Tips så( nästan) alla kan resa

Man vill göra en drömresa… komma ut i världen och se sig omkring.. men pengarna räcker inte till.

Vad gör man då ? 

Jo, tar först  man reda på  kostnaden för flygbiljett och för boende. 

  Acceptera billigaste biljetten även om det är en dryg mellanlandning för  här finns tusenlappar att spara.

  Se till så du bor bra men uteslut onödig lyx.. gillar du havet ska du bo på rimligt avstånd och gillar du stan ska du bo centralt.  Hyr  via någon av de stor på nätet som tex Homeaway .

Reser du när det är off season kan du förhandla kring  priset och ibland få ner det till hälften

En enkelresa till Paris kan du få för 300 spänn.

Ett riktigt parisiskt boende i studio för två, på Moulin Ruge... fö 500kr/dygnet oprutat

 
 
 

Här finns allt du behöver  i köket och mysig innergård dessutom

Delar man med en  kompis ja då kostar  det ju knappt något.

Att hyra egen lägenhet är bättre än hotell..man har sitt eget kök och fixa mat om man vill hålla kostnaderna nere.

I vardagen kan man spara en hel del… man undviker fiket, har matlåda till jobbet, ger sig själv shoppingförbud för allt utom mat och att man lägger undan  småpengarna direkt som man spar  varje  dag

En kompis till min dotter  jobbar alltid extra inför sina resor.. först vanliga jobbet och sen helger på hundstall.

Ha ett extra konto bara till respengar och glöm att dessa pengar finns så du inte nallar av dem

Ät borta när tillfälle bjuds och laga de enklaste och billigaste rätterna till dig själv.

Sälj sådant som du inte behöver/använder

Kläder som är okey är lättsålda på Tradera.

På grannfesten i lördags pratade  vi just om detta.. att om man bara vill och är envis och lite kreativ så har de flesta råd till  en resa  då och då.

Och på tal om resa så  är jag fortfarande med Nettan på Ullared o kommer hem ikväll

I morgon kan jag besvara era frågor igen

Kram o kärlek

 

 

1 Resgalen:

skriven

Heej!
Ni är i shoppintagen igen ser jag! Ni verkar ha mycket skoj ihop ni två! Jaa! Att resa det är verkligen en av livets höjdpunkter att kunna upptäcka nya ställen! Nästa resa för oss blir troligen till Portugal! Eller en weeekend med mina tjejer! Det fanns nu för 300kr till London!
Du kanske inte har tid m frågor idag men... kan du se om en utlandsflytt kan bli aktuell?
Ha en fin dag ❤️Kramar

2 Kiara:

skriven

Hej Es!
Idag blir de mysigt julbord med jobbet.
Jag drömde något helt underbart härom natten, drömde att jag skulle gifta mig och trots att det var jag och min man, som jag inte kunde se ansiktet på, skulle gifta oss så var jag den som fick all uppmärksamhet. Min blivande hade planerat ena överraskningen efter den andra ihop med mina systrar. Bortsett ett litet tåg som åkte runt med jättefin belysning som julbelysning med disney figurer så var det delfinshow, dock ingen riktig delfin utan staty, med jättefin blåbelysning. Fick även ett jättetungt och dyrt halsband av någon som såg ut som en kung. Min man fick oxå något dyrt men minns inte vad det var för något. Förstod inte heller vad han pratade för språk när han höll tal. Vad betydde denna drömmen egentligen? Kram Kiara ❤

3 Kiara:

skriven

Hej Es!
Idag blir de mysigt julbord med jobbet.
Jag drömde något helt underbart härom natten, drömde att jag skulle gifta mig och trots att det var jag och min man, som jag inte kunde se ansiktet på, skulle gifta oss så var jag den som fick all uppmärksamhet. Min blivande hade planerat ena överraskningen efter den andra ihop med mina systrar. Bortsett ett litet tåg som åkte runt med jättefin belysning som julbelysning med disney figurer så var det delfinshow, dock ingen riktig delfin utan staty, med jättefin blåbelysning. Fick även ett jättetungt och dyrt halsband av någon som såg ut som en kung. Min man fick oxå något dyrt men minns inte vad det var för något. Förstod inte heller vad han pratade för språk när han höll tal. Vad betydde denna drömmen egentligen? Kram Kiara ❤

4 Hedwig:

skriven

Det är bra tips ändå anser jag att det är väldigt dyrt att resa och har jag inte lyckats med att få ihop pengar till en riktig resa på flera år nu. Man ska ju räkna med typ minst 400 euro/400 kronor för en utlandsresa för en person. Det är inte bara resan utan även övernattningarna, utflyktet, mat och om man hälsar på någon, presenter. Sedan behöver jag hundvakt också...Nej jag tycker att det är lyxigt och dyrt att resa och man vill ju inte heller skära ner på allt när man har sin semester. Dagsutflykter kan däremot vara ett bra alternativ. Jag har ett tåghelgabonnemang i Holland och kan alltså resa vart jag vill under helgerna, till och med till Leer i Tyskland. Sedan är min erfarenhet att en helgkryssning (går inte härifrån tyvärr..) till städerna vid Östersjön inte behöver vara så dyrt då övernattningarna är inkluderade. Då klarar man sig på kanske 100 kronor. Jag har blivit spådd att jag kommer att resa mycket i framtiden med en partner. Vi får se...både ekonomin och orken får bli förbättras då.

5 F:

skriven

Hade en mardröm om att jag bråkade o blev knivskuren det var hemskt, den föredetta anställda var oxå i drömmen , men den som jag bråkade med i drömmen var en nära vänn, vad betyder drömmen

6 S💓S:

skriven

Hej Es. Ser du när vi får lägenhet och när då?? Kram

7 Helena Ir:

skriven

Mycket kan man spara in..om man ger sig själv köpförbud,på vissa saker..jag lever med en tajt ekonomi..man får lära sig..finns inget val :)

Ha en fortsatt trevlig vistelse tillsammans på Ullared.

Kram :)

8 b:

skriven

Hoppas ni har en bra dag på ullared =)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: