Mannabonnes Glenns vardag....

 
Mannabonne Glenn har varit med sin pappa på husbesiktning
Det är ju sådant  MG jobbar med till vardags.
 
Han far runt som ett jehu och stoppar in näbbet överallt.. luktar och frustar.. och somligat synar han
väldigt noga. Golvlistor är han särskilt förtjust i. Och om något jobbare lämnat sin matlåda i bulldogshöjd ja då undersöks innehållet väldigt omfattande.
 
Då kan det hända att när jobbaren ska äta sina mackor... är både korv och ost väck.. och han får nöja sig med en slabbig skiva limpa  utan pålägg alls.
 
Han besiktigar i rask takt.
 
Och när han är klar med hela huset sätter han sig såhär fint framför sin pappa och talar om att uppdraget är slutfört !
 
Han skickar massa pussar till er alla och vill tala om att han älskar sitt jobb !!
1 Susanne Amalia:

skriven

God Middag ..
Vilken underbar Mg ni har ...
Världens bästa uppletare..
Så klart att om jobbarna bjuder på mat i Bulldogshöjd kan man ju inte tacka nej..

Gud vad MG ser nöjd ut.. och vilket mästerverk han har utfört..
Man måste ju hålla efter de där tvåbeningarna .. de har totalt missuppfattat vart man stoppar dessa väldoftande korvar.. inte är det i burkar utan i magen ... någon måste ju lära dem och nu har MG tagit på sig denna svåra uppgift..

Kramar och en stor nospuss från mig till MG och EllaBella löper så hon blev alldeles till sig av att se en så fantastiskt vacker man ...
Hon hälsar med slick i örat <3 <3

Svar: Japp och han går in för sin uppgift !! MG gillar löptikar... inte för att han begriper vad de förväntar sig, kastrerad som han är.. men plötsligt är de tikar som innan varit sura.. hur trevliga som helst och DET gillar han.. kram :)
Esmaralda

2 Lilla jag:

skriven

Hej Es, kan du se om det ordnar sig med jobb för min man? Vad händer?

Kram!

3 Klara:

skriven

Hej Es! Bor i stockholm och försökte kolla om den där leksaken, det står även på br-leksaker att man kan beställa den. Jag kan gå förbi BR annars och kolla om den finns där :).

Hur kommer 2017 se ut för mig? Detta året var ingen vidare för mig så jag undrar om du ser något specifikt positivt som händer nästa år? Kram Klara

Svar: Tack så snällt men de är faktiskt slut precis överallt... har jag insett och de som finns kvar säljs på tradera till hysteriska överpris !! jag ser inget specifikt men bra ting ske.. särskilt kring en väninna och dig.. kram
Esmaralda

4 S💓S:

skriven

Hej Es. Hur blir 2017 kommer jag lyckas bli gravid ? Kram

5 Fröken T:

skriven

Hejsan!

Åh gulle vovve, husdjur är helt fantastiska! 😍

Es, imorgon när det av till Kanarieöarna på solresa, själv.
Ser du ngt ang resan? Ngt bra eller ngt jag ska ta hänsyn till/fara?

Hoppas du kan känna in ngt så jag kan bli lite lättad 😘

Kram
T.N

6 Sophia*:

skriven

Tack för ditt svar! :)

Om du har lust så får du gärna svara på en till viktig fråga.. Men det är fullständigt okej att inte svara!

För det är så att det gäller en nära person till mig, som är min bror. Min återuppfunna bror, som jag hittade efter alla år. Trots att det var jag som var "försvunnen". I 2 år så hade vi byggt upp något bra, sen slutade han svara mig. Jag förnimmade att det var pga en särskild händelse men sen tänkte jag att det inte alls berodde på det - för han hade till & med lust att kontakta & berätta allt för vår gemensamma pappa som var hatad utav min bror.

Först gillar han mig? Sen slutar han bryr sig om att svara mig? Och väljer hellre att kontakta "hatade människor". Vill han inte ha en syster eller varför är han inte man nog att säga som det är? Att han är nybliven pappa är inte alls anledningen, för han har som sagt kontaktat andra förutom mig...


Kram!!

Svar: Här handlar det om en missuppfattning... skriv till honom att du saknar honom och be honom tala om varför - då blir det lättare.. kram
Esmaralda

7 Mareli:

skriven

Hej!
Villa tacka för seansen, tusen tack!
Jag undrar en liten grej bara, du skrev att jag skulle jobba bl.a. i Sverige, men du menade kanske Finland? :)
Kram

8 EPM:

skriven

Härlig MG!
Jag har helt med honom, det är viktigt och nödvändigt att trivas på sitt jobb.

Kan du se något om min vår, jag har en obehagskänsla och är beredd. Men kan inte riktigt sätta fingret på vad det gäller. Om det involverar Jonas så snälla berätta hur...?

Kram från magontet... 😔

9 Fröken T:

skriven

Hejsan!

Åh gulle vovve, husdjur är helt fantastiska! 😍

Es, imorgon när det av till Kanarieöarna på solresa, själv.
Ser du ngt ang resan? Ngt bra eller ngt jag ska ta hänsyn till/fara?

Hoppas du kan känna in ngt så jag kan bli lite lättad 😘

Kram
T.N

10 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej!
Verkar som MG:s vardag ser väldigt bra ut. Om jobbarna lägger sina matlådor i MG:s höjd så får dom skylla sig själva. Det är MG sätt att ta sin lön! Det är du värd MG! Hoppas det smakar gott?

Något jag undrar över är om min ork att fortsätta kämpa kommer tillbaka samt blir det mycket kämpande innan glädjen kommer till mig? Blir det lika mycket kämpande som jag har kämpat hittills eller mindre kämpande att ta sig igenom? Mycket tacksam för svar! Kram Zoey 💕

11 Helena Ir:

skriven

Hej du fina Mannabonne..alltid kul när du är med i bloggen.Klart du ska få smaka..när du har gjort ett bra jobb :)

Nu har sonen sökt även i Hudiksvall..tidigare Finspång och Gävle..kan du se något?

Puss på nosen och kram till mamma :)


Svar: Känns som om sonen är på rätt väg... kram
Esmaralda

12 Lotta:

skriven

Vilken härlig bild på MG. Han är så himla fin :)

Undrar om det är någon idé att gå på krogen imorrn med nya kompisen. Blir liksom aldrig riktigt kul ute....träffar aldrig någon etc. Känns nästan roligare att vara hemma och måla dörrkarmar....Hur ser det ut? Kan der bli kul...om jag träffar nån????

Kram L

Svar: Ha inte för stora förväntningar... men rätt kul kan det bli i alla fall.. kram
Esmaralda

13 Desp:

skriven

Hej Es! Nu har min kära vän från utbildningen hjälpt mig att få en intervju på system bolaget!!! Ser du om de går vidare med mig efter intervjun ser du om jag får jobb där?! Eller blir det så att jag väljer ett annat jobb som jag har blivit erbjuden i mars - april? ❤️Vart ser dU mig vara? Kramar

14 Högskolan :

skriven

Köra Es! Nu har jag kommit in i högskolan!!! Juridik kurs eller teolog programmet? Vad ser du om detta ??? Jag vill ha ett program men juridik lockar kan du hjälpa mig se vilken jag har större fördel med i framtiden? Kramar

Svar: Grattis.. både delar ger dig utbyte... använd mest hjärnan när du väljer.. kram
Esmaralda

15 Milla:

skriven

Fin hund! Vår katt har varit borta i två veckor nu, kommer hon tillbaka eller är det kört?

16 Ww :

skriven

Undrar om mitt barn någonsin blir omhändertagen?kramar jag hoppas att dem förstår att det hela är ett missförstånd? Gör dem? Kramar

17 Camilla:

skriven

Haha... Alltid lika skoj att höra om den roliga och härliga MG... Den är ju bara för rolig hund, KRAMAR åt er, puss på nosen åt MG!!

Svar: Tackar o puss o kram tillbax från oss :)
Esmaralda

18 Linnean🌸:

skriven

Tack, för ditt svar! Har mina aningar om lite catfight. Det värsta blir kanske innan kattpojkens husse åker hem, HAN har inte lika mycket tålamod som jag. Får väl stänga in en katt i var sitt rum och husse i ett! 😉

MG, han måste vara den mest effektive sniffbesiktningsassistent som finns! Och sötaste! Pussar tillbaka till den superhärlige lille bullen! Mötte områdets svart/bruna frallegosse i dag...men han fnyser mest åt mig och tittar lite irriterat på mig när jag fjollar ur.
Så lyfter han på benet och går manligt ifrån mig. Ingen flirt där inte!! 😄

Skymningen faller. Får satta liiite fart här. Dåligt med energi bara. Ha en go kväll!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Oj. då är MG precis tvärtemot. Han är en riktig flirt oavsett vem han stöter på :) kram
Esmaralda

19 <3:

skriven

Tack MG för pussar.
Är det slut nu mellan oss ? Förstår mig inte på honom vad han vill.
Kram
💗💗💗

20 Adad:

skriven

Hej Ezmaralda!! Vad ser dukeing M? Kan han vara den rätta eller snarare flört

21 sus:

skriven

hej
va fint han jobbar....
ser du något vad problemet är?
tycker han att de är bra så här?
love sus

22 Helena Ir:

skriven

Tack för svar..jag håller tummarna hårt!

Kram :)

23 Solstjärnan:

skriven

Hej

Du har nog ett toppen jobb MG

Pappa är nog lyckligt lottad som får ha dej som hjälp.
Det är inte alla dagar man hittar arbetare som har specialicerat sej på ex. golvlister.

Hoppeligen har du turen på din sida angående matlåde-inspekteringarna.

För nog måste ju arbetarna ha packat ner några extra ostar eller korvar ?
Klart dom måste tänka på lilla duktiga dig.

Lycka till i din arbets-karriär!! 😊👍

Undrar om din matte kan hjälpa mig?

Undrar om mitt kommande arbete,är det en arbetsplats med såväl kvinnor och män?
Många som jobbar där eller bara några fåtal?

Kram från Solstjärnan ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
MG,sköt om dig och ta väl hand om matte!

Svar: Det ser ut att vara en lite större arbetsplats med både män och kvinnor och jag tror du trivs... MG hälsar med stora pussen :)
Esmaralda

24 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Något jag undrar över är om min ork att fortsätta kämpa kommer tillbaka samt blir det mycket kämpande innan glädjen kommer till mig? Blir det lika mycket kämpande som jag har kämpat hittills eller mindre kämpande att ta sig igenom? Mycket tacksam för svar! Kram Zoey 💕

25 Elisa:

skriven

Hej!
Skulle det kunna bli roligt ikväll? Känner mig lite trött och seg men kul att jag blev utbjuden..
Kram

26 Skorpan:

skriven

Ja så nöjd vill jag också se ut på mitt jobb :). Du är ju för skön Mannabonne! Nu visade det sig att vikariebanken int tänkte som min chef tänkte, jag blir arbetslös den dagen skolorna börjar igen efter jullovet. Hmm, inte vad jag trodde skulle händä :(, men vad kan jag åt det. Nu undrar jag om det kommer att finnas jobb för mig via vikariebanken i januari, eller blir det till att vara utan lön i två månader Es? Det vill jag ju inte... Ja man ska ju inte ropa hej innan man är över bäcken.
Kram Skorpan

27 Sophia*:

skriven

Ett missförstånd? Jag tror att jag skrev ett sms och förklarade hur jag kände för länge sen, och sa att det skulle bli mitt sista sms om han inte ville svara. Och han svarade inte. Har han alltså varit arg på mig för något? Och är det meningen att vi ska ha en bror & syster relation? Jag kände ju att Jag fann en ny del utav mig själv när jag fann honom igen. En Bit jag saknade under min barndom...

Kram

28 F:

skriven

Skulle du kunna kolla vem det är som är närvarande vid mig den senaste tiden? Kram

29 F.u:

skriven

Något spännande på gång du kan berätta om i mitt liv som händer snart

30 Lotta S:

skriven

Tack för svar! Snälla, du har absolut inget att be om ursäkt för, all hjälp som du hela tiden ger!! Och det är ju olyckor som är viktigast att fokusera på. Försöker som sagt bearbeta. Funderar på att en bra sak - för mig! - var att jag fick gosa med min stora lilla tjej mer än vad hon annars ger lov till, men det är förstås väldigt själviskt av mig att tänka så!

Svar: Lite go bounding är ju aldrig fel :) Och självisk på det sättet tycker jag att man får vara.. kram :)
Esmaralda

31 Mimi:

skriven

Hej Esmaralda! Kommer jag att bli glad och nöjd med livet så småningom?? just nu så känns allt så jäkla hopplöst men kanske att det blir min tur att få njuta av livet snart. Hoppas det i alla fall.

Kram

Svar: Ja absolut så kommer din tid och med väldigt mycket glädje.. kram
Esmaralda

32 Me myself and l:

skriven

Lilla söta Mg han ser ut som ett gosedjur♥

Ps: Hur ser chanserna ut att möta kärleken nu?
kram

Svar: Ha ÄR typ ett gosedjur :) Chanserna till kärleken närmar sig hela tiden.. kram
Esmaralda

33 Milla :

skriven

Hej. Är min man igång o ljuger om pengar igen? Har han varit i kontakt med facket? Jag börjar tröttna. Han verkar aldrig lära sig om har konstig syn på pengar hemifrån tror jag. Stämmer det?

Svar: Ja det här med pengar är ett issue... och nog kan det komma hemifrån.. kram :)
Esmaralda

34 Lilly:

skriven

Vilken utbildning skulle passa mig bäst 😊

35 Boudica:

skriven

Ojdå! MG jobbar på hårt! Klart han är värd dessa matlådor gossarna lämnar till honom ;)

Jadu, här är man stressad, kryssning med jobb imorgon, å jag är inte packad, näh, jag vet inte ens vad jag ska ha på mig! Jag har satt ribban lite högt genom åren, så andra förväntar sig lite mycket utav mig. Men, det är mer deras problem! ;)

Men lite ångest har jag nog också, är det värt att åka? Jag både vill och vill inte, lite avrbrott i trista vardan, men känns lite att kanske åter en lugn helg skulle passa bra.

Ser du hur det går Es? Kanske du ser något speciellt om denna helg? hur blir mitt humör!?

Oj massa frågor å tråkiga ord från mig, näh dags för kaffe å kanske sätta igång å göra något vettigt.

KRAM!

Svar: Åker du inte så tror jag att du ångrar dig... och du kan själv bidra så det blir kul.. kram :)
Esmaralda

36 Filippa :

skriven

Hej kommer jag skaffa Hus i framtiden?

Hur ser nyårs afton ut för mig?

Kram

Svar: Ja hus kommer det att bli.. kram
Esmaralda

37 Lizette:

skriven

Hej:)
Puss tebax till mannabonne💕 Han är för gullig:)
Blir det en trevlig kväll imorrn? Kommer han visa mera känslor för mig?
Kram

38 Life:

skriven

Ser du vem min ängel är och om jag har många omkring mig?
kram

Svar: Du har din ängel nära dig och de dina besöker dig.... men sådana detaljer ser jag bara genom en personlig seans... kram :)
Esmaralda

39 Anna.L:

skriven

Ligger själv hemma med en rejäl bajs attack, diarré en hel vecka nu. :( Usch svårt att veta varför, har ju Crohns sjukdom. Men kan ju vara skov, influensa eller något annat,
Ser du om hälsokost (eko tillskott) för mage kan hjälpa även funderat på akupunktur under en lång tid?? Blir så orolig, vill inte att det ska gå så långt att jag får blod i avföring och in på sjukhus.
Stor Kram!

Svar: Här tror jag att andra på bloggen , med erfarenhet av detta kan hjälpa dig. kram
Esmaralda

40 B:

skriven

Men så go vovve !

Ser du om jag o mannen på jobbet kommer utveckla något mera? Min magkänsla säger det men den kanske har fel. Vi valde sluta dejta pga tråkiga omständigheter men känns som att båda ångrat sig lite.

41 💃🏻 Lady in red:

skriven

Hej Mg💖

kan du fråga mamma vem jag skall hålla ett utkik eter i kärlek?puss&krams:)

Svar: Mig, säher MG som älskar gos och puss och kram... men som hans mamma säger jag att du ska hålla utkik efter de killar som kan skratta, som har sund självdistans och inte tar sig själva på alldeles för stort allvar... för jag kan se att du annars har en tendens till det.. kram
Esmaralda

42 C. Shine:

skriven

Underbara vovve Älskar
att läsa om honom.
Ser du något kul som
händer 2017?

43 💃🏻 Lady in red:

skriven

:)))Åh jag skulle bli så glad om jag fick vara din söta lilla fina Mg💖💖och mamma har så rätt tack snälla för svaret Es puss&krams:)

44 Skorpan:

skriven

Äntligen städat, ja gästen kommer ju först i morgon eftermiddag ;).
Kram Skorpan

45 Tanten:

skriven

Bästa killen.

Kram

46 F:

skriven

Skulle du kunna kolla vem det är som är närvarande vid mig den senaste tiden? Kram

47 Lilly:

skriven

Vilken utbildning skulle passa mig

48 Dubbelgångare - Sophia*:

skriven

Åh! Jag kom på något jag tyckt låter läskigt men ändå intressant. Har jag också en dubbelgångare? Är det inte så dom kallas. Kan du se isåfall vem det är, vart ifrån etc? Varför har man ens en dubbelgångare...
Jag har sett en tjej som är äldre än mig (Ej i verkligheten) och jag tycker att vi påminner om varann. Men jag antar det finns någon annan som isf är min dubbelgångare?

Kram!

49 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer det dröja innan jag blir kär och får uppleva besvarad kärlek? Vad behöver jag ta mig igenom innan dess? Om det är någonting?
Kram

50 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser det ut som om J pratar skit om mig? Eller tycker illa om mig?
Kram

51 Livsturisten :

skriven

Jag gick på mötet som du "såg" skulle bli lite "hett" o jodå det tog musten ur oss båda här hemma o den tredje på avstånd. Men nu e det gjort o man kanske blir starkare av det med... Kanske oxå kan komma ett bra resultat ut av det inom snar framtid.
Saknar min vän som fick ett brev av mig, önskar det bara tagit en annan väg allt kring det. Men man kan inte få allt man önskar tydligen.
För övrigt har du en så himla go o rolig vovve! Hade vi bott närmare hade min "tjej" garanterat fallit för honom fast hon e en kräsen fyrbening.
Kramar!!

52 Anonym:

skriven

Hej Es,
du hade rätt som alltid, mamma och jag är nu sams igen. Och det är skönt för det är aldrig kul med osämja. I alla fall så har jag en fråga.
Har han glömt bort att jag finns eller tänker han på mig ofta?
Och såg han mig härom dagen?
Gillar han mig fortfarande? Jag tänker på han varenda sekund och har typ ångest över att vi hade en så stark relation som bara blev bortblåst, och vi träffar inte varann mer och det är jättesynd, men jag hoppas att universum för ihop han och mig igen. Men i alla fall det är min fråga, kram på dig och trevlig helg :)

53 P:

skriven

Åh vad söt! :)

Vem kommer mannen i mitt liv att vara? Svensk, inte svensk? Och när? :)

Många kramar

54 Sophia* :

skriven

http://www.tradera.com/item/344234/271259944/hatchimals-ny-i-forpackning-

Kopiera länken & sök.

Hoppas det inte är fler som lagt bud än. Mitt tips är att buda sista sekunden, men då får man ju vara riktigt snabb...det är svårt ibland!


Kram

Svar: Tackar :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: