Willem går fot....

Dagens gästbloggare är:  Therese

Jag brukar försöka aktivera mina kaniner för djur i en berikande och stimulerande miljö trivs bättre än när de måste sitta passiva och instängda i en tråkig bur.


Med Willem har jag tränat att gå fot. Det gör jag med hjälp av en klicker. Jag har lärt honom att klickljud betyder godis och sen klickar jag varje gång han gör rätt och då kan jag fånga det beteendet jag vill ha så att han vet att jag är nöjd med honom och att han förtjänar en godis.

 

 

På filmen kan ni se hur duktig han är. Det märks att han tycker att träningen är kul. Massor av de saker man kan lära en hund kan man också lära en kanin.


Något som jag fascineras av är vad som händer i hjärnan när man har kul med träning.

Förutom att träningen är bra för både psykiskt och fysiskt välbefinnande så stimulerar den något som kallas för SÖK-systemet.

En av de mest grundläggande känslor som både människor och djur har, är en känsla som inte har något eget namn men kan beskrivas som ett intensivt intresse, engagerad nyfikenhet eller ivrig förväntan .

När denna känsla uppstår aktiveras en del av hjärnan som forskarna kallar SÖK-systemet eftersom den aktiveras då djur och människor söker reda på det de behöver i livet.

Att stimulera de nervbanor som framkallar nyfikenhet, intresse och förväntan leder till att man mår bra. Man blir entusiastisk över saker och intensivt intresserad av vad som pågår. Den del av hjärnan som kallas hypotalamus aktiveras och det viktigaste biokemiska ämnet som är involverat är dopamin.


Det här systemet kan aktiveras på kaninen genom att träna den. Men det fina är att det aktiveras även på en själv när man tränar kaninen. Det är en win-win-situation som även kan stärka bandet mellan kaninen och dess människa. Hur brukar ni själva aktivera era SÖK-system?

1 Browallia:

skriven

Tack Therese och Willem för en söt och intressant gästblogg :)

2 Cissi33:

skriven

Men så söt! 😊 så duktig han är, jättegullig. Mitt sök-system är ju något jag försökt hitta senaste två åren.... Men kom direkt att tänka på min dotter, när vi gör saker tillsammans till exempel simskola. Försöker hitta något eget också... :-)

Kommer vi skaffa en liten kisse inom en snar framtid? Jag längtar efter att ha djur.

Kram!

Svar: Ja, det kommer ni att göra.. en söt liten kattbebis.. kram :)
Esmaralda

3 Klara:

skriven

Hej Es! Det verkar ju som att det är bra mellan mig och O nu. Fattar inte varför han är så "gulligt mot mig" och verkar gilla mig samtidigt som han säger att han inte vill ha något seriöst. Hur ser det ut i framtiden mellan oss? Kan det
bli så att han ändrar sig och att det blir vi i framtiden? Kram Klara

4 gh:

skriven

Hej!
Är T.H intresserad av mig? Lr varför tittar han så? Han är chef så därför jag undrar..
Kram

5 Kiara:

skriven

Hejsan Es!
Min fråga är kanske dum idag, men är så nyfiken. Ser du om profil bilderna jag tar när jag gifter mig blir i den gamla kyrkruinen som jag så gärna vill? Hur stor är chansen? Tack på förhand! Kram Kiara ❤

6 Li:

skriven

Otroligt. Det hade jag aldrig trott. Är det fler som tränar kaniner eller något du kommit på?

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Den jobbig kille som jag ska står ut i varje dagar och han tror att han är något.

När kommer han ändra sig med bättre attytid och beteende?

8 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Godmorgon Therese ! Vilken tur dina kaniner har som har just dig till matte ! Lyckliga djur <3...härligt !Tusen tack för att vi fick se en av dina duktiga raringar <3

önskar fler vågade umgås med sina burdjur..

Klicker är verkligen ett bra redskap ...jag har lärt gammelhunden Molly att slicka sig om "munnen" när hon hör frasen.."hur smakar grannens katt "..;-) bla..och när jag gick lantbruksskolan ...( för 30 år sedan..) hade en lärare en klicker och hade lärt en höna trick !

Idag Kaffe och våffla med grädde och hjortronsylt på Ösmo vägkyrka . mmm

Kram Anki med flock

Svar: Hönstricket hade jag velat se !! Kram :)
Esmaralda

9 Madde:

skriven

Men vad häftigt! Vad duktiga ni är!

Ez jag hade en märklig händelse igår. Kan även notera att jag lider av sömnbrist 😊. Igår när jag jobbade och hade som mest att göra(jobbar i kassan) så helt plötsligt fick jag till mig en sorglig känsla och sekunderna efter fick jag korta bilder om någon som förlora eller kommer ifrån sitt barn. Jag skakade av mig detta och fortsatte mitt arbete. Efter några minuter noterar jag men mamma som håller bestämt om sin dotters hand på ett omsorgs fullt sätt. Snappade jag upp en känsla eller behöver jag sova mer?! Många kramar Madde!

10 Skorpan:

skriven

Så duktig han är o du med Therese som inspirerar dina kaniner o håller igång dem :). Är detta något som kommer o finnas med i din kaninbok? Du kanske ska dra kurser i kanindressyr, speciellt för yngre då som kanske behöver något annat o göra. Vi kommer säkert attt höra om dig i framtiden Therese :).

SÖK-system, hmm, undrar just om jag nånsin aktiverat mitt? Känns som m det är så länge sen jag hittat något som skulle ha engagerat mig o mitt intresse. Tror att det här är något som jag kan ha hjälp av i framtiden, kanske i den nära framtiden också...

Himla tur att jag har en säng som är hög, det vara bara att rulla nerför ur den idag, kan inte förstå hur jag kan vara såå sjuk efter gårdagens tränande? Verkar som om jag aldrig skulle ha tränat förut :X. Ja, kanske jag inte har det, trots allt... Fortsätter o drömma om en PT...

Det blir bio i eftermiddag med en kompis från ridningen, kul. Inget som jag gör speciellt ofta o när tillfälle bjuds ja då är det o gå. Mina styva leder behöver också aktiveras, får se hur det går, ett steg i taget antar jag ;)...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Höga sängar har sina fördelar. jag har en jag också :) Bio är mysigt... det var länge sen.. kram :)
Esmaralda

11 Sus:

skriven

Hej
Jätte duktig....
Kul....
Oroar mig....
Love sus

12 Helena Ir:

skriven

Hej Therese,jag tycker att det är kul att läsa om vad du lyckas med dina kaniner..och det märks verkligen att det är en win-win situation,både när du berättar och visar på din film! Du är duktig på det du gör! Tack för att du delar med dig.

Något som jag själv känner är bra för mig,är min träning,förutom att den ger mig en starkare kropp,så mår jag även psykiskt bättre..jag träffar människor,den sociala biten. I och med min träning så tänker jag även på vad jag stoppar i mig, jag äter inte godis,fikabröd..inga mjölprodukter eller något med socker i. Min värk i kroppen har blivit hanterlig utan värktabletter.Det här är en livsstil för mig.

Idag ska jag åka och träffa sonens familj,de har flyttat för ett tag sedan..lite långt..men kanske det får något gott med sig. I varje fall blir det skoj att träffa dem :)

Ha en fin dag!
Kram ..kram :)

Svar: Låter som en bra plan för dagen.. kram :)
Esmaralda

13 Kanin-matte:

skriven

Riktigt intressant, Therese! Tycker små djurrepotage med dig ska bli ett återkommande tema i bloggen :)

Gällande mitt eget "söksystem", Esmaralda. Det har aktiverats lite av O, ser relationen ut att kunna utvecklas åt något bra håll?

Kram på er

Svar: Nja, jag ser inge större hopp om att detta ska bli seriöst.. kram
Esmaralda

14 Adad :

skriven

God morgon Esmaralda

Ser du vad min nya chef tycker om mig? Upplever att hon gillar mig och ar snall men har inte börjat jobba an.

15 Jossan :

skriven

Jaha då var det bröllopet över! Min kusin var så vacker! En helt underbar klänning. Hennes dotter var så fin även hennes bonusson!
Min syster var också så vacker! Hoppas verkligen att hon får gifta sig också! Jag fick många kommentarer för min klänning.

Det var så härligt att se min syster dansa med sin sambo och de såg så lyckliga ut. Hoppas verkligen jag också kommer bli så lycklig.

Detta resulterade många tankar i huvudet om L.. Jag kommer inte gifta mig med honom. Jag måste avsluta det fast det är jobbigt.. Jag måste ju tänka på mig själv.. Det var min träningskompis som fick mig att tänka igen.. Sjukt att han har haft intresse av mig i ett år men han har hållt allt hemligt och lagt att på hyllan för jag är med L.

Vi får se vad som händer..

Ser du något lärar jobb för mig till våren? Jag vill verkligen flytta!!

Kram

Svar: Ja, det är något alldeles speciellt med bröllop !! Ditt kommer också så småningom. ja, tänk nu på dig själv, det är viktigt !! Jobbet kommer.. kram :)
Esmaralda

16 Susanne Amalia:

skriven

Therese ... vilken fin kanin du har ... Det är så fantastiskt med kaniner.. söta helt underbara och glada... Vi hade en kanin som vi kallade Stina men Stina hade en snopp och blev därefter kallad Slickus eftersom han slickade så fort man satte ner handen... han gick lös i huset och lärde sig att bli rumsren.. Vi hade honom även lös på hundpromenader och han hoppade med oss.. Hundarna vaktade honom och även våran Whippet lärde sig att vakta vår kanin men jagade gärna andra harar och kaniner om hon bara kunde..

Tack Ezmaralda för ditt svar i går.. det glädjer mig att det blir bättre .. min vän har hört av sig men jag lägger nog ingen större vikt vid det... NU ska jag försöka att ta mig till Cork... om det bara går...

Men ridresan i oktober till Irland blir av och det ska bli fantastiskt att få rida från slott till kloster... Varje dag besöker man ett slott eller ett kloster.. vi ska titta på ett kloster från 1100 talet.. så kul ...
Tänk på all energi som finns där och vad marken har att förtälja ... väggarna kan ju prata så jag hoppas att jag får se lite av vad de har sett... ;)

Cork, Sardinien Irland... kommer att bli underbart...

Fråga.. kommer min mamma att sätta käppar i hjulet eller kommer jag att komma iväg till ( Corke Irland ) ....

NU önskar jag dig en underbar dag med glädje och kärlek ... många kramar till dig.... och EllaBella skickar hälsningar till MG... Saga sover och verkar inte ha en aning om vad vi andra gör... hmm dessa katter de lever ett liv för sig... de kan sova bort halva dagen... Säger EllaBella... ;)



Svar: Ja på något sätt KAN det bli käppar i hjulet i samband med din mamma... gör klart med andra som tar hand om henne... så någon gör det du brukar göra.. planera noga... och det löser sig.. kram :)
Esmaralda

17 Linda:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag undrar om du kan se något runt B. Kommer han att höra av sig igen? Eller ska jag höra av mig till honom? Har han tappat intresset för en fika? Var så länge sedan jag dejtade så jag vet inte vad som gäller. Kram Linda

Svar: Hör du av dej så vet du hur landet ligger.. kram :)
Esmaralda

18 Adad :

skriven

God morgon Esmaralda

Ser du vad min nya chef tycker om mig? Upplever att hon gillar mig och ar snall men har inte börjat jobba an.

19 Sheri:

skriven

Hej Es

Nästa vecka har jag mina introduktionsdagar på min nya arbetsplats. Börjar sedan min heltidstjänst i september.. Ser du hur jag kommer trivas där? Kommer jag klicka och komma överens med mina kollegor? Ser du nagot specifikt kring det hela , kanske något att se upp för/ tanka på eller kanske se fram emot?

Mycket tacksam för svar!

Kram

20 Möte på buss:

skriven

Lite knäpp fråga,

Men jag träffade en kille/missionär i min egen ålder på en buss en gång som spred Guds ord av något slag. Jag är långt ifrån religiös men vi samtalade trots detta. Han såg på mig med en väldigt speciell blick, och han har liksom etsat sig fast. Förstår du varför? Hur var det för honom?

Tänk att ett kort möte såhär ett år senare tänks på då o då.. Lite fint ändå :')

Kram.

21 Sheri:

skriven

Hej Es

Nästa vecka har jag mina introduktionsdagar på min nya arbetsplats. Börjar sedan min heltidstjänst i september.. Ser du hur jag kommer trivas där? Kommer jag klicka och komma överens med mina kollegor? Ser du nagot specifikt kring det hela , kanske något att se upp för/ tanka på eller kanske se fram emot?

Mycket tacksam för svar!

Kram

22 Adad:

skriven

God morgon Esmaralda

Ser du vad min nya chef tycker om mig? Upplever att hon gillar mig och ar snall men har inte börjat jobba an

23 Anonym:

skriven

Hej!

Om jag beställer en senas ikväll/ imorgon nar tror funkar får den ungefär ?

Svar: Det kan dröja upp till 10 dagar.. kram
Esmaralda

24 S:

skriven

Nästa vecka har jag mina introduktionsdagar på min nya arbetsplats. Börjar sedan min heltidstjänst i september.. Ser du hur jag kommer trivas där? Kommer jag klicka och komma överens med mina kollegor? Ser du nagot specifikt kring det hela , kanske något att se upp för/ tanka på eller kanske se fram emot?

25 Mimi:

skriven

Hej!

Blir det någon inkomst eller får jag pengar på annat sätt kanske en vinst??

Kram

26 Anonym:

skriven

Hej Es

Nästa vecka har jag mina introduktionsdagar på min nya arbetsplats. Börjar sedan min heltidstjänst i september.. Ser du hur jag kommer trivas där? Kommer jag klicka och komma överens med mina kollegor? Ser du nagot specifikt kring det hela , kanske något att se upp för/ tanka på eller kanske se fram emot?

Mycket tacksam för svar!

Kram

27 Lotta S:

skriven

Fantastiskt, det trodde jag inte man kunde göra med kaniner!

Es, i morgon ska jag meddela att jag blir kvar, hur tas det emot? Något att tänka på i min formulering?

28 Lilly:

skriven

Godmorgon drömde inatt att jag var tvungen att gå till tandläkaren o laga tänder , att jag inte skulle vänta mer...ser du vad det betyder

29 Kiara:

skriven

Hejsan Es!
Min fråga är kanske dum idag, men är så nyfiken. Ser du om profil bilderna jag tar när jag gifter mig blir i den gamla kyrkruinen som jag så gärna vill? Hur stor är chansen? Tack på förhand! Kram Kiara ❤

30 Duvan:

skriven

Vi har fått duvor och de har byggt bo på balkongen o fått duvungar... Är det en hälsning ifrån andra sidan....

Svar: Nej, det ser ut att vara väldigt världsligt.. kram
Esmaralda

31 Fjäril:

skriven

Undrar om jag har något meddelande eller budskap...?

32 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Undrar om det dyker upp vänskaper snart i mitt liv. Ser du i vilket sammanhang?
Tack!

33 Linnean 🌸:

skriven

Men sååå fin han är Willem! Sååå megasöt liten hoppenin! Vad du är duktig och så underbart med någon som går in så för sina djur som du gör, Therese!
Kan man inte träna typ agility med kaniner åxå? Har för mig jag har sett det någonstans.
Min granne hade en underbar kanin som spann när han var glad. Han lät som en humla när han hoppade runt fötterna på en. Men hade en förkärlek att tugga av...sladdar! Helst telefonsladden när hans matte pratade i telefon 😄 Hm, söksystemet...tja, det har väl gått igång på en viss brunögd man. Eller så "lockar" jag mig själv med snuskig god choklad, en bra bok eller film...efter städning, fönsterputs eller annat som kräver något som lockar efteråt. Skulle nog kunna klättra över hinder och sitta fint om jag t ex skulle få fri shopping på en stor bokhandel efteråt.
Lycka till med hoppeninerna! Kul att se och läsa om! Kram.../Linnean 🌸

34 Michaela:

skriven

Måste jag verkligen hänga på krogen för att få träffa min soulmate? Tycker inte alls att det är kul utan vill bara hem. Men universum vill ju att man tar för sig och inte bara sitter hemma. Så måste man fortsätta gå emot sig själv då? Kram

35 Amelie:

skriven

Hej Es, mitt i all ljuvlig ledighet började jag tänka på hösten, jobbet, det sociala etc... Blir det en bra höst, något jag ska tänka på?
Kram

Svar: Det blir en lugn höst.. kram
Esmaralda

36 Tanten:

skriven

Hm, kommer så sakta tillbaka från dimmornas värld. Blev en oplanerad "resa" med bråkigt blodsocker och som resultat "bomull" innanför pannbenet. Blir något dåligt fungerande då och blir bäst att inte skriva och kommentera. Nog pågått ett tag, brukar "smyga" sig på och märker inte alltid när det börjar. Konstigt att det kan bli så utan att därför inte ha diabetes. Är väl en överkänslighet, och jag använder inte ens något vanligt socker överhuvudtaget.

Ha en riktigt fortsatt fin söndag alla.

Kram

37 På bussen:

skriven

Testar en sista gång (sorry, så nyfiken..)

Jag träffade en kille/missionär i min egen ålder på en buss en gång som spred Guds ord av något slag. Jag är långt ifrån religiös men vi samtalade trots detta. Han såg på mig med en väldigt speciell blick, och han har liksom etsat sig fast. Förstår du varför? Hur var det för honom?

Tänk att ett kort möte såhär ett år senare tänks på då o då.. Lite fint ändå :')

Kram!

Svar: Ni gjorde att avtryck hos varann.. han tänker på dig fortfarande emellanåt.. kram
Esmaralda

38 Emla:

skriven

Hej Es!
Får maken nån anställning på heltid snart?
Kram

39 AnnaK:

skriven

Oj, vilken sötnos! Så duktig :)

Helgen gick lika fort som alltid. Fyndade massor på loppis igår.....en hel drös med grejer för lite mer än 200 kr bara :) Sånt gillar jag! En av loppisarna var i en by ute på vischan. Promenerade runt lite och insåg att det är lite så jag vill bo. Är rätt trött nu på att bo såhär som jag gör. Även om jag älskar förorten jag bor i nu. Nåväl.....den som lever får se :)

Kram :)

40 FRÖKENTV:

skriven

kul med gästbloggning :D

41 Mi:

skriven

Hej!
Ser du mig i arbete snart?? Jag tror att jag går under snart om jag inte får ett jobb.

kram

Svar: bara sök och vik inte en tum... det kommer :)
Esmaralda

42 Torris:

skriven

Gud så trevligt med en bloggvideo! Snyggt jobbat Therese, och lille kaninen förstås.

Saknar en man att skratta och prata djupt med. Känna det där pirret i magen. Kortvarigt eller långvarigt spelar mindre roll. Ser det ut att dyka upp något i sommar tro?

Kram, kram!


Svar: Det kan det faktiskt göra men du får se dig omkring mer noga... kram
Esmaralda

43 F:

skriven

Hur är min blivande pojkvän som person? Och när det kommer till utseende, finns det något du kan se kring det? Är han äldre/yngre än mig? Vad är det jag kommer falla för hos honom?
Kram

44 Djurnörd:

skriven

Heja Willem och matte Therese!

En sann inspiration för andra djurägare där ute.
Djurlöst för egen del..
Saknar det så.
Hmm..
Men i framtiden så!
När jag har tid att ge en fyrbent ett bra hem.
Undrar om det kan bli ett lyckat möte med A, vad tror du Es?

Kram

Svar: Hyfsat möte.. förvänta dig inte för mycket.. kram :)
Esmaralda

45 Fanny:

skriven

Tanken slog mig.. Varför har jag så svårt att hitta kärleken.. Har aldrig haft ett enda seriöst förhållande med någon. Jag längtar som en galning men har samtidigt slutat vänta för längesen. När är det min tur egentligen? Och hur länge kan det dröja innan tiden är min, dagar, månader, år? Får du någon känsla kring detta Es.. Vem är denna person? Finns det någon för mig..
Tack

Svar: Det finns någon speciell för dig och ni möts men tyvärr ser det ut som om det det dröjer ett bra tag till .. kram
Esmaralda

46 Emma:

skriven

Hej!

Ser det ut som att han hör av sig?? :-)


Kram Emma

47 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Nu har man varit iväg på baby shower! Hoppas hon blev nöjd!

Es, med mitt första barn fick jag ingen baby shower, men omständigheterna kanske försvårade eftersom jag bodde i en annan stad då!
Tror du det blir någon baby shower för mig någon gång?:)
Kram

48 Romance:

skriven

Hej Es

vem är min kommande kärlek hur ser denna ut..?
tacksam för svar

49 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du det skulle bli ett trivsamt arbete för mig om jag sökte mig till den lilla floristbutiken som ligger lite utanför den här staden?
Hur ser mina chanser ut där?
Kram

50 Sheri:

skriven

Hej Es

Nästa vecka har jag mina introduktionsdagar på min nya arbetsplats. Börjar sedan min heltidstjänst i september.. Ser du hur jag kommer trivas där? Kommer jag klicka och komma överens med mina kollegor? Ser du nagot specifikt kring det hela , kanske något att se upp för/ tanka på eller kanske se fram emot?

Mycket tacksam för svar!

Kram

Svar: Räkna med lite oro i början men snart kommer du in i det hela.. kram
Esmaralda

51 Maleficent:

skriven

Så duktig du är!
Söker vidare med att hitta något som aktiverar SÖK-systemet hos mig.
E, denna kvinna som det skulle bli kort men intensivt med, har jag mött henne tidigare? Är vi nya för varandra?

52 Tisa:

skriven

Väldigt intressant inlägg! min kanin lärde sig också en hel del saker. Himla kul att det går att lära.

Kommer jag att få hjälp med att få ner kartongerna sen när jag packat ur dom? Åh vad jag hatar att behöva vara beroende av andra. Jag tycker så synd om de som måste hålla på och konka på allting som inte jag kan. Mår dåligt utav det. Jag önskar att jag kunde själv.

53 Familj:

skriven

Ser du mig gravid i framtiden 💞

54 Emmiie:

skriven

Nämen.. Så gulligt! Tack för att du delade med dig av klippet 🙂

Tack för svaret igår Es, förstod som att det var så.. Känns hårt att veta att ingen av mina katter överlevde, extra hårt med den katt vi var tvungen att lämna i skogen eftersom den aldrig kom tillbaka när vi skulle hem igen. Hoppas den inte kom dit vi var efter vi åkt å insåg att den var övergiven. Hoppas isf att nått djur tog den eller så.. Saknar mest katten som var perser blandning, den var så söt å fin! Speciell å sotsvartgrå päls som var så mjuk å fluffig.. Åhh!! Nu blev jag ledsen.. Hoppas verkligen mina katter som förolyckades har de bra nu, var än de är, och att de inte hyser agg eller så mot mig..

Näe, dags för shopping.. Ha en fin kväll alla, tack å kram 🌺

55 Virrhönan:

skriven

Åh Therese vilket härligt blogginlägg. Va duktig du är o Willem är väldigt duktig på att lära sej. Kan tänka mej att det även kan vara ganska tålamodskrävande?

Det är som luften gått ur mej helt. Energin är borta, vill inte jobba, är trött på mina arbetskamrater som säkert är trött på mej med. jag känner mej inte i form, är det nåt på gång tro? Jag har ont i kroppen och det känns som bly. Min arm jävlas och det gör t om ont i de nedre regionerna. Gud va jag gnäller men det känns bara bläää....
Hoppas ni andra är pigga o glada i alla fall.

Svar: ta hand om dej nu... kram :)
Esmaralda

56 Sus:

skriven

Hej
Jag har bestämt mig....
Har han?
Love sus

57 Anonym:

skriven

Hej

Undrar om du ser något spännade som händer mig snart?
kram

58 Vonsan:

skriven

Hej, blir så ledsen eftersom min väninna kommer med småpikar till mig. Vi träffades i fredags och hade inte träffats på ett tag men jag känner det i hjärtat att hon retar sig på mig. Vad handlar det om tror du hos mig menar jag. Jag vet att hon känner sig trött pga att hennes föräldrar är gamla och hon får göra en hel del där men jag tycker inte om hennes sätt att säga saker till mig. Hon har gått igenom en skilsmässa som hon själv valde och har haft det tufft ekonomiskt. Hade det väldigt bra ekonomiskt som gift. Själv är jag änka. Tex har hon sagt att, säljer du ditt hus så rasslar det väl till på ditt bankkonto mmmmm. Kram till dig Esmaralda.

Svar: Skit ska man inte ta.... prata ut med väninnan och berätta hur det känns... ni kan behöva rensa luften.. kram
Esmaralda

59 emma:

skriven

hör han av sig snart tror du? eller inget alls? :)

60 Ängeln:

skriven

Undrar om jag har något meddelande eller budskap...?

61 F.u:

skriven

Kommer jag att arbeta med något annat i framtiden? Ser du vad iså fall?

62 Desp:

skriven

Kära Es!!! Innan sa du att det blir inte exakt hur jag vill om barnets vårdnad osv menar du om längre fram? Kramar eller såg du fel??? Snälla förklara hur du menade? Kramar es❤️

63 Desp:

skriven

Köra Esmeralda hur stor är chansen att jag får jobb väldigt snart? Hur stor är chansen i underklädes affären ???? Kramar

64 Miltons Mamma:

skriven

Förlåt! Nu känner jag mig oerhört ensam och vilse igen. Nu längtar jag så det svider i hjärtat efter kärlek (en man) och Milton. Känner mig tom och värdelös. Funderar...ska man verkligen behöva gå omkring och känna sig som ett tomt skal. Inget glädjer mig långvarigt. Drömmer starka drömmar.vaknar upp men vill inte vakna. Har en underbar son. Saknar ett liv, glädje, ändå försöker jag. Pengar = noll.
Trött på livet. Förstår inte varför jag inte kan få träffa någon!!!!

Ser du honom?

Kram


Svar: Javisst ser jag honom... han kommer... men jag ser ju tyvärr inte hur nära dig han är... kram
Esmaralda

65 Hönan:

skriven

Men vad gulligt. Duktig matte och kanin :)

Kram

66 Louise:

skriven

Suck...jag fastnade för Pokémon GO. Helt otroligt.

Imorgon ska vi få upp vår husvärd här, finns en del att åtgärda och dessutom ska vårt duschavlopp sugas upp. Vi måste ha ett munstycke till vår kran som går till tvättmaskinen utbytt till ett mindre.
Dags för fritids för lilltjejen imorgon, jag undrar var min bebis tog vägen. Tiden går grymt fort.

Imorgon ska min sambo ringa socialen för vi måste få hjälp med det ekonomiska för augusti månad tills mina CSNpengar kommer igång i september. Känns inte bra och jag är inte säker på om vi kommer få nån hjälp alls.Men jag kan ju alltid hoppas.
Jag önskar att min sambo får ett jobb snart för vi måste ha två fasta inkomster. Hur ser det ut på jobbfronten för honom?
Får han jobb inom snar framtid?
Tacksam för svar.

Ha en fortsatt bra kväll.

Kramar

67 Kiara:

skriven

Hejsan Es!
Idag blev det besök på Kolmårdens djurpark då jag är så galen i delfiner. Showen var jättefin och bra. Hoppas drömmen att får röra och simma med dom blir verklighet i framtiden. Spelade in showen på film så nu kan jag se den när jag vill. 😊
Min fråga är kanske dum idag, men är så nyfiken. Ser du om profil bilderna jag tar när jag gifter mig blir i den gamla kyrkruinen som jag så gärna vill? Hur stor är chansen? Tack på förhand! Kram Kiara ❤

68 Lizette:

skriven

Hej!
Söt gästblogg :-) duktig kamin!

Händer det något spännande nu i höst?
Kram

69 Hej.:

skriven

Börjar mer och mer blir sugen på hund igen tror att det skulle vara nyttigt även för barnet.
Dröjer det länge tills vi blir med fyrbent?
Konstigt nog så dök Berner sener upp i huvudet nu när jag skriver jag som alltid haft små hundar innan???

Svar: En hund blir det.. välj ras noga med egenskaper som passar er i familjen..kram
Esmaralda

70 August:

skriven

Hej

Ser du något överraskande roligt som händer mig?
Är tacksam för svar.)

71 Ängeln:

skriven

Undrar om jag har något meddelande eller budskap...?

72 F.u:

skriven

Kommer jag att arbeta med något annat i framtiden? Ser du vad iså fall?

73 My:

skriven

Hej E
Väntar och väntar på kärleken,så många år som gått.Kan de se bokstaven på personen som kommer ta mig med storm?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: