Christel säger....

Dagens gästbloggare är: Christel

Hej

Det här är Christel.  Jag vill tacka  vår Esmaralda för den andliga utveckling jag gått igenom under de sju år som vi haft kontakt.  I min första spådom  kunde  hon se att jag  hade förmågor även om jag inte själv  trodde riktigt på detta.

Jag gjorde fyra regressioner i tät följd och kände mig trygg i  att livet inte bara var här och nu.

Ett stort tack  till Nettan för dessa regressioner som jag insikt.

Tiden gick och mitt intresse för det andliga växte.   I takt med att det växte så insåg jag  att jag KUNDE.  Det började med att jag såg färger runt människor och kände in vad dessa färger betydde.

Nästa steg blev att jag såg små tecken som lämnades i min väg och som jag började tolka. Sedan  växte kontakten med mina andliga vägledare och jag lärde mig ta emot dem och idag har vi kontakt flera gånger i veckan.

Det har tagit mig sju år att komma hit och jag är mycket tacksam.

 
 
 

Mitt liv känns mer meningsfullt när jag nu inser att allt har en mening och att jag är en del i en stor andlig rörelse som fortsätter efter den jordiska döden.  Jag har samtalat med min syster och min mamma på andra sidan och  har fått ett stort inre lugn.

Jag använder min gåva mest för att må bra själv i vardagen men ibland händer att jag ”spår” någon och att jag ger healing men bara till närstående.

 

Det är så stort att kunna känna in  att livet är så mycket mer än våra  år här  på jorden.

Tack snälla Esmaralda  för ditt tålamod med mig under de år som gått. 

Och en hälsning och kram till er alla läsare

Christel

1 Helena Ir:

skriven

Vad härligt för dig,Christel! Jag får säga grattis!
Det måste kännas som en verklig gåva..jag tar det
själv i små steg..så får jag se vad det blir av
det! Glad för din skull..allt gott önskar jag dig..
och din fortsatta väg både i det "vanliga" och det
"andliga"
Kram :)




2 Chatrine:

skriven

Intressant det där med den mediala utvecklingen. Jag har gått från klarhet till klarhet och alltid i possitiv anda. I natt hade jag en hemsk dröm. Jag var i afrika, jobbade på uppsamlingsställe av kläder folk skickade hit från olika ställen i världen. Gammalt årtal. Något hemskt hände och en kvinna blev våldtagen av två män som inte klarade av sin roll som överhuvuden i denna magasinsbyggnad. Männen var för unga och våghalsade. Känns som jag redan har sett det här tidigare. Var det ett tidigare liv jag besökte i natt och löste upp en gammal snara i? Känns som jag har blivit sedd för vem jag är och jag får vara mig själv av en viss person. Allt blev så naturligt när vi accepterade varann och jag bara såg att jag mött en spegelbild av mig själv. Genom drömmen och genom personen så blev jag av med nåt som satt som en gammal, gammal strypsnara. Men jag ser inte hur... Det känns bara så naturligt bra!!!

Kram Chatrine

Svar: Ja man kan nog säga att du gjorde ett besök i de gamla.. kram :)
Esmaralda

3 Miss C:

skriven

Så underbart o inspirerande!! Lycka till!
Har en snabbfråga är mannen A seriöst intresserad av mig eller blir jag utnyttjad..?

4 Moj:

skriven

Hej ez! Kommer jag o gifta mig med honom? Kram

5 Jossan :

skriven

Ja tänk att man kan ha något speciellt med varandra fast det är 5 år sen der tog slut och att det inte är menat att vara tillsanmans i framtiden..
Men jag tycker om L och hade aldrig bytat ut honom för något! Han är den jag vill vara med. Han är rätt det vet jag. Jag får känslorna att svämma över i hjärtat på mig. Det pirrar i magen och han gör mig nervös. Han är inte som de andra jag varit med. När man kommer in på mer intima snack eller blir intima blir jag blyg. Jag är inte blyg.. Men det är något med honom.. Kanske för han är äldre och mer erfaren än mig? I mina andra förhållanden tog jag för mig och kunde uttrycka mig "fult" sånna ord jag kunde skriva till dom känns inte rätt att skriva till honom. Han får mig att rodna. Jag är rädd att ta stegen från kyssar.. Han gör mig blyg.. Jag hoppas verkligen att du såg fel och att han är den som ska bli min man och pappa till mina barn.. Låt mig ha lyckats nu..

6 Anonym:

skriven

Hej! Jag brukar känna på mig saker som brukar stämma...är jag medial? Min mamma o mormor är det...
Kramar!

7 Skorpan:

skriven

Vad härligt Christel!
Det måste kännas stort!
En annan vet inte vad hon ska bli ens ;), men på något sätt känns det som att jag kanske ska jobba med arbetslösa, eller som kurator på någon skola lära ungarna hur söka jobb i dagens samhälle! ? Låter väldigt futtigt i jämförelse med vad du kan Christel, men kan ju hända att jag kommer att göra skillnad i någons liv :). Bara bollar idéer än så länge. .
Kram Skorpan

8 ANNW:

skriven

Hej Es!
Har en man i mitt liv som det varit lite krångligt med
Kan du se om allt löser sig eller om jag ska gå vidare och glömma
mvh ANNW

Svar: Du bör ta dig steget vidare... kram :)
Esmaralda

9 Browallia:

skriven

Tack Christel för att du delar med dig av din andliga utveckling. Jag har under en lång tid funderat på att göra

10 Jossan:

skriven

Åh miljoner tankar i detta huvud... Jag stör mig på att vi har ett så jäkla starkt band som vi har. Kvittar om vi inte pratat på 1 år så känns det så naturligt att vi har kontakt. Fick fram att han aldrig har varit otrogen mot mig och att han aldrig kunnat vara det heller. Tydligen betyder jag mer än vad hans flickvän gör för honom. Jag vill inte vara med honom överhuvudtaget utan jag är kär i L och vill ha honom mer än någon annan. Men jag förstår inte Hur kan inte killen som man har det jäkla bandet med som drar en tillbaka. Hur kan inte han vara rätt för en?

11 Browallia:

skriven

Tack Christel för att du delar med dig av din andliga utveckling. Alltid lika roligt att läsa om andras upplevelser.

12 sus:

skriven

hej
stort.....
tack för att du delar med dig....
man blir sugen....
love sus

13 Bara en Våg:

skriven

Försöker jag också att utveckla mitt andliga jag, hoppas det vaknar upp för mig med snart!

OM jag planerar att resa ner till min vän T, är risken stor att det blir ett "sådant" äventyr igen?

14 Sara:

skriven

Hej Es.

Min F.d är i utlandet nu, Kommer han höra av sig när han kommer hem igen, tänker han på mig nåt, saknar mig?

Mvh

15 Sensommaren:

skriven

Hej Esmaralda!
Hur blir min jul&nyår detta året?
kram

16 Nan:

skriven

Hej Ez,

Först en fråga. Varför i hela världen har jag börjat tänka på mitt ex igen? Varför tänker jag på någon som svek mig så?

Undrar också om din mailadess för att boka tid?

Kram N

Svar: Du har bara fastnat lite... tänk större o du tar dig vidare. min mail: framtidoradgivning@ hotmail.com
Esmaralda

17 ❤️💙:

skriven

Får jeg jobben jeg har søkt på i barnehagen?

18 Anonym:

skriven

Hej. Tack för gästbloggning.
Jag orkar snart inte. Har en jobb som jag inte vill ha längre. En kollega som styr med schema på felaktigt sätt o som inte är vänlig. Vill ngt annat men fick inte jobbet jag sökte trots att jag har mkt hög kapacitet.
Orkar inte heller bo i lägenhet o stör av grannar som håller på och går omkring och stampar både dag och natt och är inte vänligt inställda. Önskar mig så ett hus och ett jobb där jag trivs.
Jag blir deprimerad och dränerad på kraft o energi.
Kan du ge mig ngn vägledning eller om du kan se ngn ljusning då jag kvävs av att anpassa mig till döds och inte få vara den jag är.

Svar: Du är ett steg på väg eftersom du vet vad du vill.. nytt jobb o ny bostad... så fortsätt sök och jobba på dina mål... du kommer att lyckas hela vägen, det vet jag.. kram :)
Esmaralda

19 Rebecca:

skriven

åh vad spännande att läsa om din andliga resa :) Jag har också fått höra av Ez att jag har en förmåga och det har jag väl märkt av lite. Sett färger runt folk, ljusbollar osv. Men inte mer än så än så länge. Funderar på att gå på regressioner också. Det är så spännande med allt sånt här!

20 Tanten:

skriven

Men så fantastiskt Christel, vilka upplevelser, vilket liv, så GLAD för din skull. Tack för att du delade med dig.

Kram

21 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Saknar han mig?
Kram

22 H:

skriven

Vilken fin resa det låter som Christel, att upptäcka sin andlighet och lära sig hantera den.

En fråga till Es: killen jag nyligen var på dejt med, passar vi ihop och kan det bli något seriöst?

Kram / H

23 Anna:

skriven

Låter fint Christel....roligt att du hittat det som passar dig :)

Tror du Es att det hela kan leda till något bra?

Kram :)

24 Sunday:

skriven

Hej Es.

Hur ser min nästa flytt ut & dröjer det länge tills jag flyttar?
kram

25 lippan91:

skriven

När finner jag kärleken?

26 Li:

skriven

Vad härligt det låter att utvecklas så som du gjort Christel.
Kan alla det i varierande omfattning? Och hur vet man om man kan själv? Försöker lära mig Tarotkort för egen användning.

27 Sophia :

skriven

Hamnar jag i skuld nu...? Ekonomiskt

Kram

28 Silla:

skriven

HeJ Ez

Kommer något nytt roligt hända mig i år?
kram

29 Anki:

skriven

Tack Christel för att du delar med dig !

Än är man inte där men min magkänsla brukar ha rätt
Men nu är jag riktigt orolig för syrran min ...som gett sig ut på en resa till Litauen där hon skall lifta sig fram till ngt Rainbowmöte...och jag har ont i magen...
Ser du ngt om henne Es ?

Kram anki

30 Anna:

skriven

Kära Es! Dina råd träffar alltid rätt!
Träffade en man som jag klickade med. Båda befinner oss på samma mentala plats i livet, vi är rädda för att ge oss in i ngt nytt.
Nu har han slutit sig. Ska jag ge upp? Jag delar ju samma rädsla som honom att man kanske inte vågar osv. Är det nån idé? Saknar vårat dagliga prat o våran underbara kontakt.

Stor kram till dig o vovven!

31 sus:

skriven

hej
å så åker han hem till sig.....
känns som att det blir svårare och svårare för honom och lättare och lättare för mig,
stämmer den känslan?
love sus

32 Sophia* :

skriven

Kommer mannen som ska hjälpa mig med lägenhet höra av sig snart? Jag skicka ett brev, men skickades det verkligen och har han fått det?

Kram!

33 Anna:

skriven

Är nervös nu.....tror du det leder till nåt bra? Annars kan jag ju lika gärna strunta i det.

Kram :)

34 G:

skriven

Hej, Es!

Kommer jag att bli antagen till högskolan nu till hösten?

Kram

35 Makaon:

skriven

Åh, vad spännande. Vill också lära mig mer om det mediala.

36 Lotta:

skriven

Christel, du skriver att allt har en mening...näää, det tror inte jag. Allt är ju inte styrt direkt utan alla har sin fria vilja, därför kan inte allt ha en mening....eller?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: