Tusenlapparna rullar....

 
En taxiselfie...på väg  genom trafik o köer... till hotellet igår !!
 
 
Utsikten från mitt fönster.. våning 19....
 
 
35.000 pengar för en  måltid ... och pengar som pengar kan man tycka !!
Gott var det !!
Tar väl ett tag innan man vänjer sig... handlade lite snabbkaffe o frukost till i morgon och  studsade högt  när jag skulle betala !!
Här rullar tusenlapparna !!
 
 
Det där med bjärta färger högst upp är spritflaskor... jag lär  inte hinna smaka av dem alla...
 
Nu ska jag ha en riktigt bra dag... först håller jag seanser o sen  i eftermiddag blir det att kasta sig ut i stadslivet !
 
 
kram & kärlek 
 
P.s.  Ni som ställt frågor igår... kolla idag om ni fått svar.... på grund av tidsskillnaden.. jag är 8 timmar före er ju !!
 
 
 
1 CeCe:

skriven

Vad bra att du äntligen kommit på plats, och nu är det bara att hoppas att du undviker krig!

Jag trodde att denna person var en del som skulle ta mig vidare i min livsutveckling, men gick inte på det sättet som jag trodde, tror fortfarande jag träffade honom av någon anledning, ser du orsaken till att jag träffade han? Eller vad det var menat att lära mig av detta möte?

2 ❤️❤️:

skriven

Kanskje dumt av meg å spørre, for jeg vet hva jeg tror, jeg er bare bekymret likevel. Blir kjæresten å gjøre noe utroskap når han er å levere scooteren og scooterdeler idag?

3 Anonym:

skriven

ni verkar ha hamnat i en häftig stad, njut och berätta allt för oss som aldrig varit där...
Ser du kära ES om min fd ångrar sig allt han gjort mot mig? Kommer han någonsin vilja ha mig tillbaka?
Kram

Svar: Tyvärr så tror jag inte att han inser vad han gjort... och om han en dag vill komma tillbaka.. då tror jag att du gått vidare och inte vill ha honom tillbaka... kram :)
Esmaralda

4 Per Aspnor:

skriven

Hej Esmaralda!
Vad härligt att du har kommit fram och till rätta! Det ser häftigt ut från din våning! Tror du det finns chans att det blir något mellan mig och den nyfikna mannen? Kommer vi träffas igen på tu man hand?
Kram

Svar: Jo, chansen finns men den är kanske inte så stor.. men träffas igen gör ni.. kram :)
Esmaralda

5 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Vad härligt att du har kommit fram och till rätta! Det ser häftigt ut från din våning! Tror du det finns chans att det blir något mellan mig och den nyfikna mannen? Kommer vi träffas igen på tu man hand?
Kram

6 sus:

skriven

hej
spännande att få följa med till Korea... vad heter valutan?
jag fick svar på mina frågor igår ....
just det där med att sätta gränser är ju de som min psykolog fått mig att förstå att jag har problem med.

vet han inte hur han ska hantera situationen? vill han att jag ska säga att jag vill att han ska flytta tillbaka hit?

ha en underbar dag i Korea...


love sus

Svar: Won heter valutan och man får den den i massor... 100 wong är 85 öre på ett ungefär.. ha is i magen och låt honom själv ta initiativ och gör han inte det.. då beror på att han inte vill och då gör du vidare... kram :)
Esmaralda

7 Carolina:

skriven

Kommer vi få huset att hyra?

8 Livsturisten:

skriven

Och jag fastnade för din sista mening i inlägget... "jag är 8 timmar före er". Då for en tanke genom skallen i raketfart... HUR känns det att vara i framtiden? ;)) Det sägs ju att man inte kan "resa i tiden" på det viset men nu har jag fått bevis!! :D Man tar bara tidsmaskinen..flåt flyget... till Korea så är man där ju. :)) Om man då gör om den resan direkt efter att ha landat, liksom reser till nästa land som "ligger i framtiden" - ja då har man snart kommit nån vecka framåt i livet. Och man åldras inte heller antar jag? :DD Äsch så fånig humor jag har men den bjuder jag på. Kramar till dig i framtiden!

Svar: Jodå. jag trivs som en prinsessa i framtiden... nu har ni förmiddag.. och jag ska snart ut i neonskyltarnas ljus och äta middag !! kram :)
Esmaralda

9 Anonym:

skriven

Hej!
Vad skulle ett seriöst samtal mellan oss leda till tror du?
Kram💞

10 Tekla:

skriven

Hej Esmaralda!

Tror du mitt ex gett upp oss för gott? Jag hoppas ju innerst inne ännu på oss...men det kanske är dags att ge upp det hoppet.

Kramar

11 Fjärilsvingar:

skriven

Hej Es!
35000 för en måltid:) hur mycket blir det i svenska pengar? Vilken utsikt ni har från hotellet! Är ju lite mentalt trött, men det kommer bli bra. Ser det ut som resten av veckan blir bra?
Shoppa loss Es, det är du värd!!
Kram o ha en fin dag/ kväll

Svar: Ja, det är rätt mycket pengar här också.. runt 500 kronor.. för två personer... för normalt sett är maten billig här... om man väjer inhemska ställen att äta på.. vilket jag ska göra idag !! Ja din vecka blir bra.. kram :)
Esmaralda

12 Fjärilsvingar:

skriven

Hej Es!
35000 för en måltid:) hur mycket blir det i svenska pengar? Vilken utsikt ni har från hotellet! Är ju lite mentalt trött, men det kommer bli bra. Ser det ut som resten av veckan blir bra?
Shoppa loss Es, det är du värd!!
Kram o ha en fin dag/ kväll

13 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda! Blir det någon förändring i min vardag snart händer det något nytt??

kram

14 Susan:

skriven

Shit, vilken känsla att få strö "tusenlappar" omkring sig💵💰😃 Man blir ju så resesugen när du bjuder på reseskildringar, ser fram emot mina framtida resor😀ingen inplanerad för tillfället men om inget annat blir det nog en övernattningsresa till Ullared😂 ...där kan pengarna oxå rulla 🙀
Vill så gärna lita på min magkänsla att mycket kommer att ordna sig snart me både jobb o lovelifet.... Hoppas den stämmer😉

Svar: resorna kommer för dig - du kommer att resa en hel del kan jag lova dig... och övernattningsresa till Ullared är minsann inte fy skam.. det hoppas jag snart kunna göra också :) kram :)
Esmaralda

15 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Vad härligt att du har kommit fram och till rätta! Det ser häftigt ut från din våning! Tror du det finns chans att det blir något mellan mig och den nyfikna mannen? Kommer vi träffas igen på tu man hand?
Kram

Svar: ja något kan det bli.. osäker på hur seriöst.. kram :)
Esmaralda

16 Flytt:

skriven

Hej Es! Jag vill flytta från staden där jag bor, trivs inte alls men det verkar svårt att få lägenhet på annan ort. Kommer jag att ta mig härifrån??

kram

17 Miltons mamma:

skriven

Halloj :)
Testar igen

Bor min livspartner i samma eller i en annan stad än jag? Träffas vi under någon sorts resa eller på hemmaplan?

19e våningen .. FY FARAO! Jag skulle aldrig våga bo så högt upp. Troligtvis skulle jag ligga på magen på golvet under hela vistelsen hahaha.


Kjam

Svar: jag tror inte han bor i din stad men det finns en möjlighet att ni träffas där... ja jag gillar inte höjder jag heller men det är ändå rätt okey... kram :)
Esmaralda

18 Smöla:

skriven

Kommer jag träffa den rätte till helgen på dansen?

19 Anonym:

skriven

Oj, det var mycket pengar det, men då är deras pengar ej så mycket värda..
En fråga: vad finns det mellan M och hans fd fru? Har de fått känslor för varandra?
Kram

20 ledsen mamma:

skriven

Så roligt att följa dina resor:):)
Undrar vad sjutton som är fel när barnen beter sig såhär och gjort ett år nu? Orkar snart inte. Alla säger att jag är så bra mamma men nåt fel är det ju... De struntar i mina gränser och bara bråkar och tjafsar. Vad ligger bakom?

Pengar är till för att rulla ;)

Svar: Du behöver styra upp och ta kommandot lite bättre... sätt ner hela foten och peka med hela armen.. det är dags.. kram :)
Esmaralda

21 Skorpan:

skriven

Ser lite disigt ut, är det mycket avgaser o sånt där? Mardrömmen för en allergiker, huga...

Du är väl miljonär nu?
Skulle inte vara illa.
Barnen vann på lotteri igår o nu har dom "smittat" ner mig med sin .tur, så det ska bli lotto för mig nu då, säger dom :D.

Rummet börjar bli avkskalat, en vägg kvar. Sen blir det o spackla o slipa, har förstått att det är så man gör före man målar. Skönt att det gick relativt lätt att få bort tapetbården o var så nöjd över det "trick" jag kom på. Tänk så fiffig jag är ;).Blir o kolla upp nån färg som kunde passa o sen tapet. Har ju sett en passande på nätet. Mycket o göra men kul.

Funderade över mannen, igen, bor han långt ifrån mig? I lägenhet eller?

Arbetet kallar.
Ha det gott alla!
Kram Skorpan

22 Anonym:

skriven

Kommer jag att träffa henne nånstans, snart?

23 Bolla:

skriven

Hei Esmaralda!

Ser du om det fortsatt er håp om å få en av de 3 jobbene jeg søkte (det er en som jeg ikke har fått endelig avslag på) eller om jeg må fortsette å søke mer?

Ha en trivelig reise og nyt ferien!

Klem Bolla

24 Anonym:

skriven

Jag förstår inte detta.. Jag har gått och varit orolig att jag ska förlora min kärlek. Vaknade igår och kände att nej allt blir bra. Idag kändes det inte så men nu gör det. Vad händer? Han är den rätte så jag vet att det kommer ordna sig. Varför känner man oro på det sättet ibland?

Svar: Slappna av och fokusera positivt istället.. onödiga negativa tankar bara sliter.. kram :)
Esmaralda

25 anki:

skriven

Hej Es
Ja jösses va pengarna är lite värda , då är det inte så svårt att bli "miljonär" : D....

Hoppas din eftermiddag blir spännande !

Lillhunden kräks behöver jag bli orolig ?

Kram Anki

Svar: Ja, här går man med hundratusentals pengar i fickorna :) Nej. jag ser ingen fara för lillhunden.. kram :)
Esmaralda

26 Emmi:

skriven

Har sökt några sommarvikariat och undrar om jag har chansen att få något av dom? Speciellt inom vården närmare där min syster bor och så ett på en industri..

Svar: jadå, du har god chans.. kram :
Esmaralda

27 Anna:

skriven

Tack för svar! Hoppas de hittar nåt fel iaf... Kram :)

28 Anonym:

skriven

Vad arbetar min kommande kärlek med?
Kram

29 Denise:

skriven

Befinner mig just nu i USA och studerar. Kan inte bestämma mig för om jag ska stanna här ytterligare en termin i höst eller om jag bör åka till Australien eller volontärarbeta eller göra annat? Vad tror du är bäst val för mig? Dessutom känner jag att jag träffat min soulmate som jag egentligen inte känner så bra och som dessutom befinner sig i sitt hemland just nu. Tror du att våra vägar kommer att korsas igen? Tacksam för din vägledning. Kram

Svar: Du ska göra exakt det du känner för... väj det som lockar mest... oavsett val så kommer ingenting negativt att påverka i din framtid.. kram :)
Esmaralda

30 Anonym:

skriven

Hej :) en vän till mig börjar att bli en viktig person i mitt liv:) vad ser du hända med vänskapen? Rädd för att förlora honom eftersom att jsg känner både fysisk o psykisk attraktion till honom i smyg, hem vet inte om det, dock! Vad ser du kommer att hända med vår nyfunna vänskap? Tack för svar!

31 Agnes:

skriven

Så skönt att ni till sist kom dit där det var tänkt!
Blir ju som det är tänkt, till slut, har jag lärt mig...och någon mening med ert strul, fanns det säkert, haha!

Och visst är saker o ting en smula udda...och nu har jag ju insett, att jag nog inte ska bli så förvånad, men undra o tycka, gör jag ju!

Min mor bytte namn för flera år sedan...o i hennes efterlämnade "skräp" så finns/fanns det en uppsjö av papper där hon skrev ner sådant hon pysslade med...
En lapp, jag hittade, var med förslag på "nya" efternamn, o den har jag haft liggande i min kalender...för någon dag sedan, så satte jag mig o tittade ordentligt, på hennes namnförslag. Man kan ju tota ihop egna kombos av namn...och...ett av förslagen är....Mannenborn...vad sägs om det?
Tror att lappen är cirkus 14 år gammal!

Gällande mig själv, så har jag pratat med facket, ang den händelse som fick bägaren att svämma över, i fråga om den behandling jag "stått ut med" i X antal år.
Tänker även sjukskriva mig då jag inte känner mig upplagd att fejsa det falskspel som pågår på min arbetsplats.

Bestämt mig att "ta" den förlust ekonomiskt, som det innebär att vara sjukskriven ngr dagar.
Är fullständigt övertygad om att jag, även om det låter udda, kommer att tjäna på det val jag nu gjort.

Tycker mig även kunna känna en fläkt av att det kommer att komma "svar" på sådant som kan få mig att kunna få till sidoinkomster. Att det liksom nu är på väg att lossna framöver.

Inget jag kan sätta fingret på, utan mer en känsla av att det "är på väg"!
Och att allt detta strul på något sätt hör ihop, och har behövts, för mig att ta till vara.

"Sjukskrivningsperioden" framöver tänker jag nu ägna åt att rensa upp lite i röran.
För att få igång en försäljning framöver.
Rensa, skänka, sälja...det jag inte behöver...och DET är mycket, det!

Ber även osynlige sonen om en smula hjälp, haha! Och änglarna!
Liksom dax att ge mig en smula hjälp på traven, tycker jag!
Tvekar inte ett ögonblick på att något kommer...givetvis något glatt...men VAD och NÄR...jaja...


Ha det bäst, alla, och kram!

Svar: Mannenborn... ja, det skulle Mannabonne gilla !! :) Du har fattat ditt beslut om hur du ska tackla skiten på jobb.. gott !! Du ska göra det du känner. Och visst lossnar det - du känner rätt. Ibland behöver man lite motvind för att bli extra kreativ.. både sonen och änglarna är med dig.. känn och du känner.. jag tror du kan känna såpass starkt att du kan prata med dem.. kanske inte höra svar rån dem visuellt.. men tolka tecken... stor styrkekram !!
Esmaralda

32 Sus:

skriven

Hej
Är så orolig att han ska såra mig ännu mera....
Ser du vad han vill?
Love sus

33 Carina ST:

skriven

Spännande att komma till platser som man inte vet så mycket om, inte de vanligaste turiststråken. Det är alltid intressant att få ta del av dina resor. Då får man ju själv en liten bit av världen :)Jag ser fram emot att läsa mer.

Tack för dina svar igår. Det känns hoppfullt att det någon gång ska bli bättre kring ekonomin. Önskar bara att det kunde närma sig mer och mer. Men ofta känns det som om det är en omöjlighet att det ska kunna bli bättre. Trots allt känns det lite bättre i mig idag.

Och den där mannen. Jo, jag kommer väl att märka om det är rätt eller inte med tiden. Han finns på min näthinna och i mina tankar mer eller mindre hela tiden just nu. Och det är nog det som besvärar mig en aning. Saken är helt enkelt den att jag inte vill veckla in mig i något som sedan inte blir bra. Orkar inte med fler komplikationer i livet. Och ändå är det ju så att om jag inte vågar så blir ju chansen mindre att också hitta rätt. Jag är en försiktig sort när det kommer till män och ändå har jag några gånger lyckats pricka in några riktigt dåliga val. Och det gör mig än mer försiktig nu. Men man kan ju inte gå genom livet med hängslen och livrem. Hur kul är det? I vilket fall vet jag ju inte om han är intresserad av mig. Vi dansar på kursen men hinner inte prata särskilt mycket med varandra. Sedan finns det andra män som gör allt vad de kan för att hitta stunder att prata och visa intresse. Tyvärr är inte jag lika intresserad tillbaka i de fallen. En av dessa har jag däremot börjat etablera vänskap med istället. Jag var totalt ärlig med honom för att inte i ett senare skede såra honom. Det är kul att dansa ihop och han är en trevlig person. Ja jag känner mig som om jag är tillbaka i tonåren igen. Tänker på och pratar om "killar". Känns inte helt angenämt faktiskt :)Men det kanske blir lite så när man efter 20 år i samma relation börjar se sig omkring igen? Nu sex år efter skillsmässan vill jag ju möta den där soulmaten. Men samtidigt trivs jag även att leva själv. Så därför blir jag kanske mer kräsen i vem jag vill ha i mitt liv. På gott och ont.

Vår nya familjemedlem som flyttade hem till oss igår från katthemmet är helt underbar. Nyfiken, självständig och ändå social. Hon verkar redan ha funnit sig tillrätta. Det känns helt och hållet som om vi har fått exakt den katt som passar i vår familj. Och barnen älskar henne.
Kram, Carina ST

34 Helena Ir:

skriven

Nu har du förhoppningsvis en god natts sömn
bakom dig,och njuter av pulsen och statslivet.
Kan tänka mig att det finns mycket att smaka på,
i form av mat och dryck..Något av det ovanliga,
för oss svenskar?
Utsikten är enorm..en dag ska jag resa mer..det är nog skrivet i stjärnorna :)

Jag lever på ett lyckorus just nu..den generositet
och vänlighet jag möttes igår av den specielle
mannen,efter min op..var..just speciellt! Om jag
fick bestämma så var han ingen riktig människa..lite
änglablod måste han ju haft i sig!
Kanske är jag lite knäpp..men det bjuder jag på :))

Och dig och din vän önskar jag en fortsatt fin
kväll därborta :)
Kram :)

Svar: ja jag håller med.. lite änglablod.. plus att han spontant tyckte om dig.. kramar :)
Esmaralda

35 Lotusblomma:

skriven

Den dagen det blir flytt utomlands. ... blir det inom Europa eller utanför?
Kram

36 V.D:

skriven

Hej Esmaralda! Jag har blivit ganska missmodig då jag har varit singel länge nu. Så min enda fråga är: ser du någon man inom den närmaste framtiden för mig eller inte?

Svar: jag ser en man ganska snart..troligtvis en av tillfällig sort men sedan kommer någon för att stanna.. någons om känns så rätt.. kram :)
Esmaralda

37 Bunny baby:

skriven

Hejsan

Det går segt med kaninuppfödningen. INGA ungar trots att 2 par har bott ihop 1 1/2 månad. (Hermeliner) Dvärgvädurarna har bott ihop i ca 1 1/2 vecka.

Är det någon av dem som är dräktig i dagsläget eller kommer bli dräktig snart? Blir det bebbar inom 2-3 veckor?

Kramar

Svar: men så märkligt.. jag trodde ju att kaniner gjorde barn och födde på löpande band ? Det gör dom hemma hos mig på gräsmattan.. de vilda alltså.. ni som kan det här med kaniner.. kan ni ge lite tips ???
Esmaralda

38 Anonym:

skriven

Verkar ju hur bra som helst där och är inte maten nåt av det bästa med att resa :)
Efter en superduper kväll /natt som ingen av oss ville skulle ta slut känns två-dagar-senare-kylan ganska märklig. Känner han inte likadant eller är det nåt annat och kommer vi att kunna fortsätta (så småningom) att träffas...?

Stor kram :)

39 Anonym:

skriven

Hej! Händer det något glädjande positivt i min vardag snart??

kram

Svar: Ja, det drar ihop sig till något positivt så håll ögonen öppna.. kram :)
Esmaralda

40 Varning:

skriven

Kan du se någon varning runt oss, kan du se att allt kommer ordna sig? Kram ha en fortsatt trevlig resa. 😄

41 Barn:

skriven

Kommer vi få fler barn kram

42 Jennie:

skriven

Så härligt o spännande du har det!
Min resa blir av om drygt en månad, kan du se om det blir en bra resa och om jag uppnår det jag så innerligt hoppas på? Kram

Svar: Det blir en bra resa... men det finns en viss oro också.. jag kan inte sätta fingret på det.. riktigt 100% tror jag inte det blir.. kram :)
Esmaralda

43 lina:

skriven

Hej, jag undrar om du kan se i fall jag kommer att klara av skolan den här våren, försöker att fokusera men självförtroendet är på botten när det kommer till att skriva. Kram :)

44 Bunny baby:

skriven

Hahaha trodde jag med. Men inte mina niner. Ljus, persilja mm ska tydligen kicka igång brunst men nope. Mina är inte så himla pilska som det sägs kaniner är. 😂

45 Ängeln:

skriven

Hej! Hur ser chansen ut för ett tredje barn? Är det meningen?

46 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Kan jag ta första steget? Eller ska jag vänta på hans initiativ?
Kram

47 Hemliga H :

skriven

Igår kväll tog jag ett snack med han jag tänker på, det var dock lite svårt för mig. Jag sa att jag inte tyckte att vi skulle ses... Men Es jag fråga honom om han har känslor för mig men det neka han, han sa bara att han tycker om mig som bästa vän inga känslor alls.. Varför neka han? Tror det jag gjorde iallafall var bäst för båda. Och jag tror också att han förstod att jag var seriös... Kram

Svar: ja, du gjorde rätt... kram :)
Esmaralda

48 "poff" :

skriven

Jag undrar om han killen jag pratar med är den där nästa partnern? Konstig fråga när vi snackat bara 2-3 dar, men frågar för att jag vet ej om jag ska släppa taget & leva här & nu å fördjupa något med honom. Finns två mindre bra saker men om det är meningen att vi ska fördjupa något så kan jag ha överseende. Kram

49 Anonym:

skriven

Hej ES,
Hoppas ni njuter av tillvaron..
Kan du se om han är nyfiken på P? Kan du se dom tillsammans i framtiden?
Kram

50 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Tänkte meddela att Jag kan inte läsa alla kommentarer från telefonen!
En fråga jag provar igen, Kan jag ta första steget till kontakt eller känns det bätte att invänta hans initiativ?:)
Kram

51 ❤️❤️:

skriven

Kanskje dumt av meg å spørre, for jeg vet hva jeg tror, jeg er bare bekymret likevel. Blir kjæresten å gjøre noe utroskap når han er å levere scooteren og scooterdeler idag?

52 ❤️❤️❤️:

skriven

Kära Es! Ser du några kännetecken på den kommande romansen? Kommer han innan eller efter sommaren? Kram ❤️

53 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej igen Es! Jag undrar om du ser möjligtvis om dom som har skickat breven får ngt typ av straff? Eller kommer dom undan med det? Tacksam för svar! Bamsekramar 💕

54 Anonym:

skriven

Jag undrar om han killen jag pratar med är den där nästa partnern? Konstig fråga när vi snackat bara 2-3 dar, men frågar för att jag vet ej om jag ska släppa taget & leva här & nu å fördjupa något med honom. Finns två mindre bra saker men om det är meningen att vi ska fördjupa något så kan jag ha överseende. Kram

55 Anonym:

skriven

Om vi ses, kommer det bli en bra träff? Och kan det utvecklas?

Kommer något roligt hända mig snart?

kram

56 Anonym:

skriven

Händer det något trevligt snart på lärleksfronten ? Kram

57 Anonym:

skriven

Ja, jag får väl tänka positivt! Ser du en resa till Turkiet med honom?

58 Deppig:

skriven

Mår jag bättre snart? Kan min farbrors fru spå på riktigt? Hon spår i kaffesump... Ha en trevlig resa!!

59 Se upp:

skriven

Kommer allt ordna sig??

Svar: Ja, det ordnar sig men ha egen koll.. kram :)
Esmaralda

60 Familj :

skriven

Kollade på video klipp igår på min lilla tjej, herregud vart tog tiden vägen?? Kommer vi få fler barn i framtiden, ibland saknar jag bebis tiden 😀😀

61 Helena Ir:

skriven

Jag läser i DN idag att Seoul ligger på plats
10 över världens dyraste städer.
Så jag förstår att tusenlapparna får vingar.
Men när ska man njuta..om inte i detta livet :)

Kram :)

Svar: Ja fy tusan.. jag som trodde det var billigt här.. men så är det inte... jo ,sopparna i gatustånden är inte dyra... men om man vill sitta inne o inte frysa häcken av sig.. då kostar det...kram :)
Esmaralda

62 S:

skriven

Hej esmeralda
Jag ska på intervju på onsdag angående ett projekt.. Ser du hur det går och om jag ska tänka på något specifikt? Får jag projektet??

Kram

63 Mossie:

skriven

Hejsan!
Jag skriver på en grej just nu och vill gärna tro att det blir antaget. Blir det det?
Tacksammast i världen för svar<3

64 Anonym:

skriven

Kommer jag att träffa henne snart, nånstans?
Eller tar hon kontakt?

65 Sus:

skriven

Hej
Jag ska ha is i magen....
Vänta och se.....
Kommer vara bättre för mig, tror jag.
Love sus

66 Agnes:

skriven

Hihi...jo, kan tänka mig att det skulle glädja Mannabonne Glenn att som slutkläm ha"Mannerborn"!

Inget är omöjligt, och på något sätt så tror jag, att jag nog kanske även får till ett sätt att få lite mer direkta svar...utan att hoppa ut trosorna av pur förskräckelse, haha!
Har ju så länge inte brytt mig om de där "ljuden", runt omkring mig, eller "bruset o mumlet" som man mest tolkar som att det är "rör som susar, grenar som slår o annat vardagligt".

Tolka tecken...jo, har upptäckt att det dyker upp saker som jag funderar på...och upp till mig att förstå.
Har konstaterat, att sitta o vänta på att någon kommer o SKYFFLAR tecken o inspiration över mig liksom inte finns på kartan...utan att det här gäller eget arbete...att det är upp till mig SJÄLV att inse vad det är som skickas till mig...

Okej, alla är lata, och visst, jag vill jättegärna ha saker serverade på den där silverbrickan...
Hur najs hade inte DET varit, att gå till dukat bord, men hur kul, egentligen, hade det känts efter ett tag?

Är dock helt övertygad om, att jag kommer att förstå...eftersom jag har den känslan att jag har ett syfte med mitt liv...
Alla kan göra skillnad...i både stort o smått...ingen är obetydlig...gäller bara att hitta sin nisch...inte så "bara", det håller jag med om, men för egen del, så är jag rätt övertygad om, att jag har något som kan gagna andra människor!

Carina ST...blir avis på att ni skaffat katt, hehe!
Lycka till med "Lilla Helgonet"!

Fortsatt trevlig vistelse, Es med vän!

KRAM!

Svar: Du har så rätt i att tolka tecken och ha insikt.. se och förstå det man ser... måste komma från dig själv. Du har kapaciteten. Jag vet att du kan. Även om du tar lite tid och mycket jobb. Du har förstått att det finns något speciellt för dig - och det är det första viktiga steget... snart jkommer nästa... kram :)
Esmaralda

67 Anonym:

skriven

Alltid lika roligt att se på bilderna du tar på dina resor .Men våning 19 hjälp..:)
är det jättedyrt att handla där Es?

Ps:Ser du mig i ett förhållande i sommar med någon ögongodis?:)
kram:)

Svar: Alla sa att det var så billigt här men det är det inte...inte lika dyrt som hemma men nästan... och någonting åt kärlekshåller kan mycket väl ske i sommar.. kram:)
Esmaralda

68 joanna:

skriven

Hej :) kände han också någon slags attraktion o kommer vi ses igen? Kramis <3

69 tommy:

skriven

dyr mat

70 Anonym:

skriven

Hej! känner mig helt värdelös, måste leva på min man ser du hur länge jag måste ha det så här???

kramar

Svar: bara du kan åtgärda det och det kommer du också att göra... så gör upp de bra planerna... det går framåt och du kommer i mål.., kram :)
Esmaralda

71 Anonym:

skriven

Tack snälla för svaret Es<3
kram:)

ps:hoppas ni träffar någon svensk där som kan visa er runt där man kan fynda för tusenlapparna:)

72 Mareli:

skriven

Hej!
Skulle det komma något gott ur att hålla kontakten med honom?
Kram

73 Anonym:

skriven

Hej esmeralda Jag ska på intervju på onsdag angående ett projekt.. Ser du hur det går och om jag ska tänka på något specifikt? Får jag projektet?? Kram

74 Anonym:

skriven

Ser det ut som att jag går ett sommarjobb i år? Vad ska jag göra??

75 Anonym:

skriven

Ser det ut som att jag går ett sommarjobb i år? Vad ska jag göra??

76 sus:

skriven

hej
har ju lite dåligt tålamod.....
skulle behöva veta vad han vill....
men jag ska ha is i magen....

love sus

77 Smöla:

skriven

Kommer jag träffa min drömprins på dansen till helgen? Eller kan jag lika väl stanna hemma?

Svar: Men du kan ha kul i alla fall även om ni inte träffas.. vilket jag inte tror ni gör just denna helgen.. men va 17... rocka loss o ha kul !! Kram :)
Esmaralda

78 Dahlia:

skriven

Du såg ett intresse hos M, men är det tillräckligt mycket för en fling?

79 Mimi:

skriven

Hej Es! Kommer det att ordna sig eller fortsätter jag att oroa mig inför framtiden??

kram

80 Anonym:

skriven

54 Anonym:
skriven för ungefär 5 timmar sedan
Jag undrar om han killen jag pratar med är den där nästa partnern? Konstig fråga när vi snackat bara 2-3 dar, men frågar för att jag vet ej om jag ska släppa taget & leva här & nu å fördjupa något med honom. Finns två mindre bra saker men om det är meningen att vi ska fördjupa något så kan jag ha överseende. Kram

Svar: Det känns ändå tveksamt... ha lite is i magen och känn dig för.. kram :)
Esmaralda

81 Newsbreak:

skriven

Åh koreansk mat är supergott!

82 Anonym:

skriven

Hej Es! Vissa områden i Seoul är lite billigare, Gangnam är exempelvis ett ganska dyrt område! Insadong har många matställen och streetfood (vad sägs om bajsformad brödbakelse...haha!). Jag har en fråga å min mammas vägnar... Ser du hur vi kan gå till väga? Sälja, (inom familj?) fortsätta på samma/annat spår? Sedan innan min födsel har det varit liknande verksamhet, finns någon hållbar lösning?

Många kramar och njuut av härliga Seoul! Testa "samgyeopsal"/bbq om det är kallt!! Du grillar själv på bordet och klär in i sesamlöv etc.! :D

Svar: Inte lätt med en lösning.. det känns som om en försäljning kommer närmare så kanske det är bättre att ha framförhållning kring detta... jag har nyss prövat bbg.. i morgon kommer lte foton.. det var så himla gott ! och mysigt... med trevligt sällskap av krogens gäster :) Kram :)
Esmaralda

83 Denise:

skriven

Befinner mig just nu i USA och studerar. Kan inte bestämma mig för om jag ska stanna här ytterligare en termin i höst eller om jag bör åka till Australien eller volontärarbeta eller göra annat? Vad tror du är bäst val för mig? Dessutom känner jag att jag träffat min soulmate som jag egentligen inte känner så bra och som dessutom befinner sig i sitt hemland just nu. Tror du att våra vägar kommer att korsas igen? Tacksam för din vägledning. Kram

Svar: Har svarat på detta tidigare.. leta bakåt.. kram :)
Esmaralda

84 Fjärilsvingar:

skriven

Hej Es!
500 kr oj vad dyrt, kul o unna sig ibland absolut, men tur att det finns billigare alternativ.Trodde både att det var varmt o billigt där. Men hoppas du har det jättebra Es o att den värsta jetlegen har lagt sig!
Kram

Svar: Inte varmt o billigt... kallt och dyrt men alldeles underbart i alla fall :)
Esmaralda

85 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Kan jag kontakta honom eller känns det bättre att invänta initiativ från honom?
Hoppas du har det trevligt.
Kram

86 sus:

skriven

hej
synd att man är den otåliga typen.....
is i magen.....
love sus

87 Mia:

skriven

Härligt att resa som du gör. Har fått känslan att de är rätt andliga i Sydkorea. Hade en kollega där som gjorde en energiritual med mig. Tror de tänker mycket på sina förfäder. Träffar du/ni även andra medium eller liknande?
Ska själv resa bort i maj för att fundera över tillvaron. Hoppas resan blir bra. Du har ingen känsla för vad som händer med mitt jobb eller ev kärlek? Kram

Svar: Jo här är mycket andlighet... massa örter och procedurer... din resa blir bra.. och det finns en förändring vad det gäller jobb.. av det positiva slaget... tänk noga och gör upp planer och var sedan aktiv.. kram :)
Esmaralda

88 Tove:

skriven

Hej Esmaralda! Jag är en ung tjej som snart tar min examen inom kommunikation vid ett av landets universitet. Har ingen aning om vad framtiden har att erbjuda och oroar mig för närmsta tiden efter examen (juni och framåt). Kommer det bli bra? Hittar jag jobb? Hälsningar.

Svar: Visst hittar du jobb men det blir inte ultimata jobbet först.. du får börja där du kan och sedan klättrar du vidare mot nya jobb o nya anställningar... kram :)
Esmaralda

89 Moonshade:

skriven

Har Johan fortfarande intresse för mig? Har det utvecklats åt något håll?

90 Carina ST:

skriven

Agnes du verkar ha fattat kloka beslut tycker jag! Och det du skriver ger alltid mig något värdefullt. Självklart har du en hel del som gagnar andra!! Men jag håller verkligen med om att det inte är så lätt att hitta sin nisch.

Ja, att äntligen skaffa katt är något av det bästa jag gjort! Hon är en härlig personlighet med en egen integritet. Helt efter min smak! Och det är härligt att ha en till i huset de veckorna jag inte har mina barn här.

Esmaralda, ju mer jag får veta om den där mannen som finns i mina tankar mer eller mindre alltid numera, desto mer stämmer han med din beskrivning av min soulmate. Du skrev bland mycket annat att han såg ut att vara chef av något slag eller egen företagare. Det visar sig att han är regionchef. Pusselbit efter pusselbit verkar stämma. Och jag hoppas att universum inte spelar mig ett spratt. I så fall är de väldigt utförliga i att hitta likheter med den du har beskrivit. Han gillar matlagning, djur och natur, resor och sport. Han gillar att dansa, en bonus som du inte spådde om. Han råkar ha det namn som kom till mig i en meditation där jag kom in i en regression av ett tidigare liv med min soulmate. Dessa är några exempel på olika saker som stämmer överens med seanserna. Och varje grej jag får veta som stämmer gör mig både förvånad och förundrad. Vet inte ändå om jag vågar hoppas. På något sätt är jag så van att bli besviken att jag inte vågar tro på att det verkligen kan vara rätt nu. Ändå kan jag inte låta bli att tänka på det och nu skriva om det. Gud så tjatig jag är!! Nej nu ska jag inte skriva mer kring honom förrän jag vet om han är intresserad eller om det överhuvudtaget är han eller inte. Vilken tonåring jag är trots att det är två år kvar till femtio!!!

Imorgon kväll ska jag dansa igen!! Det ser jag fram emot. Dansen är min livsenergi!
Kram, Carina ST

Svar: Du måste helt enkelt själv känna in.. och det tror jag du gör på bästa sätt.. ge allt lite tid och ha alla antenner ute.. stor kram :)
Esmaralda

91 Jossan :

skriven

Blir det någon resa med min kärlek i sommar?

92 Jossan :

skriven

Blir det någon resa med min kärlek i sommar?

93 M:

skriven

Hej
Hoppas att du kan hjälpa mig! Jag blir tokig på A.J, jag vet att han är intresserad av mig men vad är problemet!? Han blir stum när vi möts och jag är ju lite gammaldags och vill helst att han ska ta steget.
Ser du ngn framtid för oss två tillsammans?
Njut av din semester

94 Anonym:

skriven

Hej E
Låter som du är på ett skönt ställe.

Jag vore så oerhört tacksam om du har tid med att hjälpa mig. Är sedan en tid lesden för min hund. Hund är sjuk men på bättringsvägen tyckte jag när jag såg henne senast. Har delad vårdnad om henna. Nu får jag domedagsutssagor hela tiden. Saken är den att ingreppet måste göras en gång till. 8 av 10 blir bra. MEN när det ingreppet görs och konvalesensen efteråt då är jag på resa i långt från där du är nu. Inplanererad sedan länge. Nu funderar jag på om jag skall stanna hemma och ta hand om hunden, min kollega får åka själv . Eller klarar den andra vårdnadshavaren mit hjärta och bästa vän igenom? JAg är över tygad om att vovsegullet blir frisk men inte han. Vi vill inte att hon ska lida någon av oss men man kan ju inte heller ta bort en hund så fort dom blir sjuka. Hjälp E. Ska jag stanna hemma och strunta i resan? Eller vad ser du krin detta.
Varm kram

Svar: Inte lätt att svara på.. jag ser ju att hunden är tryggast med dig och litar mest på dig.. men far inte illa hos andra vårdnadshavaren.. du måste själv fatta ditt beslut.. kram :)
Esmaralda

95 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda önskar en fin resa!När jag träffar min Kärlek kommer han vara äldre eller yngre än jag? Kram :)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: