SPÅDOM FÖR 2016 !!!

Ett nytt år står för dörren…. och vad bär året med sig ?

Fler oroligheter blir det… ISIS  fortsätter oroa… och något större lär ske som innebär att fler länder går samman i gemensamma aktioner.

Till och med vi i Sverige slutar vara så förbaskat  PK och det blir stramare tyglar.

Flera i bloggfamiljen kommer att möta sin stora kärlek och  jag ser särskilt en kvinna i 50 års åldern, kortklippt,  lite rund & go  och som väntat länge på den rätta kärleken och under 2016 kommer den !

 

Jag ser också en man  runt 40  som möter en kvinna han var tillsammans med i tonåren och  under nya året möts de två  igen och kärleken blomstrar

Och så en ung tjej med långt blont hår som kommer in på den önskade och efterlängtade utbildningen och som därmed flyttar utomlands

 Jag ser dig med grått kortklippt hår, du brukar ha örhängen och smycken  i  silver, du har ett litet ärr över ena ögonbrynet och du har stora barn... du har nyss genomgått en krlekssorg och under nya året kommer den kärlek som du hela tiden längtat efter... mannen som får dig att skratta och som du känner dig tygg och mår väl med.

Jag ser ocså  att några får barn. En av bebisarna ser ut som en go liten trollunge med massor av  tjockt svart hår. Jag ser friska barn.  Jag ser särskilt  en liten flicka som kommer ha problem med magen första tiden i livet.. men hon växer till sig och redan i tonåren blir hon någon att räkna med.. det visar sig att hon har en speciell talang och hon kommer bli riktigt känd.

 

Ett romantiskt frieri på ovanligt sätt kan någon räkna med

Och jag ser  att  någon blir allvarligt sjuk och det är sorgligt.

En officiell person gör bort sig på något sätt och får skämmas.

Olyckshändelser sker.. det gör det ju alltid.. och jag ser något som handlar om  allmän kommunikation..  en hel del människor drabbas samtidigt…

En person sätter skräck i ett helt område och skrämmer människor halvt från vettet.

 

Du som är  en lite äldre kvinna, som har en svart  hund, kort hår och glasögon… du ska INTE vara  ensam hemma  den 17 juli mellan klockan 22- 03 på natten… är du ensam tar någon sig in i bostaden och du blir rånad. Har du sällskap och ni är mer än en – då händer inte detta.

Du ska inte vara orolig någon övrig  dag… detta gäller endast  natten mellan 17 till 18 juli.

 

Mellanblond kvinna med ljusa slingor, som  arbetar inom vården, är runt 30 år, kör en ljus bil och är nykär  under senvåren… du ska kolla mannens mobil och du inser att är inte sådant som du tror. Du får bevis på att en otrohetsaffär  pågått ett bra tag.

 

Du som har en blandrashund som är rufsig och gråaktig och väldigt snäll.. du ska ha koll på hunden sista veckan i mars. Om han insjuknar är det bråttom… kommer ni snabbt till veterinär så räddar ni hans liv och han tillfrisknar helt och hållet.

Jag ser  en röd sänkt bil.. lite som en sportbil.. som kommer för långt ut i vägkanten och hjulen tappar greppet och det blir en rejäl olycka… såväl föraren som passageraren klarar sig men får tillbringa en tid på sjukhus.

Bland oss finns också en man som tvekar om han ska göra en investering under sensommaren/hösten och jag säger, go for it.. det kommer ge väldigt god ekonomisk utdelningen efter ett tag och detta riktar sig till dig man som har en klocka på varje handled !

 

Du som under sommaren går på krogen i en röd jättefin klänning, med röda skor och rött nagellack, du ska INTE ta någon genväg hem. Gå enbart på stora gator som är upplysta… på småvägar eller om du korsar öde platser.. finns risk för överfall.

En av er i bloggfamiljen har stor oro för sitt  äldre barn... ett barn som slarvar och använder droger, som lever kriminellt och som inte tycks bry sig om sitt barn. Detta  barn kommer en dag att skriva böcker, doktorera och skapa en hel del förändring i världen. Barnet är fött med segerhuva och kommer ta världen med storm.

Drömmar kommer att levas

Mäniskor börjar må bättre

Flera är de som tar ett stort steg framåt

Det finns också de som får sorg och som ha en tuff bearbetning att gå igenom.

Och här i vår bloggfamilj fortsätter vi att ta hand om varann.... glöm inte att detta forum finns inte bara till för att ställa frågor... ni får så gärna kommentera varann och ge varann  råd och stöd.

 

 

Ja, det här är vad som spontant kom till mig

Vill du  ha en personlig spådom/rådgivning -  och få ställa alla frågor – via mail ?

Du är  så välkommen. Maila mig så mailar jag all info tillbaka om hur det funkar

Kram o kärlek

1 Jennifer:

skriven

Hej! Intressant läsning. Förra året skrev du också att flera i bloggfamiljen kommer att finna kärleken detta året (2015), och jag hoppades länge att jag var en av dem. Men så blev det inte. Likaså hoppades jag att jag var en av dem som skulle få barn. Men så blev det inte heller.

Och nu har jag ärligt talat nästan gett upp. Och 2016 blir det exakt 10 år sedan jag fick min första seans av dig, där du skrev att jag kommer att finna kärleken och bilda familj. Men nu är det snart för sent för det (att bilda familj). Kärleken kanske kommer då jag är en gammal hagga, eller så tillhör jag den skaran som lever ensam hela livet.

Jag är glad att säga hejdå till 2015, ett tufft och ensamt år. Ser du något om hur 2016 kommer att bli för mig?

GOTT OCH LYCKOSAMT NYTT ÅR TILL ER ALLA! Kram

Svar: Ja det har dröjt, men något har hänt längs vägen i alla fall... lite av en familj har du fått.. och jag hoppas att nya året innebär att din lilla familj blir komplett.. kram :)
Esmaralda

2 Malina:

skriven

Ja det lär bli ett nytt intressant år, som vanligt...
Och så hoppas jag att alla ni som känner igen er i spådomarna tar speciellt varningarna på allvar! Vilken ynnest att få sådan hjälp i livet.
Jag firar också en lugn nyår, vet inte om jag ens orkar vara uppe till tolvslaget eftersom jag jobbar tidigt idag och även imorgon:-)
Liten trevlig middag blir det iaf.
( men antagligen utan min depressiva sambo...lika bra det...)
Jag hoppas ni får en mysig kväll och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Go kram till er alla tre:-)

Svar: Gott nytt år på dig också :)
Esmaralda

3 Anonym:

skriven

Hej

Hur blir det för mig på 2016 år?

4 Malina:

skriven

Och GOTT NYTT ÅR!
Till alla er som läser det här:-)

Svar: Detsamma till dig :)
Esmaralda

5 Jill:

skriven

Hej Es!

Gott nytt år önskar jag dig och din familj och såklart alla som följer din blogg!

Kan du se nåt speciellt om det kommande året för min del?

Kram J

6 Backan:

skriven

En kvinna i 50-årsåldern som är rund och träffar kärleken...det måste ju va jag..hahaha..
Ett riktigt gott nytt år önskar jag dej Esmaralda och vill oxå passa på att tacka för din härliga blogg som jag läser varje morgon. Stor kram!

Svar: tack & stor kram :)
Esmaralda

7 Agnes:

skriven

Oj!
Detta ska jag printa ut och ha liggandes där jag kan se det...verkar spännande!

Och så full i skratt jag blev...FINNS det människor som har en klocka på varje handled???
Det där trodde jag mest hörde Hollywood-filmer till!
Nåväl, grattis till dig!

och du kvinna med svart hund, brillor o kortklippt frisyr!
Ha ett knytkalas just denna kväll Es varnat dig för...Då är ni ju flera stycken, juh!
Hoppas jag!

Och övrigt...wow...spännande...ni som nu finner er någon hjärtevän under 2016...Grattis!

Och de som nu drabbas av sorg, eller olycka...från hjärtat...skänker er en tröstetanke...att det som är tänkt att ske, sker...det är det som är Livet...

Och jag själv, då'rå...jo, förstår ni, fina bloggfamilj...jag tänker läsa Mosekoden!
Boken Mosekoden...under natten så såg jag filmen "Mosekoden"...och heureka!...det är ju så det är tänkt...eller...det är ju så det är!

Jag ska inte bli snällare...jag ska bara bli mer ödmjuk mot mina medmänniskor...däremot...så tänker jag fortsätta mitt singelliv...därför att jag trivs att sköta mig själv!

Så det där med karl...det får vara...helt enkelt! Jag kommer ha fullt upp att ägna mig åt Mosekoden...och jobbet...och träningen...och att avyttra prylar...känns riktigt bra, faktiskt...

Ett Gott Nytt År, alla!

Jag jobbar i natt, och även det känns härligt!
Innan, så blir det en sväng till kyrkogården...och i morgon, så blir det dans på lokal!

Kan det bli bättre? *skrattar*

Ha det bäst, alla, och KRAM!

Svar: När du läst så måste du berätta vad den gav dig…här snackar vi att attrahera på hög nivå !! Tycker du kommit fram till ett bra beslut.. sen kan det alltid komma något som stör längs vägen... som en karl till exempel.... ha det riktigt bra & stor kram !!
Esmaralda

8 Anonym:

skriven

När och var ska jag träffa kärleken? Gott nytt år!

9 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Spännande läsning fast jag inte kände igen mig av någon utav de detaljerade personerna!

Tror du det är som det ska och kommer det gå bra?
Kram och gott nytt år 💖

Svar: Ja, det känns bra.. kram :)
Esmaralda

10 sus:

skriven

hej
Grattis alla ni som fick ett meddelande ......
bra eller mindre bra.....
fantastiska kvinna..... (Esmeralda)
love sus

Svar: Kärlek till dej :)
Esmaralda

11 ⭐️:

skriven

Hej Esmaralda!
Även om han är en oviktig person i mitt liv och så kommer det fortsätta!
Så undrar jag om han berörs av mig?
Vad ser du?
Kram

Svar: Ja han är absolut inte oberörd.. kram :)
Esmaralda

12 N:

skriven

Hej Esmaralda!
GOTT NYTT ÅR TILL ALLA I BLOGGEN OCH DIG🎉💖

Ser du en flytt för mig det kommande året? Den flytt jag väntat på?
Kram

Svar: Ja möjligheten till flytt är stor.. kram :)
Esmaralda

13 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Jag såg att någon anonym hade frågat mig vilken sidan jag hade läst mitt fantastiska horoskop. Anonym var också jungfru. Så om anonym läser det här så var det följande sida http://astrobloggen.damernasvarld.se/2015/12/15/arshoroskop-2016-jungfrun/

Jag planerar att skaffa två nya kaniner under året. Willem och Rafael ska få nya kompisar.

I mars är det två kaninevent samtidigt. Ett i Nederländerna med Willem-Jan Kitslaar! Och ett samtidigt i Sverige med Marit Emilie Buseth!
Vilket ska jag välja?
Ibland vill man bara vara på två ställen samtidigt...

Kram ThereseC

14 L:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser du några förändringar i mitt kärleksliv kommande år?
Ser du något om mitt kärleksliv?
Kram


15 Hej:

skriven

Gott nytt år Ez, här blir det också lugnt firande känns skönt. Får vi ett syskon under 2016

16 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du oväntad aktivitet dyker upp idag? Eller blir det en lugn skön kväll hemma?
Kram

17 Sofie:

skriven

Gott nytt år till dig o alla som läser här!!!
O tack Ezmeralda för året som gått! För all trevlig läsning här o för min personliga spådom tidigare i år.
Kram Sofie

Svar: Tack & stor nyårskram :)
Esmaralda

18 Mimi:

skriven

GOTT NYTT ÅR! Vad spännandes att läsa om din spådom.
Kan du säga något om mitt år? jag hoppas att det blir mer positivt än de senaste åren.

Stor nyårskram.

19 Anonym:

skriven

En kvinna spådde mig att jag ska träffa kärleken efter en flygresa. När ska det ske?

20 Anonym:

skriven

Hej! Han som jag är intresserad av..kommer vi prata me varann? Kommer vi inleda någo?
Kramar!

21 A:

skriven

Tack för all hjälp under året!
Gott nytt år!!! Kram!!

22 Mariao:

skriven

God morgon!
Jag undrar om du ger personlig spådom för att se hur det kommande året ser ut? Frågar för jag vet du sagt det är svårt att se tid när du spår.....

Stor kram,
Maria

Svar: I en personlig spådom tar jag emot informationen som den kommer.. och den brukar inte strikt rikta sig inom ett år.. detta kan jag inte påverka själv.. kram :)
Esmaralda

23 Lisa:

skriven

Gott Nytt År! För det nya året önskar jag dig glädje, hälsa, kärlek och bla bla bla.. Allt skitsnack och bara nonsens... Jag önskar Er otroliga knull, oförglömliga orgasmer, arbeta hälften men få 3 ggr betalt, tusen nätter av njutning och att du vinner på lotto och blir miljonär... GOTT SLUT OCH GOTT NYTT!!!!

Svar: ja jävlar, det skriver jag under på... :) nyårskramen:)
Esmaralda

24 Skorpan:

skriven

Tack för spådomen, den var väldigt diger. Önskar alla lycka till som blivit vägledda, det är ju hur häftigt som helst :). Inte allt förstås, men livet är ju mindre roligt ibland...

Undrar om jag alls har något extra i pengväg så jag har möjlighet att unna mig något nästa år?? Eller går dom åt alla andra?

Halsen känns tjock idag men tja, den hänger väl med ;). Lite lustigt i natt, hökl barnet i handen och handen på pannan, o se, snarkningarna avtog. Magi?

Trevlig nyårsafton alla!
Kram Skorpan

Svar: Ja, lite fin magi... kram :)
Esmaralda

25 H:

skriven

Hej! Kan du se om d händer någo positivt under 2016? Nyfiken:))

26 Mimi:

skriven

Hej!

Händer det något bra, glädjande för min del 2016??

kram och gott nytt år till er alla på bloggen!!

27 Susan:

skriven

Spännande läsning idag👍
Personligen hoppas jag att 2016 äntligen(!!!) kan va året då min stora kärlek finner mig😉 Precis som Jennifer skrev tidigare idag så har väntan varit lååååååång😇
Ja ja den som väntar på gott....

Nyårsbubblorna ligger på kylning o jag önskar er alla ett riktigt Gott Nytt 🎉

Svar: Den du väntar på kommer ... och närmar sig... kram :)
Esmaralda

28 Angeli:

skriven

Vilket jobb du gjort ES!

Njuter av dina reseinlägg med alla tokigheter o vackra foton! Tack för att u delar med dej!

Nyårsfirandet här blir lugnt o tidigt isäng då maken ska jobba imorn. Lite gott ska vi äta i alla fall. :)

Ett gott nytt år önskar jag dej o hela din familj! <3
O Gott nytt år ALLA här i bloggfamiljen! <3 :)

Svar: Stor nyårskram :)
Esmaralda

29 Gott nytt år:

skriven

Hej Esmaralda! Ser du om det blir någon flytt för mig nästa år och nytt jobb???

kram

30 Livsturisten:

skriven

Intressant att få läsa om allt det du "ser" och jag försökte ivrigt "hitta" mig själv där i någon rad men inget ser ut som mig där. Något jag verkligen längtat efter har nu hänt mig allafall och jag kanske äntligen kan få mitt efterlängtade lugn o ro o kärlek i mitt liv. Du "ser" nog vad jag menar just nu gissar jag. Men jag kan inte låta bli att tänka "finns det nån hake ändå"? o samtidigt tror jag mig veta att det ju inte gör det. (vad det gäller den glada nyheten) Lita på min intuition är jag ju dålig på. ;)
EN fråga ändå som jag hoppas du kan ge mig svar på... är det "upp till mig nu eller ska jag avvakta ännu mer"?
Ett riktigt gott slut på 2015 önskar jag dig! och en ny härlig start på 2016! Kramar!

Svar: Sök inga hakar.. bara njut.. kram :)
Esmaralda

31 CA:

skriven

Gott nytt år! Till alla.
Efter regn kommer solsken till er som får ett mindre bra år och till er andra, rid på vågen, när den kommer :)
Kram

32 Anonym:

skriven

Gott Nytt År kära Es och alla som läser bloggen. 🎉🎉🎉
Har UL fått mitt brev ? Positivt eller negativt? Ses vi Kommer jag möta min soulmate nästa år ? Kan det vara P. Känns som det är dags nu för mig och hitta någon som vet vad jag behöver och älskar mig för den jag är. Jobbbrevet måste bli bra och ge framgång så jag kommer vidare.
Kram
💜 💜 💜

33 Skrållann:

skriven

Hej!
Jag älskar att läsa din allmänna spådom inför kommande år. För min del har de flesta frågor och inlägg här handlat om mina avsaknade känslor för min man och vad jag ska göra i livet, byta jobb eller studera?!
Jag har alltid jobbat i vården med människor på ett eller annat sätt. De senaste åren har jag haft ett förtroendeuppdrag som jag inte känner mig bekväm med längre. Tänkte länge att jag ska bli socionom men då måste jag läsa dryga fyra år för att göra det som jag nästan hör idag och vill komma bort ifrån. Har nu under min julledighet kommit fram till att jag vill läsa till florist och drömmen vore att en dag ha en egen liten blomsteraffär. Jag band ju trots allt min egna brudbukett för snart fem år sedan....
Mina känslor i mitt äktenskap har minskat otroligt under de senaste två åren och det upptar den största tankeverksamheten. Vet inte hur det kommer bli och hur länge jag kan ha det så?! Det har blivit så som jag sagt att man inte kan ha det, att man lever ihop endast för barnen och att han inte skulle ha något socialt liv om jag försvann.
Ser dock fram emot 2016. Avger aldrig några nyårslöften men jag ska jobba på att bli tydligare och göra mera saker som jag tycker om.
Nu ska först anmäla dottern till sommarens teateruppsättningar i en av Smålands sagovärldar och hoppas på att hon kanske har turen att bli antagen?!

Stor kram till er alla och ett riktigt gott nytt år!
Kram❤️

34 Anonym:

skriven

Tänker M på mig ibland och saknar mig ? Ska jag skicka gott nytt år till honom. Saknar han så otroligt mycket så här när det blir nytt år. Gör det mer skada eller nytta. Han kanske inte är där än och har lugnat ner sig. Känns som hans äktenskap förstör hans själ och lycka.
💜

35 Fjärilsvingar:

skriven

Hej Es!

36 Anki:

skriven

Godmorgon Es !

Tack för det gångna året !
Har varit som en spännande resa
att din blogg få läsa ;-)

Tack för din inspiration och alla dina goda råd
till oss tvåbenta ..och fyrbenta

Ha en härlig sista dag på året !
Et riktigt GOTT NYTT ÅR !

Kram o puss på nosen till MG !

Kram Anki

Svar: Stor kram o allt gott inför nya året :)
Esmaralda

37 K:

skriven

Dette var mye spennende lesning. Fantastisk hva du ser. Jeg har flere ganger i år fått god hjelp av deg, og det du skriver stemmer, hele tiden!!! Tusen takk for all god støtte. Jeg kjører en rød liten bil, men håper at jeg vil holde meg på veien. Tusen takk for mye spennende og interessant lesning i året som snart er gått. Nå vil jeg ønske deg et godt og fredfullt Nytt År, Esmaralda. Jeg vil også ønske alle her inne et godt Nytt År!

Svar: Stor nyårskram till dig och de dina.. :)
Esmaralda

38 Oxelina:

skriven

Härligt att få läsa vad du fått till dig om kommande året. Ska bli kul om någon som känner igen sig sedan kan berätta hur det gått för dem, att jag skrattade när jag läste om två klockor...tänkte at det har väl ingen...men nå jo varför inte?!

Strax iväg på bröllop, bonussonen skall gifta sig idag !! Fatta vad nervös jag är och hur kul det samtidigt är, mycket jobb sista dygnet inför detta. klockan sex i morse stod jag och gjorde såsen till maten, men fy vad kul det skall bli!!!! Han är som min egen son så jag är nipprig...har inte tid att vara framför datan men var tvungen att gå och lugna nerverna lite :)

Nu önskar jag er ALLA ett riktigt Gott Nytt år!!

Svar: Oh så roligt... till lycka för bonussonen... och vilken underbar mamma du är som ställer upp och fixar... ha en riktigt oförglömlig nyårsafton nu.. kram :)
Esmaralda

39 Fjärilsvingar:

skriven

Hej Es!
Oj nu gick det iväg utan jag hann skriva något.
Så spännande läsning!
Är glad för alla som hittar kärleken, får barn o får hopp i jobbiga stunder.
Ser du något för mig för 2016?
Kram

40 Carolina:

skriven

Vad kommer hända 2016 för mig ser du nån varning kommer min son alltid ha epilipsi eller kommer den växa bort. Så önskar jag er alla en riktig gott nytt år.

Svar: Det växer sakta bort, ser det ut som.. kram :)
Esmaralda

41 Anonym:

skriven

ser du något inför 2016 år?

42 A:

skriven

Tror du det blir min tur att hitta kärleken 2016?

43 Anonym:

skriven

hänt något fålih 2016 år för mig? hoppas på något bra.. var min framtiden är så hemlig?

44 W:

skriven

ThereseC: För att få ut det bästa av horoskopen ska man läsa tecknet för den ascendent man tillhör, dvs inte det soltecken man tillhör. Ascendenten sätter hela horoskopkartan med dess hus och planeternas placering och inverkan i olika områden av livet. Ascendenten finner man genom klockslaget man föddes på.

Agnes: Kul med boken. Berätta gärna om den sedan, om den ger något.

Tack Es för sammanfattningen av nästa år. Sorg och glädje, precis som livet är.

Själv känner jag inte igen mig i någon av spådomarna ännu i alla fall men vet att våren blir tuff så det är med blandade känslor jag går in i det nya året.

Ett riktigt gott nytt år tillönskas Er alla!

Kram

45 Anonym:

skriven

Hej!
Blir det han och jag någon dag?

Kram❤️

46 Anonym:

skriven

vad är det orsak att kan inte ser min 2016 år?

47 Carina:

skriven

Gott nytt år🔮!
Haha 50 årig kvinna känner att det måste vara jag👍💕. Väntat i 14 år, på att rätt man ska komma.
Kram

48 Anonym:

skriven

min framtiden har blir så dölja nu?

49 G.H:

skriven

Holy smoke, redan nyårsafton!
I det stora hela är jag nöjd med året som gått:) skaffade barn - vilket var så mycket större än jsg kunnat föreställa mig, och har verkligen tagit vara på bebistiden ovh levt i nuet - vilket jag tänker fortsätta med!

Ett stort kliv framåt låter bra annars, hoppas jag är inkluderad;) och ett till barn 2016. .. Hoppas bli gravid igen, men gör inget om barnet ploppar ut året därpå;)

Tack snälla fina Esmaralda för detta år!! Din blogg är bäst 💜

Kram och gott nytt år!

50 Anonym:

skriven

Hej kära Es kommer min jobbdröm bli sann under nästa år ? Har UL läst mitt brev. Positivt eller negativt från hpnom.Kram 💜

51 Cecilia:

skriven

Superintressant att läsa! Grattis till de som finner den stora kärleken! Själv så dröjer det förmodligen ett bra tag innan jag finner den. Men det lär väl ske lite annat kul på vägen :) Till er som fick en varning så hoppas jag att ni sätter det på minnet, skriv gärna upp det för det kan vara så lätt att glömma!

Ez, tror du att det kan "slå gnistor" mellan mig och han? Vad tycker han om mig? Eller är det kanske för tidigt att veta?

Önskar dig och alla i bloggfamiljen ett gott nytt år! Kramar

52 Jessica:

skriven

Hej Es! Kommer jag hitta kärleken 2016?
Gott nytt år på dig!

53 Jessica:

skriven

Hej Es! Kommer jag hitta kärleken 2016?
Gott nytt år på dig!

54 Anonym:

skriven

God morgon! Kan man i dina seanser få ett personligt årshoroskop för 2016? Har du fullt upp nu på resan så man bör vänta med att boka seans till du kommer hem?
Önskar er alla ett Gott Nytt År!

55 Made in Sweden:

skriven

Hej es
Hoppas ditt o MGs 2016 blir kanon med mycket glädje o kärlek!!!
Finns det chans att jag blir lyckligt kär under 2016? Ser du något annat om mig eller för mig?
Tack för att du finns Es!
Kram

56 Anonym:

skriven

Hej Es!
Jag har nästan gett upp om kärleken, svårt att tro att någon bara skulle vilja ha mig. Barn är för sent för mig, det smärtar mig att jag inte fixade till det själv. Men nu går det inte att göra ngt åt det.
Ser du någon romantisk date el något för mig?
Kram

57 Pia1:

skriven

Gott nytt år alla ♥

58 Anonym:

skriven

Hej Es!
Kan den gråa hunden vara en katt?
Frågar därför när du spådde mig så såg du hundar ist för katter.
Kram o kärlek

Svar: ja har jag gjort det misstaget en gång så kan det ske igen... kram :)
Esmaralda

59 Anonym:

skriven

Hej! Kan du se om det händer något positivt 2016

kram

60 Anonym:

skriven

Hej Es! Blir det någon flytt nästa år för mig???

kram

61 Nyårsanonym:

skriven

Gott Nytt År underbara Es!
Jag ska visulera o det andra vad det nu heter. Jag vill inte ge upp än.. Kan det lyckas?
Kram

62 Anonym:

skriven

Hej! Kommer jag att få något svar från vuxenutbildningen??

kram

63 tessiebessie:

skriven

God nytt år till dig Ezmaralda
Jag önskar dig ett fantastiskt 2016 :)
ser det ut som att jag möter kärleken nästa år och kan du säga något om hur han ser ut?
Gott nytt år till er andra också :D

64 Anonym:

skriven

Hej Es!
De senaste åren har varit tuffa men jag har klarat mig igenom dom., Det är tydligen väldigt lätt för somliga att trampa på mig., Har iaf blivit lite bättre på att säga ifrån. Ska jobba mer på det.
Kan mitt 2016 komma att bli bättre ?
Gott slut o Gott Nytt År Es!'
Kram

Svar: ja nya året blir bättre... kram :)
Esmaralda

65 55:

skriven

Vad bra skrivet ez. Hoppas jag är med de som träffar kärleken femtio plus. Du som fick en varning 17 juli. Se upp då och bjud in vänner

66 Skorpan:

skriven

Åh tack Es :).
Kanske jag har någon talang då, väl gömd bara ;).
Ingen av spådomarna kände jag igen mig i, men ska väl ge mig en seans i nyårsklapp, lite framåt i tiden då året kommit igång. När skulle du till Island? Tänkte kanske att det stället kunde ge något extra!? Om jag nu orkar vänta förstås ;).
Kram Skorpan

Svar: Mitten på februari far jag dit... ska nolla där är tanken... fyller ju 40 eller vad det nu är :) och från Island blir det storhealing.. kram :)
Esmaralda

67 Sherin:

skriven

Intressant läsning.

Hur ser det nya året ut att bli för min del? Ser du om något särskilt sker och i så fall inom vilket områden?

Gott nytt är finaste esmaralda ! :)

68 Anonym:

skriven

Intressant läsning.

Hur ser det nya året ut att bli för min del? Ser du om något särskilt sker och i så fall inom vilket områden?

Gott nytt är finaste esmaralda ! :)

69 Jessica:

skriven

Han som jag gillar kommer jag och han att börja prata och kommer det att leda till något mer än bara vänskap? Jag vet att jag och han har en sak gemensamt. Men kan det bli så att vi blir något mer än vänner och kommer det att hålla? Jag vill veta vart och när vi kommer att träffas och prata. OM det kommer hända. Nyårskram till dig Es! :)

70 Adad:

skriven

Hoppas det blir ett fint år för oss alla.

Ser du kanske hur det nya året blir för min del? Något speciellt?
Ägor nytt år till alla bloggvänner, hoppas ni har en fin kväll.

71 Anonym:

skriven

Hoppas det blir ett fint år för oss alla.

Ser du kanske hur det nya året blir för min del? Något speciellt?
Ägor nytt år till alla bloggvänner, hoppas ni har en fin kväll.

72 Moddan:

skriven

Hej Es!
Vill han att jag ska tänka på honom? Han vet ju precis var han har mig.. Berör det honom i hjärtat ?
Önskar dig en underbar Nyår samt ett Kärleksfullt o Romantiskt År❤️❤️❤️

73 Judit:

skriven

Det är alltid spännande med ett nytt år. Nya planer, nya löften, nya förhoppningar...
Önskar dig och Nettan Gott Nytt 2016! Kram Judith

74 Mariao:

skriven

Ok, tack för svar!
Gott nytt år och god fortsättning:)

75 Cissi :

skriven

Jag hoppas 2016 blir bättre än dem två åren som varit. Nu SKA det bli förändring!

Gott nytt år till dig och alla andra som läser! Kram

76 Helena Ir:

skriven

Tack för årshoroskopet! Världen är orolig..och att
det kan bli mer av den varan,det förstår jag..
Inom bloggfamiljen,önskar jag allt gott till alla,
kärlek till de som väntar..bättre hälsa till de
sjuka..glädje helt enkelt!

Mitt år 2015, har varit ett helt okej år..året har
givit mig mycket glädje och jag har spridit en del
själv..jag känner inte igen mig i någon av
personerna som ska möta sin kärlek nästa år,men
vad vet jag..året kan överraska :)!
Jag blir glad om jag orkar med det jag företar mig
nästa år och att jag får fortsätta göra människor
glada!

Så önskar jag alla i bloggfamiljen ett riktigt
underbart Gott Nytt År 2016..

En stor varm kram till dig Es..och pussen går till
Mannabonne Glenn :)

77 Liverpool:

skriven

GOTT NYTT ÅR!
Hur ser det ut med ekonomin i världen för 2016 och hur klarar sig Sverige?

78 Melody:

skriven

Hej E. Vad tycker/känner han för mig? Kram

79 Bolla:

skriven

Åhhh håper det endelig er min tur til å møte den store kjærligheten i 2016 💜 Jeg er klar og jeg håperr han er det også ☺

Og så håper jeg de som har fått advarsler leser bloggen i dag og mange av oss har også mye fint i vente ☺

Ønsker dere alle på bloggen et riktig godt nytt år!! 🎉🎉

Klem Bolla 💜☺

80 Anna:

skriven

Ja, det var spännande läsning! Inget av det mer personliga rörde mig såg jag snabbt om jag inte börjar använda klänning eller byter hårfärg.....men det känns högst osannolikt ;)
Hoppas dock djupt och innerligt att nästa år kommer med någon sorts förändring och att jag får tummen ur arslet och gör något.

Gott nytt år och kram till alla :

81 Carina ST:

skriven

Spännande att läsa om det kommande året. Hoppas att de berörda känner igen sig och kan förebygga det som går att förebygga. Och härligt att läsa om allt det positiva som ska ske för några i bloggfamiljen.

Tack för tipset om Mosekoden, Agnes. Den står i min bokhylla oläst. Nu blev jag väldigt nyfiken på att läsa den.

Esmaralda, ser du något positivt för mig det kommande året? Kanske byte av jobb? Kärlek? Eller annat? 2015 har varit ett tufft år och flera år har varit som ändlösa uppförsbackar på många sätt. Skulle vara så skönt om något började landa på något vis.

Ikväll ska jag ha ett alldeles eget nyårsfirande. Och det blir riktigt skönt. Jag värdesätta tid för att summera det gångna året och att fundera kring vad jag vill i det nya. Och tack vare Agnes så blir det nog filmen Mosekoden som jag ser ikväll.

Gott Nytt År till alla i bloggfamiljen!
Kram, Carina ST

82 Drutten:

skriven

Hej!

2015 var både fyllt av glädje och sorg. Också ett oroligt år i världen. Nu hoppas jag att 2016 kommer att bli ett fint år för mig och min familj. Hoppas att jag kommer iväg på någon eller några resor som är tilltänkta. Har många funderingar då det gäller kärleken, hur jag ska göra.

Sen önskar jag att vi alla kan stå upp för en bättre värld. En ödmjukare värld!

Gott Nytt år till dig och de dina Ez! och Gott Nytt år till alla i bloggfamiljen ! Kram

83 ThereseC:

skriven

Till W: Men då är jag ju stenbock! Jag vill vara jungfru. Jungfrun ska ha ett fantastiskt 2016! Jag vill ha det fantastiskt. Men det kommer jag nog få också. I alla fall om det fortsätter så här. Jag har haft det väldigt bra det senaste :D

kram ThereseC

84 Lilleba:

skriven

Jeg vil ønske alle her på bloggen og spesielt Esmaralda et velsignet 2016. Måtte det gå så bra det kan for oss alle i året som kommer ! Bloggen har jeg lest hver morgen i året som har gått, og det kommer jeg til å fortsette med. Godt Nytt År !
Kram fra Lilleba

85 Anonym:

skriven

Tror du fler i bloggfamiljen än de du nämnde nu finner kärleken kommande året?

86 Maria:

skriven

Hejsan!
Det låter intressant! Man undrar om man är med på något där.. Fast jag har redan träffat min kärlek som jag hoppas mycket på( fast det kan ta tid innan vi är där jag vill) och barn var det väl inte tänkt att det skulle bli mera av..
Jag hoppas på nytt jobb och resor nästa år! Ser du om det blir något av detta?
Gott Nytt År önskas av
Maria till alla ⭐️⭐️⭐️ Kramar

87 Louise:

skriven

Det jag är mest orolig över är att IS kommer anfalla fler städer i Europa även Sverige. Det är helt vanisnnigt att man inte får vara kristen i denna världen. Har sett och läst vad IS gör mot kristna. Ska man vara rädd för att vara kristen? Nu är jag ateist så...

Jag hoppas att mitt 2016 blir bättre än detta året. Och att min sambo får jobb. Att vi får flyttat och att jag får gå ner i vikt haha Att jag får börja rida och att mina barn får börja spela fotboll eller rida vad de än vill..
Blir 2016 bättre ekonomiskt och allt det där?

Ha en jättebra nyårskväll.

Gott nytt år.

Kramar

88 Linnean:

skriven

GOTT NYTT ÅR 🎉🎊
Håller med Lisa...mer njutning och lust åt alla och envar 😜
Intressant att läsa om spådomen! Hoppas allt positivt slår in! Själv önskar jag bara mer energi och bättre hälsa! Samt att det händer lite positivt med min "udda fågel" Känns det så, Esmaralda? Eller ska jag vara beredd på mer "katastrofer" i kärleksväg?
Solen skiner, mat ska fixas och tyvärr spås...snö! Vid klar sikt har vi en fantastisk utsikt ända till Lund när fyrverkeriet brakar loss annars. Önskar dig Es med din älskling och charmtrollet MG en fin afton och ett härligt nytt år samt stort tack för allt du gett under det gångna året! Alla andra på bloggen får nyårskramar och en rejäl skål! 🍾
Kramar.../Linnean 🌺

89 Lila:

skriven

Hej Es!
Vilket jobb du gjort för oss här i bloggfamiljen!! Tacksam för att du finns för oss här o lyssnar på våra tankar o funderingar.
Känner mig lite ledsen o nedstämd o har svårt att släppa taget...
Vet att positiva tankar o känslor är bättre för mig, men det är svårt ibland. Jag ska ju på middag ikväll så jag får ju skärpa till mig!
Jag tänker o saknar T så mycket! Finns det chans att han skulle kunna bli kär i mig o älska mig?
Gott Nytt År!
Önskar dig allt Gott o Fint Fina Es!
Kramar i massor

90 Nettan:

skriven

Ser det ut som jag träffar kärleken under 2016?

Gott nytt år!

91 mollyd:

skriven

Hej E

Vilket år! Har jobbat och jobbat och bytt jobb. Miste min älskade vovve i mars och saknaden är stor. Hon är hos mig det vet jag. Känner hennes lukt så starkt ibland.
2016 då -- kärlek? Ny hund? Kommer det gå bra på jobbet?

Önskar dig ett gott slut och en fin början på 2016
Kram

92 Lavena:

skriven

💞GOTT NYTT ÅR!!!💞

Och ett STORT TACK, från djupet av mitt hjärta, för allt stöd Du bjudit under 2015 och tidigare!

Det har varit ett helvetes tufft år! Och inte är det räkmacka nu heller, men vad fan skulle livet vara om man hela tiden hade medgång och roligt..? Det är de svåra stunderna som lär oss uppskatta de ljuvliga!

Jag har tre underbara ungar! Friska och glada, bråkiga och stökiga, matglada och duktiga i en salig blandning - helst i olika faser var och en också, allt för att mammas gråa hår ska göra henne ÄNNU äldre😂

Helt enkelt: jag har välsignats med tre NORMALA barn! Yeay!

Idag kommer de och deras pappa hit och firar nyår! Jag har bestämt mig för att JAG låter dem ha en naturlig och kärleksfull familj! Vad deras pappa väljer att göra får stå för honom! Då ser ungarna VEM det är som kör med raka puckar och älskar dem villkorslöst...

Skiter högaktningsfullt i vad ANDRA anser att jag bör göra - typ syrran som har advokat att föra sin talan i fråga om HENNES BARNS bästa, och den som blundar och tiger när hennes man i fyllan och villan bankar skiten ur ungarna, vilket för övrigt alla andra också blundar för, HAN är ju Guds gåva till mänskligheten, bara lite svårt att hålla sig nykter och tåla spriten - inget att tjafsa om...

Jag har talat om för äldsta grabben att han kan ringa mig vilken tid på dygnet som helst, och han vet att jag kommer, just nu känns det som om det är allt jag KAN och ORKAR göra! Tar jag upp det är JAG fan själv, otacksam och elak, så jag håller mig för mig själv! Blir inte heller inbjuden, så det kvittar...

Vi har landat och trivs bra! Livet börjar återvända till normala gängor och jag tror faktiskt att ungarna mår bra och inte har tagit någon skada av detta!

Jag är uppriktig mot dem på socialen och jag har talat om för barnen att de får ringa till någon av handläggarna närhelst de önskar, utan att någon informerar vare sig mig eller deras far om saken!

Maja hade ringt upp ena handläggaren och ursäktat sig - efter lång och talande tystnad, när hon presenterat sig som HANDLÄGGARE PÅ SOCIALKONTORET☺️ - med att hon ringt FEL! Orsaken till detta samtal var att handläggaren skickat ett sms där det stod: "Ses klockan 18.00! Annika" *LOL*

Fatta att ungen grubblade på vilken Annika som eventuellt kunde bli hennes "nya" mamma!!! 😂

Måste beundra initiativtagandet! Säga vad man vill om det barnet, blyg och oföretagsam - det är hon INTE!

Läste om kvinnan som vann en seans av dig, och den underbara kvinna som skänkte den, och jag insåg hur otroligt välsignad jag är! Jag har ta mig fan inte ett skit att gnälla över!!!

Hoppas verkligen att livet åter börjar för dig, Mårran! Jag beklagar djupt din förlust, som känns närapå ogripbar för mig! Kan inte ens föreställa mig sorgen, och tänker inte förolämpa dig med ord om tröst eller förståelse, jag är inte i position att göra det, mina sorger är alldeles för triviala för att kunna jämföras!

Jag bara ber för att du finner ny glädje och livsgnista...❤️

Hela bloggfamiljen tillönskas ett Gott Nytt! Slänger med ett TACK även för ERT stöd! Det betyder så mycket att ha någon som delar ens värderingar och tror på de större tingen i Universum, när man står helt utan de här bekantskaperna på Jorden!

Jag betraktas nog som en Alien av min omgivning, jag vägrar pressas in i mönster och mallar! Jag vet vad JAG tror på och har baske mig rätt att göra så! Jag talar ALDRIG om för min familj eller vänner vad DE ska tycka och tänka eller hur DE ska göra!

Har kommit fram till att det nog är just detta som gör mig mest annorlunda, lätt att kritisera och lite hotfull...

Man vet inte var man har mig, trots att jag är den som är LÄTTAST att tyda: "Jag accepterar dig hurdan du än är!"

Ser med stor nyfikenhet och glädje fram emot detta nya! Ska börja blogga igen framöver, måste bara bli på det klara med att ALLT mellan exet och mig verkligen är BAKOM!

Jag har krävt att vi inte talar mer om det som varit tidigare - när huset blev sålt sa jag ifrån att ALLT gammalt ÄR gammalt! Jag gav honom utrymme

93 Lavena:

skriven

Såg i moderationen att hela min kommentar inte kom med...

Vet ju inte om det verkligen blir så i bloggen sen, men vill ändå inte chansa, eftersom jag frågade om en sak som är viktig för mig - men främst gäller mina barn...

Det är ju så, att deras pappa hela tiden pratar vitt och brett om polisanmälan av mig.

Barnen är inte bekväma med det här! Jag håller truten och vägrar diskutera, men jag har en känsla av att detta är ett ämne som luftas grundligt i barnens närvaro...

Jag har inte blivit kontaktad av någon och jag tror ärligt talat inte att de skulle ha något att "sätta dit" mig på, men det är ju inte roligt att leva med detta hängande över sig!

Undrade bara om Du såg något särskilt kring detta...

Massor med kärleksfulla och gosiga kramar💞💕💞

94 Anonym:

skriven

Gott Nytt År! ✨✨✨

17 juli, är den varningen till mig? Eller en annan med svart hund, kort hår och glasögon?

Stor kram och ett härligt nytt år till alla ❤️

95 Carina ST:

skriven

Skriver igen och har en fråga för min systers räkning. Hon har en mycket svår relation till sin vuxna son. Han är destruktiv och igår tog han strypgrepp på henne och slog henne. Jag har varit mycket bekymrad över hur det ska bli kring honom. Och nu är jag också rädd att han på allvar ska skada min syster eller sina syskon. Ser du något kring detta Esmaralda? Kommer han att söka och få hjälp? Är han ett hot mot sin mamma och syskon på allvar? Jag känner så starkt med min syster. Det är så fruktansvärt det hon får uppleva med honom. Och jag önskar ju att han ska få hjälp både för sin egen skull och för deras. Det är nyårsafton och du kanske inte svarar på frågor idag. Det förstår jag. Men det här gjorde mig både rädd och förtvivlad.
Kram, Carina ST

96 Lavena:

skriven

Jag igen;) Ville bara säga att jag inleder 2016 med att börja blogga igen!

www.jaglavena.blogg.se

(Är det inte ok med Dig Esmaralda att jag lägger ut adressen här, så bara ta bort den här kommentaren!)

97 ann:

skriven

gott nytt år till dig med. 2016 blir blandat för mig. fantastiskt samt sorgligt. vet redan det. bara jag får bli sambo och starta mitt företag med så är jag tillräckligt stark för resten. rökfri startar jag 2016.
kram ann

98 💕 Zoey 💕:

skriven

Gott nytt år på er allihop!

Jag hoppas ni får ett underbart slut på detta året och att nästa år blir lika underbart! 😊 Intressant att få läsa vad som kommer hända under de kommande året och jag hoppas att jag blir den som får träffa den STORA kärleken! 😍

Jag själv kommer ta de lugnt ikväll och fira nyår med min älskade syster och vi kommer äta trerätters middag och spela Bingolotto, har köpt två lotter var så vi hoppas på vinst. 😊 De nya året kommer börja med en liten sorg, då en av mina små älsklingar antagligen har fått lunginflammation och med tanke på hennes höga ålder blir de nog att veterinären tycker de blir bäst att avliva henne och de får jag väl hålla med om. Även om de blir sorgligt då jag har fött upp henne själv. 😢 Men de viktigaste är att hon slipper lida och hamnar på ett bättre ställe. Kram Zoey 💕

99 Erika/:

skriven

Intressant att läsa det du skrev i ditt inlägg denna dag. För varje du nämnde hoppades jag att jag skulle var en av dom men, men det var jag inte. Det var ju flera i bloggfamiljen som skulle möta den stora kärleken, bara och hoppas jag är en av dom. Nu har det gått 16 år och 7 månader för att var exakt. Nog vore det på tiden snart.

Gott Nytt År Esmaralda.
Önskar dig allt gott inför det nya året. :)

100 Z:

skriven

Har länge velat köpa en seans men aldrig riktigt haft råd då jag är student. Men ska nog göra det snart när jag lyckats få ihop lite :) Ser du om 2016 blir hyfsat bra i alla fall? Jag orkar inte vara besatt av B, mår inte bra av att tänka på honom hela tiden. Kommer jag över honom om jag träffar någon annan kanske? Gott nytt år på er alla!

101 Boudica:

skriven

Jag sållar mig till dem som inte passar in i dina beskrivningar. Även om jag nu önskar att jag var nykär på våren så hoppas jag ju att det inte är jag som slösar min tid på en sådan skrothög! ;) Men jag arbetar varken inom vården eller kör bil, så det är nog som tur inte jag!
Kärleken väntar jag fortfarande på, men han som är menad att vara med mig verkar ha virat bort sig bland alla dessa avtagsvägar (eller är det kanske jag!?) Kan bara hoppas på att han hittar rätt förhoppningsvis detta nya år.

Passar på att önska er ett riktigt gott nytt år!
Med flertal goda seanser som slår in, många intressanta bloggämnen, och förhoppningsvis en hel del gästbloggar!
Och även tack för alla svar, seanser och healingar!

Måste också lägga till mig i skaran som frågar om året!
Ser du om 2016 bådar mig något gott? ;D

102 Orolig:

skriven

Ja, jag ser inte alls fram emot nästa år, många helveten och trauman har jag fått kämpa mig igenom, men det här kan bli det värsta hittills.
Har inte kraft att slå tillbaka men jag har en plan B, vet inte om det är en bra plan eller ens en genomförbar plan, hoppas det inte behöver komma till det. Har en plan C också, den är hemsk, men fruktan för honom är värre.
Tar det aldrig slut? Hur kan det vara tillåtet för honom att terrorisera oss (och andra med för den delen) på det här viset? Blir så himla förbannad också, mest arg blir jag faktiskt på alla de runt omkring, som mjäkar och håller sådana as om ryggen.
Ja, jag hade ju tänkt beställa en seans sv dig, men jag mår så dåligt av allt det här att det är svårt att bara skriva ner frågorna...
Nej, något firande blir det inte här, snarare en sorgestund med stor bävan inför vad för hemskheter som väntar oss 2016.
Hoppas dock alla andra här i bloggen får ett fint nytt år!
Kramar

103 Susanne Amalia:

skriven

Underbara Ez...
Vilken härlig läsning .. näe det stod inte att en rödhårig quinna med en Appenzeller skulle hitta kärleken, bostad och vara nöjd med utbildningen... öppna en fantastisk rörelse som blomstrar och vara instruktör för polisarbetande hundar.. ;)
Flytta till det fina vita huset vid vattnet och skaffa lägenhet i Sälen ... Sälja sitt hus och få en utmärkt ekonomi. samt hitta nyckelen till huset..
Så Jag .... sänder upp en Khomloy med gammalt skräp som ska bort och en till med affirmation till universum ...
Ska gå ner till vattnet och släppa dessa i kosmisk kärlek till livet...

Jag är inte lika duktig som dig med jag kan se dig åka på en fantastisk semester under 2016... det är så vackert och du är vid ett tukostblått hav... Det finns någon intill din stuga som säkert har 45 i skostorlek.. han kommer och går i en cirkel omkring dig... han vill bara ha din uppmärksamhet och han vill visa dig något.. våga gå med och titta nästa gång..
Ditt förhållande med någon nära vän (kvinna) försämras men bara temporärt... det blir bättre och ni verkar försonas vid en utflykt...

Du träffar massor av intressanta människor ... detta år och livet flyter vidare... i kärlek...

NU finns det lite mer som jag skulle vilja berätta... men jag kan skicka ett mail.. senare
EllaBella hälsar så klart...

PS: han hörde av sig artigt och ödmjukt.. finns det potensial :DS

Kramar och kärlek ...
GOTT SLUT OCH GOTT NYTT ÅR..
nyårsglädjekramar... <3 <3 <3


104 sophia* Rött :

skriven

Kring inlägget: Var jag den tjejen i röd klänning? Nej jag tror inte det, men frågar för att veta!

Jag har en annan fråga. Jag pratade igen om hur jag kände, min oro och lite sådär. Kändes bra att prata ut, som vanligt. Han nämnde att han -har- varit förtjust i sin tjejkompis, och jag frågade om han fortfarande är det. Han sa nej. Jag undrar ändå om han gillar henne på kärleksviset eller om han bara känner för henne som vän!

Hoppas mitt nyår blir det bästa någonsin..

Kram och gott nytt år!

105 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Ser du om min kanin kommer stryka med snart? De är en vit dvärgvädur med blåa fina ögon och jag fick honom av min syster när jag fyllde 25 år då han föddes på min födelsedag. Vet han om att jag älskar honom? Gott nytt år på dig! Kramar från mig 💜

106 Skorpan:

skriven

Ja här sitter vi då åå akuten o väntar.. Eventuell öroninflammation på gång och då kan planerna för barnet gå i stöpet. Ser du om det är sjukdom på gång eller falskt alarm?

Kram Skorpan

107 Rebban :

skriven

Tack för en liten inblick i 2016. :) Ska bli spännande att hänga med även nästa år.

Tack för detta året Ezmaralda. Du är verkligen en helt underbar ljusängel.

Gott nytt år till dig och alla bloggläsare.

Ps, visst hade det varit kul med en stor fest för/med dig och alla som följer bloggen?

108 55:

skriven

Ez vad menar du med kortklippt hår? Är det nedanför öronen också.

109 Anonym:

skriven

Denna spådom har jag sett fram emot, spännande läsning. Lite otäckt med isis dock! Se upp ni som fått varningar o lycka till till er som lyckan kommer till.
Denna nyårsafton började inte riktigt som jag tänkt. Vaknade med en otrolig värk i höger skinka/ben, värken strålar o jag vet inte om det är ischias som spökar, kan knappt gå...måtte det bli bättre?!
Jag önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År o må lyckan vara med er alla🎉🍾

110 sense:

skriven

ha ha, oj vad jag har letat efter ett ärr i ögonbrynet! Finns inte!
Mycket glädje till oss alla för 2016 och tack för det gångna.

111 Jessica:

skriven

Kommer det bli jag och han under 2016 och kommer det att hålla? Gott nytt!

112 Ulrika:

skriven

Tack för det här året och för alla roliga, tokiga och kloka inlägg.

Som många andra här har jag länge väntat på kärleken och hoppas att 2016 är året jag har väntat på vad gäller det?

Esmeralda, kan du se om han är nära om våra vägar snart korsas?

Gott slut och ett fint 2016 till er alla!
Kram Ulrika

113 Anna.L:

skriven

Hej och Gott nytt år! :) " Jag ser särskilt en liten flicka som kommer ha problem med magen första tiden i livet.. men hon växer till sig och redan i tonåren blir hon någon att räkna med.. det visar sig att hon har en speciell talang och hon kommer bli riktigt känd. " - Den spådomen kopplar jag direkt till mig, har jag fel?? Passar bara för mycket in, kanske är fler som mig.

För Problem med magen har jag minsann länge haft sedan barnsben och som en liten flicka känner jag mig ännu!
Vill växa och utvecklas, inom mina teater/musik/dans talanger som finns alltid varmt om hjärtat. Livet är ett under, vad väntar jag kan man fråga sig!! Är ju endast tonåring och rödamattan/kändisskap känns avlägset just nu, speciellt när jag har magproblem. Fast samtidigt är drömmen och kändis grejen i mitt undermedvetna, alltid känt mig speciell och den meningen med mitt liv. Stor Kram!

114 Mirran:

skriven

Hej Es! Tack för fantastisk läsning. Och alla här som skriver, ger råd till varandra alla ni är fantastiska mot allt å alla här. Önskar er allt gott i världen.
Har förväntningar under år 2016. Hoppas allt blir lite lättare. Å att jag träffar kärleken efter 10 års ensamhet. Kram till dig Es och familjen och till alla som läser detta. Kram kram

115 Rädd:

skriven


Hej Es!Kommer 2016 bli ett sorgligt år för mig:( ser du någon varning i min familj?kram

116 Linda N:

skriven

Tack för detta året! Spådomen skänker främst hopp anser jag - och det är nog så viktigt i en värld av kaos.

Ser framemot fler storhealingar, reseskildringar och bus blandat med allvar. Längtar efter din bok (ska nog lyckas få plats med en till här hemma, utan att sambon behöver flytta ut från sovrummet;)

Skickar hejarop till Mannabone som är så duktig och kan sitta kvar på ett torg och för övrigt springa lös på de allra flesta andra ställen.
Tack för att ni förgyller min tilllvaro🍀

117 Destiny:

skriven

Gott nytt år!!Undrar hur mitt nya år blir ?kärleken osv .....💕

118 Jeanette:

skriven

Gott Nytt År till er alla underbara människor! Må 2016 bli ett riktigt bra år och att minst en önskning går i uppfyllelse ❤️.

119 Felicia:

skriven

Hur stor är chansen att min soulmate finns i år 2016?
kram

120 Anonym:

skriven

Under vilket sammanhang möter jag min kärlek?
kram

121 My:

skriven

Hej Es!

Ser du någon varning för mig under det nya året?
kram

122 Olivia:

skriven

Hej Esmaralda!

Du har siat att jag skall få tre barn med soulmaten som jag skulle träffat för något år sedan,men han har dröjt(avtagsvägar) av ngn anledning. Jag blir ju bara äldre:( och jag undrar verkligen om jag kommer få några barn eller kommer det bli försent för mig framöver...? då jag väntar på min soulmate som jag skall få tre barn med? Hoppas att du fortfarande ser att jag kommer få några barn i framtiden när min rätta dyker upp!
Gott nytt år alla
kramar olivia<3

123 Tanten:

skriven

Kära Es, tack för året som följt här på bloggen, alla dina svar och råd, och dina råd och varningar inom senaste seans. Skall följa dina råd på bästa sätt jag kan så jag kan växa som människa, och dina varningar skall hållas i alert minne och hoppas att universum snart tycker att jag kan få ett mer lättsamt år, kanske 2017.
Jag vill önska DIG och ALLA andra här på bloggen det allra bästa framöver och skriver gärna under med Lisa 23, för det behöver vi ju också.

KRAM och KÄRLEK till alla som vill från Tanten.

ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR.

124 Skorpan:

skriven

Härligt LAVENA!!
Kram Skorpan

125 Erika/:

skriven

Lavena= Förstår att det hänt en del i ditt och barnens liv, det låter också som det blivit till det båttre. Vad andra anser/tycker det är inget att tar någon större notis om, vi gör vad vi själva anser är det bästa i våra liv. Glad blir jag om du börja blogga igen.

Gott Nytt År till dig Lavena och dina barn!

126 W:

skriven

ThereseC: Stenbockar är hur bra som helst :) Samhällets grundpelare och med jungfruns noggrannhet och tjänstvillighet så kan mycket bli gjort :)

Gott nytt år!

Kram

127 Marie:

skriven

Ett riktigt gott nytt år till dig es och alla som läser din fantastiska blogg.
Tack för Alla råd under det gågna året
Stor kram

128 Yvonne (gammal kund):

skriven

Gott Nytt År!

Stor kram.

Yvonne

129 Alexandra:

skriven

Hej hela bloggfamiljen! En God Fortsättning önskar jag er alla.
Jag behöver er hjälp nu. Kan någon ge mig namnet på författaren till Moseboken så vore jag tacksam.
Kram & kärlek

130 Amanda :

skriven

Undrar lite om framtiden om du kam spå....

131 mina barn jag flytta eller ej.:

skriven

Hej kan du känna hur närmaste tiden blir flytt mina 2 barn och jag själv.....

132 Carina:

skriven

God fortsättning på året till er alla.
Intressant läsning som inger både hopp och oro men hur förberedd för livet kan man bli,, Rakt på sak var spådomen för året och det känns ovanligt ärligt och bra.Hoppas mitt liv blir lättare detta år som kommer både ekonomiskt och att min kärlek håller.,,

133 carina:

skriven

Hej! Kommer jag att få kontakt igen med mannen som finns i mina tankar hela tiden?

134 Frk kokos:

skriven

Hej söta, maila mig med info om spådom. Tack snälla, kramar

135 Karin:

skriven

Hej igen! Jag skrev till dig angående själsfränder på en annan sida! Det jag skulle vilja veta lite mera om är även om det känns tryggt med våran flytt eller om vi har flrhastat oss? Huset är sålt som vi bor i o det är nu meningen att vi ska bygga oss ett nytt hus! Handpenningen från köparna är betalt men det slutgiltiga blir först i augusti! Min oro ligger mest i varför mannen i den familjen verkade så osäker över allt? Medans hans fru var så nöjd! Tack på förhand!

136 Carina:

skriven

Trevlig fortsatt midsommar! Tittar in lite då och då alltid givande att läsa om livet på gott och ont men med fina råd emmellanåt. Oron i världen kryper inpå men försker se det fina i vardagen som man ändå har. Dela med sig och uppmuntra när man kan och om det önskas. Själv har jag en fundering om saker reder upp sig på mitt jobb har krånglat med chefsbyten mm . Det har blivit så slitigt och många sjukskriver sig av olika skäl.

137 NemoNemo:

skriven

Hej Ezmeralda.

Jag har frågor som jag ställt i huvudet i flera månader nu.

Hur kommer mitt nuvarande äktenskap fortsätta utvecklas?

Ser du mig föda mitt första barn snart eller kommer det dröja flera år till?

Kommer jag få ett jobb snart?

Och min sista fråga, är det någonting som sker bakom min rygg som jag bör veta om?

Massa kramar och gott slut


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: