ska ta på mig ytterligare ett säljjobb eller blir det för mycket?

Kram!

42 Anonym:

skriven

Hej! när blir min ekonomi bättre? trött på att vara fattig! Kramar!

Svar: Det kommer att bli bättre.. sakta men säkert.. kram :)
Esmaralda

43 Förväntningar:

skriven

Tack för svar!
Bättre att förhålla sig till det som är nu, och planera därefter.
Allt gott!

44 kärlekskrank:

skriven

Har jag mött på mannen i mitt liv än eller kommer han i höst om ja hur vet jag att det är han..

45 Sus:

skriven

Hej
Tack kära du för svaret, skönt att känna lite förtröstan över att jag kommer ur detta ledsna. Ska till psykologen idag brukar vara ett steg ner och ett steg upp.

Love sus

46 ThereseC:

skriven

Hej!
Känner mig trött men kan ändå inte sova riktigt bra. Känner mig lätt deppig och nedstämd trots att jag höjt medicinen igen. Jag mår tillfälligt bättre av att träffa vänner eller skriva och Skypa med dem. Men jag dras lätt med i mina negativa tankar och det är inget kul. Jag har ingen direkt lust med någonting och tycker att jag är för trött för att ta tag i saker. Fast jag upplever tillfällig lättnad när jag gör mina läxor, om jag kommer igång vill säga. Mina ögon kliar och i morse kunde jag inte öppna vänster öga för det hade slammat igen. Tror du att läkaren jag ska till nästa fredag kan vara till någon hjälp?
Kommer det här att gå över snart? Nu under helgen kommer det nog kännas bättre i alla fall för då ska jag hem till Dirk och Marja och vi ska fira min födelsedag.
Det var så skönt i våras och i somras då jag hade en lååång härlig period då allt kändes fint och stabilt. Är det någon mer sådan period på väg?
Kram ThereseC

Svar: Här ser det faktiskt ut som om du har ett virus i kroppen som drar ner dig.. du är känslig för sådant och även om det är ett litet ofarligt virus.. så blir du rejält påverkad... snart mår du helt okey igen.. kram :)
Esmaralda

47 Anonym:

skriven

Kära Es ser du några varningar runt min far som kan leda till hans död? Är bekymrad för honom..
Kram

48 D:

skriven

Inom loppet på 1 veckan så har mina 2tjejkompisar drömt om att jag dog och dem o min familj gråter mkt och blir hysteriska.. Vad betyder detta börja faktiskt bli lite orolig. Snälla svara..kram

Svar: Oavsett så handlar det INTE om att du ska dö... kram :)
Esmaralda

49 Anonym:

skriven

Hej ES,

Ser du om min sons pappa kommer i framtiden att påbörja en relation med sin fd fru?
Kram

50 Min nästa flytt?:

skriven

Hej Es.
Hur ser min nästa lägenhet ut&finns den i närheten?
kram:)

51 Anonym:

skriven

Kära ES vi lämnade bort vår katt (helt vit, hälften perser och hälften norsk skogskatt) till en familj med andra djur på landet..jag tappade tyvärr kontakten med den familjen men tänker ibland på den vackra smarta katten, saknar honom, ser du om han är vid liv och isf hur han har det?
Kram

52 Razawa:

skriven

Hej Es 

Kommer mina föräldrar att skiljas? :(

Svar: ja, den möjligheten finns.. kram :)
Esmaralda

53 Bumble bee:

skriven

Hej Es!
Jag undrar om kontakten med mina kusiner i V kommer bli bättre eller kommer kontakten brytas för gott längre fram? Känns som tjejerna har valt bort en ... stämmer det att dom inte vill veta av en? Eller har det bara blivit helt fel mellan oss? Vet ju att när man blir äldre så blir kontakten sämre för alla lever sitt eget liv och vet att alla inte har mått bra, men ändå vi e ju iaf kusiner.
Mkt tacksam för svar!
Kram

Svar: Längre fram ser det ut som om du kommer att bygga en bra relation med särskilt en av dina kusiner.. kram :)
Esmaralda

54 Anonym:

skriven

Hej es!
Tror du att han vill återuppta en relation?
Kram

55 Maria:

skriven

Hej!
Längtar verkligen efter en romans... Dyker det upp ngt spännande snart?
Kram

56 Lillis:

skriven

Kommer han att köpa en lgh inom nåt år el så? Kram

57 Framtid:

skriven

Blir det fler barn??

58 Flytt:

skriven

Kan du se om vi kommer flytta utomlands?? Kram

59 Lilla Jaget:

skriven

Hej Esmaralda,
Just nu känner jag mig somen stenstod nästintill. En person som står nära min systers familj (fungerar som en extrafarfar till min syskonbarn) har råkat illa ut och ligger i respirator efter en trafikolycka. Nästa vecka hålls min pappas begravning-mitt i alltsammans har jag skrivit tenta och gjort två intervjuer för nytt jobb. Det är ju totalt knas det här... iförrgår genomfördes ibtervju nr 2 för samma jobb. Ser du om jag lyckats göra bra ifrån mig? Kram :)

60 S :

skriven

Är jag påväg nu åt rätt håll? :) Börjar det ordna sig med alla "måsten" och ekonomi och allt sådant?
KRAM

61 Anonym:

skriven

Kommer min relation till min sons pappa att bli bättre snart eller fortsätter vi med såra varandra?
Det tar ju bort all energi från mig :(
Kram

62 Skorpan:

skriven

Sådan mor sådan son, båda lik aktiva :).
Jag hoppas att jag själv också har möjligheten att skjuta till ett o annat när barnen nångång flyttar hemifrån :). Det är ett bra tag dit ännu ;). Tror du det tar länge innan jag flyttar ifrån mitt nuvarande boende?
Lycka till med fyndandet i skrymslen o vrår.
Kram Skorpan

63 Helena Ir:

skriven

Hemkommen..från träning..där jag träffar så mycket
folk..börjat prata med en man..han är väldigt öppen,och jag känner mig avslappnad tillsammans med honom..ev blir det en fika så småningom.
Men vågar jag det..är det här en man,som han utger sig för att vara? Här är jag allt lite skadad!

Kram :)

64 Anonym :

skriven

Hej!
Igår fick jag höra en sak från min gamla vän och reagerade på ett sätt jag inte hade räknat med.
Vad stod dom för egentligen och vad tänker han om mig?

Kram💕

65 Caroline Olofsson:

skriven

Hej!
Jag undrar om min pojkvän och jag kommer att bli tillsammans igen efter att han gjorde slut för ungefär 1 månad sen?

66 Lillis:

skriven

Kommer han att köpa en lgh om nåt år? Kram

67 Tilde:

skriven

Vilket land kommer min själsfrände ifrån,hur ser han ut?
kram:)

68 Caroline Olofsson:

skriven

Hej!
Jag undrar om jag och min pojkvän kommer att bli tillsammans igen efter att han gjorde slut för ungefär 1 månad sen?

69 Anonym:

skriven

Hej es!
Varför blir jag så frustrerad av min mamma?
Kram

70 93:

skriven

Vad tycker philip J om mig egentligen?:)

71 Dahlia:

skriven

Hadde han mig i tankarna vid det tillfället?

72 Zwezia :

skriven

Kände att det var på ett annat sätt igår..Att han närmar sej mej mer nu...Verkar vara lite ombytta roller..Han är mer på väg emot mej å då känns det som jag backar lite istället?? Har jag fel Es?

73 Anonym:

skriven

Hej es!
Är det något "fel" på mig?
Det känns som om ibland när jag befinner mig i situationer eller bland människor så blir det problem!
Jag vet inte var jag hör hemma riktigt!
Är det mig det är "fel" på?
Kram

Svar: En orolig tid bara men ingenting är fel på dig.. kram :)
Esmaralda

74 flytt?:

skriven

Hej Es.
Hur ser min nästa lägenhet ut&finns den i närheten?
kram:)

75 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹:

skriven

Hej Es!
Tänker han på mig mer ef i helgen? Hör han av sig?
Kram

76 Coffee:

skriven

Skulle A kunna tänka sig mer än vänskap med mig?

77 Emma:

skriven

Hej

Varför dem retar mig om kärlek?

78 Miltons mamma:

skriven

Underbara Milton. Jag har drömt mycket starka drömmar, levande drömmar om honom den senaste tiden <3 Så härliga.
Tränade konster med Miltons dottr, Mumma, igår. Och trots början på höglöp lörde hon sig fort. 'Vila' tex där hon ska lägga ned huvudet fmot golvet. Ett av Miltons tricks. Han ÄR en riktig spelevink och älskade att göra konster.
Kan hända att han var med på ett hörn igår månne.

kjam från en lycklig mamma

79 Fegis:

skriven

Kommer träffen med T-K bli lyckad eller gör jag rätt om jag fegar ur?

80 Bumble bee:

skriven

Tack för ditt svar, Es! :) Hoppas du och Mannabonne Glenn får en fortsatt underbar dag! <3

81 Sump:

skriven

En allmän fråga när man spår sig i kaffesump brukar det stämma slå in? Eller ska man ta det med en nypa salt?

Svar: Ta det med en stor nypa salt.. kram :)
Esmaralda

82 G:

skriven

Hej, Es

Kan du se vad jag får för resultat på provet den 25 oktober? Är så orolig över vad jag kommer få. Jag vet inte vad jag skall göra för att nå det bästa resultatet! Jag bara tänker negativt känms det som!

Ha en bra dag, kram!

83 124:

skriven

Är jag påväg nu åt rätt håll? :) Börjar det ordna sig med alla "måsten" och ekonomi och allt sådant?
KRAM

Svar: Du går på rätt väg.. ha fokus.. och det kommer sakta men säkert att ordna sig för dig på bästa sätt.. kram :)
Esmaralda

84 Elise:

skriven

Hej!
Hur ser min kommande kärlek ut?
Kram

85 Helg:

skriven

Hej Es!
Ser det ut som han hör av sig snart? Tänker han mer på mig nu?
Kram

86 Anonym:

skriven

Hej!
Är Jeanette intresserad av mig?

87 Anonym:

skriven

Hej ES!

Vad har P för avsikt? Först kontaktar hon mig sedan drar hon sig undan och vägrar prata!! Vad är hon ute efter?

Kram

88 Singel livet!:

skriven

Ser du mig tillsammans med någon snart?
kram:)

89 Anonym:

skriven

Hej es!
Varför har jag ofta ont i vänster sida i magen?
Kan det vara något allvarligt som bör kollas upp?
Kram

90 Hedwig:

skriven

Hej!
Förlåt att jag frågar igen men min advokat ringde till mig idag och berättade att hon inte vill fortsätta den rättsliga processen om jag inte betalar henne mycket mer för det eftersom det hela tar så mycket tid. Det är hemskt för det betyder att jag antingen inte kan försvara mig längre mot min pappas ondskefulla nya fru eller så kommer det att kosta så mycket att det inte blir mycket kvar av kvarlåtenskapet i alla fall eller i värsta fall att jag hamnar i skulder. Det känns så orättvist alltihop. Tror du att det vore bäst att kämpa vidare ändå eller att jag ska försöka komma fram till någon förlikning med kvinnan, hur svårt och dyrt det än blir? Tusen tack för ditt eventuella svar och trevlig kväll!

Svar: nej, nu tror jag det är dags med förlikning även om det inte blir lätt... annars förlorar du oavsett.... jag lider med dig.. vilken trist situation... styrkekram :)
Esmaralda

91 Irene:

skriven

Underbar film!

Ser du varför Jenny inte skrivit tillbaka till mig på FB? Tycker det är konstigt att hon inte gett någon respons alls.

92 Anonym:

skriven

Kära ES ser du några livshotande varningar runt min far?

Kram

93 [email protected] :

skriven

Hej ES!
Vad har min sons pappa för tankar och känslor gällande mig?

Kram

94 Liljan:

skriven

Hur ser min nästa kärlek ut?
kram:))

95 Anonym:

skriven

Hur ser min nästa kärlek ut?
kram:))

96 Red:

skriven

Hejsan! Har jag redan mött mitt livs kärlek men inte vetat om det? Eller möter jag honom senare i livet? :)

97 Inga:

skriven

Är så tvehågsen. Ska jag investera i solceller och kökspanna, och hoppas på att mitt kråkslott ska bli ett plusenergihus och billigt att bo i?? Eller ska jag låta pengarna jag kan disponera stå kvar på banken (med 0,05% ränta) för framtida behov?? Eller helt enkelt satsa på att röja, sälja och flytta snarast??
Kommer någon ny kärlek att vara beredd att flytta in i mitt hus så småningom (om jag behåller det)? Eller blir huset bara en belastning i en ny relation?

Varma soliga höstkramar


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: