Mannabonne Glenns begravningar....

 

Jag och Mannabonne Glen promenerar längs stranden så gott som varje dag.

Ibland hittar han en död fisk som spolats upp.

Han undersöker den försiktigt och sen börjar han begrava den. Han krafsar och gräver med tassarna och tar nosen till hjälp för att trycka till och han ger sig inte förrän hela fisken är begravd och varenda milimeter dold av sand..

Härom morgonen   var det dags igen. En regnig och kall morgon. Vi var helt ensamma på stranden så han fick gå lös fast det är hundförbud...

Egentligen kanske det beror på  nån gammal instinkt att grava den mat man inte kan äta för tillfället – men jag föredrar att tro att han har ett gott hjärta och tycker att varje individ är värd en vettig begravning.

 

Han krumbuktade och sprätte och grävde och puttade med näsan… och jag drogs med i begravningsstämningen  och började sjunga den gamla psalmen ” Tryggare kan ingen vara”

Då blev jag så upplivad av att jag mindes texten så jag klämde i med " Härlig är jorden"

Därefter föll det sig naturligt  att be " Fader vår" och  i rena ivern rev jag av den Apostoliska trosbekännelsen också.

Och nu ar det ju en fisk vi  begravde så jag avslutade lämpligt  med Di Levas: Fiskarna simmar i haaaaavet.. fåglarna älskar bakom mooooolnen....

Det tar tid för MG att begrava ordentligt - det är inga hastverk han åstadkommer

När han nöjd och belåten satte sig bredvid gravhögen avslutade jag högtidligt  med att nu ska du  vila i frid lilla fisk.

 

 

Och så vänder jag mig om för att gå.

Och får syn på ett huvud som sticker upp bara ett par meter bort i vassen. 

Ett par stora stirrande ögon och vips förvinner människan in bland grönskan.

Jag vet inte vad den stackars sommargästen tänkte men hoppas att hon vågar sig tillbaka till stranden igen…  &  själv fick jag  sån ångest  för jag har en gruvlig sångröst. Det var det allra värsta.  Begravningen bjuder jag så gärna på... men sången... huga...

Kram & kärlek

P.s. Nu tror ni kanske att jag är väldig religiös som behärskar både Fader vår och  trobekännelsen.. men det handlar mer om att jag har ett bra minne för texter... och minns ända tillbaka till konfirmationstiden för sådär 100 år sen.  Jag gick ur kyrkan när jag var 18 och har inte gått med i någon ny.

1 Anna:

skriven

Kära Es! det mesta du skriver stämmer o är så träffande.
Dejtade en man i våras/somras som verkligen fick mig att skratta.
Längesen jag mötte nån man hade så härlig kemi med. Dock så var tajmingen helt fel o vi lade det på is. Han var något speciellt o jag har haft svårt o glömma honom. Det fanns något speciellt mellan oss. Sådant växer ju inte direkt på träd. Så jag skrev ett sms, nu stundar en träff. Vad är din känsla av det hela? tror du chanserna är goda till att han också har dörren öppen till att börja träffas och se vart det leder. jag har som sagt var inte bråttom.

Stor kram till dig och frallan:-)

2 Cissi33:

skriven

Haha! Jag sjunger också hellre än bra 😁 men gulligt! Med både sång och begravning. 😊 såklart alla djur ska ha en begravning.

Jag trodde alla medium var med i kyrkan osv... (jag vet att man inte ska ha förutfattade meningar....) själv är jag med i kyrkan men det är mest för att dem gör mycket socialt arbete och hjälper människor gratis som har svårt. Vill gärna stödja det. Men sen har det ju uppdagats här för en tid sen att kyrkans pengar går till annat som privata resor osv....

Tror du att det finns en gud? "En gubbe" som sitter där uppe och "bestämmer"? Att det är en fysisk person?

Nu är flytten färdig, ett stort kaos. Packar upp och packar upp men tar aldrig slut. Idag blir jag bjuden på mat så slipper i alla fall laga någon idag 👍 har hjälp med flyttstäd också vilket känns väldigt skönt att slippa tänka på det. Det är så värt pengarna.

Kram!

Svar: Nej jag tror inte Gud är en gubbe med långt skägg.. eller en fysisk person... jag tror Gud är det goda...utan fysisk kropp... och några kallar det Gud, andra kallar det något annat men jag tror det är samma sak... kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Det är ju snällt av Mannabonne att begrava fiskarna o tänk vilken högtidlig begravning det blev med sång o allt. Det hör ju liksom till o jag tror inte du får minuspoäng för din sångröst den dag du ska härifrån, tvärtöm, då låter den säkert som en ängels röst :). Vilket jag också hoppas på att min gör, kraa kraa kråkan ;). Tror visst att sommargästen kommer till stranden igen, det är säkert en sångpedagog som vill börja träna din sångröst, eller nåt ;). Precis som jag skulle vilja ha en PT inom en annan gren dock.

DU sade tidigare att talgoxen/talgoxarna kom med budskap om kärlek. Stämmer det ännu? Igår då jag öppnade toalettfönstret var det flera som var på väg in, då jag öppnade ytterdörren kom dom flygande, jag blir så skraj varenda gång, o idag var det en som ville in i mitt sovrum. Varför gör dom så? Är kärleken på ingång, eller vad?

Idag får jag vila från fotbollen men imorgon bär det iväg nån tid. Vet inte ännu när, men förhoppningsvis inte såå tidigt.

Sommaren har gjort comeback o det ska jag försöka ta vara på :).

Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

Svar: Ja, fåglarna är i härdiga med att ge dig tecken.... de kan ha något mer att säga så försök känn in.. kram :)
Esmaralda

4 f.:

skriven

Mannabonne glen har ett väldigt gott hjärta! :)

Dröjer kärleken länge till för mig? Vad är det första jag kommer lägga märke till hos honom, och han mig?

Kram till dig och MG!

5 Tanten:

skriven

Haha, tack för det skrattet. Skönt med människor som bjuder på sig själv. Stor kram till Go Klimpen.

Kan inte låta bli att skriva om prästen i Amerika som skyller översvämningar på homosexuella. Han fick sitt eget hem översvämmat. Karma eller gay-präst? hehe, tycker jag.

Femtio-åringen som hittades död i en buske. Visade sig att han skurit sönder flera däck i området, ett exploderade och fick knivbladet in i kroppen med påföljd att han dog. Hemskt att han dog förstås, men varför göra något sånt. Karma?

Kanske är det på G, med direktverkande karma nu??? Nog behövs det i denna förskräckliga våldsamma värld vi lever i.

Ha en underbar helg alla.

Kram

Svar: Underbart. han fick sig en riktig knäpp på näsan den där knasprästen ! Direktverkande karma kan behövas ibland minsann.. kram :)
Esmaralda

6 Anki:

skriven

Godmorgon
Härliga goa MannabonneGlenn !
Mina fyrbenta begraver ben de fått och då lämpligast i mattes rabatt...

Stor kram har puss på nosen rara MG

Kram Anki med flock

7 Lill:

skriven

Hahahaa 😍😂 Underbart!Hahaa! Hoppas fisken har det bra i fiskhimlen!!
Nu är snart sommaren över och jag skulle önska mig några råd av fig..Jag vill så gärna att jag och min älskade snart ska hitta vårt gemensamma boende! Nu bor vi i hans lägenhet.. Kan du se om vi närmar oss? Stor kram och ha en fin dag ☀️

Svar: Japp, det närmar sig.. fortsätt sök.. kram :)
Esmaralda

8 Lp:

skriven

Hejsan! Kan du se när jag och E kommer flytta ihop? Kram!

9 Nettan:

skriven

Haha, du är störtskön!

Kram

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Känns som jag är inte välkomna till dom kvinnor som ska besöka en av dom. Så elak mot mig.

Undrar om kom F kvinna kom vilja träffa mig något gång i framöver och säger förlåta till mig?

11 Jobb eller fritid:

skriven

Haha :')

Tycker det är så härligt att råka få syn på människor som i sin trodda ensamheten går lite utanför boxen.

Jag undra om vi ses innanför jobbets väggar eller utanför på min lediga tid nästa vecka? Lite märklig fråga kanske..

Önskar dig/er en underbar lördag!


Svar: Nja jag ser inte hur men på något sätt verkar ni träffas.. kram :)
Esmaralda

12 Boudica:

skriven

God Morgon!
Idag finns inte mycket trötthet ac cnågon anledning, vaknade tidigt, vid 6-tiden gick upp någon timme senare. Men lite stressad är jag, hinna med allt jag behöver så att jag kommer i tid. Ute is sista minuten som vanligt ;)

Men MG han verkade inte bli brydd av din skönsång ;)
han blev nog glad att du hjälpte till på ditt vis :)

Som sagt ska jag gå på ett bröllop idag, att jag är så nervös!
Inte själva bröllopet, nog mer det sociala sammanhanget. Jag som varit isolerad, jag som tappat många vänner pga det. Att hon ens gav mig chansen att få komma, varit nära vänner, men knappt träffats de senaste åren. Tacksam är jag, måste ju gå, lär inte vara många sånna chanser man får. Speciellt när många nu har tanken att gifta sig bara för att det är lättare med papper och barn. Inte för själva minnet.
Nervös, känner mig osäker hur man ska vara, vad man ska göra, känner inte många där. Men hoppas jag kan slappna av och öppna upp, och framför allt ha en bra dag.

Hur tänkte hon när hon bjöd mig? Saknade hon mig, eller var det mer som en fin gest, att jag inte skulle känna mig utanför när de andra i det gamla "gänget" var där?
Varför gav hon mig denna chans?

Ha en trevlig lördag och helg!
KRAM! ♥

Svar: Var inte orolig.. allt kommer gå fint !! Du blev bjuden eftersom bruden tycker mycket om dig.. kram :)
Esmaralda

13 Helena Ir:

skriven

Inte alla fiskar som får en sådan fin begravning,med lovsång och allt :))) Äsch det spelar väl ingen roll..du och MG rycktes med av stundens allvar :))
och vad det gäller ditt minne för sånger,så verkar det ju inte vara som en fisk :)

Härlig blogg att läsa så här på morgonen..du kan bjuda på dig själv,minsann!

Tror du att det lossnar snart?

Ha det gott..med mamma..?
Kram :)

Svar: Det lossnar.. och i går var jag och mamma ute på The Grand Bjäretour... foton kommer i kväll :) kram :)
Esmaralda

14 Backan:

skriven

Hej Esmaralda! Jag kunde varit med och sjungit då hade vi garanterat skrämt folk på flera kilometers omkrets ;)

I mitt hus har det hänt en del otroligt märkliga saker sista tiden, vem är det som hälsar på?

Ha en fantastisk helg! :)

Svar: Det är någon från din sida som har en hälsning.. kram :)
Esmaralda

15 Mn:

skriven

Hej ES, kommer att arrangera ett biljard party, mannen som skall vara med är det Han ?

16 Lotta S:

skriven

Tack för svar igår! Men låter oroväckande för framtiden att det finns en hake i det planerade sparandet! Hur kan jag gå vidare? Lite svårt att kolla en gång extra med en kunnig person på små orter, är det alltså så att den person jag har kontakt med inte är tillräckligt kunnig? Har hen gett fel uppgifter? Eller är det hen jag kan prata med igen? Undrar så hur jag ska hitta haken?

Svar: Jag ser inte så exakt.. allt gick fick till mig av att ok.. men kolla med någon kunnig först... jag tror inte det är samma person utan ngn annan som är insatt i det här med sparande på olika sätt... kram :)
Esmaralda

17 Susanne Amalia:

skriven

Men vilken begravning fisken fick..
Om det hade varit jag som hade kikat fram ut vassen skulle jag ha tänkt att Vilken Respekt för själar hon visar.. sången får du bjuda på :) vissa har begåvats med vacker pipa och vi andra får sjunga av hjärtats lust..
Tycker att MG är en klok hund som begraver de döda. Så klart att han vill visa vördnad före djurens själar <3 <3

I går var jag på begravning .. Irma heter hon och har gått över till andra sidan. Hon blev 97år och tyckte att hon hade fått en fin begravning. Jag såg henne och hon skrattade hela tiden och njöt av hela hennes begravning.
Jag satt där på bänken och log fåraktigt eftersom hon hela tiden pratade skrattade och log.. Oj vad fint Emma sjunger och vad Prästen tar i ... sa hon och fortsatte med
Inte vill ni sitta här och vänta nu är jag kaffesugen..
Ja hon var nog med och festade hela kvällen ... hon älskade fest och sammankomster..

I dag ska jag på föreläsning om ohälsa.. det ska bli fantastiskt. Föreläsaren är både kunnig beläst klok och kan förmedla sin kunskap på ett fantastiskt sätt.

FRÅGA: Kommer de att behöva operera bort mina thumörer för att jag ska bli bra.. har i bentet magen tarmar..
Jag har vissa problem eftersom jag tyvärr inte kan röra mig som jag vill.. Jag är inte rädda att gå över till andra sidan eller att så. Jag vill bara ha ut livskvallité på denna ;) NU blev frågan lång skulle ju kunnat fråga ser du en nära operation??

Nu önskar jag dig en underbar dag men kärlek och glädje ... EllaBella hälsar att hon längtar efter att få gå ut och springa ... hon älskar att springa på stranden vid havet.. här finns det bara sjöar så då får det duga..
Stor kram från mig och hundslick.. från EllaBella ...





Svar: Ja, det känns som om det kommer bli operation och i så fall är det det bästa. Kram på er båda två :)
Esmaralda

18 IeIe:

skriven

Tror nog MG allt vill spara fisken till sen fast.. Omtanke å begravning låter bättre och haha.. Så dråpligt att nån råkade vara i närheten, hen måste ha funderar vad du pysslade på med 😋

Funderar.. En som heter T skrev till mig och jag är lite fundersam om det är samma person jag mejlade med för många år sen? Och isf, vad vill hen nu? Varför ta kontakt med mig nu? Hmm.. Något annat du kan se/känna av?? Vågar jag skriva hej tillbaka eller kan det ha konsekvenser?

Tack och ha en fin dag

Svar: Jo nog känns det som samma person.. kram :)
Esmaralda

19 Louise:

skriven

Igår blev vi (förhoppningsvis) blivit klara med examensarbetet. Vi har suttit hela veckan med detta och gjort ändringar. Nu hoppas jag att vår lärare tycker det är bra så vi kan (inte för jag tror det) kommer upp till opponering och examination nästa vecka. Nästa vecka kommer vi sitta med avhandlingarna tillsammans bättre att göra det två så man kan bolla idéer till varandra trots olika författare.
Hur ser det ut för vårt examensarbete? Blir vi klara för examination eller vi får vänta till vårterminen för att få det G?
Rädslan för att snubbla på mållinjen gör mig ångestfylld.

Idag ska här vikas handdukar och plocka undan. Hoppas bara barnen kan hålla sams.

Ha en bra dag alla. Kramar.

20 Solstjärnan:

skriven

Hej

Ni är då allt härliga!😊😊😃
Ett toppen team!
Det gör väl inget om ni hade lite publik.
Hen fick väl en minnesfull stund.

Om personen i busken var religiös fick hen en dos av psalmer ,om inte så var det väl ändå underhållande i nån form ändå.
Det är ju inte alla dagar man ser någon som sjunger när ens hund gräver..

Trevlig lö😊
Kram Solstjärnan

Svar: :) Kram :)
Esmaralda

21 åsa:

skriven

Hej e!kommer l att höra av sig idag el imorg? el är det något med m? kram åsa nervös av premiär till v så allt är så känsligt för mig. som jag sa du ger mkt till alla tack det du har gjort för mig i v tack kram å

22 Kristin:

skriven

Takk igjen for en herlig beretning.
Synes jeg ser det hele for meg og ler så tårene triller.
Kanskje vedkommemde som sto der tok det opp på video og at du blir en ny Youtube stjerne :)
Da jeg våknet i morges, var jeg glad!! - og din historie gjorde dagen enda bedre.
Tidligere, før fryser og kjøleskap, gravde også vi ned fisk og kjøtt som konservering, så MG kan nok dette.
Jeg har vonde fingre og har ikke strikket på mange år.
I går kveld dristet jeg meg til å strikke igjen, og fingrene er nesten bedre i dag!!! De fikk jo litt rødvin også, så det er mulig fingrene gledet seg.
Ønsker deg en fin helg, full av sang og glede, Esmaralda.
KRAM!!

Svar: Jag tror rödvin gör susen för det mesta :) Kram :)
Esmaralda

23 Linnean 🌸:

skriven

God Morgon!
Men så söta ni är! Ha fiskbegravning. Med skönsång! Samt böner! Inte illa alls!
Den där arma sommargästen kanske trodde hon blev vittne till någon skum ritual där en häxhund medverkade. Eller att ni var ett slags fiskänglar eller så. Underbart! Ha ha ha!
Ja, det där med att sjunga hellre än bra kan bli liiite pinsamt ibland. MG är ju en så go liten kluns! Muffi Muffi 💖
I går kom jag till en fantastiskt bra läkare på Endokrin iaf. Men nu är jag fan liivrädd! Ska göra en massa superläskiga us. Finnålspunktion på små knölar som fanns i sköldkörteln. Hjääälp!! Det brukar vara början t strum men ngr var liite större och bör kollas. Bra iofs men tänk om det är cancer! Så ska lite annat kollas som den slappa jäveln på VC bara viftat bort. Nu hänger min förlamande trötthet på sköldkörteln eller...snarkningarna. Vet att jag inte ska fråga om hälsa...men går det här bra? Nålar i halsen får mig nästan att rymma till nån grotta. Men kanske är det inte så farligt att genomföra?
Fantasin kanske är värsta ångestmomentet där! Ja ja...dags för melodikryss. Ha en fin dag nu och hoppas resten av landet får mer sol än Skåne! Kram.../Linnean 🌸

Svar: Inte så behagligt kanske men det kommer gå fint... skönt att bli kollad ordentligt.. kram :)
Esmaralda

24 Stadskvinna i skog:

skriven

Goa MG!! - å Es!
Vilken show ni två bjuder på.

Här ska det plockas svamp. Stapplande nybörjare, så det blir bara gula små nära grusvägar ;)

Förhoppningsvis blir det en god kantarellsmörgås till kvällen - slurp! Känner förresten A att jag kan vara något speciellt, eller enbart en i mängden av kvinnor han träffat? Kram i massoor!

Svar: Kantarellmacka, så gott !! Lite extra har han allt lagt märke till dig.. kram :)
Esmaralda

25 erika:

skriven

Hej! Blir det trevligt på festen ikväll?

26 Sus:

skriven

Hej
Fint.....
Jag gillar också att sjunga....
Ser du något hur de blir för mig?
Love sus

27 Cecilia:

skriven

Ni två är bara för härliga! Är säker på att din sångröst inte alls är så illa som du tror.

Ser du om någonting kommer ske snart vid kärleksfronten eller blir det bara lugnt framöver?

Jag tror att min öngel försöker ge mig tecken, men hur ska jag tolka dessa? Kramar

Svar: Något sker men jag ser inga detaljer... det är BARA du som kan tolka dina tecken, det kan ingen annan göra för dig... men det är en process att lära och ta in.. så börja jobba på det.. kram :)
Esmaralda

28 Mo:

skriven

Du är så jäkla underbar! ser det framför mig,detär sådana där historier som ploppar upp i huvudet ibland och jag börjar skratta,som med älgarna/änglarna hahaha.Kram

Svar: :) kram :)
Esmaralda

29 Lotta S:

skriven

Tack och förlåt ännu, känns som jag tjatar, men vad betyder "allt gick fick till mig av att ok", något som slant till där säkert?

30 C:

skriven

Kommer jag att gifta mig en dag?

Svar: Ja det kommer du att göra.. kram :)
Esmaralda

31 Ullegull:

skriven

Har fått veta att en manlig kollega tycker att jag är en ond människa. Mycket är jag men att jag skulle vara ond håller jag inte med om faktiskt. Jag har vetat att han inte gillar mig men... Förstår verkligen inte vad jag gjort honom? Blir det bättre?
Man kan inte gilla alla människor men vi är kollegor och jobbar i samma arbetslag och för mig är detta jobbigt. Vi hälsar inte ens på varandra. Har börjat söka nytt jobb mer aktivt på grund av detta, det påverkar mig mer än vad jag vill erkänna. Hoppas jag finner ett annat arbete snabbt.

32 Linnean 🌸:

skriven

Tack, för ditt svar! Känns bra!
Alltid är det något! När karlbekymmren lättade så blev det läskiga undersökningar istället!
Men kommer aldrig att glömma din healing dagen före min hysterektomi! Lugnet som kom. Jag var lugn tom när jag klev upp på operationsbordet. Jag låg på lägsta smärtlindring eft op, till läk förtret! Ja, faktiskt! Men jag hade inte så ont och varför då vara morfindrogad? Jag läkte snabbt och utan minsta problem. Det var helt otroligt!
Var så glatt överraskad så jag ska se positivt på detta åxå. Frid och Kärlek...Kram 💖
/Linnean 🌸

33 Skorpan:

skriven

Ja vad är det dom vill säga mig.
Känna in, jag, hmm...
Vaknade med huvudvärk o trodde den skulle gå om men icke, nu blev det till att ta ett piller, pga så hård huvudvärk att jag mår illa :(. Ja det var ett tag sen det var så, tack o lov.
Tack Es för svaret!
Kram Skorpan

34 Heaven:

skriven

Hahah du är för underbar es! Garvar högt just nu!!

35 Tisa:

skriven

Projektet är snart slut. Får min Case manager förlängd tid? Jag känner verkligen att hon behövs ett tag till så att allt kan flyta på.

36 <3:

skriven

Så fint gjort av MG.
Drömde om F inatt. Vi har inte hörts av på ett tag. I drömmen sa han att jag träffat någon annan och backade för det och nu var det annorlunda om det inte var så. Blir det vi igen eller är det over nu. Säsongen har precis börjat igen. Giftermål hus och barn var med i drömmen. Ser du om han träffat någon annan och gått vidare helt. När vi var ett par hade han svårt tror jag och skapa en framtid och det var mycket negativt i våras och han var riktig otrevlig med en del av sina kommentarer.
Kram

37 Helena Ir:

skriven

Tack! Låter trevligt att få se bilder därifrån.

Ska träffa väninna..nyligen hemkommen från Tel Aviv.

Kram :)

Svar: Vad skoj.. ha det så trevligt.. kram :)
Esmaralda

38 Sus:

skriven

Hej
Ok....
Bara och harva på då....
Som vanligt....
Love sus

Svar: ja, eller kom själv på något annat som bryter av.. kram
Esmaralda

39 Lilla Jaget:

skriven

Go'lördag Esmaralda,

För många år sedan kom en tidigare kollega lite senare till jobbet än han brukade. Han förklarade sin sena ankomst med att han varit på begravning för sin dotters hamster. När de stod där och tittade på graven hade han frågat dottern om de skulle sjunga något för hamstern. Ja hade dottern svarat och klämde i med "Ja må han leva, ja må han leva..."
Tänker på historien ibland och ler, så tokigt val är det ju inte ändå! :)
Denna kvinnliga kollega i projektgruppen (AC) får en känsla av att hon inte gillar mig riktigt. ..vet inte varför bara.. vet du Esmaralda? Kram från mig :)

40 Helena:

skriven

Hej Ez!

Nu behöver jag hjälp. Jag är tillsammans med en kille som jag gillar jättemycket och det går jättebra för oss. Problemet är min familj. Dom gillar inte att jag är borta så mycket (har inte kunnat flytta hemifrån än) min syster blir deprimerad och mamma blir sur. Jag blir jättefrustrerad för att jag känner mig låst även fast jag är 23 och känner att jag har rätt till ett eget liv. Jag har inte ens vågat sova hos honom på grund av min familj även fast vi varit tillsammans i fem månader nu. Min familj vet dock inte att vi är tillsammans eftersom jag tycker sånt är så pinsamt att prata om. Vad ska jag göra åt det här?
Kram Helena

Svar: Du är sedan länge en vuxen kvinna och måste sätta ner foten och leva som en sådan också och det får din familj både acceptera och respektera. kram :)
Esmaralda

41 G.H:

skriven

Hahaha!!! Det är klar fisken ska ha både bön och psalm!! Tror sommargästen fick förstaklassens underhållning!

Vi hade en boll som låg under en ihopfällbar stol precis vid dörren, och nu är bollen borta,,, bollen i sig är inte så viktig men undrar Om någon smyger omkring kring huset ,,,?! Är dålig på att låsa dörren ibland nämligen 😱

Kram ☀️

42 Hönan:

skriven

Hahaha, och tänk att personen stod kvar och tittade, måste undrat vad ni pysslade med. Tack för att du delar med dig av sånt här, blir så glad av att läsa om era tossigheter. :) Så vill jag också ha det sen när jag har hund.
Igår sprang vi ihop på stan, blev ju väldigt chockad samtidigt som det nästan kändes som att jag på något sätt visste att han skulle dyka upp. Undrar ju såklart nu varför detta möte skedde. Får du till dig något kring detta? Vad vill universum visa, för inte kan det ha varit en slump va?

Kram

43 Tisa:

skriven

Förlåt för att jag skriver en till fråga. Jag förväntar mig verkligen inte svar på båda två. Jag förväntar mig inte svar på någon. Min mage är helt puckad. Om jag skulle ta kontakt med jourläkarhuset, tror du att de skulle hitta någonting då?

Svar: Tveksamt.. men du SKA ändå söka läkare... du behöver bli kollad ordentligt.. kram
Esmaralda

44 Pia1:

skriven

En sann hjälte är du MG <3 Puss på nosen!

45 Frågvis:

skriven

Provar igen med min fråga och hoppas på svar 😊😊 hur ser det ut när det gäller vårt arbete... Kommer vi fortsätta som gör länge till ??

46 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Hahaha! Man ska bjuda lite på sig själv! 😊😂 Goa lilla MG. Klart att begravningen ska vara ordentlig gjord. 😊

Igår var de bandy igen och jag undrar om N var där och ifall han tittade på mig? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

Svar: Jo jag tror han var där.. kram :)
Esmaralda

47 ??:

skriven

Har känt mig så energilös den sista tiden... Ser du vad jag behöver, för att hitta tillbaka till mitt gamla jag igen??

48 Bellagio:

skriven

Kvinnan jag träffar, blir det något hållbart?

49 Madeleine :

skriven

Hej ez!
ska jag våga mejla P om mina känslor om honom?
Vill han lära känna mig eller kommer han totalt dissa mig?


trevlig lördag :)

Svar: Ngt intresse finns. jag ser inte hur mkt.. men ta ett steg och avvakta och se.. kram :)
Esmaralda

50 Anna:

skriven

Kära Es! Dina råd träffar alltid rätt!
Dejtade en man i våras/somras som det fanns en speciell kemi med. Dock så var tajmingen helt fel o vi lade det på is. Det fanns något speciellt mellan oss. Sådant växer ju inte direkt på träd. Så jag skrev ett sms, nu stundar en träff. Vad är din känsla av det hela? tror du chanserna är goda till att han också har dörren öppen till att börja träffas och se vart det leder? jag har som sagt var inte bråttom.
Eller är hans dörr helt stängd?

Stor kram till dig från Anna med annan fralla:-)

51 Rebecca:

skriven

Hur går det nu på måndag? Kram

52 Skrållann:

skriven

Hej!
Det är lustigt men man behöver inte vara så kyrklig för att sjunga dessa gamla psalmer....och det värsta är att dom fastnar lätt i huvudet;)
Har varit på fotboll med dottern på förmiddagen och ikväll blir det kräftskiva. Ska bli supertrevligt även om jag just nu har världens huvudvärk.
Den tror jag kommer från spänningar och ev åska som ligger i luften. Tidigt måndagmorgon åker min son och hans klass till England en vecka och jag tror jag oroar mig en del för det men hoppas naturligtvis att det blir en bra resa för dom! I en seans skulle jag undvika att använda mitt kontokort imorgon, ser du några varningar nu kring detta?

Kram❤️

Svar: Englandsresan för sonen kommer gå bra.. ha det så trevligt nu på kräftkalaset.. kram :)
Esmaralda

53 Life:

skriven

Hej Es!

Ser du ett lång liv för mig med god hälsa med barn och barnbarn framöver? kram:)

54 Lotta S:

skriven

Tack och förlåt ännu, känns som jag tjatar, men vad betyder "allt gick fick till mig av att ok"?

Svar: Allt jag fick till mig var ett ok.... tror jag det ska vara... ber om ursäkt att jag hade lite bråttom där... kram :)
Esmaralda

55 mg:

skriven

Hej!
Varför gick du ur kyrkan?
Tror du inte på gud/Jesus?
Kram!

Svar: Jag tror på makterna och man kan kalla det Gud.. men jag gillar inte prästerskap o kyrkor och religiös tillhörighet.. så är det... kram :)
Esmaralda

56 Flytt?:

skriven

Hej Es

Ser du någon flytt för mig?
Tacksam för svar

57 Lilly:

skriven

Ser du mig utbilda mig inom annat yrke???

58 Natta:

skriven

Hej, hoppas allt är bra med dig :) vet inte hur det funkar när du spår via kommentarerna, hur mycket info du behöver och om du behöver hela namn men är något jag skulle behöva veta - kommer jag och L bli tillsammans? :)

59 Linda:

skriven

hej
kommer det snart att löna sig att jag har jobbat med min själv känsla och med mig själv?
mvh/Linda

60 Åsa:

skriven

Haha...ni ä så roliga😄

Ligger på soffan jag, är sjuk idag isf grillfest....
Grunnar på framtiden, ser du nån flytt för mej typ inom ett år?
Tack
Å trevlig helg

61 Tisa:

skriven

Läkaren sa att det är ibs... Känns ju skönt att ha ett namn på det i alla fall. But it sucks! :(

62 Regndroppen:

skriven

Hej lilla söta Mg! kan du fråga mamma om hösten vintern kommer med något positivt min väg?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: