Det stora tabberaset !!

Gästbloggare idag är: Mannabonne Glenn !
 
 
 
 
Äntligen blev det min dag. Min födelsedag. Det har jag väntat på ett helt år.  Fast lite fusk är det för jag fyller inte förrän den 4 :e, i nästa vecka !  Men det gör ingenting. Då kan jag ha kalas igen vad mej anbelangar.
 
Stolt bär jag grodhatten för jag gillar grodor... 
 
 
Jag älskar prinsesstårta mer än grodor och kåss i jösse namn vad snålvattnet rann till när jag skulle sitta där och posera BREDVID hela härligheten....
 
 
Tre ljus i tårtan betyder att jag fyller  tre år. Bara så ni  fattar hur det funkar.
Fast alla hussar och mattar som träffar  mig  brukar säga att nämen oj vilken söt liten valp. 
VALP ? Jag ?
Jag tror att det är bara för att jag gillar att leka och busa och jag blir aldig arg på någon.
Somiga hundar kan morra, det har jag hört men själv har jag ingen aning om hur man gör.
 
 
Jag kan när jag vill. Mamma brukar klaga på att jag spiller runt hela min skål men nu när det är fine dining så vet jag att sköta mig. Jag slabbar inte det minsta. Små tuggor och så suuuuuuger jag i mig grädden.
 
 
Här blev jag visst lite ivrig och fick upp ena tassen på bordet.....
 
 
Under tiden jag åt hade jag koll på presenterna. SEX STYCKEN.  Jag vet inte om jag gillar prinsesstårta eller presenter bäst.  Jag är världsbäst på att öppna paket. 
 
Jag hade bjudit mormor och storebror på mitt kalas och så min svanflock. Men dom kom inte. Svanarna alltså Och det blev jag lite ledsen över. 
Fast egentligen så fyller jag ju inte förrän den 4:e så då kanske de kommer hela gänger som en överrasking.Man kan aldrig veta.
 
 
Bästa presenten fick  jag av storebror.... en gosemyrslok.
Jag älskar gosedjur... lika mycket som prinsesstårta och paket.... och jag har namn på alla mina gosedjur också och vet precis var jag har dom. För att bringa lite ordning när de smitit åt olika håll så bär jag in dem och lägger dom i korgen. Ordning & reda - märgben på fredag... som jag brukar säga !
 
 
Av mamma fick  jag en paket med två skinkskivor i - en paket med  en liten korv och en paket med bogben.
Där fick jag lite bråttom och svalde korven hel  så den fastnade på tvären och storebror fick skaka mej upp och ner... men inget kalas utan heimlichmanöver, som jag brukar säga !
 
Av mormor fick jag paket med en sko och en paket med en tuggring
 
Jag är nöjd och belåten och  har bestämt mig för att fylla år en gång i veckan i fortsättningen, minst !!
 
Pussar
1 Känsla:

skriven

Hej Esmaralda!
Hoppas allt är väl.
Undrar om Fardin har känslor för mig eller han bara vill utnjtta mig?

2 Anonym:

skriven

Sååå gulligt!! Grattis MG! :)

Någon romans i höst/vinter för mig? Är Mr Right och jag på väg mot varandra?

Svar: En romans kan det mycket väl blir och ganska snart dessutom.. MG hälsar och tackar.. kram :)
Esmaralda

3 Anonym:

skriven

När kommer jag att resa med en man? Så trött på att resa med organisationer och familjemedlemmar.

4 Jill:

skriven

Jag har sårat den jag älskar. Kommer han förlåta mig eller är det helt slut nu? Hoppas du kan skicka lite styrka och kärlek för mitt hjärta håller på att explodera!

5 Nettan:

skriven

Grattis Mannabobe Glenn på 3 årsdagen!

Svar: Tackar ödmjukast, säger Mg :)
Esmaralda

6 Pollan:

skriven

Härliga bilder!! Fick ett elakt sms av min syster i natt. Ska jag bara strunta i henne? Känns så. Häls.

7 Li:

skriven

Imponerande bordsskick!
Han ser rätt nöjd ut.


Svar: Han VAR jättenöjd... och fann sig genast tillrätta och vill upprepa detta dagligen ! KRAM :)
Esmaralda

8 Mareli:

skriven

Hej!
Ser jag ut att ha nytta av i framtiden av att studera detta språk? Eller skulle det vara bättre att satsa på något annat...
Kram

9 Anonym:

skriven

Hej

Kom hon förlåta mig på tisdag? Är så sur på henne

10 Moj:

skriven

Hej ez! Kan jag lita på honom ? Kram

11 Bumble bee:

skriven

Grattis i förskott MG! 🎉🎈
Du hade en underbar dag igår det höra jag det! 😊 Tur att det gick bra med dig för det kunde ha slutat riktigt illa.

Es, för ett tag sedan skrev du att det fanns någon kille som var intresserad på avstånd och du beskrev han för mig. Ja har tänkt lite och den beskrivningen passar en kille som hejade på mig en gång men eftersom ja inte kände han blev de att jag inte hejade tillbaka. Var det han tro? 😕 Hursomhelst så har ja lagt märke till en annan kille som inte ser ut som beskrivningen och han tittar väldigt mycket på mig. Är det två killar som är intresserade då? De är på bandyn som jag träffar dom. Kan du se något? Tack på förhand! Kramar 💗

12 Malina:

skriven

Många grattis och stor puss till MG! Ni fick mig att skratta stort och det är ju en fantastisk start på söndagen:-), speciellt heimlichmetoden... Då är man ivrig...:-)
Måste också säga att det var fantastiskt fina presenter han fått...jag är riktigt ärligt avundsjuk!
Jag är också imponerad av hans bordsskick , hälsa det!
Och han ska inte vara ledsen över svanarna, de kommer säkert med en överraskning vilken dag som helst...
Stor kram till er båda! Och till grillmästaren som väl var lite beklämd över att inte få grilla denna dag... Kram

Svar: MG nickar och håller med.. presenterna var fina och tårtan god.. ena kruxet tycker han är att han ska behöva vänta ett helt år till nästa gång !! Ett stiligt bordsskick är en av hans talanger... om han får säga det själv.. kram )
Esmaralda

13 Anki:

skriven

Godmorgon !
Vilket kalas med många paket och tårta !
Så fint du kan sitta vid bordet , men det är klart du är ju 3 år och världens finaste bulldog !
Moses är grön av avund och säger att han minsann oxå vill ha prinsesstårta till sin ett-årsdag...men han kan inte sitta så fint som du ...han kliver upp på bordet när inte matte ser och SLICKAR bordet..ja han vill ju hjälpa matte när hon torkar av det såå slarvigt ;-)

En stor kram från hundflocken och matte ger MG en puss på nosen !
och tack MG för att du delar med dig !

Kram Anki

Svar: Huva, men så är han ju bara ett år, säger Mannabonne. Nästan bebis fortfarande. Puss på er allesammans :)
Esmaralda

14 Hoss:

skriven

Grattis Mannabonne Glenn!

Esmaralda hur ser dunet ut att gå på tisdag när det är min första dag? Kommer det här projektet gå bra och vara något bra för mig?

Kramar

15 S:

skriven

God morgon Esmaralda
Mitt examensarbete som jag ska påbörja på tidåsdag, ser det ut att gå bra? Kommer jag trivas där jag ska vara? Har du några tips eller ser du något speciellt om det hela som jag bör tänka på?

Kram

Svar: Ja, jag tror absolut det ska gå bra.. ha fokus ! Kram :)
Esmaralda

16 S:

skriven

God morgon Esmaralda
Mitt examensarbete som jag ska påbörja på tidåsdag, ser det ut att gå bra? Kommer jag trivas där jag ska vara? Har du några tips eller ser du något speciellt om det hela som jag bör tänka på?
Är lite nervös :(

Kram

17 Cecilia:

skriven

Så söt han är i grodhatten! Var det inte svårt att få den på honom? Kram :)

Svar: Nej han satt så fint...han gillar att posera.. en riktig liten linslus :) Kram :)
Esmaralda

18 Dotter:

skriven

Jag vet inte hur jag ska klara det här, Es... Det känns inte som det finns någon mening och rättvisa i livet, jag har tappat tron helt.

Kan du se något kring honom?

19 Skorpan:

skriven

Ja det kan man kalla kalas :)! O dubbelt upp med presenter, tre år, sex presenter. Om det är vad som gäller, ja då blir det ett presenthav runt mamma, nästa år hon fyller ;). Är det inte jämnt hon fyller, eller? Men att ha kalas varje dag, nä det är ju inte roligt, lite vardag behöver du nog också Mannabonne :).

Du är som mitt yngsta barn, tycker om gosedjur. Tömde just sängen för renbäddning o lyfte ut alla på vädring, tänkte att dom får vara där ett tag o bli fräscha. Finns det något härligare än att krypa ner i en renbäddad säng nyduschad, nää tror inte det :). Ja det kanske skulle vara att man kan krypa ned med någon annan då ;), vilket ser utopistiskt ut måste jag säga..

Blir det några förändringar kring min livsväg denna höst Es? Nån resa, jobb, vinst i någon tävling, anything? När det gäller resor, tror du jag kommer o åka till Bali nångång?

Önskar dig Mannabonne en fin dag i efterfestens tecken :)!
Kram Skorpan

Svar: Jo, mamma blir väääääldigt gammal hon.... minns inte om det var 600 eller 60 men mycket blir det i vart fall. Mamma säger att ja, det blir en förändring som kommer snart och som leder till mer... puss från mej o kram från mamma :)
Esmaralda

20 Drutten:

skriven

Grattis i förskott MG! Vilket mysigt kalas för dig och mycket presenter :)

Själv så har jag nu fått hem min lilla kattfröken. Lilla V är helt bedårande. Hon är mysig och trygg och ja lite busig oxå såklart. Ska vara lite extra "kattmammaledg" några dagar. Kram

Svar: Du är modig säger Mannabonne... katter är livsfarliga ( tycker han)
Esmaralda

21 Trött:

skriven

Godmorgon Esmaralda! Har sovit hur dåligt som helst i natt. Fullmånens fel!
Ser du någon ljusning i min gråa vardag snart något BRA som händer??

Kram

Svar: Jadå, visst kommer bra ting i ditt liv... vänta bara ska du få se.. kram :)
Esmaralda

22 Skrållann :

skriven

Hej!
Vem eller vad är det jag ska lita på? En man, en kvinna eller en känsla?

Kram❤️

23 Dinara :

skriven

Grattis 🎉 Mannabonne!

24 Anonym:

skriven

Hej Es!

Vas menades med att strul blir det av något slag? Kommer han inte att gilla mig mer ? Eller blir vi ovänner helt? Eller tycker han fortfarande om mig?

Vovven daa lyckos han:)

Kram

25 Anonym:

skriven

Hej Es!

Vas menades med att strul blir det av något slag? Kommer han inte att gilla mig mer ? Eller blir vi ovänner helt? Eller tycker han fortfarande om mig?

Vovven daa lyckos han:)

Kram

26 Anonym:

skriven

Hej Es!

Vas menades med att strul blir det av något slag? Kommer han inte att gilla mig mer ? Eller blir vi ovänner helt? Eller tycker han fortfarande om mig?
Vovven daa lyckos han:)
Kram

Svar: Jag ser inte vad strulet består av... och det behöver inte vara något stort heller.. kram :)
Esmaralda

27 Sus:

skriven

Hej
Riktigt pary animal....
Solen skiner bara att suga i sig....
Love sus

Svar: Japp, här suger vi också i oss... här ska mormor ska gå ner till stranden, optimist som hon är.. kram :)
Esmaralda

28 Anonym:

skriven

Hej Es,
Ser du varför lilltjejen ej vill dricka eller äta? Är det något farligt?

Mvh krama vovven :)

29 Anonym denna gång :

skriven

Vad gulligt och fint att du ger samma kärlek och upplevelser till ditt djur, såsom man skulle göra för sitt barn och någon annan människa! Förstår inte, hur man skulle kunna behandla djur mindre värt än det man själv är. Grattis till MannaBonne Glenn!

***

Sitter och skriver min andra bok. Kommer detta bli bra? Kommer jag lyckas klara av detta?

Det är stort, och det är rätt att göra.
Jag är bara rädd antar jag, för massa saker.
Men just idag, känner jag mig stark.

Tack,
Kram



Svar: Ja, det är ju så att MG är min lille hårige extrabebis :) Det får han stå ut med :) ja, du fixar det med boken.. ha tålamod... kram :)
Esmaralda

30 Susan:

skriven

Underbara Mannabonne Glenn❤️❤️❤️
Ni två förgyller mina dagar o att dessutom få svar på mina , emellanåt naiva, frågor o funderingar värmer mitt lilla hjärta❤️
Kram o härlig söndag på er

Svar: Mannabonne Glenn skickar böta pussar :)
Esmaralda

31 Anonym:

skriven

Kommer vi att ha intima stunder igen(sex) jag och A ?

Kram Es

Svar: Tveksamt.... kram :)
Esmaralda

32 Anonym:

skriven

Om jag inte väljer den andre man finns det en en där ute för mig då?

Kram

33 Anonym:

skriven

Om A har sagt till sin bror... Hur ska jag reagera på set Es. Ska jag avsluta

34 Anonym:

skriven

Vad tycker A om mig Es?

Kramiz hunden :)

35 Anonym:

skriven

Hej Es !

Varför svarar inte mannen mig E det me att han har spelat...? Eller var bakfull? Kramiz Es och kram hunden

36 Camilla:

skriven

Härligt, gulligt skrivet av din härliga, roliga hund Es!! Kram!!

Svar: ja han skriver rätt bra. för att vara hund... kram :)
Esmaralda

37 Anonym:

skriven

Hej Es,

Vad betyde strul av något slag? Hångel eller problem? Om det är problem... Blir det bra igen mellan oss, gillar han mig fortfarande efter det problemet?

38 Anne:

skriven

Hej!

Nu har jag dejtat var och varannan kille 😉 och jag undrar vad jag gör för fel? Jag vill bara hitta någon som jag får älska och som stannar hos mig. Känner för att ge upp..
Borde jag lägga ner hela grejen?

Vill vara positiv men det är svårt ibland
Stor kram Anne

39 Anonym:

skriven

Hej Es, definitivt hans bror vet... Hur ska jag reagera på det då? Är det de som stör mig.. Och vi bråkar? Blir det bra mellan oss igen då? Kommer han att tycka om mig igen?... Kommer vi att ha sex igen....? Kram

40 Emmiie:

skriven

En liten fundering jag har.. Är H den rätte i kärlek för mig eller finns det någon annan där ute som är mer rätt?

41 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Oj vad härligt han haft det! En riktig dröm dag för dig Mg! Grattis i förskott!

Es, ser jag ut att möta kärleken från min hemstad? Eller är han från annan stans?
Kram

Svar: Mg tackar :) Det ser ut som om han kommer från en annan ort.. kram :)
Esmaralda

42 M:

skriven

Hej!

Kommer jag och han bli tillsammans?

Ha en fin söndag! Kram! :)

43 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Tar det slut mellan han och mig direkt när jag flyttat?
Kram

44 Hemliga H:

skriven

Hej Es! Jag har haft min första stora gräl med nya killen jag träffar.. Tror du att han hör av sig och att han kommer att tänka om det jag sa. Jag gillar honom verkligen :(

45 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Hur möts jag och min kärlek? Blir det i en vardaglig situation?
Kram till er
P.s hoppas inte Mg åt för mycket tårta så han fick ont i magen ;)

46 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Är graviditeten som det sk?
Kram

47 Lena:

skriven

🎉🎉🎉🎉🎉🎉grattis🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉finaste Mannabonne! Du bär dina år med all heder!!!! Snygging!!!!

Svar: Mannabonne tackar och bugar djupt och håller med om att han är väldigt snygg !! Ingen falsk blygsamhet här inte :) kram :)
Esmaralda

48 Anonym:

skriven

Hej esmaralda. Jag gillar när mannabonne glenn bloggar :-) på tal om husdjur, jag har en liten kattunge här hemma och jag är orolig att hon inte har det bra när jag lämnar henne ensam. Hon måste ju sakna sin mamma och sina syskon. Borde jag skaffa en kompis till henne. Jag är rädd att jag inte ska ha råd. Och min mamma skulle bli sur eftersom hon menar på att det är hon som får lägga ut pengar om nått händer osv. Men jag har sån hemsk ångest över att hon inte ska ha det bra. Bambi kallar jag henne :-) kram

Svar: Lilla Bambi har det bra och du behöver inte skaffa en kompis åt henne... hon tar det lugnt när hon är ensam hemma... se bara till så att hon har leksaker och lite att pyssla med... katter är ju inte flockdjur på samma sätt som hundar.... så sluta ha dåligt samvete ! kram :)
Esmaralda

49 Moj:

skriven

Hej ez! Kan jag lita på honom ? Kram

50 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Förhållandet är ur gängorna och det stormar inland och vi kommer inte överens ibland!

Ser det ut som om han fortfarande har känslor för mig?
Kram

51 Linnean:

skriven

Grattis,Mannabonne 🌹🐸
Du är underbar!! Älskar dig!
Du får nog ta det lite lugnt med korvarna i fortsättningen, bara.
Prinsesstårta är underbart! Suga grädde...Topp! 😂
Gissar att lilla gumpen kommer att tala sitt eget språk i dag efter den där festen...men sådant får man ta för vad det är. Önskar dig en fin söndag och hoppas att svanarna dyker upp. Kram Sötis...
/Linnean 🌺

Svar: Tackar ödmjukast säger Mannabonne och påpekar att han gärna skulle äta prinsesstårta i dag också OCH öppna paket.... kram :)
Esmaralda

52 Jossan :

skriven

Imorgon börjat skolan.. Känns så konstigt att inte jobba imorgon.. Fick dock hoppa in på tisdag.. Pengar är bra! Hade tjejkväll igår med mina tjejer. Sen kom en annan tjej som jag jobbar med som även känner mitt ex H. Han skriver saker till mig hela tiden och han ska bli pappa igen...
Nu framöver kommer det bli mycket att göra för mig.. Sen skola på det.. Sitter och funderar om jag bara ska ha tjejmiddag eller blandad fest när jag fyller år.. Jah lämna in brevet om pengarna på posten idag.. Kommer jag och L iväg på resan vecka 44? Och ser du en speciell datum för oss?
Kram

Svar: Lycka till nu när skolan börjar ! Kommer gå så bra. Det ser ut som om det blir en resa men jag ser inte när.... och när du fyller år ska du göra det som känns enklast och roligast.. kram )
Esmaralda

53 Anna:

skriven

Tänk om alla djur fick ha det så bra som Mannabonne Glenn :)!

Ställer min konstiga fråga igen. Kommer jag någon gång gå på en date i mitt liv? Har aldrig varit på en riktig sådan.

Kram :)

Svar: Visst kommer du att gå på date.. kram :)
Esmaralda

54 Tekla:

skriven

Ha, ha....inget kalas utan heimlichmanöver....det är inte så lätt då man är ivrig att smaka på det goda. :)

Esmaralda, min partner har nedvärderat mig med några sårande kommentarer igen. När vet jag när det är dags att ge upp TROTS att hoppet finns inom mig och även kärleken?

Ger jag upp honom och oss nu så kommer jag att sakna honom trots att jag blir sårad av honom. Finns kärleken hos honom för mig?

Kramar

Svar: Du ska dra dina gränser.. för dig själv.. och när dessa gränser passeras är det dags att gå vidare.... det är inte lätt men nödvändigt.. kram )
Esmaralda

55 Miltons mamma:

skriven

Oj oj oj! REDAN 3 år. Stilig som få och cool som ingen annan

Kjam

Svar: Mannabonne sträcker på sig och blir flera centimeter större... kram :)
Esmaralda

56 Linda:

skriven

Hej Esmaralda!
Grattis Mannabonne Glenn!! Visst är det roligt att fylla år och få paket!?
Esmaralda jag undrar kring jobb och kärlek. Hur kommer jobbet att utvecklas för mig under hösten? Kommer arbetsbördan att lätta något? Sedan undrar jag över kärleken, har han med stort H några känslor för mig?
Kram Linda

57 Anonym:

skriven

Hej!

Ser du mig i arbete i vinter eller får jag vänta länge?

kram

58 💕 Zoey 💕:

skriven

Gud vilket roligt kalas du verkar ha haft igår Mannebonne Glenn och var tur att allt gick bra trots det som hände med korven. 😊

Fina Es, jag har en fråga angående New York resan som jag har tänkt ge min syster när hon fyller år. Mina föräldrar kommer hjälpa mig och min mamma tyckte mitt förslag om att åka under nyår var en toppen ide. Ser du om min syster och jag kommer få en bra resa? Kommer allt gå bra när vi väl är där? Ser du några varningar för oss? Ser du om jag träffar min soulmate innan eller efter resan? Vet att man ska leva och inte gå och hindra saker som man vill göra men är bara nyfiken. 😊 Denna resa kommer bli nästa nyår å jag längtar såååååå mycket redan! Tack på förhand! Kram Zoey 💕

Svar: Jag tror det blir en riktigt bra resa och jag ser inga varningar alls.. det kommer gå fint och bli en underbar upplevelse.. kram :)
Esmaralda

59 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Hör han utav sig igen?
Kram

60 moj:

skriven

hej ez!kan jag lita på honom? kram

61 moj:

skriven

hej ez!kan jag lita på honom? kram

62 Anonym:

skriven

Kommer han att ogilla mig efter snacket då? Tycker du att jag borde ens ha snacket Es?

Kramm

63 Anna:

skriven

Tack snälla som svarar på mina töntiga frågor! Känner mig som en fjortis ibland trots att jag närmar mig 40!

Låter spännande.....hoppas det inte dröjer till jag är 75 iaf ;)

Kram :)

64 Helena Ir:

skriven

Vad fin du var i grodhatten,Mannabonne!
Lät lite otäckt det där med skinkan,som fastnade
i halsen..men tur att du har en rådig storebror!
Jag förstår att du vill införa kalas varje vecka,
så många kompisar som du har,så vore det ju inte
omöjligt :)
Du har nu fyllt 3 år,ingen liten pojke längre!
Men det är bra att ha barnasinnet kvar :)

Känns som jag själv varit på kalas, i flera dagar,
för det blev en sovmorgon som liknade mina
tonårsdagar.

Puss på dig MG..och var snäll och ge mamma en kram:)

Svar: Ja, säger MG och sträcker på sig , nu är jag STOR och är man stor ska man vara snäll, det säger Bamse.. och så nickar han med eftertryck o skickar dej stor puss... :)
Esmaralda

65 Hoss:

skriven

Grattis Mannabonne Glenn!
Testar igen

Esmaralda hur ser dunet ut att gå på tisdag när det är min första dag? Kommer det här projektet gå bra och vara något bra för mig?

Kramar

66 Varis:

skriven

Men käraste sötaste MG <3
Så underbart söt i sin lilla partyhatt :)
Grattis till dig!!

Ez,
Barnens pappa ska bli sambo med en ny kvinna igen, och min fråga är om du tror det är ett långvarigt förhållande?

Svar: Ja, säger MG, allt klär en skönhet !!! Och vad det gäller din fråga så kommer det att hålla en tid men inte " för alltid" - kram :)
Esmaralda

67 Anonym:

skriven

Förstör snackar allt? Borde jag ta snacket, eller syns det vad jag vill?

68 Anonym:

skriven

Förstör snacket allt?

69 Anonym:

skriven

Kommer det att bli bra mellan han och mig? Kram

70 Anonym:

skriven

Hej Es, jag vill skriva till hans telefon A då.. Att komma hit..?
Bara vara med han... Är det en dålig idé?

71 Anonym:

skriven

Hej Es,

Hur kan jag undvika strulet? Att inte ha snacket..?

Kram

72 Anonym:

skriven

Kommer vi att bli ovänner Es?

73 Anonym:

skriven

Borde jag ta snacket? Det kommer bli strul ju!

Kram Ess

74 Hoss:

skriven

Grattis Mannabonne Glenn!

Esmaralda hur ser du att det kommer gå på tisdag när det är min första dag? Kommer det här projektet gå bra och vara något bra för mig?

Kramar

75 Anonym:

skriven

Vill han ligga med mig igen?..

A då? Jag tycker Om han jag vet inte vad jag ska göra?

:( kram

Svar: Gör ingenting alls.. om han kommer så ska det ske av hans egna intresse för dig.. kram :)
Esmaralda

76 Anonym:

skriven

Hej Es!:)

Vill inte A ha mig igen ?kram Esmeralda o vovven

77 Anonym:

skriven

Vill ha honom, vill han också söta han?
Kan jag skriva till honom att komma ? Kram Es.

Go kram

78 Anonym:

skriven

Borde jag ta snacket nästa gång jag ser han... Eller nej ?vill han också ha mig..

Kramiz

79 Anonym:

skriven

Hej Es... Jag hade en dröm om A vad var budskapet..?

Kram

80 Anonym:

skriven

Är det han som kommer tacka nej till sexet?

Hoppas på svar!

Kramizaaar

81 Solrosen:

skriven

Vilket lyckat kalas! Förstår dej precis att du vill ha kalas varje dag!! Hoppas du mår bra så här"dagen efter"?
Vårromansen uteblev...kan jag hoppas på höstromans istället?

82 Voff!:

skriven

Grattis Mannabonnevoffsingen! Har en fråga till din matte: jag har träffat på en riktigt trevlig karl. Vi har spanat lite på varann men inget har uttalats eller hänt. Men det känns som om det finns nåt i luften. Fast jag kanske bara inbillar mej? Är ju lite ringrostig, är minst ett decennium sen sist. Nån chans att det kan bli en date?

Svar: Jadå, chansen finns.. jag ser att det finns intresse från hans sida också... MG hälsar och tackar.. kram :)
Esmaralda

83 Anonym:

skriven

Kommer jag bli sårad om jag ger mig in i något med denna mannen? Blir det vi eller går vi åt varsitt håll?

84 CeCe:

skriven

Vilken kväll du haft bäste MG!
Och grattis till dig!
Håller även med om att det är att öppna presenterna som är det bäste med dem!
Men jag står helst över marsipanen på prinsesstårtan ;)

Es....
Fick en hel del beröm och fina ord om mitt arbete av en arbetskamrat som är lite högre stående än mig. Tvivlar inte speciellt mycket på dessa ord, även om de var sagda i lite onyktert tillstånd.
Du har sagt i seans att jag är mycket omtyckt, och att det är något positivt på G inom kort på arbetsfronten.
Vad jag undrar är egentligen, kommer denna arbetskamrat lyfta upp mig lite "bakom scenerna" och kämpa för mig inför de stora cheferna?
Även om jag nu vet att det största arbetet måste jag göra helt själv.
Kommer jag verkligen hålla ut? Rädd att jag ska bryta ihop snart och gå miste om chansen för det positiva!

85 Känsla:

skriven

Hej Esmaralda!
Hoppas allt är väl.
Undrar om Fardin har känslor för mig eller han bara vill utnjtta mig?

86 Anonym:

skriven

Hej Es... Jag hade en dröm om A vad var budskapet..?

Kram

87 Bolla:

skriven

Må jo være verdens heldigste hund 😍 Gratulerer på etterskudd ☺

Svar: Han tackar så väldigt mycket :)
Esmaralda

88 Louise:

skriven

Idag har jag åkt med min sambo som håller på att övningsköra. Vi var över till Kastrup och hämtade ut pengar å hyran kan betalas. Resten ska FK få. Får se hur mycket de vill ha.
Min sambo ska ta halkan och riskettan om drygt 2 veckor sen göra teoriprovet och köra upp men först ska han ta dubbellektion och sen hoppas vi han får ett jobb.
Känner mig splittrad pga fåglarna. Vill ha en av dem kvar men risken är att den kommer då dö av sorg och därmed måste jag sälja båda.
Men ger jag bara bort en kan jag få den andra tam men ingen verkar nappa på min annons överhuvudtaget och jag tror inte mina föräldrar vill ta över en av dem heller. De har redan tagit över en fågel från mig.
Kommer jag få fåglarna sålda ?
Har inte riktigt tid med dem så de borde komma till någon som har tid med de.

Tacksam för svar.
Kram på er.

89 Jossan :

skriven

Skönt stt du verkar se att det går bra för mig i skolan.. Till skilldad på skolan.. De ser mig bara att jag ska misslyckas.. Jag hade ett jobbigt år mitt andra år..

Jag förstår inte en sak... L känns så 100% rätt för mig.. Men du ser att han är rätt för nu.. Om inte han är rätt.. Vem är då den rätte för mig? Han får mig att må bra, han gör mig generad i en del saker där jag var 100% självsäker med andra.. Han är så rätt.. Han är allt jag vill ha.. Men om han inte är rätt.. Vem är?

90 Jossan :

skriven

Skönt stt du verkar se att det går bra för mig i skolan.. Till skilldad på skolan.. De ser mig bara att jag ska misslyckas.. Jag hade ett jobbigt år mitt andra år..

Jag förstår inte en sak... L känns så 100% rätt för mig.. Men du ser att han är rätt för nu.. Om inte han är rätt.. Vem är då den rätte för mig? Han får mig att må bra, han gör mig generad i en del saker där jag var 100% självsäker med andra.. Han är så rätt.. Han är allt jag vill ha.. Men om han inte är rätt.. Vem är?

91 Anonym:

skriven

Kommer det bli bra med A sen då? Kommer han hit om jag säger kom ? Kram

92 Browallia:

skriven

<3 MG <3

Svar: Hjärta tillbaka från MG :)
Esmaralda

93 Lisa.A:

skriven

GRATTIS och kram du underbara lilla Mannabonne Glenn! Jag tror du blev glad av ditt kalas, ser ut så :)
Hoppas du får träffa dina svanar snart också :)

Esmaralda, kan du se om jag snart kommer att hitta mitt nya boende?

Svar: MG hälsar och tackar så mycket !!! Ja, jag tror inte det ska dröja så länge innan du hittar nya boendet.. kram :)
Esmaralda

94 Agnes:

skriven

Fy bubblan...att få en korv på tvären i halsen, så där...speciellt när man är hund, och liksom inte kan fixa själv...vilken tur att "Brorsan" ryckte in, o fixade...

Vad göra utan Herr Fralla???

Det där med att vara hetsig, liksom...som den där herr'n nu var, som jag skrev om....straffar sig lite smått på olika vis....typ...

Gällande stegen på kyrkogården...vem det nu än var, så är besöken välkomna...då jag uppskattar att få en liten hint då o då...även om det nu kan bli lite "omtumlande"...pratar ju med de som ligger där...eftersom jag i regel är där på lite udda tider, och brukar, när jag vattnar sonens lilla "täppa", även vattna slut på kannan, på de närliggandes "täppor" som verkar vara en smula glest besökta....en skvätt här, en där...tills kannan är tom....

Bästa tiden är mellan 3-4 på natten...då är, som jag förstått, membranet mellan vår värld, och eftervärlden, som mest transparent....och den tid som jag, säreget nog, trivs bäst med...

Han är verkligen fin, Herr Fralla!
Och självklart kommer hans svanar en sväng, innan det blir höst...det är jag HELT säker på!

Ha det bäst, alla, och KRAM!

Svar: ja, det var några sekunders trauma här med korven i halsen !!! ibland kan det komma väl till pass med en son som är utbildad i special forces !! Jag tror att du går mot en rejäl andlig utveckling.. det har varit på väg ett bra tag och nu ser det ut som om det lossnar !! Spännande !! ta vara på timmen mellan 3-4 också framöver! Jag hälsade nyss MG att du är säker på att svanarna kommer och han nickar instämmande, det är han också.. kram :)
Esmaralda

95 H:

skriven

Hur ser det ut att gå på tisdag, då det är min första dag?
Kommer det här projektet gå bra och vara något bra för mig?
Är lite nervös

Kramar

Svar: Var inte nervös.. var dig själv.. var positiv och bjud på leenden... det kommer gå hur bra som helst.. kram :)
Esmaralda

96 anonym:

skriven

funkar inte mannens telefon?

kram

97 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda I morse gick flyttlasset. Min dotter och hennes sambo flyttade rätt långt i väg. Han har fått jobb. Tror du det kommer gå bra för min dotter med jobb. Kram :)

98 Dahlia:

skriven

Känns som om jag närmat mig denna kollega på senaste, förhoppningsvis är denna känsla ömsesidig!
Men jag undrar, kommer jag någonsin åtminstonne få en kyss från honom? Har önskat mig just detta ett bra tag nu! Att få denna efterlängtade kyss, blir det en sanning en vacker dag? ; )

99 Jessica :

skriven

Hej! Vågar jag hoppas på att det kommer in kärlek och vänskap i mitt liv,eller förblir jag ensam?

100 Skorpan:

skriven

Mannabonne, du får tacka mamma så mycket för svaret, det lät gott i denna tid då mycket inte händer kring mig :).

Ja förutom att jag tog mig med cykel till två butiker längre bort, specialerbjudanden behöver inhandlas med denna ekonomi, åskvädret slog till o jag blev rätt våt o sandig upp på ben o rygg, klädd i sandaler o kjol som jag var... Tur att åskan inte var alltför nära, det hade varit lite för spännande, o inte de händelser jag väntar på precis ;). Tror det blir en varm dusch o ingen gympa, idag heller... Har som ingen lust med det... Var är lusten?

Kram från en dränkt Skorpa :)

101 Louise:

skriven

Idag har jag åkt med min sambo som håller på att övningsköra. Vi var över till Kastrup och hämtade ut pengar å hyran kan betalas. Resten ska FK få. Får se hur mycket de vill ha.
Min sambo ska ta halkan och riskettan om drygt 2 veckor sen göra teoriprovet och köra upp men först ska han ta dubbellektion och sen hoppas vi han får ett jobb.
Känner mig splittrad pga fåglarna. Vill ha en av dem kvar men risken är att den kommer då dö av sorg och därmed måste jag sälja båda.
Men ger jag bara bort en kan jag få den andra tam men ingen verkar nappa på min annons överhuvudtaget och jag tror inte mina föräldrar vill ta över en av dem heller. De har redan tagit över en fågel från mig.
Kommer jag få fåglarna sålda ?
Har inte riktigt tid med dem så de borde komma till någon som har tid med de.

Tacksam för svar.
Kram på er.

Svar: Vet du, det känns som om fåglarna skulle må bättre om du säljer dem tillsammans.. eller ge bort dem om du inte hittar köpare... till någon som bryr sig och som verkar bra.. kram :)
Esmaralda

102 Singel lady:

skriven

Grattis MG<3:)

Es:Ser du mig vara singel länge till?
kram

103 Hedwih:

skriven

Grattis Mannabonne! säger Sven och jag. O vad Sven gärna skulle ha smakat på tårtan och korven, han får nöja sig med en rå sill på sin födelsedag. Det har blivit en tradition sedan hsn slukade två sillar med svans och allt som låg på bordet hos grannarna för många år sedan..men han gillar verkligen sill. Lille Mannabonne ha en fin dag!

Svar: Mg tackar er båda två och säger att Sven så gärna fått smaka på både tårta och korv ! Sill har MG aldrig smakat - men det hade säkert slunkit ner det också :) Kram på er båda :)
Esmaralda

104 ljuset i tunneln?:

skriven

Hej Es!

Ser du någon positiv förändring på väg mot mig som gör mig glad:(?
kram

105 Lil:

skriven

Så fint kalas, grattis (i förskott) lille Mannabonne Glenn! Och grattis till att ha fått en sån väldigt fin mamma :)

Skulle det bli bra om vi skulle ses på riktigt?

Kram :)

Svar: MG hälsar och tackar.. och ja, det skulle bli okey om nu ses på riktigt men räknar inte med kärlek.. den sortens känslor tror jag helt enkelt inte uppstår... kram :)
Esmaralda

106 Anonym:

skriven

Tycker du att jag inte ska skriva till han att komma heller? INTE GÖRA NÅGOT ALLS?

Kram Esss

Svar: Just precis... gör ingenting.. är han intresserad så hör han av sig och hör han inte av sig då går du vidare.. kram :)
Esmaralda

107 Anonym:

skriven

Borde jag inte ta snacket alls ?

Har han intresse för mig men att folk alltid är omkring oss så vi kan inte vara
......
Kram kram kram

108 Jess:

skriven

Kul att du hade ett lyckat kalas med tårta och massa paket.
Får vi ett syskon inom ett år?

109 Fråga?:

skriven

När blir det bättre tider?
kram

110 anonym:

skriven

Men Es, TÄNK så är han intresserad ... men får inte tag på mitt nummer?

KRAM:)))

111 anonym:

skriven

hur skulle han få mitt nummer annars, jag kan få tag på den, men tror inte han kan få tag på min,,d eller är jag helt ute och cyklar?..

:) kramiz

112 anonym:

skriven

men för att veta det, ska jag lägga till hans nummer i mobilen??? krammm

113 anonym:

skriven

heeej Es, ska jag lägga till hans nummer för att få reda på det?

kram:)

114 Anonym:

skriven

Hej Es,:)

Hur skulle han höra av sig när han inte har mitt nummer?

Kram

115 Miltons mamma:

skriven

Hej igen MG!
Hoppas att det är ok att jag ställer "mamsen" en fråga. Gör ett försök iaf
☺️
Huvudförhandling i tingsrätten i sept. Kommer han till Sverige? Han har biljett men hoppas lite att hans karma "kicks his ass" nu.

Kjam på er båda 💖

116 Boudica:

skriven

Grattis vovven!

Vaknade sent till frukosten idag, och känt mig lite hängig sen dess, vet inte varför, vill ju inte bli sjuk nu!

Min fråga handlar om drömmen jag hade inatt...
En av VD'na på företaget jag jobbar på hade fått upp ögonen för min goda arbetsförmåga och började göra närmanden, vilka jag faktiskt var öppen för!
Kan du säga mig vad detta betyder?
Kan ju slutligen också tillägga att jag inte är speciellt öppen för närmanden i vakna livet!

117 Annonym:

skriven

Es varför svarar inte min man, är hans iPhone ur funktion?
Tacksam för svar


Mvh :)

118 Hoppas på svar?:(:

skriven

Hej Es!

Ser du om det är vitlöken som gjort mitt ansikte röd prickig? har aldrig haft några problem med stark mat&vitök annars eller annat som har med aniktet att göra:( men plötsligt så dyker det röda prickar upp i ansiktet som svider ngt?
vad ser du Es??
mycket tacksam för svar

119 Angelica:

skriven

Hej Es ! Stort grattis mannabonne 🍰 undrar om du kan se att jag fattat rätt beslut om o ta lägenheten som jag fått? Trivsbra där jag bor men e lite litet för mig o pojkarna? Mvh Angel.

120 Drömtolkning?:

skriven

Hej Es!
Hej Es!
Drömde inatt att jag fick besök av vänner till mamma, & att jag höll en kändis bäbis i famnen som jag satt barnvakt för?
har nu på sistone börjat drömma om små bebisar?
vad kan det betyda?
finns där något budskap..
kram

121 G.H:

skriven

Stort grattis i förskott!! Vilket kalas:)!!! .... Mmmm blev riktigt sugen på prinsesstårta :) vad bra din bebis har det <3

122 Semone:

skriven

Hej! Förlåt för att jag bara skriver så här till dig, men vet inte vart jag ska vända mig. Men jag undrar om du kan se något om min man som just nu väntar på uppehållstillstånd? Vet du när vi träffas igen?

MVH

123 Grodan:

skriven

Hej Es!

Vad har min soulmate för utseende?
kram:)

124 Made in Sweden:

skriven

Hej underbara Goa MG!
Stort grattis i förskott på Födelsedagen!
Tack för att du o din fina mamma Es finns!!!
Stor Kram o puss på nosen

125 Naturligt :

skriven

Gud va söt! Grattis till söta Mannabonne!🎉🎉
Känner R samma sak som mig? Eller var det bara jag som kände något igår? :)

126 Cattis:

skriven

Stort GRATTIS härligaste Mannabonne Glenn!!!

127 Monika :

skriven

Godmorgon!
Är P. mannen i mitt liv?

128 Kristin:

skriven

Jeg sender deg en forsinket fødselsdaghilsen, Mannabonne! VOFF VOFF VOFF!!!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: