Gänget...

 
Här har ni mellogänget... min afrikanske bror... mamma och min vän.... herregud sicken livad kväll det blev med spänning in i det sista !!  Rätt låt vann... kram på Måns !
Innan allt startade upp hann vi  grilla.... och ta en rejäl promenad  längs havet !!
 
Och nu laddar jag inför morgondagen.. då ska jag o Mannabonne Glenn o min vän fara  till Tyskland .
Den årliga vår/sommar shoppingen för påfyllning i vinkyl & barskåp.. och en övernattning blir det också !!
 
Kram & kärlek
 
 
1 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Är något nytt påväg att hända?
Ser du vad det handlar om isåfall?
Kram

2 Helena Ir:

skriven

Ja vi är nog många i Europa :) som tyckte att rätt
låt vann! Jag tycker dessutom att denna mello var
en av de bättre jag sett!
Både jag och min äldsta dotter gillade även Israels
bidrag,den med den unga mannen på endast 16 år!

Dagen efter jag varit iväg på nåt jippo,har jag en
viss förmåga att bli lite down. Alla som pratar
om sina semestrar och familjer känns lite trist.
Visst har jag tagit mig i kragen och gör en massa
skoj,men det är en del arbete bakom också.
Jag är inte ensam om att känna det här..helt
enkelt så lever jag upp lite mer bland folk :)

Trevligt med resa till Tyskland..var det inte
där det var en kvinna förra året som så gärna ville
köpa Mannabonne? Han har ju lätt för att skaffa sig
vänner,som jag förstått!

Ha det gott på resan :).........kram :)

Svar: Jodå.. han skaffar sig vänner vart han än kommer den luringen :) Just nu är jag lite sur på honom.. han brukar promenera lös och är riktigt lydig men ikväll såg han några barn på avstånd och kunde inte låta bli utan rusade dit.. men han sa bara ett snabbt hej,, tvärvände och rusade tillbaka till mig igen.. så det må vara förlåtet.. kram :)
Esmaralda

3 Maleficent:

skriven

Denna kvinna som jag ska möta, ser du om vi träffas över internet eller i verkliga livet?
Ser hon ut att vara nära eller dröjer det tills vi träffas?

4 Moj:

skriven


Hej ez! Jag har otur i kärlek. Ser du nån kille som funkar bra ihop med mig de närmaste månader? Snälla kan du svara? Kram

5 Moj:

skriven


Hej ez! Jag har otur i kärlek. Ser du nån kille som funkar bra ihop med mig de närmaste månader? Snälla kan du svara? Kram

6 Anonym:

skriven

Hej!
Vad var meningen med att jag fick möjlighet att tillbringa tid med min gamla vän häromkvällen, allt blev ju bara rörigare?

Kram❤️

7 Bara jag inte så bara :

skriven

Önskar er en trevlig och bra resa :)

Jag undrar om jag & den nästa möts i min stad även om han inte bor här, och verkar det som att vi bara träffas eller känns det som att vi får någon kontakt via internet(?) först? och därefter bestämmer träff?

Pst: Hur kommer min vardag se ut framöver just nu..? Inga förändringar?

Tack så jättemycket för tidigare svar.
Kramar

Svar: Antingen möts ni i annan stad.. eller i din stad men då är han inte därifrån.. kram :)
Esmaralda

8 Rose:

skriven

Mysigt! Själv har jag ingen tv just nu..men det blir nog att införskaffa en snart :-). Esmeralda, ser du om den man jag har något slags förhållande med är den rätte? Ibland tror jag det..och ibland inte.. även om vi tycker väldigt mycket om varandra. Kram.

9 Linnean:

skriven

Till "M" Grattis!! Hoppas att ni får ett himla lyckligt liv tillsammans!

Melloläget ser finfint ut! Melloläger BLEV finfint!! Duktig han är, Måns!
Vacker är han åxå!!
Det blev en härlig kväll!

Hoppas du får en kul resa till Tyskland nu! Det brukar alltid vara skoj att åka dit och shoppa och det blir ju lite äventyr för Mannabonne åxå. Hoppas ingen dum tant dyker upp den här gången och gnäller om "otäcka" hundar. Ha så skoj så ska jag ta och äta årets första jordgubbar med vispgrädde. Vink och Kram...
/Linnean

Svar: tack för din hälsning.. ja Mannabonne Glenn är nog lite Tysklandstaggad nu.. har nyss packat ihop lite av hans pinaler.. filt o skål och lite leksaker och nu ligger han högt upp på berget av prylar och balanserar och försöker sova... muma med jordgubbar och vispgrädde... kram :)
Esmaralda

10 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Vad mysigt ni ser ut att ha det!
Ser du om jag och min nuvarande pojkvän kommer att få barn?
Kram

11 Anonym:

skriven

Kommer jag att hitta en ny vän?

12 Anonym:

skriven

Fina Es.

Kommer jag vara single länge till tro?

Önskar er en trevlig resa imon
kram

13 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Har han känslor kvar för mig?
kram

14 MH:

skriven

Okej, sist lät det nämligen som det var mitt fel att kärleken inte kom. Två år enligt seanserna blev fyra år i verkligheten.. Då efter 4 år säger du att det ser ut att (eller KAN) dröja flera år till!! Men jag kan alltså inte påverka.

15 Anonym:

skriven

Hej Ez.

Ser du något om vem han är..? som du siat om som jag skall möta..
kram

16 Dinara :

skriven

Jag var orolig när ryskan började toppa. Sen tog vår kille hem seger! Måns är bäst! Anmälde mig till en dejtingssida.Tror du att jag kan träffa kärleken där?

Svar: Ja, ett tag var det nervöst !! Nja.. lite dejting kan det i alla fall bli.. kram :)
Esmaralda

17 Ha:

skriven

Hejsan Es!
Man hittar alltid tillbaka hit 😊❤ Va ett tag sedan jag va här. Es jag har träffat en kille,en Vattuman, ser du den här killen i min framtid? Kram

18 Anonym:

skriven

Hej Es, jag går och oroar mig för att jag gör fel hela tiden. Är det något jag behöver vara rädd för?

Svar: Nej nej, skit den känslna som bara är destruktiv.. och gör du fel någon gång så är det okey det också.. det gör vi alla ibland... kram :)
Esmaralda

19 Ella:

skriven

Hej esmeralda! Jag är sååå nyfiken sedan du skrev att det stämde att min chef var intresserad av mig....kan du se om det kommer hända ngt mellan oss? :-)

Svar: Det är tveksamt om han vill ta det steget längre.. kanske bäst att ha det på den oskyldiga nivå som det är nu... kram :)
Esmaralda

20 sus:

skriven

hej
underbart att ha människor runt sig som man älskar.....

love sus

Svar: Ja, det är livet :) kram :)
Esmaralda

21 Maria:

skriven

Hej!
Vad hände med L? Fick han kalla fötter tro?
Kommer han åter till mig? Kändes som det var lovande mellan oss..
Kram o ha en fin kväll:)

22 Miltons mamma:

skriven

Halloj!
Det är ett tag sedan jag var här. 😁 Shame on me. Fullt upp med kaniner och kaninungar.

Börjar längta rätt rejält att träffa den där Mr Rätt nu.
Känner mig rätt misslyckad som aldrig lyckas.
Löjligt, tja kanske, men... ja men...
Man ser alla går vidare i livet, framåt och jag sitter fast. Vem är jag, vad gör jag här, varför är jag här... Mindre världsliga frågor men stora för mig.
Jag har varit i kontakt med andra medium. En underbar upplevelse då hon fick kontakt med min lilla Milton och min farmor. Minns inte ordet men jag är tydligen en ljusmänniska/ljus... Äh ngt. Och de går igenom tuffa saker för att kunna hjälpa andra. Börjar se och förstå men måste jag känna mig så otroligt lost och ensam. 😩😩😩😩

Jag önskar verkligen veta om jag träffar denna man genom mitt yrkesval/studier/jobb?
Saknar Milton och vill ha tillbaka honom. Två år har gått och jag har inte kommit någonstans..
Inte en millimeter. Ja looser är ett ord som känns rätt. Begraver mig i HayDay.
Åkte tåg till Malmö. Kände mig otroligt ful och ,,,, hör och häpna FET. Jag är inte ens mullig. Livskris de luxe.

Så snälla vägledning! Första stegen är tyngst. Putta mig i en riktning så springer jag snart 💖

Kjam

Svar: Det känns som om de behövs en personlig seans för det här... men du är i en negativ period.. vänd ditt tänk...aktivera dig med sådant du känner glädje inför.. gör en resa.. det vänder och du kommer att känna dig både starkare och gladare.. kram :)
Esmaralda

23 Anonym:

skriven

Hej es!
Tror du att jag och min nuvarande får barn tillsammans?
Kram

24 Anonym:

skriven

Kommer du att ge ut fler böcker ?

Svar: Förhoppningsvis.... men jag har svårt att komma igång... hoppas det lossnar.. kram :)
Esmaralda

25 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
En vän som jag har, jag tycker att när man berättar lite mer personliga saker till henne som tillexempel saker om sin familj osv, så blir det så överdrivet av det hela! Jag ser det mer som om det sällan är helt perfekt men det är okej ändå! För mig känns det liksom som om hon tar det värre än vad det är! Men tror du att det jag har berättat för henne tar hon det mer överdrivet dåligt en vad det är? Och tror du att hon pratar med andra om de saker jag berättar?
Kram

26 Christine:

skriven

Hej! Har inte tänkt på din blogg på evigheter men fick ett plötsligt infall att fråga dig om du ser om kärleken är nära mig nu?
Jag känner mig helt annorlunda än för några månader sen, lugn, avslappnad, litar på livet igen. Det känns som att jag har gjort det hårda jobbet nu? Är det över nu? Kan jag lita på att jag träffar en ny fantastisk mann nu?
Kram!

Svar: Ja, nu har du mer flyt och du mår bra - du går längs den väg där du kommer att möta en ny man.. kram :)
Esmaralda

27 Smöla:

skriven

Varför kommer inte mina kommentarer med?
Kommer jag träffa min drömprins före bröllopet? Är han med på bröllopet isåfall?

28 Smöla:

skriven

Kommer jag träffa min drömprins före bröllopet? Är han med på bröllopet isåfall?

29 Miltons mamma :

skriven

Tack gulliga du! Utan tvekan en negativ period. Jag som varit så positiv.och framåt 😔 Vad hände lixom 😏 Jag har fastnat i en negativ spiral. Istället för att känna glädje för andra är jag avundsjuk och sotis. Isch! Känner inte igen mig själv
Håller med att det är dags för en personlig seans.
Kjam på dig

30 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du att jag och min nuvarande Karl får barn tillsammans?
Kram

31 Therese:

skriven

Har en stark känsla av att den killen som jag nyligen dejtade var min själsfrände men att han har blivit osäker på hur han ska uttrycka sina känslor till mig efter några missförstånd mellan oss, känns det som min känsla stämmer om att han är min själsfrände?
kram

32 Livsturisten:

skriven

Låter som ni haft en toppenkväll tillsammans. Själv firade jag en födelsedag och åkte sen hem till "kalasbarnet" för att se Mello - men jag var så grymt trött att jag mest väntade på att det skulle ta slut så jag kunde åka hem igen. Men trevligt hade vi ändå! Och idag har jag hämtat ny energi ute vid "stugan" (inte min) i frisk luft o solsken. Micklat ihop en stor grill så snart blir den invigd med minipompa o ståt i form av mor o flängbo och jag med sonen. Ser man fram emot! kram!

33 Chatrine:

skriven

Hej Ez, gud vad glad jag blev och helt förvånad samtidigt när vi vann ESC, men Måns var ju så braaa också!

Jag har drömt en dröm som biter sig fast och växer sig starkare hela tiden för jag får inte till budskapet av den. Den gnager, och gnager för att jag ska förstå och jag fattar... Inget?

Jag står mitt emot han jag tycker är så fin. Men sen märker jag att jag är i honom istället. Känner hur han tänker och känns på insidan. Han likaså har flugit in i min kropp och känner hur jag funkar. Men det är inget som gör något. Jag står där och ser på mig själv genom hans ögon. Jag känner hans känsla och tanke, en samhörighetkänsla, omtänksamhet, och en spirande attraktion och (han och jag)tänker samtidigt: Same shit, vi är som spegelbilder av varandra oavsett vilken kropp vi är i. Finns inget som är hemligt för den andra. Jag skrattar, böjer mig fram och pratar med honom och han svarar: Mmmm...lite drömskt. Egentligen har han inte hört ett ord av vad jag sagt, för han är helt uppslukat och överrumplad av hur fin han tycker jag är. (Jag är ju fortfarande inuti honom så jag märker hur han inte kan koncentrera sig på att jag pratar.) Lite nyfiket kysser vi varann för första gången och det känns inte alls fel.

Va tusan vill denna märkliga dröm säga???

Snälla Es... Kram Chatrine


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: