En i bloggfamiljen är drabbad....

Dagens gästbloggare är: Ludmila

 

Hej 

För någon tid sedan läste jag i bloggen att en person efterlyst om något träffat på kärlek.

Då kände jag att jag ville skriva även som min svenska inte är perfekt.

  Jag har fått en spådom varje år av Esmaralda. Nu blir 6 år och 6 spådom.

I första spådom fick jag insikt i att det skulle bli skiljsmässan. Jag och maken hade stora problem i relationen.   Vi skildes .

Jag har frågat Esmaralda sedan i vartenda seans om kärleken.  Hon skrev hela tiden att kärleken kommer.  Först fanns inte någon detaljer men sista två seanser hon kunde se att mannen hade företag.

 

Att mannen hade vuxen dotter. Att mannen var utövante kristen som jag själv.

I sista seans  frågate jag om jag kunde starta hobby med  jakt. Jag vill gärna ta licence.  Esmaralda sa att det nog var där jag ska möta kärleken.

Möte första gången med jaktlag var bra men ingen man som jag kunde tänka i kärlek.

Nästa gång han kom.

Han hade haft infulensa förra gång och därför stannat hemma.

 

Vi pratade i  fikapaus och efter stod vi läge och pratad. 

Jag vill inte vara framfussig  för det är min uppfostran så jag vet inte vad som flög på mig och jag sade att jag gärna vill bjuda på en kopp fika nästa dag. Han tackade ja.

Jag  bakade kaka och tårtan och sen tänkte jag inte ta fram detta för det kändes kanske litte  desperat. Jag bjöd på kaffe. 

 

Han var intresserad och frågade och min son som är  18 år på gymnasium kom hem och de pratade  fysiklagarna och jag hörde de skrattade när jag lagade mat i kök.

Han stannade på middagen och jag hade bara köttfärspaj som jag föreberett innan. 

Klockan 23 gick han hem. 

Då var jag djupt förälskad och jag kände att han var detsamma. Vi hade varit singlar båda två länge nu. 

Jag tänkte inte vara enkelt fångst och han bjöd ut varje helg som kom. resurant och teater och  konstmuseum och vi hade samma intressen.  

Efter tredje dejt så kysste han mig.

Efter sjätte dejt så friade han.

 
 
 

Det var lite bråttom så vi är inte giftas ännu. Det ska bli  i  Vitryssland i september. 

Han är tvilingsjälen. Glad för djur och natur som jag är.  Tycker om  kultur som jag.  Tycker  om jogga och  träna som jag. Esmaralda sa han skulle ha företag och han har företag som är tandläkare med egen practik.

Jag är mycket mycket mycket  lyckig.  Jag ser ni som frågar på bloggen efter kärlek och jag hoppas att ni var och en alla ska finna den. Kärleken gör  att alla färger lyser starkare och allt det roliga blir än roligare. Jag ber till Gud att ni som inte hittat kärleken ska hitta.

Kram och hälsningar

Ludmila

 
1 Fanny:

skriven

Vilket otroligt inlägg! De gör mig så lycklig att läsa :-)

Jag hsr funnit kärleken i mitt liv och vi är inne på vårt åttonde år tillsammans. <3 en bebis väntas i juli och jag undrar Es om både jag och J klarar det nya familjelivet bra? Har en oro i kroppen som behövs lugnas.. Stor kram

2 Ia:

skriven

Hej! Låter fantastiskt Ludmila!
Es ser du om jag träffar min kärlek i år?? Kram!

3 sus:

skriven

hej
Grattis till kärleken.....
underbar solskenshistoria.
skulle så behöva veta varför han inte kan sova när han är här....
love sus

4 Linda N:

skriven

Vilket härligt sätt att börja tisdagen på! Grattis Ludmilla och tack för att du ville dela med dig. Språket klarade du ju galant. Fortsätt skriva! Kram

5 Jennie:

skriven

Underbart Ludmila, lycka till med kärleken!

Fina Esmaralda, jag besökte en känd spådam igår och besöket kändes bra, även om jag blev lite förvirrad över vad som framkom under seansen. Hon sade bland annat att S är min soulmate, att jag kommer att få flera barn med honom, att det kommer att dröja 10-12 år innan jag möter en man som jag kan leva tillsammans med. Kram

Svar: Ja, det är bara att vänta och se.... jag ser ju inte riktigt detsamma.. ser inte S som din soulmate... kram :)
Esmaralda

6 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej fina Es! Jag undrar när du ser att en romans dyker upp - innan, under eller efter sommaren? Ser du något kännetecken på honom? MYCKET tacksam för svar! Kram Z 💕

7 fundersam:

skriven

Åh vad härligt att höra om din berättelse Ludmila.
Jag vill också finna en ny kärlek men verkar ha valt en omväg....
Nu undrar jag om du, Esmeralda ser om jag träffar och umgås med en ny kärlek nu i sommar?
Kram

8 osäker :

skriven

Har ständiga diskussioner med min man om hans mobil och vad han surfar på.
Han nekar men jag kan inte släppa misstankarna att han pratar med andra på nätet.
Måste få veta.
Har sagt att han kan få titta på porr men jag kan inte släppa misstankarna att han gör mer än så.
Snälla hjälp.
Kram.

9 Anonym:

skriven

Hej Es, är helt förstörd nu. Blir så stressad över jobbet och den pressen jag känner, försöker tänka positivt men krafterna bara sugs ut mig. Kommer jag fixa det här?

10 Tanten:

skriven

Ludmila, tack för att du delar med dig. Önskar dig all lycka och glädje i allt.

Kram

11 Susan:

skriven

Härligt Ludmila❤️
Lika kul varje gång jag får läsa om någon som "drabbats"😃 Ger mig hopp om att jag oxå har ngt mysigt framför mig...

12 Pollan:

skriven

Vilken underbar berättelse! Sitter här med mitt stramande operationssår o känner mig ensam. Blir jag aldrig redo att möta någon? Skulle kännas fint att dela tankarna med någon speciell. Fin dag till alla1!!

Svar: Den dagen kommer då du är två !! Krya på dej nu o stor kram :)
Esmaralda

13 Pia1:

skriven

Tack för att du delar med dig Ludmila, såna berättelser gör mig så rörd.

14 E:

skriven

Hej Esmeralda! En vän känns frånvarande och jag undrar om det kan vara att hennes förhållande inte är som det ska? Tack!

Svar: Mitt i prick.. kram :)
Esmaralda

15 Anna Ny:

skriven

grattis till er kärlek Ludmilla!
Har en fråga Esmeralda!
Ser du förändringar på mitt arbete?
Just nu känns allt så osäkert :-(
Kommer någon/ några på förflyttade/ omplacerade?
Kram och en fin dag till dig Esmeralda!

Svar: Ja förändringarnas vindar kommer att blåsa på jobbet.... och det blir till det bättre även om det kan tyckas rörigt i början.. kram :)
Esmaralda

16 Anonym:

skriven

Hej!
Jag älskar att läsa sådana här fina berättelser.
Själv undrar jag om jag någonsin ska känna mig förälskad igen och just nu känns det lite hopplöst.

Kram❤️

Svar: Visst kommer du att bli tokig och förälskad.. bara vänta ska du få se.. kram :)
Esmaralda

17 Anonym :

skriven

Hej!
Ska jag tänja om när det gäller karriär?! Kan floristyrket vara min grej eller ska jag fortsätta jobba med människor på något sätt?

Kram💞

Svar: Du är bra på båda delar och du ska välja med hjärtat.. kram :)
Esmaralda

18 anonym:

skriven

Grattis fråga här hur det ut för mig på den fronten kram

Svar: Du kommer i mål även om det kan dröja lite till... kram :)
Esmaralda

19 Lisa:

skriven

Hej Esmeralda :-)

Ser du om jag kommer att träffa kärleken i år och om det i så fall är någon som jag redan är bekant med?

KRAM
/Lisa

Svar: du KAN möta kärleken i år.. jag är inte säker men jag tror inte det är någon som du redan är bekant med.. kram :)
Esmaralda

20 Skorpan:

skriven

Härligt Ludmila!!
Önskar er ett fint bröllop :)!
O vet du, att inte kunna språket perfekt gör inget, det viktiga är ju att få ut budskapet, eller hur?

Nåt sånt vill jag också uppleva!
Min spådom har dock sagt att mötet kommer att ske i vardagen när jag minst väntar det...
Men jag väntar ju på det hela tiden, kan liksom inte låta bli...
Nåt tips om hur jag ska styra om mig i detta?

Sängen orsakar mig drömmar, mardrömmar kanske, för i min dröm hade någon bytt till rent i sängen min o jag visste inte ens vem som hade sovit i den utan lov? Fick veta vem det var, två kvinnor o en man, som jag inte väl kände. Efter att detta uppenbarade sig, gick jag ut på promenad o en karl gick tätt inpå mig, någon som jag var intresserad av. Ja var får jag allt ifrån? Och nej, inget intressant alls.

Önskar mig energi idag så jag får allt möjligt gjort.
Kram alla - Skorpan

Svar: Skopar över lite energi till dej.. kram :)
Esmaralda

21 Yvonne (gammal kund):

skriven

Av hela mitt hjärta....Lycka till Ludmila!

Kram. Yvonne

22 anonym:

skriven

Hej Esm känns som vänninan äldre dam vet mer än hon berättar varför?obehagligt?

23 Hos:

skriven

Åhh så glad jag blir för din skull Ludmila!! Jag hoppas det är min tur snart:)

Es, hur länge dröjer det tills vi möts? Hur stor tre du chansen är att det sker inom dessa 2 år?? Vt att det är lite svårt med tider men vad ser du kring min soulmate och mötet? Vad som helst hahah

Kramar

24 Hos:

skriven

Åhh så glad jag blir för din skull Ludmila!! Jag hoppas det är min tur snart:)

Es, hur länge dröjer det tills vi möts? Hur stor tre du chansen är att det sker inom dessa 2 år?? Vt att det är lite svårt med tider men vad ser du kring min soulmate och mötet? Vad som helst hahah

Kramar

Svar: Jag ser en man som har en speciell dröm kring utlandet.. och det ser ut som om ni kommer att leva den drömmen tillsammans... kram :)
Esmaralda

25 Hos:

skriven

Åhh så glad jag blir för din skull Ludmila!! Jag hoppas det är min tur snart:)

Es, hur länge dröjer det tills vi möts? Hur stor tre du chansen är att det sker inom dessa 2 år?? Vt att det är lite svårt med tider men vad ser du kring min soulmate och mötet? Vad som helst hahah

Kramar

26 Anonym:

skriven

Hej esmeralda
När tror du ungefär jag kommer möta min soulmate? Hur stor är chansen att det sker iår eller under nästa år?

27 Anonym:

skriven

Hej esmeralda
När tror du ungefär jag kommer möta min soulmate? Hur stor är chansen att det sker iår eller under nästa år?

28 Soso:

skriven

Vad kul att esmeralda såg att ni skulle träffas där och att han hade företag.
Ezmeralda ser du vag jag träffar min stora kärlek? Och vad jobbar han med?

29 Soso:

skriven

Vad kul att esmeralda såg att ni skulle träffas där och att han hade företag.
Ezmeralda ser du vag jag träffar min stora kärlek? Och vad jobbar han med?

30 anki:

skriven

Hej Es
Ludmila vilken härlig berättelse ! Stort lycka till i framtiden !
Här lyser solen igen såå härligt ;-)
Ska försöka ta tag i vikten igen igen ....
Har haft för lätt att "slarva" Läser boken Ett sötare blod av Ann Fernholm och fått ny insikt
denna gång ska jag lyckas !
Kram Anki

Svar: Jag hoppas att jag också ska lyckas.. suck... kram :)
Esmaralda

31 Lil:

skriven

Så fint!! Tack för att du delar med dej :)

Något om kärlek för mej Esmaralda? :) Undrar även vilken ungefärlig väntetid för seans du har nu?

Kram :)

32 Carolina:

skriven

Åh Es! Du sa här om dagen att det en dejt är inte så långt bort kommer han vara min soulmate? Jag och mina små önskar dig en riktig härlig påsk❤️

33 Anna:

skriven

Hej igen Es och alla ni andra!
Es, jag måste fortsätta tjata och hoppas att det dyker upp något hos dig om hur det skall gå med familjens hus där vi bott i generationer. En del av den jag är.
Kommer jag att kunna rädda detta?

Förlåt att jag tjatar!

KramAnna

Svar: Det ser krisigt ut... men på något sätt landar det bra i alla fall.. kram :)
Esmaralda

34 Anonym:

skriven

Hej esmeralda
När tror du ungefär jag kommer möta min soulmate? Hur stor är chansen att det sker iår eller under nästa år?

35 Anonym:

skriven

Hej esmeralda
När tror du ungefär jag kommer möta min soulmate? Hur stor är chansen att det sker iår eller under nästa år?

36 numera flygrädd:

skriven

Den här flygolyckan förra tisdagen har satt sina spår i mig.Funderar mycket på hur en människa kan fungera i vissa situationer.Det är som en skräckfilm....Tänker på alla passagerare och pilotens föräldrar, vilka konsekvenser detta medför!Jag mår fysiskt illa när jag tänker på de sista minuterna på planet.Jag hade tänkt flyga med mina barn .Kommer jag iväg på någon resa?

Svar: Ja, det berör verkligen. Men personligen behöver du inte vara rädd.. jag ser ingen som helst risk för olycka när du flyger.. kram :)
Esmaralda

37 Fjärilsvingar:

skriven

Hej Es!
Åhh vad roligt Ludmila att du har funnit kärleken o är lycklig!!

Es o MG ha en underbar dag!
Kram

38 Anonym:

skriven

Men åh! Så himla fint! <3
Hoppas det händer alla dom som söker kärleken!

39 Anonym:

skriven

Hej!
Tokig och förälskad låter härligt men det är knappast i mannen jag lever med idag va?

Kram:)

40 Drutten:

skriven

Hej Ludmilla!

Fantastiskt roligt att höra att du träffat kärleken.
Jag har ju en vän som jag tycker mycket om, men där det kan bli svårt att få ihop det hela p g a olikheter. Så han är inte min soulmate. Jag hoppas att min själsfrände kommer och det kommer att bli underbart!

Nu är det tunga dagar framför mig, då min gamle far ligger på dödsbädden. Det är första gången jag möter en svårt sjuk människa så nära i döden. Det är tungt och kämpigt, men man klarar det. Jobbigast är att se pappa lida och ha så ont. Men jag har min familj och vi stöttar varandra.

Ez, min 14 systerson åker till New York nu i dagarna och han tog farväl av morfar i går. Hans dröm är att bli hockeymålvakt och han är duktig. Ser du om det kommer att bli så? Min högsta önskan är just nu att jag hoppas att han kommer att få träffa sin stora idol, Henke. Det skulle vara min bästa födelsedagspresent om R får göra det. Kram Drutten!

Svar: Han har en god möjlighet.. om han inte når alla sina mål så når han i alla fall en bra bit på väg... kram :)
Esmaralda

41 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Vill han ha en fortsättning med mig, vill han ha en fortsatt kontakt med mig?
Kram

42 ThereseC:

skriven

Hej Ludmila, Es och alla andra i bloggfamiljen!

Vad härligt att läsa om Ludmila. Jag blev så glad av din berättelse :) .

Jag hjälpte Hedwig att flytta i helgen. Det var kul men nu har jag träningsvärk.
Först sov jag över i Nijmegen. Sven (hunden) kände att något var på gång och var orolig men han tyckte att det var fint att jag också skulle sova på golvet, så han kröp upp på min madrass och sov bredvid mig och vid tretiden drabbades han av kärleksanfall och började slicka mig i ansiktet. Jag var mycket tacksam att Hedwig har för vana att borsta tänderna på Sven för han har fräsch andedräkt vilket jag var glad för när han tvättade mig i ansiktet. På morgonen när jag skulle ta ut Sven på promenad så tvärvägrade han att gå med. Han ville absolut inte lämna Hedwig, så jag fick bära honom första biten och direkt när han hade kissat ville han tillbaka till henne. Jag fick inte plats i flyttbilen och från början hade vi bestämt att jag skulle ta Sven med på tåget. Men det var nog tur att han fick åka med i flyttbilen för han var så nervös inför allt konstigt som hände.
Hedwigs nya lägenhet var mycket finare än råtthålet i Nijmegen. Jättefin om ni frågar mig. Tyvärr hade de som bodde där innan haft katt och de hade aldrig hört talas om städning. Jag kände förstås inte kattlukten, men Hedwig som är allergisk fick besvär. Och när jag städade igenom Hedwigs sovrum så hittade jag faktiskt rätt mycket katthår ( i alla fall i gardinerna ). I den nya lägenheten sov jag som en prinsessa. Men Hedwig var besvärad av kattdammet. Även fast jag hade städat hennes rum väl så var det svårt att få bort allt eftersom det var springor i trägolvet och jag kunde inte få rent mellan springorna och där låg väl också en del damm. Men sen när allt kattdamm är borta då kommer Hedwig också sova som en prinsessa i sin nya lägenhet, det är jag säker på. Den är så fin och i jämförelse med råtthålet i Nijmegen är det som ett slott!
Kram Therese

Svar: Vad roligt att du hjälpt Hedwig med flytten !! Minns fotot ni skickade mig - då när i träffades !! Jag antar att Sven doftar mycket bättre än MG... någon tandborstning har jag inte försökt mig på här. Ja, hundar är känsliga.. de känner nät något är på gång. Så trist med katthåren.. men jag kan också känna att det är en fin lägenhet och att Hedwig kommer att trivas... så snäll du är som hjälper till !! Stor kram på er båda :)
Esmaralda

43 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Håller med anonym nr 38, hoppas att alla av oss träffar våra kärlekar :)!!
Snart helst ;)..

Kram Skorpan

44 emilia:

skriven

wow så fint!
får jag svar från A snart?:D
kommer T börja höra av sig snart?...
idag ska jag njuta av min födelsedag! ha en bra dag du med!☀️

Svar: Stor grattiskram :) De som ska höra av sig - de ska du inte ta så allvarligt på... kram :)
Esmaralda

45 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
I min senaste seans så såg du att jag kanske inte skulle möta kärleken i år och kanske inte nästa heller på grund utav att jag mådde dåligt psykiskt, det berodde på hur jag jobbade med mitt mående! Men vet du, nu mår jag mycket bättre, efter seansen så började jag ta tag i mina problem och började gå hos kurator 1 gång i veckan! Och jag känner mig starkare och mår bättre! Om du kollar nu, kan jag träffa kärleken snart?
Kram

Svar: Härligt och du är på rätt väg... håll dig på den.. och det påverkar mötet med kärleken på ett positivt sätt... även om jag inte kan ge dig något exakt.. kram :)
Esmaralda

46 Helena Ir:

skriven

Ludmila,så härligt! Önskar er båda allt gott
i framtiden." Och så levde de lyckliga i alla
sina dagar".Tack för att du delade med dig av
din fina historia :) Kram

Idag skiner solen här..kanske t o m jag kan dra
på smilbanden :) luften går ur en ibland!

Hoppas solen letar sig till fler platser.
Kram :)

47 Sjuka:

skriven

Hej E! Vad är det för sjukdomar som väller över min familj hela tiden. Jag är såååå trött fysiskt och nu psykist :( är orolig för min flicka som drabbats mest och har feber konstant och inne på sin andra pencillin kur. Känns som läkarna gissa bara för att det ska stå något på pencillinet än att istället ta riktiga prover. Bör jag vara orolig för henne ? Hon är ju min dotter och hon ska givetvis ha en riktig hjälp .... Är så ledsen och trött.... Och så sjuk själv igen efter att jag legat i influensan för två veckor sen... Dessutom höggravid ... Min ork mina krafter att orka en vardag finns inte med bra humor. Ser du något kram från sjukstugan

48 Linnean:

skriven

Grattis, Ludmila!
Vad härligt! Rena magin. Vad härligt för er. Önskar all lycka till er båda. Bara log när jag läste ditt inlägg. Själv famlar jag runt bland männen. Ja, det lät ju stöddigt kanske men som den "fiskkvinna" jag är så är är det oftast förvirring i kärlekskarusellen. Hjärtat slår ju lite extra för en icke helt lämplig man...förstås! Vi har ett hett förhållande då och då. Men plötsligt har en dansk man med ett glittrande leende dykt upp. Han vill träffa mig. Åhhh! Förvirrad!
Känner mig som en tonåring när jag ställer frågan Es...är det här en bra ide? Blir det ännu mer förvirring eller kanske väldigt uppiggande? Den brunögde blir jag inte helt klar över men där är det ju något. Jisses! Låter som jag börjat dagen med en lille en...men har bara tagit kaffe.
Snön faller över Malmös "högland" och måsarna har skitit på två av mina fönster. Så man får väl ta itu med dagen.
Hoppas solen skiner på er andra och att det faller kärleksstoft över er och inte...snö! Kramar..:
/Linnean

Svar: Du är i det skedet i livet då du ska ta de möjligheter som dyker upp, de möjligheter som du innerst inne vill utforska.. skit i om det blir lite förvirrande... det löser sig... bättre att beta av en för mycket än en för lite... kram på dej :)
Esmaralda

49 sus:

skriven

hej

skulle verkligen behöva veta vad som stör honom i torpet vad kan det vara?
är det psykiskt tror du eller sover han inte i sin lägenhet heller?

love sus

Svar: Lutar att det psykiska hållet...men jag är osäker.... ser en oro omkring honom som kan bidra.. kram :)
Esmaralda

50 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Vill han ha en fortsatt kontakt med mig?
Kram

51 Livsturisten:

skriven

Underbart härligt inlägg att få ta del av. Alla lyckönskningar vidare i livet med din kärlek Ludmila!
Kram!

52 C:

skriven

Närmar jag mig min livspartner? Får vi barn?

53 Osäker:

skriven

Har ständiga diskussioner med min man om hans mobil och vad han surfar på.
Han nekar men jag kan inte släppa misstankarna att han pratar med andra på nätet.
Måste få veta.
Har sagt att han kan få titta på porr men jag kan inte släppa misstankarna att han gör mer än så.
Snälla hjälp.
Kram.

Svar: Antingen måste du släppa tankarna eller så kollar du hans mobil i smyg men detta kan lätt leda till ett tvång att kolla hela tiden och är ingenting att rekommendera.. kram:)
Esmaralda

54 Anonym:

skriven

Hej!

Tror du jag kommer möta kärleken detta år? har varit singel 3år o känner mig redo att möta kärleken:))
Har han barn sedan tidigare??

Kramar!

55 Alice :

skriven

Kommer jag klara av studierna och jobb samtidigt?

Svar: En period i alla fall men sedan får du eventuellt dra ner lite på jobbet.. stäm av med dej själv .. kram :)
Esmaralda

56 Fisken:

skriven

Hej!
Den här jungfrun :) Är det en kille för mig att satsa på?
Kram

57 Carina ST:

skriven

Så härligt att läsa om hur du fann din soulmate Ludmila! Det gör mig glad att läsa om andra som möter riktigt fin kärlek. Stort lycka till med er gemensamma framtid.

Ja Skorpan, jag ska också träffa min soulmate i vardagen är det sagt. Och till att börja med skulle jag sträcka på halsen och se mig omkring för han kunde dyka upp var som helst. Så det gjorde jag :) Men än har han inte dykt upp. Jag kan ändå inte låta bli att se mig omkring när jag är ute någonstans. Och vid ett par tillfällen har det ju funnits män som faktiskt har fångat mitt intresse en hel del. Den första var mannen i pressbyrån. Han som jag kände så starkt som jag aldrig har gjort varken förr eller senare när jag mötte hans blick. Jag kan inte förklara känslan. Men Esmaralda sa att vi levt tillsammans i tidigare liv och det var därför känslan var så stark. Men han fick jag glömma för han hade ju redan ring på fingret.

Och nu är det den här mannen på dansen som jag har svårt att släppa tankarna på. Och ändå har jag nog gett upp hoppet om att det är han som är min soulmate. För det verkar ju som om det oftast går väldigt snabbt och lätt när det väl är rätt. Och Esmaralda har också sagt att det kommer att gå väldigt fort när vi väl lär känna varandra. Men det är något med den här mannen som jag inte kan släppa, trots att jag inte känner honom.

Två män på sex år efter min skillsmässa som jag har fattat tycker för. Och ingen av dem var rätt. Så jag har inte särskilt lätt för att bli intresserad av en man. Vet heller inte riktigt vad det är som får mig intresserad. Måste vara något med kemin eller något som hänger ihop med tidigare liv kanske?

För det finns ju många trevliga män runtomkring mig nu på dansen. Män som visar intresse. Och den här mannen som jag tycker att det är så kul att dansa med, som har varit intresserad av mig, men som jag absolut inte känner något annat än vänskap för. Det vore ju enklare om jag kunde bli kär i honom till exempel. Men så enkelt är det inte. Det hänger inte ihop med hur sympatisk och trevlig en person än är. Det är något annat. Frustrerande!!

Till sist Esmaralda vill jag fråga om du ser någon ljuspunkt inom något livsområde snart? Jag vet inte om du kan se något alls kring det här, men jag frågar eftersom det just nu är tungt. Fortsätter det tunga resten av det här året eller finns det någonting som lyser upp livet lite grand?

Kram, Carina ST

Svar: Ja, det är kemi på högsta nivå som gör att det tänder till! Och det känns som om något nu under våren/försommaren ska ske som gör att du känner dig gladare.. kan det bara är våren själv som har en sådan påverkan.. kram :)
Esmaralda

58 Klara:

skriven

Hej Esmaralda, tror du det kan bli något seriöst mellan mig och P? Kommer vi passa ihop? Kram Klara

59 Anna-Carin :

skriven

Mycket fin story och härligt att höra :)
Ez, undrar om jag är på rätt väg, in mot Måns famn? ❤ är han den rätta och har han besvarade känslor? ❤

60 Serafina:

skriven

Hej Es!
Är tillsammans med en upptagen man,när kommer bara "min" egna man?
Tack och ha en underbar dag!

Svar: Han kommer så småningom men det kan dröja .. var beredd på det....kram :)
Esmaralda

61 Sus:

skriven

Hej
Vad tror du det kan vara?
Love sus

62 Anonym:

skriven

Hej Esmaralada,
Kommer Farzam att få positiv svar från Migrationsverket snart?

63 Anonym:

skriven

Hej kära esmaralda!
Du sa någon gång för ca 2 år sedan att det kan bli någon romans mellan mig och Robert. Fortfarande väntar. En period tappade jag den starka känslan mot honom men det är tillbaka igen. Tror det bli något mellan oss eller han ser mig bara som en kompis?

64 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda,
Kommer jag att lämna resterande av takjobbet till någon annan eller johan kommer att fixa den?
Behöver jag anlita en advokat eller löser vi detta själva?

65 anna e:

skriven

Vet pappa att han betett sig illa mot mig? Fattar han? Hur ska jag förhålla mig?

Svar: han är en envis rackare som tänker på sitt sätt... nej, jag tror inte han fattar riktigt... ha ett förhållningssätt som innebär att du inte bränner energi på detta.. kram :)
Esmaralda

66 Dinara :

skriven

Så fint av dig Ludmila att du delar din historia!
Ezmeralda, tror du att jag kommer resa till Kazakstan
på brorsans bröllop? Kram!

67 Liten:

skriven

Hej!
Tror du jag kan få tillbaka mina känslor för min man? Eller är det bättre att skiljas nu.

Svar: Det känns svårt för känslorna att komma tillbaka - det krävs en hel del samarbete mellan er. kanske familjeterapi vore något !! Kram :)
Esmaralda

68 Lotta:

skriven

Hur går ansökan med Norge? Hela projektet?

69 A:

skriven

Kommer jag att jobba i frukt och grönsaksaffär.

70 Anonym:

skriven

Hej!
Blåser förändringens vindar även för mig när det gäller jobb ser du om jag får jobb till sommaren??

kram

71 Kärlek:

skriven

Stort grattis ludmila, må ni få all lycka. Esmeralda ser du vi får fler barn?? Kram

72 Fattig:

skriven

Hej!

Kommer jobb och vänner till mig också?

kram

73 Dåligt samvete:

skriven

Hur gick det för mannen som ramlade på perrongen p.g.a. mig igår?

Svar: Det ser inte ut att vara någon fara, du kan andas ut.. kram :)
Esmaralda

74 Emilia:

skriven

Tack! Ja jag ska försöka! Men visst hör A av sig med mer info som hon sa? Vill inte va glad i onödan...

75 sus:

skriven

hej
tror du det kan vara?
kan jag göra något för att det inte ska vara så?

love sus

76 Fanny:

skriven

Vilket otroligt inlägg! De gör mig så lycklig att läsa :-)

Jag hsr funnit kärleken i mitt liv och vi är inne på vårt åttonde år tillsammans. <3 en bebis väntas i juli och jag undrar Es om både jag och J klarar det nya familjelivet bra? Har en oro i kroppen som behövs lugnas.. Stor kram

77 Anonym:

skriven

Hej!
Försöker vara positiv men hade tidigare ett samtal med min man och blev genast nertagen. Jag tror vi kommer allt närmre skilsmässa. Är det så eller ser du något annat? Vägled mig.
Kram:)

78 Anonym:

skriven

Hej Ser du om jag får jobb snart eller dröjer det länge till??

kram

79 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Vill han ha mer kontakt med mig? Eller vill han inte?
Kram

80 Familj:

skriven

Tror du vi får fler barn?? Kram

81 Misani:

skriven

Hej E. Vad vill han? kram

82 Anonym idag...:

skriven

Ludmilla, tack för att du delar med dej och grattis! :)

Esmaralda, mår så dåligt av att jag inte tar tag i en massa när det gäller mej själv och nu känns det så oöverstigligt så jag vet inte var jag ska börja?
Har misskött mej på olika sätt i flera år och nu känner jag att jag måste på något vis göra nått.

Var hittar jag styrkan till att göra något åt mej själv? Får du till dej något?

Kram

Svar: Bör skapa förändring i bara EN enda sak.. och börja med det som det som ger dig värst dåligt samvete.. då tar du första klivet framåt... och fler steg kommer per automatik.. jag vet att du kan och att det kommer en positiv förändring.. kram :)
Esmaralda

83 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej fina Es! Jag undrar när du ser att en romans dyker upp - innan, under eller efter sommaren? Ser du något kännetecken på honom? MYCKET tacksam för svar! Kram Z 💕

84 Agnes:

skriven

Ja, ett stort grattis till Ludmila!
Som funnit det hon sökt!

Kul att det finns de som finner det de söker!

Säger som Carina ST...även jag blev siad om att finna en "soulmate"...

Och visst kikade jag lite extra, den första tiden...är ju optimist...tyvärr...

Fick sedan en vag beskrivning om hur denne "soulmate" skulle se ut...och vara...tja...lät som rena torrbollen, så vad han o jag skulle ha gemensamt, det vet jag inte....

Att liksom "stå ut" med en man, enbart för att "ha någon"...nepp, då hellre ensam...
Är mycket som ska klaffa från min sida, då jag nu helt enkelt slutat upp med att kompromissa med det jag tycker o känner...

Sånt jag lät passera för några år sedan, finns inte längre på kartan för mig.

Gör ju saker själv...går på bio, utställningar, utflykter, dans, fikar...ja, det som roar mig...ibland försöker jag komma ihåg hur det var att göra något som ett par, men upptäcker, att jag har glömt bort känslan av att vara i ett par.

Tycker det är bekvämt att komma o gå som jag själv vill...brukar dock roa mig med att iaktta andra som nu är i par...kan säga det, att det är inte alltid de ser så lyckliga ut...

Då känner jag mig rätt nöjd med mitt beslut att försöka få till ett fungerande singelliv.

Nu har jag ju även börjat med att synka mat, hälsa o träning.
Försöker att sätta mig in i kroppens förmåga till att förändra sig med hjälp av vad man äter och hur man tränar!
Finns ingen quick-fix för detta, även om nu folk hoppas på det...det där med att sörpla soppa i 2 veckor, för att sedan ha nått sin drömvikt?

Jo, tjena...haha!

Bränna fett, strama upp och samtidigt må bra...hårt jobb!

Så jag lägger helt enkelt fokus på mig själv, i stället...misstänker att det är min "soulmate"...min kropp och jag själv...

Då en del av det Es siat för mig, inte skett, eller blivit något helt annat...

Så kanske det även är när det nu kommer till en sådan där "soulmate"?
En tolkningsfråga, helt enkelt....vad nu "soulmate" egentligen innebär...

Kärlek...lika bra att inse...för mig är det inget att vare sig bli kär, galen eller drabbas av någon form av djup åtrå för en man...har helt enkelt blivit för gammal...pröva sig fram, kunde jag satsa på för 10-15 år sedan...nu är det liksom mycket mindre framtid kvar hos mig...men desto mer förflutet!

Och vad har jag att erbjuda en man?
Bor som jag gör, har ett jobb som är helt utan status, karriär finns inte ens i tankarna, har ingen dold familjeförmögenhet, umgås inte i de rätta kretsarna, sedd som vrakgods, ska börja skriva o senare fotografera, för mitt eget, nöjes skull...vilket måste ses som rena förlusten för en man att satsa på...

Det enda jag nu kan säga till mitt försvar...jag har råd med bil, bostad och föda! Haha!

Vill inte alls verka dyster, bitter eller det minsta negativ...men det är så här jag upplever min rådande situation...

Och livet har lärt mig, att det är bättre att gilla läget, och inse att man har det man förtjänar!
Och detta är väl det jag förtjänar att ha...
Kunna jobba, för att betala hyra, och då o då kunna se en film, gå på lokal, träna o fixa min mat.

Nog med gnäll från en begynnande kärring...bara kattafan som saknas...sedan kan jag ses som det skämt jag är i andras ögon, mohaha!

Ha det bäst, alla, och kram!


Svar: Tro´t eller ej... men jag ser en kärlek för dig... en soulmate och jag bara vet att det händer.. och han är nog en torrboll på sitt sätt men han har andra egenskaper som väger upp... det kan dröja... men han kommer och du slipper helt enkelt inte undan:) Största kramen :)
Esmaralda

85 Anonym:

skriven

Hej esmeralda
När tror du ungefär jag kommer möta min soulmate? Hur stor är chansen att det sker iår eller under nästa år?

86 anonym:

skriven

Underbart inlägg!
Satt på lektionen och hade en sån underbar stund med mina vänner. Kände mig dum som tänkte lämna dem, men nu har jag bestämt att det blir 3 år till med dem. Bara tanken gör mig lycklig! Hoppas det inte blir något strul nu. Ser du om jag får något sommarjobb? Kram

Svar: Känns som ett bra beslut :) Kram )
Esmaralda

87 Linnean:

skriven

Skrattar gott! Tack, för svaret! Ole, dole, doff...den hetaste, den gladaste eller den smartaste först? Vem som nu är vad. Okej, jag kör på roliga stunder och en skopa förvirring. Ha det göttast!
Kramar.../Linnean

88 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Dröjer det länge innan kärleken kommer in i mitt liv? Blir det innan sommaren tror du? Kram 🐝

89 Sara:

skriven

Så fantastiskt att läsa dessa härliga inlägg. Det är ju underbart när folk äntligen hittar den stora kärleken och än mer fantastiskt att det är via information från dig ;)

Igår hörde N av sig på sms. Är det slut med tjejen han träffade och är det så att blivit intresserad av att träffa mig nu?
Kram

90 Anonym:

skriven

Finns det någon chans att jag får jobb till sommaren?

kram

91 Kecka:

skriven

Känner mig så ensam. Finner jag kärleken snart igen?

92 Tappat hoppet om kärleken:(:

skriven

När& var möter jag min Soulmate,kan du se något om HAN:(?
Kram

93 L:

skriven

Glad man blir när man läser den fina berättelsen, Ludmila! Stort lycka till med kärleken :)

Själv har jag också haft seanser både av Esmeralda och en annan spådam. Båda såg att jag "skall" träffa min soulmate och även bilda familj. Det har gått flera år och fortfarande har vi inte träffats och min biologiska klocka tickar... men men den dagen kommer säkert, eller hur?
Är det meningen att man ska träffas så gör man...

Önskar er alla en GLAD PÅSK!

94 Makaon:

skriven

Ludmilla, vad roligt att läsa, önskar er all lycka i framtiden.

95 vind:

skriven

Tack för att du delade med dig Ludmila! Det ger oss som väntar hopp, och kul att höra att spådomen så träffsäkert slog in!

Har hamnat i någon cirkel där brist på kärlek och tvåsamhet gör att jag tycker mig likväl kunna jobba mycket, och allt jobb i tillvaron säkerligen minimerar chansen att träffa någon kärlek..
Det är inte lätt.. Men vem vet, blir väl att träffa honom via jobbet, förhoppningsvis innan man är helt sönderarbetad..:-)

96 Tanten:

skriven

Nej, du Agnes, stopp och belägg från en gammal käring, ett skämt kan du aldrig bli. Hoppas att du här på bloggen vill berätta när du har mött din soulmate.

Kram

97 Anonym:

skriven

Varma gratulationer till er båda, Ludmila.

Kram

98 Maria:

skriven

Men vilken fin historia! Började rysa <3

99 anna e:

skriven

Tack för ditt svar!

100 Agnes:

skriven

Hehe, Es!
Tack för ditt svar, och visst förstår jag att du vill pigga upp mig!

Men det där med en torrboll...oavsett nu vilka egenskaper som kan väga upp torrbolleriet....

Har erfarenhet av män som kvalat in som torrbollar...suck...de söker sig till mig, blir pigga o glada, under tiden jag själv blir mer o mer dränerad på energi...

Låter skrämmande...att en torrboll nu skulle drabba mig...jag är ju inte den sortens kvinna som liksom härdar ut med en sådan man, oavsett vad...blotta tanken får det att krypa i mig...

Jaja, det har ju inte skett än, och ligger troligtvis så pass långt fram i tiden, att jag kanske då inte är så kräsen med vem jag umgås med?

Under tiden, så fortsätter jag med gymmet o matens inverkan på kropp o knopp!
Med lite tur kanske något liggbart pinnar förbi, hehe!

Tack Es!

Kram!





101 Anonym:

skriven

Grattis ludmila:)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: