Systermiddagen !!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ungefär så såg det ut på systerfesten i fredags !!
Om vi hade trevligt ?
Det kan du ge dig på !!  Men det har vi ju alltid !
 
Nu ska jag skriva inbjudan på julkort  till grannarna så de kan komma hem hit på ett glas glögg på fredag !
Jag bjuder mamma och  allas vår Nettan också !!
 
Kram & kärlek
 
1 <3:

skriven

Godmorgon kära Es. Vad gott allt såg ut 😋.
Ser du mig arbeta i Stockholm nästa år. Tändes ett litet hopp för några dagar sedan. Arbetsplatsen jag vill till ville ha spontan ansökningar.
Kram

💗💗💗

2 Tanten:

skriven

Oj vad festligt och vackert. Gillar ssk. den inramade och upplysta dörröppningen i hop med den pyntade hasselgrenen. Mycket fint och så tilltalande med alla andra ljus. Har också en hasselgren som jag satt transparanta glaslöv på och har utomhus på sommaren. Blingar så fint i solskenet.

Ha en fortsatt fin söndag alla.

Kram

Svar: Pynt ÄR kul !! Kram :)
Esmaralda

3 Varis:

skriven

Ez, åh vad jag skulle vilja vara din vän eller granne

4 Varis:

skriven

Äsch råkade komma åt knapp och skickade därmed ett icke färdigt meddellande till dig. Försöker igen:
Hej Ez, åh vad jag skulle vilja vara din vän eller granne.. Det ser så otroligt mysigt och gott ut alltihopa. Sen att su har människor omkring dig som du umgås med på detta viset. Så mysigt!! Vill gärna ha detsamma i mitt liv.

En fråga om sonens pappa. Han kanske är på väg ini bilden igen. Han säger att han mår bättre osv. Vad ser du kring ett första möte oss alla emellan?
Kramar

5 IeIe:

skriven

Låter som en lyckad kväll i trevligt sällskap och vilken mat sen.. Ser riktigt smarrigt ut, mmm..! :)

Kul att läsa om dina reshistorier oxå och nog är det väl tur att man förmodligen inte kommer träffa dom som var med vid olika incidenter.. Hade kunnat bli både jobbigt å pinsamt, speciellt om det är nå man helst bara vill glömma..

Hmm.. Tack för svaret här om dagen kring besökare.. Vet inte riktigt vem det kan vara, låter som nån släkting om det var nån jag kände..

Funderar.. Råkar du veta (eller nån annan) vad det är som gör att man ibland får riktigt kraftiga gåshud/rysningar då man ser eller läser något? Kan vara vad som helst, ett ord/mening eller en bild tex.. Är det bara en slump.. något som väcks till liv.. Påminelse kanske.. Rest från något.. Vad??

Ha en fin dag! 🌺

Svar: Det kan vara så mycket... att det bara berör känslomässigt.... men det kan också handlar om att ett gammalt minne från tidigare liv väcks.. kram,
Esmaralda

6 C:

skriven

Trevlig 1:à advent🌟🎅❄️.
Kommer jag att få lite kärleksmys snart? Vad fastnar jag för hos mannen? Kram

Svar: Ja snart bör det komma.. kram
Esmaralda

7 A:

skriven

Så mysigt!
Ser väldigt gott ut ☺️

Gör mina försök nån skillnad? Når jag ens honom lite? Tänker han nånting på oss som familj? På att förlåta?
Saknar honom nått så fruktansvärt 😰

Kram A

Svar: Di vinner mer på att ta hand om dig själv och gå framåt.. kram )
Esmaralda

8 Zuzeee87 :

skriven

Hej

Kommer de gå bra på mitt medarbetarsamtal?

kram

Svar: Ja så känns det.. kram
Esmaralda

9 Mimi:

skriven

Godmorgon!! Oron i kroppen vill inte släppa. Ser du någon fara som hotar??
Fin julgran ni har. Jättemysigt.

kram

10 Mimi:

skriven

Godmorgon!! Oron i kroppen vill inte släppa. Ser du någon fara som hotar??
Fin julgran ni har. Jättemysigt.

kram

11 Ester:

skriven

Hej!
Vad mysigt det ser ut.

Blir jag e.rbjuden nytt arbete snart?
Kram!

12 Vbm:

skriven

Väldigt trevligt och gott det såg ut! Va roligt att ni fick en lyckad kväll :)

Kära Es, vad ser du kring vårt förhållande, mitt och E?

Kramar

13 Vbm:

skriven

Väldigt trevligt och gott det såg ut! Va roligt att ni fick en lyckad kväll :)

Kära Es, vad ser du kring vårt förhållande, mitt och E?

Kramar

14 Vbm:

skriven

Väldigt trevligt och gott det såg ut! Va roligt att ni fick en lyckad kväll :)

Kära Es, vad ser du kring vårt förhållande, mitt och E?

Kramar

15 Orolig och ledsen:

skriven

Hej!

Min äldsta syster stod mig nära förut men sedan hon flyttade till annan ort tillsammans med en ny man så har vi ingen kontakt längre vilket är synd. Hon är inte samma person längre.

Kan du se om hon mår bra och trivs där hon bor????
jag tror inte att hon mår så bra, något är fel misstänker jag.

kram

16 mg:

skriven

Hej!

Varför har min bästa vän slutat höra av sig? Kommer vi få kontakten tebax?
Kram!

17 AnnaK:

skriven

Vad mysigt och trevligt det såg ut och maten såg mkt smarrig ut 😊

Klar snart med julpyntandet och nu behövs lite städning och undanplockande av grejer. Hur det nu ska orkas med. Hur får jag energin tillbaka?

Kram 😊

Trevlig 1.a advent alla 🎄🕯🎅🏻

18 fw:

skriven

Kommer han och jag som jag träffade igår att ses mera?

19 Virrhönan:

skriven

Godmorgon och god 1:a advent! Dom människorna som har dej i sin närhet är riktigt lyckligt lottade, hoppas verkligen dom vet och förstår det för VILKEN enastående kvinna du är! Du bjuder på dej själv, ställer upp för andra o hjälper o så mycket mer jag säger bara Wao!!!
Idag vaknade jag tidigt o kunde inte somna om, hade ont i kroppen o tankarna malde i huvet. Det är så mycket som rör sej däruppe nu så jag blir galen. Allt från relationsproblem till julstress o lite annat däremellan. Men jag gör väl som innan, blundar ett tag till o kör på som vanligt, risken är väl att jag snart hamnar i den berömda väggen....
Vad alla tankar o grubblerier kan ställa till det och MÄN!! Dessa konstiga varelser o denna mystiska flingen. Det känns som jag måste känna honom lite bättre innan jag kan släppa och gå vidare, hoppas han vill detsamma, han visar ju i alla fall intresse...
Som sagt mycket tankar....men idag ska jag försöka få lite mer gjort, städ, tvätt, mat o förhoppningsvis lite motion. Det blåser men solen skiner o det känns nästan som en tidig vårdag i mars🤔
Hoppas alla får en trevlig söndag. Kram till er o en liten puss till MG😜

20 Ingela:

skriven

Godmorgon!
Så mysigt ni ser ut att ha det, du är så otroligt social Es, det händer ju ngt kring dig jämt vad det verkar, vilket energiknippe!:)
Tänk att det är 1a advent idag, tycker nästan det känns som att jag nyss bar ner jullådorna, å nu ska de upp igen! Känner mig inte värst julinspirerad detta år men ska ändå försöka få till det mysigt så kanske stämningen kommer smygande...

Har just nu så otroligt mkt i huvudet, orken börjar faktiskt ta slut tror jag, märker att jag inte är mig lik, liksom surare och tystare. Har i flera år bara harvat på känns det som, men fattar inte vad det ska leda till, händer ju inget...
Vi, ungarna och jag, har det absolut bra, inga pengar i överflöd men det är ju inte det som ger lycka, å vi har jäkligt kul och mysigt tillsammans, men ändå...

Nu står jag inför ett vägval, ska jag stanna på jobbet, med ändrade förhållanden, mer ansvar, men ingen löneökning, å då har jag ingen hög lön ska man veta, eller ska jag söka mig vidare?! Vill vidare trots att jag har en fantastisk arbetsplats, högt i tak å mkt skratt, precis som jag älskar, men ngt har förändrats och det känns inte bra! Problemet är att jag måste lämna besked nu typ, å då har jag en fast 100% tjänst, dock uppdelad 60-40 på två arbetsgivare. Nu är det tänkt 100% hos en av dem å går jag inte med på det de erbjuder måste jag ju säga upp mig, känns som jag sitter i en jävla rävsax!!

Just nu vill jag bara lägga mig ner å fulgrina för att få ut alla jobbiga känslor men inte en tår kommer, det är väl ändå själva fan!

Es, kan du, eller ngn annan av er alla, ge mig ett råd, vet inte alls hur jag ska tänka just nu, känner bara en stor stress!
Es, kan du se ngt i spåkulan?;)

Ha en fin första advent!
Kram Ingela



21 åsa:

skriven

Hej E!
Ååååh vad julpyntat det är hos dig o mkt kärleksenergi. man blir varm . "sicken go maaat seen då! "

Kommer jag få försäljning innan resan?
kramÅ

22 Heaven:

skriven

Hej es, du har alltid så trevliga tillställningar 😊 Helt underbart ju!

Es, jag undrar om jag kommer att lyckas karriärsmässigt?

Svar: ja du lyckas stort om du bara gå in för det och tror på dig själv.. kram
Esmaralda

23 Lotta:

skriven

Så mysigt och fint du har det hemma hos dig. Räksoppan såg verkligen god ut :)

Mitt liv är en känslomässig bergochdalbana. Mår dåligt igen. Det har med existentiella frågor att göra. Tänker mycket på rättvisa, jag menar att livet inte känns rättvist. Är irriterad för mitt ex är sååå lycklig och han har tur med allt just nu. Han har verkligen lyckats i livet just nu och jag är en "loser" och det njuter han av. Känns så hemskt. Okej, att alla får sitt kanske, men jag förstår inte varför "universum" tycker det är okej med folk som beter sig illa och gör andra människor illa och kommer undan med det och får ett fantastiskt liv. Hela min världsbild är i gungning...

Ha en fin dag. Här lyser solen.
Kram Lotta

24 Anki:

skriven

Godmorgon Es !

Så fint pyntat och mysigt det ser ut tack för att du delar med dig och inspirerar <3
Fick mig ett garv då jag läste ikapp...söner kan de med ;-)

Här blir det tjuvstart på jul ...julskinka ikväll på första advent...
det Är mysigt med allt adventljus !

Kram Anki med flock

Svar: Mums med julskinka.. dett får nog jag greja nästa helg :) kram
Esmaralda

25 Adad:

skriven

Men Gud vad mysigt och fint ni hade det!
Esmaraldaä, hur ser mi närmaste framtid ut? Sker något spännande?

26 sense:

skriven

Gud va gott, Jag vill bli också din syster.

Svar: "skratt"
Esmaralda

27 Susanne Amalia:

skriven

God Morgon..
Vad fint du har gjort och vem skulle inte trivas med denna meny..
Gastromatisk upplevelse.
Här i Klosters är det livat vill jag lova.. Någon har varit inne och tagit min väninnas smycken en klocka för 67000 scheizerfrang.. Nu var det mer som försvann ..

Jag misstänker hennes man,,

Fråga?? Kan du se om detta kommer fram?? Det han har stulit??

Jag hade en konstig känsla innan hon åkte bort och bad henne att byta lås .. I lägenheten till hennes rum.. Men hon gjorde inte det..

Det finns misdbruk i detta och jag vet av erfarenhet att man aldrig ska lita på en missbrukare..

Behovet av drogen kommer alltid först..

Nu ska jag ta en promenad och rensa hjärnan.. Detta blev lite som en däckare..,
Jag tror att jag kan lösa gåtan.. Men ser du något som är till hjälp är jag tacksam..

Önskar dig en härlig dag... Med glädje och sol i hjärtat... Kram till dig och puss på nosknappen till MG..


Svar: Jag ser bara att den som stulit av din väninna känner henne väl... hemskt att råka ut för.. kram
Esmaralda

28 Jossan :

skriven

Åh söndagsångest! Jag är inte alls peppad på att jobba. Inte för att jag inte trivs utan för jag behöver få vara ledig. Dagen går i adventsstäd så tråkigt men det måste göras.

Det började med att jag gick in på min döda väns Facebook. Där ser jag att han sitter och skriver och lägger ut video med sig själv i. Inte bara en igen flera. Jag blir jätte glad för då lever han. Men han ville tydligen iscensätta sin död. Märkligt..
Där efter åker jag till lägenheten min mormor bodde i innan hon flyttade till hemmet. Allt för att få tag på henne. Det stängdes dörrar och allt i lägenheten. Jag har nyligen gått intuduktionskurs så jag bestämde mig för att ta kontakt med alla andar som fanns på stället vilket gjorde ett stort Kaose hos mig. Jag fick kontakt med min moster som dog för 6 år sen. Hon gav mig formen av rönnbär i handen. Men mormor kom inte till mig :(

Jag drömmer mig bort.. Hoppas på giftemål för min syster om 2 år.

Jag var lite spion.. 🙈 Kollade upp vart mitt ex bor och han verkar inte vara sambo längre för hans tjej har tydligen flyttat hem igen.. känns märkligt allt ihopa!

Jag funderade på på min fråga från förra veckan.. om att det fanns en chans att jag skulle bli sambo nästa år. Hade det varit en ny kille då?

Kram

29 Camilla:

skriven

Helt underbart såg det ut, maten och julstämningen hos dig, helt fantastiskt!! Kram
Nu börjar då väntan på Julen på allvar idag..

Svar: Japp.. fas här hos mej kommer den att firas titt som tätt innan det är dags på riktigt. kram
Esmaralda

30 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Nu kommer hela familjen på besök och jag känner sån stress och lite ångest. Jag hoppas att det blir lugnt och inte för påfrestande. Och att de kan ta hand om sig själva och inte bli en börda. Plus att folk här hemma inte invaderar heller.
Jag orkar inte med sånt. Vad ser du? Kommer det att gå bra? Tack! Kram

31 Nettan:

skriven

Vad mysigt och fint ni hade det!

Den eviga frågan 😋 När blir det dags för mig att träffa mannen med stort D?

Önskar dig en fin fin 1a advent! 🌟🎄

Svar: Jag vet inte man han BÖR ju närma sig med stora kliv.... kram
Esmaralda

32 X:

skriven

Hej! Ser jättemysigt och hemtrevligt ut!!!

Jag har drabbats av hjärnhinneinflammation och det är ett helvete, grym huvudvärk dygnet runt i flera veckor. Kommer jag någonsin att återhämta mig och bli frisk?

Är Daniel den romans du såg för mig?

Svar: Stackars dej men jag lovar, du blir helt frisk... stor krya på dej kram :)
Esmaralda

33 Pollan:

skriven

Så fint ni har det! Jag är jätteglad i dag! Tror att det äntligen svänger, har fått en diagnos på min sjukdom och allt känns bättre. Kunde gå ut på dans i går kväll och det har jag inte klarat av på 3 år!
Med ny medicin, healing och goda tankar tycker jag att jag svängt den onda spiralen. Glad Advent till alla i bloggfamiljen!!!!

Svar: Vad glad jag blir för din skull... stor kram :)
Esmaralda

34 Skorpan:

skriven

Fint o mysigt o på alla sätt o vis ser det bra ut hos dig Es :). Med goda vänner har man det alltid trevligt. Hur blir de med glöggkvälln då, får alla vovvarna komma med också? Skulle säkert glädja Mannabonne :).

Vår julmåltid gick bra även om jag inte riktigt tyckte maten smakade något. Besvikn på inre file´n, tyckte den var seg o det ska dn ju inte vara. Åt inte alls lika mycket som på riktiga julen o godis mycket försiktigt, mina tänder är inte på topp precis ;). Julklapparna föll de flesta på läpp, såvitt jag vet, o jag blv också förärad några klappar, snäll som jag är ;). Netflix o julfilmerna roade oss ett tag o sen var det bara o krypa i kojs. Julgranarna är uppriggade o lite julpynt upphängt, blr o städa lite bara innan vår mystiske gäst kommer. Tur tt jag har barn som tycker om att fixa o pynta, hade väl knappast något upphängt annars...

Uppvisning sk det bli idag o där får man vara flera timmar, eh, förstår nu inte logiken i det? Så värst mycket vila har det inte varit denna helg, nå jag får ta igen det nästa helg, med råge ;). Lite längre ledighet då också, härligt.

Undrar om du kan se vad den nya killen på jobbet tänker om mig, eller har han alls tänkt något? Han jag vilar ögonen på när möjligheten erbjuds ;). Wishful thinking kanske, ja jo det är det ju. Men då mannen dröjer så :(...

Trevlig första advent på er alla!
Kram Skorpan


Svar: Nja.. näää.. hundarna får stanna hemma den kvällen.. men till sommaren hade ju faktiskt MG kunnat bjuda på ett gardenparty bara för hundar... kram :)
Esmaralda

35 Tisa:

skriven

Borde jag berätta eller ska jag skita i det?

Svar: Gör vad du själv känner är bäst.. kram
Esmaralda

36 A:

skriven

Förstår att jag nog måste det. Men hur gör man när man verkligen inte kan det?
När man inte kan släppa sitt livs kärlek? När man bara vill att han ska komma tillbaka till sin familj igen? 😰

37 Helena Ir:

skriven

Så fint! Du är duktig på att pynta,,och så fint med effekterna av ljus vid dörr och hasselgren.
Maten ser så god ut..och visst skulle jag vilja vara din granne :)

Jag är så trött på mig själv just nu..varför denna trötthet? Jag som äter vitaminer och annat bra..
Imorgon måste jag träna..MÅSTE!

Jag är så kluven i det här med att hitta en man..något du spått mig att hitta..visst vill jag,men jag vill inte bli av med min självständighet..frihet..svårt det där. Samtidigt undrar jag, sker det snart? Jädrigt svårt,,

Ha en fin 1:a advent..
Kram :)

Svar: Släpp alla tankar på karlar och kärlek och ha bara fokus på dig själv och sådant som gläder dig.. och rätt som det är kommer kärleken men inte förrän det är rätt i tiden.. kram
Esmaralda

38 Fröken T:

skriven

Hello there Es!

Jag har köpt nyårsklänning men vet inte vart jag ska ännu... hoppas jag hittar ngt skoj ☺️
Vad gör du på nyår?

Ser du ngt om 2017 för min del..?

Kram!

T.N

Svar: Jag tror nog det blir något trevligt för dig till nyår... själv firar jag in nya året i Dubai.. kram :)
Esmaralda

39 Jossan :

skriven

Oj det blev lite rörit med min kommentar..

Åh söndagsångest! Jag är inte alls peppad på att jobba. Inte för att jag inte trivs utan för jag behöver få vara ledig. Dagen går i adventsstäd så tråkigt men det måste göras.

Jag drömde inatt:

Det började med att jag gick in på min döda väns Facebook. Där ser jag att han sitter och skriver och lägger ut video med sig själv i. Inte bara en igen flera. Jag blir jätte glad för då lever han. Men han ville tydligen iscensätta sin död. Märkligt..
Där efter åker jag till lägenheten min mormor bodde i innan hon flyttade till hemmet. Allt för att få tag på henne. Det stängdes dörrar och allt i lägenheten. Jag har nyligen gått intuduktionskurs så jag bestämde mig för att ta kontakt med alla andar som fanns på stället vilket gjorde ett stort Kaose hos mig. Jag fick kontakt med min moster som dog för 6 år sen. Hon gav mig formen av rönnbär i handen. Men mormor kom inte till mig :(

Jag drömmer mig bort.. Hoppas på giftemål för min syster om 2 år.

Jag var lite spion.. 🙈 Kollade upp vart mitt ex bor och han verkar inte vara sambo längre för hans tjej har tydligen flyttat hem igen.. känns märkligt allt ihopa!

Jag funderade på på min fråga från förra veckan.. om att det fanns en chans att jag skulle bli sambo nästa år. Hade det varit en ny kille då?

Kram

40 Sus:

skriven

Hej
Fint och mysigt,,,,,
Gott med tårta....
Vi åt gryta,,,,,
Vad kan jag säga så han förstår?
Love sus

Svar: Jag tror att du redan försökt på många sätt... ibland får man inse att det inte går fram.. kram
Esmaralda

41 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Myys i stugan säger jag bara!
Trevligt med glöggkväll!

Es, ser du om mötet med kärleken kommer ske mitt i veckan eller på en helg?
Kram

42 hör av sig:

skriven

hör han av sig igen?

43 💕 Zoey 💕:

skriven

Glad 1 advent på er allihop!

Vad kul ni verkar ha haft det! Å vad fint du har fått det hemma hos dig. 🎅🎄

Själv har jag bara fått fram de fyra adventsljusen. Men får ta tag i de andra imorgon istället. Igår kväll blev jag livrädd - de högg till i hjärtat på mig å de gjorde så jäkla ont så de blev att kolla upp det. Blev EKG å blodtryck m.m. Men de visade inget å tur var väl det. Idag blir det julbord med familjen å mormor. Kram Zoey 💕

Svar: Ja jisses vilken tur..... hoppas du har en ett mysigt julbord idag... kram :)
Esmaralda

44 Tummelisa:

skriven

Åh så mysigt det ser ut jättefint<3

Undrar om något nytt kommer min väg?
kram

45 Helena Ir:

skriven

Tack Esmaralda..det är precis vad jag ska göra.
Men ibland gör sig åren påminda..stress..
Samtidigt som jag faktiskt är rätt nöjd med mitt eget
sällskap..:)

Kram :)

46 Tullin:

skriven

Hej

Hur kommer jag möta min nästa kärlek,hur ser han ut..?
KRAM

47 💙 💚 💛 💖 💜:

skriven

Hello Es

Kommer det en ny kärlek snart och vad ser du kring han?
💞


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: