Få bästa sommaren !!!!

Planerar du in en trist och händelselös semester ?

  Inte för att du vill utan för att du inte ser några alternativ.. då kan jag tipsa dig om SOMMARKURSER.. på  folkhögskolor runt om i landet !

Korta kurser som bara varar en del av sommaren.. och som  regel bor man på skolan och lär känna nytt folk med liknande intressen. Det ordnas över 700 olika sommarkurser runtom i landet – så det lär ju  finnas något för varje smakinriktning.

 

Man kan gå danskurs -  designerkurs – skrivarkurs – fotokurs – teaterkurs .  Det finns matkurser och trädgårdskurser.  Språkkurser av alla de slag.  Datakurser och radiokurser.  Genuskurser och  livsåskådningskurser.  Speciella seniorkurser finns också. 

Och det finns kurser med långsammare studietakt.  Kort sagt – det finns kurser för de flesta och inom alla möjliga område.

 

Lite extra kul kan det ju vara att gå en kurs en bra bit från där man bor – så blir det ju lite som att komma hemifrån på  ”semester” också !!

 

En gång hade jag en klient i terapi – en tjej som från början var ledsen och  nästan smälte in i tapeten i sin  strävan efter att passa in.  Saker och ting hände under terapin och när vi hade sommaruppehåll  gick hon en sommarkurs  i  skogsröjning för kvinnor !!   Hon älskade varenda dag på den kursen !

 

  Det hela slutade med att hon  under vintern sökte och fick jobb som skogsröjare,  och jobbade tillsammans med 27 karlar i de norrländka skogarna. 

 Själv var hon med all säkerhet den coolaste katten av de alla.. hon älskade sitt jobb.. hon fick vänner för livet.. och hon lärde sig att man måste inte alls smälta in i något man inte är ämnad för.  Istället ska man hitta sin egen väg.  Det  är man skyldig sig själv.

Kram & kärlek

 
1 Undrande:

skriven

Hej!
Kan du se om jag hittar annat jobb och undrar också om du kan se någon flytt för mig?

2 55:

skriven

Jaa vad bra för henne. Själv jobbar jag med omvårdnad. Det har låg status och det märks. Jag trivs med det.

3 Dinara :

skriven

God morgon Ezmeralda! Jag sökte till italienska i höst. Men det finns en annan sak jag bekymrar mig över. Det är uppsatsopponeringen på måndag. Två killar ska opponera på vår uppsats och det känns läskigt. Tror du att det ska gå bra för oss? Kram.

Svar: Ja, det känns som om det kommer att gå fint.. ha lite is i magen bara.. kram :)
Esmaralda

4 längtar:

skriven

Dröjer det länge tills vi får besked om att det finns ett barn till oss.

5 Mor:

skriven

God morgon!
Min "lilla" dvs min dotter som är 22 år :) ska resa till Paris med kompisen.
Tycker allt det är väldigt långt bort och min fråga är om detta kommer att gå vägen?
Två unga tjejer i en så stor stad känns inte direkt tryggt.
<3

Svar: Tecknen visar att det kommer gå bra så oroa dig inte.. kram :)
Esmaralda

6 Susan:

skriven

Bra tips, får kanske testas någongång. Har bara begärt två veckors semester eftersom jag bara har jobb augusti ut, nu kanske jag kan få samma jobb hos annan arb.givare i minst ett halvår till...... Borde va glad men jag känner inte riktigt att det är detta jag vill göra....full kaos i hjärnkontoret😜 Full av tro att allt ordnar sig men jag vet ju att jag alltid har tagit första bästa jobb utan att känna efter riktigt....
Kramiz

7 Anonym:

skriven

Hej Es, känner mig så kluven med hur jag ska göra till hösten. Kommer jag välja att bo kvar hemma?

8 Anonym:

skriven

Hej! Är på väg till Norge för att jobba i sommar, nervös för om jag ska klara jobbet. Hoppas det blir kul! Och att jag får vänner:-)

Jag känner igen mig så mycket i den tjejen som gör allt för att passa in.
Hela mitt liv har jag velat bli saker (status via yrke)i min framtid för att få gillande av min mamma. Idag vill jag bara "hitta" det där jobbet som får mig att må bra och det känns roligt att gå till. Jag har sjukt höga krav på mig själv och tycker att man ska vara så talför och påstridig och drivande inom vården, medans jag känner mig som en inbunden dagdrömmare. Nu ska jag försöka känna efter vad som får mig att må bra och inte tänka på pengar då kanske jag hittar fram till ett yrke som känns rätt.
Ezmaralda hur kommer det sig att en del bara vet vad dom vill hela livet och andra som jag hittar inte rätt i livet? Har du några tips på hur jag fortare hittar rätt och kan bli trygg och tillfreds.

Kram

Svar: För sådana personliga tips krävs en personlig seans - men allmänt så är det viktigt att du lyssnar inåt.. och hittar din egen vilja och önskan... och använder detta som dragkraft för att nå dit du vill... kram :)
Esmaralda

9 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer han att bli stött när jag säger att jag vill sluta?
Kram

10 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser det ut som om jag och min nuvarande pojkvän kommer att få barn tillsammans?
Eller ser det ut med någon annan?
Kram

11 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer jag och han att kunna få barn tillsammans?
Kram

12 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Är det långt kvar innan jag ser kär och lycklig ut? Blir jag det?
Kram

13 Anonym:

skriven

Hej!
Jag går alltid in med inställningen att det ska bli så bra som möjligt vad man än tar sig för. För några år sedan var vi i Grekland och vi var runt lite varstans i Sverige men när barnen kom tillbaka till skolan och skulle skriva om vad det bästa med sommaren varit skrev sonen "de dagar vi var hos mormor och morfar där kan man verkligen koppla av" Till saken höra att de bor bara ett par mil
ifrån oss och vi ses nästan varje vecka men för honom betydde det mest. Många gånger tror jag vi drivs av normen av att man ska åka iväg, semestern ska vara fullbokad men det behövs ju inte. För vår del blir det picknickar, sena kvällar, kvällsbad och annat enkelt. Och naturligtvis tid hos mormor och morfar;)
Kram❤️

Svar: Så sant !! Kram :)
Esmaralda

14 Susanne R:

skriven

Älskar kurser o studier. Skulle vilja gå en skrivar kurs o skriva böcker. Blir det så...

Svar: Du har chansen i din hand - så ta den.. kram :)
Esmaralda

15 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Har den 35 årige mannen något intresse för mig?
Ser du någon attraktion eller så?
Kram

16 Anonym💝:

skriven

Hej!
Egentligen hände det ju inget mellan mig och min vän förra veckan men rent känslomässigt blev det kaos.
Den trygghet och tillit jag kände var nästan överväldigande och jag har svårt att förstå hur det kunde bli så?! Vad kommer hända nu?

Kram💖

17 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser det ut som om jag och min pojkvän kommer få "kämpa" ett tag innan vi blir gravida och får barn? Eller tror du det kan gå ganska snart?
Kram

Svar: känns inte som om det dröjer så länge.. kram :)
Esmaralda

18 Jennie:

skriven

TACK för dina härligt inspirerande blogginlägg!!

Själv funderar jag om det skulle bli bra om jag som arbetssökande flyttar utomlands? Man har ju rätt att flytta inom EU och söka arbete. För mig vore det rätt beslut, men vet inte om det är det bästa för M.
Kram

Svar: Känns lite som att du behöver jobb först.. sen flytt.. eftersom M behöver en kontinuitet i sitt liv och mår inte så bra av att flytta runt...vilket det lätt blir annars,,, kram :)
Esmaralda

19 Student:

skriven

Hej Es, kommer jag behöva oroa mig för att hitta jobb sen när jag är klar med studierna? Kram

20 sus:

skriven

hej
tack för tipset......
ska tänka på att gå en kurs....
jag är inte bra på planer....
love sus

Svar: Ibland kan planer vara bra.. de goda planerna som leder framåt.. kram :)
Esmaralda

21 Anonym:

skriven

Godmorgon!

Vilken tuff tjej! jag älskar skogen men skogsröjning skulle nog bli för tungt för mig så liten som jag är. Hoppas verklige att jag också hittar rätt här i livet. Ser du om jag blir nöjd med jobbet jag också???

kram

Svar: jadå, absolut.. du hittar rätt... kram :)
Esmaralda

22 Kari:

skriven

Hei Es! Kommer mannen min til å klare å ta fra sønnen min huset hans i skilsmissen vår? Klem Klem

23 H:

skriven

Hej! Skicka mess till han jag är förtjust i, kommer han svara tebax? vi jobbar på samma jobb o har aldrig pratat me varandra.. lr ska ja bara skita i han?
Kramar

24 mh:

skriven

Min sambo har flyttat... Kommer jag kunna charma och fånga henne igen?

Svar: Nja.. det ser mer ut som om det kommer någon annan framöver för dig.. kram :)
Esmaralda

25 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Kan det vara så att jag och min nuvarande kille inte passar med varandra rent
Fortplantnings mässigt?
Tror du det kan vara så?
Kram

26 Anonym:

skriven

God morgon esmeralda!

Hur ser det ut att gå på onsdag?

Kram

27 Anonym:

skriven

God morgon esmeralda!

Hur ser det ut att gå på onsdag?

Kram

28 Jossan :

skriven

Tack för svaret igår.. Jag blev nyfiken på den ångesten som du prata om. Vad är det för ångest? Är det för jah är rädd att förlora honom eller vad är det?

Kram

Svar: Ja, att du ibland söker lite väl mycket bekräftelse.. kram :)
Esmaralda

29 Anna:

skriven

Ja.....snart sommar. Känns gruvarsamt på något vis. Inte för att jag har krav på att man måste göra massor, jag är nöjd med att bara vara. Men känns som att den kan bli jobbig på nåt vis.

Har jag rätt? Så jobbigt att vara i den här sitsen....känns som att jag hela tiden väntar på att ta tag i mitt liv men aldrig kommer till skott. Så frustrerad på mig själv...

Kram :)

30 Little miss piggy:

skriven

Hejsan Es!
Ser du om N tänker på mig någon gång? Har han någr

31 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Kan det vara så att jag och min nuvarande kille inte passar med varandra rent
Fortplantnings mässigt?
Ett annat medium sa det, Tror du det kan stämma?
Kram

32 solstjärnan:

skriven

Tänk om allt fler gjorde som skogsröjar tjejen.Våga pröva på något nytt som sedan ger lycka för livet.

Undrar Esmeralda, kommer jag att vara kär i en man när jag skiljer mig?
Ser du vilken årstid detta sker?
Tack.
Ha en fin fredag.☺

33 Little miss piggy:

skriven

Hejsan Es!
Råkade skicka ett som inte blev klart ... Ser du om N tänker på mig någon gång? Har han några känslor för mig? Verkar nämligen så ibland. Tack på förhand! Kram 💞

34 Konkurrensen :

skriven

Ser du om den nya konkurrensen som kommer, att påverka oss mycket, hur ser det ut för oss?

35 Sommar:

skriven

Hur blir sommaren för oss?? Kommer vi ha mycket att göra? Kram

36 Anonym:

skriven

Skulle jag känna mig sedd av honom om jag kom på hans kräftskiva eller skulle hans fokus mest ligga på den andra tjejen?

37 Skorpan:

skriven

Bra idé, lite pengar behövs till det :).
Skulle också vilja uppleva något sånt som din klient gjorde Es, pröva på något helt annat, o sen hitta det jag ska göra i mitt liv. Tiden, som du sa att jag inte skulle låta rinna ifrån mig, rinner hela tiden o jag är så lost... Vad ska jag satsa på? Brinner inte för något, i alla fall inte just nu :(...

Höre igår om en som ska gifta sig utomlands, Gud jag tycker det låter så romantiskt. Inte alla som kan göra det. Antar at mina fingrar är så tjocka vid det laget, då han friar till mig, at inga ringar ens går att få å fingret ;)...

Hur ser helgen o inkommande vecka ut att bli Es? Något speciellt på gång?

Kram Skorpan

Svar: Det FINNS jätteringar !! Skämt åsido - du kommer att resa en hel del med din tillkommande men om det blir bröllop av i annat land - det ser jag inte... helgen och veckan ser ut att förlöpa utan större intermezzon.. kram :)
Esmaralda

38 A:

skriven

Hej Esmeralda! Tar jag fel när jag känner dåliga vibbar från syster och man? Har jag gjort något fel? Tack!!!

39 Nlie:

skriven

God morgon ES!
Tror du han skulle vilja komma över på en fika?
Kram

40 Anonym:

skriven

Ezmeralda hur stor tror du chansen är att vi möts i år?

41 Farmor:

skriven

Hej!
Kommer det att gå bra att vara barnvakt imorgon?
vet inte riktigt hur jag ska sysselsätta barnen??

kram

Svar: Det kommer gå fint.. kram :)
Esmaralda

42 Anonym:

skriven

Ser det ut att gå bra för honom imorgon?<3

43 Anonym:

skriven

God morgon,
Jag hade så gärna gått en sommarkurs om jag hade möjlighet till det.
Jag undrar om jag lyckas ordna ett pass till barnet och om vi kommer göra ngn utlandsresa i sommar?

Kram

44 Anonym:

skriven

Sommarkurser är fantastiska... min son har gått kurs de senaste åren.. och vilka kurser... :) helt otroliga.... han är så nöjd... I sommar ska han går fotokurs på folkhögskola och sedan ska han gå bartender kurs i 4 veckor...
Jag ska gå min hypnotreapi kurs färdigt och sedan börja på reflexnologi... ska bli sååå kul.... till hösten är det KranioSakral och Quantumfysik som gäller... helt fantastiskt...
Japp allt tar sig frammåt...
Önskar dig en fin dag... med sol i hjärtat...

Undrar om jag kommer att få någon romans i sommar... undrar om Micke kommer tillbaka in i mitt liv någon gång???

Svar: Så underbart... du och din son tar verkligen vara på det här med kurser... en romans kan det mycket väl bli.. men jag tror det blir någon annan i slutänden och inte Micke..kram :)
Esmaralda

45 X:

skriven

Hej!

Du sa för några år sedan att min syster skulle mogna och att vi skulle kunna få en bra kontakt igen. Jag lät det gå några år men det visade sig att hon inte ändrats ett dugg. Avundsjuka och missunnsamhet från hennes sida gör att jag inte orkar med henne.
Finns det något hopp, eller ska jag bara låta henne vara?

Svar: Låt henne vara... det dröjer ett bra tag tills hon tar nästa steg i sin utveckling och när det sker.. då kan ni knyta an på ett vettigare sätt.. kram :)
Esmaralda

46 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda! Tror du min vecka blir bra ? Har mycket att stå i. Vad kommer min Soulmate jobba inom? Kram😃

47 A:

skriven

Hej Esmeralda,
kände lite negativa vibbar igår här gentemot mig kan det stämma eller tar jag fel? Tack!!

48 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!

Hur ser resten av året ut att bli för mig?
kram:)

49 Helena Ir:

skriven

Tuff tjej..och trevligt att hon hittade rätt!
Får mig att fundera på vad som är rätt för
mig..jag vet fortfarande inte.
Uppdragen jag varit med på har de flesta varit
trevliga..jag tror ibland att jag är på
rätt plats!
Idag ännu en vilodag..min kropp har tappat energi!
Trist är vad det är..jag vill helt enkelt mer
än jag orkar..i varje fall just nu!
Förhoppningsvis är det tillfälligt!?
I morgon ska jag tanka energi..då ska jag på
kalas för ett av mina barnbarn :)
Esmaralda ser du mig piggare igen?

Lets dance ikväll :)
Ha det gott!.......Kram :)

Svar: Visst ser jag dig piggare.. det kommer... kan inte bestämma mig för vem jag ska heja på ikväll när det gäller Lets dance... kram :)
Esmaralda

50 Anonym:

skriven

Hej!
Träffat en man som är 40... Leker han med mig eller vill han något seriöst? Tack.

51 Novalie:

skriven

Hej Esmaralda!
Skulle han vara sugen att komma över på en fika om jag frågade?
Skulle han förstå att det kan innefatta lite mys om han vill?
Kram


52 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Finns det några kännetecken jag kan hålla utkik efter vad gäller mannen jag ska möta?
Kram

53 Tak:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer det kosta oss mycket mer än vi har trot? Undrar om entrapwnören johan ska ge oss skadestånd och lämnar lämna resten av jobbet till någon annan?

54 Maria:

skriven

Hej!
Vore kul med sommarkurs nån gång, just nu längtar jag bara efter semestern.. Hoppas den blir fin o att jag får möjlighet att göra något kul med barnen i år:)
Tror du det blir kärlek snart? Får jag klarhet i vad som fick L att dra sig tillbax? Längtar efter honom..
Kram o trevlig helg!

55 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du att jag är i behov att extra mat just nu? Är så förbaskat hungrig hela tiden!
Kram

Svar: Kolla så sköldkörteln är okey.. annars är det bara så att du behöver lite extra just nu.. kram :)
Esmaralda

56 Anonym:

skriven

God morgon esmeralda!

Hur ser det ut att gå på onsdag?

Kram

57 Anonym:

skriven


Ezmeralda hur stor tror du chansen är att vi möts i år?

58 Anonym:

skriven

God morgon esmeralda!

Hur ser det ut att gå på onsdag?

Kram

59 Sss:

skriven

Ezmeralda hur stor tror du chansen är att vi möts i år?

60 Sss:

skriven

Ezmeralda hur stor tror du chansen är att vi möts i år?

61 Anonym:

skriven

Hej!
Blir jag godkänd nästa vecka??

62 Anonym:

skriven

Hej!
Blir jag godkänd nästa vecka??

63 Anonym:

skriven

Hej!
Kommer det ske en förändring snart? Lutar det åt skilsmässa?

Kram

64 Anonym:

skriven

Hej!
Har min man träffat någon annan?

Kram

65 A:

skriven

Hej Esmeralda!
Varför känner jag min inte välkommen när jag kommer på besök? Är det bara inbillning eller tänker vissa i familjen lite negativt om mig? Tack...

66 Farmor:

skriven

Hej!
Kan du se om det blir fler barnbarn?

67 sus:

skriven

hej
känner mig frustrerad....
ingenting händer....
vet fan inte hur jag ska komma till insikt eller få till en förändring...
planer är bra men vad ska jag planera?....
tror du att jag kan få det jag vill?

love sus

68 H:

skriven

Hej! Skicka mess till han jag är förtjust i, kommer han svara tebax? vi jobbar på samma jobb o har aldrig pratat me varandra.. lr ska ja bara skita i han?
Kramar

69 Konkurrens :

skriven


Ser du om den nya konkurrensen som kommer, att påverka oss mycket, hur ser det ut för oss?

70 Anonym:

skriven

Hej ES,

Kommer jag att få ha en romans innan jag möter den rätte, eller kommer han att komma till mig snart?

Kram :)

71 Carro:

skriven

Vem gillar mig mest? Han i rött eller han i brunt hår?
//kram

72 Helena Ir:

skriven

Tack! Inte jag heller jag vet vem jag vill ska vinna
ikväll..jag gillar spillevinken Morgan,skön kille!
Men är han bättre än Anton..svårt!
Och Arja ..denna finländska kraftkvinna..det finska
blodet i mig borde väl hoppas på henne :)

Kanske jag tar ett glas vin till Lets dance ikväll..
och ser allt ur nya dimensioner :)))

Kram :)

73 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer jag och min nuvarande pojkvän att kunna få barn tillsammans?
Kram

74 Skorpan:

skriven

Sommarkurser, måste ju bara kolla folkhögskolorna o deras utbud. O där var det, något som jag skulle vilja göra, cykla... Känner hur hjärtat bankar, av iver eller är det ngot fel på det, adrenalinet som stiger. Jag ser mig gå just den kursen. Kruxet är att vägen dit är lång, över två vatten o gratis är det ju inte heller, men så jag skulle vilja unna mig den, när barnen är hos exet. Jag vill så gärna... Finns det någon möjlighet till denna kurs, eller är det idiotiskt i detta ekonomiska läge? Inga problem med att planera resan, nehej, en bra utmaning för mig ;)...

Tack för svaret Es!
Kram Skorpan

75 Anonym:

skriven

Hej Ez.
Vem skall jag hålla utkik efter i kärlek?
kram

Svar: Någon som har ett gott skratt och som får dig att le.. kram :)
Esmaralda

76 Anonym:

skriven

Hej!
Ser han ut att klara tentorna?
Kram

77 Molly:

skriven

Jag har en kanske liten fråga, jag har funderat sedan ett par år tillbaka om jag möjligtvis kan ha ADD. Tanken har aldrig slagit mig förrän jag läste en artikel om en ensamstående mamma som blev diagnostiserad med ADHD i vuxen ålder och jag kände igen mig själv i mycket av det hon beskrev, sedan har jag läst på lite själv och börjat misstänka mer och mer att jag kanske kan ha ADD. Verkar kanske dumt att rådfråga ett medium istället för en läkare, men jag bor utomlands och vet inte riktigt vart jag skall vända mig här eller om det ens finns så mycket hjälp att få (kanske fördomsfullt av mig, men jag är hittills väldigt oimponerad av hur de tar hand om dina medborgare här).
Tror du att det kan vara så att jag har ADD och i så fall ser du om jag har någon chans att bli diagnoserad och få adekvat hjälp?

Svar: Nja.. det är tveksamt... kanske mer så att du ligger nära en diagnos men inte helt uppfyller kriterierna.. ta kontakt med din läkare och diskutera en utredning.. kram :)
Esmaralda

78 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Finns det någon anledning att jag mått lite konstigt den senaste tiden eller är det mer en tillfällighet?
Kram

79 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer min vännina att gifta sig med mannen hon har ett förhållande med nu?
Kram

80 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Verkar han vara kär i henne?
Kram

81 Jossan :

skriven

Ja, det är nog så. Är nog det som förstört för mig andra gånger också. Man blir så ärrad av gamla förhållanden.. Fick nog den bekräftelsen igår som jag behövde nu när det varit som de varit. Efter träningen åkte jag hem till honom. Vi mös och jag låg på honom med huvudet på bröstet och kände hur hans hjärta slog. Där och då kände jag att han är den jag ska vara med. Tycker dock att jag borde få nyckel så jag kan sova med honom oftare. Men det kommer väl!
Hoppas på jag får följa med honom på hans pappas bröllop i sommar!

Har haft möte i sommar och en individuell studieplan kommer läggas upp för mig och tentor ska försökas ändra så jag får göra det som hemtenta istället! Så nästa år den 3 juni (om de får lokal) tar jag min examen! 6 år efter på dagen som jag tog min student!

Kram

82 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer jag och min nuvarande pojkvän att kunna få barn tillsammans?
Kram

83 maj:

skriven

Att göra upp goda planer, aktivitet istället för passivitet. Något att påminna sig om då och då.

Jobb före flytt, flytt före kärlek, kärlek före barn. Försöker skaka igång steg ett. Om det inte klarnar närmsta månaden, blir det nog att gilla läget ett år till med "det gamla" jobbet och tillvaron. Hur ser det ut? Har stenen stannat? Är det som det "ska" vara? Tack, och passar på att önska god fredagkväll!!

84 Anonym:

skriven

Min kommande kärlek, med vilken bokstav börjar hans namn?

85 Anna:

skriven

Kommer jag verkligen komma fram till nåt överhuvudtaget?

Kram :)

86 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Ser du om min blivande och jag kommer förlova oss i Sverige eller utomlands? Tack på förhand! Kram Zoey 💕

87 Lilla Li:

skriven

Kära Es, ser du möjligen om jag klarar av det här jobbet som jag verkar kunna bli erbjuden nu, eller kommer jag att behöver vara sjukskriven framöver för min tidigare utbrändhet som satt sina spår?
Ha en fin kväll, tack på förhand.
Kramar

88 Anonym:

skriven

Hej Es.

Hur ser den närmsta tiden ut att bli?
kram

89 Ullegull:

skriven

Hej!
Funderar mycket på att byta till billigare boende just nu. Finner jag en billigare hyresrätt eller får jag ekonomiskt stöd från min far till en borätt? Funderar även på om det ens är vettigt att skaffa en mindre lgh med tanke på att barnen då måste dela rum...?
Kram!

90 J:

skriven

Hej jag har funderat på att söka in till en vuxenkurs (anläggning). Anlägga trädgårdar, gräva grunder och pololer även lite trädgårdsskötsel. Nu har tiden gått ut men läraren tyckte jag skulle testa att söka ändå. Tror du att det skulle ge något ? Sugen men orkar liksom inte ta tag i det om jag ändå inte klarar ut det.
Kram

Svar: Du klarar det mesta om du bara är motiverad och intresserad.. kram :)
Esmaralda

91 Anonym:

skriven

Hej ES,
Du har sagt i en seans att jag inte kommer vinna något stort, nu undrar jag om du kan se min man vinna något stort?

Kram

92 Anonym:

skriven

Hej! Tror du att jag kommer möta min soulmate nu te sommaren? Lr får jag vänta yttligare en tid?
Kramar!

93 G.H:

skriven

Esmaralda:) tror du resan i månadsskiftet juni/juli blir bra? (Första gången med bebis)

Kram!

Svar: Jadå, det ser ut som om allt går fint.. kram :)
Esmaralda

94 Luna Svart:

skriven

Tror att jag har gjort bort mig, är detta något jag borde ha ångest för? Hur ska jag göra för att rätta till det?

95 Anonym:

skriven

Hej!

Hur ser det ut att gå på onsdag?

Kram

96 Anonym:

skriven

Jaha, det var väl typiskt mitt öde att jag skall ha allt det jobbiga med en ADD diagnos men inte tillräckligt jobbigt för att få hjälp. Känns som hela mitt liv varit såhär, trött på livet just nu :-(

97 Anonym:

skriven

Kommer mitt nya jobb i sommar att gå någorlunda bra? Fixar jag det? Sååå nervös!

98 Anonym:

skriven

Hej!
Jag fattar inte fortfarande på mig själv att jag gråter då och då för en kvinna och heller tänkt på henne. Är det något som jag inte accaptera att vem är jag? Har gissar på att jag är bisexuella och kan det var stämmer? Något som jag är inte accaptera hos mig själv då det finns orsak till att jag har känslor för henne och kan det var instämmer eller?

Tacksam för din svaret om du kan svar på den frågan...

99 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer jag och min nuvarande pojkvän att få barn tillsammans?
Kram

100 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Vill han ta en fika med mig om jag frågade?
Kram

101 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommet dem att skaffa ett till barn?
Kram

102 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer jag att träffa någon ny och bli kär i sommar?
Ser han isåfall ut att vara okänd eller någon jag känner igen?
Kram

103 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
En man har stött på mig några gånger vid olika tillfällen under en ganska lång tid! I början hade jag inget intresse alls men nu börja jag tänka, ja, varför inte! Men just nu har han inte försökt med något på ett tag! Jag vet att vi kommer att träffas igen genom gemensama vänner! Har denna man ett intresse? Kommer han att stöta på mig igen eller hur ser det ut framöver?
Kram

104 Maria:

skriven

Natten till igår drömde jag underligt! Om mr A och helikopter osv. Igår pratade jag med honom och då har han köpt en leksaks helikopter och råkat flyga bort den. Han trodde den var uppe i en tall men jag gick på min dröm lite å sa den är på marken! Han hittade den senare efter några timmar på marken iaf!

Jag har många gånger drömt och saker har stämt som att 2 vänner till mig haft sex och det hade dom!

Som att mr A var med en tjej som hette Elin och det visade sig bli sant!

Känns som jag får varsel från mitt undermedvetna vid dessa tillfällen!

Har jag någon kontakt med det högre på något vänster med intuition osv?
Vad betyder isf min dröm? För det var ju inte bara helikopter grejen det fanns även ett avstånd sedan kom en film från honom med kärleksförklaring!

Kram

105 Maria:

skriven

Natten till igår drömde jag underligt! Om mr A och helikopter osv. Igår pratade jag med honom och då har han köpt en leksaks helikopter och råkat flyga bort den. Han trodde den var uppe i en tall men jag gick på min dröm lite å sa den är på marken! Han hittade den senare efter några timmar på marken iaf!

Jag har många gånger drömt och saker har stämt som att 2 vänner till mig haft sex och det hade dom!

Som att mr A var med en tjej som hette Elin och det visade sig bli sant!

Känns som jag får varsel från mitt undermedvetna vid dessa tillfällen!

Har jag någon kontakt med det högre på något vänster med intuition osv?
Vad betyder isf min dröm? För det var ju inte bara helikopter grejen det fanns även ett avstånd sedan kom en film från honom med kärleksförklaring!

Kram

106 Maria:

skriven

Vad är det för fel på min tonårsdotter varför beter hon sig såhär illa som hon gör? Jag börjar tappa orken med henne och hennes beteende och attityd! Jag vill inte ta hjälp av stödfamilj eller dyl jag hoppas ju att hon ska bättra sig och att vi ska få bättre kontakt! Vad är det som trycker henne och varför är hon såhär extremt rebellisk mot allt och alla?

Tacksam om jag kunde få någon finger visning!
Vad gör jag för fel!!!!

Matt och slut!

107 Maria:

skriven

Vad är det för fel på min tonårsdotter varför beter hon sig såhär illa som hon gör? Jag börjar tappa orken med henne och hennes beteende och attityd! Jag vill inte ta hjälp av stödfamilj eller dyl jag hoppas ju att hon ska bättra sig och att vi ska få bättre kontakt! Vad är det som trycker henne och varför är hon såhär extremt rebellisk mot allt och alla?

Tacksam om jag kunde få någon finger visning!
Vad gör jag för fel!!!!

Matt och slut!

108 miri:

skriven

Hej Ez! Inspirerade inlägg, man blir ju sugen på att utveckla dolda intressen som legat och skräpat! Själv skulle jag vilja utveckla min andliga sida mer, men just nu så är det annat på agendan. Men ska passa på att läsa några bra böcker i sommar! Kan du rekommendera nån bok? Nån djup, intressant och nån mer lättsam? Kram!

109 Drutten:

skriven

Hej Es! Ser du någon kärlek för mejJag har varit singel ett bra tag nu och har haft ett mycket tufft år. Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: