ANNORLUNDA !

Dagens gästbloggare är: Annorlunda

Hej på er

Nej jag har inte hittat kärleken och det är inte därför som jag skriver.

Det är tvärtom faktiskt.

Jag tillhör den minoritet( tror jag att det är )  som inte  VILL hitta nån kärlek.

Jag var gift i 7 år för länge sedan, det tog slut, jag sörjde men gick vidare.  Så pass bra att nu kan jag inte ens tänka mig att dela mitt liv med någon.

Jag har fullt upp och en karl skulle inte få plats. Jag blir trött bara på  tanken att  fullt ut behöva lära känna och anpassa mig till en människa som jag ska leva med.

 

 Nej tack, jag föredrar att vara king in my castle, styra och ställa, umgås med vem jag vill och när jag vill,   sköta Tv kontrollen själv,   bre ut mig ensam i min breda goa säng, lägga mig när jag vill och stiga upp när jag vill. 

  Däremot så är vännerna viktiga.  Resorna är också viktiga. Jobbet trivs jag med. 

Just nu, och jag är  48 år, så känns allt sjukt perfekt. 

 

Om det kniper så har jag dessutom en KK, bara ett telefonsamtal bort och vi står helt på samma nivå.

Jag har goa tvillingar som  båda pluggar i England men som kommer hem över loven och jag   tackar dagligen Universum för mitt underbara liv.

Kram från ”Annorlunda”

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Har F kvinnan känslor för mig? Kan det var orsak till att hon vill inte träffa mig så ofta...

Älskar hon mig?

Kom det avslöja något gång?

Ha det bra

Misstjejen

Svar: Intresse kan jag se.. men inte riktig förälskelse, kram :)
Esmaralda

2 Tanten:

skriven

Så bra Annorlunda och Grattis till ditt liv. Du har inrättat ditt liv som det passar dig och då är det ju helt rätt. Självständighet är något riktigt bra.

Kram

3 F:

skriven

Hej, ska jag skicka ett sms till honom eller borde jag låta bli? Kram

4 F:

skriven

Vill jag mer än honom? Kram

5 Varis:

skriven

God morgon alla!

Låter som att du är nöjd med livet precis som det är. Vad härligt. Alltför många är rädda för att vara ensamma.

Ez,
Äntligen har jag kunnat släppa tanken på den där framtida mannen. Något hände och all fokus gick från längtan efter kärlek till att faktiskt fokusera på mitt liv här o nu med barnen.
Det är mkt på gång. Många ångestfyllda rädslor jag ska möta detta år, ganska snart faktiskt. Samt att jag även börjat prioritera mig själv. Jag tänkte väl mest höra om du ser något speciellt för mig för 2016. blir detta ett tufft år? Ett bra år?

Önskar dig en underbar dag
Kram

Svar: Det blir ett år med händelser.. både positiva och negativa men framförallt växer du ytterligare och blir starkare i dig själv.. och du ger dig själv förmåga att ta dig dit du vill.. kram :)
Esmaralda

6 F:

skriven

Jag kan inte sluta tänka på honom, tänker han på mig tro? Kram :)

7 F:

skriven

Jag hade precis kommit till den insikten att jag inte behöver någon för att vara glad, men när jag minst anade det var han tillbaka i mitt liv igen.. Jag känner något så speciellt för honom, men han verkar inte fatta? Jag vet inte vad han vill egentligen och nu står jag här med en kärlek som är obesvarad.. Drar han sig iväg?

Svar: En kärlek som man inte kan känn sig trygg i och vila i - de bör man avsluta, för den suger åt sig all energi man har !! Du ska kanske själv agera och inte vänta på att han ska dra iväg Kram :)
Esmaralda

8 Skrållann:

skriven

Hej!
Det är väl skönt att vi är olika!
Idag är det dags för äventyr. Hur kommer det gå på audition för min dotter?

Kram❤️

Svar: spännande ! Det kommer gå bra och håller det inte hela vägen så var det nära i alla fall.. kram :)
Esmaralda

9 minis:

skriven

Godmorgon 😃

Jag har igår tackat ja till ett nytt jobb efter att bara varit på mitt förra i två månader och det känns toppen, vad kan du se om det.
Tog även beslutet inom mig själv igår att inte träffa den mannen jag träffat några gånger nu något mer. Kan du även där se något min vän? En mycket bra man tror jag men inte min man. Jag får fortsätta vänta...

Kramar

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Har hon känslor för mig? Var det orsak att hon vill inte träffa mig

Förnekan hon något för mig om?

11 ThereseC:

skriven

Hej Annorlunda!
Jag förstår precis vad du menar. Det är supergött att vara själv. Fast ändå är jag inte riktigt på den nivån som du för jag tänker ändå att skulle jag snubbla över en trevlig karl så skulle jag slå till. Men det händer väldigt sällan att jag snubblar över så trevliga karlar. Det stör mig inte nämnvärt. Jag har märkt att vissa verkar lida svårt av att vara singel. Men jag upplever alla de där fördelarna du pratar om och jag njuter av dem.
Jag har inga barn heller och förut kändes det lite tråkigt men det börjar förändras. Jag är mer och mer nöjd med att inte ha några. Jag har kaniner i stället och det är jag väldigt nöjd med. Fantastiska djur :D
Kram ThereseC

12 Mimi:

skriven

Godmorgon! Snart är våren här. Ser du om den kommer med någon positiv förändring i min vardag?? jobb och vänner vore inte dumt.

kram

Svar: Vad om är speciellt den här våren och sommaren, är din egen förmåga att skapa förändring så försitt inga chanser.. kram :)
Esmaralda

13 Sheri:

skriven

För mig som längtar efter den riktiga kärleken harvjag svårt stt förstå varför man inte skulle vilja ha det. Men så länge man är nöjd med sitt liv och känner sig levande är det bra :)

Es, detta är något jag funderat över en del under veckan. , I början av året såg du att något jag önskar verkarkunna ske under det nya året. Ser du möjligtvis något mer om detta, tex. Inom vilket område kanske?
Min största önskan är att möta min soulmate så hoppas att det är just det, men har så klart andra mål och önskningar också. Verkar det vara en önskan mer arbets/ skol relaterat eller kärlek eller kanske något helt annat.
hoppas verkligen att du ser något kring detta :)

14 Anonym:

skriven

Es, I början av året såg du att något jag önskar verkarkunna ske under det nya året. Ser du möjligtvis något mer om detta, tex. Inom vilket område kanske?

Svar: Ingenting som kommer till mig just i stunden.. men det kan komma mer senare och då lovar jag att jag skriver om det.. kram :)
Esmaralda

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es !

Alla har rätt att vara annorlunda Lycka till med ditt liv som annorlunda !

Igår lagades det staket...och nu på morgonen kom en snopen Moses tillbaka utan att kunnat ta sig ut !
Härligt att snön är borta (nästan) och staketen står upprätt och raka ;-)nå någorlunda raka...

Hoppas din förkylning är bättre Es Du tar väl ingefära i ditt the ?
Jag fick en sån apparat att göra råsaft med så nu dricks det apelsin/kiwi med ingefära dagligen och en och annan morot har slunkit ned ...så jag känner mig nästan nyttig :-)

Kram Anki

Svar: Härligt... jag har också funderat på en sån manick !! Förkylningen håller i sig.. suck... kram :)
Esmaralda

16 Krycka :

skriven

Hej oj! Finns det fler som jag? Skild sedan många år efter en 15 års lång relation. Var euforisk över min frihet i flera år efter avslutad relation. Euforin har nu övergått till en skön känsla över att rå över min egen tid. Umgås med mina barn och (nyfunna) vänner. Egen företagare och resenär. Tyvärr får jag ofta lustigt ställda frågor om mitt sexliv, kanske jag är lite lesbisk eller möjligen lite bisexuell... Tar frågorna med hyfsad ro och tycker synd om de som vill men i
inte har modet att våga leva själva. Jag vet några...

17 Annis:

skriven

Hej!
Hade en mardröm inatt. Vi var i vatten och badade och plötsligt kommer världens ström och tar tag i alla. Saker flyger och jag ser min dotter åka med men hinner fånga henne i sista stund och vi klamrade oss fast i varandra. Jag vaknade och hade väldig hjärtklappning. Hur ska jag tyda drömmen? Har den något budskap?

Kram❤️

Svar: En positiv dröm med budskap om att ni kan saker och ting börja ske.. det blir d ags för de goda förändringarna.. kram :)
Esmaralda

18 Något speciellt :

skriven

Kommer jag träffa B.A.N igen? Har ju slutat med mitt projekt på den arbetsplatsen men kände en speciell connection till honom. Ser du om vi träffas i annat sammanhang och om han ibland tänker på mig eller så?

19 Anonym:

skriven

Kommer jag träffa B.A.N igen? Har ju slutat med mitt projekt på den arbetsplatsen men kände en speciell connection till honom. Ser du om vi träffas i annat sammanhang och om han ibland tänker på mig eller så?

20 Sss:

skriven

Chansen ska tydligen vara god att jag möter den speciella i år. Vad ser du kring det hela? Något specifikt att hålla ögonen öppna för eller ett särskilt sammanhang?

21 Anonym:

skriven

13 Sheri:
skriven för 31 minuter sedan
För mig som längtar efter den riktiga kärleken harvjag svårt stt förstå varför man inte skulle vilja ha det. Men så länge man är nöjd med sitt liv och känner sig levande är det bra :)

Es, detta är något jag funderat över en del under veckan. , I början av året såg du att något jag önskar verkarkunna ske under det nya året. Ser du möjligtvis något mer om detta, tex. Inom vilket område kanske?
Min största önskan är att möta min soulmate så hoppas att det är just det, men har så klart andra mål och önskningar också. Verkar det vara en önskan mer arbets/ skol relaterat eller kärlek eller kanske något helt annat.
hoppas verkligen att du ser något kring detta :)

Svar: Nej, några detaljer kring det jag spått ser jag inte... och om jag gör det framöver så kommer jag att berätta ! När du möter din soulmate så är det någon du inte känner sedan tidigare och därför tror jag ni träffas ute i något mer allmänt sammanhang.. kram :)
Esmaralda

22 Sofia:

skriven

Härligt tänkt "annorlunda"!

Även om jag vill finna kärlek i någon annan (vilket du iofs gjort i dina vänner, resor ect) så är kärleken till sig själv klyschigt nog det som gör en lyckligast :)

E! Ser du någonting på kärleksfronten för min del detta år?

Kramen

23 F:

skriven

Tack för ditt svar Es! Jag tror inte jag förstod riktigt vad du menade när du skrev att jag borde agera istället för att vänta att han ska dra iväg. Menade du att jag borde lämna honom bakom mig eller att det är värt att kämpa lite extra för att ha honom kvar? Kram F<3

24 Jossan :

skriven

Då har jag tagit avsked av min fina vän. Killen med det fina leendet och kranarna som kramade mitt hjärta. Hela kyrkan var full och det var så mycket handbuketter så de fick ha en korg bredvid.. Men ändå rasade blommorna. Hoppas han insåg hur älskad han var... Nu hade jag önskat att jag hade öppnat upp mig så jag hade fått träffa honom och prata med honom igen. Jag hoppas han minns mig när vi ses i himlen.
Jag kan inte tro det fortfarande.. Ändå var jag framme vid hans kista, kände på hans namn och där brast jag.. Vi stod inte nära längre men vi har haft en fling. Älskade fina vän. Hoppas mina barn får minst hälften av den glädjen och utstrålningen som du kunde ge.. Började fundera på om jag får en son så skulle han ha ett av hans namn i andra namn..

Jag hoppas han har det bra nu..
På begravningen var min kusin, farbror och faster. Jag gick bort till dom men varken min faster eller farbror ens hälsade på mig men min kusin kramade mig... Hoppas de skäms efter vad de gjort i min familj... De svarade inte ens på mitt brev om pengarna...

Om min vän dyker upp hos dig hälsa honom att han är saknad och jag ska in och köpa en ängel som representerar honom.

Svar: Han har det så bra nu och ni träffas igen.. såklart att han minns och känner igen dig då.. tyvärr tror jag inte dina släktingar skäms.. vilket är tråkigt !! Lägg inget krut på dom, det är de inte värda. Om jag möter honom så lovar jag dig att ge honom din hälsning.. kram :)
Esmaralda

25 <3:

skriven

Hej kära Es åkte på dejten förra helgen med Patrik A. Mycket välordnad dejt och han var verkligen en gentleman. Vi pratade bort fyra timmar bara så där. Vet inte vad han känner riktigt för mig om åldersskillnaden verkligen gjort sig påmind nu för honom. Finns några men med honom vi är olika men ändå väldigt lika. Tror han kräver mycket uppmärksamhet och vill vara snyggast i en relation. Vad känner han för mig ? Kommer vi ses igen. Blir det love eller går vi skilda vägar redan nu.
Kram
💜 💜 💜

Svar: Ni kan ses igen och det är troligt men den stora kärleken, nej, så ser det inte ut.. kram :)
Esmaralda

26 <3:

skriven

Godmorgon kära Es har inte hört av Filip A än... finns det hopp än att han hör av sig. Annade han att det var jag som ville ses. Vad var hans känsla när han läste kortet min vännina skickade ?
Kram
💜 💜 💜

27 Sus:

skriven

Hej
Så som du beskriver ditt liv med nöjd singel,var jag innan jag träffade min man.....
Bra att ha ett eget liv....
Nu vill jag bara vara med honom....
Att vi ska vara....
Kommer han hem snart?
Love sus

28 CJ:

skriven

Härligt Annorlunda!!
Sitter själv i samma situation ungefär , men jag önskar att få träffa en man snart. Ser du något om det EZ? Kram

Svar: mannen kommer.. ha is i magen bara... det kan dröja en tid till.. kram :)
Esmaralda

29 Vv:

skriven

Godmorgon! :-)

Förstår mig inte riktig på den här mannen ardi,att han har bråkat med sin familj om mig. :( Es,älskar denna mannen mig och när kommer han hit igen?
Kram

30 Linnean:

skriven

Härligt "Annorlunda"! Dessutom tycker jag inte alls att du är just "annorlunda" Det finns många som är nöjda med att leva som du. Har själv haft det så i åtta år nu. Så träffade jag en man som är likadan. Men vi bor långt ifrån varandra. Så nu är det lite dumt...vi klarar nog inte att bo ihop men vill ses oftare. Båda behöver friheten. Förstår hur gott du har det!

Tack, för svaret i går Esmaralda! Får se om det kommer nya tecken som kan få mig att begripa vad vattentecknen verkligen handlar om. Men än har det inte kopplat i min skalle!
Njut vidare "Annorlunda" och Kram till alla andra.../Linnean 🌺

31 S:

skriven

Hej!
Vad härligt att vara tillfreds med sin tillvaro, det är ju det som är viktigt!

Esmaralda, kommer barnet bo mestadels hos mig under sin uppväxt? Som vi sagt nu? Men regelbundet träffa och ha kontakt med sin pappa?
Kram

Svar: ja, just så ser det ut att bli när den första tidens oro lagt sig.. kram :)
Esmaralda

32 Pia1:

skriven

Jag förstår precis! Här finns inte energin att lära känna eller pyssla om en Karl. Det ändrar sig nog när barnen är större men just nu är jag nöjd med att flirta och fönstershoppa =)

33 💛:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser det ut att hålla mellan min vännina och hennes nuvarande partner? Ser det ut som de gifter sig?
Kram

34 Anna L:

skriven

Hej! Är fortfarande osäker om du menar att jag är tuff nog att lämna skolan och hoppa ut i det okända, resa utomlands och söka jobb (min dröm) redan nu?? Eller menar ni att jag är stark nog att klara av skolan (trots omotiverad) och ett extra år innan jag kan uppfylla mina karriärsdrömmar utomlands och söka mig till Stockholm...
Kram :)

Svar: Jag svarade dej igår... och mer än så ser jag tyvärr inte..kram :)
Esmaralda

35 S:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser det ut som jag flyttar tillbaka till min hemstad och kommer trivas där? Eller ser du ännu en flytt till annan ort?
Kram

Svar: Mycket talar för att du flyttar tillbaka till hemstaden... men det blir kanske inte riktigt lika lätt att smälta in som du trott... allt är inte som det varit... kram :)
Esmaralda

36 Cecilia:

skriven

Godmorgon!
Inatt var blåste det så mycket att jag nästan trodde att huset skulle rasa ihop. Måste bara ta upp det här med klar drömmar igen.. Tror du man kan möta sin ängel i dem?

Denna vecka var A så snäll mot mig. Frågade hur jag mådde (har varit hemma sen onsdags), erbjöd sig att hämta mina böcker som jag glömde i skåpet osv. Jag har känt honom i över 10 år, men det var inte förrens för 3 år sedan som vi började hänga med varandra. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte kände någon dragning till honom. Men jag önskar bara att vi en dag hamnar på den där vänskapliga nivån där jag kan berätta om mina pojkbekymmer och han kan berätta sina. Är detta omöjligt? Varken nån av oss brukar vara öppna inför andra. Ser du vad han ser mig som? En nära vän eller "bara" en vän? Kramar

Svar: Ja, jag tror man kan få kontakt med sin ängel i alla tillstånd, även o klardrömmar. han ser dig om en bra vän... kram :)
Esmaralda

37 thess:

skriven

kan du säga något om min soulmate? :)

38 Helena Ir:

skriven

Annorlunda,jag känner igen känslan av att vara själv,
och vara nöjd och tillfredsställd med detta..jag är
mycket för att vara "herre över mitt eget liv"..jag
är inte rädd för ensamheten utan er man,mycket beror
nog på de vänner och det andra jag hittat i livet!
Men jag är fortfarande inne på att han,mannen jag
ändå saknar/saknat ska komma in i mitt liv..jag
kommer inte ge bort mig själv,helt och hållet..
jag välkomnar istället kärleken..
Annorlunda,ditt sätt att leva..är egentligen inte
så annorlunda,det är så som du föredrar :)
Ha ett fortsatt skönt liv!

Mitt hår,som jag färgar själv..har inte riktigt den
färgen som jag ville ha..suck! Vad gör jag..är det
frissan som gäller..eller kan jag slänga i mer annan
färg själv..kanske jag får börja gå med mössa,som
jag hatar..fram till midsommar..suck!

Här är de världsliga problemen inte så stora..
önskar bara att den förbenade oron lämnade min
kropp,en stress som jag kallar "fly och illa fäkta"

Ha en fortsatt skön helg,med syster din..låter så
härligt :)

Kram :)

Svar: jag färgar också själv... och det är lika spännande vare gång att se vilken röd nyans det blir...allt beroende på utväxt och solblekt vid nytt färgningstillfälle.. tack för din hälsning.. snart ska jag börja förbereda för systers ankomst.. kram :)
Esmaralda

39 Anna:

skriven

Var det allt? Fick ju inte ens framfört det jag ville? Vet inte om jag ids igen. Kanske inte sett meddelandet vad vet jag.

Kram :)

40 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser andra på min näsa så som jag gör? Känner mig riktigt missnöjd när jag ser den från en viss vinkel även om det kan låta larvigt! Skulle jag bli mer nöjd efter en operation?
Kram

Svar: nej bara du ser din näsa så negativt som du själv gör... ge dig själv lite tid innan du beslutar om operation.. kram :)
Esmaralda

41 Anna:

skriven

Har alltså agerat iaf :) Men till ingen nytta vad det verkar. Men jaja....då får det vara då.

Kram igen :)

42 Louise:

skriven

Jag är såå trött på min sambos arbetslöshet, han behöver en sysselsättning och de är inte på skjutbanan eller framför datorn hemma.
Han behöver ett jobb innan februari är slut. Han tänkte gå till arbetsförmedlingen Öresund hela veckan men det har inte blivit av. Han tänkte fråga om lärlingsjobb i DK och jag hoppas de kan hjälp honom att få jobb.
Jag får tuppjuck att behöva vara med honom hemma flera dagar på raken för jag får ingen arbetsro med mina studier. Jag kommer snart tvingas sitta på skolan och skriva mina arbeten för hemma finns ingen arbetsro när han är hemma.
Kommer min sambo att få jobb snart?
Nu ska jag maila nästa prefekt så hoppas jag på en ny VFUplats.

Ha en bra lördag.
Kramar

43 Skorpan:

skriven

Trevlig ridtimme igen, för mig som stod där o tjattrade med karlarna, eller nåja, mest lyssnade. Hon som jag pratade med förra gången kanske tog lit eavstånd. Tja, så kan det gå. Blev bjuden på kaffe o jag hade med bullar, slurp ;)...

Ser du hur det kan tänkas gå på dejterna jag ska gå på? Blir alla parter besvikna, eller kan tycke tänkas uppstå? Tror nu inte riktigt det, egentligen..

Kompiskalas för ett av barnen, sen kanske det kan bli pizza, om alla deltar i förberedelserna ;) o en promenad till butiken o handla lördagsgodis. Film på kvällen, en vanlig lördagskväll i en vanlig barnfamilj, antar jag....

Kram Skorpan

44 <3:

skriven

Tack kära Es för svar.
Kram & Love
💜 💜 💜

45 💜:

skriven

Hej kära Es frågat om UL tidigare. Såg ut som brevet var läst men inga beslut tagna. Har det fallit i glömska ? Kom han ihåg mig när han såg kortet. Positivt eller negativt. Blir det ett nytt möte efter alla år.
Kram
💜

46 Simona:

skriven

Kommer jag få ett sommarjobb denna sommaren?

Kram!

Svar: Ja om du börjar söka redan nu.. kram :)
Esmaralda

47 h:

skriven

Hej! Vad kommer jag jobba med i framtiden? Va tror du?
Kram

48 Vv:

skriven

Godmorgon! :-)

Förstår mig inte riktig på den här mannen ardi,att han har bråkat med sin familj om mig. :( Es,älskar denna mannen mig och när kommer han hit igen?
Kram

Svar: Jag ser en oro omkring honom... han känns inte helt rätt för dig.. kram :)
Esmaralda

49 Anastatia :

skriven

Hej Es, killen jag gillar visade sig ha dejtat min kusin för 3 år sedan (kusinen är gift med annan kille).
Han blev kall efter att han fick reda på att jag och hans dejt är kusiner.
Vad ser du om Ha*di vill han ha mig? Kan jag bli hans?🌷

50 Y(:

skriven

Vad skönt att vara nöjd med hur man har det. Vara lycklig! Jag vet inte ens hur det känns att vara glad på riktigt,Sådär i hela kroppen.Bekymmersfri.Inga panikattacker som väcker en på natten.. Har sagt nån gång att bara få EN dag som jag kan slappna av,och inte ha någon panikgrej,med barn eller annat. Sa häromdan helt spontant till väninnan i telefon att nu,e jag nöjd med denna eftermiddagen bara,nu ska väl inget kunna hända idag,ska bar slappa och ta igen mig. VISST ! Två minuter gick,så ringer det . Nu e det som var nedlagt och som jag landat i hos socialen upprivet. Och allt väller upp igen. När ska detta ta slut?Hela familjen e i spillror.jag kan inte hålla ihop det.Finns inte ljusning nånstans tycks det..Kommer det nån? Vad gör man?

51 Skytten:

skriven

Har varit ensam i många år och vet att jag klarar mig utmärkt själv men känner nu att jag vill ha en stabil relation. Kommer jag få det i år? du har sagt att jag kommer leva med någon men det har gått 10 år nu,är det dags nu?

52 Agnes:

skriven

Vad är det som är Annorlunda med det liv du lever, dagens bloggskrivare?
Tycker det är som många har det...
För mig verkar det högst normalt...
Man gör som man själv vill, sköter sig själv och är sin egen chef...hur bra som helst!

Gör jag med...skillnaden är dock, att mitt sexliv är slut...eftersom jag inte finner någon man att ha som KK...är väl för kräsen, antar jag, med min tid...anser mig inte ha energi tillräckligt för att tramsa runt med att få en karl i säng...

Och varför bry sig, egentligen...jag väntar mest på att livet skall rulla på...umgås med mig själv, eftersom jag gillar mitt eget sällskap...jobbar, när schemat säger så, och när jag är ledig, så tar jag dagen som den kommer...

Är liksom inget som roar längre...eller lockar...så varför öda tid på att planera?
Mer än på sådant som måste till, för att livet skall rulla på...som nu föröka röja bland mina prylar så det inte blir så mycket för sonen att ta hand om, den dag jag går vidare....

Det är nog jag som är en smula annorlunda...jag, som anser att kärlek till någon annan än mig själv och de barn-barnbarn jag nu har, är det enda som är gångbart...allt annat är mest trams och en väl, ingrodd illusion...
Och ett sätt att få människan att reproducera sig...haha!

Jag kommer o går som jag själv vill...ingen som lägger sig i vad jag gör, eller mest INTE gör...kanske därför det inte ens blivit någon KK...för även en sådan, kan ju få för sig att åsikter om vad jag gör...eller iNTE gör...

Gillar inte att vara ägd....

Ha det bäst, alla, och kram!


53 Sara:

skriven

Hej Es,

Kommer Han och Jag kunna ha en relation i framtiden?

Kommer jag få barn med Honom?

54 S:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du jag kommer gå ner till vanlig vikt ganska snabbt efter graviditeten? Eller kommer jag få "kämpa" en del för att komma ner i vikt?
Kram

55 Anonym:

skriven

Hej Es, vad menar du med att det blir lite tufft tills situationen reder sig?:(

Svar: Jag ser inga detaljer -kram :)
Esmaralda

56 Anonym:

skriven

Vad ledsen Jah blir varför vill hon inte plugga högskola? Kommer jobb imellan ? Eller vadå hur pass bra liv kommer hon att ha? Kramsr

57 Anonym:

skriven

Varför pratar inte mina två kusiner så mycket med mig

58 Zit:

skriven

Hej! Esmaralda tror du jag hittar min soulmate i sommar? Kram 😊

59 Hönan:

skriven

Hej!

Vad härligt att vara nöjd och slippa känna att man behöver en man. Och tur är väl att vi själva får välja hur vi vill leva :)

Jag hade en märklig dröm för några dagar sen där jag drömde att jag blev jagad och biten av vildsvin. Försökte stänga dörrar om mig för att stänga dem ute, men de tog sig in och bet mig. Undrar om drömmen betyder något?

Kram

Svar: Någon vill säga dig någonting men vågar inte riktigt.. kram :)
Esmaralda

60 Sillen:

skriven

Å vad härligt att du är så nöjd med dig själv och ditt liv!
Skönt att höra att man faktiskt kan vara nöjd med att leva själv!
Kram på dig!!

61 Tisa :

skriven

Du skrev att jag hade stor förmåga gentemot universum, går den att utveckla?

Svar: Ja, absolut.. kram :)
Esmaralda

62 S:

skriven

Hej Esmaralda!
En i familjen föreslog att jag tillfälligt skulle kunna ta ett rum hos dem och kunna bo där när det blir läge tillfälligt! Känner mig lite osäker inför hur det skulle funka?Vad tror du? Helst vill jag kunna ha mitt eget där jag och familj har det bra!
Kram

63 tjejen :

skriven

Jag har funderat på en sak ganska länge. De som gått över till andra sidan och vakar över oss. Minns de själva att de varit på jorden eller har de bara kunskaper och vissa namn härifrån?

Svar: De minns precis allt.. kram :)
Esmaralda

64 Anonym:

skriven

Varför pratar inte mina två kusiner så mycket med mig

65 Anonym:

skriven

Hej Es! Om jag öppnar EN modeblogg, hur succésfull blir den? Jag vill så gärna, vad tycker du är det en bra idé kommer jag att komma långt med de? Kramar

66 S:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du det närmar sig?
Kram

67 Anonym:

skriven

Hej Es,:) blir 2016 mitt år? Jag tror det kommer bli så tomt plus jag undrar om jag har min skyddsängel med mig jag känner mig så ensam

68 Anonym:

skriven

Hej Es, jag undrar vad är det som märker ut honom min stora kärlek? Vad bör jag se efter ? Kramsr vita tänder kanske? Hahaha Kramsr som tusan

69 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Jag ska till en kompis nästa helg för att fira att hon fyller år. Jag vet inte om vi ska ut på krogen, men om vi gör det ser du om jag träffar någon då? Kommer jag få kul? Om jag inte träffar någon, ser du om det dröjer länge innan jag träffar någon? Är så sugen på lite kärlek! 😞 Tack på förhand! Kramis 💜

70 Anonym:

skriven

Hej Es, finns det något roligt i sommar som händer eller blir det lika tomt som ALLTID

Svar: Något kommer säkert att ske.. så känns det.. kram :)
Esmaralda

71 💛:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du det håller mellan väninnan och hennes nuvarande partner?
Kram

72 Boudica:

skriven

Skulle vilja börja med att säga att det är inget fel med detta val.
Har själv varit och bott själv i flertal år, och blivit van över att bara vara jag här. Så van att jag börjar undra hur jag skulle klara mig med att ha någon som flyttar in!
Men till skillnad från gästbloggaren så önskar jag ibland, att jag hade någon att dela livet och minnen med.
Trivs med att vara ensam, men närhet är något jag behöver.
KK är inget för mig där, det är för känslolöst tycker jag.

Lite kanske ointressant fakta är att jag lyckades lägga färdigt mitt 1000 bitars pussel, efter ett bra tag!
Nu hoppas jag ju att livets pusselbitar också hamnar på sin plats! Men det verkar ju saknas en hel del där ;)

Es, förlåt att jag fortsätter att tjata om denna man som jag försöker släppa intresset för!
Men det är ju så svårt, speciellt när hans intresse verkar bli starkare när jag försöker släppa taget, vilket ger mig ett stort krig inombords.
Måste då bara fråga, vad är sannolikheten att det kan hända att det blir något tillfälligt intimt mellan oss?

73 mollyd:

skriven

HEj E
Ny köper jag hund. MEN har så svårt att välja ras. Fransk bulldog eller pudel?? Gaaaa. DU som har en fralla -hjälp?
Hoppas tiden är rätt nu. Orkar inte vänta längre.
Kram

Svar: Läs på om alla raser... gå på utställningar.. besök uppfödare av de raser du är intresserad av... jag som har Mannabonne Glenn är ju tokkär i frallor men en kompis har en pudel som är alldeles underbar... kram :)
Esmaralda

74 Zona:

skriven

Hej ez, du sa att i min
Seans så kommer jag att träffa en man utomlands men jag är tsm med min nuvarande och kan inte släppa taget fast jag inte ser oss vara tsm framtidsmässigt....

75 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda! Jag behöver ditt råd angående en jobbintervju som jag ska på till veckan. Kommer den att gå bra, känner mig nervös med tanke på mina tuffa månader som jag har haft? Är det ett jobb som passar mig och kommer jag att orka med att arbeta heltid om jag får jobbet? Kramar till dig och MG <3

76 Mimi:

skriven

Hej! Ska jag söka jobbet som personlig assistent?? känner mig osäker.

kram

77 G.H:

skriven

Hej Esmaralda, min mamma som jag nyss återfått kontakten med har erbjudit dig att betala våra flygbiljetter med enda kravet att få träffa sitt barnbarn .

Låta henne träffa min son har jag redan bestämt att hon ska få eftersom jag vill att de ska ha kontakt :)

Gör jag rätt i att låta henne bjuda eller kommer det bli någon form av utpressning ?

Beskrivningen av min mamma stämmer till 100 procent in på föräldern från helvetet som du beskrev här om dagen! Men efter ett par års terapi och att inte ha träffat henne på över 10 år så känner jag att hon inte kan påverka mig längre och att jag bearbetat och kommit över det hon gjort mot mig.

Har inga planer på att umgås med henne särskilt ofta, och vi bor inte ens i samma land:) men hoppas hon visar sig fr sin bästa sida, annars står jag nog inte ut med henne;)

Kram!

Svar: Jag hade nog betalat biljetterna själv.. att låta henne träffa barnbarnet känns helt okey.. och ja, jag tror också att du nu kan förhålla dig på ett sunt sätt.. kram :)
Esmaralda

78 Carina ST:

skriven

Härligt när man trivs med sitt liv oavsett om det är med eller utan partner.

Jag trivs också med mitt liv just nu. Tyckte också att det var skönt att få rå om mig själv efter 20 års relation med min man. Behövde oceaner av egen tid. Har behov av tid för mig själv.

Men jag ser ändå fram emot att möta kärleken igen och få dela livet med någon samtidigt som jag får min egen tid och utrymme. Jag känner mig själv bättre nu, vet vem jag är och vad jag vill. Vad jag behöver och vad jag kan ge. Förutsättningen för att återigen gå in i en relation är att det fungerar på ett sådant sätt att vi båda mår bra. Jag har inga problem med att leva ensam om det inte klaffar och fungerar på ett sätt som känns bra.

Så jag lever ensam och trivs med det tills rätt man dyker upp. Och om han inte dyker upp så mår jag bra ändå. Trots det så finns längtan efter att han ska finnas därute och att vi ska mötas.

Inatt drömde jag om ett Lodjur. En underlig och speciell dröm. Jag vaknade i drömmen av att jag blev riven på handen. När jag såg mig omkring fick jag syn på Lodjuret. Hon var stor och ståtlig. Hade stora klara kloka ögon och jag fick en känsla av ett andligt djup. Hon kom nära. Jag kände ingen rädsla utan upplevde henne som vänlig och kärleksfull.

Esmaralda har du någon känsla av ifall drömmen har någon speciell betydelse och vad handlar det i så fall om?

Jag har aldrig tidigare haft den typen av drömmar.
Kram, Carina ST

79 Filippa:

skriven

Hej kommer ja finna kärleken i år?

80 Arbetslös och deppig:

skriven

Hej! Ser du mig i arbete i framtiden???

kramar

81 Anna:

skriven

Sorry for the tjat men ser det ut som att jag får nån sorts svar? Har han läst?

Kram :)

82 Soso:

skriven

Hej esmaralda!

Hur se våren ut att bli? Sker något särskilt, ser u något speciellt?

Tack på förhand :)

83 Soso:

skriven

Hej esmaralda!

Hur se våren ut att bli? Sker något särskilt, ser u något speciellt?

Tack på förhand :)

84 YR:

skriven

Skönt att nån är lycklig.Har en rätt ok dag,faktiskt.Hoppas allt vänder.ska börja gå ut lite och få mera syre,lyssna på fåglarna och ta in naturen...fylla på.Ser det ut att lätta framöver?

85 Soso:

skriven

Hej esmaralda!

Hur se våren ut att bli? Sker något särskilt, ser u något speciellt?

Tack på förhand :)

86 Anonym:

skriven

Hej Es blir det som jag har tänkt mig i domstolen? Kommer han att sätta sig emot mig?

87 Fröken T:

skriven

Hej hej! Känner mig lite låg just nu... Det går över men är så rastlös, känns lite ensamt. Även om jag är nöjd. Men ibland kommer dessa blä känslor av saknad...
Under seansen kunde du inte se när, hur eller var jag skulle träffa min soulmate, du såg bara kärlekljus och att det skulle ske 💝 Kan du se något nu? Man blir ju så nyfiken och sugen när man läser andras historier! 😄

Sen börjar jag nya jobbet på måndag, du skrev ngt om att det kan kännas pressande i början men att jag landar, men har du fler tankar om det?


Åh vad det känns blä just nu 😔 Ogillar att känna så här.


Ha en fin lördagskväll! ✨blessings
T.N

88 Alma:

skriven

Hej Es

Vad kommer först? en flytt eller soulmaten?
kram

89 Anonym:

skriven

Hej Es, får jag jobb snart? Kramar

90 Anonym:

skriven

Hej Es, jag är jätte nervös inför domstolen ... Borde jag vara det?

91 Anonym:

skriven

Hej Esmeralda! Jag undrar om jag kommer få åka dit med barnet för att domstolen bestämmer det? Jag hoppas inte

92 Lycka i det lilla:

skriven

Bra blogginlägg, man behöver inte "passa in i svenne-mallen" för att vara lycklig :)

Och välkommen tillbaka, Es!

Har precis kommit hem från en fantastisk dag med fina vänner. Finns det någon möjlighet att jag även har en man vid min sida att göra detta med inom det närmaste?

Kram!

93 Anonym:

skriven

Hej Es! Jag undrar om jag får den lägenheten framför tågstationen ? Krsmar

94 Smiley:):

skriven

Hej Es!

Hur ser våren eller sommaren ut att bli för mig?
kram:)

95 Sus:

skriven

Hej
Vad ska jag välja?
Vad blir bäst?
Vad kan jag göra?
Love sus

96 Anonym:

skriven

Hej Es! Jag undrar om jag får den lägenheten framför tågstationen ? Krsmar

97 Li:

skriven

Är i en lång relation på upphällningen. Tror inte att det håller då länge till. Kändes bra att läsa ditt inlägg Annorlunda. Kan tänka mig att det kan vara befriande att leva själv.

98 Anna:

skriven

En gång till då.... Vad gör jag nu? På igen, avvakta, skiter i det? Är ju mer förvirrad än tidigare.... Känner mig skitdum.

Kram :)

99 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Jag ska till en kompis nästa helg för att fira att hon fyller år. Jag vet inte om vi ska ut på krogen, men om vi gör det ser du om jag träffar någon då? Kommer jag få kul? Om jag inte träffar någon, ser du om det dröjer länge innan jag träffar någon? Är så sugen på lite kärlek! 😞 Tack på förhand! Kramis 💜

100 DarkSideOfMe:

skriven

dröjer det länge innan du ser en ring på mitt finger? Är chansen störst detta år, nästa eller ännu längre bort i tiden?
Och blir det då denna lite annurlunda ring som jag önskar mig?

101 <3:

skriven

Har en fråga om vad du anser om livet. Styr man själv, om man får svårigheter? Eller är det bara så att vissa ska testas hur länge och mycket de orkar? Livet är ju väldigt orättvist kan man tycka.Varför får en del leva lyckliga och andra kämpa på kanten hela livet?Sorg efter sorg?

102 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du han kommer försöka få mig tillbaka?
Kram

103 Helena Ir:

skriven

Hej Carina ST,kanske din dröm om lodjuret är pga att
lodjuret är ditt kraftdjur eller totemdjur,som det
också kan kallas..
Kram

104 Hönan:

skriven

Åh Es, tack så jättemycket för ditt svar! <3
hoppas jag kan lita på min magkänsla gällande vem denna någon kan vara...?

Kram

105 Anonym:

skriven

hej es, är det en bra ide om jag öppnar en modeblogg? kommer det bli framgång utav det? eller nej? K-R-A-M

106 sophia* Vad kan jag tänka på? :

skriven

Hm... Först tänkte jag ställa en fråga som lyder "Kommer intervjun på måndag leda till jobb", tills jag också fick en känsla som att..det får jag ju veta på måndag och att jag ju kan få leva lite i min lycka för att just jag äntligen fick en intervju igen och att de är ett av alla jobb jag verkligen vill ha!

Men du får gärna svara på frågan ovan om det är meningen eller så får du gärna berätta om det finns något jag kan tänka på till intervjun! Den sker över nätet så det känns inte så personligt... Men jag hoppas det blir bra och att de får en bra uppfattning :)

Hoppas du mår bra!

Kram på dig

107 Soso:

skriven

Hej esmaralda!

Hur se våren ut att bli? Sker något särskilt, ser u något speciellt?

108 Tuppen:

skriven

Hej Es!

Hur kommer jag möta min livskamrat?
kram

109 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Det är något jag inte kan låta bli att fundera på trots att det över 1 år sedan de hände. Det var när jag och min syster var på en resa till Paris med resemakarn, vi åkte med så kallad "Barnbussen". Trots att vi inte var barn eller hade barn med oss så verkade ingen tycka det var konstigt att vi var med på denna resan. Ingen ... bortsett en mamma som kom på bussen i Helsingborg tillsammans med hennes son och hennes nya gubbe (verkade det vara). Hursomhelst så var hon jättekonstig mot min syster och mig. Bland annat drog hon bara ut kabeln som vi hade till våran bärbara dvd och den var inte ens i vägen samt när alla skulle ut för att borsta tänderna (de blev en natt på bussen dit och en hem) satt hon kvar trots att hennes gubbe bad henne komma. När vi kom tillbaka då gick hon iväg. Kändes som om hon hade rotat i våran väska. Varför sitta kvar när hela bussen är tom? Man fick väldigt dåliga vibbar av henne. Hon sa också högt pch tydligt att hon hade lust att drämma in hennes fem åriga pojkes huvud i fönstret för att han snarkade och hon inte fick sova. Verkar helt sjuk i huvudet. Kan du se om hon gick igenom våran väska och tog hon något? Kan tänka mig godis, men något annat? Tacksam för svar! Kram Zoey 💕

110 hej.:

skriven

Någonting konstigt hände idag. En liten svart siden kudde dök upp från ingenstans. Sonen sa att han hittade den under soffan. Men vi har aldrig sett kudden innan. Är det ett budskap i så fall vad? Eller finns det en naturlig förklaring.

111 Maria:

skriven

Hej Esmeralda! Kommer hon och jag att fortsätta träffas, har hon känslor kvar för mig?kram

112 S:

skriven

Hej Esmaralda!
Ibland tänker jag på en del saker som min lotsas mamma sagt till mig och jag kan tycka att vissa saker är konstiga och inte gått rätt till! Tror du hon förstår det själv? Menar hon väl alla gånger?
Kram

113 Singel lady:

skriven

Hej Es!

Hur många barn kommer jag få med den rätta kärleken?
kram

114 Titti:

skriven

Hej ES!

Ser du något glädjande, roligt på väg in i mitt liv?
kram

115 Browallia:

skriven

Tack för en intressant gästblogg. Jag tycker inte att ditt val att leva ensam varken är annorlunda eller ovanligt. Sverige är ju ett av de länder som har högst antal ensamhushåll. Det finns ju inget som säger att det är mer rätt att leva i en relation än ensam. Det viktiga är ju att man trivs med sig själv och sitt sätt att leva.

Själv tycker jag att det är tragiskt att samhället bygger mer och mer på att man är individualistisk och självcentrerad. Jag förstår mig inte heller på de som per automatik ger sig själva ägande rätt att bestämma över hela sin partners liv för att man lever tillsammans i ett förhållande.

116 Fian:

skriven

Hej Annorlunda!
Jag tycker det låter som du har funnit din rytm😄 precis som livet går ut på. Vi lever en stund här o tycks alltid söka efter något. Aldrig vara nöjd till fullo. Det om något hämmar ju, el? När jag läste ditt inlägg tänkte jag bara... Yeah go girl! Vilken styrka o vilken livsglädje att kunna stanna upp o njuta! Du är din egen lyckas smed och det var så positivt att läsa ditt inlägg!
Ha en underbar dag allihopa!
Kram :)

117 Linda:

skriven

Hej finns det någon chans att jag träffar en ny kille innan sommaren ?
Mvh//Linda

118 F:

skriven

Drömde inatt att jag skulle gå på mitt egna bröllop, med min man fast jag redan är gift? Vad betyder det?

119 Erika/:

skriven

F= Ursäkta att jag lägger mig i men, som jag tolkar Esmaralda och hennes svar till dig" Walk away" innan han gör det. Min tolkning och jag tror inte jag har så fel. :)

120 Mona:

skriven

Es, det kändes så bra med O.. Kändes som att jag hade känt honom hur länge som helst och det tyckte han med. Vi klickade direkt och det händer inte ofta. Vill träffa honom igen men vill inte gå för fort fram för att riskera att bli sårad som vanligt men jag gillar verkligen honom och vet inte vad jag ska göra. Vad känner han? Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: