EFTERLYSNING !!!

Nu har jag gjort slag i saken och på fredag kväll är grannarna hitbjudna på glögg med tilltugg

 

Och tilltugget betyder att jag måste baka… eller nej.. det måste jag inte.. jag kan faktiskt köpa goda lussebullar  i bageriet !!

Likaså finns det goda pepparkakor att köpa.  Däremot ska jag baka en mjuk pepparkaka och så har jag lite lyxgodis som  åker fram !

 
..........................................
 
 
 

Jag har en efterlysning från Carina  som undrar om de finns någon som hon kan åka med till Grythyttan när vi har vår mottagning där 1-15 februari.

Carina bor i  Gävle och är flexibel och kan ta ut semester när som helst under dessa två veckor. Det är okey om den som kör bilen vill övernatta någonstans. Carina är 54 år, singel och glad och pigg.

Vill du låta henne åka med  så betalar hon halva bensinkostnaden.  Maila  henne på:   [email protected]

 

Finns det fler  som vill efterlysa skjuts till Grythyttan eller som har plats i bilen… meddela mig och jag publiceras ditt anrop här på bloggen.

 

Kram & kärlek

1 Ester:

skriven

Hej!

Vad mysigt med glöggkväll
Hittar jag ett nytt arbete snart?

2 Ametist :

skriven

Hej Es!
Åhh herregud så fint du har fixat hemma!! Så Vackert!!!

Kommer jag o P date fler gånger?
Tacksam för svar❤️
Kram

Svar: Chansen finns och är runt 60 -70 % kram
Esmaralda

3 Boudica:

skriven

Snälla Es, kan du konfirmera att du fått mitt mail om bokad healing ikväll? Börjar känna mig lite tjatig, men orolig att mejlet inte nåt fram! Du brukar ju vara rätt så snabb på att svara! ;)

Själv gjorde jag morotsbollar igår, de gick åt förvånandsvärt bra, även av folk som inte äter sötsaker, men det fanns ju inget tillsatt socker i dem!

Annars ha en trevlig söndag!

Kram!

Svar: Jag har mailat dig tillbaka.. hoppas du fått det ? och du är så välkommen till healingen ikväll.. kram
Esmaralda

4 Erika :

skriven

Hej! kommer N att höra av sig?

5 F:

skriven

Vad mysigt med grannträff... Undrar om du kan se att allt är ok med min hälsa kram

6 F.u:

skriven

Livet är till för att levas, jag har äntligen insett detta, och börjat tänka på vad jag vill, Gud vad lycklig man blir när man gör något för sig själv, det är som att själen firar ❤️❤️

7 Skorpan:

skriven

Tror jag ska glööga för mig själv ;).
Men skulle inte ha något emot sällskap förstås, det är ju ordnandt då där det hela falerar...
Vad är det för fel på mig, har ju tyckt om att ordna o styra o ställa. Är jag sjuk Es?
Ska åka o kolla om diskmaskinerna är till specialpris ännu, den jag har fuskar o är gammal, som jag ;).
Kram Skorpan

8 Oopsy Daisy:

skriven

Hur ser möjligheterna ut för en liten sladdis? :)

9 Gemini:

skriven

Idag vaknade jag upp med en ilska och bitterhet inombords! Efter en natts intensiva drömmar. Har en infektion i kroppen. Är urless på allt. Jag är inte nöjd. Delvis för att han är borta ur mitt liv:( han blev ju min krydda i vardagen. Så jag tröstshoppar lite böcker i väntan på en uppenbarelse eller nått...
Finns det något positivt som lurar bakom nått hörn tro?
Kram!

Svar: Shoppa du på.. det finns värre saker att trösta sig med än böcker... och något positivt kommer också nu innan jul.. kram
Esmaralda

10 Sus:

skriven

Hej
Kul med glöggfesten för grannarna.....
Mjukpepparkaka de är mumma de......
Här är staken framme nu....
Blir de någon lägenhet i stan?
Love sus

11 Tisa:

skriven

Eftersom att jag redan fått svar på min fråga genom mig själv så skriver jag en ny.

Den här månaden är den absolut värsta på hela året. Skulle mina syskon bli arga om jag bestämmer mig för att fira jul med en kompis?

12 Susanne Amalia:

skriven

Mmmmmmmm.. Ditt lyxgodis ser fantastiskt ut,,, I dag ska jag göra ett pepparkakshus.. Till Lucia ska jag baka lussebullar.

Dina fester ser fantastika ut..
I dag ska jag gå på cocktel party kl:16.00 det är där jag får reda på hur mycket jobb jag kan få i Schweiz..
Snälla håll dina tummar..

Nu blir ska jag gömma nycklar .. Det verkar att vara en osäker våning..

Önskar dig en fin dag.. 💗


Svar: Japp här hålls alla tummar... coctailparty tänka sig.. det var många år sen.... kram :)
Esmaralda

13 Maleficent:

skriven

Trevligt du hade med syster din.
Låter gott, synd man inte är din granne.
Denna kvinna som du sett åt mig skulle vara tillfällig.
Kan det då råka bli sex på samma dag som vi träffas eller dröjer det ett tag innan det händer? Att vi är mer vänner försto sen mer intima?

Svar: Det kan jag alltså inte alls se... det blir som det blir helt enkelt... kram :)
Esmaralda

14 Michaela:

skriven

Fan fan fan! Skickade ett sms igår som jag ångrar! Ej fått svar så antar att det inte blev någon hit. Ser du ngt? Kram

Svar: Någon hit blev det kanske inte men SÅ farligt var de inte heller... kram
Esmaralda

15 Mimlan :

skriven


Så mysigt och juligt ni hade fått det!
Jag hade också tänkt klä granen med barnen idag efter jobbet, men se det fick minsann farmor reda på och valde att klä granen med mina barn nu på förmiddagen.
Känns lite tråkigt eftersom jag hade sett fram emot det, man undrar ju om hon gör så med flit.

Ska jag stötta mannen till att tacka ja till jobberbjudandet han fått? Vågar varken säga bä eller bu, men det är mitt ord han väntar på.

Svar: Känn in om jobbet passar honom och om han vill... hjälp honom då att fatta beslutet och låt det bli ett ja.. kram
Esmaralda

16 <3:

skriven

Glad första advent till er alla på bloggen. 🎅.
Kan du se något kära Es om L. Kommer hon fortsätta snacka skit och försöka förstöra mellan oss. Blir det någon konsekvens för henne efter brevet ?
Kram
💗💗💗

17 Alie:

skriven

Hej Es,
Det känns som jag börjar bli deprimerad... Blir påmind vid varje tillfälle man är i par, det känns spm ALLA har någon utom jag. ALLA träffar sin partner utom jag... Jag vet, det är en överdrift men så känns det. Att gå på stan en solig 1:a advent blev plötsligt inte mysigt och roligt, så jag gick hem igen, stängde in mig. Hur ska jag träffa någon när jag sitter inne, ja jag vet svaret på den frågan oxå...
Och när man känner sig ensam faller man tillbaka till sina ex och tänker på dom.. Why??? Nä du Es, jag är så trött på mig själv, vad kan du ge mig för råd vad säger universum dig om mig?
Kram

18 Sara Britta:

skriven

Vad trevligt det låter, och vad mysigt det såg ut på systermiddagen! Jag hade helt glömt bort att det var första advent idag (skäms på mig) så det blir lite sista minuten fix hos oss.

Har en fråga också. Har "träffat" en kille på nätet, han är så snygg så jag blir helt knäsvag, verkar varmhjärtad och snäll (om man nu kan avgöra det på nätet), tror det finns en chans att intresset är besvarat? Och att vi kanske tom kommer träffas irl?

Hoppas det blir en trevlig advent! Kram!

Svar: nja... jag får en känsla av att det inte riktigt är som det verkar... men det upptäcker du snart själv i så fall... kram :)
Esmaralda

19 (ツ):

skriven

Hej Es

Finns det något viktigt meddelande till mig..📩?
kram

20 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Du sa att jag söker vidare på jobb fronten,Blir det i samma stad som nu eller längre bort ?

21 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda!
Verkar han ha minsta nyfikenhet eller intresse av mig?
Kram

Svar: Jo något lite intresse men hoppas inte för mycket.. kram
Esmaralda

22 Tingeling :

skriven

Det blir säkert en lyckad glöggfest ☺

Hälsade på farmor idag och fick som ny energi när jag åkte därifrån. Min kloka farmor. Hon tyckte jag skulle träffa en kille snart, "en läkare vore bra" Haha! Jag sa att jag inte riktigt har tid just nu. Vill först byta jobb och hitta harmoni i vardagen.

Har gjort en lista på saker jag vill uppnå från dagens datum och ett år framåt. Bara jag får nytt jobb tror jag att resten av punkterna på listan kommer uppfyllas.

Sån energi och att vara så utvilad jag är idag vill jag vara hela tiden.

Trevlig söndagskväll! Här blir det tacos. Ja, på en söndag 😉

Kram!

Svar: Tacos på en söndag är ungefär som att klä granen i november... ha ha ha :) Men sånt bryr inte vi oss om. Vad bra att du skrivit din lista.. den är viktig.. viktigare än du tror och lite magisk från och med nu så tappa inte bort den... beta av den mangrant. Kram :)
Esmaralda

23 Terese:

skriven

Kommer jag och E någonsin få en framtid ihop?! Jag går ärligt talat sönder inombords 😔 Jag har så mkt känslor för honom. Vill han ha allt med mig som han sagt?
Allt i mitt liv går åt skogen och jag står och halkar på en jävla isfläck år ut och år in! 😤😔

24 Tjatmoster:

skriven

Hej där och glad advent!
Det är jag igen.... undrar om du ser en flytt? Lghet - hus, utomlands?
Många kramar ❤️

Svar: Ja en flytt kommer.. kram
Esmaralda

25 Sara Britta:

skriven

Tack så mycket för svaret! Ska försöka att inte vara för naiv och godtrogen som jag lätt brukar vara. Är väl för bra för att vara sant att en så snygg och trevlig man skulle vara singel, men samtidigt vill jag gärna tänka att det är ju för bra för att vara sant att jag skulle vara singel också ;-) och ändå sitter jag här.

Ha en trevlig kväll! Kram!

26 Erika :

skriven

Känns som kärleken försvinner allt längre bort, istället för att den kommer närmare.

27 Tjatmoster:

skriven

Hej där och glad advent!
Det är jag igen.... undrar om du ser en flytt? Lghet - hus, utomlands?
Många kramar ❤️

Svar: En flytt ser jag bestämt men inte vart.. kram
Esmaralda

28 Sus:

skriven

Hej
Är de en prosess vi är i?
Hur slutar de vart ser du mig?
Love sus

29 Vv:

skriven

Köra Es.. Vad kan du se om Edward Snowden??? Gjorde han rätt ? Jag hade gjort samma sak....

30 Desp:

skriven

Es ... Det dör Systembolaget jobbet... Jag undrar om nör jag vet att jag för eller inte får det.. Jag tror på att jag inte får det vad ser du? Ser du mig i en annan arbetsplats?

31 Tjatmoster:

skriven

Tack! Det känns så avlägset bara just nu... därav mitt tjat!!!! Kram
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

32 Boudica:

skriven

Tack Es, ditt mejl är mottaget :)

Kram!

33 Anna:

skriven

Kära Es!

Jag har sökt en ny tjänst inom det företag jag arbetar på. Kommer jag få den? Trivs inte riktigt som det är nu. Vill utvecklas vidare o så småningom byta bransch.

Stor kran

34 A:

skriven

Har han en ny bil på g?
För köper han en ny bil, då kan väl nästa anta att han verkligen till 500% är över med mig?

Hur kan man ändras så från en dag till nästa? Att han inte ser nått annat än det han tycker är bäst? Hur kan man vilja vara ifrån sina barn?
Handlar hennes blogg om R?

Usch, nej. Stunderna utan barnen är hemska för mig. Då alla tankar kommer. All hopplöshet. Jag vill bara skriva till honom men tjänar ju ingenting till ändå.
Han bara skriver till massa andra hela tiden 😔 Han har säkert redan hittat en ny tjej 😔💔

Kram

Svar: Ja, jag tycker du ska backa och släppa denne herre helt... tänk på dig själv och tänk framåt... det kommer en annan så småningom... kram
Esmaralda

35 JustMe:

skriven

Åh vad mysigt att ha glöggkväll! Älskar glögg, du måste prova lussebullsglöggen, den är fantastisk!

För 7 år sedan så var jag tillsammans med en kille (P), av olika anledningar tog det slut. 'Men nu kan jag inte sluta tänka på hur mycket jag saknar honom och älskar honom. Jag funderar på att kontakta honom. Kan du se om det finns någon framtid för oss?

Kram!

36 Lunor:

skriven

Hej!
Jag kan ibland känna mig lite ensam trots att jag har vänner och familj nära. Men många av vännerna har fullt upp med sitt. Kommer jag att få någon ny väninna som öppnar för nya bekantskaper. Var kan detta möte ske?
Kan en sådan bekantskap leda mig mot kärleken?

Kramar

37 Flytt bilen?:

skriven

Hej Esmaralda!

Ser du om en flytt är långt bort för mig?

38 Agnes:

skriven

Instämmer med övriga läsare här...det ser helt fantastiskt ut hos dig!

Och visst hade det varit hur najs som helst, att tillhöra din grannskara...då hade jag minglat med Herr Fralla, definitivt! =D

Misstänker dock, att jag hade drabbats av lappsjuka där...med tanke på hur förälskad jag är i min egen stad...och blotta tanken på att bo "på landet" ger mig frossa...har ju bott i mindre städer, och mått, inte direkt dåligt, men på snudd att alltid känna mig halvstrypt...jag får ju frossa bara jag åker till en förort för långt från Stockholm...och då är det illa, haha!

Vet inte vad det är som gör att jag inte kan vara "svensk" med att gilla landet...mer än i små doser...

Tydligen advent i dag...vilket jag struntar i fullständigt. Skönt att vara själv, så slipper man lyssna på gnäll om att saker ska fixas.

Har ju i princip sovit bort hela helgen...skippat gym, dans på lokal, shopping till förmån för mig själv och mina behov...hur fanken kan man sova i princip dygnet runt?
Får påstå att jag haft en riktig EGO-helg! Även detta hade varit omöjligt om jag nu haft en partner...så, är nu verkligen en tvåsamhet något människan behöver?

Jag uppskattar verkligen mitt singelliv...men visst, om nu det där underverket till man dyker upp, så kanske jag omvärderar min status.
Frågan är, om det är värt det, då jag helst ser en blivande partner vara välbärgad, med gott utseende, stabil och dansant, och raka motsatsen till min senaste exmake när det kommer till att bejaka och respektera mig...men då jag är en realist när det kommer till män, så inser jag att en sådan inte finns i denna världen...så den där soulmaten blir nog någon när jag gått över...för det är så det känns...en eterisk varelse som inte existerar i denna värld...mer imin fantasi...suck...så jag trålar på om vad jag vill ha, men som inte finns...blir så full i skratt åt mig själv o min förmåga att vara jävligt svår på att välja något som jag egentligen inte vill ha...

Varför öda energi på en karl som jag egentligen inte är road av...lite synd att jag inte kan ta vad som helst...men så är jag...vet att jag är värd det bästa, helt enkelt...haha!

Trevlig kväll...jag roar mig med att pyssla med mitt hem...

Kram!

Svar: Nej, här hade du säkert inte trivts.. lite sommarstugor o massa strand o hav.... du har sovit länge för att du behövde sova länge.... gott att du lyssnar till dig själv.. och du ska bara lägga tid o energi på de karlar som tilltalar dig... absolut.. kram :)
Esmaralda

39 Alltet:

skriven

Hej
Finns det någon hälsning från alltet till mig?
kram

40 Lilly:

skriven

Något spännande på väg in i Mitt liv du kan se😊

41 Queen :

skriven

Kan du se varför min mage har krånglat det sista?

42 Ängeln :

skriven

Hur stor är chansen att jag är gravid denna gången ❤️

43 V:

skriven

Hej!
För att inte vara för tjatig!


Vad ser du om mitt och E's förhållande?
Blir det en återförening eller är det slut för gott denna gången? (Vilket det inte alls känns som, men det kanske är hoppet som styr mer än känslorna)

Kram

44 V:

skriven

Hej!
För att inte vara för tjatig!


Vad ser du om mitt och E's förhållande?
Blir det en återförening eller är det slut för gott denna gången? (Vilket det inte alls känns som, men det kanske är hoppet som styr mer än känslorna)

Kram

45 Blomman🌻:

skriven

Hej

Ser du något spännande bra som händer mig snart?
kram🌻

46 Anna.L:

skriven

Har han glömt mig, ignorerar mig me mening? Vad känner han... Kommer vi träffas framöver.

Känner att kärleken är något jag saknar och önskar när möter jag den? 2017? Kram

47 ?????:

skriven

Gjorde ett gravitest nu men det visade ingenting, kan du se varför?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: