Den plågsamma döden....

 
Kanske har redan sett filmsnutten... eller valt bort den.... den har ju valsat runt en hel del på  på våra  Facebooksidor... hunden som lämnats i bilen utanför Ikea  och som räddningen kommer för sent till.
 
Somliga ska inte ha djur !
 
Och varenda sommar upprepas detta.. runtom i världen..... man undrar hur fan folk är funtade i sitt tänk !
 
 
 
 
Mannabonne Glenn tål ju inte värmen alls... och har sin egen lilla pool i trädgården
Eller så doppar han sig i havet....
 
 
Häromdagen blev han överhettad bara genom att leka med en boll i äldsta dotterns trädgård - och då fick jag   ta till slangen och spola av honom i iskallt vatten !
 
För oss människor kan det vara gott med en glass i  solen.... och du som uppnått mogen ålder kanske minns GB:s glassmeny för 40 år sen ?
 
 
 
På de tiden smakade glass som glass ska smaka ! Numera  smakar de mest kemikalier.
 
Fortsätt njut av sommaren.. ät mycket glass...skit i kemikalierna... men lämna aldrig din hund i bilen i gassande solsken !!
 
kram & kärlek
 
P.s.  Är du sugen på en omfattande spådom där jag besvarar alla dina frågor ?
 
Du är du välkommen !
 
Maila mig på: [email protected] och jag mailar all info tillbaka till dig om hur det fungerar och vad det kostar.
 
1 S:

skriven

Ja hur fan är folk funtade kan man fråga sig..

Idag bär det av mot Gekås, allas vår spådams stammishak - kan inte låta bli att skänka dig en tanke, Es ;) undrar även om du ser en träff mellan mig och den manliga fd. klasskamraten i sommar, tänker han fortfarande på mig emellanåt?

Kram!

Svar: Åhhhhh.. hälsa GeKås från mej !! Ja, en träff kan det mycket väl bli.. men då bör det planeras ganska snart.. inom ett par veckor.. kram :)
Esmaralda

2 Carina:

skriven

Usch!! Det borde vara skottoengsr på dessa djurägare😁😁. Hur kan/tänker man när man lämnar sitt djur i en bilbastu?

Är kärlek nära ? Kram

3 Hopplöst:

skriven

Godmorgon!

Får jag nya vänner till hösten vintern i min hemstad eller blir det någon flytt till annan ort? trivs inte så bra där jag bor men det kan ju bero på att jag är arbetslös och har en besvärlig granne.

kram

4 Gabriella:

skriven

Den gamla hederliga Top hat, den åt jag alltid när veckopengen räckte till. I annat fall fick det bli puckstången i vanilj, så himla god. I nödfall blev det piggelin om börsen var skral. Glassen för var verkligen mycket godare än idag.

Regn, blåst och kyla idag så något glassväder är det inte men är ju i alla fall ledig :))

Oro inför hösten här huruvida dottern får fortsätta sina studier eftersom hon inte tagit alla sina tentor så full poäng saknas. Får hon fortsätta sitt påbörjade program?

Kram

Svar: Ja, det ser ut som om det kommer en lösning.. kram :)
Esmaralda

5 D:

skriven

tänker han e.l på mig? Kommer vi prara?

6 Anonym:

skriven

Kommer ja o erik prata tänker han på mig hatar hab mig

7 Liten:

skriven

Visst är det så man ska aldrig lämna hunden i bilen och inte barnen heller ! Så många dödsfall i onödan :(

Men kära du kan du svara på en fråga....kommer mitt familjeliv att ordna upp sig nu när jag valt att bara låta allt vara som det är? Kommer ej att fråga eller lägga mig i mer...utan bara vara på sidan och tänka och lösa mitt inre med all den hjälp jag blir erbjuden! Hoppas kunna få ett svar i någon riktning för just nu känns allt så tomt men ändå rätt på något vis....biter ihop men vill lösa mitt liv till det bästa för allas skull...kram

Svar: Du har valt en strategi och ett förhållningssätt... och det kommer att ge dig svar och energi så småningom.. kram :)
Esmaralda

8 Browallia:

skriven

God morgon! Jag står över att titta på filmen. Jag blir så illa berörd av att se djur och människor lida, det räcket med att läsa om det fasansfulla. :'(

Nostalgi på hög nivå!! Trumma och Smuggler var mina barndomsfavoriter. När jag blev lite äldre var det Päronsplitt som gällde och jag samlade på bilderna som följde med. :)

Kommer min hyresvärd göra något åt stanken av kattpiss i trapphuset? Eller blir mina flyttplaner av?

Svar: Flyttplanerna ser ut att bli av !! Och det blir riktigt bra. Kram :)
Esmaralda

9 Anonym:

skriven

Du får ingen kännetecken på barför. Erik inte svarar mig?

10 A:

skriven

Hej Esmeralda! Fortfarande jobbet som gör mig osäker... Kommunikationen med andra kollegor är väl inte optimal, jag hoppas det blir bättre ...känner mig ganska mycket utanför... Har du möjlighet att se hur det går? Är det värt att stå ut? Tack!

11 Tunga dar:

skriven

Godmorgon! Ser du fortfarande ljusare tider för mig??
Hoppas att du fortfarande ser att det blir bättre tider för mig för dagarna känns tunga just nu.

kram

Svar: Ja jag ser helt säkert att det vänder och att det blir så mycket bättre.. sakta men säkert.. kram :)
Esmaralda

12 Anki:

skriven

Godmorgon Es !

Samma visa varje år...fattar inte att inte folk lär sig...men jag tycker det har blivit bättre i bland folk som griper in och faktiskt gör något !
Förra sommaren kom en kund in på sonens jobb och hämtade vakten och en hammare och gick o räddade en hund !
Var tvungen och googla din maträtt du åt igår..pappas peppriga kyckling den lät jättegod ! En rätt att prova framöver ;-)

Här har det gjorts smörgåstårta och inköpts bubbel för första ggr i mitt liv..ja nån gång måste jag ju prova
El-killen kom...och gick inte vart han klar inte..suck ..

Blåsigt men sol !

Kram Anki

13 Jossan :

skriven

God morgon! Ska snart upp ur sängen men det är aå svårt! Är så jäkla trött! Sista dagen jag börjar 9 imorgon så måste försöka få in rutin. Saker känns jäkligt jobbigt nu. Jag har tappat allt för gymnastiken för det går inte bra alls och det är inget positivt som jag får höra.. Igår började min bästa vän säga att han tycker inte att min kärlek verkar vilja vara med mig utan att det bara ska passa honom. Visst jag kan känna så med men jag vet att det kommer bli bra! Jag blev jätte ledsen men han var ärlig.. Idag kommer han iallafall hit ovh på fredag ska han sova här. Hoppas jag får nyckel till honom snart... Idag är det 1 år sen jag träffa honom för första gången! Tiden får snabbt...
Jag har en så stark känsla att jag bara kommer få killar när jag blir gravid. Vill egentligen bara ha flickor.. Stämmer min magkänsla?

Kram

14 Emmiie:

skriven

Kommer H att flytta närmare mig och få jobb på samma ort?

15 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Ja det är verkligen hemskt hur folk fortfarande kan lämna djur och barn i bil trots att vi blir påminda så mycket om just detta via media! Men det är bara att fortsätta sprida och påminna om just detta eftersom det fortfarande händer!

Esmaralda, set det långt kvar innan jag möter en riktig kärlek? Vaknade med en längtan! Blir det inom 1-3 år?
Kram

Svar: Den rätta kärleken kommer.. jag ser inte när men hoppas att det inte ska dröja så värst länge.. kram :)
Esmaralda

16 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag kanske tittar på filmen senare, tycker verkligen det är så hemskt! Men jag vet att man inte ska lämna varken människor eller djur i bil!

Saknar han mig något?
Kram

17 Rebecca:

skriven

Ja usch det är hemskt med människor som har djur men inte kan ta hand om dem :(

Dröjer det länge innan jag får barn? Ser du fortfarande 2-3 stycken, nått kön? kram :)

18 sus:

skriven

hej
usch,,,,
fy......
vidrigt......

Glassarna ohhhhh.....
älskar hjärtglassen.....

jag fattar inte vad det är jag skall komma till insikt med ...
ser du vad det gäller?

love sus

Svar: Nej, det är något som du själv ska få klarhet i som handlar om att du går vidare i livet.. kram :)
Esmaralda

19 Anonym:

skriven

Hej Ez,

Har en fundering. Den här killen som jag har lite kontakt med, kommer vi träffas? Han skrev att han vill.


Svar: Ja, om du också vill så träffas ni.. men det ska i så fall vara nu under närmaste framtiden annars rinner det ut i sanden.. kram :
Esmaralda

20 Skorpan:

skriven

Har inte sett klippet o tänker inte göra det heller. Samma sak hände här också, ja inte i grannskapet, o det blir åtal mot ägaren. Hoppas verkligen jag har lite mer mellan öronen den dagen jag har min vovve, o inte gör något dylikt... Det vore ju alldeles förfärligt..

Drömde om exet igen, som helt tog för givet att han visst får följa med oss i bilen, att jag skulle ta med honom. Drömmn fortsatte med att jag letade i en yrålåda o hittade ringar, liknade vigselringar, som jag först provade på det rätta fingret, men iom att exet var i närheten, provade jag på andra handens finger. Vill drömmen säga mig något, eller är det mina önskningar? Gud nej, inte gör jag om samma misstag en gång til ;)...

Idag ska jag lösa in gymkortet o får väl se hur länge det håller i sig? Är jag mer gjord för tyngre sporter, typ gym o kickboxing, eller skulle yoga o pilates sitta bra ihop med min lekamen? Är man mera byggd för någon viss sorts motionsform än andra? Någon som vet?

Önskar er alla trevlig dag, kram Skorpan

21 Lie:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag känner att jag tappat all arbetsglädje! När jag hör folk prata om hur de ska arbeta fem dagar i veckan så känner jag tristess! Jag tycker det är svårt eftersom man behöver arbeta och försörja sig! Kommer jag att hitta tillbaka till en arbetsglädje?
Kram

22 Dahlia:

skriven

Glassnamnen var det första pappa lärde sig i sverige!

Jag funderar på att åka till en vän i litauen för en festival, men jag velar, blivit lite sårad men endå känns det som om det är ett viktigt steg jag borde ta,... Kan du se hur resan skulle bli om jag åkte?

Svar: Ja, på något sätt känns det som om det är meningen att du ska åka.... och resan blir helt okey... någon besvikelser men också positiva ting.. kram :)
Esmaralda

23 Helena Ir:

skriven

Denna filmsnutt,hoppar jag över! Jag fixar inte
den..en sån djurplågeri!!

Jag älskar glass..de flesta strutglassar är mina
favoriter..Om glassarna var godare förr?
Jag har ett minne när jag var 7 år och vi åter
hade flyttat till Sverige,vi bodde tillfälligt på
ett ställe och där jag och min lillasyster in i
en butik som sålde allehanda varor.(Lite mycket info
för denna berättelse :) )
I varje fall så köpte jag mig där en röd/vit randig
glass som jag tyckte såg så god ut. Om den var god??
Nix..pix..vad den skull smaka vet jag ej..Men smaken
var som tandkräm :)!
Besvikelsen var stor! För landet jag hade bott i
några år,där var glassen så mycket bättre!! Detta
landet var Suomi-Finland! :)

Kram :)

Svar: Du kanske fick nån slags glass med polkakris smak ?? Jag har aldrig ätit glass i Finland... något jag måste tänka på vid nästa besök.. kram :)
Esmaralda

24 Skrållann:

skriven

Hej!
Ska ut med bästa vännen ikvällen;) Ser det ut att bli en bra kväll och kan vi vänta oss något extra av den?

Kram❤️

25 Anna:

skriven

Nä....usch....varken hundar eller barn i bilen!! Händer för ofta trots att det skrivs så mycket om saken! Har folk inget förstånd kan man undra!?

Här regnar det idag så jag ska försöka mig på att städa.

Kram :)

26 Lillan:

skriven

Kära Es i sommarvärmen!
Kan du se om jag kan få i ordning på ekonomin det närmaste?
Ser du om jag får bekräftat att jag har den diagnos jag tror att jag har? Kramar

27 Mareli:

skriven

Hej!
Är han kär i mig?
Kram

28 Skorpan:

skriven

Glassen ja, vad hände?
Har man glömt hur god glass tillverkas, har alla glasstillverkare, som gjorde god glass, dött ut? Verkar så... Fast det är väl så dyrt, att göra orddentligt idag, att det är olönsamt!? Synd, mycket synd, o äter det gör jag också :D... I stora lass...
Det skulle ske något positivt inom en nära framtid, i det lilla, har jag missat det?
Kram Skorpan

29 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser du mer studier för mig när jag är klar med nuvarande utbildning?
Kram

Svar: ja, så småningom blir det mer.. kram :)
Esmaralda

30 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Esmaralda!
Jo, jag har sett den filmsnutten och jag grät när jag tittade på den. Fattar inte hur folk kan vara idiot nog som lämnar kvar en hund i bilen eller ett litet barn heller för den delen. 😡 Själva klagar dom på värmen! Vissa ska inte ha varken hund eller barn!
Stackars MG! 😞 Kan tro att han tyckte det vad gott att bli ner sprutad med vatten. Själv har jag fått duscha mina kaniner då dom bara har legat och flämtat. Har till och med lagt in en kylklamp/en ner kyld flaska i burarna som dom kunde ligga emot men de blev dom mer skrämda för och valde själva att ligga en bit ifrån. Själv har jag inga problem med värmen så men lider mer för djurens skull. 😞

Jag undrar om jag får ett jobb via sökande eller via en praktikplats? Tack på förhand! Pussa MG från mig 😘 och en stor kram till dig!

Svar: Ja jag tror alla djur lider när värmen bli så intensiv.... det ser ut som om jobbet kommer vi praktik... en lång väg att gå kanske men i slutänden blir det bra.. kram :)
Esmaralda

31 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser du i vilket sammanhang han och jag kommer att mötas igen?
Kram

32 Carolina:

skriven

Hur stor chans har jag att möta kärleken innan året är slut, och kommer min minsta tal bli bättre innan skolan börjar? Han har fortfarande lite av bebis språk och ibland är det svårt att förstår han.försöker att läsa mycket mm är orolig att han bli retad i skolan.

Svar: Chansen finns att du möter kärleken ganska snar men jag kan ingenting lova.. jag ser kompisar omkring din son och det känns inte som om han kommer att råka illa ut i skolan.. kram :)
Esmaralda

33 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser han ut att vara kär i henne?
Kram

34 Anonym:

skriven

Kommer jag få studiemedel för min språkresa eller måste jag finansiera på ett annat sätt?

35 H:

skriven

Hej! Igloo glassen o sandwisch är ju bara godast!!😊
Är Micke någo intresserad av mig?
Kramar!

Svar: Ja, något intresse finns det allt.. kram :)
Esmaralda

36 Hoppfull:

skriven

Hej!

Kommer det in något nytt i mitt liv till hösten eller vintern.. nya människor, jobb, ny bostad t.ex??

kram

37 -:

skriven

Hur ser min framtida man ut? När Kommer han till mig?

38 Anna:

skriven

Nervös fast det inte är aktuellt idag....tror du jag alls vågar?

Kram!

Svar: Klart du vågar !! Kram :)
Esmaralda

39 Anonym:

skriven

Du inte ej spåra! Du undviker ju många frågor!!

Svar: Ja, det finns en hel del frågor jag inte svarar på för jag HINNER INTE svara på alla. Jag har ju faktiskt ett arbete också att sköta... och i den mån jag hinner svarar jag på frågor här på bloggen. Kram.
Esmaralda

40 bea:

skriven

Morrn

Ja fy så hemskt :'( Förstår inte hur informationen inte går in någon gång. Teflonhjärna? Finns ett klipp med en tjej som stänger in sig själv i bilen för att visa hur hundarna har det, utan vatten och med stängda rutor i gassande sol. Hon behövde nog massa glass efteråt. Min favvo i sverige, förutom Ben and Jerry, är Lejonet och Björnen. Deras pannacotta eller flädersorbe eller turkisk peppar eller :--D kanske ska skippa lunch och gå på glassbuffe ;-) vem ska jag ta med? Mörk eller blond? Tycker om dem båda och har svårt att avgöra vem hjärtat tycker om mest :'(

Svar: Ja och både mörk och blond är intresserade av dig också.... fast ingen av dem finns i din framtid.. dock ska man leva i nuet :) kram :)
Esmaralda

41 Anonym:

skriven

Du kan inte spåra! Du undviker ju många frågor!!

42 Anonym:

skriven

Hej!
Är min man otrogen?

Kram

43 Skrållann:

skriven

Hej!
För längre sedan skrev du att du såg något kring en flytt. Ser du om det närmar sig eller händer något annan förändring?

Kram❤️

44 Anonym:

skriven

Vad bra att veta. Kan du då vänlig svara på mina frågorna?

Svar: Det funkar inte så. Om alla ställer krav att jag ska svara på just deras frågor.. då måste jag besvara ALLA frågor.. och det funkar alltså inte. Jag tänker inte ha några krav på mig när det gäller vem jag svarar - det får bli som det faller sig.
Esmaralda

45 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser det ut att bli flera års mer studier eller kan det bli en enstaka kurs?
Kram

Svar: Blir det en enstaka kurs så lär det byggas på med fler studier så sammantaget ser jag mer studier.. och det kommer visa sig vara positivt.. kram :)
Esmaralda

46 My :

skriven

Haft semester nu 2 veckors tid. Varit ute på stan en del och det tragiska är att man trots alla varningar ser hundar sitta instängda i varma bilar.....

Råkade hamna hos grannen en kväll och det känns som det ligger lite flört i luften. Är han intresserad på riktigt eller bara för skoj? Kram

Svar: 100% seriöst kan du inte räkna med att det är.. men ett intresse finns.. kram :)
Esmaralda

47 Anonym:

skriven

Hej kommer ja o erik prata tänker han på mig

48 Susanne Amalia:

skriven

Åhhh min älsklingsglass var flirt.. och lyxtopp... så fantastiskt god... Storstrut är inte heller fel... glass är bland det bästa som finns .. av i dag äter jag gärna glass med Jordgubbar ... det tycker jag är det bästa som finns på sommaren...
mina hundar bor också gärna i sin lilla pool... det är fantastiskt vad de kan leka i vattnet... Bella hjälper.. eller själper.. beror på hur man ser det.. alla flugor och insekter som hamnat i poolen.. medan Disla är av en annan åsikt... ... nåväl en del insekter lyckas faktiskt Bella rädda.. hon petar upp dem på poolkanten och en del flyger därifrån...
Nu är det så att jag ska njuta av sommaren med en go vän... som har anlänt till stan... det ska bli fantastiskt at få träffa henne... ;) och sedan ska jag gå på en lång hundpromenad med en annan god vän... livet är fantastiskt... och det årdnar det sig till det bästa... <3 lycklig och glad önskar jag dig en fin dag med glada skratt,,, KOmmer jag att sälja huset nästa månad ???
Vill flytta nuuuu.. men måste hitta lite pengar att renovera det för.. och håll en tumme att jag får bilen jag var och tittade på i går... himmelsk underbar <3

Svar: Så ovanligt...att Bella hjälper insekterna upp från poolen.. somliga skulle sluka dem i ett nafs. Mannabonne Glenn studerar dem ingående.. med näsan in på de så de blåser omkring... hans fästmö käkar upp dem .... härligt med vänner och jag ser ju att du är väldigt omtyckt av dina ! Huset blir sålt.. om inte nästa månad så ser det ut att bli snart. Kram :)
Esmaralda

49 ilin :

skriven

Kan du säga något som bekräftelse på du verkligen kan spåra?

Svar: Jamen värst vad du tjatar !! Jag har svarat och förklarat. Kram på dej :)
Esmaralda

50 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Den utbildning jag går nu, kommer jag ha nytta utav den i framtiden?
Kram

51 ilin :

skriven

Hmm nej?

52 Anonym:

skriven

Jag känner mig väldigt ensam o ingen vill vara med mig. Vad kan det beror på? Jag oroar mig för min framtid har jag fortfarande ingen äkta vän?

53 Lie:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer jag att kunna betala tillbaka mina lån sen utan att jag behöver leva som en fattig kyrk råtta i flera år?
Kram

54 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Den utbildning jag går nu kommer jag att ha användning utav den i framtiden?
Kram

55 ML:

skriven

Sandwich är min favvo! :)

Usch vad jag saknar honom och kan inte sluta tänka på honom. Ser du om han saknar/tänker på mig eller har han släppt och gått vidare?

Tacksam för svar!
Kram!

Svar: Han tänker på dig ibland men är på god väg att släppa helt och det bör du också försöka att göra.. kram :)
Esmaralda

56 Skorpan:

skriven

Kära ilin, här på bloggen finns vi som tror o VET att Es kan sin sak :)!
O som hon säger, hon har annat att sköta också, inte bara oss som vill ha svar gratis här på bloggen.
Kram från tacksam bloggläsare som fått många svar - Skorpan

Svar: Kram för de goa orden :)
Esmaralda

57 D:

skriven

Hej kommer ja o erik prata? Finns det intresse

Svar: Inget större intresse nej... kram :)
Esmaralda

58 D:

skriven

Får duonga känbetecken på vargör erik gör så?

59 Browallia:

skriven

Tack så mycket för svaret. :) Kram

60 H:

skriven

Ok tack för svaret! Men kommer Micke svara på mitt medelande? Skicka det för ett tag sen, men inte fått svar...lägga ner han helt?
Kramar!

61 Anna:

skriven

Tack för ytterligare ett svar, du har varit alldeles för generös och tålmodig med mig!

Men det låter ju som att det skulle kunna gå bra trots att det är mig det gäller! Måste bara samla lite mod då :)

Tack igen!

Kram :)

62 Gullivers resor:

skriven

Hej Es!
Hemskt!!!
Kan du se om det blir någon date med T i sommar?
Kram


63 💕 Zoey 💕:

skriven

Tack åter igen för ditt svar! 😊 Tror du det finns någon chans att jag får jobb vid nästa praktik ställe? Kram 💕

64 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag kan inte släppa det dem gjorde mot mig! Dem var så taskiga och det var förnedrande! Nu är jag rädd att jag ska möta dem på stan! Hur ska jag bäst reagera då? Är det bäst att ignorera eller hälsa! Skäms dem över vad dem har gjort eller är det inget dem tänker på?
Kram


Svar: Deras emotionella förstånd är inte särskilt stort men det är ditt !! Sitt dig över. Ignorera.. ha inget med dem att göra.. .kram :)
Esmaralda

65 Lie:

skriven

Hej Esmaralda!
Vad kan jag göra för att växa i mig själv?
Kram

66 J:

skriven

Hej Esmaralda!
Är han nöjd i sitt nuvarande förhållande?
Kram

67 Helena Ir:

skriven

49,vad otrevlig du är!

68 maria:

skriven

Hej!
Jag träffade en man för några veckor sen, och allt kändes så bra, på ett himla fint sätt. Kommer jag att träffa honom igen?

Svar: ja det tror jag du gör.. kram :
Esmaralda

69 J:

skriven

Kommer jag få studiemedel beviljat för mina språkstudier, om jag söker, eller måste jag hitta ett annat sätt att finansiera det?
kram

Svar: Det ser inte ut som om du kan få riktigt den summa du tänkt dig..kram :)
Esmaralda

70 Louise:

skriven

Hej fina Es!

kommer jag bli gammal när jag får egna barn med soulmaten tror du?
kram

71 Mareli:

skriven

Hej!
Tack för ditt förra svar.
Kanske en dum fråga, men är han kär i mig? Ibland undrar jag varför han gillar och vill ha just mig...
Kram

Svar: I alla fall har han varma känslor för dig.. kram :)
Esmaralda

72 Cecilia:

skriven

Till ilin: Inte måste hon bevisa något. Antingen så tror man på det eller ej :)

Idag åkte min vän iväg till USA och är borta i hela 3 veckor. Mina närmaste vänner är antingen bortresta eller så bor de inte i närheten. Jag har ju jobb i två veckor för att hålla mig sysselsatt, men att hitta på något kul med andra skulle inte vara fel. Hade inte heller tackat nej till att vara med "jordgubben" de hör veckorna. Försökte se han idag men han var inte där. Jag har nog för höga förväntningar angående det, men man kan ju i alla fall prata lite.. Ser det ut som att jag blir ensam under lovet? Kram

Svar: Nej det tror jag inte.. något positivt lär snart hända.. kram :)
Esmaralda

73 Angeli:

skriven

Måste säga att jag beundrar ditt tålamod Esmaralda!
Hur man kan kräva svar på sina frågor och ifrågasätta dej förstår jag inte då det är DU som bestämmer på DIN blogg och sen vet vi ju att du inte får till dej svaren alla gånger.
Kram på dej, du är beundransvärd!! :)

Undrar, vad är problemet? Har frågat men blir inga vettiga svar...

Glassnostalgi!!! :) Håller med dej ang dagens glass som smakar bara konstigt...

Ha en fortsatt bra dag allihopa o Kram på er! :)

Svar: Nej, några vettiga svar tror jag inte du kan räkna med... tyvärr... och ja, jag gör vad jag kan för att besvara frågor här.. och inte har jag tålamod inte... blir lite pissed när nån surar och ifrågasätter för att just hens fråga inte fått svar.... på tal om glass.. man kanske skulle göra sin egen ? :) kram :)
Esmaralda

74 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda kommer min kärlek ha samma jobb som jag inom vården Kram 😉

75 Anonym:

skriven

Hej Ez,

Nej jag vill inte träffa honom. Jag väljer väl inte bort mannen i mitt liv va?

Svar: Nejdå ingen fara.. kram :)
Esmaralda

76 TjejenO:

skriven

Es,

Jag slutar här på mitt jobb i juli. Jag har uttryckligen fått höra att jag är jätteomtyckt, duktig och uppskattad och jag vet med mig att jag gjort ett bra jobb. Känns sååå trist att lämna! :( har ju fått ett nytt jobb, kommer jag trivas lika bra? Kommer det gå bra där? Önskar att jag hade fått stanna kvar (var ett vik.).

Stooor kram!!
Ps, blir D någon Sverige turné för dig och Nettan? Hade vart såååå kul! Jag hade stått först i kön :))

Svar: Ja, du blir saknad på jobbet !! Men försök att sätt en rejäl punkt.. bär inte den gamla känslan med dig till det nya för då är risken stor att det blir fel från början. Ha positivt fokus ... se det positiva i arbetsbytet och det kommer bli riktigt bra ! Jag o Nettan har pratat lite löst om att turnera... i oktober & november blir det till Malta men kanske vi kan pressa in något... vi ska prata mer om det.... och blir det så.. då är du självklart såååå välkommen :) kram :)
Esmaralda

77 Mareli:

skriven

Hej!
Jag är inte så sugen på att börja studera i höst med flera års studier framför mig då jag inte längre kan njuta av min frihet på samma sätt, resa och utvecklas... Men ser det ändå ut att bli okey och ser studierna ut att passa mig?
Kram

Svar: Ja, jag får en positiv känsla... kram :)
Esmaralda

78 Jennifer:

skriven

Hej! Klarar inte av att se filmen, tål inte att se när djur plågas, blir själv så illa berörd och rasande arg och påverkas i flera dagar. Men är medveten om vilken dödsfälla bilen kan bli om man lämnar sitt djur i den. Tillhör dem som inte skulle tveka att slå sönder bilrutan för att rädda ett djur.

Träffade på en gammal bekant från barndomen helt oväntat, Christoffer. Han var inte direkt snäll mot mig. Typiskt nog var jag osminkad, varm o svettig och håret en enda röra, kände mig ful, vad tänkte han? Kram

Svar: Får en känsla av att han inte riktigt lämnat det omogna tonårstänket och inte gått vidare... vilket ju du har.. och det vet han... jag tror han var lite avundsjuk helt enkelt.. kram :)
Esmaralda

79 Homomuslim:

skriven

aj, det borde alla hundägare observera!

Svar: Yes !!
Esmaralda

80 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Det är en sak som ständigt oroar mig! Jag är gravid och visst är det lite upp och ner med pappan. Men om vi separerar så vill jag att barnet bor hos mig och träffar pappan regelbundet men att det är jag som har den största tiden! Vi har pratat lite om det och han säger nu att det är okej! Men jag oroar mig ändå! När vi separerar kommer barnet då att bo mestadels hos mig?
Kram

Svar: Ja, så ser det faktiskt ut att bli... kram :)
Esmaralda

81 E.A.M:

skriven

Hej Es, kommer ett nytt jobb dyka upp i höst?

82 Anonym:

skriven

Hej esmeralda

Jag har två kusiner ( de är systrar) som är väldigt avundsjuka på mig och tänker mycket på vad jag gör och oroar sig om att jag ska lyckas. Ser du varför de är så? Speciellt bryr de sig om kärlekslivet då alla tre är singlar och de är äldre än mig. Känns som att det är en tävling för dom vem som träffar sin man först och förlovat sig. Ser du om någon av dem eller om det bli jag dom träffar min man först?
( jag har inte haft någon kontakt med dem i ca 6 år nu pga hur de är mot mig men hör ändå vad de säger till andra i min omgivning)

Hoppad du ser nåt.
Kramar

83 Kristin:

skriven

Det er ingen ting som gjør meg mer ondt enn når dyr og barn lider. F... ta de som går ifra sine hunder i varmen. Slike mennesker skulle vært i fengsel og aldri mer ha hund.. Jeg har selv opplevd å knuse glass på en bil og tatt ut en hund som satt i et lite bur uten vann i stekende sol. Denne hunden gikk det bra med. Jeg leverte den til politiet, slik at de som eide den måtte dit for å få den tilbake. Egentlig skulle de ikke fått den tilbake i det hele tatt. Hvor dum går det an å bli?

Svar: Ja, herregud... det är fruktansvärt ! bra gjort av dig... civilkurage av den sorten behöver vi massor av !! Kram :)
Esmaralda

84 Gumman:

skriven

Hej ES.

Kommer det dröja länge tills jag får barn?
tacksam för svar kram:)

85 Meti:

skriven

Tänker han E på mug, kommer han höra av sig?

86 maria:

skriven

Tack för ditt svar! :) Kram

87 My cup of tea:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du vart min stora kärlek kommer ifrån eller utseende?
kram<3

88 Marie:

skriven

Hej Esmaralda!
Samma sak år efter år, att folk aldrig lär sig fast polisen går ut och varnar för hur hett det blir i bilen. USCH för dessa mattar/hussar.
Vill dela med mig att det inte alltid behöver kosta att göra saker i sommar. I söndag gick jag en pilgrimsvandring på 15 km som var helt gratis och jag kände inte dom andra. Vi hade tre stopp där man blev bjuden på b.la smörgås, kaffe, saft, frukt, korv, kaka mm. Kyrkan bjöd, det var jätte trevligt.
Jag får för mig att jag har någon på min högra sida, rätt så ofta börjar det pirra på höger arm eller ben, stå päls, inbillar jag mig eller?
Kram Marie

89 Gabriella:

skriven

Tack Es :)

Kram

90 Anonym:

skriven

TILL ilin! jag som följt bloggen länge och säkert många med mig är väldigt tacksam att Esmaralda tar sig tid att svara på frågor helt gratis, och hon behöver inte bevisa något för dig. Sluta att vara så otrevlig.

Esmaralda kan du se om det dyker upp något jobb förhoppningsvis snart??

kram


Svar: tack... ja... jobb kommer till dig.. inte det bästa av jobb kanske men rätt okey i alla fall.. kram :)
Esmaralda

91 Singel lady:

skriven


Hej EZ:Vem är min framtida man & hur ser han ut?
kram:-)

92 ilin:

skriven

Men lugna ner er? ni som kallas mig. hon kan ju välja på om hon vill svara eller inte. Jag respekterar.

93 anna e:

skriven

Fy fan :( :( :( hjärtskärande!!!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: