SKÄNK JULKLAPPAR TILL BLOGGFAMILJEN !!

Nu fick  jag en idé - och vi får se om den bär !!
 
Med tanke på min blogg igår som handlade om fattiga föräldrar så undrar jag om
någon av er i bloggfamiljen har något att skänka ?  Det kan vara leksaker, smink, smycken, kläder eller precis vad som helst.
 
Allt är av intresse som kan passa från bebisåldern och upp till 18 år.
 
Du som skänker måste också vara beredd att bekosta frakten - om det inte slumpar sig så att ni bor
på samma ort för då kan man ju ses.
 
 
Så här gör vi:
 
Du som har något at skänka... skriv en kommentar och beskriv vad det är du skänker... tala också om var du bor.
Skriv ut din emaladress... och vill du inte ha din "riktiga" adress med.. skaffa dig då en tillfälligt för detta ändamål.
 
Och du som är intresserad - du mailar direkt till personen som skänker.
 
Blir det flera intresserade... ja då avgör ju personen som skänker vem det ska gå till.
 
Ett bra tillfälle att göra något gott inför julen  !!
 
 
 
I dag handlar bloggen enbart om detta.. jag besvarar inga frågor...  så skriv bara ni som vill skänka.
 
Själv föregår jag med gott exempel och skänker :
 
1 stk rollon herr.. som passar en tonårskille.. märke: Björn Borg.. helt ny och oanvänd.
 
1 par lätt begagnade  Adrian Hammond jeans.. med hål som SKA VARA DÄR... 32 x 32
 
1 leksakskassaappart -  begagnad men hel  och intakt med allt som tillhör
 
Vill du ha något av ovanstående så mailar du mig på:
[email protected]
 
 
 
Nu hoppas jag att vi ska få igång en bra kommers här och att ni är många som har en julklapp att skänka
 
kram o kärlek
 
 
 
 
 
 
1 Elvan:

skriven

Jag har ett påslakanset till vuxensäng med stjärnornas krig mönster. Det är absolut inte utslitet. Nytvättat och manglat. Påslakan, örngott och underlakan.
[email protected]

2 Elvan:

skriven

Jag har ett set med oanvända läppglans
Och så har jag en familj med troll och tillhörande kläder.
[email protected]

3 Skorpan:

skriven

Vilken fin idé!
Kram Skorpan

4 ThereseC:

skriven

Hej Bloggfamiljen!
Jag har Ett rosa läppglans fortfarande inpackat i plasten IsaDora Twist-up gloss stick
Jag har en Dagbok med rosa blommor på (Typ vanlig skrivbok fast finare)
En dagbok till Där det står Moment to remember och så är det blommor och lite fransk text.
Tror att dagböckerna skulle passa åt en tonåring.Det står inte Dagbok på så de kan lätt användas som skrivbok i största allmänhet. Superfina är de :)

[email protected]

Kram ThereseC
Kram Therese

5 Camilla:

skriven

Underbar ide´, du är så fin Esmaralda! har ett hjärta av GULD! Kram

6 Nettan:

skriven

Jag har en linneduk med jordgubbar som motiv.
och en brödkorg därtill,

7 Nettan:

skriven

Jag har ett set med härliga pennor i oöppnad förpackning, regnbågens färger.

Kram Nettan

8 Nettan:

skriven

Jag har två fina Suneböcker.

Som nya

9 Anna:

skriven

Vilken bra idé! Måste rota hemma dock.....brukar vara snabb att göra mig av med grejer som jag inte behöver/ vill ha. Orkar inte ha sånt liggande....

Kram :)

10 Cicci:

skriven

Hallåj!

Jag har ett par skidor med tillhörande pjäxor som jag själv aldrig har använt. Fick dom utav min föredetta svärmor som ärvt dom av mitt ex.
Har hört talas om att längden på skidan passar längden på en själv, jag är 174cm så antar att dom passar till mig :) Pjäxorna passar stl 40.

Finns i spånga i Stockholm för antingen avhämtning eller så kan jag ta mig i stockholmsområdet för avlämning.

Har även ett tremannatält som är använt en gång på festival, gick lugnt till så det är nog i ganska gott skick (kan funka som present till tonåringen som ska på festival till sommaren).

min mejl är: [email protected]

11 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Vilken fin ide!
Jag behöver titta efter lite hemma och se om jag kan ha något av värde! Då blir det isåfall grejer som kan passa en tonårstjej som smycken och kläder!
Kram

12 sus:

skriven

hej
jag har....
En bok 1000 trixia gåtor
En plånbok svart (Begagnad men ok ) Prada
Ett par Gympa skor blå med kardborreband bara använda inne ser ut som nya storlek 38/39.
[email protected]

love sus

13 Malina:

skriven

Vilken fin ide!
Själv har jag inga barn-eller ungdomsgrejer. Eftersom jag aldrig haft några själv:-)
Det skulle bli som i Karl Bertil Jonssons julafton- barnen får leka med servettringar...
Jag får skänka pengar till världens fattiga barn istället.
Go kram!

14 Sandra:

skriven

Hej!
Jag har tre par skor i storlek 38-39
Ett par leopardmönstrade låga med skaft. Adidas svarta och guld med högt skaft som kan vikas ned. Svart/ vita converse liknade "basket" skor.
Mejla mig så kan jag skicka bilder om du är intresserad.
/[email protected]

15 Anonym:

skriven

Vilken bra ide! Hoppas det gäller nån dag till så jag hinner kolla vad jag har att ge bort:)

Svar: jadå.. vi kör ett par veckor här just på detta blogginlägget...
Esmaralda

16 Agnes:

skriven

Toppenide!

Kust nu har jag ingen energi över för att rajda runt bland alt jag har...går på min jobbsväng i kväll...och har, som vanligt, strul med a-givaren...suck...

Är glad över att det finns de som orkar engagera sig!
Stor eloge till er!



Ha det bäst, alla, och kram!

17 EE :

skriven

Jätte fint initiativ! Jag har säkert mängder på min vind jag skulle kunna skänka. Orkar dock inte upp där nu :/ men man kan ju alltid återkomma :)

Är själv lite orolig för jul. Bestämt att barnen får en julklapp var i år. Mycket för att jag inte vet hur ekonomin ser ut. Just nu är den mörk. Har frågat om ett lån av en nära person, som lovat titta på detta.

Just i stunden vet jag inte om eller hur det ska komma inkomst till mat och bensin resten av dec...

Men julen tänker jag göra nåt mysigt av ändå. Och i mellandagarna är det inköp av ett schack spel till min äldsta som som snart fyller år. Han älskar schack och ser fram mot schack fyran med klassen.

Eller, någon kanske har ett schack helt och fint begagnat? Och kan tänkas sälja för en liten slant?

Kram och mysig december på er alla!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: