Wild west....

 
Nu  vill Mannabonne Glenn OCKSÅ ha en häst... fast  en RIKTIG.. han mötte nämligen ett
ståtligt exemplar på stranden som gallopperade så vattnet stod i kaskader och själv stod han stum av beundran och gapade !!!  Och så satte han av i språng.. och gjorde sitt bästa för att ha samma imponerande stil och höga svansföring .. men hästen försvann runt kröken innan han riktigt hann med.... och sen dess spanar han och hoppas att detta  ståtliga djur ska dyka upp igen !!!
Kram & kärlek
 
 
 
1 Pia1:

skriven

Helt rätt Mannabonne, klart du ska ha en stilig Häst! Fast jag har landets finaste häst så du får be om en annan ;-)

Svar: Mannabonne suckar djupt och säger " Vill ha.... vill ha... vill ha... " kram :)
Esmaralda

2 Tanten:

skriven

Men han är väl ändå för härlig denne lille Mannabone Glenn.
Skickar en stor kram och puss till honom.

Kram

Svar: Massa Mannabonnepussar tillbax !!
Esmaralda

3 Pia1:

skriven

Helt rätt Mannabonne, klart du ska ha en stilig Häst! Fast jag har landets finaste häst så du får be om en annan ;-)

4 m:

skriven

Hej ez! Kommer jag o opereras? Kram

5 m:

skriven

Hej ez! Kommer jag o opereras? Kram

6 Mona:

skriven

Es:-under vilket sammanhang möter jag min livskamrat?
kram

7 sus:

skriven

hej
tok hund.... men skönt att vara hund och vilja ha en häst känns sunt.....
fick ångest idag känner på mig att något är på gång vad är de?

love sus

8 anonym:

skriven

Håller förhållandet mellan mitt ex och hennes nya partner?

9 sus:

skriven

hej
vad är det med mig nu?

love sus

10 Berg:

skriven

Mannabonne alltid på nya äventyr!, likt husmor sin..
Snart dags för mig att släppa hemmatryggheten. Har inte planerat så mycket, hoppas intuitionen inte sviker mig där borta och vill inte planera bort möjligheten till spontanitet. Ser det bra ut måntro?

Svar: ja du tänker så rätt... gå på din intuition, den är stark och bra och det kommer gå fint.. kram :)
Esmaralda

11 Jonkan:

skriven

Es, jag vet inte var jag ska ta vägen snart.
Jag letar och letar... kommer jag ta mig ett jobb snart? Är orolig.

12 Glad tjej:

skriven

Hej Es!

Vad bra att MG inte blev rädd för hästen! Hoppas MG snart får se denna hästen igen eller någon annan häst som han fattar tycke för! Då vet du vad MG spanar efter:) ahah nu kollar han efter hästen igen, kanske du tänker:) Men en egen gunghäst är inte illa det.

Romantik för mig? Ser du något?
Kram


Svar: Ja.. nu spanar han ju hela tiden efter hästar :) Sicken rackare !! Ja, det lär bli romantik för dig ganska snart.. kanske ingenting omfattande just nu men något i alla fall..kram :)
Esmaralda

13 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser du om mötet med den rätta sker i en vardaglig situation som på tex gymmet, jobbet eller så? Eller ser det ut att ske i en mer festlig miljö?
Kram

14 Timmar:

skriven

Hej!

Hoppas du kan se något kring detta E! Jag jobbar inom vården och vi har något som heter årsarbetstid. Grejen är så här... Att jag har jobbat en del i höstas och jobbat in mina minus jag låg på. I höstas hade vi mycket övertider och jag har ställt upp lite och jobbat över några gånger och även inte fått rast ! Men jag ligger ändå minus. Jag tippar när jag räknar att jag ska ligga på 8-16 timmar plyss ungefär ! Är även irriterad på hon som ska kolla det och hon har inte tid. vad är felet kommer dom hitta vad som gör att jag aldrig går pluss nu vill jag liksom inte jobba över mer för någon ... Känner mig utnyttjad och arg! Kommer dom hitta vad som blivit fel ?

Kram hoppas du ser något kring detta

15 Dahlia:

skriven

När jag var liten så fick vi barn åka pulka efter hästar och hunden den sprang vid sidan.

Es kan man fråga vad chefen tycker som mest om med mig? och minst? ;)


Svar: Chefen tycker om dig sådär allmänt.. du är positiv, smart och vänlig... kram :)
Esmaralda

16 C:

skriven

Gulle! :)
Kan du se vart jag träffar min blivande man? Eller har vi redan träffats?
Kram

17 Shadow:

skriven

Försöker åter igen.
Nu tror jag att jag lyckades kommentera på fel inlägg, osäker på vilket så jag ber om förlåtelse om jag postar dubbelt!
Denne Johan är intresserad av mig, men vad är det som gör honom intresserad av mig? Osäker hur jag ska formulera frågan, men vad är det med mig som han tycker om, som gör så att han attraheras av mig?

Svar: Det ser jag i inte så exakt men det handlar ju dig som helhet och vad du utstrålar... kram :)
Esmaralda

18 anonym:

skriven

Hej ez! Jag har ett dilemma angående mitt gymnasieval... Jag var helt säker på att jag skulle gå på skolan som finns i min hemstad, men sen hörde jag att R skulle ta samma linje men någon annanstans. Saken är att jag tror att hon kommer att byta tillbaka till vår hemstad och jag orkar verkligen inte 3 år till med henne... Så nu börjar jag fundera på att börja i V. Den skolan verkar bättre än den som finns här men här har jag alla mina vänner. Hur ska jag göra? Kommer vi att hamna i samma klass och skulle jag trivas i V? Kram

Svar: Det händer en hel del i mognaden på gymnasiet och det blir inte svårt för dig att tackla närvaron av R. Du ska välja den skola du VILL gå i - och vänner kommer du att få.. kram :)
Esmaralda

19 Anonym:

skriven

Åhh, det måste vara helt underbart och ha en sådan hund hemma.. Jag har alltid haft katter men börjat nu förälska mig i hundar..
Nu är jag kära ES skild på riktigt.. Tror du jag någonsin vågaraget i ngå ett äktenskap igen?
Kram

Svar: Ja, när den tiden kommer.. då kommer det också att kännas helt naturligt och det blir dessutom väldigt bra.. kram :)
Esmaralda

20 Anonym:

skriven

Kära Es!

Jag hoppas innerligt att detta obehag inte drabbar dig. Hu... Du måste vara stark som klarar att hantera sådana här påhälsningar.

Vill bara berätta att jag numer bjuder in min mamma ibland och jag tror faktiskt att hon hälsar på mig och dottern min. Du berättade att hon var rädd för att störa och skrämma mig...Vi liksom känner av en närvaro, och det känns gott.

Bävar nu lite inför nya jobbet och undrar om du kan se om det blir gott, eller om jag kommer att fara illa...?

Kram

Svar: Vad glad jag blir både för din och din mammas skull - och så roligt att du kan känna kärleken.. !! Detta är en gåva i sig.. . nya jobbet kan bli stressigt och knepigt periodvis men du kommer in i det och landar och det bli bra.. kram :)
Esmaralda

21 Vågen:

skriven

Hej Es!
Jag undrar hur min livspartners familj ser ut, typ hur många syskon han har & om båda föräldrarna lever?
Tacksam för svar!

22 Butter:

skriven

Vad söt han är lille vovven! Du kan hälsa honom att jag också längtar efter hästar :)
Kram

Svar: Ja du är ni två :) kram )
Esmaralda

23 Helena Ir:

skriven

Vilken ståtlig syn..jag förstår Mannabonne :)

Puss på nosen..och en kram :)

Svar: :)
Esmaralda

24 Resa:

skriven

Ser du några resor för mig framöver..
Kommer jag bosätta mig utomlands?

Kram:)

Svar: Ja, mycket talar för att du kommer att bo en period utomlands..kram :)
Esmaralda

25 Helena Ir:

skriven

Nu börjar jag se som små korta filmer i mitt huvud,
i vaket tillstånd..tidigare i glappet vaken o sömn.
Hur ska jag förstå..det kan ju lika gärna vara något
som hänt tidigare..

Idag såg jag t ex ett barn som fastnade med en gummistövel i ett vatten drag, ev en å.
Och en naken kvinna..(det var inte jag :) )

Tror det är svårt att förstå..

Kram :)

Svar: Ta emot det som kommer och stressa inte dig själv.. så småningom faller det på plats och du förstår,, en del i alla fall.. kram :)
Esmaralda

26 Klara:

skriven

Hej Esmaralda! Har H rätt? Playar han bara mig? Kram

27 Ha:

skriven

Hej Es!
Asså jag fattar ingenting??! Han har mitt nummer o ringer inte upp, ändå kommer hab förbi mitt jobb o stannar o pratar o säger att han vå förbi häromdagen o jag inte va på jobbet? Är han intresserad eller vad är det frågan om? Kram

28 m:

skriven

Hej ez! Kommer jag o opereras? Kram

29 m:

skriven

Hej ez! Kommer jag o opereras? Kram

30 tjejen:

skriven

Jag blir galen på de killar (dem är inte från Sverige) som tror att jag ska bli tillsammans med dem efter att ha träffat de i 2 min. Ser jag lättfotad ut eller vad är det frågan om?

Svar: de tar en chans på sitt sätt... och förstår nog inte riktigt att deras beteende har motsatt effekt... du ser inte lättfotad ut inte.. kram :)
Esmaralda

31 Oxelina :

skriven

Klart du måste få en häst, bara be matte köpa en till dig!!!!

Har känslorna bkblossat upp igen för min "kompus"?

32 Anna:

skriven

Min mobil verkar inte komma överens med din blogg för internet stängs ner jämnt när jag är inne här. Kan få skriva om en kommentar flera gånger. Händer även när jag bara läser också. Kanske ett tecken på att jag ska sluta med mina fåniga frågor :) Så nu ska jag bara vara nöjd över att en snubbe jag tycker är väldigt attraktiv även tycker att jag är attraktiv :) Är inte fy skam!! Även om det är lite slöseri att inget kommer hända ;) Iväg med dig nu och skaffa Mannabonne en häst :)! Kram :)

Svar: Men så konstigt att det blir så !! JOJO, Mannabonne hade mått om han fått en egen stor o ståtlig häst att leka med... kram :)
Esmaralda

33 m:

skriven

Hej ez! Kommer jag o opereras? Kram

34 Anonym:

skriven

jag håller med Mannabonne Glenn..hästar är verkligen vackra varelser..
Jag undrar fina Esmaralda om du kan se i vilket sammanhang jag och min tillkommande kommer mötas?
Kram :-

35 Patricia :

skriven

Gör ett nytt försök, Kan du se vad det är som hindrar mig att gå vidare i livet? Varför är det någonting som håller mig tillbaka? Varför kan jag inte släppa mitt förflutna med F? Finns det något ljus i denna tunnel? Kommer jag någonsin att börja leva för min skull?
Kram

36 Ha:

skriven

Hej Es!
Asså jag fattar ingenting??! Han har mitt nummer o ringer inte upp, ändå kommer hab förbi mitt jobb o stannar o pratar o säger att han vå förbi häromdagen o jag inte va på jobbet? Är han intresserad eller vad är det frågan om? Kram

37 Anonym:

skriven

Haha härligt ! Efter allt tjafs o skitsnack som varit sista tiden, så tänker jag gå på fest Lördag som kommer. Blir det bra o kommer han dit ? Kram pirr i magen

38 m:

skriven

Hej ez! Kommer jag o opereras? Kram

39 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser du om det händer mig något positivt snart?
Kram

Svar: Ja, det kommer att ske något positivt.. gör tydliga val och ha positiva planer i det lilla.. kram :)
Esmaralda

40 m:

skriven

Hej ez! Kommer jag o opereras? Kram

Svar: ja mycket talar för detta.. och du ska inte oroa dig... kram :)
Esmaralda

41 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser det ut som om jag redan har barn då mötet med den rätta sker? Eller talar mycket för att jag först får det när vi möts?
Kram

42 Anonym:

skriven

Kommer jag vinna han eller förlora han efter steget jag tagit...?:-))

43 Resa:

skriven

Tack Esmaralda för svaret:)
kram:)

44 Anonym:

skriven

Hej Es!
Tror du att jag o A kommer hitta tillbaks till varandra?
Tacksam för svar!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: