I grevens tid....

 
Ett litet grilltips...OM nu solen har vänligheten att lysa på oss ett tag till..
FLÄSK !!
Och då menar jag inte rökt eller rimmat utan färskt sidfläsk !
 
Under en period hade jag  en vietnamesisk familj som  klienter... och en gång bjöd
de på grillat.
Honungsmarinerat sidfläsk grillades ... som de stoppade ner i en grov brödbulle med
skivor av saltgurka och majonäs. 
Jag vet... det låter jättekonstigt men är hur gott som helst !!
 
 
Man kan ju servera vad man vill till fläsket.... och det är ett grillkött om snabbt blivit populärt i mina kretsar... och så är det DESSUTOM förhållandevis billigt...
 
Nu ska jag slappa o se ett par bra filmer
Hoppas  ni njuter så här på söndagskvällen... i morgon ska säkert en hel del av er tillbaka till jobbet igen
 
Kram o massa kärlek :)
1 Skorpan:

skriven

Ja tänka sig, efter drygt ett o ett halvt år ska jag på jobb!? Nettan hade rätt att jag inom ett år skulle vara på jobb, med två månaders marginal t om ;).Tyvärr sa hon inte inom vilken tid jag skall möta mannen, tror du Es att det kommer att ske inom ett till tre år? Var, det är jag himla nyfiken på :).
Slappar framför tv:n tills jag ska gå och lägga mig...
Kram Skorpan

2 Singel lady:

skriven

Hej Es

kommer jag vara i ett seriöst förhållande snart:(?
kram

3 Virrhönan:

skriven

Ingen ångest här inte, har redan jobbat några veckor men kan känna andras ångest...brukar ju vara som vanligt igen bara första dan är gjord. Det där grillade fläsket lät ju gott, måste nog testas lite. Du satte griller i skallen på mej när du skrev om ditt besök i koncentrationslägret. Har tänkt dagligen på det sen dess. Har läst väldigt mycket om Auswitsch o letat resor, hotel, andra sevärdheter i Krakow o kände mej väldigt påläst. Ikväll berättade jag om mina planer o det mottogs positivt. Barnen fick läsa en väldigt känslomässig blogg om ett besök där o se bilder o de blev väldigt påverkade. Tror du att det dröjer länge innan vi kan göra denna resa o tror du den blir av över huvud taget? Visst finns det läger närmare men jag tror ändå att Auswitsch-Birkenau är det bästa. Jag funderar o planerar vidare o hoppas att vi en dag kommer iväg på denna resa...

4 Virrhönan:

skriven

Ingen ångest här inte, har redan jobbat några veckor men kan känna andras ångest...brukar ju vara som vanligt igen bara första dan är gjord. Det där grillade fläsket lät ju gott, måste nog testas lite. Du satte griller i skallen på mej när du skrev om ditt besök i koncentrationslägret. Har tänkt dagligen på det sen dess. Har läst väldigt mycket om Auswitsch o letat resor, hotel, andra sevärdheter i Krakow o kände mej väldigt påläst. Ikväll berättade jag om mina planer o det mottogs positivt. Barnen fick läsa en väldigt känslomässig blogg om ett besök där o se bilder o de blev väldigt påverkade. Tror du att det dröjer länge innan vi kan göra denna resa o tror du den blir av över huvud taget? Visst finns det läger närmare men jag tror ändå att Auswitsch-Birkenau är det bästa. Jag funderar o planerar vidare o hoppas att vi en dag kommer iväg på denna resa...

5 Heléna:

skriven

Den kombinationen har jag aldrig testat, men varför inte :D Man vet ju inte om man tycker om det förrän man har testat :D
Kram <3

6 Natta:

skriven

Hej, hoppas allt är bra med dig :) vet inte hur det funkar när du spår via kommentarerna, hur mycket info du behöver och om du behöver hela namn men är något jag skulle behöva veta - kommer jag och L bli tillsammans? :)

7 Chopper:

skriven

Hej å tack för ditt svar😊. Ska ha is i magen å väntar å ser om han hör av sig å vill ha mig 😊. Annars kanske du ser om det finns någon annan som kommer in i mitt liv snart? Vill ju inte vara själv utan dela med någon.

Griskött är gott saftigt å billigt. De bästa köttet å grilla tycker jag.

Jobbet börjar i dag å skönt med vardag o rutiner efter semester. Ha en trevlig dag kramar ❤


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: