Konstigheter....

 
På Stradun... huvudgatan... kan man se det ena konstigare än det andra.....
 
 
 
Kram & kärlek o ha en fin start på helgen hörni !!
1 Anna L:

skriven

Sommaren 2014-15 när jag just gått ut nian. Så omgavs jag av vita fjärilar hela tiden, från stugan i norr och Holmön till Stockholm. Allt från en flock av små vita fjärilar till en speciell upplevelse i Hagaparken med en riktigt stor klar vit fjäril... Efter detta speciella och vackra sommar. Satte sig även en fjäril i min hand...
Så blev jag sakta sämre och min hälsa gick utför, årskurs 1 på gymnasiet blev inte som tänkt och energin försvann. Från att ha mått riktigt bra! Vad hade dessa fjärilar för betydelse, ett tecken stöd från ovan för att visa att jag inte är ensam inför det tuffa som kommer??

Idag på min skogspromenad såg jag årets första fjäril, en stor klar orange fjäril som flög i cirklar. Vad betyder allt detta??
Har färgen en betydelse, mening... Kram :)

Svar: Fjärilar är det speciella stöd - ett tecken som visar oerhört mycket kärlek så bara ta emot.. kram :)
Esmaralda

2 Sus:

skriven

Hej
Konstigt eller normalt?
Vem avgör?
Betraktaren?
Hemma å påtar...
Love it....
Har vi tagit ett steg?
Love sus

3 Skorpan:

skriven

Tack detsamma!
Lite kompisbesök o morsdag här :).
Kram Skorpan

4 Syskonkärlek:

skriven

Idag fick jag ett glädjebesked, jag fick jobbet jag ville ha!!! Jag är så glad och hoppas att jag ska trivas där!

Jag undrar om min syster kommer att gifta sig och få egna barn. Det skulle hon verkligen vara värd!

Ha en underbar helg du med!

Svar: Grattis :) Din syster får sin familj... kram :)
Esmaralda

5 Singel lady:

skriven

Hej fina Es.

kan du se när jag möter kärleken och vem jag skall hålla utkik efter?
tacksam för svar
kram

6 Lotta:

skriven

Vackra fåglar. Mitt favoritdjur. Om jag varit ett djur skulle jag velat vara en fågel. Vilken frihet :)

Jag undrar, sa flundran....Kan man gå ensam på krogen? Har ingen att gå med. Känns så d-vla patetiskt....Frågan är om jag skulle ha kul?


L

7 Tildis:

skriven

Har haft en underbar dag på landet idag med massa sol 😊🌞Fick reda på att jag fick jobbet jag sökt kan du se om det blir bra? Trevlig helg!

Svar: Härligt... landet o sol o sen ett okey från jobbet... det kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

8 AG:

skriven

Underbara Es!
Vill bara höra om du fått mitt mail med frågor för ny seans, du brukar alltid vara så snabb =)

Ha nu en suverän fredagkväll och hoppas hemresan blir himla skön, kramar!

Svar: Kollade precis och nej... så snälla du skicka igen... kram :)
Esmaralda

9 Kristin:

skriven

Tusen takk for en vidunderlig healing i går kveld!!! Jeg ba om fokus på nakke/skuldre. Etter en tid ble jeg veldig varm i skuldre, nakke og hode og etter hvert i hele kroppen. I dag er nakke og skuldre mye mykere enn vanlig. Smertene jeg har hatt ellers i hodet, er helt borte!!! Tusen takk, kjære smaralda <3 Takk også for du deler av dine opplevelser under turen. Kram!!!!

Svar: Ja, jag var där... och kände att du tog emot .. underbart... nu hoppas jag bara att det ska hålla i sig... kram :)
Esmaralda

10 Skrållann:

skriven

Hej!
Dagen är nästan slut och jag jag inte hunnit med städningen som det vad tänkt men en mysig dag har jag haft med mor och barn.
Under hearingen i går stack det lite i kroppen men sedan måste jag ha somnat. Har drömt en hel del i natt och bland annat att jag var oerhört intim med en man. Vi var i sjönöd på något vis och under tiden vi väntade på att bli räddade hade vi det ganska fantastiskt. Vad kan det betyda? Sjönöd och intimitet??

Kram❤️

11 Latina:

skriven

Hej Es !

Trevlig helg !

Har träffat en man som har sjunger väldigt fint du sa en gång för flera år sedan att jag möter en man med sångröst som blir min man. Vi har ju endast en sexuell kontakt kommer det leda till något ?

Mvh
Latina

12 Victoria:

skriven

Kommer Dumle i helgen? Eller kan du se när hon tittar ut? 😃

13 Maleficent:

skriven

Hej E!
Så fina bilder du har lagt upp
Du sa för ett tag sen att det inte skulle dröja länge förens jag skulle få någon att mysa med i sängen, har jag missat denna möjlighet, finns hen kanske fortfarande kort framför mig?

14 Selma:

skriven

Hej!

Vad kan du säga om min nästa pojkvän?
kram

15 <3:

skriven

Vilka vackra och färgglada papegojor. Blir jag kvar på skolan i höst tror du ? Jag hoppas att rektorn är nöjd med mitt jobb trots min sjukdom. Har inte tagit tag i min jobbdröm helt än skrivit ner tankar och funderingar. Hoppas att det inte är försent än. Vill känna glädje och lust igen.
Kram
💜 💜 💜

16 Tisa :

skriven

Är han lika förälskad i mig som jag är i honom?

Hoppas din helg blir kanon!:)

Svar: Han är förälskad.. absolut.. kram :)
Esmaralda

17 S:

skriven

Ha det bäst sista kvällen:)
roligt att få följa med på dina resor med:)

Es, saknar han mig?
Kram

18 Agnes:

skriven

Jag önskar er en lugn och "händelsefattig" återresa, när ni åker hemåt!
Trevliga bilder, och roliga inlägg, har det varit under er vistelse...på ett ställe jag gärna åkt till...men inte har någon ork för att göra...trivs bäst hemma, och ska väl, som sagt, samla tillräcklig energi för den där pilgrimsvandringen...något annat blir det inte.

Går på mitt jobb nu, och samlar ihop mig för att uppskatta det...gäller att verka vara en pigg o glad idiot...släpar med mig rensjobb, så att jag kan bli av med det jox jag inte behöver...synd att det inte finns "wifi", för då hade jag pysslat med både tradera o annat, i strävan med att avyttra mitt "skit" jag är fångad av...

Inser, att jag är lyckligt lottad, som får vara singel, och gilla det...att uppskatta mitt eget sällskap, är tydligen en gåva...med tanke på hur mycket folk önskar sig vara i en relation...

Healing förstår jag mig inte på...har gett upp, då jag till sist insåg, att jag blev väldigt sänkt av att göra detta...så för mig funkar det inte alls...om man nu inte vill känna sig döende, som nu jag gjorde...och det tror jag inte att någon vill...

Så här gäller det att låta dagar bli till veckor, månader o år...för till sist så är eländet slut, haha!

Ha det bäst, och kram!

Svar: Att samla ihop sig inför den underbara pilgrimsvandringen är fullt tillräckligt !! När du väl fått gjort dej kvitt en del grejor.. så tror jag det känns bättre... en positiv påverkan... alla mår inte väl av healing... kram o tack för din hälsning och ja, i morgon bär det av hemåt.. suck... kram :)
Esmaralda

19 erika:

skriven

Hej? Jag hittade två glas på taken efter varandra som hade sprickor. Var det ett tecken? Och vad betyder det isf?

Svar: Nja,,, hade det nu varit på TAKEN... men det var på raken och nej.. det känns mer som otur.. kram :)
Esmaralda

20 erika:

skriven

Skrev taken i förra kommentaren... men menade raken..:)

21 Susan:

skriven

Tack för tipset, några småfynd på Vejby loppis, men där va mycket fina saker.... synd att man inte har plats till allt man vill ha😠 Kram o härlig helg på er

Svar: Javisst är där mycket... det är dit jag alltid skänker mitt bröte när det blir för mycket:) kram :)
Esmaralda

22 Signe:

skriven

Hej!
Härligt att höra att resan varit bra! Jag och familjen åker till Kroatien i sommar. Inte alls likt mig, vi tar en resa till en familj som annonserat i lokala dagstidningen Sydsvenskan.! Låter bra så här långt.

Kram och välkommen hem

Svar: Härligt och det blir bra... kram :)
Esmaralda

23 Hanna:

skriven

Hej.
Är i en rejäl svacka.
Precis fått reda på att sambon varit otrogen.
Han säger att det bara skedde fysiskt 1 gång.
Kan du se något om det stämmer?
Känner inte att jag kan lita på hans ord just nu.

Superförvirrad!!!!!!!

Svar: Jag tror det stämmer men det spelar ingen roll... klart att han raserat sitt förtroende hos dig och det tar tid att bygga upp igen... styrkekram !!
Esmaralda

24 life:

skriven

Hej!

Hur ser sommaren ut att bli?
kram

25 Trötter:(:

skriven

Hej Ez!

Kan du se något positivt som händer mig snart?
hoppas på svar?
kram

26 s:

skriven

Hej Esmaralda!
Blir han uttråkad av att vara här?
Kram

27 Jessicas mamma :

skriven

Jag går i bitar!
Min älskade unge som är 25 år i år bryter ihop över det minsta.
Har precis varit och hämtat henne hem till mig.
Hon står på kö för samtalsterapi på vårdcentralen.
Hon bor ihop med en helt underbar kille som har en son som kommer var annan helg.
Jag är så rädd att hon kommer att ha dessa problem resten av sitt liv och även rädd att hon ska förstöra sitt förhållande.
Snälla kan du ge mig svar ❤

28 Elisa:

skriven

Hej!
Du sade i en seans att jag kommer att bli bra vän med en kille. Ser det ännu ut att kunna bli så?
Kram

29 Sarah:

skriven

Jag har en känsla av att jag har trampat folk på tårna med mina åsikter och att jag kanske har gått för långt.,därav även en konflikt med sambon. Är min sambo den rätte för mig, kan jag lita på hans stöd i mina storslagna planer? Kommer han klara trycket. Och är min långsiktiga plan för stor för mig att hantera? Är så förvirrad och mållös.

30 Undris?:

skriven

Hej fina Es!

Undrar? är min soulmate duktig på att dansa,kan du se något om vad han har för klädstil/utseende?
kramen

31 Evelina:

skriven

Hur ser sommaren ut på kärleksfronten? Kommer jag träffa någon?

Kramar om =)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: