Man går ut lite löst...

 
Vilken  nyårsöverraskning jag fick... sonen ringde och meddelade att han kommit in på sin reservplats.. till den linje på universitetet  han så gärna ville..... i nationalekonomi & statsvetenskap...  så det bleg fira i dubbel bemärkelse. Och flytt för hans del till Stockholm nästan omgående !!
 
Så om nån kan tipsa om boende - blir han väldigt glad !!
 
 
Hr står jag & gottar mig med gluewein och bratwurst... en fin start på nyårsafton !!
 
STÖRSTA NYÅRSKRAMEN PÅ ER ALLA FRÅN MIG
OCH MASSA BULLDOGSPUSSAR FRÅN MANNABONNE GLENN
 
 
MG hoppas att nån ska tappa i alla fall en bit av sin bratwurst !!!
 
1 Skorpan:

skriven

Grattis till sonen!
O här sitter vi och väntar och väntar och väntar.. Nyårsplanerna gick i stöpet o blä, inget vidare måemde. Får se om hela familjen drabbas av vad det nu är?

Kram till Mannabonne med!
- Skorpan

Svar: usch så trist... ha det så bra ni kan och stora kramar från mej & MB :)
Esmaralda

2 Adad:

skriven

Gott nytt år allesammans,

Es hur ser det nya året ut att bli för mig? Sker något särskilt?

Kram

3 Anonym:

skriven

Gott nytt år allesammans,

Es hur ser det nya året ut att bli för mig? Sker något särskilt?

Kram

4 JH:

skriven

Hej! Blir det roligt om jag väljer att gå ut ikväll? Skulle egentligen inte orka...

5 Anna:

skriven

Vad mysigt ni har! Hoppas MG fick sig en liten korvbit :)

Önskar dig med allt gott nästa år!

Kram och Gott Nytt År igen :)

6 Catlin:

skriven

Hej Ezmaralda och Gott Nytt År! Härligt när det går bra för ens bar.
Blir mitt sociala liv bättre nästa år?

7 Helena Ir:

skriven

Ett stort grattis till sonen,och till dig som stolt
mamma! Minns hur glad jag själv blev när min dotter
kom in på reservplatsen för 2,5 år sedan.
Det värmer..hoppas sonen hittar en bostad snabbt!

Kram :)

Svar: ja tack.. man blir så glad.. kram :)
Esmaralda

8 Jessica:

skriven

Hej Es gott nytt år på dig!
Kommer det bli han och jag 2016? Och kommer det att hålla? Kram!

9 Frida:

skriven

Jättefina bilder & grattis till sonen vad roligt:))

Es: ser du hur 2016 blir för min del?
kram:)

10 Dina:

skriven

Gott nytt år, Ezmeralda! 💜

11 A.L:

skriven

Från förra inlägget sade ni "Jag ser särskilt en liten flicka som kommer ha problem med magen första tiden i livet.. men hon växer till sig och redan i tonåren blir hon någon att räkna med.. det visar sig att hon har en speciell talang och hon kommer bli riktigt känd. " - Den spådomen kopplar jag direkt likheter till mig, då jag ofta fått höra mig begåvad estetiskt och speciell känner jag. Oavsett så undrar jag vad framtiden och framför allt 2016 har att ge mig?? Någon lycka och positiv energi på väg, för under 2015 har jag gått igenom allt annat än positiva händelser mycket har rättare sagt bromsat upp och bidragit sorg/smärta,
Kram!

12 Sheri:

skriven

Grattis till din son! läsning.

Hur ser det nya året ut att bli för min del? Ser du om något särskilt sker och i så fall inom vilket områden?

Gott nytt är finaste esmaralda ! :)

13 Anonym:

skriven

Grattis till din son! .

Hur ser det nya året ut att bli för min del? Ser du om något särskilt sker och i så fall inom vilket områden?

Gott nytt är finaste esmaralda ! :)

Svar: Jag ser inga detaljer men någon du önskar verkar kunna ske.. kram :)
Esmaralda

14 Signe:

skriven

Hej Ez!
Vilken fin start på det nya året med så goda nyheter! Vill önska dig ett riktigt gott 2016! Tack för att du bjuder oss bloggföljare både glädje och råd. Själv tänker jag mig föhoppningsvis ett lugnare år än innevarande.
Stor kram 💕

Svar: Ja, och det tror jag också det blir.. på ett bra sätt... kram :)
Esmaralda

15 Linnean:

skriven

Grattis till sonen! Ja, till glädjen över hans kurs. Lät som du fått en baby, ju 😉Vad kul!
Boende kan jag inte hjälpa till med, tyvärr!
Ser mysigt ut hos er. Här sitter man och väntar på sin gäst och håller på att svälta ihjäl.
Nyårskramar och gos å puss till MG!
Gott Slut! Skåla och njut! 🍾
/Linnean🌺

Svar: Kram o skål o njut :)
Esmaralda

16 Melody:

skriven

Hej E. Vad tycker/känner han för mig? Gott nytt år :)

17 erika:

skriven

Gott nytt år! :-)

18 sophia* :

skriven

Jag har en annan fråga. Jag pratade igen om hur jag kände, min oro och lite sådär. Kändes bra att prata ut, som vanligt. Han nämnde att han -har- varit förtjust i sin tjejkompis, och jag frågade om han fortfarande är det. Han sa nej. Jag undrar ändå om han gillar henne på kärleksviset eller om han bara känner för henne som vän!

Hoppas mitt nyår blir det bästa någonsin..

Kram och gott nytt år!

19 Anonym:

skriven

Hur blir 210 för mig?
kram

20 Anonym:

skriven

Hur blir 2016 för mig Es?
kram

21 Välkommen 2016:

skriven

Tack för det gångna året. Helt underbar blogg med mest skratt å en del tårar
2015 var mest ett jobbigt år
Firar nyårsaftonen ensam pga att ungarna ville på fest och hundarna inte kan vara ensamma
Hoppas på nystart -16. Ser du om han i mina tankar finns i mitt liv då?
Tack för i år å ett riktigt gott nytt år önskar jag dej❤

22 Lena:

skriven

Härligt för din son! Har förstått att alla dina barn är ambitiösa. Hade velat att mina barn studerat mycket längre men.... men.....Sonen med familj bjöd på dumplings idag men sonen är JÄMT så tvär. Så trist! Tjurar och drar sig inom sitt skal......😢

23 Tisse:

skriven

Hej Es!
Kan du se vad 2016 har för överraskningar?
kram

24 Browallia:

skriven

Tack för Nyårskramen och alla MG pussar. Precis vad jag behöver ligger nerbäddad i soffan med influensan och denna hemska hosta.

Tack bästa Esmaralda för ditt stöd under 2015 i mina seanser och här i bloggen. Det har vart till stor hjälp för mig att orka fortsätta kämpa.

Tacksamhet och Nyårskram

25 Louise:

skriven

Grattis till sonens antagning.


Jag hoppas att mitt 2016 blir bättre än detta året. Och att min sambo får jobb. Att vi får flyttat och att jag får gå ner i vikt haha Att jag får börja rida och att mina barn får börja spela fotboll eller rida vad de än vill..
Blir 2016 bättre ekonomiskt och allt det där?

Ha en jättebra nyårskväll.

Gott nytt år.

Kramar

26 Anonym:

skriven

Hej Es. Kommer jag att träffa Kärleken nu under 2016 som du tidigare har spått mig om att jag kommer
att träffa och det kommer bli bestående och vi
kommer att gifta oss med varandra också, en glad
och positiv kvinna är det har du spått mig om, så
nu undrar jag kan det bli nu under det nya året
2016 som kommer, kanske med att du kan se detaljer
om hur vi kommer att träffas med :) Gott nytt År
på dig Es. :) Kram.

27 Anonym:

skriven

Hoppas det blir ett gott nytt år för dig, Mannabonne och resten av familjen!

Till Carina ST som skrev under förra

28 Makaon:

skriven

Gott Nytt År till dig och till alla på bloggen!
🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉

29 Anki:

skriven

Grattis till sonen din !!
Härligt att få vara stolt mamma . Njut

Här firar jag in det nya året moll alena ...såå skönt..ja djuren är inne med mig allihopa
Bägge sönerna är ute på firande och det känns
riktigt riktigt bra !
Såå skönt att bara vara med hundarna så de slipper stressen runt smällandet och jag kan vara mig själv och jag har inget emot att slippa se raketer och skåla i champange ,..det kan jag göra med mig själv

Skål och GOTT NYTT ÅR alla här på bloggen <3 !

30 Fröken T:

skriven

Hej E! :) Vilken söt hund du har! Jag har 2 fluffiga katter, så underbart med husdjur!
Du Es, jag undrar över kärleken. Jag är så tacksam för allt som finns i mitt liv, tacksam som bara den! Men så kommer mina funderingar om en partner. Jag har varit singel i 5 år snart, välbehövligt nog och med anledning men nu då? Är den där yngre mannen jag precis börjat dejta ngt för mig? Jag vill ju inte förstöra överraskningen livet har för mig men kanske kan jag få vägledning om det är han? Han är go men verkar lite oerfaren i uppvaktning…Nåja, Ett Stort tack till dig som tar dig tid att svara på alla våra frågor här! Och tack för tipsen om nästa år, den med röd klänning ska jag försöka minnas till sommaren. Lite nojjig blev jag när jag läste det, ska verkligen försöka ha det i åtanke <3 inga genvägar! Dock har jag inga röda skor men bättre ta det säkra före det osäkra… GOTT NYTT 2016 :D

Blessings ***

31 Signe:

skriven

Hej Ez!
Vilken fin start på det nya året med så goda nyheter! Vill önska dig ett riktigt gott 2016! Tack för att du bjuder oss bloggföljare både glädje och råd. Själv tänker jag mig föhoppningsvis ett lugnare år än innevarande.
Stor kram 💕

32 Nornan:

skriven

Gott Nytt År! 🎉 🍻

Hoppas det här året blir det hittills bästa i ditt liv

Många kramar!

33 Lola :

skriven

Gott nytt år :)))

34 Mariette:

skriven

Hej,
Är jag på rätt väg nu vad gäller kost och näring?
Gott Nytt År!

35 Sus:

skriven

Hej
Kul, en milstolpe när man börjar plugga.....
Här är det ok....
Men samma malande undran...
Kommer han med något förslag tror du?
Love sus

36 Tjejen :

skriven

God fortsättning underbara älskade Es!

Nu har det hänt något riktigt ocäntat, jag har blivit gravid. Du sa att det skulle dröja ett tag, men poff bara så hände det!
Jag blev oerhört glad men känner mig också rädd och osäker. Kommer det bli bra? Var det vårt barn du beskrev tidigare? Tonåringen som skulle få en speciell talang?

Stor kram

37 Nettan:

skriven

Grattis vad roligt!

38 K:

skriven

Gratulerer så mye til din son. Det var en flott nyttårspresang! En av de første dagene kjøper jeg er benk. Har allerede begynt å spre hva jeg ønsker å gjøre. Ønsker dere en fortsatt fin reise. Tusen takk, Esmaaralda!!! <3

39 Frida:

skriven

Grattis till sonen och gott nytt år. Själv har jag ett år kvar på min utbildning. Tror du jag får ett jobb sen?
Kramar 💗

40 Hoppas:

skriven

Hej Esmaralda! Kommer 2016 med jobb till mig???

Kram

41 Rosalita:

skriven

Hej!,god fortsättning på det nya året!😀Hur ser det nya året ut för min del?Möter jag kärleken?Har varit tre riktiga mardrömsår nu.Hoppas verkligen att man får se ljuset i horisonten kram💕

42 Skytten:

skriven

God fortsättning på dig, 2015 var ett riktigt skitår för mig vad det gäller ekonomi,kärlek.Blir 2016 bättreinom dessa områden?

43 Fröken T:

skriven

Hej E! :) Vilken söt hund du har! Jag har 2 fluffiga katter, så underbart med husdjur!
Du Es, jag undrar över kärleken. Jag är så tacksam för allt som finns i mitt liv, tacksam som bara den! Men så kommer mina funderingar om en partner. Jag har varit singel i 5 år snart, välbehövligt nog och med anledning men nu då? Är den där yngre mannen jag precis börjat dejta ngt för mig? Jag vill ju inte förstöra överraskningen livet har för mig men kanske kan jag få vägledning om det är han? Han är go men verkar lite oerfaren i uppvaktning…Nåja, Ett Stort tack till dig som tar dig tid att svara på alla våra frågor här! Och tack för tipsen om nästa år, den med röd klänning ska jag försöka minnas till sommaren. Lite nojjig blev jag när jag läste det, ska verkligen försöka ha det i åtanke <3 inga genvägar! Dock har jag inga röda skor men bättre ta det säkra före det osäkra… GOTT NYTT 2016 :D

Blessings ***


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: