Jesus var här....

 
Och nu hoppas man bara att han ska titta in en sväng härhemma hos mig också...
 
Kram & kärlek
1 Tisa :

skriven

Jag har funderat på att gå en sorgebearbetningskurs, tror du att det skulle kunna vara bra för mig eller skulle det göra det hela värre?

Svar: jag tror att det vore bra för dig.. kram :)
Esmaralda

2 Skrållann:

skriven

Hej!
Mitt liv är i kaos. Häromdagen skrev du att någon skulle komma till mig som jag kunde lita på. Vem är det och vad handlar det om? Jag är rädd att jag ska missa det.

Kram:)

3 ljusare tider:

skriven

När vänder det till det bättre?
kram

4 Little miss piggy:

skriven

Kära Es!
Jag var på bröllop i somras och dom var ett underbart brudpar. Tårarna rann verkligen när man såg dom. Ser du om dom kommer leva hela livet med varandra? Är dom varandras soulmate? Tack på förhand! Kramiz 💞

5 Linnean:

skriven

Ha ha ha ha...hoppas verkligen Jesus tar en sväng över Jägersro åxå!!! Skulle vara topp!
Kram.../Linnean 🌺

Svar: Kommer han hit först så skickar jag honom mot Jägersro till... :)
Esmaralda

6 Skorpan:

skriven

Nej tyvärr har han inte varit här, ännu ;). Men jag lever på hoppet att han kommer.

Första ridlektionen, teorin, avklarad, mycket försiktigt barn, blir det mera ruter o mod i barnet längre fram?
Kram :)

Svar: Ja, fortsätts det med ridningen så kommer det med tiden att lossna rejält.. kram :)
Esmaralda

7 Dahlia:

skriven

Den där bilden var riktigt bra! Däremot så håller jag mig borta från vin sen senast.

Gifta män är inget för mig, bara tanken att de en dag skulle tröttna och sen göra samma mot mig är ingen situation jag vill hamna i!
Och att veta att de spenderar dagarna och sover med en annan gillar jag inte!

Däremot så har jag en undran, har länge trånat efter en kyss från en kollega som betytt mycket för mig. Både inom arbetet och personlig utveckling.
Kan jag få denna önskan uppfylld tror du? Har han nångång önskat sig detta själv?

Svar: Chansen till kyss och mer därtill finns.. ska det bli något bör det ske snart.. kram :)
Esmaralda

8 Anonym:

skriven


Ska jag beklaga förlusten igår? Malmö är snäppet bättre än HIF.. ;) får hålla tummarna att ni slår Göteborg så vi har en chans att komma i top 3!
ÅHH vi kommer inte iväg vecka 44 heller bara för den jäkls skolan.... Bäst jag klarat skolan..

Jag tänkter fortfarande på det med min kärlek.. Jag är säker att han är rätt.. Om han inte är den rätte för mig.. Vem är då rätt för mig?

Svar: Så länge du är säker på att han är rätt.. så länge ska du känna dig trygg i den vissheten.. kram :)
Esmaralda

9 Cecilia:

skriven

Hej Ez! Borde jag försöka satsa på S eller inte? Du nämnde att chansen att det kunde bli något var runt 70%, stämmer det fortfarande? Jag märker att han flirtar med andra tjejer i min klass och det får mig att vilja dra mig undan, för inte kan jag tävla med dem... Hur skulle min vän reagera om det blev något? Skulle hon vara okej med det? Känner mig lite förvirrad just nu, hoppas jag inte förvirrade dig heller.. haha. Förlåt för alla dessa frågor, men jag är evigt tacksam om du lyckas svara på något av dem. Kram!

10 Anonym:

skriven

Hej Ezmaralda!

Vad tänker min man? Vill inte han att vi ska vara gifta eller?

Kramiz

11 Anonym:

skriven

Hur kommer det gå imorgon? Kommer jag trivas

Svar: Ja, fast i början kan det bli lite mycket .. efter en tid kommer trivseln.. kram :)
Esmaralda

12 Anonym:

skriven

Hur kommer det gå imorgon? Kommer jag trivas

13 Anonym :

skriven

Kommer jag få vänner snart?

Svar: Ja, det bör inte dröja länge men du måste själva vara aktiv o ute o igång.. kram :)
Esmaralda

14 Anonym :

skriven

Hej Ezmeralda! När kommer resan till USA. Dröjer det mkt till...ser du varför jag reser dit? För att se mannen?
Kram

15 Anna:

skriven

Ja, hit kan han också få komma ;)!

Ibland kan jag tänka att hur fasen ska man orka leva hela livet. Inte så att jag har självmordstankar eller nåt men ibland känns det bara så tungt och meningslöst! Men det är bara ibland de tankarna kommer och har ju förstått att det kommer bättre dagar. En positiv sak är att utan att jag märkt det så har ångesten försvunnit iallafall. Den har funnits i många år men åtminstone för tillfället är den bara borta. Märkligt men skönt :)

Kram :)

Svar: Ja, njut av det som är bra... och jaga resten av de negativa på flykten så gott det låter sig göras.. kram :)
Esmaralda

16 ThereseC:

skriven

Hej Es!

I natt drömde jag att jag blev biten av en giftorm. Jag tog det lugnt och uppsökte en akutmottagning men när jag kom till akuten fick jag ingen hjälp för det var ingen som tog det på allvar.
Kan du se om drömmen betyder något?

Kram ThereseC

Svar: Drömmen är en uppmuntran till dig att du ska sätta ner foten lite mer när situationerna kräver det.. kram :)
Esmaralda

17 Anki:

skriven

HaHha den var bra !
men här behövs det starkare...nä låter bli ifall jag måste in med gammelhunden till veterinären..
Tror du inte hon hittade revbensspjäll nere vid sjön
att folk inte kan ta med sig sitt skräp !
Nu har jag varit och handlat sparris på burk och gett henne
Håll tummarna att det räcker ;-)
Kram anki

18 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Misstänker dem något på praktiken än att jag är gravid?
Kram

19 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Vill han ha kontakt med mig?
Kram

20 Cissi :

skriven

Hej!
Vad ska jag plugga till?

Kram cissi

21 mormor:):

skriven

Mohaha....jaa, var är han när man mest behöver honom ?! ;))

Gick in på Irma´s i Köpenhamn igår, men hade inte tänkt frakta några flaskor vin över till Sverige. Det första jag ser är en vinflaska som talar till mig direkt o jag la upp ett gapskratt. En flodhäst på framsidan som liksom "tynger" ner etiketten o vinets namn ? .....joo "Fat bastard" :D

Var tvungen att få med mig 2 flaskor hem som jag kan titta på nu när jag ska försöka "dieta"...igen :D

Kram på dig o slaskedaskpuss till MG :))

22 Little miss piggy:

skriven

Kära Es!
Jag var på bröllop i somras och dom var ett underbart brudpar. Tårarna rann verkligen när man såg dom. Ser du om dom kommer leva hela livet med varandra? Är dom varandras soulmate? Tack på förhand! Kramiz 💞

23 Little miss piggy:

skriven

Kära Es!
Jag var på bröllop i somras och dom var ett underbart brudpar. Tårarna rann verkligen när man såg dom. Ser du om dom kommer leva hela livet med varandra? Är dom varandras soulmate? Tack på förhand! Kramiz 💞

24 Linda:

skriven

Hej!
Har ett par kompisar som har förlorat sitt barn och min dotter sin kompis. Hur kan jag hjälpa på bästa sätt?
Tror du att hon har "hälsat" på oss eller sina föräldrar?

25 Boudica:

skriven

Min fråga handlar om drömmen natten till igår...
En av VD'na på företaget jag jobbar på hade fått upp ögonen för min goda arbetsförmåga och började göra närmanden, vilka jag faktiskt var öppen för i drömmen! Skulle säga att det skulle jag nog inte vara om det nu var i vakna livet, då han både är gift och mycket äldre än jag!

Läste någon gång att man ska jämföra drömmen med situationen man är i vakna livet.
Nu känns det faktiskt som om det börjat lossna på jobbfronten, men om det leder till det positiva du har sett kan jag inte säga än.

Men frågan är som sagt, hur tolkar du denna dröm?

26 Skorpan:

skriven

Ja jag ska nog göra mitt allt för att det ska bli en fortsättning med ridningen. Var själv nervös där jag stod o följde med teorilektionen, skulle jag sjäv ens kunna nåt nå mera? Härligt att människorna där var så trevliga :).

Önskar jag hade ett pengaträd, eller en pengabrunn, eller ett ex som skulle säga att han vill att barnen ska ha hobbyn o att han betalar... Hahhaa, det är nog jag som yrkat på hobbyn o mestadels fört barnen till hobbyerna också, så där behöver jag knappast vänta att det kommer o ske några förändringar.

Var sjutton i kan jag få mera pengar?? Utan att behöva sälja mig själv ;)... Att det alltid ska vara pengarna som allt hänger upp sig på, eller nåja, nästan allt...

Kram o tack Es!!

27 Helena Ir:

skriven

Satt på tunnelbanan,för en stund sen..och skickade
en kommentar till den här Jesus :)
Dålig mottagning där uppe,eller var han befinner
sig! Tryckte o tryckte..så sorry..om det gick
iväg en jädrans massa önskningar :)
Har jag tur så står det en låda utanför dörren
inom kort :)

Kram ;)

28 Anonym:

skriven

Behöver besök av Jesus med tror jag med tanke på förra inlägget!
Jag är inte den bedragna frun utan den som bedrar min man, i tanken. Trots det är jag relativt lycklig o tänker inte separera...än! Kommer tillfället att tredje parten slår till ja då säger inte jag nej! Döm mej bara o idiotförklara mej men jag har ALDRIG gjort nåt innan o jag vet att detta kommer göra mej lyckligare hur konstigt det än låter. Så, det är inte bara män som bedrar dom stackars fruarna, dom skulle bara veta.....

29 Cecilia:

skriven

Hej ez! Borde jag försöka satsa? Vad tycker hans ens om mig? Kram

30 Ezmeralda :

skriven

Kommer Lill tjejen att avsluta högskolan... ? Kram

31 Anonym :

skriven

Känns som om hela mitt liv är över, bara för att jag har fått barn, jag fattar inte ?kram

32 HANNA:

skriven

haha kul!

33 Anna L:

skriven

Varför är jag så uppsvullen om magen, har haft symptomer som lite smått illamående och blir snabbt otroligt svettig. Har inte haft röda-perioden på länge. Trots att den alltid varit ojämn. Ser du mig få barn i framtiden, i så fall när?? Omöjligt att jag kan vara det nu, symtomen måste vara annat! Ser du någon varning. Kram :)

34 01:

skriven

Känner R samma sak som mig? Eller var det bara jag som kände något under helgen? :)

35 Sophia* Vänner :

skriven

I min seans berättade du att Du kunde se vänner som kommer för att stanna. Tror du det dröjer innan jag finner dom? Har lätt för att få vänner & bekantskaper. Men en del av dom blir oftast ytligt eller så är dom egoistiska och inte alls i min smak att vara vän med... Behöver nya människor i mitt liv!

Föresten. Den äldre kvinnan jag haft internet kontakt med, en person jag levt med i tidigare liv? Tog hon mitt mail på fel sätt eller varför svarar hon inte.. Gått typ två månader.

Kram!

36 ThereseC :

skriven

Tack!

37 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser du en varning för honom med hans alkohol intag?
Kram

38 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer jag och min stora kärlek att ha liknande intressen? Hur är han?
Kram

39 Lisa:

skriven

Å hej Esmaralda, oj jag har missat din blogg alldeles för länge nu. Jag har bytt jobb å dejtar massor å blev kär :) i fel man :( upptagen. Gråter å slickar mina sår.... är Mr på ingång snart? Exet har både lämnat å skaffat en ny å jag bara flummar runt å har "kul" men längtar efter Riktig kärlek.... Suck. Saknat din blogg å skall följa den igen kram

40 annasarah:

skriven

Hej! Kommer vi att kunna hitta tillbaka till varandra? Kram

41 Emma :

skriven

Hej!
Jag gillar mitt arbete som lärare. Det är fantastiskt roligt och utmanande att möta elever och att fatta beslut på sekunder o uppleva att lektioner växer fram och har eget liv.
Men jag funderar även på om det finns något annat för mig? Jag tar på mig för mycket och har svårt att koppla av.
Borde jag hitta andra vägar? Vad?

42 annasarah:

skriven

Hej,

Kommer vi att kunna hitta tillbaka till varandra?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: