Mellan pest & kolera.....

 
I den här upp och nervända världen  kan Trump  få Nobelpriset likväl som  det tilldelades Obama.. innan han gjort ett dugg.   Och så skrattar jag nervöst.  Hela världen borde vara nervös.  Det Amerikanska valet handlade om att välja mellan pest och kolera.... det blev pest.... och  konsekvenserna kommer.
 
Kram & kärlek
1 Hej :

skriven

Riktigt skrämmande hur f kunde dom rösta fram honom.

2 Muminmamma :

skriven

Hej Esmaralda!
Vad fint det blev med trollttassel, det gillar jag!
Jasså så Trump vann valet?
De känns som snokar var min första tanke!

Kommer jag att få någon fast tjänst på den butik jag fått en dag extra jobb på?
Kram

3 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser du föresten några varningar för mig eller min son?
Kram

4 Tanten:

skriven

Ja, jag håller fullständigt med, så, så skrämmande. Vad kommer att hända med världen. Vilka ledare kommer han att liera sig med, Putin???? Vilka kommer han att göra sig osams med. Kommer han att starta krig? En man som tror sig kunna göra vad som helst med människor. Behandla kvinnor helt respektlöst, inte kommer han att sluta upp med sånt. Ska en sån vara president. Allt är fullständigt upp och ner. Helt förfärligt är det. Undrar om en president kan bli avsatt och vad krävs för att sånt ska ske. Måste väl finnas en gräns för alla människor oavsett yrke-titel-status. Tror att människor med tiden kommer att känna sig lurade. Så otäckt.

Kram

Svar: Ja, Putin fnular ju redan på ett bra samarbete... kram
Esmaralda

5 Helena Ir:

skriven

Ja,en stor chock..känns som vad som helst kan hända!

Kram :)

6 Maria:

skriven

God morgon!

Vilka blir konsekvenserna av valet tror du?

Undrar också om du kan se om jag kommer få dagisplats för mina små barn och de timmar jag ansökt om? Känner en viss stress över detta med förskolan och hur det blir.....

Kram på dig från en snöig del av skåne:)

Maria

7 Linnean 🌸:

skriven

God Morgon!
Så har den första vita dagen grytt här nere i syd. Med sol tom! Inte är det mycket snö men ljust och grannt! Ja, valet i USA...Herre Gud!
Är urkass på politik men nog verkar väl Clinton något mer normal än galningen Trump?
Jeezees! Han verkar ju mest som, i mina ögon iaf, ett ganska osmakligt skämt. Eller är detta en omskakning som "behövs"? Känns oroväckande! Var finns alla smarta och kloka människor när idioterna tar täten med vassa armbågar och välsmorda stora käftar?? Hua!
Ska t gruppen nu om man tar sig dit...det har inte saltats ens här. Ta det lugnt i halkan, hörrni! Kram.../Linnean 🌸

8 Milla:

skriven

Usch ja, vart är världen på på väg.... hur kunde dessa två kandidater komma så långt som till att bli dom två som valet stod mellan?

Vilka blir konsekvenserna Es, kan inte du sia lite över detta i ett inlägg?

Kram

9 Pollan:

skriven

Eländes elände!!!Tus du inte svarade på min fråga i går! Min träff med gubben blev ett fiasko!! Hur skall jag kunna dra mig ur snyggt???

Svar: Bara säg som det är... kram
Esmaralda

10 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Är det för mycket att hoppas på att det blir ett husköp inom 2 år?
Kram

Svar: Det kan det bli.. kram
Esmaralda

11 G.H:

skriven

Nja .. Hilary är kompetent och har vettiga politiska åsikter... sen må hon va aningens korrupt .. men men... nu vann fel kandidat, ett exempel på att allt är möjligt i USA. På gott och ont ,,,

Fattar inte att han kunde vinna!!!! Vilket skämt, känner mig helt förtvivlad ....
Kan vi bo kvar här? Vill vi ens bo kvar här ? Och vilka konsekvenser kommer detta få ?!?!?!? 😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱
Ser du om vi kommer bo kvar? Är det säker i så fall?

Kram

12 Monica:

skriven

Man skall inte gå händelserna i förväg. Det kanske kan komma någonting gott ur det här. Grupper av människor som organiserar och mobiliserar sig mot Trump och skapar någonting fruktbart och positivt.

Svar: Jadå, visst kan det bli så... och då blir det bra på många sätt... kram
Esmaralda

13 Dunegull:

skriven

Usch ja...vad händer i världen =(

Kommer det lösa sig i laget, kommer det komma fler folk?

14 Queen:

skriven

Kommer min syster gifta sig iframtiden

Svar: ja det ser så ut.. kram
Esmaralda

15 F:

skriven

Hinner min mans bror komma hit 2017? Ser du något om det?

16 Fanny2:

skriven

Jag kan inte tro det här valet. Med såna kandidater måste det vara världens undergång... 😔 Det blir inte bra oavsett vem som blir vald och vi vet redan nu att den mest inkompetenta har vunnit...

Det blev förresten jättefint med julpyntet! Sånt kan man väl unna sig även om det inte är jul än. En julgran hade varit mer oroväckande... 😂

Jag undrar och undrar. Vad tycker han om mig? 🤔

17 Browallia :

skriven

Känner mig trumpen av nyheten om att en galen clown valts till USAs 45e president. Det gör mig orolig för framtiden. Jag är övertygad om att du har rätt i att det kommer bli konsekvenser.

Min killkompis är därimot nöjd då han hoppades på att Trump skulle vinna så börsen skulle rasa och han kan göra sig ett klipp på aktier. Han får mig att må illa med sin vidriga människosyn han har visat allt oftare. Måste avsluta denna vänskap, han får mig inte att må bra längre.

Svar: Ja, för somliga är det förstås bra.... att det blev som det blev... kram :)
Esmaralda

18 Orolig:

skriven

Hej!

Kommer det att bli konsekvenser för Sverige när Trump vann valet??

Kram

Svar: inget större i alla fall.. jag känner ingen direkt fara för vårt land.. kram :)
Esmaralda

19 <3:

skriven

Dyster dag för världen, USA och Sverige. Nu kan allt hända...riktigt otäckt när denne Mr. T kan trycka på vilken knapp han behagar...ja det här valet var verkligen pest eller kolera som slutade med digerdöden.
Ser du någon varning för mig kära Es jag ska passa mig för eller om det händer något bra snart. Stått och trampat lite sista månaderna. Blir det som jag vill med jobb nästa år ?
Kram
💜💜💜

Svar: Nog ser det ut som om något bra är på väg... kram :)
Esmaralda

20 Mimi:

skriven

Hej!

Blir det någon positiv förändring i mitt liv efter jul/nyår??

kram

21 åsa:

skriven

hej E!
Puh jag får klump i magen o tom nu när vi vet vem som blev presedent.
Frågade om kärleken o den skulle komma .
Kommer den i år el nästa?
kram åsa

22 Hönan:

skriven

Jag är i chock. HUR kunde det bli såhär?! Funderar på om amerikanerna inte kan tänka, en jättebebis som president, for real?! Jaja, skönt att jag inte bor där, och lite underhållande kommer det säkert att bli, även om det är skrämmande..
Hade en dröm inatt, vi skedade i sängen med handflatorna mot varandra, det kändes så tryggt och självklart. Minns också att flera gamla bekanta hade ringt mig, och även han 2 gånger.
Tror att drömmen kan haft med sig lite svar på mina funderingar. Men känns inte glasklart, får du till dig något?

Kram

23 Drutten:

skriven

Hej Ez!

Ja tänk att detta skulle hända. Riktigt orolig! Vad kommer att ske med relationerna mellan USA och Europa och resten av världen. Hur mycket kommer han att hinna ställa till med....? Kommer han att sitta mer än 4 år ??

Kram Drutten

24 orolig mamma:

skriven

Ja, det är hemskt! Fruktansvärt och obehagligt :(

Min son verkar ha det lite jobbigt just nu. Han har ingen direkt jättenära vän, tror jag. Han säger själv att det är okej i skolan och så. Behöver jag oroa mig?

Svar: Nej det tror jag inte du behöver.. han ljuger inte när han säger att det är okey i skolan.. kram :)
Esmaralda

25 Babo:

skriven

Hej Esmeralda!

Finner inga ord. Förstår inte hur de kan välja en sådan president.

Jag är lite orolig över vår kisse. Han nyser väldigt mycket men är i övrigt pigg och lekfull, äter och dricker och gosar som han ska. Känns överilat att gå till vet. Går det över av sig självt?

Hälsningar
Babo

Svar: Tillstöter mer symptom eller om det inte går över... gå då till veterinär.. kram :)
Esmaralda

26 Orolig:

skriven

Vad kommer hända i världen nu när Trump har blivit president??? Vad ser du om det?

27 Tisa:

skriven

Egentligen är de ju ganska osmarta måste jag säga... Hursomhelst, när börjar medicinen verka?

28 Kristin:

skriven

Ja, Esmaralda, dette har vært min måte å si det på også, pest eller kolera.
Jeg var ikke for noen av disse kandidatene, men en av de måtte jo bli president, dessverre.
Av så mange politikere som finnes i Amerika, klarte de ikke å få fram mennesker som var bedre egnet enn disse to. Skremmende. Vi mennesker er jammen meg lette å "forlede".
Jeg tror vi vil gå en lite hyggelig tid i møte med Trumph ved roret.

Nå håper jeg også at min forkjølelse snart blir borte

KRAM!

Svar: ja, krya på dej ordentligt nu.. kram :)
Esmaralda

29 Charlotte :

skriven

Hej Es,
Allt du spått mig har hittills slagit in med skrämmande exakthet. Därför undrar jag om du kan se ifall "D" är min soulmate som jag skulle träffa? Det känns så..,

Tack på förhand, C

Svar: De finns en god chans att det är så... men jag är inte helt säker.. kram :)
Esmaralda

30 Charlotte :

skriven

Hej Es,
Allt du spått mig har hittills slagit in med skrämmande exakthet. Därför undrar jag om du kan se ifall "D" är min soulmate som jag skulle träffa? Det känns så..,

Tack på förhand, C

31 Alie:

skriven

Hej, ja det hela är mycket mycket oroande, hela världen håller andan om vad som komma skall, hur tänker flertalet av amerikanska folket, det är dårskap!!!

Es, bör jag vara orolig gällande min hals och den svarta pricken i munhålan?
Kram

32 Anki:

skriven

Man tror inte det är sant....
Hur är det ens möjligt

Någon sa...nu får man sätta på säkerhetsbältet...jag tror vi behöver airbag med..tyvärr

Man får hoppas han omger sig av någorlunda vettiga rådgivare...

Kram från ett snöigt Stockholm
Anki med flock

Svar: Ja hoppet står till rådgivarna nu.. kram från ett Skåne som också fått lite snö..:)
Esmaralda

33 Li:

skriven

Usch! Det låter inte bra! Vad tror du händer?

34 Maleficent:

skriven

Läskigt kan man säga.
Vad är det försra denna kvinna lägger märke till hos mig?

Svar: Dina vackra ögon.. kram )
Esmaralda

35 IeIe:

skriven

Ja jisses.. Idag är man lätt chockad och mållös fast inte direkt förvånad ändå.. Gubben och valet allmänt speglar världen och samhället så inte konstigt att det blev som det blivit.. Och det värsta har nog inte ens börjat än.. Vad som än händer där borta påverkar även oss här borta..

Vad tror du händer nu?

36 TjejenO:

skriven

Hade Hellre önskat kolera än pest denna gång, även om det första inte vore någon direkt dröm det heller... 😁
Jag är i fullständig chock, känns overkligt. Det sjuka var att jag vaknade i natt och tänkte/"kände" att Trump vinner.. Och så blev det. Hemskt! Vågar inte tänka på konsekvenserna..

Kram!!

37 Pia1:

skriven

Jag är inte insatt alls... Men känner ändå i hela mitt väsen, att vem som helst utom en galen miljardär?

Svar: Just så... kram :)
Esmaralda

38 Tingeling :

skriven

Ja herregud hur ska detta gå. Jag som nån gång hade velat resa till USA. Nu kanske man inte kan. Och vilka konsekvenser det blir, blir vi väl varse om snart antar jag. 😕

Kram!

Svar: Jodå, visst kan du åka dit.. det tänker jag i alla fall göra.. kram :)
Esmaralda

39 mg:

skriven

Hej!
Vi får hoppas på det bästa!
När kommer J höra av sig? Om flera veckor?
Kram!

40 Helena Ir:

skriven

Fy bubblan vilket väder det blev..snö..snö..snö..och mer snö! Det är ju inte vi i Stockholm,vana vid..många inställda bussar..jag fick mig lite extra motion efter träningen..det blev till att pulsa hem i snön. Fördelen på gymmet, var att det inte var lika mycket folk, som tagit sig dit.Gott om plats..

Jag vet att du sagt att på gymmet hittar jag inte min "gubbe"..och Nettan,hon har sagt "över något" som en häck eller disk..:)..jag är ju lite av en pratkvarn..men ser du vem av oss som tar första kontakter?

Jag försöker tänka att den där Trump,han kanske inte
sätter allt i verket,som han sagt..hoppas han inte stannar längre än 4 år..världen blev skakigare!

Kram..kram :)


Svar: Det kan vara vem som helst av er som tar första kontakten.. kram
Esmaralda

41 CA:

skriven

Hej
Kommer jag att märka av presidentvalet nu på min resa till USA?
Blir jag avmed förkylningen eller kommer jag att vara lite dålig på min resa?
Bättre pm du saker något kul som händer
Kram

42 Agnes:

skriven

Jag är helt övertygad om att det redan nu finns krafter som arbetar på att se till att eliminera denne man...så det gäller för Trump att se sig noga om, och verkligen inte lita på någon alls...för förr eller senare, så kommer vi att få läsa, att Trump vandrat vidare till de sälla jaktmarkerna...fick den känslan när jag läste att han blivit President...så jag är inte speciellt upprörd...

Däremot är jag en smula bedrövad över hur mitt ex sakta transformeras till en väldigt otrevlig människa att ha att göra med...och hur han nästan anstränger sig till att behandla mig så nedlåtande som han kan...och i o m det som hände i går, så har jag bestämt mig för att helt sonika avpollettera honom...eftersom han nu talat om för mig, att det vi haft är för honom som ett tomt ark...inget att bry sig om...så visst...är det så han vill ha det, så visst.

Ska bara göra klart det jag behöver hjälp med, av honom, och sedan så blir det minimalt med umgänge...förstår inte vem/vilka som plockar fram hans absoluta sämsta sidor hos honom...men för mig så är liksom bägaren full...

Ser han mig som skit efter 14 år, helt plötsligt, så är inte jag den att hindra honom...men ensam kommer han att bli...för så han är mot mig, så är han ju även mot andra...oavsett...det tar bara lite olika lång tid för honom att visa "sitt rätta jag"...

Så jag undrar om min känsla är rätt, Es...att nu när jag väljer att kliva tillbaka, så kommer han att sakta falla ner i avgrunden...eftersom han egentligen "behöver" mig för att lyckas, och nu har han, o kanske de han omger sig med...agerat för att jag ska avsluta arbetet med företaget...lite synd, men jag vägrar helt enkelt att ta mer skit nu...jag känner mig glad och jobbar på att få igång mitt liv...och att var gång jag möter exet, så är det mest en människa som är som insvept i en mantel av svart sörja som suger musten ur mig...

VAD är det för folk han omger sig med?

Jag vill i alla fall inte vara med längre...för hela situationen känns obehaglig...och ni snackar om att Trump känns obehaglig...bah...

Mingla med mitt ex o vissa av de han umgås med, så för ni känna på obehag...olustigt, sådant...

Men som sagt...jag ska avsluta lite snyggt, för jag behöver som sagt fortfarande en del hjälp av honom...men sedan så är det...FINITO...

Känns bra med slutgiltiga beslut!

Här i Stockholm är det både snösmockor och aggressiva isfläckar...folk lämnar sina bilar på motorvägarna, bussarna lägger sig för att dö i närmsta dike, tunnelbanan fattar inte varför den alls ska rulla och folk, ja, det är som vanligt...blir tagna på sängen av att det snöar i stockholm...

Jag själv ställer bilen och går till gymmet...tar en funderare över varför folk väljer som de gör, och sänder ut en önskan om lite mer lattjo-lajbans för min egen del...

Kram!

Svar: jag fick exakt samma känsla som du... så vi får väl se vad som händer ! ja, med exet så gör du rätt i att se till att ha det som du ska ha.. och sedan lämnar du. Din utveckling är ingenting som han kan bejaka. Och det blir inte du som faller - det blir han . Så är det. kram :)
Esmaralda

43 Emla:

skriven

Hej Es <3!
När får min man en heltidsanställning? Är det nära nu?
Vi söker och söker utan att få napp. Är helt gråtfärdig nu. Ber änglarna om hjälp ofta.
Vill få vår ekonomi bättre för oss och våra 4 barn.
När ska det bli bra :(.
Kramis

44 Resa:

skriven


Neeej varför vann han:((((

Blir rädd nu tt resa men måste fråga? Ser du mig resa runt i usa och new york las vegas någon dag innan jag blir gammal tant?
kram



Svar: Japp det gör jag.. kram
Esmaralda

45 Linda:

skriven

Den karln är otäck... usch!

46 H:

skriven

Kommer min "vän" att betala pengarna till mig som hon är skyldig mig? Hur ska jag agera? För mig är de mycket pengar just nu :,(

47 Hedwig:

skriven

Jag är också rädd men jag tror faktiskt inte att det spelar någon roll vem som blir president i USA...Det är makteliten (oligarkerna som även äger massmedierna)som styr USA och Europa i alla fall. Jag läste till och med att presidenten får en mikrofon i örat och inte hittar på ett enda ord själv. Sedan ryktas det att det ofta inte är presidenten som syns, utan en ´lookalike´. Det bästa som jag tror kunde hända är att vi vaknar upp och blir medvetna om vilka som verkligen styr vår värld.

Svar: Jag är inte så mycket för konspirationsteorier men du har rätt i en hel del av de du säger.. kram :)
Esmaralda

48 Susanne Amalia:

skriven

Man skrattar inte åt man skrattar med en person.. Man talar inte om, man talar med någon.. man talar med sina granna inte om sina grannar .. om man tittar ner på någon ska det vara för att hjälpa den upp.. Dessa citat från FB eller runt omkring är så kloka och vackra.. MIn egen åsikt är att man trampar inte på andra för att förverkliga sig själv... <3 <3 .
Råden är många åsikterna kan alla hålla med om..
Men sedan finns det sådant missnöje och en sådan besvikelse en svärta.. i samhället att den genomsyrar mänskligheten..
Rent historiskt sett går allt i en rundgång.. ekonomin styr och makten man uppnår med olika religioner, lagar och förordningar.
Analytiker skrämmer med rädsla bygger med hopp men det som segrar är kärlek till allt existentiellt, om man behandlar alla med kärlek finns det en stor chans att man får kärlek tillbaka.
Ge är fantastiskt hjälpa till är så självklart.. delad glädje är dubbel glädje <3 <3
Ta nu hand om er alla ... snöglada kramar <3 <3

Svar: Jag delar åsikterna till fullo !! kram :)
Esmaralda

49 Agnes:

skriven

Tack Es!
NU vet jag vad det är med exet...han gillar inte att jag mår bättre...men fy, vilken hemsk människa han egentligen är i botten...

Han är alltså missunnsam...hur kan en man, som i början var den som ville att jag skulle göra saker för att må bättre, nu, när jag mår bättre, tack vare honom faktiskt...helt plötsligt vilja börja trycka ner mig igen...

Ju bättre jag mår, desto sämre verkar han själv bli...

Så säregna människor kan vara...och jättesorgligt, faktiskt...måste "sörja" det som nu dött...men allt har en mening...och han inser nog inte hur mycket han egentligen hjälpt mig med mig själv, det senaste året...och för det är jag honom väldigt tacksam...han fick en present som minne av att han fått mig att må bättre...jag hoppas att den kan ge HONOM lite tröst, när han sitter där och undrar "Va'fan var det som hände?"....

Varför är en del människor på "detta viset"...att de inte kan ta att en person vill ta sig upp och fram?
Kan inte låta bli att förstå, att det kommer att gå bra för mig framöver...och det gör mig varm och glad om hjärtat!

För det är jag värd!

Kram!

Edit:
Snökatastrof i stockholm...hela stan står still, snöar "Big Time" och jag tycker det är fantastiskt vackert...däremot är sonen strandad på sitt jobb....barnbarn sitter fast i skolan, och sonsambo insnöad hos sina föräldrar...och ingen kommer någonstans, i princip...om man inte går...häftigt...

Svar: Han kan nog inte hantera att du mår bättre och därmed beter dig annorlunda.. jag tror inte att det är ren elakhet.. han bara är sån... och just gentemot dig.. kanske för att de var bekvämt att ha dig i ett "fack " och det kommer gå RIKTIGT bra för dig framöver... och på tal om snön så är jag nästan lite avis.. lyckan var stor när vi fick lite snö här i söder men nu är den på väg bort igen.... suck.... kram :)
Esmaralda

50 Resa:

skriven

Tack snälla för svaret Es:)

51 Trump?:

skriven

Hej Es!

Jag undrar lite om det finns någon mening med att Trump vann. Är hans livsuppgift att han skulle bli vald? och varför har då inte det andliga (guide,änglar)som vakar över oss tagit över detta val, om vår värld kommer bli sämre med honom eller om det blir mer krig. Lite funderingar som snurrar i huvudet bara1kram:)

52 Som man bäddar..:

skriven

Fy f*n.
Rent ut sagt.

Jag valvakade igår. Mardrömsnatt. Må denne man tyglas...

Jag undrar vad A tänker om mig. Ser du Es? Speciellt efter vår pratstund online. Vi har inte hörts på ett tag. Saknar han också lite?

Kram!

53 Virrhönan:

skriven

Den mannnen kommer sprida både pest och kolera över världen. Bara Gud vet vad som kommer hända....han är otäck och jag hoppas o tror att han kommer att ha ett pris på sitt huvud, vågar man säga så...??

Mörkret faller o snart är även denna dag slut. Längtar ut till luften även om det är kallt o jag fryser härinne men har sån huvudvärk så fy o blää!!
Suck suck...lär väl få vänta men kommer han snart den där mystiske men ack så snygge mannen...? Suckar o sucktar...:-/

54 Virrhönan:

skriven

Den mannnen kommer sprida både pest och kolera över världen. Bara Gud vet vad som kommer hända....han är otäck och jag hoppas o tror att han kommer att ha ett pris på sitt huvud, vågar man säga så...??

Mörkret faller o snart är även denna dag slut. Längtar ut till luften även om det är kallt o jag fryser härinne men har sån huvudvärk så fy o blää!!
Suck suck...lär väl få vänta men kommer han snart den där mystiske men ack så snygge mannen...? Suckar o sucktar...:-/

Svar: Visst kommer han... du missar honom inte... jag lovar.. kram :)
Esmaralda

55 Mim:

skriven

Hej!

Vilken typ av arbete tror du att jag kommer att jobba med??

kram

56 F:

skriven

Hinner min mans bror komma hit 2017? Ser du något om det?

57 Orolig:

skriven

Vad kommer hända i världen nu när Trump har blivit president??? Vad ser du om det?

58 AnnaK:

skriven

Ja.....det där var ju inge kul alls! Ger mig ångest. Sen får man uppkört i nyllet att man borde bunkra lite mat ifall ryssarna ställer till det och leveranser och sånt stryps 😬 Lika bra att gräva ner sig i en grop. Är trött på maktgalna karlar.

Trött på karlar överlag och deras förtryck och unkna kvinnosyn. Av nån jävla anledning är det mest såna jag träffar på. Vet att det finns fina män också.....min pappa tex 😊 Är bara lite bitter idag!

Nåt kul eller annorlunda på ingång eller fortsätter jag trampa i samma eländiga spår?

Kram 😊

Svar: ja det bästa är väl att du möter den rätte sortens man en dag :) Kram :)
Esmaralda

59 F:

skriven

Hinner min mans bror komma hit 2017? Ser du något om det?

Svar: nej tyvärr.. jag ser ingenting om detta... jag har försökt.. kram
Esmaralda

60 F.u:

skriven

Hur ser det ut i framtiden för mig?

61 Fia:

skriven

Fy sjutton ja...

Saknar han mig lite? Eller vad får du till dig? Lite nyfiken.

Kram!

62 F.u:

skriven

Hur ser det ut i framtiden för mig?

63 F.u:

skriven

Hur ser det iframtiden för mig?

64 Lilly:

skriven

Kommer jag föda fler barn tror du? ❤️

65 Helena Ir:

skriven

Lustigt,det där du och Agnes skrev om Trump..det var min första tanke också i morse..det finns nog skottpengar på denna man.

Kram 😊

Svar: Japp !!
Esmaralda

66 Liverpool:

skriven

Hej kan bara hålla med om att dessa två är ett dåligt alternativ att regera ett land som är på ruinernas brant, USA har skulder på 566 miljarder kronor eller 18 biljoner dollar som dom aldrig kommer att betala tillbaka. Tur att man har siffran 24 som kommer att ge utdelning snart.

67 Vintern?:

skriven

Hej

ser du hur vinterhalvåret blir för mig?
tacksam för svar
kram

68 Livsglädje:

skriven

Hej

ser du någon glädjande nyhet som är på väg ?
kram

69 Mikael:

skriven

Hade starka signaler att Trump skulle vinna, ligger i tiden att han vann, förmodligen blir det åka av då han är business man och gillar genomföra saker så det blir förmodligen år med handlingar.

Såg att han kan ganska enkelt kan genomföra förbud mot muslimer, mur mot Mexiko etc



70 Nytt:

skriven

Hej

Ser du något nytt på ingång du kan berätta?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: