Ihjältrampad....

 
Ekorrar.. så fina.... och  det tycker nog MG också.. och försökte leka med en liten ekorrunge som han
olyckligtvis trampade ihjäl.... så hemskt....
 
Kram
1 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Ska på baby shower och har köpt en present till personen i fråga! Men jag står i valet och kvalet om jag behöver köpa något mer! Kan hon tycka det känns lite lite med "bara" den grejen jag köpt?
Kram

Svar: Nej jag tror inte hon känner att det är fel eller för lite.. kram
Esmaralda

2 Helena Ir:

skriven

Oj då,det var en för liten lekkompis för MG.

Kram :)

3 Linnean 🌸:

skriven

Men åh! Så otäckt! Men lyckades inte MG med det när mormor passade honom när du var på resa förra året åxå? Inte lätt att ha lite klumpiga hundtassar minsann! Stackars både MG och korren! Kram.../Linnean 🌸

Svar: Jodå, det var samma sak i våras när mormor passade honom... fast den gånger lutar det mer åt att den stackars korreungen blev så rädd när den hade MG:s fula nuna en centimeter från sitt ansikte att den dog av chock... kram
Esmaralda

4 Mind:

skriven

När jag var liten så hade jag och Kalle en tam ekorrunge som vi döpte till Kurre som kom till oss varje dag. Han brukade springa in vid byxbenet och uppför brallorna, in i tröjan och la sig i armhålan och myste.

Sedan brukade han också sitta i Kalles knä och få en riktigt avslappnad min. Det var då han pinkade. Han brukade göra det till Kalles stora förtret.

Tyvärr blev Kurre påkörd av en turist som kom till stugbyn där för att semestra. Men jag kommer aldrig glömma den ekorren.

Svar: Oj så roligt :) Vilket fint minne... tragiskt bara att Kurre blev ihjälkörd.. kram
Esmaralda

5 Rädd:

skriven

Hej Es! Är så rädd för vad som händer i världen och inte minst Europa. Har läst spådomar som Baba Vanga har gjort och önskar verkligen inte att dom stämmer. Är det något som du kan känna in? Massa kramar

Svar: Nu är det så att människor tolkat in lite extra med åren i Vangas spådomar.. somligt stämmer och annat inte.. kram :)
Esmaralda

6 ensam:

skriven

Hej Es.
Du gjorde en seans för mig för cirka en månad sedan och jag måste tyvärr berätta att min mamma har gått bort. Hon försökte hela tiden säga saker till mig men jag kunde inte förstå vad hon sade. Jag hoppas att jag har lyckats att ge henne den begravning hon ville och säkrat upp egendomen på bästa sätt med alla de bekymmer jag råkade ut för. Min fråga är om hon är nöjd med hur jag har hanterat situationen eller om det finns något mer jag bör göra?
Kram

Svar: Ja du kan vara helt säker på att hon är nöjd och stolt, du har skött allt på allra bästa sätt och detta ska du känna frid i. Din mamma kommer vara med dig då och då. Kram
Esmaralda

7 n:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser du om hans mamma verkar vara sur eller något på mig?
Kram

8 Browallia:

skriven

Vad tragiskt och hemskt :'( Kram

Svar: Ja fy.. kram :)
Esmaralda

9 Cissi33:

skriven

Ja ekorrar är söta. När jag va liten, cirka 10 år, så var det ett träd precis bredvid kiosken jag och mina kompisar brukade köpa godis. I trädet bodde en ekorre. Varje gång vi gick dit kom ekorren fram, och la man en godis i handen kom ekorren fram och tog den! Supersöt. Tyvärr högg man ner trädet sen och ekorren försvann.

10 Susanne:

skriven

Kan du se ifall mina känslor är besvarade från killen som jag har känslor för?

Kram

11 Queen :

skriven

Hej undrar när det blir något roligt i mitt liv.... Snart i mitt liv??

Svar: Visst blir det roligheter... ta ett steg ut ur din comfortzon och en hel del positivt börjar hända.. kram :)
Esmaralda

12 <3:

skriven

Ekorrar då tänker jag på Kalle Anka på julafton. När de små ekorrarna retar upp Pluto. En gammal klasskompis från gymnasiet har flyttat till min gård. Tror du vi kan ta upp vänskapen igen nu när hon är lugnare och inte lika party längre ?
Kram
💜💜💜

13 Hönan:

skriven

När stackars liten. Är inte alltid så lätt att vara en nyfiken liten hund inte.
Det är ett datum jag är nyfiken på, 13e juni. Liknande händelser, samma datum, i år och förra året. Finns det någon anledning till detta eller är det bara en slump?

Kram

Svar: Nej det är ingen slump... du kommer att få veta vad det handlar om... det är personligt för dig och varken jag eller någon annan får se.. kram
Esmaralda

14 Boudica:

skriven

Det var en ekkorre som hängde hos min far i sommras, började med att besöka, ungefär samma tid varje dag, fick lite nötter, sen åt den hur handen, gick in i vardagsrummet efter några dagar. men sen, nöjde den sig med grannens körsbär.

Du var nog lite för upptagen med pysslande igår så försöker på mig min fråga igen ;)
Förlåt för upprepning!

Min mormor gick bort nu i tisdags, efter samtalet jag fick så tänkte jag "den där katten!"
För samma dag när jag gick hem så mötte jag en katt i skogen! Tyckte det var märkligt ställe för en katt, ännu märkligare att den stannade, vände sig mot mig och bara stirrade.
När min mor gick bort över 5 år tidigare, så hade jag också märkliga sammanträffanden med djur på just den dagen innan jag visste.
Kråkorna som jag skrivit å frågat om tidigare, de hade ett medelande till mig.
Jag tror att deras meddelande var att jag skulle åka till mormor, för de visste nog lite mer än jag. Var ju där för en månad sen, och nu är hon borta, hade inte besökt på några år innan dess. Så vad de ville säga mig är "åk dit, det kan vara sista chansen!"
Dessa kråkor har jag inte sett sen jag kom tillbaks.

Men frågan är, varför får jag dödsbesked genom djur? Det känns ju lite konstigt. kan jag inte få bättre besked genom djuriket? ;) Eller det kanske jag får, men är usel på att uppfatta dem! ;D
Vad ser du om det kära Es?

Kram!




Svar: Du ska vara stolt och glad över att du får dina tecken via djur.. det är bara speciella själar som är utvalda på det sättet... kram :)
Esmaralda

15 Den rätta?:

skriven

Hej Es

kommer jag möta min stora kärlek i år eller får jag vänta ännu mer..:((?
tacksam för svar kram

Svar: Omöjligt att säga.. det KAN mycket väl ske i år men det kan också dröja , kram :)
Esmaralda

16 F:

skriven

Fåglar som har byggt bo på vår balkong samt ser fjädrar överallt är det ett tecken

17 Virrhönan:

skriven

Nämen stackars ekorre o stackars stackars MG, så kan det gå men ack så olyckligt!
Sitter ute ikväll o njuter av en alldeles stilla o ljummen kväll. Tog mej lite vin o sitter o lyssnar på grannarna som har fest med massa konstigt folk. Den nyinflyttade därinne är lite otäck o tycker inte om oss men det är ömsesidigt...
Sen funderar jag på spanet, där är ju inte så mycket att hämta men det är ändå lite svårt att glömma, kan det fortfarande kanske bli en liten fling där o kommer han höra av sej snart?
Men nu njuter jag vidare av kvällen o hoppas att du gör likadant ☀️💕

Svar: Spanet tror jag inte det blir så mycket med... möjligen en LITEN fling mer inte mer... kram :)
Esmaralda

18 Den rätta:

skriven

Tack snälla för svaret Es

19 Nikita:

skriven

Hej fina du!

Jag har precis startat en träningsblogg Isilife. Vill du kika in och kolla? Hade blivit superglad verkligen. Och ännu gladare om du ville slänga in en kommentar, och kanske säga vad du tycker, eller ge lite feedback?

Puss på dig, Nikita

www.nikitalindblad.isilife.se

20 Varis:

skriven

Hej,

Stackars korren då, men det är väl tyvärr sånt som händer ibland :(

Jag blev så sårad av mitt ex, och nu verkar det ändå som att han är den som har flyt med ny kärlek. Förlovad, hus, sambolivet ja allt. Vill verkligen inte men känner mig ändå lite avundsjuk på att han hittat det jag drömmer om. Försöker ändå vara glad för hans skull. Vad tror du, är detta kvinnan i hans liv som han nu träffat?
Kram

21 Anna E:

skriven

Blir det något med hennes PT? Är han intresserad och seriös?

22 Pia 67:

skriven

Hej Es. Vill bara tacka för ditt svar innan idag❤️.

Till Tanten
Tack för goda råd, dessvärre funkar det inte hemma hos mig av någon anledning. Jag arbetar lite som medium och hjälper bland annat vilsna själar över till andra sidan och renar andra människors hem från negativa energier. Till min hjälp har jag s.k pekare om du vet vad det är?

Önskar att jag hade lättare för att hjälpa mig själv men det är helt normalt enligt Es.

Vad roligt förresten att du är en livs levande häxa!! Du besitter säkert en massa fin kunskap. Har titulerats häxa som skällsord men jag ska banne mig fråga Es om den saken😄. Tror att det behövs fler häxor här på bloggen.

Kram// Pia


Svar: Ja, ofta är är det ju så att man så mycket lättare hjälper andra än sig själv. Häxa är inget skällsord... no way.... it is a profession... kram :)
Esmaralda

23 Sus:

skriven

Hej
Oj oj
Fy..
Love sus

24 Lizette:

skriven

Gokväll i sena natten:)
Har blivit bjuden på restaurang av broder med sambo, väldigt trevligt:-)) stackars ekorren, en katt jag hade, Smulan hade käkat upp en ekorre en gång bara svansen låg kvar på gräsmattan...
Den var antagligen för svårsmält, uhh:-/
Hur ser han ut min rätte? Är han lång å stilig? Eller min längd? Hihi nyfiken.
Kram

25 hjärnspöken :

skriven

Hej ezmaralda jag är en tjej som har träffat den mest, underbara killen som jag tror är min andra halva dock har,jag haft en problematisk bakgrund med mycket droger och minnesluckor,och jag har sån ångest över minnesluckorna för jag vet inte vad jag,gjort och då undrar om jag gjort något vid minnesluckorna som,min pojkvän skulle tycka är vulgärt och vi har sån ärlig,relation med varandra att jag vill inte något ska komma fram senare,som jag inte kommer ihåg och du vet igäntligen vad jag frågar så skulle,bli otroligt lättad om du kunde ge mig svar för har jag,gjort något som han tycker är groteskt lämnar jag han dräkt, så han kan träffa någon han inte behöver skämmas,över tack för du tog din tid och läste mitt problem mvh,

26 hjärnspöken :

skriven

Förstod ej om meddelandet kom fram för det publicerades ej.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: