Bantningspiller...

Fettförbränningspiller – det enda de bränner är pengarna i plånboken !

Jag har aldrig nånsin varit så stor som jag är nu – men på den tiden när jag hade 3-4 kilo för mycket så for jag iväg till den då  väldigt omtalade doktorn i Helsingör och fick sk ”Helsingörspiller”

Dit åkte de magra också – för man blev ju så förbålt pigg av denna medicin.

 

Vi  åkte dit  i stora skaror.. en gång gjorde vi det till en personalutflykt och ALLA köpte de här pillren. Vi köade i väntrummet..  ett par tre minuter för varje besök och sen iväg till det danska apoteket och hämtade ut !

Därefter blev det danskt smörobröd  med pilsner och en lille en !

Jajamän !
Ingen av oss blev smalare – men kul hade vi

 

Själv slutade jag med pillren när jag inte kunde sova och hjärtat rusade.

Jag trodde pillerdoktorn var död och borta sen längre och det kanske han är ..  men istället kan man köpa dessa piller på internet

http://helsingorspiller.se

 

Förr fanns det efedrin i pillren men det är borta nu .. men på den tiden verkade det ju lite som amfetamin.

Men även om efedrinet är borta  och ersatt med Synefrin så har danska läkemedelsverket gått  ut med varningar. Köp inte skiten.

Det finns biverkningar som är rejäla.

Jag tror inte  att det finns några shortcuts för att gå ner i vikt och behålla nya vikten… äta mindre.. nyttigare  och röra på sig… det är den enkla sanningen.

En kompis I Ryssland tänker lansera sin bantningsidé.

 

Han ska inreda flera rum i källaren… och sen låsa in  de tjockisar där som vill banta… och i stort sett bara servera vatten och grönsaker.. oavsett hur de bönar och ber ska du inte släppas ut förrän efter avtalad tid…  och pengar ska det kosta !

Han konstaterar att omkostnaderna är nästan obefintliga så  affärerna bör gå med stor vinst.

Pröva hellre på Ryska-källar-bantingen än Helsingörspiller…  det är klart bättre för hälsan !!

 

Kram & kärlek

1 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Igår var jag bjuden på ett dop som helt plötsligt också blev ett bröllop. Så fint! Jag undrar över om det finns någon kärlek för mig snart?
Kram L

2 Anonym:

skriven

Hej

Jag saknar så mycket frida men undrar om jag kom snart träffa henne igen och har en trevlig tillsammans igen?

3 Anonym:

skriven

Godmorgon! Jag undrar ifall det kommer gå bra på fredag? Kran

4 Jennifer:

skriven

Godmorgon! Bantningspiller har jag aldrig (behövt) provat, men nog det mesta mot acne, alla de slags kosttillskott och produkter under årens lopp. Och ingenting har hjälpt, och lika besviken blir man varje gång. Har kastat bort massor med pengar på sådana medel... Men då man är desperat är man beredd att göra det, för att tanken att OM just denna produkt kan hjälpa mig... Kan man inte släppa den (tanken). Man måste prova, IFALL den kanske, möjligtvis, eventuellt funkar... Fast man innerst inne vet att den inte gör det.

Det som hände på resan har känts bra, jag har ärligt talat inte ens tänkt på det. Förrän nu. Och plötsligt känns det inte lika bra.
Jag undrar hur man kan behandla en annan människa på det viset. Och jag undrar om kontakten nu för alltid är bruten. Kram

Svar: nej, kontakten kommer att återupptas så småningom.. men kanske på ett annat sätt.. kram :)
Esmaralda

5 Smöla:

skriven

Ska jag satsa på lägenheten vid pizzerian eller ska jag vänta ett tag, och bo kvar där jag bor nu?

6 anki:

skriven

Godmorgon Es !
Nä piller vill jag inte prova och inte magoperation heller...har sådana dåliga erfarenheter av mina op..
men ryska källaren :-) nä inte den heller ..Jag vet att jag måste minska ner på antalet intagna kalorier så är det bara ! Men så svårt...idag är det ju fest mest varje dag...gäller att stå på sig..

Ha en fantastisk morsdag !

Kram Anki

Svar: Japp.. det gäller att vara benhård.. och går du in för det så klarar du det.. kram :)
Esmaralda

7 Anonym:

skriven

Godmorgon Esmaralda!

Jag ska börja banta imorgon men utan bantningspiller. Tror inte att jag vill eller orkar bo kvar i den stad jag bor nu känner mig inte alls hemma här. Ser du om jag kommer mig härifrån förhoppningsvis snart??

Kram

8 Maria:

skriven

Var det bara fylle prat och vilja att få mig att visa ombry igår det han prata om eller bör jag oroa mig på allvar?

9 Maria:

skriven

Var det bara fylle prat och vilja att få mig att visa ombry igår det han prata om eller bör jag oroa mig på allvar?

10 Anonym:

skriven

Goddagens!
Har själv provat en annan typ av helsingörspiller, funkade perfekt o utan biverkningar, 15kg -, det var några år sen o ca 5 av dom kilona fick jag tillbaka. Nu är kärleksbekymmer en typ av viktnedgång...
Idag vaknar jag utan huvudvärk, ska fixa lite här innan min mor kommer på besök, hoppas bara att min karl kommer hem utan att vara tjurig idag, igår var han en jävla tjurskalle!! Solen skiner i alla fall - äntligen!! Kommer mitt kärleksbekymmer att höra av sej snart? O blir det flera möten?
Ska du bjuda din mamma på nåt gott idag Es på Mors Dag? Jag önskar er alla därute en riktigt skön Mors Dag o hoppas ni blir uppvaktade! Kram till er :-)

Svar: Ditt kärleksbekymmer ser ut att vara lite veligt...men hör av sig.. nej.. idag blir det bara ett telefonsamtal till mamma... så brukar vi göra :) kram :)
Esmaralda

11 Lilleba:

skriven

En liten kommentar til dagens innlegg... Det eneste som hjelper for å holde vekten nede er å ta inn mindre kalorier enn det man bruker opp. Har selv prøvd det meste, kan jeg love ;) Men nå er jeg nede på trivselsvekt, og det har vært helt gratis ! På den siden jeg nå gir dere linken til, er det matvaretabell på svensk også, og så kan man legge inn de matvarer som mangler, og man får etter hvert en liste som man bare kan klikke på, og det blir som en dagbok. Der finnes en app også, så en har denne dagboken med over alt :) Når jeg får et par kilo for mye, tar jeg bare fram denne dagboka og skriver i maten for hver dag, og ser på regnskapet, og vips, så er trivselsvekta der igjen! Her er adressa: http://www.kaloridagboka.com/ Ha en flott søndag, alle.. med eller uten for mye eller for lite vekt. Dagboka passer for alle :D

Svar: Bra tips och visst är det så att enda sättet är att göra av med mer kalorier än man tillför !! Kram njut av söndagen :)
Esmaralda

12 Undrande under över i emellan o överallt:

skriven

Hej Es!
JA dom borde inte få säljas alls! Tror der var dom pillren som orsakade en arbetskompis bortgång knappt 40 år gammal.
Hoppas du hade en trevlig lördag med brunch o dina vänner!
Usch jag känner mig nervös Es för alla frågor som lär komma på måndag.? Även om jag vet att beslutet är det bästa för mig.
Igår var jag helt slut o låg i fosterställning mer el mindre hela lördagen.
Men idag känns det bättre o jag ska ta tag i lite hushållsarbete,
Har du något råd/ el och hur jag ska tänka angående måndag??
Stor Kram till Dig o MG!!


Svar: Räta på ryggen... och gör det du ska på måndag och efteråt kommer det att kännas riktigt bra.. det här fixar du.. kram :)
Esmaralda

13 Anonym:

skriven

hahahaha, ja hellre den ryska än danska metoden :)
Om det ska bli något mellan oss vem måste ta första steget jag eller han? Jag väntar ju förstås på hans initiativ..

Kram och grattis på mors dagen

14 Anonym :

skriven

Hej!
Jag har också gått på hur många bantningspiller som helst men kommit på att det finns inga genvägar där heller.
Det är hårt arbete som gäller även när man vill gå ner i vikt.
Stämningen mellan mig och min man blir bara märkligare och märkligare. Vi kan ha trevilgt och skratta men han provocerar tycker jag. Tar upp saker han vet att jag går igång på och det retar mig. Jag försöker bjuda till för att hitta tillbaka till känslorna men det funkar liksom inte. Vi har inget gemensamt att prata om längre förutom våra barn och jag står snart inte ut längre. Hur tänker han och hur länge till kan vi ha det så?

Kram❤️

Svar: Det kan vara läge för er att gå en period i par/familjeterapi.. kram :)
Esmaralda

15 Skorpan:

skriven

Kan man då välja själv hur många veckor man ska vara inlåst, eller går det enligt vikten ;)? Det var ju också en idé, o så aktuell för mig just nu... Skulle ha sett mig igår, godis o skumvin, hah det är just snyggt. Det är absolut motionen jag borde få in, o magmuskelövningarna. Misstänker att jag har delad magmuskel, måste spåna vidare i ämnt, o dåliga magmuskler som ställer till det för ryggen också. Som i höstas, ryggskott, aj sjutton så sjuk jag var.. Det är förstås mig det hänger på ;), att komma igång. Varför blir jag aldrig biten av någon motionsfluga, hittar något som jag vill hålla på med? Märkligt...

Undrar om jag ens skulle klara av ett cykelläger, vad tror du Es, skulle det vara möjligt både fysiskt o ekonomiskt? Jag blev så taggad av det... Helst skulle jag åka ännu längre bort, Frankrike, Tyskland, Italien, Mallorca... Det kommer senare, tror jag ;).. Eller hur skulle det vara med Irland, kan man cykla där?

Här knallar jag på, gör inte mycket, men funderar på att ta del i musikkväll dit det kommer andra singlar. Vad tror du om det Es?

Ha en pillerfri dag, kram Skorpan


Svar: Visst skulle du fixa det här med att cykla... och en musikkväll låter jättebra... kram :)
Esmaralda

16 sus:

skriven

hej
bra affärside....
lite som Robison i Ryssland....
tror du att det blir något bra kul upplyftande snart? behöver en spark i baken tror jag...
love sus

Svar: Ja, något kul blir det allt.. kram :)
Esmaralda

17 Susan:

skriven

Ja, dom kilona😫 Trivselkilona har blivit lite för många, inte lätt när man e glad för mat 😉 Min kropp hade nog mått lite bättre me mindre att bära på, så det får nog bli skärpning på okynnesätandet på kvällarna...
Min bror är ganska kraftigt överviktig o överväger operation, vill kunna leka me barnbarnet o må bättre både fysiskt o psykiskt. Kan detta va en lösning eller är det bara ett quickfix?

❤️

Svar: Han skulle må bättre av att ändra livsstil.. äta nyttigare.. motionera mer... kram :)
Esmaralda

18 Yvonne:

skriven

Hej!
Usch ja, det där med vikten. Det finns inga genvägar verkar det som. Förr var jag jättesmal och åt och åt för att inte vara för mager.
Nu väger jag mer än vad jag någonsin gjort. Försöker att inte äta för mycket men går inte ner ett gram, tvärtom. Ibland tror jag att det är fel på vågen.

Tycker du att jag ska göra det jag tänkt med huset?.

Svar: Ja och aldrig blir man riktigt nöjd :) Ja, jag tror du redan beslutat så det är bara att köra.. kram :)
Esmaralda

19 Hej hej:

skriven

ja på tal om vikt så skulle jag faktiskt fråga om vikt idag! Har haft stört ätbeteende i hela mitt liv, har dock blivit av med tvångstankarna med tiden, men är nu mer överviktig än någonsin förr + sjukdom som gör det krångligare att gå ner. det är en så stor dröm dock, att få kunna leva utan att ta upp så mycket mer plats än andra, det är ganska pinsamt att vara utomhus. Frågade då jag var kanske sisådär 16 av ett medium om jag någonsin kommer att bli smal och hon sa att hon ser mig i helt normal vikt vid ungefär 18 års ålder. Nu har jag nyss fyllt 18 och vet inte vad jag ska tro om framtiden för mitt utseende. jag vill ju såklart hoppas på det bästa och försöka skärpa mig med maten men jag vet inte om det fungerar. Kommer det att förändras? Vad jag än gjort hittills så har jag gått upp igen, och tappat ork och hopp för inget påverkas. Jag vill gärna ha hoppet, men det är svårt då man bara misslyckas. Kommer jag lyckas gå ner snart?
Kram!

Svar: Du lyckas men du behöver stöd och hjälp på vägen... så hitta en professionell person som kan ge dig detta stöd.. kanske via din vårdcentral eller på annat sätt... kram :)
Esmaralda

20 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Ja piller som bantningsmetod är nog ingen höjdare. På tal om piller. Kan du se om jag skulle ha bättre nytta av något av de andra pillren min läkare nämnde än jag har av de jag redan äter? Framför allt en av dem tyckte jag verkade intressant och jag skulle gärna vilja testa. Ser du om ett sådant medicinbyte skulle bli bra, eller åtminstone något bättre?
Kram ThereseC

Svar: Svår fråga men jag får en känsla av att en av dessa mediciner skulle fungera väl för dig.. kram :)
Esmaralda

21 Anonym:

skriven

Hej! Träffar ja min soulmate detta år? Vart möter ja han?
Kramar!

22 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Ja, bantningspiller tror ja inte så mycket på. Det bästa är nog att lägga om kosten och äta mycket nyttigare och inte äta sötsaker samt motionera mycket. Har funkat på mig fast tröttnar oftast efter andra veckan. 😊 Igår blev de en sväng till Danmark med föräldrarna och systern som ska gifta sig i sommar. Hon behövde alkohol till bröllopet och vi andra följde med för sällskap. 😊 Hade jättekul! Mycket blev köpt. Var länge sedan bara vi gjorde något och de blev verkligen lyckat även om vi saknade den andra systern!

Jag är lite nyfiken bara och undrar om du ser om jag och min blivande förlovar oss i Sverige eller utomlands?

Ha en bra dag allihop! Pussa Mannabonne Glenn från mig! Kramar till dig från mig 💕


Svar: Så kul att åka till Danmark tillsammans !! Jag ser dig utomlands i samband med antingen din förlovning eller giftermål... kan inte se vilket.. men bra blir det.. kram :)
Esmaralda

23 Drutten:

skriven

Hej Es!

Ja dom där kilona sätter sej fast man inte begär det. Dom är lätta och få dit men svåra att få bort.
Kommer det någon kärlek till mej??
Hälsa M Glenn han är ju så söt.
Kram

Svar: Kärleken kommer.. den saken är klar !! Och MG skickar puss tillbax :) Kram :)
Esmaralda

24 Carina ST:

skriven

Att gå ner i vikt är ett tufft arbete har jag förstått. Min syster har kämpat med det i många år och nu håller hon på med Itrim. Jag hoppas för hennes skull att det ska fungera. Så att hon får må bra och känna sig tillfreds med sig själv. Mamma lever efter Lchf och för henne har det fungerat jättebra. Hon gick ner långsamt under ett år men hon gick verkligen ner till en bra och stabil vikt som hon nu håller utan problem. Hon har lagt om sin kost helt och tänker att det handlar om ett nytt sätt att leva, inte en diet. Hon mår bra med det.

Igår var vi i Stockholm och tittade på sonen när han dansade. Det blev en härlig dag trots regn och blöta in på bara skinnet när vi gick i stan under dagen. Träffade min kusin som jag inte träffat på länge och njöt sedan av att titta på dansen på kvällen. Det blir sista gången jag får se sonen dansa innan han flyttar utomlands. Kommer att sakna honom massor men är så glad över att han får chans att leva sin dröm.

Jag börjar känna ett spirande hopp om att min ekonomiska plan ska gå att genomföra nu. En pusselbit verkar ha fallit på plats så nu finns det en chans att faktiskt äntligen få ordning på alltihop inom två år. Det skulle innebära en sådan enorm psykisk och även fysisk lättnad. Det går inte att beskriva vilken stress och oro som har funnits så länge. Inte konstigt att kroppen också påverkats. Tack Skorpan för dina fina och uppmuntrande ord!

Ser du Esmaralda om min plan kommer att kunna sättas i verket och om jag kommer att nå fram så som jag har planerat?
Kram, Carina ST

Svar: ja, tänk vilken begåvad son du har !! Det finns faktiskt en god chans att din plan går i lås.. jag håller alla tummar.. kram :)
Esmaralda

25 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Kan jag fråga min handledare om jag får justera mina tider utan att verka dålig?
Kram

Svar: Jadå, det kan du göra.. på ett snyggt sätt... kram :)
Esmaralda

26 Emmi:

skriven

Jag har en liten fundering.. Skriver med en person på en dejtingsida vid namn D.. Han känns trevlig och lite speciell.. Yngre än mig är också och bor långt bort.. Kan det här vara något att satsa på eller ska jag vara försiktigt? Vad ser eller känner du om saken? Kram och ha en fin dag :)

27 Dinara :

skriven

Hej Ezmeralda! Det känns som om en tjejkompis surar på mig och det blev konstigt mellan oss. Vad kan jag göra? Kram!

28 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Ja sådana piller tror jag inte heller på! Någon gång läste jag att man ska tänka med mat som med pengar, har man ätit mer en dag så får man vara lite sparsam sen!

En fråga, tror du min bror får barn före mig?
Kram

29 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer jag att träffa någon som stöter på mig i sommar?
Kram

Svar: Ja det finns en god chans att något dyker upp.. kram :)
Esmaralda

30 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Skulle jag trivas att jobba på bank?
Kram

31 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Flyttar jag till en annan stad innan jag träffar min kärlek?
Kram

32 Oälskbar:

skriven

Hej, undrar om det finns någon chans för kärlek kvar, känns som jag missat den vid flera tillfällen- jag får tunghäfta så fort han ser på mig. Men jag tror han är upptagen, va gör jag?
Kram

33 Helena Ir:

skriven

Nej,inte finns det någon quick fix,tyvärr!
Din ryska kompis kanske fungerar under källar-
perioden men vad händer sen? Jo,de kilon som
mot förmodan försvunnit(,oftast är det vätska
ibörjan,dessutom)lär ju komma tillbaka rätt snabbt!

Efter gårdagen längtar jag mer än någonsin efter
att umgås med goa vänner och att hitta mannen
i mitt liv. Måtte det hända något snart!

Ha en toppen fin dag :)...........kram <3

34 Undra:

skriven

Ser du något jag bör tänka på?

35 R:

skriven

Hej bästa Es

Behöver verkligen svar i ngt som börjar gro i mot huvud :( min kille har två vänner som är ett gift par. Å känt från start att tjejen i set paret ogillar mig. Men hon gör alltid sååå mkt för min kille hela tiden. Som att göra en egen tavla till honom m.m (hon är gift) känna som att hon gör allt detta av en mening. Alla mina tankar snurrar o nu har jag lyckats bli misstänksam mot min partner. Inte att han o hon. Men undrar bara om min partner är otrogen eller ngt?

Kram R

36 Hedwig:

skriven

Hej!
På grund av sjukdom och stress har jag blivit så smal att jag för akta mig för att inte bli alltför smal. Hade aldrig trott att det kunde ha blivit så. Men annars är jag övertygad om att man kan banta om man börjar äta ordentligt. Med ordentligt menar jag så naturligt och ekologiskt som möjligt (titta på bilder från 50-talet, nästan ingen var överviktig då..) och socker, vete och kemiska tillsatser (som glutamat som numera göms under olika namn, industrin vill tydligen att vi blir runda som tunnar..). Vete ska man heller inte äta mycket av för vete har manipulerats så mycket att det beter sig helt annorlunda i kroppen än vetet gjorde för 50 år..Mitt råd är alltså att äta som mormor gjorde (lite mer spännande kanske med orientaliska ingredienser som inte fanns för). Om man inte äter ordentligt börjar kroppen skrika om mer mat även för näringsämnen..

Svar: sant.. jag håller helt med dig.. kram :)
Esmaralda

37 Skorpan:

skriven

Härligt Carina ST!!
Håren reste sig på min kropp då jag läste vad du hade skrivit, o så Es´svar til dig.
Håller också jag tummar o tår :).

Tack Es för svaret!

Det är sällan jag blir igångtriggad positivt o det gäller det mesta ;), tyvärr måste jag ju säga... Men det här med sommarkurser satte nån sorts sten i rullning... En idé föddes... Att det ska behövas pengar till det är ju det dåliga, o nej, det finns inga gratis luncher, det vet jag. Får se... Men förmodligen får jag ta mitt förnuft till fånga o inse att hösten kommer med så mycket utgifter, att jag nu får hålla i börsen ;).

Kram Skorpan

38 Skytten:

skriven

Hej E,provar igen.Kan du se om min ekonomi kommer i balans nu i juni?känns tungt nu.

39 Boudica:

skriven

Bantningspiller har jag aldrig provat, har nog inte behövt heller, även om jag nog har några få kilo för mycket. Men jag tror att de kan fungera, men då måste man verkligen tro på att dem gör det! Och då fungerar ju placebo lika bra. Men det är ju svårt att hålla fast i tron då det inte sker mirakel!
Den ryska metoden kan fungera... för tiden man är inlåst, men det kan finnas biverkningar som att grönsaker kommer ge dåliga minnen och när man kommer ut kommer att vräka i sig onyttigt! Annars kunde det kanske fungera som en tv show... Blanda big brother med biggest loser! XD

Det finns något jag funderat på ett bra tag, senaste halvåret har du sett många "saker" närma sig mig, men inget har hänt ännu (Nej jag försöker inte säga att du har fel) Har själv känt att det är en massa precis framför mig, men ändå händer inget.
Men jag tror att det är något som jag måste göra för att det ska släppa, och börja hända! Men vad det vet jag inte! Är det något val inom nåt jag måste göra? Eller ska jag kanske bara "glömma" och inte tänka så mycket på det?
Jag som trodde att jag var rätt bra på att leva i nuet! hehe
Ser du något om detta är min undran?
Hoppas jag inte förvirrade dig för mycket nu ;)

Svar: Bara lev på.. tänk inte så mycket på det.. välj glädjen.. och rätt som det är spårar du rätt och det händer.. kram :)
Esmaralda

40 J:

skriven

Godmorgon ! Jag måste bara fråga, lever jag ihop med mannen i mitt liv ??
Kramar

41 Anonym:

skriven

Hej ES,
Finns det någon kontakt mellan honom och hans första fru?

Kram

42 Oro:

skriven

i cant help My Self med Kelly family är min intuition rätt att det är den låten han menade igår!

Är orolig att han menade på allvar det hemska fylle pratet men hoppas han vaknar idag bakfull med en bättre hållning till situationen han är ju väldigt impulsiv om man säger så!
Jag blev rädd för honom å hans prat igår! Tyckte det var bisarra saker! Är rädd för att han känner hopplöshet över att förlora mig som att han känner som han inte har något!

43 Smöla:

skriven

Ska jag satsa på lägenheten vid pizzerian eller ska jag vänta ett tag, och bo kvar där jag bor nu?

44 Smöla:

skriven

Kommer jag nångång få en bra morsdag? Där jag blir uppvaktad? Jag blir så ledsen...

Svar: Var inte ledsen.. köp en bakelse och fira dig själv... kram :)
Esmaralda

45 Carolina:

skriven

Varför ska man äta piller när det finns hälso samt mat att äta inger piller för mig men äter lchf och älskar det hoppas min vikt rasar neråt nu. Går på habilitering nu inför utlåtande till F-kassan känns att man får bra hjälp nu inför sjukersättningen. Kommer sommaren bli bra för oss ser du nån romans för mig och en hund?

46 Bulimikern :

skriven

Haha, jag tror också på din ryska väns idé - alternativt "den långa vägen" med bra mat och motion ;)

För mig började det som en oskyldig bantningskur, och eskalerade i en ätstörning. Trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle hamna i träsket. Idag mår jag bättre, men matproblemen bär jag tyvärr med mig. Varje dag. I större eller mindre skala. Hejar på alla er som går ned i vikt av hälsoskäl, men smyger ändå in en liten uppmaning.

Tillbaka till något kul, E! Ser du något kring miljön där mötet med min kommande sker?

Kram

Svar: Ja, det är ju så att man bär alla missbruksproblem med sig... och väldigt många av oss har en missbrukarpersonlighet.. jag , tex , är nikotinist och sockerråtta... suck... nej tyvärr ser jag inget om miljön.. kram :)
Esmaralda

47 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Har 35 åringen något intresse för mig?
Kram

48 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Har den äldre mannen som tidigare stött på mig något intresse för mig? Finns det chans att det blir något mellan oss i sommar?
Kram

Svar: Intresse finns men blir det en relation ser den ut att bli kortvarig.. kram :)
Esmaralda

49 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser kommande vecka ut att bjuda på några överraskningar?
Kram

50 Anonym:

skriven

Hej! tror du M kommer svara tebax?

Kramar!

51 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag hoppas att jag får besked den vecka! Ser det ut att vara som jag hoppas?
Kram

52 Cathubodva:

skriven

Blev lite inspirerad av någons fråga, men med en liten twist...
I seans sa du att jag kommer gifta mig.
Blir det då ett mer traditionellt bröllop eller mer åt handfasting hållet? Kanske jag lyckas med båda ;)

53 Little miss piggy:

skriven

Hejsan Es!
Ser du om N tänker på mig ibland? Vet att han har varit intresserad förut, men finns det några känslor kvar? Kram 💞

54 Mimi:

skriven

Hej!

Ser du om det blir en flytt till en annan ort?

kram

Svar: ja, mycket talar för att det blir så.. kram :)
Esmaralda

55 Skytten:

skriven

Hej E,provar igen.Kan du se om min ekonomi kommer i balans nu i juni?känns tungt nu.

56 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda! Jag har en tenta på fredag nästa vecka. Ser det ut att gå bra? Kram

57 M:

skriven

Hej ez! Ska jag göra tentan den 5/6? Kram

58 Elisabeth:

skriven

Kan du se var min mans pass är? Tack på förhand

59 Anonym:

skriven

Hej!

Kommer jag att göra rätt val när det gäller jobb???

kram

60 Xena:

skriven

Gillar S mig? Kram :)

61 Maria:

skriven

Hej!
Ja det där med den eviga bantningen.. Jag försöker väl äta någorlunda sunt o röra mig lite mera. Det brukar funka. Handlar om balansen. Ibland måste man få synda lite;)
Kan du se om det blir någon romantik för mig? Isåfall är det nån jag redan mött?
Kram

62 Ulrika:

skriven

Hej!
Jag har sedan två månader träffat en man som jag snabbt könde starkt för, men som att vända på en hand blev jag plötsligt tveksam utan att kunna sätta fingret på.

Han har ett komplicerad och dålig relation till sina barn, vilket är svårt. Kommer det att bli bättre? Vad kan han göra för att förbättra situationen?
Hur blir det med oss? Varför går mina känslor så upp och ner?
Kramar Ulrika

Svar: det ser ut som om känslorna går upp och ner eftersom du går igenom en process.. och så småningom går de mest ner så avvakta lite och var sann mot dig själv.. kram :)
Esmaralda

63 Åsa M K:

skriven

Hej!
Lustigt men tänkte just fråga om vikten.
Jag har för låg Ämnesomsättning och har ätit Levaxin i 16 år. Fryser, är ständigt trött, tung i kroppen och stel i lederna.
Som för väldigt många andra visar proverna bra.
Skulle behöva tips om vad jag ska göra. Jag är ingen lat soffliggare utan motionerar regelbundet.
Känns som jag sitter fast i detta.
Vad konkret behöver jag göra?
Kram

Svar: Låter som om du behöver höja din Levaxindos.. prata med din läkare och får du inte bra information så vänd dig till specialist för ett second opinion.. kram :)
Esmaralda

64 💕 Zoey 💕:

skriven

Tack för ditt svar! 💗
Ser du möjligtvis om bröllopet kommer före barn eller är det barn som kommer före bröllop?
Tack på förhand! Kram Zoey 💕

65 SOL:

skriven

Jeg ble veldig inspirert av en bok som heter, 10 år yngre på 10 uker,jeg tar ikke tittelen bokstavlig selvfølgelig.
Men altså,jeg ble inspirert til å vende opp-ned og ut- inn på alle mine kjøkkenskap og skuffer,fordi,den maten man har i huset,er det så lett å spise.
Jeg bringer ikke dårlig mat inn i huset lenger,eeeh, jo jeg kan gjøre det iblant for jeg elsker ships.
Vel,dette har fungert for meg,og jeg føler ikke at jeg forsaker noe heller. Man kan erstatte feks. sukker med stevia, hvetemel med spelt (jeg baker nesten ikke) fin pasta med grov pasta,hvit ris med naturris,vekk med kjeks fra Europris (forøvrig med holdbarhet i 5 år eller noe sånt, skremmende) syltetøy nesten uten bær,osv osv.
Smart å finne en erstatning for det man er vant til å ha før man fjerner det.
Jeg kan godt forstå at det kanskje er verre når husstanden består av flere personer hvor alle bringer mat til huset, da er det ikke lett for den som prøver å unngå en bestemt type mat, men det kan jo gå å samkjøre for de med felles interesse.

66 Anonym:

skriven

Hej ES,
Finns det någon plats för mig kvar i hans hjärta?

Kram och grattis på mors dag

67 Anonym:

skriven

Människor omkring som inte vet sanningen om mina föräldrar försöker tvinga ihop mig med mina "föräldrar". Jag mår så sjukt dåligt över det. För jag får leva med föräldrar som gjort mig så sjukt illa och sagt att jag förtjänar alltihop. Och jag mår illa när människor som inte vet sanningen ser ner på mig för att jag inte älskar mina sk. föräldrar. Jag måste börja säga ifrån. Men när jag gjort det förr har dessa människor istället snackat illa om mig bakom ryggen.

Kram

Svar: Det är svårt att fixa på egen hand - vänd dig till en professionell person som du kan prata med.. och som har tystnadsplikt.. kram o lycka till !
Esmaralda

68 Jossan:

skriven

Idag känner jag mig allmänt PMSig.. Jag har varit glad, arg och nu känner jag mig ledsen. Just nu känner jag mig ledsen på mina vänner. Vi har som tradition att åka till Liseberg varje år. Men inte i år för nu ska 2 av paren åka på semester och sen ska de till bigslap.. Så de har inte råd.. Trevligt för dom men det tråkiga är att de har inte frågat om jag hade velat följa mig. Tyvärr har jag blivit 5e hjulet sen min bästa vän skaffa tjej. Klart jag tycker det är kul att han träffat någon. Men tråkiga är sen han träffa henne blir jag knappt tillfrågad något längre.. De gör allt parvis så jag blir inte ens tillfrågad.. De vill att vi ska kampa.. Vilket jag inte kommer göra om inte min kärlek följer med. Tänker inte vara med alla paren precis.. Känner mig just nu väldigt ensam :/ Blä för att känna sådär ibland..

Varför måste man känna sig såhär? Känner mig riktigt nerstämd.. Kommer jag sluta känna mig som 5e hjulet?

kram

69 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Min styvpappa är eventuellt sjuk! Han har hittat en knöl och proverna visar en förändring! Men dem vet inte om den är godartad eller aggressiv! Nu ska han inte ta nya prover förren efter sommaren!
Ser du något angående detta?
Kram

70 Maria:

skriven

LHCF i kombination med periodisk fasta fungerar men då måste man vara konsekvent. Men efter ett par dagar så mår man bättre än någonsin och slipper hunger. Men älskar man bröd etc så är nog den ryska idén bättre.

Hetsar jag upp mig för mycket på inkonsekvenser på jobbet? Rädd att andras "misstag" ska slå tillbaka mot mig.

Svar: Som regel gör du inte det men i vissa situationer kan det bli lite mycket och när det blir så.. då vet du.. du känner det på dig.. kram :)
Esmaralda

71 Agnes:

skriven

Säger bara..."Ernestine Shepherd"...HON är den som fick sprutt på mig...faktiskt, haha!

Kan hon, kan jag!

Goggla hennes namn, hon har facebook, bl a...och som sagt...kan hon, kan jag!

Det jag kan säga, är att "gå ner i vikt", "Banta", "bli smalare", är inget som fixas på en kafferast...trots en massa dravel om tabletter, soppor eller annat trams...att folk mer än gärna skulle fås att äta fågelskit,är jag helt övertygad om, ifall det utlovades "snabb viktnedgång, strålande hy och nytt liv....bara kilona o fettet försvann..."jo, tjena...mohahaha!

Problemet är att det finns för mycket tomma kalorier alldeles för lättillgängligt, i vårt samhälle.
Och problemet är, att folk tröstar sig med dessa tomma kalorier...fetma är en folksjukdom...ätandet ett missbruk, och vi är alla gisslan för de som nu tjänar pengar på att producera tomma kalorier...

Nuff said, om detta...känner, att jag nog snart MÅSTE delge min omgivning MIN syn på samhället...via en blogg...tjo!

Det jag däremot kan skriva nu, är att jag själv, nu efter drygt 11-12 veckor av omläggning av liv, har BÖRJAT att tappa FETTVIKT...fett, alltså...inte kroppsvatten...

Hårt jobb, javisst...ändrad kost, 3 ggr/vecka med gym...appar mig fram i livet med hjälp av appen "fitness-pal"...räknat ut macros, vad jag får äta, och har gjort detta till ett sätt att leva...bryr mig inte ett skit om jag blir smal...vill bli stram och fit i kroppen...få en smula muskler, och bygga en muskelkorsett...att styrkelyft främjar ett framtida skydd för benskörhet, är bekräftat.

Och när jag nu är illa tvungen att kliva runt i mitt skitliv, varför då inte göra det en smula mer muskulös och med mindre fettvalkar, här o där...va'? ^Ler*

Ernestine är 78...kan hon, kan jag...så enkelt, är det...
Och dessutom...jag har fel på sköldkörteln...vilket gör att min förbränning är åt helvete...personlig reflektion över det, är att jag med en kombo av ärftliga anlag och idiotbantning i ungdomen, fick detta...
Jag har även en form av hjärtfel, som är så suspekt så läkarna kliar sig i huvudet...väldigt jobbigt, faktiskt...kan här säga det, att hade jag haft någon form av dödsångest, så hade jag suttit i en mörk garderob, för mitt säregna hjärtas sätt att leva ett eget liv, skull...

Tror även att stress, som utsöndrar något som heter Kortisol, och sedan hösten 2013, så har stressen varit min följeslagare...tyvärr...och fett uppbyggt av kortisol, är enormt svårt att få bukt med...men det går...med planering och sunt förnuft...

Och så då en smula insikt om att något finns för mig att göra i denna värld, innan jag nu "pinnar över" till "the afterworld"...

Segt och inte alls speciellt roande, för mig...men det är bara att härda ut...och göra det bästa av detta som jag nu har som liv...

Så jag lägger fokus på mig själv och min kropp, helt enkelt...och mitt boende!
Fullt tillräckligt...skulle gärna skaffa mig ett litet djur av något slag, men inser, att jag är alldeles för självcentrerad för att kunna ge en levande varelse den uppmärksamhet som den förtjänar....fortsätter att irritera mig på mina "bananflugor" jag!

Och Grattis, Carina ST!
Härligt att läsa att du nu fått snurr på livet!
Och att din son nu äntligen är på väg dit han siktar....
Blir så glad när det funkar för folk!

Ha det bäst, alla, och kram!




Svar: Japp, se till å kom igång med bloggen.. :)) Och visst blir man glad när det rättar till sig för folk.. kram :)
Esmaralda

72 Kaisa:

skriven

Hej Esmaralda
Nu satsar jag allt för att jag ska ta ut min examen om en månad, jag har bestämt mig att jag ska klara det denna gången. Önskar bara få lite hejarop på vägen för lite extra energi
Kram och tack

73 Browallia:

skriven

JENNIFER, har du provat dricka Aloe Vera juice mot din acne? Det har hjälpt mig. Finns att köpa på hälsokost.

Jag tror inte heller på några genvägar för att gå ner i vikt och behålla den. För en knapp månad sedan fick jag nog och tog tag i min övervikt. Jag räknar kalorier (får äta max 1300/dag) och går promenader. Har hittills gått ner -3kg. Jag och mannen som jag träffar utmanar varandra och på så vis blir det lite roligare. Vi sätter upp små mål vi ska uppnå längs vägen och måste redovisa dessa för varandra.

Kram & Kärlek

74 Fanny:

skriven

Sunt förnuft tror jag är det enda rätta om man vill gå ner i vikt. :-)

får du fram något datum när min bebis kan beräknas komma? hade varit så spännande! Är beräknad den 26 Juli.

kram

75 Anonym:

skriven

Hej Es, ska på bröllop nästa helg och undrar ifall det ser ut att bli en trevlig sammankomst? :)

76 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag berättade för henne att min pappa suttit i fängelset, jag vill inte att hon ska gå och prata illa om det med andra!
Jag älskar ju min pappa, men nu oroar jag mig över det!
Tror du hon pratar illa om det till andra eller berättar om det till andra?
Kram

Svar: Nej, jag tror inte att detta används mot dig.. kram :)
Esmaralda

77 Anonym:

skriven

Hur länge till tror du det dröjer tills jag möter min soulmate?
kram

78 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Går jag in i ett bra förhållande snart där jag är lycklig?
Kram

79 Anonym:

skriven

Ser du mig bo utomlands den närmsta framtiden?

80 Barn :

skriven

Ser du om vi får fler barn!!

81 Sommarn:

skriven

Ser du hur sommaren blir?? Kommer vi ha mycket att göra? Kram

82 Anonym:

skriven

Hej ES :)
jag undrar varför min fd icke grattade mig på morsdag idag? Glömde han bort mig?

kram

83 mwk:

skriven

Jodå här äter jag mindre kalorier än jag gör av med men resultatet låter vänta på sig....:(
Träningen är svår att få till tycker jag. Precis som det mesta nu för tiden... får liksom inte tummen ur !!
Hela livet känns så Trögt just nu:(

Appropå det är jag rädd att missa min soulmate iår om jag fortsätter träffa min manlige vän... men han får mig att må bra.

Ser du om han kommer stå ivägen för mitt möte med ''den rätte"?????

Kram

Svar: Nej.. det som ska ske, det sker.. oavsett... kram :)
Esmaralda

84 maria:

skriven

Banta ja den världen är ju lite som det är med! Nog har man kikat och hoppats på mirakel medicin som bara tar bort dom här kilona på magen! Man undrar ju om man någonsin efter 3 barn kommer att slippa skämmas över den! Skulle vara skönt å få bli lite formig å fin kring magen! Men jag är ju lite lat också! Hihi!

Ja tack å lov iaf fått tag på honom nu! Inget dumt av det han skrämdes så om igår har skett!
Men han är ju sådär grinig å bakis idag å nonchalant när det gäller oss övriga som oroar sig för honom!
Barnsligt och elakt!
Men där å just här har vi en bit som jag inte gillar hos honom! Därav problem vi haft och varför jag irriterar mig! Omogenheten!
Å endå saknar jag honom och älskar honom å dom fina bitarna hos honom! Eller så är jag trygg i det otrygga! Kan ju vara jag som är konstig också!

Känns lite konstigt att ens tänka på mig själv med någon annan! Men jag trevar fram för en dag måste jag vell våga släppa oss och gå vidare!

Kommer jag någonsin hitta den som är rätt för mig? Kommer jag våga älska och släppa in någon ny i mitt liv?

Svar: Ja, stort JA.. du hittar rätt och då släpper du honom nära som en helt naturlig sak.. det går av sig själv.. kram :)
Esmaralda

85 M:

skriven

Hej ez! Ska jag göra tentan den 5/6? Kram

86 CeCe:

skriven

Är det dags att ge upp på detta mål nu? Eller har jag fortfarande god chans att nå det?

87 Sommar :

skriven

Ser du hur sommaren blir?? Kommer vi ha mycket att göra? Kram

Svar: ja en hel del blir blir det allt.. kram :)
Esmaralda

88 Barn:

skriven


Ser du om vi får fler barn!!

89 Ha:

skriven

Hejsan Es.
Vattumannen....ser du honom i min framtid? Kram

90 Anonym:

skriven

Hej esmaralda,
ser du fler barn för mig och M?

Kram

91 Sherie:

skriven

Hej Es!

Händer det något speciellt roligt som händer mig?
kram

92 M:

skriven

Hej ez! Ska jag göra tentan den 5/6? Kram

93 Sommar:

skriven

Dyker det upp någon romans/flört i mitt liv under sommaren? :)

94 Maria:

skriven

Tack för svar. Du har så rätt

95 Solan:

skriven

Danska piller testade jag för sisådär 20 år sen, de funkade men kilona kom naturligtvis tbx... Nä, hälsosam mat o ordentligt med motion funkar nog bäst i längden. Stänga av dumburken och göra saker är ett bra recept, då småäter man mindre också.
Kram på er alla

96 R:

skriven

Hej bästa Es 

Behöver verkligen svar i ngt som börjar gro i mot huvud :( min kille har två vänner som är ett gift par. Å känt från start att tjejen i det paret ogillar mig. Men hon gör alltid sååå mkt för min kille hela tiden. Som att göra en egen tavla till honom m.m (hon är gift) känna som att hon gör allt detta av en mening. Alla mina tankar snurrar o nu har jag lyckats bli misstänksam mot min partner. Inte att han o hon. Men undrar bara om min partner är otrogen eller ngt? 

Kram R

97 Lavena:

skriven

God jul!

Hur ser det ut på kärleksfronten framöver? Finns det nån jag kan krama?

Ha det gott!

98 Lavena:

skriven

God jul!

Hur ser det ut på kärleksfronten framöver? Finns det nån jag kan krama?

Ha det gott!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: