Kepsen är trång....

 
Vi ser inte riktigt kloka ut på bilden.... kusinen och jag men det bjuder vi på !
 
Bara så ni ser att jag överlevt kusinträffen.... och med råge.... jisses sicken en kväll... eller natt
får jag väl säga.  Vi kom inte  säng förrän framåt morgonen... och nu  i skrivande stund har jag dukat frukostbordet och så får vi se när kusinen vaknar till liv !!
 
Vi hade SÅ mycket att prata om... vi skrattade mycket... skojade mycket.. promenerade med Mannabonne... åt min pastagratäng och drack alldeles för mycket vin.... kepsen känns lite trång idag !
Men det är det värt !!
Det enda tråkiga är att jag  inte haft denna underbara kusin i mitt liv tidigare !
 
Kram  & kärlek
 
1 Mannabonne fan:

skriven

Hello!

Se till att drick mycket vatten ;)

När ser det ut som att Ludde hör av sig?

Kramis! Och pussa på hunden!

2 Solstjärnan:

skriven

Hej

Bättre sent än aldrig att få en toppen kusin😊.
Kan tänka mig att ni haft massor att ta igen.
Som tur får ni fortsätta idag😊

Kunde inte ungå att se MG finklädd i gårdagens inlägg.
Så stilig och fin 💕

Es undrar på vad det är för skillnad på att vara andlig eller medial?

Ha en toppendag!
Kram Solstjärnan 🌼🌼

3 Sophia* jobb :

skriven

Känns så svårt ibland när man antingen är feg eller missnöjd eller orolig. Jag är medveten Om mycket & också därför som jag funderar ännu mer.

Jag har vägt för-nackdelar & känner att det är mer nackdelar. Och inte vilka nackdelar som helst.

Det känns för sent för mig,ingen bra rutin & får isf ingen egentid/fritid som är så viktigt.

Vad kan du se kring jobbet?

Kram

4 Catlin:

skriven

Hej Esmaralda! Vad trevligt ni verkar ha haft det du och din kusin! Ser du mig i arbete snart?


Catlin

5 <3:

skriven

Men så kul att det blev så lyckat med kusinträffen. Ni är så härligt fina på bilden. Hoppas att desserten blev smarrig.
M A en man jag känner tycker jag ska komma ut i helgen och träffa en kollega till honom som han tror skulle passa mig. Han har kommit med det förslaget två gånger nu. Avböjde sist. Han är så hemlig med den här kollegan och vill inte visa mig någon bild på honom. Kollegan är 48 år med ett spännande jobb du kommer gilla skrev han. Och att det är en bra man som vill träffa mig.Blind dejt för mig blir det. Har aldrig testat det. Vad tror du Es om det här. Kan den hemliga kollegan/ kompisen till M A vara något för mig ? Eller är det M A som är intresserad av mig ? Tycker M A känns oseriös.
Kram
💜💜💜

6 Tanten:

skriven

Häftigt att när man inte träffats förut, men ändå klickar direkt.

Kram

7 carina:

skriven

hej ni är bara för goa på bilden!!!! jag undrar ifall du kan se något kring jobb för mig!? är orolig för min ekonomi!? bamsekramen ängel

8 Helena Ir:

skriven

Ni trivs,det syns :)..och vad glad jag blir för er skull..att ni äntligen fått träffas!

Mina drömmar fortsätter..jag ska ha gäster,och bjuda på kött..jag står och steker köttet.och när jag ska lägga upp det på fatet så ser jag att flera stora bitar fortfarande är rosa,ostekta. Samma sak händer när jag tittar på tallrikarna vid mina gäster,köttet är inte färdigt,det går inte att äta. Vad betyder detta?

Jag förstår inte varför jag drömmer så konstigt just nu..hela denna veckan..väldigt trött är jag just nu.

Ha en fortsatt mysig dag..jag är så glad för er skull!

Kram :)

9 carina:

skriven

skulle vilja ha en sittning vad kostar det och din mail adress

10 Browallia:

skriven

God morgon!

Vad roligt att träffen blev så lyckad! Gläds mer er :) Jag har en hel drös med kusiner som jag inte har någon kontakt med och vissa har jag aldrig ens träffat. Trist tycker jag när man skulle kunna ha hur kul som helst när man ses.

Hoppas kepsen töjer ut sig under dagen ;)
I natt går jag på mitt första pass på nya jobbet på sjukhuset. Mycket som är helt nytt och ovant men samtidigt intressant och spännande... så stolt över mig själv att jag vågat ta detta steget ut ur trygghetsboxen. Ännu en gång, tack för all pepping i mina seanser.

Kramar om dig!

Tacksamhet och glädje

11 Hoppas på bättre tider:

skriven

Godmorgon! Vad kul att ni kom så bra överrens. Hoppas att du orkar svara på en fråga idag.
Nästa år 2017 blir det ett bra år för mig??? länge sen eller åratal sen jag hade ett bra år.

Kram

12 Hoppas på bättre tider:

skriven

Godmorgon! Vad kul att ni kom så bra överrens. Hoppas att du orkar svara på en fråga idag.
Nästa år 2017 blir det ett bra år för mig??? länge sen eller åratal sen jag hade ett bra år.

Kram

13 Kiara:

skriven

God morgon Es!
Vad kul och spännande med en okänd kusin och de verkar som ert första möte i vuxen ålder blev lyckat oxå. Grattis!

För ett tag sedan skrev du att det var en eller två saker jag skulle ta itu med innan soulmaten dyker upp. Kan du se vad det gäller? Jobb? Kärleken? Är HAN långt borta? Tacksam för svar! Kram Kiara ❤

14 Desp:

skriven

Kära Es!

Är jätte intresserad av att jobba på Systembolaget.. Ska lämna in mitt Cv och undrar om du ser hur stor chans har jag att få jobb där? Hur stor är den liten eller mycket stor chans? Tusen kram ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

15 åsa:

skriven

Hej E! ha ha underbara ni . njut av varandra . va härligt när man har det sköj!!!ihop!! Hjälp mig om du vill m ett svar . kommer t att höra av sig el ska jag änn en gång göra det. det blev lite tokigt märkligt fin situation sist gång. kram Åsa

16 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Vad kul att det blev en lyckad kväll! Kan tänka mig att ni satt upp till morgonen, ni hade ju mycket att prata om. Ska hon stanna länge eller åker hon hem idag?

Förlåt! Jag vill inte verka tjatig eller gnällig heller för den delen, och jag är jätteglad över att bli moster igen och jag vet att min tid kommer men hur ska jag orka kämpa mig igenom åren? Bebissuget är SÅ starkt! Ge mig tips och råd! Snälla hjälp mig! Kram Zoey 💕

17 f:

skriven

godmorgon härlig att höra att det gick bra med kusin träffen :)) jag fick ett test igår som jag skicka tillbaka för att få svar om 6-8 veckor, kan du se vad det blir för svar....

18 f.u:

skriven

hej esmeralda

jag är lite orolig för min mammas hälsa, kan du se om allt är ok där. kram

19 hg:

skriven

Hej!
Kommer det ske någon förändring i mitt liv 2017? Vad isåfall?😊
Kram!

20 EPM:

skriven

Vad kul att höra att ni hade en fantastisk kväll, ibland kan det vara värt en blykeps... 😊

Ser du nåt om situationen som uppstod för mig i går kväll/natt? Det känns väldigt mysigt och fint men jag är rädd för att det ska bli fel...
Kramar

21 Skorpan:

skriven

Rekommenderar mycket vatten till den trånga kepsen ;). Nu får ni ta igen dom förlorade åren bara...

Drömde om att jag stod i en rörlig dusch och att den inte stannade där jag skulle av, stationen bara liksom svischade förbi, va?

Önskar er en lång och trevlig frukost :).
Kram Skorpan

22 Zara A:

skriven

Hej Es, kul att ni klickade så bra!!😊
Ser du något kring mitt kärleksliv? När möter jag honom, något som utmärker honom eller i princip vad som helst. Vad ska jag hålla utkik efter? Har hittils haft ett obefintligt kärleksliv tyvärr och behöver något att hålla hopper uppe med. ❤️❤️❤️

23 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Man kan nästan se lite släktdrag på något sätt tycker jag!
Låter super trevligt! Roligt när sådana människor kommer in i ens liv! Bara att få skratta massa är så härligt!

Es, ser den tjejkväll jag planerar att ha se ut att bli bra? Något speciellt att tänka på för att den ska bli så bra som möjligt?
Kram

24 M:

skriven

Hej Esmaralda!
Igår när jag gick hem lite senare på kvällen, så var det en svart värn (en bil) som jag tyckte betedde sig konstigt! Den åkte sakta fram och stannade! Jag gick då över på andra sidan gatan och då började den rulla sakta igen!
Jag vet att jag är nog en som är lite räddare utav mig när jag går själv i mörkret! Men jag blev lite rädd att bilen var ute efter mig! Vad tror du, var det något misstänkt/konstigt med det här?
Kram

25 Healingkund mm:

skriven

Hej Es!
Tycker du o din kusin är hur fina som helst!❤️
Jag har haft en återkommande dröm flertal ggr nu.
Jag är antagligen på en resa o har massa väskor o skräp som behöver tasbort o packas ner. Det finns andra i lägenheten oxo men jag får ingen direkt hjälp o det är bråttom av någon anledning. Vad kan drömmen betyda?
Jätte tacksam för svar.
Kram o pussa MG på pannan

26 G.S.H:

skriven

Det låter som att du har haft det väldigt trevligt, vad kul!

Es, ser du hur många poäng jag får på min tenta, eller möjligtvis om jag kommer klara den?

Kram, ha en fin dag!

27 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser du mig som själv länge? Ser mitt nästa förhållande ut att bli bra?
Kram

28 Helena Ir:

skriven

Glömde,Skorpis..grattis till nya jobbet..glad för din skull :)

Kram :)

29 Åsa M K :

skriven

Härligt! Ja utom att kepsen är trång.

Så mycket jobbfunderingar nu...
Min chef har sagt upp sig. Vet inte hur jag ska göra om jag ska söka hennes jobb, söka utanför min organisation eller kanske rent av på annan ort.
Så kluven när det gäller jobbet.
Ser du något?

Kram <3

30 TjejenO:

skriven

Underbart Es!

Blir så glad för din skull! Känns som om ni haft det helt underbart!😻👍🏼💕kanske var det inte meningen att ni skulle setts tidigare, kanske får ni ut ännu mera av varandra när ni träffades nu?! :)

Är det som det kända mediumet da till mig att jag inte behöver flytta utomlands? Att jag "bara" behöver få mer människoenergi omkring mig? Kommer jag få det? Har massor av människor omkring mig nu, men klart att det känns "lite ensamt" som mammaledig.

Stor kram! Ha en fantastisk dag! 😘

31 Michaela:

skriven

Så härligt!! :)
Själv är jag sjuk. Igen. In och ut på akuten hela tiden. Hur länge skall detta pågå egentligen? Tar det ALDRIG slut?! :/ Kram

32 Lillemmish- mode - inspo :

skriven

ha en fin torsdag =)

33 Tingeling :

skriven

Åh vad härligt! 😀😊 precis som det ska vara!!

34 Jossan :

skriven

Idag är jag fortfarande trött! Bara 1,5 dag kvar tills det är helg!! Längtar redan efter att få sova!

Hoppas det är rätt med det du tror att jag kan vara sambo till nästa år! Hoppas!

Fick tag i klänningen jag kollat på i flera månader.. den är så fin 😍 Rea på den var det också!

Hur kommer mitt 2017 bli?

Kram

35 Madde:

skriven

Vad roligt ni haft det:)Jag kan se att ni liknar varandra och din dotter tycker jag är jättelik din kusin<3

Undrar om något speciellt är på ingång?
kram:)



36 Lill:

skriven

Tokar!
Jag gör ett nytt försök :) Undrar ang vår flytt...blir det inom Sthlm eller till och med utomlands...?
Kramar <3

37 desp:

skriven

hej e! ser du hur stor chans jag har att få jobbet på systembolaget?? KRAMAR

38 Susanne Amalia:

skriven

God Morgon
Det är helt underbart att du har träffat din kusin.. vist är det lite kul med nätet ...
Det händer en del...
Plötsligt hittar man människor som man inte har träffat eller människor som man inte har mött på många år...

NU blir det att packa klart ..
I morgon åker jag skidor och hela helgen ..
Det ska bli fantastiskt roligt.. sedan blir det fest och jag ska baka tårtor. smörgåstårta ..mm ..
Det ska bli fantastiskt ...
Sedan blir det ju stor fest... och sen mer skidor...
helt underbart ...

M har hört av sig ... och vi har slutit fred..
Det var ju bra ...

Det kommer att bli tre magiska veckor.. fantastiskt <3 <3
Många kramar till dig och MG

jag ska försöka att skriva till dig ... och skicka lite bilder på mailen... så att du ser ..

Önskar dig en underbar dag det är fantastiskt och jag ska jobba och flytta till skeppet .. helt gudomligt <3 <3

Stor Kram till dig och MG... från mig och EllaBella...
Sol i hjärtat <3 <3

Tack för svar på frågan .. förklaring .. Det är ingen idé att bli arg på min mamma hon är 91år och kommer aldrig att ändras.. men jag blir lite upprörd över det hon ställer till med .. eftersom hon splittrar familjen och är missunnsam.. så det enda raka är att sända kärlek till henne och be änglarna att hjälpa mig och henne eftersom hon inte själv förstår vad hon gör.
Idag berättade jag att jag var bjuden på kryssning .. med båten Clipper som går runt i Karibien... men då sa hon att varför skulle hon ens titta på båten när det inte var hon som var bjuden ...
Det är en 24 segel på den båten och jag bara älskar den..
Missunnsamhet har präglat hennes liv och hon är bitter... det kan man inte ändra på... ibland tappar jag behärskningen .. som när hon såg till att byta lås .. men jag har fått lära mig att saker är saker .. och kan man lämna dessa är det bra... min mamma tar allt som hon rör vid ... bara att inse..

Fråga: kommer jag att få mycket jobb i Schweiz.. ?? och på Nacka sjukhus??


39 sus:

skriven

hej

härligt....
roligt....
lite bakis....
jag vet varken ut eller in....
som vanligt....
vad vill han nu?
love sus

40 AnnaK:

skriven

Härligt med en lyckad kväll 😊

Har börjat drömma om en person jag träffar via jobbet och i drömmarna sitter han alltid nära mig och jag får en varm känsla i kroppen. Pratar inte eller nåt utan jag upptäcker att han sitter rätt nära bara. Vad kan den betyda? Kan tillägga att jag tycker han ser bra ut 😜

Kram 😊

41 Fröken T:

skriven

Hejsan

Har känt mig lite low senaste tiden, det vänder snart, det vet jag men känns inte så skoj. Troligtvis mörker och sånt som triggar igång det lite...

Hjälp mig Es, snälla ge mig lite hopp... ser du ngt om min blivande partner?
Snälla.


Kram
T.N

42 Linnean 🌸:

skriven

Vad kul att ni fann varandra och hade så trevligt! Kan vara värt lite "trång keps" i dag.
Tyckte mig genast känna igen den här kusinen. Vilket jag förmodligen inte gör!

Skorpan: Vad roligt att du fick jobbet! Grattis!!
Lycka till med det nu! Hoppas även att han med stort H kommer traskande åxå!

Jaha, här sitter jag och blir allt mer galen. Har gjort en låång beställning på mat...så
står den fucking paddan och bara tuggar och tuggar så jag inte kan göra en koll av min beställnig. Eller slutföra beställningen ens! När tekniken torskar så får man spel! Fan, kan ju ha lyckats beställa 100 kg potatis el 20 liter mjölk el nåt. Åhhh!
Nåja, det löser sig väl. Hoppas kepsen töjs ut och ha en rar dag! Kram.../Linnean 🌸

43 Mimmi:

skriven

Hej! Hur mår du finns det hopp om svar på en fråga idag??

Måste jag ta hjälp av arbetsförmedlingen eller kan jag fixa ett jobb själv???

kram

44 Flytt:

skriven

Kul med nya okända släktingar som vill ha lite kontakt!

Du kanske inte är i form för att svara på frågor idag, men om du är det, så undrar jag om du tror att jag och min fd kan komma till en lösning för barnen genom samarbetssamtal eller om du tror att frågan måste avgöras i domstol?

Tacksam för råd!

45 V:

skriven

Va mysigt ni verkar ha haft det!! :)


Kära Es, kan du se om han är den Rätte?
Det känns så och har känts så sedan första gången jag lade mina ögon på honom för 12 år sedan!
Vi har gått igenom väldigt mycket och går igenom väldigt mycket just nu, men jag kan ändå inte sluta känna och tro att det är menat för han och mig..
Ser du det? Eller är det bara en sån stark önskan att jag tror att jag faktiskt känner det?

Kramar

46 Ester:

skriven

Bättre sent än aldrig:)
Dyker det upp något nytt arbete snart, söker och söker.
Kram Ester

47 Undris🤔:

skriven

Hej!Undrar om jag har någon hälsning från andevärlden?
kram





48 Ann:

skriven

Hej
Jag undrar hur man går tillväga för att bli spådd av dig?

49 A:

skriven

Jag skrev ett ärligt sms till "sambon/ exet/ ja, vad vi nu är" men han har inte svarat mig.

Kan du se hur han tog det?
Bra eller dåligt? Började han tänka?

Nu ska jag gå o kolla på ett hus ☺️👍🏼

Kram A

50 Orolig:

skriven

Hej! Ser du om jag får ordning på örat???

kram

51 Lii:

skriven

Hej Esmaralda!
Verkar han berörd utav mig på något sätt?
Kram

52 Louise:

skriven

Ojoj. Låter som mi hade en trevlig kväll.

Idag hade jag handledarsamtal och hon är inte riktigt nöjd och jag ligger precis på gränsen på godkänd och underkänd eller ja jag balanserar på gränsen så hoppet är inte ute än.
Hon vill att jag ska knyta an till de stor barnen nu den sista tiden och det är fyra dagar så det blir hårt jobb men detta klarar jag utan problem. Hon utmanade mig att jag ska ta hand om alla samlingar från och med imorgon och jag måste bli mer framåt det är nog det jag måste göra dessa fyra sista dagarna.
Experimentet gick bra men jag ska köra det igen imorgon och två gånger undervattensvulkanen.
På tisdag kommer min lärare och jag är så nervös. Jag är rädd att jag ska bli U nu när jag är så nära.
Kommer jag verkligen klara min praktik eller det ser mörkt ut?Jag kämpar och det ska änglarna veta att jag gör.
Ha en fortsatt bra kväll och eftermiddag. Ska snart på utvecklingssamtal för yngste sonen.

Tacksam för svar. Kramar.

53 D:

skriven

Nu var hag pratat med arbetsgivaren från system vad tyckte han Es? Vilket intryck fuck han? Är det någon han skulle tänka sig anställa! ? Hyr stor är chansen att han ringer som han sa? Kramar

54 dunia-dunia93:

skriven

Hejj Esmeralda .
ser du när jag kommer få lägenhet ?
stor kram

55 Räkmackan:

skriven

Hej

Ser du något spänande som händer mig år 2017?

56 <3:

skriven

Godkväll kära Es,vid två tillfällen har jag hittat små handgjorda dockor ute på gården där jag bor. De ser ut som tomtar nästan som man brukar ha i julgranen av garn. De är inte söta alls. Ryste till när jag vände på dockan jag hittade igår och la den på en sten. Är det någon form av Woody dockor jag och min hund hittat två gånger. Betydet det här något. Dockan låg inte kvar på stenen nu på eftermiddagen.
Kram
💗💗💗

57 F:

skriven

Något spännande o roligt på ingång du kan se

58 Hoppas:

skriven

Hej!
Blir 2017 ett bra år för mig??? längesen jag hade ett bra år. Kanske min tur nu.

kram

59 Hoppas:

skriven

Hej!
Blir 2017 ett bra år för mig??? längesen jag hade ett bra år. Kanske min tur nu.

kram

60 Skorpan:

skriven

Tack härliga ni Helena Ir o Linnean för gratulationerna :)!!

Jag är också glad och väntar på han med stort H ;). Var månne han dröjer då här finns ett sånt fantastiskt kap ;D... Börjar känna mig lite desperat, trånar efter unga killar, jävlar ska nu inte bli någon puma heller, eller? Tror det finns dom som tycker jag är det. Se men inte röra...
Kram Skorpan

61 Den rätta:

skriven

Hej

Hur ser denna rätta mannen ut? kramiz

62 Fröken T:

skriven

Hejsan

Har känt mig lite low senaste tiden, det vänder snart, det vet jag men känns inte så skoj. Troligtvis mörker och sånt som triggar igång det lite...

Hjälp mig Es, snälla ge mig lite hopp... ser du ngt om min blivande partner?
Snälla.


Kram
T.N

63 F.u:

skriven

hej esmeralda

jag är lite orolig för min mammas hälsa, kan du se om allt är ok där. kram

64 F:

skriven

Något spännande o roligt på ingång du kan se

65 Lilly:

skriven

Ser du någon stor förändring för mig 2017

66 Hoppas:

skriven

Hej! Blir 2017 ett bättre år för mig?? länge sen jag hade ett riktigt bra år. Hoppas på 2017.

kram

67 Varis:

skriven

Men åh Ez vad glad jag blir för er skull. Låter som ni haft en underbar kväll och natt igår. Hoppas frukosten var lika mysig.
Sköt om dig.
Kram

68 Hej :

skriven

Vad roligt att kvällen blev bra. Hoppas att ni kan få till många trevliga träffar till.

69 Jessica:

skriven


Es,
jag träffa en ny kille som jag aldrig sett förut i mitt område. Kommer jag att träffa på han igen? Han kolla in mig ganska mycket.. en riktig sötis var det, kram :)

70 Tjingeling i Oslo:

skriven

Kära <3
Vilken dubbelmoral...
Du har bara de senaste veckorna frågat flera gånger om G är otrogen - och ändå håller du själv på och frågar nyfiket om flera andra män.
Om det kan bli nåt mellan er, och med en pirrar det uppenbarligen redan. Skäms du inte överhuvudtaget?

Jag undrar vad Göran skulle tycka om han visste hur ofta du funderar över och frågar om andra män? Vi får verkligen hoppas att han inte får nys om denna blogg och hittar hit en dag, med hans humör kan kanske vad som helst hända.

Allvarligt talat tycker jag att du borde skämmas över hur du beter dig mot andra.

71 A:

skriven

Jag skrev ett ärligt sms till "sambon/ exet/ ja, vad vi nu är" men han har inte svarat mig.

Kan du se hur han tog det?
Bra eller dåligt? Började han tänka?

Nu ska jag gå o kolla på ett hus ☺️👍🏼

Kram A

72 Livsturisten :

skriven

Jag tycker nog ni liknar varann lite till utseendet. Himla skoj att ni hade så trivsamt ihop. Då kanske den trånga kepsen inte gör så mycket ändå. Hahaha. Kramar!

73 Hund och kattmamman:

skriven

Hej !
Jag undrar om du kan se något om kärlek?
Känns som att det är något jag saknar väldigt mycket.
Ser du något?
KRAM

74 Mallsan:

skriven

Hejsan!
Jag heter Malin 24 år och min största dröm är att bli en bra mamma till mina framtida barn.
Jag har dock svårt att hitta kärleken, kommer det komma kärlek till mitt liv snart? Jag har en känsla att det kommer komma in en man i mitt liv men jag vet inte om det är en vän eller om de kanske är kärlek!?

Jag tycker jag är väldigt känslig i det spirituella skulle älska att gå kurser i medium och sånt vad tror du om det?

Hoppas du har en underbar dag

Mvh
Malin Strömberg


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: