Det lurar i vassen.....

 
Vad är det som lurar i  vassen ??
Just det... en  Mannabonne Glenn !
 
Skulle tro att jag lider av världens längsta jetlag.... drar iväg ut på promenad med en ovillig och fortfarande  sovande grishund klockan 7 på morgonen..... 
 
Jag vill ha mitt liv tillbaka... med vakna nätter och långa sovmornar !!
 
 
En vy från morgonpromenaden.. vi möter ju inte en kotte !!
Normalt folk sover gott.
 
 
Somliga tycker att morgonstund har guld i mund.. men själv tycker jag det känns ensligt och olustigt.. som om nån sprängt en neutronbomb och jag är den ende överlevande.....
 
Kram & kärlek
 
GrizzlyZoo
 
 
1 Livsturisten:

skriven

Åh jag byter gärna med dig direkt...det bästa som finns är ju att gå på en lång strand tillsammans med endast soluppgången. Jag hade idag planerat in en grymt lång sovmorgon...men vad händer?! jo jag vaknar den tiden som min klocka brukar ringa och jag somnar om en halvimma till. Men INTE idag...nä en lördag som den här ska man tydligen vakna tidigt och känna sig både hungrig o ha lätt huvudvärk. Då klev jag upp tillsammans med min vän kaninen. God frukost är nu slut bara kaffe kvar och kanske jag lägger mig under täcket igen sen och blundar på försök. Kram!

Svar: javisst är det för jäkligt.. när man FÅR sova då kan man inte.. suck...
Esmaralda

2 Nettan:

skriven

Vad skönt med en lugn och ensam promenad med hunden.

Trevlig lördag önskar jag dig!

3 a:

skriven

Godmorgon.
Det gör så ont i hjärtat ibland att inte vårt barn har ett syskon.
Ser du om det blir ett syskon i framtiden.

4 Tiildis:

skriven

Hej Es, har entents på onsdag ser jag ut att klara den? 😁

5 Anonym:

skriven

VAR är min kärlek? GOSH hur länge ska man behöva vara redo innan kärleken dyker upp igen? Börjar bli rejält uttråkad på den delen av livet när det aldrig händer något trots mina öppna blickar mm Är den tiden av mitt liv förbi, eller?? It´s to much of me, myself and I. :)

Kram

Svar: Inte är tiden förbi inte.. det kommer... slappna av och förvänta dig ingenting just nu.. det brukar vara en bra taktik... kram :)
Esmaralda

6 Anonym:

skriven

Godmorgon!
Kände ungefär detsamma i morse när jag gav mej iväg till jobbet. Har ca 20 minuter till jobbet o inte en kotte mötte jag. Ville hellre ligga hemma o sova med övriga familjen eftersom jag har haft en sömnlös natt. Jag började fundera över saker o ting o sen var det kört liksom. Det kändes ganska bra ändå för svaret du gav mej igår att jag ska lägga mannen åt sidan, även om jag inte vill det ännu. Ändå kan jag inte sluta o fundera på om jag är liiite intressant för honom...?
Vad ska du o MB hitta på idag då? Ni får ta en siesta på stranden, han är ju för go den hunden...
Ha en riktigt trevlig lördag!
P.S För övrigt gick det bra för sonen, det blir resa för hans del o han är superglad :-)

Svar: Härligt att det blev resa för sonen... idag har jag skrivit seanser och grishunden har grävt upp hela min säng och bäddat ner sig bland kuddar och täcken... fast nu är han pigg och alert och tycker vi ska leka... han kommer med ena leksaken efter den andra.. kram :)
Esmaralda

7 Susan:

skriven

Ser ju riktigt härligt ut, jag borde nog ha hund så jag kom ut o rörde på mig mera... hade behövts!
Ensamheten har nog omedvetet varit självvald för min del, och jag har inte vantrivts me det ...men jag känner mer o mer att tvåsamheten saknar jag nog mer än jag velat erkänna för mig själv😞 ... Så jag är nog redo för att leva det livet nu😍
Kram o härlig helg

8 Anonym:

skriven

Innan jag fick barn så sov jag till 9-10 och nu drömmer jag om att kunna sova till 6-7 på morgonen :-)
Du kanske är född på kvällen /natten och därför gillar att va vaken länge :-)
Jag undrar om min fd man har börjat träffa någon eller är han lika ensam som jag?
Kram och trevlig lördag

9 sus:

skriven

hej
Ja när man vill sova och inte kan, inte kul........
din hund , så gullig......

love sus

10 sus:

skriven

hej
Ja när man vill sova och inte kan, inte kul........
din hund , så gullig......

love sus

11 Maria:

skriven

Jag kan få den känslan om man är ute och går på natten eller tidig morgon typ 4. Jag ser fram emot min resa där det är yoga på morgon vid soluppgången.
Ni som skriver om genomförda/ev. tänkta skilsmässor. Är själv i samma funderingar. Ni skulle inte vilja berätta mer?


Esmeralda. Jag har ju en härlig resa att se fram emot och har mailat dig om en seans. Men du kan inte se om något roligt händer i närtid?

12 Emmi:

skriven

Hur ser min sommar ut att bli? Kommer jag få ett sommarjobb eller? Något jag kan tänka på eller så? :)

13 Ullegull:

skriven

Hur ser det ut på jobbfronten för mig? Mår inte bra på mitt nuvarande och känner mig besviken över att efter sjukskrivningen blivit övertalad att återgå till de uppgifter som fick mig att bli sjuk trots tidigare löften om omplacering. Känns som om chefen inte tror på att jag har någon förmåga eller klarar av några uppgifter längre... Söker nytt jobb nu, kan du se om jag byter jobb redan i år?

14 anki:

skriven

Godmorgon Es !
Vilket sött "vassmonster" som lurar i vassen !
Jag skyller fortfarande på den jäkla omställningen till sommartid...sååå egentligen är kl 08 ;-) eller så börjar jag bli så "där" gammal så att man sover mindre....näe jag håller mig till sommartidseländet ;-)

Skönt att solen skiner åtminstonde :D

Stor helgkram !
Anki

15 mwk:

skriven

Jooo men visst är mornar härliga, iaf ibland. Dagen blir så lång då:)
Men mötte ni inte ens några svanar för MB att simma med? ;)
Jag är både nattuggla och vill upp tidigt pä morgonen, ingen bra kombo.
Förstår min vän att det vi har inte är nåt seriöst och hållbart?

Ha en härlig helg. Kram

16 Helena Ir:

skriven

Ja du har varit en morgonmänniska en tid, jag
har reflekterat över dina tidiga svar på bloggen :)
Blänger han inte surt på dig Mannabonne Glenn ? :)))
Men helt ärligt så vaknar jag nog lite tidigare
även jag,det är de där tidiga ljusa morgnarna som
väcker mig.

Jag skulle åkt iväg här på morgonen och hälsat på
dotter med familj,men minstingen i familjen har
blivit sjuk.
Jag får helt enkelt ta det lite lugnt idag..det
har varit aktiviteter hela veckan.

Ha en toppenfin lördag..kramar och MG får en puss
på nosen :)

Svar: Jodå.. han blänger så surt han kan.. han hatar de tidiga promenaderna... ha en skön kväll hemma nu.. för visst är det mysigt ibland !! Kram från mej o puss från MG :)
Esmaralda

17 Tekla:

skriven

Jag har så svårt att komma över och glömma de elaka ord som exet har sagt åt mig och särskilt i slutet då han berättade hur värdelös som kvinna jag är och att han numera siktar högre och spelar i en annan division då han nu träffat en annan kvinna som är så mycket bättre än vad jag är och nånsin kommer att vara. Jag har så svårt att komma på fötter och känner jag är värdelös. Att de år jag satt på honom de var inget värda då han anser så om mig. Det är så tungt. Hur glömmer jag bara bort sådant?

Kramar

Svar: Ha, han är inte ens värd att prata med dig och än mindre snacka sån skit ! För det är just bara skitsnack och du ska inte bry dig det minsta. Han sårar för att själv växa i detta och det är bara väldigt små människor som gör på det sättet. Du är värd tio sådana som han.. så sträck på dig.. gå ut och ha kul... och snart möter du någon som ger dig glädje och respekt.. precis som du är värd.. kram :)
Esmaralda

18 sajoli:

skriven

Hurra! Och Hjälp! Jag har fått ett nytt jobb. Är så lycklig över det men börjar förstå att det förväntas väldigt mycket av mig på nya jobbet. Kommer jag att klara det?
Kram och ha en härlig dag
Sajoli

Svar: Visst klarar du det... faktum är att det finns inte mycket som du inte klarar... så boosta nu självkänslan... kram :)
Esmaralda

19 Anonym:

skriven

Hej Es o MG!
Åhh MG som lurar i vassen så söt så. Skulle oxo behöva sova längre men vaknar tidigt när jag inte behöver det.
Jag är så arg på honom..Undrar om det är helt kört med Mannen??
Kram

Svar: Näst intill.. du har all rätt att vara arg.. kram :)
Esmaralda

20 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Det ser riktigt fint ut där du bor, det som är bra när man vaknat tidigt är att lördagen blir så mycket längre!
Jag har en fråga, jag undrar om han går i tankarna på att kontakta mig iallafall och vilja träffa mig? Ser det så ut?
Kram

21 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag undrar om något finns där hos honom?
Kram

22 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Vad tidigt du är uppe!
Jag undrar om han och jag kommer att träffas?
Kram

23 Anonym:

skriven

Godmorgon Es,
Jag kan ju hålla med om att sovmorgon är gott en lördag och att vakna tidigt är ingen hit ;) men promenaden ser väldigt härlig ut!
Jag har en udda fråga kring en operation jag tänkt göra och funderat under många år, (bröstförminskning). Ser den ut att falla sig väl och blir jag nöjd? Jag har bokat in mig på en känd klinik med erfaren kirurg. Eftersom jag aldrig blivit sövd finns det en liten oro och så kostar det en rejäl slant, där av min fråga om allt ser ut att gå väl, man vill ju bli nöjd!
Kram och ha en underbar Lördag! :)

Svar: Jag får en känsla av att det går fint.. allt går bra och du blir nöjd.. kram :)
Esmaralda

24 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag ska på fest idag och vet inte om jag ska gå än, ser det ut som om jag får det roligt om jag går?
Kram

Svar: Ja det blir inte sådär vilt och hysteriskt kul men har du på dig bästa humöret så blir det riktigt bra.. så gå du.. kram :)
Esmaralda

25 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Satt och letade lite på blocket igår eftersom jag vill ha ett eget boende nu, men jag vill helst ha en lägenhet som inte är för dyr och det gör inget om det är i andra hand eftersom jag ev kanske tänkte flytta när jag är klar här!
Ser det ut som om jag hittar något snart? Ser du i vilken form av boende?
Kram

Svar: Ja jag får en känsla av att du hittar så fortsätt leta.. kram :)
Esmaralda

26 Minis:

skriven

Hej Es!

Vill ha in kärleken i mitt liv snart....har gått 14 månader sedan din seans där du skrev att det kan ta upp mot två år...ser du honom närmare nu? Otålig...:):) :)

kram och trevlig lördag från minis

27 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Känner han fortfarande något för mig? Eller har något intresse eller nyfikenhet?
Kram

28 s:

skriven

Vad har hänt med min rygg? Ser du någon kärlek i sommar?

29 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du att han är nöjd i sitt nuvarande förhållande? Verkar han fortfarande kär i henne? Och kommer det hålla eller är det mer tillfälligt?
Kram

Svar: Jag ser inga tankar på uppbrott i den här relationen.. kram :)
Esmaralda

30 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Det medium jag ringde, får du någon känsla om jag inte ska ta så allvarligt på det, eller tror du hon var riktigt medial?
Kram

Svar: Ta det inte alltför allvarligt.. kram :)
Esmaralda

31 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
När han och jag skriver med varandra då kan jag se när han har öppnat och läst mitt meddelande! Ibland läser han på en gång men ibland så kan det ta några dagar, två dagar innan han öppnar och läser och då tror jag ändå att han sett att jag skickat!
Varför tror du han gör så?
Kram

32 Anonym:

skriven

Godmorgon, tycker han om mig eftersom han skickar en massa pm ? Känner mig kluven, vill ju så gärna träffa honom men vet ju inte var han står. Kram

33 Dahlia:

skriven

Godmorgon!
Även om det är en tidig en!
Kan du se vad Henke har för uppfattning av mig?
Jag brukar ha lätt att känna av sådant, men med denne person kan jag inte ens lista ut om det är positivt eller negativt! :S

34 Hedwig:

skriven

Kl.7 är tidigt! Men vilket vackert landskap och stranden verkar man ha helt för sig själv så tidigt på morgonen. Jag skulle vilja göra det med Sven någon gång. Nu har jag fått husläkaren som jag hade förr i Groningen:dr Karwowski. Tror du att hon kommer att ta mig på allvar och hjälpa mig? Trevlig helg till alla på bloggen!

Svar: Hon verkar vara en bra läkare.. spårar hon ur får du helt enkelt sätta ner foten på ett trevligt men ändå bestämt sätt.... och Mannabonne Glenn älskar sina strandpromenader... kanske lite för mycket.. han tror att han ÄGER stranden & havet och allt så långt ögat når.. kanske för att han rusar omkring här flera gånger om dagen.. kram :)
Esmaralda

35 Carolina:

skriven

Här var ingen heller sovmorgon trots pojkarna är ledig gick dem upp som en vanlig skoldag. Kära Es! Vad tyckte Christoffer om mig? Hur långt dröjer det innan det bli vi du att han kanske är min soulmate allt verkar ju stämma.

36 Rebecca:

skriven

åh jag som älskar morgonen, speciellt om det är soligt. Att gå ut tidigt och sippra in morgonluft (gör det inte så ofta men tycker alltid det är så skönt.). Och att få gå vid havet..vilken lycka :) hoppas jag kan flytta nära havet nån dag.
Ha en bra lördag alla! idag känner jag mig nere hoppas det går över snart.

37 Skorpan:

skriven

Hela gänget samlat o rätt lugnt. Program idag och en del att göra...

Önskar jag kunde dra iväg på morgonpromenad på stranden som du gör Es :). O du är ju inte ensam som har Mannabonne med dig :). Tänker mig en promenad med mannen, snart?
Kram Skorpan

38 Maleficent:

skriven

Denna kvinna som du har sett att jag ska möta.... Ser du hur jag träffar henne?
Är det genom internet eller verkliga livet?
Om inte, ser du någoting alls om detta?

39 JJ:

skriven

Hej! Ser härligt ut!
Har ont i magen av stress... Kan jag lita på personen som vill hyra min bostad? Och kommer jag att lyckas hitta en stuga att hyra själv? Kram

40 Smygis:

skriven

Ljuvliga morgonljus! Extra gulligt ihop med en morgontrött, trumpen Mannabonne ;)

Har han tänkt något på mig dessa dagar isär?

Kramar, ha en go helg!

Svar: Javisst har han gjort det.. kram :)
Esmaralda

41 Anonym:

skriven

Mannen jag träffade för flera månader sedan, ska vi fortfarande höras av? Du sa att de är meningen vi ska mötas (har även drömt detta) & att det var av en anledning. Frågan min är då vad exakt anledningen är? Blir vi vänner tro? Med tanke på att du sa att vi inte skulle bli ett par. Blir det ett bra möte eller är det för en otrevlig anledning?

Kram :)

42 Anonym:

skriven

Hej! Söt han är MG :)

Varit singel i snart 3år och trött o leva ensam...är så redo att träffa någon..

Dyker min soulmate upp i sommar? lr får jag vänta till nästa år...kramar!

43 Okänt syskon? :

skriven

För flera år sedan mötte min pappa en tjej & dom bröt sin,vad dom nu hade för relation. Det gick vad jag förstod det som ett rykte att hon var gravid med en flicka i magen. Än idag vet min pappa inte vart dom är eller om hon verkligen var gravid med hans barN. Har jag en syster eller en till bror? Om hon var gravid...

Kram

Svar: Jag kan inte svära på det men det känns inte som om hon var gravid.. kram :)
Esmaralda

44 Tisa:

skriven

Hej Es! Jag blir så orolig. Kommer jag inte att kunna träffa min mormor längre, eller finns det något som kan hjälpa? Kram

45 Little miss piggy:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om jag blir sjukskriven eller blir det en ny plats innan sommaren? Kan det leda till jobb där? Mycket tacksam för svar! Kram 💞

46 sense:

skriven

Enligt min ringa mening är folktom stad läskig, men en stund på egen strand på morgonen för sig själv känns alldeles underbart. Sitta i tystheten på vindstilla strand och känna hur dagen föds är stort för mig.

47 A:

skriven

Hej Esmeralda,
undrar om han har kvar våra bilder? Tack!

48 Mathilda:

skriven

hej! Har nu sökt in till utbildning på gymnasienivå till undersköterska till att börja med.
Och ska även flytta. Kommer det blir bra och är jag på rätt väg? Kram

49 Bea:

skriven

Drömde en konstig dröm om en person inatt, och undrar om du ser någon speciell koppling eller känsla från denna persons sida? Ha en bra dag!

50 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Kan du se om jag kommer att få jobbet som jag sökt? Kommer min hemliga kärlek att flytta snart?
Kram Linda

51 Flickan med pärlörhänget:

skriven

Hej! Känner Anton mer än vänskap för mig och kommer vi bli mer än vänner?

52 Linnean:

skriven

Hejsan!
Läter ganska fint med morgonpromenader m vovven. Så underbart söt han är! Det där med att vakna tidigt verkar komma mer och mer med åren, tyvärr! Så är det för mig åxå...vilket retar mig att man ska vakna tidigt i "onödan"
Tack, för svaret i går! Har inte sovit på hela natten så det blev en riktigt kul kväll/natt. Är döslut idag! Åldern tar ut sin rätt 😉
Men det är värt sitt pris av trötthet eft så mycket skratt, vin och bus.
Vet i katten hur bra mitt omdöme
är men jag ångrar mig inte!
Puss till den sötaste lilla grisen och kram till dig och alla andra på bloggen.../Linnean

Svar: Ja, glädje och glam FÅR ha sitt pris dagen efter !!! Alltid !! kram o puss från oss )
Esmaralda

53 Anonym:

skriven

Jag tänkte starta ett litet projekt som har med tidning & göra. Det har ingenting med det du spått mig i seans, men ungefär kanske. Jag undrar bara om jag kommer kunna lyckas lika bra med det som med min hemsida för försäljning av mina böcker? Eller kommer jag inte riktigt få ihop det med vad jag önskar? Alltså jag vet vad jag vill uppnå, men frågan är om jag kommer få ihop det genom detta sättet?


kram

Svar: Du kommer att få slita men det finns god chans för lyckande... och under tiden har du dessutom kul.. kram :)
Esmaralda

54 Anonym:

skriven

Hej!
Blir det en bra sommar och höst för mig?

kram

55 Tjejen:

skriven

Älskar MannaBonne Glenn, sååå söt!!😍👌

Väntar något roligt mig?

Trevlig helg och stoor kram!

56 Coffee:

skriven

Du säger att det inte kommer bli något seriöst mellan oss, vilket jag förstår och håller med om...
Men något tillfälligt kan det bli enligt dig.
Då är frågan, kommer jag och J åtminstonne komma närmre varann nu i vår?

57 tommy:

skriven

fin bild =)

58 Anonym:

skriven

Hej!

Kommer jag alltid att vara fattig och arbetslös??

kram

59 Anonym:

skriven

Killen jag träffade i Somras,
Vad tycker han om mig idag? Han har börjat snacka lite mer med mig nu när det gått sin tid.. men inte så mycket. Jag undrar om du tror han skulle vilja ses? Eller skulle det bli konstigt? Jag frågade honom en gång & han sa visst, men jag har avvaktat för att jag är rädd att jag kommer typ ..falla för honom igen. Och de är väl inte meningen antar jag?

Kram

60 Oro:

skriven

Hej Esmaralda!
jag sover dåligt och vaknar tidigt fast jag får sova är ju arbetslös. Antar att det beror på oro att det inte går att sova. Ser du om det blir bättre med sömn och oro framöver att det fixar sig med allt???

kram

kram

61 Anonym:

skriven

Morgonstund hat definitivt guld i mund- ibland;) men absolut om man bor så där !!! Åhhhh blir allt avundsjuk ;) kanske nästa hus ! Det är så speciellt att bo vid vatten!!
KRam

62 Zoey:

skriven

Kan det bli något mellan mig och M? Kram

63 Mats:

skriven

EZzzzz
möter jag min kärlek inom en snar framtid eller ska jag vänta längeeeeeeeee?

kram

64 Sunrise:

skriven

Händer det ngt speciellt i sommar för mig?
kram

65 Anonym:

skriven

Hej Es!
Han hörde av sig idag igen. Finns det chans t romantik med honom framöver?
Kram

66 Tiana:

skriven

Hej fina Es jag ska snart börja med körkortet, när ser du mig ha det? Jag har haft evighets längtan.
Och jag undrar även om du ser något vad gäller kärlek med tanken på att jag vill ha ett seriöst förhållande som varar för evigt.
Vad ser du?😊❤️

Svar: Körkortet tar du och du kommer verkligen att gilla att köra !! Kärleken kommer också så småningom.. kram :)
Esmaralda

67 Mona lisa:

skriven

Vad tror du han jobbar inom, som jag kommer gifta mig mig med i framtiden?
kram3

68 Money:

skriven

kommer jag bli rik i framtiden:)?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: