On the rocks....

 
 
// sillmacka o russian vodka on the rocks !! //
 
Så är systerkvällen slut - har övergått i söndag och ryska syster har nyss åkt hem till sitt.
 
Men vilken kväll..... så mycket prat... så mycket skratt... en och annan hemlighet delades... rysk vodka..  en sen hallonpaj med massa farlig vaniljsås.... skrattade oss fördärvade till den gamla filmen Dogma... promenerade längs havet  mitt i natten.... och däremellan hasade vi omkring i  myskläder och gamla kippande tofflor !!
 
Så ska det vara när det är som bäst !!
 
Ingen fancy tillställning kan klå nöjet av en sådan kväll.
 
Mannabonne hälsar att han lördagsmyste med moster....
 
 
Och här har han stagat upp sig och försöker vara till sin fördel på en selfie !!
 
Kram & kärlek
1 Loppan:

skriven

Hej kommer det dycka upp någon ny kärlek till mig innan sommaren?
Mvh//Loppan

2 Mona:

skriven

Es, det kändes så bra med O.. Kändes som att jag hade känt honom hur länge som helst och det tyckte han med. Vi klickade direkt och det händer inte ofta. Vill träffa honom igen men vill inte gå för fort fram för att riskera att bli sårad som vanligt men jag gillar verkligen honom och vet inte vad jag ska göra. Vad känner han? Btw, kostar det 500 för en seans? Kram

3 Anna:

skriven

Måste fan fråga igen... Vad gör jag nu? Avvaktar, skiter i det eller på igen? Gick meddelandet fram? Den grå filten känns ju som ett förbaskat bra ställe att hålla till under.

Vilken härlig dag ni hade....helt perfekt ju :)!!

Kram :)

4 S:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser ut som ni haft en riktigt trevlig kväll, så skönt med vänner man bara kan slappa loss utan hämningar!

Ibland tänker jag på en del saker som min lotsas mamma sagt till mig och jag kan tycka att vissa saker är konstiga och inte gått rätt till! Tror du hon förstår det själv? Menar hon väl alla gånger?
Kram

5 Jossan :

skriven

Jag började fundera på en sak efter jag såg en kommentar efter gårdagens inlägg..
När man är död ser man allt som det är när man lever? Jag tänker mig att du går över sen är allt svart.. Typ du dör sen är allt svart...

Har pratat med min nya släkting om att hälsa på henne i Monaco! Hoppas jag har ett schema med lite lektioner då jag tänkte åka!

Kram

Svar: Nä man går över minns man allt som varit... ingenting blir svart eller konstigt alls.. ja en resa till Monaco hade gjort dig gott.. kram :)
Esmaralda

6 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du att han kommer försöka få mig tillbaka?
Kram

Svar: Kanske... men jag ser inte er tillsammans i framtiden.. kram :)
Esmaralda

7 Emmiie:

skriven

Så trevligt :)

Fråga.. Jag blev lite fundersam inatt då mitt ex skrev till mig, saknar han mig eller vad? Tänker när han vill fortsätta ha kontakt? Har han inte gått vidare? Jag har som inga problem att ha lite kontakt, vi avslutade vår relation på ett bra och vänskapligt sätt så men jag vill väl bara inte att det skapar några problem eller så..

Tack och kram :)

8 Jen:

skriven

Du sa att någon vakar över mig. Ser du vem det är? Är det min farmor?

9 Skrållann:

skriven

Hej!
Nä, sådana tillfällen är magiska, när man kan vara med någon som man kan dela allt med utan att förställa sig det minsta;) Jag har en sådan bästa vän men dessvärre blir det allt för sällan vi får till sådana stunder nu för tiden. Dottern gick inte vidare i gårdagens audition men hon är nöjd ändå och jag är superstolt över att hon ens vågade. Hade flera märkliga drömmar även denna natt men allt verkar på nåt sätt gå ut på att hur hemskt det än må vara så klarar jag mig alltid i drömmen. Det borde väl vara ett bra tecken?!

Kram och go söndag på dig❤️

10 Skrållann:

skriven

Hej!
Nä, sådana tillfällen är magiska, när man kan vara med någon som man kan dela allt med utan att förställa sig det minsta;) Jag har en sådan bästa vän men dessvärre blir det allt för sällan vi får till sådana stunder nu för tiden. Dottern gick inte vidare i
gårdagens audition men hon är nöjd ändå och jag är superstolt över att hon ens vågade. Hade flera märkliga drömmar även denna natt men allt verkar på nåt sätt gå ut på att hur hemskt det än må vara så klarar jag mig alltid i drömmen. Det borde väl vara ett bra tecken?!

Kram och go söndag på dig❤️

11 Made in Sweden:

skriven

Hej Es!
Åhh vad mysigt med ryska syster på besök! Kan tänka mig att ni hade en supertrevlig kväll!
En vän avslutade sitt liv i veckan o man är både arg o ledsen. Hela veckan har varit konstig på något sätt. Vet inte vad jag känner om något just nu känns det som.
Känns som något kommer hända vet inte om det är positivt eller negativt?
Kompisvännen där vet jag med säkerhet att jag inte vill att det ska bli något mer än vänskap.
Angående Han som jag kommer att date igen som du såg. Är det nära nu, går det att se?
Stor Kram

12 S:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer det hålla mellan min vän S och hennes festmö?
Kram

13 Livsnjuterskan:

skriven

Lyx-lördag!

Här blev det också en helg i goa vänners sällskap. Tacksam. Tankade mycket energi - och vin ;-) Men kan inte låta bli att undra om det finns en fin man vid min sida inom det närmaste. Är han redo för ett möte? Jag är.

Kram!

14 Maleficent:

skriven

Mysigt ni har haft det, hoppas bara att denna kväll inte märks av i huvudet idag! Men det har du jue Treo's till för.

Denna kvinna, ser du om jag möjligen möter henne i Sverige eller utomlands? Under vilken omständighet?


Svar: Ingen fara... ingen huvudvärk.. ingen dagen-efter.... märkligt nog !! Jag får en känsla av att ni möts i Sverige men ser inga detaljer.. kram :)
Esmaralda

15 Prästkragen:

skriven

Hej Es!
Vad känner han för mig? Jag har väldigt starka känslor för honom men tycker han om mig på det sättet?
Kramar! 😊

Svar: jag tror inte att han är klar över vad han känner.. men något är det... han är inte likgiltig.. kram :)
Esmaralda

16 Rebban :

skriven

Låter som en utmärkt lördag. Själv är jag i renoveringstagen. Ser slutet nu och håller mina tummar för att allt flyter på med golvläggningen i veckan.

Väntar något extra kul för mig under det närmaste? Ja, förutom lägenheten och andra nöjen som jag brukligt går på... :)

Kram

17 h:

skriven

Hej! Vad kommer jag jobba med i framtiden? Va tror du?
Kramar!

18 S:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du den nya kärleken kommer vara från min hemstad eller är det medan jag bor där vi kommer träffas?
Kram

Svar: Det känn inte som om kärleken kommer från hemstaden.. kram :)
Esmaralda

19 Sus:

skriven

Hej
Underbart med mys....
Här har äntligen frågan om framtiden diskuteras....
Bra va
Nu blir frågan hur blir de?
Love sus

20 Gunilla:

skriven

Åh ..va mysigt!!! Borta bra men hemma är alltid mysigast💕o tillsammans med någon man gillar, då blir det ju en toppenkväll!!
Kram på dig finaste klokaste snyggaste spåkärring😘
/Gunilla i Oxd

Svar: Tackar :) Kram :)
Esmaralda

21 YR:

skriven

Kul ni ser ut att haft. det e dig väl unt.E lite avis.Sorry jag ältar-Jag har ju en dotter som blivit övergiven.Ställd med allt jobbigt kvar,för att han ska finna lyckan..Igår kväll,sent brast hon och
ringer förtvivlad. Står med sjukdom. nyköpt hus.hundar och katter.Och han ber henne att ordna upp det så han slipper ifrån allt.Under tiden har han flyttat hem till Mamma. Hur ska det gå? Vad hände? Har han fått nån kris? Mår piss redan,och nu ska vi ta oss genom dessa frågetecken med...

Svar: Dottern bör inte låta mannen slippa undan utan kräva att de löser det gemensamma som behöver lösas tillsammans... det är en hemskt tid just nu men den tonar bort och mycket bättre tider kommer ... kram :)
Esmaralda

22 Vv:

skriven

Es ,vad menade du med att han känns inte helt i mig...Och när kommer vi bli ett par igen?
Kram

Ps:ha en fin dag! :-)

23 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Det är något jag inte kan låta bli att fundera på trots att det över 1 år sedan de hände. Det var när jag och min syster var på en resa till Paris med resemakarn, vi åkte med så kallad "Barnbussen". Trots att vi inte var barn eller hade barn med oss så verkade ingen tycka det var konstigt att vi var med på denna resan. Ingen ... bortsett en mamma som gick på bussen i Helsingborg tillsammans med hennes son och hennes nya gubbe (verkade det vara). Hursomhelst så var hon jättekonstig mot min syster och mig. Bland annat drog hon bara ut kabeln som vi hade till våran bärbara dvd och den var inte ens i vägen samt när alla skulle ut för att borsta tänderna (de blev en natt på bussen dit och en hem) satt hon kvar trots att hennes gubbe bad henne komma. När vi kom tillbaka då gick hon iväg. Kändes som om hon hade rotat i våran väska. Varför sitta kvar när hela bussen är tom? Man fick väldigt dåliga vibbar av henne. Hon sa också högt och tydligt att hon hade lust att drämma in hennes fem åriga pojkes huvud i fönstret för att han snarkade och hon inte fick sova. Verkar helt sjuk i huvudet. Kan du se om hon gick igenom våran väska och tog hon något? Kan tänka mig godis, men något annat? Tacksam för svar! Kram Zoey 💕

Svar: Hon var väldigt konstig och mådde inte psykiskt bra men jag tror inte hon gick igenom era väskor.. jag får ingen sådan känsla.. kram :)
Esmaralda

24 Soso:

skriven

Vad fint och mysigt ni dekorerat bordet på första bilden. I like :)

Hur se våren ut att bli? Sker något särskilt, ser du u något speciellt?

Tack på förhand :)

25 Soso:

skriven

Vad fint och mysigt ni dekorerat bordet på första bilden. I like :)

Hur se våren ut att bli? Sker något särskilt, ser du u något speciellt?

Tack på förhand :)

Svar: Tack för det:) Jag tror våren blir bra och framåt sommaren kan något romantiskt ske.. möjligheten är stor... kram :)
Esmaralda

26 Skorpan:

skriven

Absolut, bästa myset man kan ha!

O här är de helvetes svårt när man ska byta abonnemang. Först tar dom för mycket betalt o sen när jag avtalat om att abonnemanget ska öppnas i slutet av följande månad för att jag INTE ska behöva betala två räkningar, ja då öppnar den gamla operatören ett tillfälligt nummer åt mig o mitt nummer som jag haft i evigheters evigheter slutar fungera... Men hallå, vad i helvete sysslar ni med!? Jag blir så pissed off då folk inte kan sköta sina sysslor på det sätt som överenskommits :O... Jävla soppa o sur är jag, bah..

En som jag skrev med frågade hurudan jag är i en parrelation o då jag skrev att det är jag som bestämmer var skåpet ska stå, ja om inte den andra har förmågan till det, men det kanske inte stämmer, eller gör det, ja då hörde jag inget mer från den kandidaten :D... En som jag skriver med har härlig humor men jag undrar om vår dejt blir av o om något kan uppstå? Inkommande vecka eventuelt, om han inte drar sig ur förstås. Den andra som jag har kommit överens med när vi ska träffas, han har inte ens velat ha min bild. Stackarn kan ju bli rejält besviken, eller ja det kan dom nog bli båda två ;)... Får se vart allt detta leder till!?

Så vårlikt här, är det därför önskan om att hitta mannen slår till? Men det var väl inte i cyberrymden jag skulle finna honom, eller hur Es?
Har han fått förhinder, tagit en annan väg, då han inte syns till?

Tja, inget speciellt händer alltså i mitt liv ;).. För det var knappast de här händelserna som du skrev om då du sa, att vänta bara det kommer att börja hända o ske i mitt liv Es??

Kram Skorpan

Svar: De kommer liksom att sortera ut sig själv... låt nästa steg bli att prata på telefon... lycka till :) Kram :)
Esmaralda

27 tjejen :

skriven

Jag har så mycket ångest och mår allmänt dåligt, det finns ingen där för mig trots att jag berättat för mina vänner. Min vän som har mått så dåligt finns inte alls på samma sätt för mig som jag fanns för henne. Allt är fel, jag är fel, och trots att jag försöker tänka positivt så är det omöjligt att känna någon känsla av positivitet. Varför fungerar det inte?

Svar: Det vänder.. och det blir så mycket bättre... jag lovar.. kram :)
Esmaralda

28 Linnean:

skriven

Gud, så mysigt ni hade det! Underbart!
Mån tro att den lille gullebullen njöt och hade det fint. Så gullig han är!
Hade åxå kul i går. Så det är lite segt i dag. Men det är det värt! En beundrare ringde SJU gånger i natt...grejen var att mobilen hade hamnat UNDER sängen och jag orkade inte försöka skrapa fram den. Må grannen under ha sovit gott så inte vibrationerna gjorde henne galen 😂 Så kom sms från min väninna att hon hade skrattat så mycket i går så i dag hade hon ont i ett revben och träningsvärk i magen. Det är gött! Nu tar jag siesta! Allt gott till alla!
Kram.../Linnean 🌺

Svar: Ja, det var en härlig kväll !! Mg njöt av uppmärksamheten i fulla drag. Sicken en envis beundrare att ringa 7 gånger :) Kram :)
Esmaralda

29 sophia* :

skriven

Hm... Först tänkte jag ställa en fråga som lyder "Kommer intervjun på måndag leda till jobb", tills jag också fick en känsla som att..det får jag ju veta på måndag och att jag ju kan få leva lite i min lycka för att just jag äntligen fick en intervju igen och att de är ett av alla jobb jag verkligen vill ha!

Men du får gärna svara på frågan ovan om det är meningen eller så får du gärna berätta om det finns något jag kan tänka på till intervjun! Den sker över nätet så det känns inte så personligt... Men jag hoppas det blir bra och att de får en bra uppfattning :)

Hoppas du mår bra!

Kram på dig

30 Fröken T:

skriven

Hej hej! Känner mig lite låg just nu... Det går över men är så rastlös, känns lite ensamt. Även om jag är nöjd. Men ibland kommer dessa blä känslor av saknad...
Under seansen kunde du inte se när, hur eller var jag skulle träffa min soulmate, du såg bara kärlekljus och att det skulle ske 💝 Kan du se något nu? Man blir ju så nyfiken och sugen när man läser andras historier! 😄

Sen börjar jag nya jobbet på måndag, du skrev ngt om att det kan kännas pressande i början men att jag landar, men har du fler tankar om det?


Åh vad det känns blä just nu 😔 Ogillar att känna så här.


Önskar dig en härlig söndag! Blessings ✨✨
T.N

Svar: Andas djupt, allt går bra.. kram :)
Esmaralda

31 Misstjejen:

skriven

Undrar varför jag drömmar ibland om kvinnans dörren som stänger när jag försöka komma till och öppnar. Vad kan det vara?

Ha det bra
Misstjejen

32 Fröken T:

skriven

Hej hej! Känner mig lite låg just nu... Det går över men är så rastlös, känns lite ensamt. Även om jag är nöjd. Men ibland kommer dessa blä känslor av saknad...
Under seansen kunde du inte se när, hur eller var jag skulle träffa min soulmate, du såg bara kärlekljus och att det skulle ske 💝 Kan du se något nu? Man blir ju så nyfiken och sugen när man läser andras historier! 😄

Sen börjar jag nya jobbet på måndag, du skrev ngt om att det kan kännas pressande i början men att jag landar, men har du fler tankar om det?


Åh vad det känns blä just nu 😔 Ogillar att känna så här.


Önskar dig en härlig söndag! Blessings ✨✨
T.N

33 Helena Ir:

skriven

Vad roligt med en sådan systerkväll ..sånt värmer
i hjärtat!

Imorgon ska jag till frissan..det får kosta vad det
vill..för hugaligen..så här kan man inte se ut..
karlarna blir nog rädda :)) så nu hoppas jag min
frissa kan trolla :) ,med färgen!

Jag vill lyckas med detta år i styrelse o förening,
så att jag kan sluta med gott samvete..ser du något
om året?

Kram och ha en bra "dagen efter" :)

Svar: Du blir säkert jättefin i håret.. kram :)
Esmaralda

34 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda! Vilken mysig lördagskväll ni hade! Jag behöver ditt råd angående en jobbintervju som jag ska på till veckan. Kommer den att gå bra, känner mig nervös med tanke på mina tuffa månader som jag har haft? Är det ett jobb som passar mig och kommer jag att orka med att arbeta heltid om jag får jobbet? Kramar till dig och MG <3

35 Anonym:

skriven

Hej Es, killen jag gillar visade sig ha dejtat min kusin för 3 år sedan (kusinen är gift med annan kille nu).
Men den här killen blev kall efter att han fick reda på att jag och hans före detta dejt är kusiner.
Vad ser du om Ha*di vill han ha mig? Kan jag bli hans, jag menar ska jag satsa?

36 Hardtoget:

skriven

Hej Es, killen jag gillar visade sig ha dejtat min kusin för 3 år sedan (kusinen är gift med annan kille nu).
Men den här killen blev kall efter att han fick reda på att jag och hans före detta dejt är kusiner.
Vad ser du om Ha*di vill han ha mig? Kan jag bli hans, jag menar ska jag satsa?

37 Mi:

skriven

Hej Es! Kan jag känna mig säker på att min fobi inte blir verklighet att bli bränd av någon som röker?? Känns väldigt jobbigt.

kram

38 Lizette:

skriven

Hej!
Känner mig förtvivlad här.. Min 16-åriga dotter hade fest igår som urartade. Det fanns även alkohol inblandad. Man undrar hur de fått tag i det.. Jag litade på henne och gav henne en chans.. Vad ska jag göra? Kommer det vända? Känns som om allt brakar åt helsicke här.
Frustrerad och ledsen. Mitt i detta står min kille och överväger att lämna mej.
Ledsen och orolig
Kram

Svar: Fortsätt ha koll och gränser för dottern men se också till så ni har roligt tillsammans... jag ser ingen fara för henne framöver.. det här är en tonårstid som lägger sig.. hon mognar.. kram :)
Esmaralda

39 thess:

skriven

kan du säga något om min själsfrände?
möter jag honom i detta liv, är han någon utomstående eller någon jag redan känner till, utseende, glasögon, mörkt eller ljust hår, är det han jag får familj med :)

Svar: Det är ingen du känner... han har kort hår, mellanblond, och ett gott leende.. kram :)
Esmaralda

40 Hönan:

skriven

Hej! Hoppas jag kan lita på min magkänsla gällande vem denna någon som vill säga mig något kan vara...? Står mellan två olika, han jag hoppas på och min bror..

Kram

41 <3:

skriven

Vad gott med hallonpaj 🍰. Min vännina skrev ett brev åt Filip A. Anade han att det var jag som ville ses ? Hur reagerade han när han läste hennes brev ? Finns det fortfarande en chans till en dejt ? Kram 💜 💜 💜

Svar: Det finns en chans även den minskar för varje dag som går.. kram :)
Esmaralda

42 Lilla gumman:

skriven

Vad mysigt & roligt:)

PS:Hur blir året för mig Es?
kram:)

43 Browallia:

skriven

Pussar till min fyrbente favoritkille 💋💋💋💋 ❤

Svar: Pussar tillbax :)
Esmaralda

44 Prästkragen:

skriven

Kommer det bli han och jag i år?
Gillar han mig på det sättet? För det känns så rätt mellan oss när vi möts.
Tack på förhand, kram

45 Louise:

skriven

Jag är såå trött på min sambos arbetslöshet, han behöver en sysselsättning och de är inte på skjutbanan eller framför datorn hemma.
Han behöver ett jobb innan februari är slut. Han tänkte gå till arbetsförmedlingen Öresund hela veckan men det har inte blivit av. Han tänkte fråga om lärlingsjobb i DK och jag hoppas de kan hjälp honom att få jobb.
Jag får tuppjuck att behöva vara med honom hemma flera dagar på raken för jag får ingen arbetsro med mina studier. Jag kommer snart tvingas sitta på skolan och skriva mina arbeten för hemma finns ingen arbetsro när han är hemma. Jag älskar honom det är inte det, men att gå hemma med någon som bara sitter vid datorn är ganska påfredtande och han har snart varit arbetslös i snart ett år.
Kommer min sambo att få jobb snart?

Här ska det snart läggas in i garderoberna här och fortsätta städa och så fortsätta med mitt projekt samt skicka det där meilat.

Kramar

46 Mareli:

skriven

Hej!
Ser det ut att bli bra ändå, ifall jag skjuter upp det lite grann?
Kram

47 Lillemor:

skriven

Så mysigt det måste vara att komma hem till dig. Hittar jag någon ny kärlek tror du?

48 Anna L:

skriven

Men så mysigt, Mannabonne är för charmig!! Vill bara gulla med hans kinder. Selfie proffsig, får lära mina killar de samma. :)

Ser du mig i framtiden jobba med något kreativt, funderar på film-,musik- och modebranschen. Även lite dans! Kan inte välja vad jag ska rikta mig in på, älskar allt!!! Ser du mig kunna jobba med något som kombinerar allt i framtiden, eller måste jag välja mellan skådis eller mode exempelvis?? Kram :)

Svar: Ja, MG:s kinder vill man bara dra och rulsa runt med :) Du ÄR en kreativ själ och du kommer att arbeta kreativt.. jag ser inte exakt med vad.. och vägen är inte rak.. men då når hela vägen... kram :)
Esmaralda

49 YR:

skriven

Tack för svaret. Ser det ut att gå att lösa problemet med hur hundarna bli skötta när hon jobbar,e borta 12 timmar.Jobbar kvälls-shift.Han har ju jobbat dag så det har ju gått omlott.och nu så har han flyttat mil bort.. Och jag bor flera mil åt andra hållet.och har egna hundar,som inte funkar ihop. Tacksam för tips hur vi ska tänka.jag kommer inte på nåt,och hon orkar inte...

50 YR:

skriven

Tack för svaret. Ser det ut att gå att lösa problemet med hur hundarna bli skötta när hon jobbar,e borta 12 timmar.Jobbar kvälls-shift.Han har ju jobbat dag så det har ju gått omlott.och nu så har han flyttat mil bort.. Och jag bor flera mil åt andra hållet.och har egna hundar,som inte funkar ihop. Tacksam för tips hur vi ska tänka.jag kommer inte på nåt,och hon orkar inte...

51 Loppan:

skriven

Hej dycker det upp kärlek innan sommaren är slut ?
Mvh/Loppan

52 Jenny:

skriven

Snälla Es du kan vill jag att du hjälper mig. Är kär i en kille har försökt allt för att det ska fungera men han anklagar mig bara för otrohet och äger att jag är en mytoman. Orkar inte mer. Han har tagit mitt jobb från mig, mina pengar, ett barn och mitt liv. Snälla du ser du om han och jag någonsin kommer att vara kära som vi var i början. Eller är allt dömt redan nu. Har sån panik, skakar, vill bara träffa honom. Jag älskar ju honom men han älskar inte mig. Driver han bara med mig. Har aldrig mått så här dåligt. Skulle träffa honom imorgon men han vill inte. Ska jag ändå åka och avsluta det nu en gång för alla. Eller kommer vi att hitta tillbaks och bli kära om vi väntar. Vill att du säger vad du ser. Jag mår dåligt han "tog" pengar av, leker med mina känslor och övertalade mig att göra en abort. Kan du se om jag kommer att få egna barn eller förstörde jag den chansen? Det är nog det som jag är orolig för. Ser du hur det blir och hur jag gör med resan?

53 Sara:

skriven

Hej Esmeralda! Kommer det bättre tider snart? Kram

Svar: Ja, absolut !! Kram :)
Esmaralda

54 Fian:

skriven

Hej,
Har idag läst igenom veckan här på bloggen. 😊 Att ha en syrra att förgylla tillvaron med ibland är underbart det har jag med inte biologisk med det känns som det.
Denna vecka som kommer är fylld med mycket jobb men även av kärlek till mina barn❤️ med mys och läxläsning och mycket skratt och kramar förstås! Sen finns det en man som får mig att tindra med ögonen igen. En helt underbar vecka ligger framför mig! Det enda jag undrar lite över är om jag kommer att vara trygg el bör jag tänka på något?
Hoppas ni alla får en underbar vecka.
Kram:)

Svar: Tecknen visar att du ska känna dig trygg och fortsätta ha positivt fokus... kram :)
Esmaralda

55 Singel lady for ever:(:

skriven

Hej Es!


kommer jag skaffa barn i framtiden & ser du någon ring på mitt finger den närmsta tiden?
hoppas på svar
kram

56 carina:

skriven

Hej! kommer jag få kontakt igen med mannen som jag tänker på dag och natt? I så fall när?

57 Misstjejen:

skriven

undrar en sak att en man som börja på T och han vill att jag ska tänkt annat och fokuserar på annat även att var med honom än vad jag vill skulle jag var försiktig med honom eller? jag gillar ju mest kvinna än honom. skulle jag var försiktig?

Misstjejen :)

58 Sommaren 2016:

skriven

Hej! Kommer sommaren att bjuda på något trevligt och givande??

kram

59 Snöflingan:

skriven

Hej Es.

Ser du något om vem min soulmate är & om vi möts i år?

60 Hönan:

skriven

Kan du se vilket djur som är mitt spirit animal?

Kram

61 Misstjejen:

skriven

Vad vill han T av mig? känns bara så konstig med honom. skulle jag var försiktig?

62 Misstjejen:

skriven

Han T håller på med något om mig? skulle jag se upp för honom?

63 Förekommer övergreppen. Anonym denna gång.:

skriven

Jag misstänker övergrepp mellan den yngre grannen som umgås med min bror, och någon av hans syskon. Stämmer det att den lilla killen gör sådär mot sina syskon/någon av sina syskon? Och om svaret är Ja, vad kan jag göra i detta? om det förekommer tänker jag inte sitta still. Aldrig. Tänker aldrig vara som de som inte agerade när jag behövde.

Kram och tacksam för svar.

64 YR:

skriven

ska formulera om frågan..Kommer det en lösning på hundpassning(hur?) eller kommer hon bli tvungen att sälja sina "Barn".(fast innan var det deras):

65 Anna:

skriven

Du får inget uppslag alls? Har han ens sett det? Får jag nåt svar tror du?

Kram :)

66 Vv:

skriven

22 Vv:
skriven för ungefär 2 timmar sedan
Es ,vad menade du med att han känns inte helt i mig...Och när kommer vi bli ett par igen?
Kram

Ps:ha en fin dag! :-)

67 Gamlingen som bara blir äldre:

skriven

Hej Ez!

Jag har alltid önskat mig fyra barn i framtiden(två flickor & två pojkar.Tro du min önskan går i uppfyllelse när jag möter livskamraten?
Tacksam för svar

68 Jossan :

skriven

Ja Gud! Hon är lika på som jag om att åka 😁
Hennes mamma och mormor blev påkörda igår.. En bil körde in i fiket som de satt vid! Snacka om att deras änglar var där! Blev brutna revben och operation för mormorn men de mår bra!


Så man kan säga att det är som i den serien med Melinda Gordon? Hon såg de dödas själar resa sig upp från kroppen och sen leva vidare..

Drömde att jag blev jagad och dödad inatt.. Skumt!

69 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Hoppas ju lite på han som har "galen humor" ;).
Lite som jag :D...
Kram Skorpan

70 Anna L:

skriven

Vad menas med "vägen är inte rak"?? Känns dock skönt att du ser mig nå hela vägen inom det kreativa området, film/musik/mode etc. Får se vad det blir av mig! Kram och såå tack för tidigare svar. :)

Svar: Det innebär att det blir lite motgångar också... men inte värre än du klarar..kram :)
Esmaralda

71 Mimi:

skriven

Hej! kommer det in något nytt i mitt liv något som bryter min invanda vardag??

kramar

72 S:

skriven

Hej Esmaralda!
Även om inte kommande kärlek är från hemstaden kan jag träffa honom medan jag bor där? Tror du vi träffas när jag bor i hemstaden?
Kram

73 Lina:

skriven

Till JENNY! Du måste lämna den här mannen NU! Det kommer aldrig att bli bättre eller som det var i början. Ju längre du håller fast vid honom desto mer kommer du att anklaga dig själv för att du inte lämnade honom tidigare, när det väl är slut. Att han anklagar dig för otrohet och mytomani kan vara ett tecken på att han själv gör sig skyldig till detta. På det du skriver låter det som om han kan ha nån typ av personlighetsstörning. Sök på Narcissist Support på youtube. Kanske känner du igen några drag.

74 Pizza:

skriven

Hej Es!
Kommer jag få en bra vecka?
Kram

Svar: Ja det ser bra ut.. kram :)
Esmaralda

75 Lillan:

skriven

Tror du att det kommer att hålla mellan män vän och mig till sommaren?

76 Hoppfull!:

skriven

Ser du om jag kommer få barn i framtiden? :)

Svar: Ja, så ser det ut.. kram :)
Esmaralda

77 Simona:

skriven

Inom vilket område kommer jag få sommarjobb?

Kram! Hoppas du har haft en bra dag :)

78 Fjärilen:

skriven

Hej Es!

Hur ser min aura ut?
kram

79 Ingela:

skriven

Gokväll, ni ser ut att ha haft en helmysig helg! Underbart att bara kunna strosa på samtidigt som man umgås.
Jag hade en kompis här på middag igår, även mina ungar var med, mysigt, men är så sugen på lite nya kompisar...

Vet inte vad som hänt i mig, men efter veckor av sjukdom så känner jag nu starkt för att ta mig vidare, vet dock inte till vad...?!
Känner mig uttråkad, less ochpå dåligt humör!

Vet ju att jag vill hitta kärleken och nya vänner, men tror att det som gnager mest just nu är jobbet.
Kan du se om jag söker mig vidare till ngt helt annat eller tar mig vidare inom arbetsplatsen? Just nu känns det som att jobbet kommer att ta knäcken på mig och det är det fan i mig inte värt!!

Sonen vill åka till dina krokar i sommar för att spela innebandycup, fast utomhus, tror iaf att det är i närheten av dig. Hönsmamman i mig blir lite orolig, ett gäng 16åriga killar som jag dessutom inte känner...
Dock är det ju kul att han blir tillfrågad och han säger att alla är så snälla :), tvivlar jag ju inte på. Jättekul också att han häromdagen blev antagen till elitidrottsprogrammet som han sökt till gymnasiet, blev så glad att han som varit en så blyg liten kille tagit sig fram! Tänk så stolt man kan vara över sina barn, såklart lika stolt över dottern med det stora hjärtat...!:)

Ha en fin kväll och kommande vecka!
Kram Ingela





Svar: Jag tror det är innnebandycupen i Råbocka... och det känns positivt, rätt och bra... grattis också till sonen för antagning till gymnasiet.. han är duktig... verkligen.. kram :)
Esmaralda

80 Månflickan:

skriven

Hej, & Tack för svar igår!

Igår när jag arbetade kvällsskiftet så var det en felaktighet i signeringen av medicin, för morgonmedicinen låg kvar i brukarens dosett. Jag gav & signerade 2 omgångar med kvällsmediciner från samma dosett. När jag artigt påpekar för Arbetsledaren att en tablett låg kvar sedan hennes morgontur, så skriver hon att det är inget fel, att brukaren har fått sin morgontablett. Far hon med osanning, är hon omedveten om sitt misstag, eller har jag blivit tokig i huvudet & sett en tablett som inte fanns? Eller är det någon som försöker få mig att göra ett misstag?

Trevlig kväll!

Svar: Något är fel och misstaget är inte ditt... mer kan jag inte se... kram :)
Esmaralda

81 S:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du det håller mellan väninnan och hennes fästmö?
Kram

82 Made in Sweden:

skriven

Hej Es!
Känns olustigt på något vis, behöver jag oroa mig för något el ser det ok ut?
Kram

83 Virrhönan:

skriven

Vilken härlig kväll, mer sånna kvällar åt folket :-)
Själv hamnade jag i soffan igårkväll o halvsov typ till läggdags. Det känns lite som om det börjar ett nytt liv denna vecka, kommer mitt kärleksbekymmer vara nyfiken o undra vart jag tar vägen för ett tag framöver? Han verkar ha vaknat till liv igen...
När bär det av till Island?
Ha en go kväll😀

84 Sus:

skriven

Hej
Ser du mig som sambo i torpet?
Love sus

85 Cissi :

skriven

Trevlig kväll ni verkar ha haft, precis som det ska vara :-)

Du sa en gång förut att jag skulle passa väldigt bra att jobba med barn. Vilket jag själv funderar på. Men jag blir så osäker och tokig på mig själv. Hur ska jag komma på exakt hur jag ska jag jobba med barn? Antar det är så att jag måste komma på det själv....? Och du inte bara kan säga, just den utbildningen ska du söka! ;-)

Kram

86 Tintin:

skriven

Hej Es!
Känner att jag behöver energi - mycket mera energi...
Kommer jag att hitta rätt sätt att få det?
Tack och kram!

87 TjejenO:

skriven

Fina Es,
Låter som en magisk kväll med din syster.❤️ Roligt!

Själv är jag jätteledsen. Min moster har gått bort. Hon var sjuk delar av sitt liv och tillsist orkade inte kroppen mer. Hon bodde långtifrån och det var längesen vi sågs, men jag blev helt förstörd när jag fick veta det. Hon "hade gåvan" och var DN otroligt god och rolig person. Kan du se hur hon har det nu? Har hon någon hälsning till någon? Känner mig så otroligt ledsen över detta! 😰

Kram en sorgsen systerdotter

Svar: Var inte ledsen.. själv är hon jätteglad nu... över att vara frisk och ha en stark kropp... hon kommer att vaka över dig ... kram :)
Esmaralda

88 Alma:

skriven

Hej Es!

Ser du när jag möter min soulmate?
kram

89 Anna:

skriven

Nähä :) Får försöka hålla mig undan så gott jag kan då helt enkelt......känns en smula pinsamt och vet inte ens om han läst skiten....inte för att det stod så mkt ;) Vet inte riktigt hur jag ska bete mig nu.

Kram :)

90 S:

skriven

Hej Esmaralda!
Även om inte kommande kärlek är från hemstaden kan jag träffa honom medan jag bor där?
Kram

91 sus:

skriven

hej
blir de vi på riktigt?
love sus

92 S:

skriven

Hej Esmaralda!
Hur kommer det kännas för honom då jag flyttar? Känns det "lugnt" för honom?
Kram

93 Boudica:

skriven


Tiden den går snabbt här, redan slut på helgen!
Hinner knappt med tiden längre, och det känns som jag står stilla på ett ställe! Hoppas det släpper snart!

JENNY! Måste bara säga släpp denne kille så snart du kan! Det låter inte som om det är ett hälsosamt förhållande detta, kan inte vara bra på något sätt, han har redan tagit ifrån dig så mycket! Låter som om han bara utnyttjar dig. Ju längre tid det går destu svårare blir det. Vill inte lägga mig i egentligen, men jag får en sån stark orolighetskänsla för dig när jag läser det som du skrivit.

Och kära ES, på tal om att släppa folk, måste försöka igen med denna fråga. Denna man som jag har ntresse för, men som jag försöker släppa, försöker ge upp på, verkar ha själv mer intresserad av mig på senaste. Jag som trodde jag kommit över honom, men så lätt var det inte, smälter fortfarande av minsta lilla flirtande från honom. Även om jag inuti vet att jag bara blir sårad om det fortsätter.
Men vad jag undrar, vad är sannolikheten att det kan hända något tillfälligt intimt mellan oss? Så jag kan få detta överstökat, släppa detta hopp om honom!

Är det för tidigt än, att skicka in en seans?

Kram!

94 carina b:

skriven

Hur ser min tvillingsjäl ut?

95 Cecilia:

skriven

Ni verkar ha haft det super mysigt! Älskar att bara snacka och umgås med någon som står en nära. Ez, tror du han tycker att det börjar bli drygt nu? Kramar

96 Kids?:

skriven

Hej Es

Hur många barn kommer jag få?
kram

97 Fisk:

skriven

jag har en otrolig längtan efter barn. Ser du om jag kommer att skaffa egna barn eller är det meningen att jag inte ska ha några? Är det isf långt borta?

98 Suzzi:

skriven

Hej!

Vart ser du mig bo framöver och blir det på egen hand?
tacksam för svar:)

99 Månflickan:

skriven

Tack Es, för svar på mina frågor de senaste dagarna – det betyder oerhört mycket för mig. Jag har verkligen fått en prövning med detta arbete & arbetsplats, på många plan. Jag är mycket noggrann som person, & tyvärr har arbetskamraters missade åtaganden (eller kanske nonchalans i ngt fall) inneburit mycket merjobb för mig. Misstänker att flera i arbetslaget stör sig på att jag dokumenterar allt som man behöver veta för att göra ett bra jobb då man tar över efter mig vid skiftbyte, tyvärr får jag aldrig själv den hjälpen tillbaks, ett tilltag som egentligen bara straffar brukaren till syvende & sist…

Jag får till mig att Universum prövar mig nu, att stå urstark i det som är rätt & riktigt, & att kunna jobba vidare parallellt med allt som behövs, både jordiskt & andligt – även under de mest kaosartade förhållanden. Jag får påminna mig själv om att det finns ingenting som kan komma åt min inre styrka & sanning, oavsett hur livet ser ut runt omkring.

Ha en fin kväll, alla på bloggen!

100 F:

skriven

Drömde inatt att jag skulle gå på mitt egna bröllop, med min man fast jag redan är gift? Vad betyder det?

101 vonsan:

skriven

Va trevligt det låter.Här e det inte lika mysigt tyvärr. Har haft det väldigt kämpigt ett tag.Kommer det något positivt snart? Har jag något område som lyfter?Isåfall,hur snart? Orkar väl inte så länge till,om det ska vara såhär..

102 F:

skriven

Ser skuggor och som att någon står där, ser jag rätt??

103 <3:

skriven

Godkväll kära Es tack för svar. Fint att det finns en chans. Bör jag själv ta kontakt med Filip A på sms ? Eller vänta och se om han hör av sig. Känns som han bör ha fått brevet min vännina skickade till honom.Tog han det bra när han läste det. Vill inte känna mig som en stalker heller.
Kram
💜 💜 💜

104 Sonja:

skriven

Hej Ez,
Ser Du om jag kommer att byta arbetsplats inom den närmaste framtiden?
kram

105 Kusse:

skriven

Hej fina es





Ja undrar om du ser mig i framtiden efter min chock ja varit med om . Åkte påen sån 2013 kram fina du skriv när du kan


vore toppen mvh emelie


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: