Vid sjukdom....

 
Det är inte lätt att få till det alla gånger !!
 
Som sagt  var.. idag kommer Spanska Eva och vi ska börja med att fara in till Ängelholm och äta  en god lunch.... sen flanerar vi lite   på stan.... hem till mig och promenad med Mannabonne Glenn ner till hamnen & hamnkrogen för ett  glas vin... middagen förberedde jag igår... Chili con carne....  ( hoppas vi kan sitta ute) ...med MASSA chilli... o hembakat bröd.....  känns som att det artar sig till en riktigt bra dag minsann !!
 
Kram & kärlek 
1 Förvuxen fjortis?!:

skriven

Vänner & mat,
vad mer kan man begära!
..Det skulle vara receptet på din chili con carne då ;-)

Herrejisses hörrni.
Har så svårt att sluta tänka på honom.
En varm, mysig känsla har seglat sig in i magen.
Hur å när hände detta?!
Jag som aldrig känner sådant.
Hmm..
Upplever han något liknande, Esmaralda?
Kram och suck på fjantfrågan hihi..

2 Helena Ir:

skriven

Ja,det kan bli tokigt,om man inte har full kontroll,på det man läser. För många år sedan jobbade jag på ett tryckeri,korrekturläsning var en av mina arbetsuppgifter.

Ha en skön dag med din väninna..jag håller tummarna för att vädret är med er..

Själv åker jag och tränar..och efter det en fika.

Kram :)

Svar: Du är så duktig med träningen... säger jag lite avundsjuk :) Här hoppas vi att vindarna vänder .. det blåser rejält.. kram :)
Esmaralda

3 Bedrövad:

skriven

Mitt liv håller bokstavligen på att gå åt helvete!
Och jag ser verkligen inget ljus!
Finns det någonting positivt på väg in snart och löser sig problemen? När?

4 Tanten:

skriven

Mysig dag med kär väninna. Håller tummarna att vädret visar sig från sin bästa sida.

Kram

Svar: Tack, det kan minsann behövas för här håller vi på att blåsa bort.. kram :)
Esmaralda

5 Sus:

skriven

Hej
Ja det gäller att syfta rätt...
Kul med besök...
Här blir det jobb ....
Ska hålla fokus på det och sonen...
Love sus

6 Kiara:

skriven

God morgon Es!
Å vad mysigt ni ska ha det! Själv ska jag börja jobba även om jag skulle vilja ha två veckors semester till. 😊 För ett tag sedan frågade jag om den kommande romansen och var jag skulle möta honom. Du svarade "i en lokal eller på fest". Sker vårat möte på kvällen alltså? Tack på förhand! Kram Kiara ❤

7 Jossan :

skriven

Kan fortfarande inte förstå det att jag åker om 326 dagar.. Helt sjukt!

Jag fick mail av chefen på förskolan. Och de kommer kalla mig på intervju. Det känns bra.

Asså jag känner mig helt tom på känslor.. Jag vet knappt ut eller in.. Vad är det som händer med mig?

Nä får väl snart gå in och jobba.. Nytt ställe att jobba på.. Lika jobbigt som vanligt.. Men pengar blir det!

Kram

Svar: Du är lite slutkörd efter allting... försök att ladda positiv energi när du kan och ha fokus på dig själv.. kram :)
Esmaralda

8 Skorpan:

skriven

Språk är inte lätt alla gånger :). Eller kommunikation överhuvudtaget, som jag fick erfara nu i helgen, med fotbollskillen... Som för övrigt äntligen fick sin första och efterlängtade medalj, den mest skinande av dom alla :). O en pokal därtill. Plus en mamma som var jättetrött, men ockkså nöjd, för hon stegade till skogs o hittade kantareller o svart trumpetsvamp, som hon aldrig tidigare hittat :). Jippii, vilken dag... SVamp- o fotbollsänglarna var med oss ;).

Idag o imorgon önskar jag att jobbänglarna är med mig o ser till så att jag får jobb. O efter det kärleksängeln, syns nån av dom till nu Es?

Får önska dig o spanska Eva en trevlig tid tillsammans.
Kram Skorpan

Svar: Ja tänk så gott att ha alla änglar med sig :) Glad grabb och glad mamma :) Det verkar ha gått lite troll i det här med jobb... men det kommer lösa sig... kram :)
Esmaralda

9 Söta Nisses matte:

skriven

Hej!
Om en månad blir det en resa till Kroatien.
Blir det bra tror du?
Ser fram emot den. Aldrig varit där förut.
Längtar efter sol och bad ☀️💦👍🏼
Kram

Svar: Resan kommer bli bra och Kroatien är en riktig pärla.. kram :)
Esmaralda

10 <3:

skriven

Önskar dig och spanska Eva en mysig dag tillsammans. Så fint nere i Ängelholm och havsbadet.
Kan du se hur det blir med jobb i höst kommer jag fortsätta med det jag jobbat med innan sommaren eller är det dags nu och följa min dröm och försöka nå den till hundra procent? Är det Stockholm jag ska till och pröva mina vingar och kontakta NJ. Känns oroligt hur det blir med jobb i höst. Du vet ju lite min situation kära Es.
Kram & Love
💜💜💜

Svar: Du kommer att ta dig vidare mot din dröm.. och det gör du rätt i - det är viktigt.. kram :)
Esmaralda

11 Tant trötter:

skriven

Låter som riktigt härligt "tanta-mys". Ha det så trevligt ni två!

Jag gör ett försök med min fråga idag igen. Förlåt för tjatmoster fasonerna.. Ser du möjligtvis vad han fastnat för hos mig? Nyfiken, då jag mest känner mig trött och tråkig.

Kramen

Svar: Javisst är det tantamys :) Han tycker om din personlighet och så tycker han att du är väldigt söt också.. kram :)
Esmaralda

12 Jill:

skriven

Hej Es!

Hoppas och tror att ni får en riktigt bra dag idag😊

Igår pratade jag ut med M och han sa klart och tydligt vad han vill och inte vill. Jag med såklart. Ska bli intressant att se om han fortsätter att höra av sig... Gör han det i så fall för att jag gör det enkelt för honom eller finns det känslor där ändå?

Kram J

Svar: Det känns som om det hela ebbar ut... även om ni båda kan ha lite svårt att släppa helt.. kram :)
Esmaralda

13 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Låter som om ni ska få det riktigt trevligt! Kanske du inte besvara frågor idag när ni ska på äventyr!
Gör ett försök!
Tror du att det kommer bli mer problem på grund utav den händelsen?
Tycker de flesta att det var illa gjort?
Kram

14 Fians:

skriven

Hej alla glada!
Tack Ez för svaret igår. Jag ska försöka ha koll på initiativen! Hoppas ni får en riktigt härlig dag!
Kram :-)

15 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Är hon en bra vän för mig? Eller skulle jag må bättre utan henne?
Kram

16 Anonym denna gång :

skriven

Hej Esmaralda!
Jag har inget fast förhållande, men det finns en man i mitt liv som jag bryr mig mycket om och det finns vissa känslor mellan oss! Men det finns även lite problematik mellan oss!
Nu så känner jag att jag gjort bort mig för jag var med om ett fylle hångel häromdagen! Jag är ingen fest prisse men den gången var jag riktigt onykter! Det var inget kärleksfullt hångel eller något intresse från någons håll utan det var bara onödigt hångel!
Gör jag bäst i att berätta om detta för den man jag beskrivit?
Eller ser det bäst ut att bortse från detta? Med tanke på att vi ändå kanske inte kommer fortsätta vårt förhållande?
Kram

Svar: Allt måste inte sägas... kram :)
Esmaralda

17 f.:

skriven

Har mamma mött sin livs kärlek nu? Är det HAN som nästan är för bra för att vara sann, eller blir det inte mer än vänskap i längden.. Är han någon att lita på, som vill en väl? Eller vad ser du kring honom? Mamma förtjänar det bästa och jag vill att hon ska vara lycklig.

Kram!

18 Emmiie:

skriven

Ni får ha det så trevligt idag 😊

Vet inte om du svarar på frågor idag eftersom du ska iväg men provar ändå, utifall att..

Jag funderar.. K är konstant upptagen nuförtiden å att hon hittat sin livs stora kärlek gör inte saken bättre. Jag vill inte låta bitter eller gnälig men en av anledningarna varför jag flyttade till dit där jag bor nu var för att få vara nära dom, min närmsta familj, och för att vi skulle kunna umgås mer. Vilket knappt blivit av pga olika orsaker å de blir inte bättre, snarare tvärtom. Har jag tur får vi en stresig halvtimme att umgås på fast oftast så händer nått som gör att hon helt tappar fokus och/eller måste dra så det var knappt givande att ses ändå. Så ja.. Finns det nått jag kan göra åt det här? Kommer de gå över? Något annat jag kan tänka på eller göra?

Svar: Skaffa andra och egna vänner....då blir det inte lika viktigt med familjen även om K så småningom har mer tid.. kram :)
Esmaralda

19 Skrållann:

skriven

Hej!
Nej, det är inte lätt alla gånger....
Låter som ni får en bra dag iallafall. Jag går in i min sista semestervecka nu och jag brukar se fram emot att börja jobba igen men inte i år. Jag tycker det känns så motigt och kollar Platsjournalen ideligen. Åkte ner till reservplats 78 till den utbildning jag sökt och det känns kört. Har sett ett jobb jag är sugen på att söka men det är ett vik på 50% så det känns också osäkert;(
Vad kommer hända i höst, ser du något nytt för mig när det gäller arbetslivet?

Kram❤️

Svar: Det ser lite grötigt och grått ut en period men sedan vänder det.... kram :)
Esmaralda

20 Susan:

skriven

Låter som en mysig dag, här står det en tur till tippen, städning, tvätt på to-do-listan😱 Semesterveckan får en rivstart, sen blir det lite lugnare tempo (hoppas jag) Vill så mycket men hade nog behövt mera bara-vara...

... menyn låter helt underbar 👌

Kram

Svar: Ja, man har alltid en massa måsten att uträtta... men ta dig tid att bara vara också.. det är viktig att ladda sina batteri.. kram :)
Esmaralda

21 Maleficent:

skriven

Trevlig dag du kommer att ha idag
Och maten den låter god
Blir hungrig
Kvinnan jag skulle möta för en fling, är vi nyktra då vi möts?

22 Anki:

skriven

God morgon Es
Hoppas vädrets makter är med er.

Fortfarande ingen dator. .orange os the mew black avklarad. .men vilket slut..snacka pm kliffhanger...tack för serietips..får bli nästa serie ...
Pojkarna hemma efter Ullared. .med ny garderob. ..får nog ta mig i kragen och ta mig dit vad det lider
...
Idag ..tvätt...i morgon valpträff !!

Kram anki med flock


Svar: Ja, man kan inte leva sitt liv utan att ha varit på Ullared :) "skratt" Så mysigt med valpträff !! Kram )
Esmaralda

23 Carolina:

skriven

kära es! ska på första dejt på fredag och är så nervös och är rädd för att misslyckas. Är ju några år sedan man hade ett förhållande vill inte sabba detta. Utan vill göra bra ifrån mig så han tycker om mig hur ska jag göra så det blir en lyckad dejt.

Svar: Var dig själv rakt av.. och ge akt på dina egna känslor... risken är stor att du inte faller för den här dejten... men det kommer någon annan.. kram :)
Esmaralda

24 gh:

skriven

Hej!
Har blivit lite förtjust i J...tror du han känner likadant för mig?
Kramar!

25 s:

skriven

Hej Esmaralda!
Det här kanske är en larvig fråga, men det är ändå något jag kan fundera över! Jag la till en nära väns man på instagram! De lägger ju båda ut bilder på deras liv, barn och vad de gör! Men sedan så ville inte han följa mig tillbaka! Och det känns nu när jag träffar dem som om det blir något outtalat mellan oss!
Tyckte dem det var fel utav mig att lägga till honom som vän?
Var den han eller hon som inte ville att han skulle följa tillbaka?
Kram


Svar: De ser båda lite annorlunda på saken.. att bara de som är vänner ska läggas till.. bry dig inte om detta... kram
Esmaralda

26 <3:

skriven

Tack för svar och pepp kära Es.
Kram
💜💜💜

27 Anna E:

skriven

Den va rolig :)


Ser du om jag hittar ett annat extrajobb och vad i så fall?

28 n:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer deras förhållande att hålla i längden?
Kram

29 Anna:

skriven

Kära Es!

Ditt förra råd stämde! En man jag fikade med för 1årsen har hört av sig o vill träffa mig igen. Han ger sig inte. Mitt intresse är svalt. Är rädd att bli besviken. Jag har sagt att ska vi ses så får det bli en riktig dejt, laga mat eller bjuda mig på middag. Jag erbjöd honom tom att följa med på en helkväll på travet till helgen med lite utgång efter. Men han vill absolut " se" mig innan vi tar steget o äter middag. Men jag vägrar en "hastig träff" fikat har vi ju redan gjort. Är han nu så himla seriös då kan det väl inte vara så svårt att äta middag ihop eller? Har du några råd? Vad vill han?

Stor kram!

Svar: I och med att han inte snabbt kan acceptera det du föreslår - så ska du avpollettera honom . Kram
Esmaralda

30 Skrållann:

skriven

Hej!
Om det ser lite "grötigt och grått" ut på arbetsfronten hur ser det då ut på äktenskapsfronten? Ibland känns det bättre, men oftast bara korta stunder...

Kram❤️

31 Skorpan:

skriven

Tack för svar Es!
Men vartifrån har dom trollen kommit då ;)? Drar jag till mig troll? För att inte behöva åka räckmacka i detta liv?

Intervjun idag gick bra, ingen nervositet o bra kontakt från början, funderingar hit o dit gällande det jobbet. Andra är givetvis också med o "tävlar" om jobbet, så får se hur det går... Nästa intervju ligger o väntar runt hörnet...
Kram Skorpan

32 Kiara:

skriven

God dag Es!
Å vad mysigt ni ska ha det! Själv ska jag börja jobba även om jag skulle vilja ha två veckors semester till. 😊 För ett tag sedan frågade jag om den kommande romansen och var jag skulle möta honom. Du svarade "i en lokal eller på fest". Kommer vårat möte ske på kvällen eller på dagen? Tack på förhand! Kram Kiara ❤

33 Pia1:

skriven

Hahaha, underbart! Jag känner mig just nu så avundsjuk så jag skäms nästan över mig själv... Mamma och syster åkte för andra året i rad till barndomsön där vi växte upp. Förra året visste jag om det och bad att få följa (vill verkligen få återse mitt hem innan jag dör) men fick inte. Och i år åkte de utan att säga något. Känner mig förälralös, har bara mamma men hon umgås bara med min syster. Vet inte om det är mig, sonen eller både och som de skyr. Nåväl, jag får försöka åka med någon annan, blir dock knepigt utan mamma. Samla lite ork och pengar några år bara.. P.s. du är världens bästa mamma och farmor och mormor ES. Önskar alla fick uppleva en sådan <3

Svar: Ja, din mamma gör ett STORT misstag och även din syster.... kram :)
Esmaralda

34 Susanne Amalia:

skriven

Men vad kul... läste högt för alla som ville höra ... :)
Det är i bland svårt att få till det rätt och skrivkonsten är det numera litesisådär med ;)

Men själv behöver jag bara vara trött och okoncentrerad så vipps har jag gjort ett eller ett par stavfel eller så har jag gjort ett syftningsfel.. Sonen är utbildad affärsretoriker och är superpetig med hur man uttalar eller skriver ... ett tag hade jag nästan skrivkramp av hans ordpedanteri.. men nu läser han inte längre det jag skriver ... och jag har fått lite andrum... tänk vad man kan påverkas...

När mina barn var små fick de berätta vad de hade upplevt som en positiv händelse.. detta gjordes vid sängdax och vi skrev ner det i en bok...
en positiv händelse om dagen... det behövde inte vara stort.. kunde vara så här.. i dag mötte jag en gullig hundvalp.. den var så söt och jag blev glad i hjärtat.. jag trallade hela vägen hem...Eller i dag har jag hittat massa kottar i skogen och jag byggde en bondgård med grisar.. det gjorde mig glad i kroppen och jag tänker på det nu och vill bygga mer.. Händelse, var blev jag glad, vad hände sedan
Ja ni förstår...
Detta skrev jag i en bok varje kväll och vid månadens slut satte vi ihop allt till en stor positiv berättelse.. Ni skulle ha sätt dem, de pekade överallt på kroppen och visade på hur många sätt de blev glada, var de blev glada och log hela tiden skrattade åt händelserna ... fantastiskt ...

Det kunde även resultera i att de korrigerade deras lärare.. (mindre fantastiskt).. Hur kan du vara så missunnsam och negativ när det finns så mycket i världen att vara glad över? Sa ett av mina barn till en lärare en gång.. mindre lyckat... hmmm .. Eller när sonen blev kallad upp till rektorn för att hans fröken inte var nöjd med hans uppförande ... hans fröken säger att akustiken (över tre meter i tak) i rummet är för stor för hans röstvolym och vill inte ha honom i detta rum för hennes öron blöder.. dessutom säger fröken att hon inte tycker om min son..

Rektorn undrar vad min son (6år) säger och sonen svarar..
Jag tycker inte om fröken heller och Gud vet att jag har försökt att sluta men kommit fram till att alla inte älskar alla.. när jag blir stor kommer jag att jobba på arbetsplatser där det finns många människor och de får man ju inte välja .. då är det bäst att jag börjar att träna redan nu.. men om man letar lite finns det alltid en positiv händelse i allt som sker... hmmmmm...

Rektorn vände sig till läraren och sa åt henne att lyssna på hennes elever... de var ju klokare än både rektorn och henne ... <3 <3 så historien slutade faktiskt bra... och taket i lokalen sänktes.. alla blev nöjda och glada ...

NU håller jag på att arrangera min höst... den blir händelserik och har stort innehåll.. mer än den har haft på många år..
Min kärlek till Irland är så stor så jag har bestämt mig att åka dit i två veckor.. Men först ska jag till Olbia.. jag studerar i Göteborg och har blivit tillfrågad om jag vill jobba i ett forskningsprojekt efter Jul.. har även blivit tillfrågad om jag vill åka till Indien... och jobba med en Indisk doktor.. i två månader.. magiskt.. allt händer på en gång och jag hinner inte med men tycker att det är så kul att jag inte kan motstå.

En behandlingsbänk vill jag ha och har blivit lovad av min mamma ... (det är inte alltid att hon håller vad hon lovar) om inte får jag köpa en själv..

Kärlek till universum är det som gäller och glädjen över att upptäcka de små glädjeämnena i vardagen ... nu har det utvidgats till underbara händelser i världen...

Kosmos är fantastiskt ..

Önskar dig och Spanska Eva en underbar dag ... med glädje och kärlek.. EllaBella hälsar ... dig och MG med kärlek och slickar... Saga (katten) har redan blivit tvättad av EllaBellea och försöker att slicka sig torr efter morgonhälsningen ...

Fråga: Kommer jag att få ihop detta ekonomiskt?? Jobben levererar ju pengar men inte nu ... kan du se om jag får detta höstprojekt ekonomiskt bärande ..


Kärlek, Lycka och Glädje ...

35 Cissi33 :

skriven

Haha! Sådant blir det på mitt jobb titt som tätt, lite kul. Kan bli riktigt konstigt ibland :-)

Nu har vi firat min dotter, hela 3 år blev hon! Helt galet. Känns som hon alltid funnits hos mig samtidigt som hon nyss föddes.

Gjort en lista med mål jag vill uppnå i livet, har kommit på 33 stycken. Och dem kom lätt, behövde inte mycket funderingar.
En av punkterna är att resa genom USA. En jobbarkompis berättade idag om sin resa där och jag fick bara känslan att jag själv kommer att komma dit, nån gång. Hoppas det blir med min dotter.

Snart får jag nycklarna till min lägenhet! Åh vad det kommer bli bra!

Hoppas du får en trevlig dag!

Kram!

Svar: Det ser så ljust och kärleksfullt ut omkring dig.. och så skickar jag en grattiskram till lilltjejen..
Esmaralda

36 b:

skriven

Heej :) ska jag följa mina instinkt och skriva till honom? För första gången på länge så känns det som att jag faktiskt kan skriva utan att "bli dissad" <3... kram till dig <3

Svar: Gör vad du känner.. kram :)
Esmaralda

37 Varis:

skriven

Hej Ez,

Hoppas ni får en underbar dag med Eva! Njut!
Jag måste bara fråga dig rakt ut. Är jag redo för att möta kärleken i mitt liv eller har jag personlig utveckling att gå igenom innan jag är redo?

Kram

Svar: Det känns som att du lite att gå igenom själv innan mötet sker.. kram :)
Esmaralda

38 Amelie:

skriven

Härligt, låter som en bra start på veckan, njut av lunchen!

Es, jag fyller år i höst och hoppas att denna födelsedag ska bli lite speciell, blir det ett fint firande med mina vänner?
Kram

39 Miltons Mamma:

skriven

Hejsan

Milton ❤ min älskade fyller 17 år idag. Brukade alltid göra en smaskig tårta med Caesar hundmat köttbullar, korv och lite bacon.

Saknar min lilla soulmate. Han finns i mina tankar varje dag.

När jag var liten gick det en adventskalender där ett av avsnitten "handlade om" en som förlorat sin käraste. Han ville så gärna träffa henne. Döden lät honom gå ned i grottan för att föra tillbaka henne MEN han fick inte vända sig om och titta på henne förrän de var uppe i dagsljus.Då skulle hon försvinna tillbaka ned. Han kunde inte låta bli att titta......
Jag tänker ofta på om jag fick en sådan chans att träffa Milton. Åh att bara få gosa in fingrarna och ansiktet i hans päls. Känna hans doft.

Är min prins med mig något under dagen?
Länge sedan han förmedlade (sa) något.
Har han något att förmedla 💖


MILTON JAG ÄLSKAR DIG
IGÅR
IDAG
IMORGON

FÖR EVIGT

Kjam


Svar: Han kommer vara med dig i kväll och jag tror du kommer att märka av hans närvaro.. kram :)
Esmaralda

40 Uttråkad:

skriven

Hej Esmeralda,

Du spådde mig för snart 2 år sedan då du sa att jag kommer dejta lite mer innan jag möter min tilltänkta. Jag är så trött på att dejta och ständigt träffa killar som det inte känns helt rätt med, kan jag på något sätt påverka att han kommer in i mitt liv nu?

Är för tillfället förtjust i en kille som jag träffade förra helgen, men han verkar svår men spännande. Hur ska jag få honom att få upp ögonen för mig?

Vänligen / Trött på att vänta :(

Svar: Jag tror inte ni träffats än och tyvärr tror jag inte du kan påverka ... men ni möts och det är jag helt säker på.. kram :)
Esmaralda

41 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser det ut att dyka upp mer problem omkring den händelsen?
Kram


Svar: nej den faller i glömska.. kram :)
Esmaralda

42 f:

skriven

Är han den han utger sig för att vara? Ser du någon varning eller så.. Vill inte ha stora förhoppningar kring situationen.
Kram

43 Anna.L:

skriven

Ser du någon varning kring mig under det kommande tre dagarna? 😥 Kram

44 Pernilla:

skriven

Chili...mums😊

Esmaralda nu behöver jag vägledning av dig.

Har hittar ett hus men tror att det kan bli väldigt dyrt. Bör jag och min sambo se oss efter något annat?

Kram



Svar: Ja, det känns så.. ni ska mer än bo... och det finns annat som är bra.. kram :)
Esmaralda

45 s:

skriven

Hej Esmaralda!
Mitt barns pappa älskar han barnet som en pappa "ska"?
Kram


Svar: Ja, det känns absolut som att han älskar sitt barn.. kram :)
Esmaralda

46 s:

skriven

Hej Esmaralda!
Du har tidigare sett i en seans till mig att min son kommer vilja bo hos sin pappa en period när han är i tonåren! Ser det mest ut att bli i gymnasiet eller högstadiet?
Kram

Svar: Det kan jag tyvärr inte se.. kram
Esmaralda

47 Louise:

skriven

Alltid trevligt med sällskap.
Var på intervju idag, det kändes inte rätt så där vill jag inte jobba faktiskt.
Jag hoppas att jag får anställning på den förskolan jag var på intervju i fredags eller kommer in i deras bemanninsteam.

Vår lärare sågade examensarbetet åter igen nya saker kommer hon på hela tiden och jag vet inte alls om vi kommer upp tillexamination denna terminen.

Det gick väl bra med hyresvärden här uppe, det var husvärden(som är vikarie för vår vanlige husvärd) som tyckte det var stökigt här uppe och våra väggar som han tyckte var helt galen(newbie) medan vår ordinarie skiter i vilket eftersom han vet att vi återställer detta innan vi flyttar.
Jag hoppas detta inte leder till något annat men de hade inget att tillägga de såg att vi var en helt vanlig småbarnsfamilj.

Intervjun jag var på i fredags gick bra och jagkände mig bekväm men hur kommer det att gå? Kommer jag få tjänsten eller blir jag antagen till deras bemanningsteam?
Hoppas på svar.

Nu ska vi snart iväg och hjälpa sambons pappa och sen hämta lillsnäckan och dra oss neråt stan. Hon ville ha nuggets idag för grabbarna åkte till min syster. Imorgon är hon ledig.

Ha en bra dag. Kramar

48 Hej.:

skriven

Hoppas att ni får det riktigt mysigt
Snart operation igen kommer det att gå bra?
I min senaste seans så såg du en varning 4/9 men du kunde inte se vad det gällde kan du se något mer nu?

49 Elisabeth:

skriven

Hej!
Det känns som att jag lever lite i min egen gråa bubbla och missar livet och glädjen nu igen... Ser det ut att kunna bli bättre snart?
Kram

50 Tisa:

skriven

Jag är ofta rastlös när jag är ensam. Är det något att träna upp, att låta sig själv vara inne och ensam en hel dag, eller låter det det bara knäppt?

Svar: Jobba på att trivs med ditt eget sällskap... det vinner du på... kram :)
Esmaralda

51 Anonym:

skriven

Hej
Jag undrar vad du kan se i mitt liv?

Är jag gravid?
Så fall vilket kön kommer det att bli? Tack ☺️

52 Anonym:

skriven

Hej
Jag undrar vad du kan se i mitt liv?

Är jag gravid?
Så fall vilket kön kommer det att bli? Tack ☺️

53 G.H :

skriven

Vad kul med vänninebesök!
Ni går ha det så skoj :)

... Jag undrar om vi någonsin kommer att bo i Kalifornien ?

Kram☀️

Svar: Tveksamt.. i alla fall kommer du att vistas där en längre period.. kram :)
Esmaralda

54 Jenny:

skriven

Härligt det lät 😃 Jag är så trött på allt just nu, har inte haft någon sommarsemester på fyra år. Vill ha en anställning eller börja plugga. Ser du om det vänder snart ? Behöver höra något, sen om det är bra eller dåligt spelar ingen roll längre. Kram

Svar: Det vänder... gör det du känner är bäst för att komma igång med ditt liv.. kram :)
Esmaralda

55 Cattis :

skriven

Kommer jag att flytta ifrån min hemstad?

56 Anna:

skriven

Är jag gravid eller kommer jag snart bli det? Jag vågar inte testa mig av rädsla av att bli besviken. Kram

57 n:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer deras äktenskap att hålla i längden?
Kram

Svar: Inte för alltid nej, kram :)
Esmaralda

58 Hönan:

skriven

Haha så tokigt det kan bli!
Det låter som ni planerat en helt fantastisk dag :) Hoppas ni har tur med vindarna, här är det storm till och från.

Kram

59 Zarah:

skriven

Vad trevligt ni skall ha det hoppas ni får fint väder.
låter gott med maten man blir lite hungrig:)

Ps: Ser du något nytt på väg i mitt lilla liv?
kram

60 Linnean 🌸:

skriven

Ha ha ha...ja, det kan bli galet ibland! Som fd korrläsare så vet jag hur det kan gå.
Har just kommit hem fr en vistelse i ett skånskt litet paradis där min son köpt hus. Vilket lugn! Såg EN bil! Ro och stillhet. Fint!
Så kul att din syster kommer på besök! Ni får säkert trevligt och många skratt. Blås inte bort nere i hamnen bara! Här i Mö är det typ snudd på storm. Chili är smaskens! Ha så himla skoj nu! Kära hälsningar från Linnean 🌸

Svar: Härligt, vilket sommarparadis sonen måste ha hittat !!
Esmaralda

61 Fröken nyfiken:

skriven

Hej Es,
Hur tänker han kring allt nu.. Hör han av sig igen? Det är ju våra samtal jag saknar, inget annat..
kram

62 Skrållann:

skriven

Hej!
Min bästa vän är gravid och har fått tid för igångsättning på lördag. Ser bäbisen ut att komma innan dess?

Kram❤️

63 Anna E:

skriven

Ser du om jag hittar ett annat extrajobb och vad i så fall?

64 Lizette:

skriven

Hej!
Låter som en härlig dag å kväll ni ska ha:)
Ser du om jag kommer träffa någon som betyder något för mig snart? Trött på mesiga karlar nu.
Kramm

65 Anonym:

skriven

Hej Es

Ser du något roligt på väg?
tacksam för svar

66 Agnes:

skriven

Fy fan så less jag är på allt...tomma och inskränkta människor...ankdammar...spelet som alla muppar ägnar sig åt...

Helt tappat tron på både mänskligheten och livet...och överallt detta eviga traggel om den där jävla "kärleken" som anses vara nyckeln till att vara lycklig...

Jag gör det jag måste, men gillar det inte...och insett...människor eller livet gör mig inte längre nyfiken...dem och det är endast något jag måste stå ut med...därför att det måste man göra...bah...

Ha det bäst, alla.....

67 Lilla Jaget:

skriven

Hej Esmaralda,
Huvet spelar en spratt ibland. Och Facebook ger en ibland lite mer info än vad som behövs ibland utan att man behöver leta runt själv för att finna den. Blev märkligt nog berörd av att se att mitt ex byggde huset som vi skulle byggt- men nu med den nya kvinnan som också blev till fru. Konstigt, vill inte tillbaka men blev ändå påverkad som sagt. Nu fick jag även se bilder på dem som par och jag fick plötsligt känslan av att det inte är helt problemfritt mellan dem heller.... eller har jag fel här? Märkligt att jag ens bryr mig egentligen. .. kram från mig :)

68 Queen :

skriven

Undrar vad som kommer hända härnäst

69 Hmm:

skriven

Provar igen 😊😊 finns det möjlighet att du kan se vad min mans yngsta bror döljer??? Tycker han beter sig märkligt?

70 Undrar:

skriven

Undrar hur länge till vi kommer arbeta som vi gör?? Ser vår framtid ljus ut??kram

71 Familjen L:

skriven

Hej Esmeralda!

Min man har tappat sin plånbok någonstans, vi har letat överallt men hittar den inte.

Ser du vart den kan finnas?

Hälsningar familjen L

72 Emelie:

skriven


Hej
Jag undrar vad du kan se i mitt liv?

Är jag gravid?
Så fall vilket kön kommer det att bli? Tack ☺️
Hoppas på svar

73 Signe:

skriven

Hej!
Jag är ju på väg... Vad ser du om mitt näta jobb? Inom kort? Inom vården? Samtal eller annat?
Kram!

74 Milla:

skriven

Sådant där är så kul med alla felskrivningar o särskrivningar.
Kan bli hur som helst.
Min sons cykel blev stulen för ungefär en månad sedan. I helgen såg jag en likadan på Blocket som var till salu. Var det den tror du så att vi kan ge upp hoppet eller kan den komma till rätta. Annars måste jag köpa en ny till skolstart. Ge mig gärna en hint om du ser ngt,

75 Flytt:

skriven

Hej Es

När kan du se en flytt för mig?
tacksam för svar

76 Söta Nisses matte:

skriven

Tack för svar! Jag tror Kroatien är fantastiskt 😎


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: