DOGBLOGG

Dagens gästbloggare är : Mannabonne Glenn
 
 
Äntligen är det dags för mig att  få gästblogga !
Det tjatar jag ju om varenda dag..... och nu kan jag berätta att solen kommit litegrann och då ligger jag  & solar på farstukvisten.
 
Det är väldigt praktiskt för då ser jag ju vilka som passerar på vägen utanför och eftersom jag är en slags polishund ( ni ser ju hur stor och stark jag är) så springer jag ut och kollar och  hälsar på alla som passerar
 
Om det inte är en tissetatt förstås, för då springer jag åt andra hållet.
Tissetatter  är livsfarliga.
 
Man springer fram till dom och gör lekinviter och krumbuktar sig  & bjuder på bästa tuggbenet och vad händer?
Jo, de sätter klorna i en.  Det är tacken
Jag varnar er alla.
Gå inte nära en tissetatt!
 
Min äldsta storasyster har en sån där tissetatt. Den var bara bebis sa dom.
Men mej lurar dom inte. Bebisarna har också  klor.
 
Jag satt alldeles still å golvet och den KOM FRAM till mig, ett riktigt monster var den, säkert en decimeter lång och när den var ända framme... då började jag skrika. Så högt att mamma och pappa som var utomhus hörde mig
 
" Rådda mej" skrek jag - och när dom kom in så SKRATTADE DOM !!
 
Kan i tänka er det ?  Skratta, när jag nästan blev attackerad och närapå nästan dödad av kattmonstret!
 
 
 
Jag ägnar mycket tid åt att filosofera och luras
 
Både jag och pappa gillar samma fåtölj framför TV:n
En sån där med fårpäls på.
 
När pappa sitter i den så springer jag till dörren och tjoar att jag måste gå ut och jag gör sånt  väsen så det låter som om jag ska kissa på mattan om han inte syndar på.... då reser han sig och när han är NÄSTAN framme vid dörren.. då parerar jag, snurrar runt och rusar in mot fåtöljen och sen tar jag ett svanhopp rakt upp i den!
 
Så ska en slisten dras !
 
 
Här står jag och tittar ut över mina domäner
Mamma säger att det är allas mark - men då LJUGER hon !
Det är min mark och jag har själv kissat in den !
 
Den finns dårar som tror att jag inte kan hoppa  för att jag har så korta ben... för det första har  jag långa smidiga ben.. man tar lätt miste på mig och en greyhound, eller  hur ?.. och för det andra hoppar  jag hur smidigt som helst upp på ALLT... nåja, nästan..
 
Enn gång hoppade jag upp på ett  stengärde, trodde jag.
 
Det var en välansad häck och jag försvann rakt ner  i den med en massa pinnar som petade mig i magen och jag skrek så mamma blev livrädd att nån av pinnarna hade petat hål i mig men vi undersökte mig noga och själv var jag säker på att jag hade minst 234 hål i kroppen efter sylvassa pinnar fast mamma påstod att det inte ens syntes minsta lilla märke.
 
 
Ser ni mej ? Långt borta på muren ? Här brukar jag stå och spana efter mina svanar.
I sommar ska vi simma jättemycket tillsammans fast jag måste ha flytväst säger mamma
Hoppas inte svanarna mobbar mig för det ?
Men de ser väl att vi tillhör samma flock... smidiga och vita och långhalsade som vi är!
 
 
Det är väldigt arbetssamt att vara en jobbehund som jag är.
Pappa är kontrollansvarig vid byggen och jag är hans assistent.
Det har jag till och med papper på från en av kommunerna.
 
Jag undersöker ALLT, in i minska skrymsle och hittar sånt som pappa missar
 
En gång hittade jag en korvmacka på en sågbock tillexempel och den hade inte pappa antecknat och lika bra var väl det för den svalde jag i ett nafs.
 
En annan gång hittade jag  en stor svart påse som jag undersökte och sen hittade jag inte utgången utan fick springa omkring  inuti påsen minst tre timmar... fast pappa säger  att det bara var några sekunder innan jag räddades
 
 
Här håller jag efter jobbarna så dom gör vad dom ska.
 
Ibland har dom en godbit till mig fast jag får påminna dom... hela tiden... vov vov vov och så bulldogspratar jag på mitt  eget sätt och till sist masar dom sig ut i fikarummet och hämtar en bit  korv eller ost.  Precis som det ska vara !!
 
Nej, nu ska jag ut och rasta mamma.
 
Den där människan måste rastas minst två gånger om dagen och det gäller att jag håller hårt i kopplet så hon inte smiter !!
Pussar och massa pussar igen från
Mannabonne Glenn
 
 
 
1 sus:

skriven

hej
love you...
önskar att jag hade ditt självförtroende .....
idag är de fredag....
skönt.....
love sus

2 Tesa93:

skriven

Hej Es!! Fin berättelse du har och söt mannabonne Glen ..jag tycker jätte mycke om dej.. Ser du om det blir jag och han araz är vi menade för varann ? Kram

Svar: Jag tycker om dej också och mamma säger att hon inte tror att det bli ni två på lite sikt, att det kommer en annan kärlek i ditt liv ... puss o kram från oss
Esmaralda

3 Mimi:

skriven

Godmorgon! Har inte sovit så mycket inatt alldeles för orolig för hur det ska bli. Vet inte vad jag ska ta mig till om jag inte får jobb snart. Kan du se någon ljusning för mig??

kram

4 erika:

skriven

Hej! Jag och N har börjat höras igen. Det är jättekul, men samtidigt jobbigt för jag är rädd för att upprepa samma mönster igen. Vill prata med N kring detta, men är rädd för att skrämma väg N. Ska jag ändå försöka prata med N, eller vänta och det löser sig ändå?

5 Susan:

skriven

Underbart att du e tillbaka😉 Du borde skriva en bok👍! Förstår att du stormtrivs hos dom du bor hos, tror inte du kan hitta några bättre, njut o va snäll mot dom😇 Men det där me kattfobin får du nog snacka me en terapeut om, så farliga e dom inte...
Kram&puss

Svar: Jo, dom är livsfarliga..... två gånger har jag blivit attackerad och jag var nära att bli dödad båda gångerna... fast mamma bara skrattar åt mej... hon sa till och med att hon skulle låna hem ett sådant odjur för jag skulle VÄNJA mig.. men gör hon det... då flyttar jag ! Basta. Puss
Esmaralda

6 Helena Ir:

skriven

Vad roligt Mannabonne Glenn att du har din egen blogg idag,som jag saknat!

Själv åker jag och tränar :) det gör ju du och din mamma varje dag,över dina marker,inte illa pinkat,där :)

Kan du fråga mamma,om jag fortfarande går på den rätta vägen? Känner mig pressad,just nu.

Ha en jättefin dag,fina Mannabonne
Puss till dig..kram till mamma

Svar: Ja jag förstår du saknat bloggen för jag är ju världens bästa bloggare, om jag får säga det själv ... även om mamma säger att man inte ska skryta... hon hälsar också att även om det tar emot så går du på helt rätt väg och att det kommer att ljusna och själv vill jag lägga till några visdomsord : glöm inte att pinka in dina områden! Puss från mej och kram från mamma
Esmaralda

7 AnnaK:

skriven

Ja, sannerligen mycket att stå i :) Listig dessutom som lurar fåtöljen av pappa ;)

Provar en sista gång....går mitt bekymmer att överkomma i det här? Det ger mig sån ångest.

Kram :)

Svar: ja, du kommer över det och du kommer vidare... kram :)
Esmaralda

8 Skorpan:

skriven

Ja fasligt så mycket jobb det är med människorna ;). Fast det är du ju bra på Mannabonne, så det är ju inget problem. Min kusins hund kan det där med slipstenar han också, när han har varit ute får han en godbit. Jaha, då begär han att få gå ut, står där på trappan o kommer in igen, godbit tack :D. Hoppas jag nångång får en hund som är minst lika skön som ni två :).

Väntar på gästen o något nervös... Nåja, det går väl som det går. Typiskt att jag har sovit dåligt just denna natt, månen? Drömde att jag hoppade ut ur en rullande lastbil, är det något jag ska hoppa av?

Hoppas du får en bra dag Mannabonne! O alla andra också!

Kram Skorpan

Svar: Puss från mej och mamma hälsar också !
Esmaralda

9 Anonym:

skriven

❤️🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🍔🍔🍔🍔🍔🍔🍔🍔🍔🍔🍔🍔🍔av mig får du hur mycket korv och hamburgare som helst. Coolaste hunden!

Svar: man tackar och hälsar att du är välkommen när som helst med väskan fylld av godsaker men vi måste smyga med det för mamma säger att jag blir tjock om jag äter skräpmat men då tror jag bara att hon luras !!
Esmaralda

10 Rebecca:

skriven

Kommer mitt hår bli längre och friskare, så som min systers. Försöker ge rätt näring till det och skötsel. Kommer jag i alla fall bli nöjdare med det? kram

11 Michelle:

skriven

Hej, jag låg & läste långt in på natten i en bok om det mediala & kontakt med andevärlden.
Klockan 7 imorse åkte min sambo till jobbet & jag hade Svårt att somna om.
Jag vet att jag sov en stund då jag minns mina drömmar.
Vände på mig & vaknade till & tänkte på sängen jag låg i & helt plötsligt börjar det guppa lite på sambons sida...
Tre sekunder senare så vibrerade hela jag & ett konstigt ljud av vibrationer dånade i mina öron.
Jag verkligen skakades om.
Blev lite Smårädd men samlade mod att vända mig om för att & då slutade allt med det samma!
Var det ett konstigt besök från andevärlden eller något otäckt att oroa sig för?
Det var en konstig upplevelse!
Sa högt att jag inte uppskattade händelsen iaf.
O nu är det hur lugnt som helst här nere i källaren där vi sover.
Hoppas att jag kan somna om ostört snart.

Härlig berättelse om din hund!
Jag har själv en golden som är väldigt speciell!
Så kul att dom är så personliga.

Kram från Michelle. Hoppas du ser något eller känner, skulle vara skönt att veta vad det var för något!!

Svar: ja du hade en påhälsning och de insåg inte att de hördes och skrämdes... men när du talat om för dem att du inte uppskattade det hela så slutade dom... för dom vill ju inte alls skrämmas.... bara titta till ... du har inget att oroa dig för.... kram :)
Esmaralda

12 <3:

skriven

Härligt MG och så klart hittade du en korvmacka. 🐶 godmorgon kram till dig och matte. Tror du din matte kan se om jag och mitt ex Fredrik kan lita på varandra igen. Har varit positiv till resan han föreslog. Blir den av tror du ? Träffade han någon annan under den tid vi var ifrån varandra ? Han är inte så snabb på och svara på sms men det var han inte heller när vi var ett par. Känns bra på ngt sätt lite pirrigt.
Kram & Love
💜 💜 💜

13 Carina ST:

skriven

Det är tur att de har dig Mannabonne!Så att någon sköter uppsikten över jobbarna, rastar mamma och håller ställningarna. Stor puss till dig! Carina ST

Svar: Puss puss tillbaka från mig... och mamma hälsar :)
Esmaralda

14 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag märks att det har hänt några saker i min lägenhet så det visar någon finns omkring mig hela tiden. Jag undrar vem är person. Är person släkt till mig eller något annat?

15 Camilla:

skriven

Puss och kram åt lilla vovven, som är så tuff och söt... När får jag min älskade kattunge som jag så längtar efter? är så förälskad i djur nu som bäst.
Kram till er

Svar: Kattungen kommer snart... och det blir riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

16 Åsa:

skriven

Haha. ..du är rolig du! Ett sånt där liv där man får vara lite kung el drottning vill jag också ha😄
Själv tänkte jag fråga din mamma om kärleken hållet, om jag flyttar till han inom typ 1 år?
Ha en riktigt trevlig helg med en massa sol å godsaker och hälsa resten av familjen
Kram

Svar: Mamma säger att inom två månader vet du hur det blir ! kram :)
Esmaralda

17 Jenny:

skriven

Vad är det för kärlek jag har? Är han verkligen intresserad av mig på riktigt? Kommer den att hålla?
Med vänlig hälsning Jenny

18 Anki:

skriven

Godmorgon !
Det var trevligt med en dogblogg !
Du är en modig hund MG man måste prova på här i livet annars kommer man ingen vart
Katter ...de kan vara riktigt roliga säger Moses...men de har ena sträva tungor...Sessan envisas med att tvätta mig i ansiktet fast jag säger att jag inte är smutsig ;-)
Vilken tur husse har dig till hjälp...hur skulle det annars se ut...inmurade smörgåsar ...hur skulle det gå då med hållfastheten...


Idag är det jordens dag !
För mig brukar den 22 april betyda att jag kanske ser sädesärlan för 1a ggr i år...tittar ut över en kall trädgård med hagel...på bilen...

Ha en härlig fredag !

Kram Anki med flock

Svar: usch och fy för hagel säger MG.... som hälsar till hela eran flock !!
Esmaralda

19 Drutten:

skriven

Hej MG!

Du har ett underbart liv du har och stilig är du. En riktig livsnjutare :)
Alla Tissetatter är inte farliga. Jag har en liten sötis på 11 månader och hon är busig, nyfiken och gosig. Hon skulle du gilla !

Nu undrar jag om din mamma kan se om jag hittar mina silverringar, som är borta. Kan jag ha lagt undan dem på jobbet på toa eller kan det vara lilla kissen som har pillat ner dem från min byrå, där jag brukar lägga smyckar jag använder ??? Jag hoppas verkligen att jag hittar dem, för en ring är ett minne från Mexico, där jag var för många år sedan. Kram Drutten

Svar: Mamma säger att hon inte är bra på sånt som är försvunnet men jag tror att du hittar dem och att de ligger på ett knepigt ställe och kommer så småningom fram av sig själv.. kram :)
Esmaralda

20 Mamman som varit med från början:

skriven

Fina Mannabonne! Vad roligt att läsa din blogg :) Det var ett tag senjag tittade in på denna sidan och passar på en sån här dag då jag är hemma från jobbet med hostaa och lite eländighet som känns lite bättre när man ser solen skina utanför fönstret i alla fall :) och jag ville fråga Esmaralda vad du ser kring min stundande Pragresa nästa vecka! Blir den så solig och romantisk som jag hoppas på? :)
Kram från Mamman!

Svar: Ja, jag tror det kommer bli en riktigt fin resa.... koppla av och bara njut... det är du minsann värd... kram :)
Esmaralda

21 Jessica:

skriven

Haha vad gullig du är MG :)
Es kan du se om min hund, katt och mormor är och hälsar på ibland?för det händer att jag känner av deras närvara. Kram:)

Svar: Ja visst är dom på besök hos dig då och då och de älskar dig så väldigt mycket.. kram :)
Esmaralda

22 Anna L:

skriven

Ser du ett möte med Z ske längre bort i framtiden och kan kärlek/romans uppstå, isåfall vad ser ni? Det är redan åldersskillnad, och han bor långt bort, men i framtiden är han menad för mig. Kan inte släppa tankarna förstår dock att omständigheterna nu inte är menat för något. Kram

23 Jeanette:

skriven

Hejsan!
Vilken duktig gästbloggare. Min man ska titta på en svart jeep är det något för vår budget?
Kram

24 Klara:

skriven

Hej Ez! Hur kommer det bli mellan mig och O efter våran situation? Allt känns så jäkla förvirrande och jag är orolig för min framtid. Kram Klara

25 Hej:

skriven

Hej, vad kul att få läsa MBs gästblogg.
Idag är en sån dag då det bara känns tungt att vänta vill ju att någon ska ringa nuuuu och ge oss besked om att det finns någon som väntar på oss.
Har ju till nästa år på oss, kan du se om vi får besked detta året eller nästa.
Trevlig helg.

26 Mi:

skriven

Hej! Hur stor är chansen att jag får jobb snart??

kram

27 h.g:

skriven

Hej! Söt du är MG..trevlig helg:)

Om ja skickar vänfrågan till han på Fb..kommer han godkänna det?
Kramar!

28 Anonym:

skriven

MG - Det är ett nöje att läsa om dina strapatser 😃 Klart att det är din mark. "Graffiti kissad" av dig. 👍

Tackar av hela mitt hjärta för svaret igår 💖 Jag skymtade inte Milton ❤️ men dagen avslutades med vacker regnbåge. Som är en av Miltons grejer.

Skrev igår på min status: "Drog ned persiennerna i sovrummet. Hoppades in i det sista att få se en regnbåge. Log lite för mig själv, lite "besviken" men varm i hjärtat trots att jag inte fått någon regnbåge.

La mig i sängen och gosade med nybadade torra vovvar. Sonen låg bredvid.
Helt plötsligt går Mumma (Miltons dotter)upp, lägger sig framför dörren och tittar på mig. Milton känslan dök upp. Jag som aldrig hasar upp "bara för att" knatade upp och in i köket. Tänkte att hon kanske är törstig så tog upp vattenskålen, satte på kranen och slängde ett öga mot fönstret. I nästa sekund skriker jag till i ren lycka. En REGNBÅGE ! Mumma och Milton har utan tvekan kontakt!"

Är han inte bra unik min Milleman ❤️ och Mumma oxå för den delen. När jag anstränger mig och försöker se så händer ingenting. Tänkte att det är ok. Det kändes ju ändå som Milton skuttade med mig en sväng när jag gick av bussen. Hemma satte en av sonens leksaks gitarrer igång av sig själv flertalet gånger. Vem?! Ingen aning ☺️ Men hoppas ju... ☺️ Höjdpunkten var när jag såg regnbågen. Jag ser den röda tråden genom hela dagen. Svårt att beskriva. Men ja helt klart fler meddelanden (tips)
än själva regnbågen i sig. Känner mig lite speciell! ☺️ Finns mer att berätta.

Kanske jag skymtade Milton ❤️ men inte uppfattade det. Sedan slog det mig. Jag kanske skymtade HONOM men inte själva han om du förstår. Skymtade honom i en annan form? Kan man det? Hm känns så..

Kjam Es.

Svar: han var med dig mest hela dagen, lille fine Milton, och man kan se i annan form precis som du misstänker... han gjorde verkligen stordåd ... kram :)
Esmaralda

29 Queen:

skriven

Godmorgon esmeralda undrar om du kan se om det är något spännande o roligt på väg in k min systers liv snart??

30 Lilly :

skriven

Ser du mig gravid igen

31 Anonym:

skriven

Min fråga gäller en av cheferna på jobbet.
Han är inte min chef men vi ses dagligen och fikar och äter lunch ihop.
Han ser sällan på mig längre än korta stunder och blicken flackar.
Ofta har vi trevligt ihop men som chef är han värdelös och inkompetent.
Nu verkar det som om han sagt något ofördlaktigt om mig men då mina kollegor vet hur lättsårad jag är säger dom inte vad.
Gillar han mig inte eller vad gör jag för fel?
Har gjort allt för att han ska tycka om mig men nu har jag fått nog och tänker ignorera honom.
Säkert barnsligt av mig.
Han heter Lars.
Kram från en trött en.

32 Solstjärnan:

skriven

Hej MG
Du är då allt en härlig hund.
Det händer och sker i din vardag.
Är glad att du håller bra koll på din matte när du rastar henne.Kopplet är ju helt klart ett måste,vem vet vart hon annars skulle ta vägen..
Att vara arbetsledare på ett bygge,det är väl självklart en viktig uppgift.Till arbetsuppgifterna hör då ex att eliminera diverse mackor som kan bli gamla om ingen äter dem fort fort.
Tack MG för dagens blogg!
Blir så glad över att få ta del av din vardag.
Själv önskar jag att vi ochså en dag får en ljuvlig hund som får bli vår familje medlem.En fyrbent vän som ger lika mycket glädje som du ger din familj.Kram till dig fina MG.
Ez .Idag då jag vaknade och låg och såg ut.Satt en liten fågel(tyvärr vet jag intr vad det var för fågel)på en kvist.Tittade på den o tänkte:är det du mamma?Kom närmare...och samtidigt flög fågeln till balkongräcket för en snabb sekund innan den flög sin väg.
Ez.Kan det ha varit en hälsning från andra sidan?
Ha en fin dag allihopa!
Njut ,det är fredag ☺
Kram Solstjärnan

Svar: Ja, jag tycker du ska skaffa dig en sån som jag... vi är helt enkelt bäst !! Mamma hälsar att fågeln var ett tecken till dig, en hälsning från mamma som är med dig och älskar dig och som är jättestolt... kram :)
Esmaralda

33 Cline:

skriven

VILKEN fantastisk go' hund du verkar vara Glenn 😊!
Jag drömmer själv om att en dag skaffa en fralla!
Sålänge får jag gosa med min kissekatt 😜!
Höll på att garva ihjäl mig när jag läste om hur du lurar bort din pappa från favoritfåtöljen 😂😂!
Nu vill jag ställa en fråga till din härliga mamma, jag undrar om vi har någon chans att köpa det blå huset inärheten av där vi nu bor, sett det på annons och blivit förtjusta i det!
Vi kommer gå på visningen men vill inte buda upp HUR mycket som helst 😁😁😁!?
Ha' en fin helg till dig Glenn och din familj, kram C

Svar: Mamma säger att huset blir dyrt men att det finns en chans att det blir ert... chansen ligger på runt 60-70 % puss från mej och mamma hälsar :)
Esmaralda

34 Michaela:

skriven

Haha! MG är bara bäst!:) Vad duktig du är på att skriva Es!

Jag skulle behöva få lite saker sagda till en person. Kommer jag få möjlighet att göra det? Kram till MG och dig!

35 Michelle :

skriven

Hej igen! Tack för svar!
Du har ingen aning om vem det var som hälsade på mig imorse?
Eller något tips? Kram

36 Miltons Mamma:

skriven

Tack Es 🌷💖 Du är 🌺💖🌷🎼🌻🌎🌟⭐️🌞⚡️💥🌪🌈🎆🌺💖🌷💖💖.... Ja.. underbar helt enkelt 😁😃 Kjam

Råkade skicka anonymt såg jag 😁 Ajabaja 😁

37 Ali:

skriven

Du är den finaste hund man kan ha MG, matte måste vara stolt :)

Hur ska jag göra för att ta mig vidare.. Hon diskriminerar mig, ljuger för mig, behandlar mig orättvis, gör mig helt enkel mindre, utan några som helst belägg för detta. Alla tycker som jag men ingen vågar stå upp, ska jag ha enskilt samtal med henne och berätta som jag känner, tänkte dock be kollega vara med som stöttning om hen vill det, vilket jag hoppas) vad har du för råd att ge mig?
Kram

Svar: Du tänker rätt... ta samtalet och ha en kollega med dig som du litar på...kram o lycka till
Esmaralda

38 Pöm:

skriven

Min ekonomi är minst sagt ansträngd men några fd hyresgäster till mig är skyldig mig en hel del pengar. Jag pressade kvinnan ganska hårt att betala men hon dog. Mannen finns kvar men jag undrar om det är värt att försöka få pengar från honom? Eller ska jag bara glömma bort allt?

Svar: Gör ett försök men räkna inte med för mycket.. kram
Esmaralda

39 Helena Ir:

skriven

Tack,snälla för svar :)
Kram :)

40 Susan:

skriven

Ha ha, det e bra du sätter ner tassen o visar vem som bestämmer🐾😉

41 Cattis :

skriven

Dom jag har längtat efter dogblogg! Ja din matte är en grymt bra bloggerska MG, men dina dogbloggar är så himla charmiga. Ha en fin dag och det e klokt att du ska ha flytväst när du simmar med sina svankompisar sen:)

Svar: Bulldogspussar på dej !
Esmaralda

42 Lilly:

skriven

Provar lyckan igen,ser du mig gravid igen ❤️❤️

43 jen:

skriven

Vilken härlig hund du har! Han ska du vara stolt över.

Ser vårdbeslutet på måndagen bra ut...
Kommer det gå som jag vill

44 JPR:

skriven

Har katt, vill gärna ha hund men min fru vill inte. Tror du facket kan hjälpa mig med förhandling.

Svar: Ja, det finns en chans att de kan göra detta... kontakta dem... och du får snart besked..kram :)
Esmaralda

45 Hönan:

skriven

Alltså MG, du är för underbar!! Och vilken list, snopen pappa måste bli när du norpar fåtöljen från honom. Men vid det här laget är han säkert van ;) hoppas verkligen att min framtida hund har en liknande personlighet som dig, glimten i ögat och lite go.
Jag funderar på att försöka förklara lite mer utförligt vad jag känner för honom. Dels för att jag mesade ur i augusti och sen lite för att jag har hopp om att själv få lite klarhet. Men mest för att jag känner att det bara är konstigt att vi inte pratat om det i klartext och jag kan inte bära det själv längre.
Så jag undrar om din mamma kan se om det skulle gå bra eller om det verkar vara en jättedålig idé?

Stor kram till er båda! :)

Svar: mamma säger att du absolut ska göra ett försök och det tycker jag också... bulldogspuss !!
Esmaralda

46 Elinore:

skriven

Hej Mannabonne:)

Jag undrar om du kan fråga mamma om kärleken dyker upp i år?
kramar

47 Mimmi:

skriven

Hej! är det min tur snart att få lite tur och glädje???

kram

Svar: Absolut, din tur kommer snart.. kram :)
Esmaralda

48 h.g:

skriven

Hej! Om ja skickar vänfrågan på fb, kommer han godkänna? Blir han glad?
Vet ju inte om ja vågar..
Kramar..

49 Lizette:

skriven

Hejsan!
Gullig blogg och spännande läsning, hihi
Ver din mamma om jag har något härligt att se fram emot?
Puss å kram

Svar: Japp, det säger hon att du har.. en hel del kul och fint kommer att hända dig... kram
Esmaralda

50 Mimmi:

skriven

Jag har frågat ett antal gånger även andra spåkunniga om jag har någon hälsning från andra sidan men har aldrig fått svar. Finns det verkligen ingen på andra sidan som vill säga mig någonting??

kram

51 Mareli:

skriven

Hej!
Hur ser det ut att bli med kärleken i år?
Kram

52 Dunegull:

skriven

Har jag ngn från andra sidan som hälsar på mig?
Trevlig Helg!

Svar: Ja, ibland händer det att du får besök.. kram :)
Esmaralda

53 Rebecca:

skriven

jag ställer en fråga till idag bara för att jag blev så nyfiken. Varför stirrade han på mig idag så intensivt? kram

54 missmarydear:

skriven

Hej är J intresserad av mig? Jag är dragen till honom:)

55 Hönan:

skriven

Idag hittade vi en lägenhet i stan som vi ska på visning på strax. Verkar väldigt bra och fin och jag känner verkligen att jag skulle vilja bo där. Men, nu berättade pappa att man tror att priserna kommer droppa ca 5% när amorteringskravet förs in. Så det jag är orolig för är att vi skulle göra en dålig affär om vi köper lägenhet för det säljaren kräver?
Jag gillar verkligen lägenheten så jag undrar om du möjligtvis kan se något om detta?

Kram

56 Suze:

skriven

Hej

Tydligen har Marcus son varit inlagd sen i tisdags han hade snurrat runder o trillat o börjat krampa. Dom vet inte riktigt vad det kan vara, dom har tagit prov för att ute sluta hjärnhinneinflammation o EP. Jag bara undret om in (fd) bonus son kommer bli bra. Kan de vara EP han har fått efter sin far?

Kram

57 Kiara :

skriven

Hej Es och Mannebonne Glenn!
Gud vad kul att få läsa ditt inlägg MG! Hoppas det är okej om jag kallar dig så? Riktigt smart gjort när du lurades för att få din plats i fåtöljen! 😊

Här luktar det strax nybakat bröd, står på jäsning just nu innan de ska in i ugnen. Det är min mammas recept - sirapsbröd. Enkelt och lätt och väldigt gott! Idag hade jag två frågor och hoppas du kan ge mig svar på dom:
1. Ser du om de finns undulater i min framtid? Vad länge sedan jag hade det och saknar det faktiskt. Men får inte ha de i lägenheten pga hyresvärden. 😞
2. Blir det bio på söndag eller blir de fram flyttat till nästa vecka?
Tack på förhand! Kram Kiara ❤

58 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es & MG!
Alltid lika roligt att läsa din blogg, MG! Du är så himla go! Du verkar ha full rulle iaf. 😊
Här blir de strax en sväng till affären och i morgon blir de att fira pappa då han fyller hela 65 år! Kram Zoey 💕

59 Lycko:

skriven

Hej Es!

Ser du någon stor vins för mig,så skulle jag bli riktigt glad:)?
kram

60 Solstjärnan:

skriven

Tusen tack Ez för hälsningen du förmedlade.Hoppas jag får uppleva många fler framöver.
Blev jätteglad ☺
Kram Solstjärnan

61 Susanne Amalia:

skriven

Hej MG... Jag förstår att du har mycket pyssel att få ihop alla dina tvåbeningar... själv vaktar jag över dem hela tiden.. häromdagen var jag tvungen att påminna min att vi skulle ut och springa så jag hämtade min mammas skor och la dem i knät på henne... man måste ju se till att de tränar ordentligt och sköter sig...

Jag älskar min matte och min flock.. vi har en katt också.. Katten Saga.. men hon kan nästan skälla för när hon pratar med mig säger hon mjoff... En gång kom en elektriker och frågade min mamma om katten kunde skälla och då sa hon mmm,... nästan... mjoff säger katten... Saga och jag är bästisar och vi sover ihop...

Så fundera över det där med katter... alla är inte elaka... inte Saga iallafall...

Annars måste jag ju säga att du är en av de stiligaste killar jag har sett... många slickar i örat får du av mig... och lite i mungipan också...
Jag löper så jag tycker kanske att du ser extra stilig ut... hmmm men du är ju alltid helt underbar och ditt jobb tycker jag låter mycket intressant... mitt jobb är att hitta döda och skadade människor och djur.. i skogen och i vattnet.. ytsök är jag utbildad på... när jag har gjort det brukar jag få ett stort märgben av min matte... det gillar jag ... hmmmm ...

Nu undrar in matte om det löser sig med allt... jag skriver med allt eftersom allt hör ihop.. flytt försäljning av hus pengar ekonomi .. Bil..jobb.. har blivit erbjuden ett utomlands... hon väntar och längtar... kramar <3 <3 <3
Jag undrar om jag kommer att trivas på en husbåt??? men en båthund är nog inte så tokigt... inte utomlands heller ... allt hör ihop och jag längtar <3 <3 <3

Jag önskar er en underbar helg... med kärlek och glädje det gör ju matte också...

Många slickar EllaBella och matte vill skicka lite värmande kramar <3 <3



62 sense:

skriven

Hej du gulliga o kloka MG. Jag förstår dig så väl med det där med tissetatter, söta är dom , men så bedrägliga. Dom spinner så fredligt men rätt som det är så är tassarna framme och vilka tassar sen, dom har ju VASSA klor på dem.
Ps. oss i mellan så tycker jag att du bloggar faktiskt bättre och roligare än din matmor så fortsätt med det.
Ben på dig.

63 Sheri:

skriven

akut fråga, hoppas innerligt att du kan hjälpa mig kan även betala så att jag kan få svar på denna fråga. Är mycket kluven och osäker. Jag tar examen till sommaren och har nu blivit erbjuden en tjänst med 1 timmes pendelsvstånd från min stad. Chefen gillade mig och jag trivdes med henne också. Allt låter perfekt förutom att lönen inte riktigt är som jag vill och att det är ett vikariat på 1 år. Vad ser du kring detta? Tror du denna tjänst är bra för mig eller ska jag tacka nej, något bättre kanske kommer senare? Är rädd att jag tackar nej och ångrar mig längre fram eller tvärtom att jag tackar ja och sedan ångrar mkg för att det kanske finns något "bättre"? Snälla snälla vad ser du kring detta? Bra eller dåligt. Obeskrivligt tacksam om du kan besvara denna fråga. Tack tack tack!!!! Kramar :)

64 Sheri:

skriven

akut fråga, hoppas innerligt att du kan hjälpa mig kan även betala så att jag kan få svar på denna fråga. Är mycket kluven och osäker. Jag tar examen till sommaren och har nu blivit erbjuden en tjänst med 1 timmes pendelsvstånd från min stad. Chefen gillade mig och jag trivdes med henne också. Allt låter perfekt förutom att lönen inte riktigt är som jag vill och att det är ett vikariat på 1 år. Vad ser du kring detta? Tror du denna tjänst är bra för mig eller ska jag tacka nej, något bättre kanske kommer senare? Är rädd att jag tackar nej och ångrar mig längre fram eller tvärtom att jag tackar ja och sedan ångrar mkg för att det kanske finns något "bättre"? Snälla snälla vad ser du kring detta? Bra eller dåligt. Obeskrivligt tacksam om du kan besvara denna fråga. Tack tack tack!!!! Kramar :)

65 Lisa.A:

skriven

:D Jag säger bara, Härliga, Goa Mannabonne Glenn! Önskar jag kunde få träffa dig. :)
Simma lugnt med svanarna framöver.
Blöt puss mitt på nosen :)

Kram
Lisa.A

66 Tekla:

skriven

Hej!

Mannabonne är bara så bäst! :) Så fin personlighet han är och oemotståndligt söt!

Läste om ett jobb skulle intressera mig på ett företag. Jag har jobbat på samma ställe nu över tio år. Känns tryggt och hemvant men eftersom situationen är lite osäker just nu ser jag mig omkring efter annat också. Om jag skulle söka denna tjänst - har jag stor chans att få jobbet (Har ingen direkt erfarenhet av just det jobbet men kan lära mig!) och skulle jag trivas där?

Kramar

67 JPR:

skriven

Tack för ditt svar och hunden din är rolig. Det är ett bra verktyg för motion oxå med hund. Dock är vår katt rätt jobbig, ut, in, mat på nätterna. Jag är mer hund- än kattmänniska.

Fråga: I dag har jag haft kontakt med facket, de ska hjälpa mig o tycker att en muntlig deal som f d chefen har sagt ska gälla, (för övrigt konstigt att den kvinnliga chefen ändrar sin version) o jag ska bli skuldfri. Tror du att det kommer att lyckas med den planen?

Tack för hjälp. Behöver den verkligen. Läser bloggen o de andras inlägg. Roligast med spådomar som stämmer, dina har stämt flera gånger för oss o andra verkar det som. Jag menar de små frågorna som vi har ställt.

68 Lina:

skriven

Drömde ovanligt jobbiga drömmar i natt. Låg och flöt på en flotte i en å som var full med skräp folk hade kastat i vattnet. Åkte ett flygplan som störtade, men lyckades landa oskadd. Sedan var jag i ett rätt sjaskigt hus där en påtänd snubbe skulle ha ihjäl mig med en penna. Såg också en annan person knuffa ut mina vänner genom fönstret så att de ramlade ner och dog. Ringde 112 men ingen svarade. När jag tittade ut genom fönstret såg jag förutom de döda kropparna också en ihjälsvulten elefantunge en bit bort. Slutligen försökte jag fly huset för det var ingen säker plats att stanna på.

Vill mitt undermedvetna säga mig nåt med dessa drömmar?

69 Sheri:

skriven

Nu har jag tackat ja till jobbet. Ser det ut att bli bra och vara rätt för mig? Gäller ett år fram

70 Sheri:

skriven

Nu har jag tackat ja till jobbet. Ser det ut att bli bra och vara rätt för mig? Gäller ett år fram

71 J:):

skriven

Hej Es,

Kommer vi att gifta oss och skaffa barn? Eller blir det bara barn?
Kram

72 Cecilia:

skriven

Bästa MG! Jo visst kan katter verka farliga, men jag lovar dig att de flesta är supersnälla och goa. Det jobbet du har låter slitsamt så det klart du ska få ta en korv när du ser en.

Funderar verkligen att börja på gym, men frågan är om jag har tid. Skolan tar ganska mycket av min energi så det känns onödigt att köpa ett kort om det visar sig att jag inte har tid. Fast det finns ju en del forskning om att träning gör att du presterar bättre i skolan. Tror du det är en bra idé och om någon i min närhet kan agera "PT" åt mig? Kramar

73 Virrhönan:

skriven

Du är la för go du Mannabonne, tur det finns sånna som du som håller reda på folk! Har du inte nån liten söt hona som du flörtar lite med nu när vårsolen börjar lysa, man brukar ju vara lite småkär så här på vårkanten....😜
Jag undrar vad mitt span tänker nu när vi har setts ganska mycket dom senaste dagarna, kommer han bjuda på kaffe nån dag tro?
Ha nu en underbar helg o puss på nosen☀️

74 Virrhönan:

skriven

Du är la för go du Mannabonne, tur det finns sånna som du som håller reda på folk! Har du inte nån liten söt hona som du flörtar lite med nu när vårsolen börjar lysa, man brukar ju vara lite småkär så här på vårkanten....😜
Jag undrar vad mitt span tänker nu när vi har setts ganska mycket dom senaste dagarna, kommer han bjuda på kaffe nån dag tro?
Ha nu en underbar helg o puss på nosen☀️

75 Mareli:

skriven

Hej!
Är han ärlig mot mig eller är han med andra också?
Kram

76 Mareli:

skriven

Hej!
Finns det nån kille i skolan som verkar intresserad av mig?
Kram

77 tjejen :

skriven

Varför hör han inte av sig? Jag blir så besviken och ledsen :(

78 tjejen :

skriven

Varför hör han inte av sig? Jag blir så besviken och ledsen :(

79 Meleni:

skriven

Hej Esmaralda!

Ser du någon resa för mig?
kram

80 thess:

skriven

verkar min kollega "t" ha ett seriöst intresse för mig? Vi flirtar med varandra, skriver en del sms, pratar på skype nästan varje kväll, jag och han kan ibland smyga undan på jobbet och kyssas, eller att han snabbt rör vid mig när han går förbi, vi umgicks även med varandra i helgen och kunde ligga och bara hålla om varandra vilket var jätte mysigt, han säger även ofta puss när vi lägger på. Det skiljer 13 år mellan oss men ändå känns det som vi trivs väldigt bra i varandras sällskap :)

81 Nornan:

skriven

Gulliga du MG det är så roligt läsa om dina äventyr! Du påminner en hel del om min hundflicka i din personlighet 😄
Kan din mamma kanske se nåt om vad för slags hund som blir vår nästa familjemedlem i framtiden?

Kramar till er båda!

82 Sus:

skriven

Hej
Vad är själva grejen?
Love sus

83 Sus:

skriven

Hej
Fy va trött jag blir...
Hjälp...
Love sus

84 Sofia:

skriven

Hej Es!

Har min ängel någon hälsning till mig?
kramz

85 G:

skriven

Trevlig blogg och spännande läsning:).Jag har haft kontakt med en kille fram och tillbaka under flera år och det jag undrar om din mamma kan se om det någonsin kommer leda någon vart mellan oss? Kram

86 Mats:

skriven

Hej Ez
träffade M för några dag sedan hon verkade glad att se mej hur mår hon egentligen tänker hon på mej nångång

Massor av kramar
Mats

87 G:

skriven

Trevlig blogg och spännande läsning:).Jag har haft kontakt med en kille fram och tillbaka under flera år och det jag undrar om din mamma kan se om det någonsin kommer leda någon vart mellan oss? Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: