Bästa pysslet...

 
Äntligen.... ett pyssel som passar mej !!
Fort går det... enkelt är det och massor av gammalt nagellack har jag...
Dessutom ska  det funka - enligt en väninna som nyss prövat.
 
Så jag vill dela med mig.... nåt att göra med barnen eller barnbarnen eller varför inte på egen hand ! Billiga vita muggar kan man köpa på  Ikea !
 
jag tycker det är kul att pyssla - men får aldrig till det riktigt
När jag gjorde julpyssel med barnbarnet på 5 år så  berömde alla det pussel som såg skräpigast ut.. i tron att det var barnets... men det var MITT !!     Och när det gäller att rita så är jag typ fortfarande på huvudfotingarnas nivå... men det är KAN man inte misslyckas med.... eller ?
 
kram & kärlek
1 Anonym:

skriven

Esmeralda, när tror du ungefär att jag kommer möta min soulmate? Hur stor är chansen att det sker iår eller under nästa år?

2 Anonym:

skriven

Wao, va snyggt det blir och enkelt, jag tror jag måste testa. Kul med lite annorlunda muggar!
Har du och MB en trevlig dag idag? Här skiner solen o fåglarna kvittrar.
Är det så att han känner mer för mej nu men är rädd för att jag lever i en relation? Det känns som det är nåt i luften när vi ses...
Kommer du ha nån distanshealing framöver? är sugen på att testa.
Ha en skön vårdag! Kram

Svar: Tack.. jodå vi har varit ute o luftat våra lurviga i solen :) Nja.. du ska nog inte tolka in alltför mycket intresse från mannen ifråga. Nästa vecka bor jag på ön Ven .. och därifrån kommer jag att ha storhealing... det kommer snart info om detta !! kram :)
Esmaralda

3 Anonym:

skriven

Hej!
Så enkelt!
När jag en vacker dag förmodligen kommer göra min resa till drömresemålet, Maldiverna, blir det då med personen jag delar den drömmen med?

Kram:)

4 Klara:

skriven

Hej Esmaralda, tror du det kan bli något seriöst mellan mig och P? Kommer vi passa ihop? Kram Klara

5 Sus:

skriven

Hej
Bra idé ....
Vad tror du de kan vara?
Love sus

6 Dinara :

skriven

Hej Ezmeralda!
Kommer jag resa till Kazakstan på brorsans bröllop, tror du? Kram!

7 Misani:

skriven

Hej! En man fortsätter kontakta mig varje dag men det är som om han är tvingar sig själv att göra det, av någon anledning för han frågar mig massa frågor om mig själv men verkar totalt ointresserad av svaren. Vad vill han? Kram

Svar: Det ser mest ut som om han är rädd för ensamheten.. kram :)
Esmaralda

8 Skorpan:

skriven

Va snyggt!
Tror det skulle vara succé på nåt kalas, om man behöver ha något program. Vet att några av de mina skulle gilla det, kanske jag också.

Har tillbringat lång tid framför spisen idag o lagat moussaka. Det är säkert typ 20 år sen jag lagat det, tappade bort matlagningsintresset under åren som gått. Ser du om det återkommer Es o om mannen är intresserad av matlagning? Han får gärna skämma bort mig med god mat, mums :).
Kram Skorapn

Svar: Gud så gott !! Det har jag också helt glömt bort att laga !! Han gillar god mat men är nog ingen mästare i köket precis, dock finns viljan.. kram :)
Esmaralda

9 Anonym:

skriven

Hej Esmeralda! Kommer jag att ångra mig om jag hör av mig till henne? Kram

10 Helena Ir:

skriven

Fint..pyssel gjort för även mig..gamla nagellack
finns det även i det här huset :)

Ska försöka börja påskstäda. Har vi tur, kanske något
av barnen m familjer, kommer och firar sitt yngsta
syskon som fyllt år.

Kram :)

11 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Känns det som en fördel för mig att byta praktik ställe efter sommaren? Jag har möjlighet att vara kvar på Samma ställe, men har haft tanken att byta!
Ser det ut att bli till min fördel att byta praktikplats?
Kram

Svar: Nja.. visst kan du göra ett byte men det ser ut som om det blir liksom plus minus noll..kram :)
Esmaralda

12 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Vill han ha fortsatt kontakt med mig?
Eller vill han inte det?
Kram

13 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser det ut som om han vill ha en fortsättning med mig?
Kram

14 Jonkan:

skriven

nu gick det fel igen, kommer jag lyckas få jobb innan sommaren?

15 Anonym:

skriven

Hej es, coolt pyssel! Blir sugen på att testa detta själv 😊.. Jag undrar ifall du ser mig med barn i framtiden?

16 Browallia:

skriven

Wow! Det där skulle ju till och med jag kunna klara av. Läckert blev det också. Måste testa vid tillfälle :) Tack för tipset! KRAM

17 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Det låter som en jätte fin idé!
Es, Jag vet faktiskt inte vad han vill, om han vill ha kontakt med mig eller inte! Vad ser du, vill han ha mer kontakt med mig?
Kram

18 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda! Jag planerar att flytta till en annan stad efter mina studier som pågår året ut! Ser du om jag kan möta kärleken innan flytten?
Kram

19 Anonym:

skriven

Min kommande kärlek, vad har Han för yrke?

20 sus:

skriven

hej
pratade med ex mannen.....
han har varit och köpt skrivbord till lägenheten....
då blir jag så ledsen.....


love sus

Svar: Bli inte det.. planera för det du vill göra för dig och för din egen skull... då ger du dig av den goda energin.. kram :)
Esmaralda

21 Anonym:

skriven

Hej! Kan du säga om det dröjer länge till jag får ett jobb eller blir det inom den närmaste framtiden??

kram

Svar: Nej tyvärr.. inom ett år bör du ha arbete så det innebär att det kan ske nu och det kan dröja.. kram :)
Esmaralda

22 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Nu skriver jag och frågar samma igen, hoppas det är okej;-)
Men jag vet faktiskt inte vad han vill, han svarade ju på kontakten och så som vanligt men nu har jag inte hört något ifrån honom och jag undrar lite vad han vill, verkar han vilja ha en fortsättning med mig? Vill han ha mer kontakt? Och kanske att vi träffas? Kram

23 Anonym:

skriven

Min kommande kärlek, vad har Han för yrke?

24 Tisa :

skriven

Hej Es!

Jag vill byta från gruppterapi till inviduell terapi, kommer jag att få det?
Kram

25 bullan:

skriven

Händer det något positivt snart eller kommer allt fortsätta vara så här jobbigt och krångligt?

Svar: Det kommer att vända och mer gå din väg.. en ting till att börja med och sedan får du bättre flyt.. kram :)
Esmaralda

26 Fjärilen:

skriven

Hur blir sommaren för mig?krm

27 Anonym:

skriven

Hej!

Tror du jag kommer möta kärleken detta år? har varit singel 3år o känner mig redo att möta kärleken:))
Har han barn sedan tidigare??

Kramar!

28 Anonym:

skriven

Hej Es!
Känner mig så ledsen.., först hoppfull o glad men nu e jag jätteledsen....
Förstår inte??
Kram

29 CeCe:

skriven

För att vara en kreativ person så är jag rätt usel på allt som har med konst att göra.
Inte speciellt händig när det gäller sånt.

Och hoppas på att jag får blogga om kärlek jag med snart...
Han verkar ha gått vilse, för ungefär 3 år sen tror jag i min första seans, så såg du att han inte skulle dröja så länge, du sa något detta åter eler nästa men så mycket längre trodde du inte. Nu inne på tredje året så hoppas jag han hittar rätt snart! ;)

Men Es nu undrar jag om du ser någon firmafest eller något i stil med en kick-off på inkommande inom nära tid?

Svar: ja något positivt kommer att ske.. jag ser en hel del människor omkring dig.. skratt och fest.. exakt vad det är kan jag inte se.. kram :)
Esmaralda

30 Annelie:

skriven

Men, shit vilket bra tips, måste jag prova! Tack! :)
Ser det ut att bli flytt innan sommaren?
Kram å tack igen för kul tips! :))

Svar: Chansen finns att flytten sker under sommarhalvåret och det är en god chans.. kram :)
Esmaralda

31 Anonym:

skriven

Tack för bra och rolig inspiration.
Jag undrar varför mina känslor för M varierar så mycket från gång till gång?
Kram

Svar: Det beror på dina känslor inför dig själv.... i grunden tror jag inte känslorna för honom är så starka som du ibland tror....kram :)
Esmaralda

32 Emmi:

skriven

Hur stor är chansen att jag får något av de sökta sommarjobben? :)

33 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Dröjer det länge innan kärleken kommer in i mitt liv? Blir det innan sommaren tror du? Kram 🐝

34 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej fina Es! Jag undrar när du ser att en romans dyker upp - innan, under eller efter sommaren? Ser du något kännetecken på honom? MYCKET tacksam för svar! Kram Z 💕

35 Anonym:

skriven

Helläckert! Tack för tipset :)

Kram

36 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Vill han ha mer kontakt med mig?
Kram

37 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Vill han ha mer kontakt med mig? Eller tänker han inte på mig alls?
Kram

38 AL:

skriven

Hej Esmeralda,
Kommer det bli något med jobbsamtalet jag fick häromdagen? tack!

39 Klara:

skriven

Hej Esmaralda, tror du det kan bli något seriöst mellan mig och P? Kommer vi passa ihop? Vill gärna veta så jag inte gör fel beslut.Kram Klara

40 Sabrina:

skriven

Jag mår så dåligt att jag tänker på döden, jag har blivit lämnad av en kille som planerade giftermål och allt, det är den åttonde killen jag misslyckats med jag ska aldrig ha kille mer och bsra plugga vidare med mina studier, vad tycker du?

41 sus:

skriven

hej
vet inte vad jag skall göra för att inte känna så....
vad är problemet här?
varför kan han inte sova?

love sus

42 Fisken:

skriven

Hej Es!
Försöker en gång till....jungfrun som jag fått kontakt med,kommer han tycka att jag är fin när vi ses,el ska jag lägga ner....ingen vill ändå inte ha mig...Varför utsätter man sig själv för sånt här egentligen...önskar att jag vore mer kvinnlig o mer former istället för min lilla späda kropp....suck! Kram

43 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du dem har pratat om mig där jag är på praktiken?
Ibland har jag fått den känslan! Tycket dem något illa om mig?
Kram

44 Sindri:

skriven

Hej! Idag är en sån där dag då allt känns hopplöst. För lite pengar, singel år efter år, tjafs med exet, för liten lägenhet, problem med hälsan. Och jag orkar inte ens drömma om någon ändring. Det känns skit helt enkelt och ingen ljusning i sikte. Det kommer säkert kännas bättre och roligare i morgon igen men just nu är jag bara ledsen. Jag har kört fast, kommer ingenstans. Som att sitta fast i tuggummi. Skulle så gärna behöva höra att det kommer att vända snart. Jag vet att mycket handlar om att jag själv måste bestämma mig... Men jag kan inte. Kommer bara halvvägs. Kram/ Sindri

45 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Kan jag möta kärleken innan jag flyttar?
Kram

46 Nornan:

skriven

Åh den där målningstekniken skulle ju bli superläcker på äggen nu till påsk! 🐣 Tack för inspirationen.

-Gårdagskvällen blev för övrigt lugn för min del, följde ditt råd och stannade hemma. Om det nu var mej varningen riktades till... Hoppas verkligen ingen annan råkade illa ut :(

Kramar!

47 sus:

skriven

hej
kan inte sluta tänka på vad problemet är....
kanske kunde komma vidare om jag visste varför han inte kan sova här?
är de bara psykiskt?
sover han i lägenheten eller säger han bara de?

love sus

48 Anonym:

skriven

Hej Es!
Försöker en gång till....jungfrun som jag fått kontakt med,kommer han tycka att jag är fin när vi ses,el ska jag lägga ner....ingen vill ändå inte ha mig...Varför utsätter man sig själv för sånt här egentligen...önskar att jag vore mer kvinnlig o mer former istället för min lilla späda kropp....suck! Kram

49 😊 :

skriven

Snyggt :) ser du att jag och min fd.man blir tillsammans igen?

50 Kram:

skriven

Hej Es!
Kärleken spirar, ska jag ha is magen o invänta honom?
Kram

51 MK Gbg:

skriven

Underbart kul tips! Nu ska jag handla vita muggar på second hand så har jag pyssel till påsklovet när vi åker bort och ska umgås! Perfekt familjepyssel, tack!

52 Anonym :

skriven

Hej!

Jag skulle vilja veta vad "han" vill när han mailar? Han har flickvän och jag tycker det är obehagligt att han hör av sig när jag sagt klart och tydligt att jag inte vill det. Tack

53 moj:

skriven

Hej Ez! jag vet att han är bara 18 år gammal men jag vill veta om han gillar mig. kram

54 MollyD:

skriven

Kärleken är så oändligt vacker och jag önskar mig så oändligt att kärleken kommer till mig snart igen. Nu har det gått 6 år sedan skilsmässan och 5 år sedan en vacker kärlekshstoria tog slut. Den kärlek jag trodde var min soulmate. Det tog mig så hårt och så illa men jag är hel nu igen. Trodde alldrig jag kunde gå sönder så mycket. HAr plockat bit för bit, skärva för skärva och fått mig själv på plats. Det har varit mödosamt men lärorikt. Idag värderar jag mig själv högt och för första gången på så länge jag minns tycker jag att jag förtjänar och är värd att älskas av en man.
Min älskade vovve är i hundhimlen och jag saknar henne varje dag, varje tår som faller är kärleken i en annan form till henne. Såglad att hon blev just min men men alldeles för kort, bara 8 år. Tänker att om tårar är det pris jag behöver betala för kärleken så är det oändligt mycket tårar kvar. Jag känner hennes päls mellan mina fingrar fortfarande och önskar att jag alltid så länge jag lever ska ha kvar den känslan. I mna tankar och mitt hjärta har jag min två vovvar som finns i hundhimlen ständigt med mig. Dom kommer när jag ropar, dom går tätt bakom mig.

Snälla söta E. Ser du kärleken tydligare kring mig så att det kanske händer i år?? Min vackra vovve, är hon hos mig också? Min första tror jag alltid har varit det.
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: