Skål....

Och nu mina vänner.. kommer det allra bästa !! Från två universitet i Kanada och USA har man påvisat att rött vin har samma effekt på kroppen som när man tränar !

Nu fattas det bara att man kommer fram till att rökning är riktigt  nyttigt – så jag kan börja igen !!

Fast det här med vinet är på allvar.  Forskarna har lagt  fram bevis för att  måttliga mängder rött vin har liknande påverkan  på kroppen som när man tränar.

 

Det beror på att röda druvor innehåller resveratrol som ökar fettförbränningen på samma sätt som om man tränat. Druvorna bromsar också  tillväxten a nya fettceller. Sen får man lite extraextra på köpet också… eftersom  resveratrol är en kraftig antioxidant som  fördröjer ålderstecken, är bra för hjärtat och motverkar cancer

Man tackar och tar emot.

 

Svenska läkare säger tvärtom... att det hela är en myt och att rödvin inte är det minsta nyttigt men man väljer ju själv  vad ma ska tro på !!

Men jag är ändå tveksam.. jag borde ju vara smal som en tråd vid det här laget…..

Kram & kärlek

 
1 Dina:

skriven

Sant! Man väljer själv vad man ska tro på. Passar på ställa en fråga. Alltså, hur ska det bli med kärleken nästa år, tror du? Kommer jag träffa den rätta då? Kram!

2 Adad:

skriven

Tack för svar es.

Ser du på vilket sett det känns bra? Alla är äldre och vill inte känna mig ensam och obekväm.... Vad ser du kring dt hela

3 Anonym:

skriven


Den romansen du sett ska komma snart är den långt borta? Vad ser du kring det hela? Längtat efter kärlek i mitt liv. Ser det ut att endast vara en förälskelse från min sida eller ömsesidig

4 Anonym:

skriven


Ser du om något nytt och spännande sker i mitt liv under det nya året? Vad i så fall??

5 sus:

skriven

hej
får fruktansvärd huvudvärk av röd vin.....
har provat ekologiska men samma skalle bank.....
om jag visste skulle jag kunna förhålla mig....
vad vill han?
love sus

6 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Haha, ja jag är nog också tveksam, tycket man känner sig lite plufsig efter några glas även dagarna efter! Det jag även hört är att det gör förbränningen saktare! Men man vet ju aldrig:)

Ser du varför jag inte är lycklig? Får du till dig något jag kan göra åt det?
Kram

7 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du betygen redan är satta inför avslutning av min utbildning eller tror du fortfarande betygen är påverkbara?
Kram

8 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du hon känner sig osäker på honom? Och kommer han att såra henne?
Kram

9 Skorpan:

skriven

Jaa, det där väljer jag o tro på också :D. Ett, okej flera, glas rött är alltid så rätt...

Undrar så om tisdagen blir bra? Blir det något bra av det hela?

Skål!
Kram Skorpan

10 Drömmen :

skriven

Hejsan es, jag drömde om att jag va på väg att dö.. I drömmen så blöndade jag hårt för att det inte skulle göra ont. När jag öppnade mina ögon så va jag på ett annat ställe och jag klarade mig från döden. Jag är orolig, vet du vad det kan betyda? Kram:)

11 Anonym:

skriven

Usch rödvin.. Vin är inte min favorit vilket fall!

Då var alla julklappar färdiga! Blev även ett par guldiga ballerina till nyår!

En kille som var bjuden på nyår har gjort slut med sin tjej.. Så nu behöver jag inte känna mig utanför för att inte ha Min kärlek med mig! Känns taskigt men det känns faktiskt skönt att inte behöva vara själv.

Måste in med min telefon igen 😩 den hoppar över bokstäver som man skriver och tappar täckningen.. Min 3e iPhone 5... Tycker jag borde få en 6a istället...

Kommer L följa med mig på min kusins bröllop i sommar?

12 Liu:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser det ut att kunna gå bra att få lägenhet även om jag är mamma ledig? Jag är med i bostadskö i kommunen och ligger bland de som är längst fram! Men undrar om du ser problem i och med att jag under mammaledigheten ska få en lägenhet?
Kram

13 Workgirl:

skriven

Ser du om jag lyckas få ett jobb snart? Känner verkligen att det behövs!!

14 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag är lite orolig om min handledare kommer stressa på mig nu sista tiden jag vet inte om jag kommer klara det!
Kommer jag att orka och klara det?
Kram

Svar: Du fixar det... du fixar så mycket mer än du tror.. kram :)
Esmaralda

15 Dalina:

skriven

Hej Es!

kommer jag vara utan min soulmate länge till..?
kram

16 AnnaL:

skriven

Hej
Jag Vill gärna flytta till Stockholm innerstad eller Ekerö, men att vinna mycket pengar för detta och andra ändamål är väl omöjligt kanske??. Eller har jag en sådan tur och satsar på mitt speciella nummer. Finns det en stor chans till vinst för mig i lotto eller liknande?! Kram :

Svar: Nja.. helt ärligt så ser jag ingen chans till storvinst för dig.. i alla fall inte än på många år... sen kan det kanske ske.. men det ser jag ingenting som än.. kram :)
Esmaralda

17 Josefine:

skriven

Ska jag satsa på Rickard eller viking? Är någon av dem intresserad?

18 Miss Madness:

skriven

Vet eller misstänker Frida, hur intresserat han flörtar med 'grannflickan', och andra kvinnor?

19 Pia1:

skriven

Hmm... min mamma har levt på rödvin i många år men hon blev både tjock och fick hjärtinfarkt så jag är lite tveksam :-)

Svar: Ja, det är jag också :) kram :)
Esmaralda

20 Tisa :

skriven

Jag tror att jag håller på att bli sjuk. Och jag är rädd, allt fysiskt som känns ger mig panikkänslor. Förra gången när jag blev sjuk sa alla att det är bara vanlig influensa, hälsocentralen skickade hem mig dagen innan.sen när jag ringde sjukvårdsrådgivningen dagen efter för att jag hade jobbigt att andas samt var jätteförkyld och hade gräsligt ont i halsen så jag inte kunde äta och kunde knappt prata, låg endast i sängen så fick jag en tid till akuten samt order om att ringa ambulans (Jag fick inte ligga) om det skulle bli värre. Dock var det inte så allvarligt som de trodde, men jag fick antibiotika för att hindra att bli ännu sjukare än vad jag redan var, det hade kunnat bli väldigt mycket värre. Inget stöd fick jag från släkt och syskon heller. Det var min stödperson som hjälpte mig att handla. Så min fråga är. Tror du att det blir lika illa denna gång? Kram

Svar: Nej så illa tror jag inte alls att det blir.. slappna av och ta han dom dig och snart är du frisk igen.. kram :)
Esmaralda

21 C:

skriven

Hej! Ska jag kontakta henne och berätta nyheten trots att vi inte hörts på så länge? Skulle hon tycka det var kul eller bli irriterad?

Svar: Kontakta henne .. du märker snart på hennes respons hur hon reagerar.. kram :)
Esmaralda

22 Tisa :

skriven

Tack så hjärtligt för ditt svar Es. Det betyder mycket! <3

23 Tanten:

skriven

Nä, tyvärr inget rödvin för mig. Får migrän, undrar varför. Vitt vin går hur bra som helst. Kanske lika nyttigt som rött, vad vet jag. Hoppas kan man ju alltid.

Kram

Svar: Tänk så olika det kan vara.. och jag får huvudvärk av vitt vin !! Kram :)
Esmaralda

24 Maja:

skriven

Hej Es
Kommer jag hitta rätt väg någon gång?
kram

25 Hedwig:

skriven

Kanske blev forskningen sponsrad av Frankrike! Jag tror att det är själva vindruvorna som är hälsosamma, inte alls alkoholen för alkohol är ju giftig, fast kanske inte så farlig om man är måttlig med det (högst ett glas om dagen).

Svar: Ja, så kan det faktiskt vara.. kram :
Esmaralda

26 My:

skriven

När vänder det?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: