AVSLÖJA LÖGNERNA.....

Mark Bouton är FBi agent och det har han varit i 30 år och en jäkel på att bara SE på folk när  de ljuger.  Han menar att vår egen kropp förråder oss.

Han säger att först samtalar man normalt för att få en känsla av hur personen beter sig under ett samtal utan lögner.

Sen, när det är skarpt läge, så har man något att  jämföra med.

 

1 En klassisk reaktion  är att ögonen rör sig fram och tillbaka på lögnaren.. och det innebär att hen söker en flyktväg när obekväma frågor dyker upp

2  Snabba blinkningar och mer än de 5-6 gånger i minuten som man annars blinkar..

 

3 Ögonen sluts lite för länge.. en blinkning är en bråkdel av en sekund och när någon stänger ögonen en hel sekund eller två då kan det vara indikation på lögn.. och det är en slags försvarsmekanism

4  Om du frågar en högerhänt person om någon som hen sett så tittar hen oftast upp till  vänster, för att komma åt sitt visuella minne. Men om personen tittar upp till höger då försöker hen fantisera ihop något.  För vänsterhänta blir hela grejen tvärtom

 

5  Ett fejkat leende.. där bara munnen ler

6. En del som ljuger börjar röra vid sig i ansiktet.. gnugga  eller klia och det är liksom en kemisk reaktion i kroppen

7  Hoptryckta läppar eftersom den som ljuger lätt blir torr i munnen och för att motverka detta kniper många ihop läpparna

 

8  Överdriven svettning och det är en klassiker

9 Att rodna är en ofrivillig reflex och en hel del särskilt kvinnliga lögnare rodnar.

10 Personer som talar sanning nickar ofta på huvudet för att understryka vad de sagt och de som ljuger skakar istället påfallande ofta på huvudet.

Kram & kärlek

1 Tanten:

skriven

Nä, tror inte att allt detta kan appliceras på alla, lite farligt om så skulle ske. Finns många orsaker till folks reaktioner utan att för den skull vara en lögnare. Vi är ju alla olika.

Kram

2 Cissi33:

skriven

Det här med att titta bort eller blunda är nog ganska vanligt.
Själv rör jag mig vid ansiktet när jag blir obekväm eller inte vet vad jag ska säga, utan att jag tänker ljuga. Däremot kan det nog betyda att jag egentligen inte vill svara på frågan...

Kram!

3 Anki:

skriven

God morgon Es !

Detta med lögner har blivit värre nu med sociala medier ...den skrivna lögnen är hård i sin dom...

Det fortsätter spruta lögner ur grannkärringens mun och text...hon bor ju inte här utan i stan, så hon kommunicerar via facebook och telefon..
Nu har hon gått så långt i sina lögner att hon talar illa om folk som avlidit...
Så har hon ett ont öga till mig...så jag får en släng av vidrigheter vem hon än pratar med...och pratar det gör hon både "högt o lågt"...

Försöker "glömma " kärringen då min spanska granne ordnat ett ombud...

Idag områdesmöte
Fortsätt njut av den ljuvliga hösten....
snart är snön o halkan här...

Kram Anki med flock

Svar: J, skit i kärringen så gott det går... du bränner energi i onödan och hon är inte värd det det... kram på dej o flocken :)
Esmaralda

4 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Lögner har vi nog alla varit med om i olika grader! Ofta kan man få en känsla!

Es, bor jag kvar i den bostad jag bor i nu när jag träffar min kärlek?
Kram

5 Me:

skriven

Hej Esmaralda!
Inte tar vänninan illa vid sig va när jag pratade med hennes nya pojkvän när vi alla var tillsammans? Tanken slog mig att man kanske ska vara lite försiktig, eller är det bara att "prata" på då vi alla umgås?
Kommer det hålla mellan dem? Jag hoppas på det för han verkar vara en bra kille helt enkelt!
Kram


Svar: nej jag tror inte hon tog illa vid sig.. kram :9
Esmaralda

6 Olga :

skriven

Min yngsta dotter ska nu gifta sig med sin kille som hon skulle separera ifrån. Polisanmält honom bla. Ny vändning alltså, måste hon gå igenom detta ochså innan det tar slut? Kan du se nåt? Eller vänder det till nåt bättre, jag är väldigt tveksam.
Vet att jag inte ska bry mig, men det är inte lätt att släppa efter allt vi gått igenom.
Vänligen, orolig mor.

Svar: Hon kommer att göra slut och hålla sig lång borta från honom men än är hon inte där och det finns inte så mycket du kan göra... kram :)
Esmaralda

7 Susanne Amalia:

skriven

God Morgon ..
Oj då..
Jag skakar och nickar.. kliar och vrider mig ,,, Mig veterligen ljuger jag inte (ofta)
Men små lögner för att inte såra händer ..
Om någon har skaffat sig en ful frisyr eller ett klädesplagg (och frågar vad jag tycker) som ser tråkig ut, så kan jag inte säga det utan säger att den frisyren var annurlunda.. eller kappan har en diskret look..
Men efter detta är jag ju då avslöjad..

I dag är det födelsedagskalas.. och lilla Penny fyller 3år. Farmor(det vill säga jag) har bakat tårta hela natten.. Nu ska jag bara måla änglavingar på 6 glas till min svärdotter som också fyller år..
Kalaset är kl:14.00 och det är långt att åka .. men det ska nog funka..

Saga är nöjd i dag med för hon har fått räkor.. nu igen .. hon älskar räkor.. MJOFF säger saga och kurrar ...

FRÅGA: Jag ska åka till KLosters den 24/11 .. sedan ska jag delta på mitt livs två betydelserika fester.. lite orolig .. att jag inte passar in.. kommer det att gå bra?? Sedan satsar jag på att åka till Cork.. kommer ju alltid något i vägen ;) men till Irland ska jag ..

Önskar dig en underbar dag jag ska släpa omkring på min sjuka gamla fd. man .. han ser verkligen inte bra ut .. är lite orolig att vi kommer hamna på sjukhus i stället..
Men på barnkalas ska han så vi får se...
Min son ser ju inte heller så bra ut .. men han har ju cancer och går på kemoterapi för hans hudcancer.

Önskar dig och MG en underbara dag med värme i hjärtat (trotts gråruskväder) ..
EllaBella hälsar att innan vi målar vingar ska hon minsan släpa ut matte i skogen .. hon behöver lite frisk luft..
slick i örat och en blöt puss... Saga MJOFFAR och hälsar också..




Svar: På festerna passar du in.. det kommer gå fint så oro dig inte. Du kommer veta hur du ska agera . Stor kram till er alla.. o puss från MG :)
Esmaralda

8 Ullegull:

skriven

Hej E!
Har träffat en man ett tag och det känns bra. Nu pratar vi om att introducera våra barn och alltså ta ännu ett steg i vår relation. Ser du något om hur vår relation kommer utvecklas? Och hur hans ex kommer ta nyheten? (Hon är min kollega..)

Svar: Jag får en positiv känsla fast inte direkt från hans ex... kram :)
Esmaralda

9 Fullmåne:

skriven

God morgon!
Har inte tänkt på dessa tecken, men bland vet man bara att någon ljuger.
Då kanske personen använder något av dessa.
Lilla mamsen har fyllt år o ska dit sen. Hoppas hitta något fint att ge som hon blir glad för.
Ser du om han o jag hinner träffas innan jag åker på torsdag?
Kram

10 f.:

skriven

Det får bli ett kort inlägg för mig idag.. Frågan är, hör han av sig?
Kram

11 h:

skriven

Hej!
Kommer han höra av sig någo mer?
Kram!

12 Nettan:

skriven

Jag hade en underlig dröm och kommer endast ihåg en sekvens.

Jag tittade upp mot himlen och såg porten öppnade sig. Strålen/vägen från porten gick rätt in i min kropp. Jag undrar vad det betyder.

Glad söndag önskar jag dig!

13 Sheri:

skriven

Hur ser min närmasre framtid ut ? Sker något särskilt? Känner att mitt liv står stilla på något sätt just nu.

14 Lilla Jaget:

skriven

Hej Esmaralda,
Har märkt att genom att betrakta omgivningen så blir man bättre på att se när någon avviker i beteende och sätt att prata, vilket fått mig att bli rätt bra på att "läsa" människor. Det är fler än en person som förvånats över att jag ställt en fråga till dem om något som de trott inte skulle mätkas. Jag har blivit bra på att förutsäga stora mönster genom att bara betrakta. Dessvärre är jag inte så bra att använda informationen för att själv ge mig fördelar- jag är dålig på att kliva på andra för att ta mig fram. Men jag ser när andra gör det. Just nu känns det lite skakigt i mitt projekt tex där npgon utomstående försöker skapa drama upplever jag. Och jag vet inte exakt hur jag ska hantera det, ser att det händer och min upplevelse är att man försöker skjuta på mig. Men jag hoppas jag har fel denna gång. Kram från mig :)

15 Helena Ir:

skriven

Lögnare,är vi allihopa..mer eller mindre. Jag vet inte hur jag beter mig..jag tror ju inte att det märks :)

Jag är så trött på det mesta just nu..fy fasen. Och inget blev det i helgen. Nu skiter jag i en del ..och lever mitt eget liv..

Kram :)

Svar: Gör det.. något speciellt händer i alla fall så småningom.. kram :)
Esmaralda

16 Skorpan:

skriven

Undrar om det sist o slutligen är så lätt att få fast en lögnare? Inte mitt jobb, så jag kan befria mig från att tänka mer på detta ;).

I min dröm stod jag på stranden och såg ut över vattnet där vågorna gick höga. Kom på att jag skulle på kryssning o övervägde att stå över pga att jag lätt blir sjösjuk. Tänkte över saken på nytt o bestämde mig för att åka ändå, kanske jag inte skulle bli sjuk denna gång. Min kusin låg och solade på stranden och jag gick baklänges i ett par fina blåa mockasiner som gjorde jättefina avtryck i sanden... En mycket tydlig dröm, men har den något budskap Es?

Redan söndag och vindrutetorkarna måste fixas, höll inte mer än ett halvår, o det är ju märkligt måste jag säga. Skitdålig kvalitet!

Hoppas det är bättre kvalitet på söndagen ;).
Kram Skorpan

17 Filippa:

skriven

Hej händer det något på kärleks fronten snart?

Kommer jag få en ursäkt från väninnans syster, som va lite otrevlig häromdan.

Kram Filippa

Svar: Någon form av ursäkt kan det bli.. kram :)
Esmaralda

18 Bolla:

skriven

Har alltid lurt på om folk tror jeg lyver når jeg titter bort, men det jo bare for å visualisere hva jeg skal svare og da kan jeg ikke se på noen 😊
Men jeg ser iallefall "rett vei" 😁

Har jeg rett hvis jeg tror at en på jobben er litt interessert? (Selvom han er opptatt)

Ha en fin dag!
Klem Bolla 😊

19 Tisa:

skriven

När kommer vi att ses igen?

20 Lilla jag :

skriven

Hej!
Då har jag insett att jag måste gå till tandläkaren imorgon och dra min tand.
Hade helst rofyllt men jag fixar inte alla prylar som ska ligga i och över munnen.
Kan du se om mitt besök kommer att gå bra?
Kram!

21 Camillas mamma :

skriven

I veckan ska min dotter träffa ytterligare en ortoped för sin onda höft.
Hon har ingen tilltro längre då hon redan träffat så många experter.
Du har sagt vid flera tillfällen att hon kommer att bli smärtfri till slut.
Vet inte om det är en omöjlig fråga men kan du se om detta är tätt läkare den här gången?
Kramar!

22 Elisa:

skriven

Hej!
Har jag möjlighet att gå vidare? Det känns som att jag måste vänta på att han kommer hit ännu en gång... feg som jag var så avslutade jag det inte.
Kram

23 AnnaK:

skriven

Jahapp där ser man!

Agnes....kan välkomna dig till klubben. Börjar väl vara 2 år sen eller nåt jag hade sex. Men en klarar sig rätt bra ändå även om det är en trevlig sak att avstå. Hoppas verkligen inte det är ett helt överstökat kapitel men börjar misstänka det!

Migränat igår och inatt men nu mår jag som folk så är väl bara att göra lite nytta nu 😊

Kram 😊

24 Monica:

skriven

Min fråga är: Dessa reflexer som man använder sig av när man ljuger. Psykopater som inte har normala sociala spärrar. Är de i totalt avsaknad av dessa gester och reflexer när de ljuger? Eftersom dom inte har vett att skämmas.

Svar: Somliga av dem kan dölja detta väldigt väl.. det är jag övertygad om.. kram :)
Esmaralda

25 Louise:

skriven

När jag skrev till min nya handledare på nya VFUn kändes det jättebra. Hon är nog ganska unge eller i alla fall i min ålder.
Verkar som vi kommer få pengar på måndag från soc, jag pratade med henne fredags eftermiddag.
Det känns som det börjar gå rätt väg. Papern hoppas jag att bli G i och även VFun hoppas jag att bli G i. Har en ny lärare också som verkar vara bra :-) som förmodligen lyssnar på sina elever.
jag hoppas i alla fall att min handledare och jag kan kommunicera med varandra och ha en dialog.
Blir jag godkänd denna gången på min VFU?
Jag ser faktiskt fram emot den denna gången.
Det känns jättebra.

Ha en bra dag. Kramar.

26 Browallia:

skriven

Hellre brutal ärlighet som svider för då vet man i alla fall vad man har den personen.

Själv har jag hamnat i en mardröm på jobbet där chefen ljuger och anklagar mig för att ha kränkt en av vårdtagarna och använder detta som anledning att sparka mig som vikarie. Ansvariga chefer verkar hålla henne om ryggen eftersom de inte återkopplar till mig. Jag har bestämt mig för att gå vidare och har nytt arbete på gång men vill ändå ge henne en knäpp på näsan som hon sent ska glömma så jag undersöker just nu på vilket sätt jag kan göra det.

Jag drömde i natt att jag hade ett trevligt samtal med dig på telefon. :)

Tacksamhet och glädje. Kram

27 Lotta:

skriven

Tror att det kan vara så iallafall med de som inte ljuger så ofta. Sen finns det personer som är väldigt trovärdiga och inte rör en min. Jag tror i vilket fall som helst är det jättesvårt att veta om någon ljuger eller inte.

På tal om lögner så önskar jag att jag fick upprättelse. Då skulle jag få ro i själen. Blir det så eller måste jag själv agera?

Ha en strålande söndag
Lotta

28 <3:

skriven

Godförmiddag kära Es frågar igen om du kan se något om TE. Har inte hört av honom på flera veckor och han var inte med på stora festen igår. Har det hänt honom något sjukdom ?
Eller vill han bara bryta kontakten. Det kändes inte alls som det var det han ville när jag fick sista mejlet från honom.
Kram

29 Mikael:

skriven

Man vet aldrig vem man möter...

En ny examinerad FBI agent tror nog blint på vad de lärt sig, det är nog bra ledtrådar men så kommer de till en dag när de är fel ute, personen reagerar omvänt, eller en psykopat som har studerat allt detta, eller är en naturbegåvning, och behärskar sina uttryck.

Hur går det när psykopaten är den som jobbar hos FBI eller polisen och vill få uppmärksamhet för "goda" resultat.., krävs nog en hel del erfarenhet för att det ska bli rätt.

Kapten klänning duperade både polisen och andra myndigheter ett bra tag.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sa-fick-han-fast-kapten-klanning/


Ha en bra söndag :-)

30 Linnean 🌸:

skriven

Hej, i höstrusksmyset!
Jo då, det där stämmer nog. Men man kan känna det och hela kroppsspråket gör att man oftast känner en lögn...speciellt på dem man känner lite närmare iaf. Ibland när man "måste" ljuga så tänker jag att "oj, det där var ju lätt att läsa av på mig" så skäms man lite 😊 Efter en helt nykter kväll har jag en väääldigt "bakfull" dag. Börjar bli rädd att aldrig bli kry igen. Fruktansvärt att få vänta i månader på us och ev behandling. Allt hänger på onsdagen nu. Klarar jag det inte...inga svar! Inga svar...ingen hjälp! Åhhh!
Ska inte tjata om eländet men det gnager ju nära hjärtat liksom 😊 Har iaf en hederlig söndagsstek på g. Får väl sticka lite åxå så jag är som en riktig gammal farmor! Meeen inom mig är jag ju mer vild och sugen på äventyr!
Blir det lite vilt och "äventyr" i höst eller ska jag gå som en jäkla zombie och halta och skrumpna bort nu? Mys i regn och ljuva höstfärger! Kram.../Linnean 🌸

Svar: Söndagsstek är gott... här ska det bli köttbullar :) Mer äventyr väntar dig... kram :)
Esmaralda

31 Skytten:

skriven

Ja, kroppsspråket säger mycket mer än ord.Kan du se om jag får en stabil relation snart? Har väntat i 10 år sen du såg det först.Kram

Svar: Ja herregud, det är lång tid.. och precis som jag säkert gjorde då så ser jag en stark och speciell kärlek för dig.. hoppas bara inte att det dröjer tio år till.. men det är ju inte rimligt.. kram :)
Esmaralda

32 fanny:

skriven

Känns lite hopplöst nu.. känner mig trött, utsliten och utmattad. Detta skulle bli en toppen helg som jag sett fram emot hela veckan.. slutade med att jag ställde in träffen med dejten. Ångrar mig mycket nu i efterhand.. tror du vi kan få till träffen nästa vecka istället som faktiskt blir av? Saknar att umgås med denna fina person.. hur känner han kring mig?

Svar: Han känner sig nog lite osäker men satsa på nästa helg istället.. kram ;)
Esmaralda

33 F :

skriven

Hej esmeralda denna ilskan och sårbarhet som jag nu går igenom, han fattar verkligen inte o det känns som att han aldrig kommer göra det, jag trodde verkligen han hade ändrat sig!!! När kommer han fatta o kan han verkligen ha den inställningen som han har nu!!! När kommer han att förstå vad jag känner!!! Blev många frågor men du kanske kan förstå??

Svar: han kommer aldrig riktigt att förstå dig.. och det får du helt enkelt leva med.. kram :)
Esmaralda

34 fanny:

skriven

O juste jag kom på en sak till.. skulle jag förstöra hela grejen om jag berättade för honom att jag tycker om honom väldigt mycket eller skulle han ta det bra? Kram

35 Susan:

skriven

Lite orolig för mig själv idag, har under hela mitt liv (52) aldrig haft näsblod, men under den sista veckan har jag haft det fem gånger ...borde nog ta det lite lugnare?! Inre stress?


Svar: Gå till doktorn och kolla dig.. inte för att jag tror det är ngt allvarligt fel men det ändå bra med en check.. kram :)
Esmaralda

36 Hmm:

skriven

Jag har alltid undrat vad hände, varför fungerade inte affärsverksamheten vi hade utomlands för några årsen?? Vi fick betala väldigt mycket för en affär som inte funkade??? Kan du se varför?

37 Mim:

skriven

Hej!

Vågar jag hoppas att jag får jobb snart eller ska jag slut hoppas och ge upp?? känns bara så jobbigt när det aldrig händer något.

Kram

Svar: nej. ge inte upp.. kram :)
Esmaralda

38 Mim:

skriven

Hej!

Vågar jag hoppas att jag får jobb snart eller ska jag slut hoppas och ge upp?? känns bara så jobbigt när det aldrig händer något.

Kram

39 Sss:

skriven

Es, hur ser min närmaste framtid ut ? Sker något särskilt? Känner att mitt liv står stilla på något sätt just nu.

40 under hakan?:

skriven

Hej

Jag undrar om du kan se varför jag haft lite ont under hakan en tag nu. Det är bara när jag känner under hakan som det gör något ont men annars märker jag inte av detta. kram

41 Helen:

skriven

Go söndag allesamman. Här blåser det och är gott att sitta uppkrupen i soffan innomhus.

Kom just på att jag nog skall fråga Dig Esmeralda om du ser hur det går med mina föräldrars bostadsförsäljning?. Huset är ute på visning nu.



42 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Det är lite stelt här!
Ser han det som att det är slut mellan oss?
Kram

43 Rädd för clownerna:(:

skriven

Hej Es

Ser du någon varning kring dessa clowner som skrämmer? kommer jag möta någon farlig clown där ute:((

Svar: Nej jag ser inget möte för din del med en clown.. kram )
Esmaralda

44 Hmm:

skriven

Jag har alltid undrat vad hände, varför fungerade inte affärsverksamheten vi hade utomlands för några årsen?? Vi fick betala väldigt mycket för en affär som inte funkade??? Kan du se varför?

45 klara:

skriven

Hej ez!
har bara en till fråga om O. kommer han någonstin vara redo? kram klara

46 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Hur stor chans är det att jag får jobb på min nya praktik? Kram Zoey 💕

Svar: Över 50 % chans är det.. kram :)
Esmaralda

47 Noura:

skriven

Es, hur ser min närmaste framtid ut ? Sker något särskilt? Känner att mitt liv står stilla på något sätt just nu.

Svar: Ja men snart börjar det rulla på.. tacka ja när en inbjudan eller ett förslag kommer.. kram :)
Esmaralda

48 Agnes:

skriven

Det mesta är lögner..tycker jag...tom universum ljuger...är min åsikt!

Kram!

49 n:

skriven

Hej Esmaralda!
En kvinna som känner familjen brukar spå!
Gör jag rätt i att låta henne spå mig?
Kram

50 Hmm:

skriven

Jag har alltid undrat vad hände, varför fungerade inte affärsverksamheten vi hade utomlands för några årsen?? Vi fick betala väldigt mycket för en affär som inte funkade??? Kan du se varför?

51 Helena Ir:

skriven

AnnaK,flicka lilla :)..där ligger du i lä..här är är det måååånga år sedan. Inte så att det inte funnits tillfälle..men jag vill inte ha vilket åkerspöke som helst..hahahaa..

Gick en promenad med väninna..tack för ditt svar Es,detta ser jag däremot fram emot :) en dag så händer det..då bjuder jag på Gevalia..

Kram :)

52 Lilly:

skriven

Kan du se om vi kommer iväg jag o dottern på vår resa själva, har svårt att bestämma mig??

53 Pollan:

skriven

Hej är orolig för min son som är arbetslös, ensam i sin lägenhet. Svängt dygnet upp o ner, gör dag till natt och tvärtom Kommer han ur detta?

54 Fanny2:

skriven

Jag är rätt dålig på att ljuga och säger inget hellre om jag tvingas göra ett val. Ska man ljuga på ett övertygande sätt så ska man inte känna skuld eller ånger för då håller man sig lugn och sansad... Undrar om inte många hamnar i ett slags fight or flight läge? Många tappar väl fokus på vad som faktiskt sägs eftersom de måste komma på vad de ska säga i en så pressad situation och kroppen blir osynkad... Det blir ingen kongruens mellan det verbala och icke-verbala. Sen ska man kanske inte ljuga för mycket utan blanda med sanning eller halvsanningar där perspektivet är lite annorlunda... Jag tror många som tror att de är duktiga på att ljuga för vanliga misstag som att söka för mycket ögonkontakt eller vara för stilla på ett onaturligt sätt eller så är lögnen för utstuderad och repetitiv... Jag tycker att det är så intressant att läsa om kroppsspråk! Det går definitivt att ändra på till viss del men det är inte lätt...

55 Rädd för clownerna:(:

skriven

Tack snälla för svaret<333

56 Kär:

skriven

Finns det någon chans att jag skulle kunna få honom att bli kär i mig med? Eller hur fångar jag hans hjärta? Jag tycker så mycket om honom..

57 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer jag bo i den bostad jag bor i nu när jag träffar min kärlek?
Kram

58 Varis:

skriven

Hej Ez,

Intressant! Mkt intressant. Kul att tänka på nästa gång jag misstänker lögner. Brukar ha en stark känsla för det.

Du hade rätt om romans ja eller der blev en engångsgrej när jag var ute igår. Så vad tyckte killen igår? Han kändes avlägsen o inte så mysig men ack så fin!
Kram

59 J:

skriven

Godkväll. Vill börja med att säga tack och att den sians jag fick för några år sedan har visat sig stämma, jag har hittat kärleken:D nu undrar jag om du tror att det blir en pojke eller flicka? spännande detta :)

60 Fanny:

skriven

Hej Es!
Otroligt intressant läsning, som vanligt när man kikar in här. :-)

Jag måste fråga, är 22 nu och väntar barn nr 2. Vad kommer hända med mig sen? Ser du något jobb för mig? Har inget drömyrke och har aldrig haft ett fast jobb förr, tanken på framtiden skrämmer mig. Ser du något?

Kram

61 kvinnan:

skriven

hur ser det närmaste tiden ut för mig kram

62 erika:

skriven

Hej! Ser det ut att bli en bra höst och vinter för min del?

63 Healingkund mm:

skriven

Hej!
Varit kämpigt ett bra tag nu o jag har tagit ganska mycket stryk av det o känner mig ganska matt.
Svårt efter allt som har hänt att lita på den närmaste chefen.
Orkar nästan inte bry mig längre.
Kanske bra o titta efter ngt annat jobb.
Ser du ngn date i faggorna för mig?
Kram o Pussa MG på nosen

64 Amalia:

skriven

Hej E!

Kommer det gå bra för mig på tisdag?
jag hoppas det

65 karma:

skriven

Hej
ser du en ljusning för mig snart?

66 Malin:

skriven

Kära Es,

Tänk så obekväma vi är när vi tvingar oss själva att ljuga... Jag försöker att leva våra liv utan lögner, en och annan oförarglig vit lögn kan behövas ibland för att rädda en situation. Jag brukar säga att jag vill kunna titta mig själv i spegeln efteråt. En annan sak men jag undrar om du skrivit om släktband och när vi tvingas klippa våra band till föräldrar och syskon, tidigare? En smärtsam insikt men vi väljer inte vår släkt, däremot våra vänner... Undrar då jag är tacksam för tips. Har precis ägnat kvällen åt att trösta en förtvivlad tonåring där mormor och morfar bär sig oförlåtligt klumpigt och styggt åt. Es, kommer hon att kunna förlåta sin mormor för hennes svek innan det blir för sent? Varm kvällskram, Malin

67 Cajsan:

skriven

Hej Ez! Intressant inlägg!

Jag undrar om du kan säga något om varför jag fortfarande drömmer om mitt ex och stora kärlek. Det är 15 år sedan vi separerade och det var länge sedan vi hade någon kontakt.

I natt drömde jag att vi möttes och att han köpt ett hus som han skulle renovera och bygga ut - men detta med huset berättade han inte utan det fick jag fick jag veta på annat sätt (via någon slags skriftlig konversation som han hade med en kompis)

Vad vill dessa drömmar säga mig? Varför slutar han aldrig spöka i mitt sinne?

68 Ängla:

skriven

Det känns som att allting går emot mig den sista tiden, jag känner mig så dålig, trodde inte man kunde må så dåligt, det är tur jag har ett guldkorn som lyfter upp mig imitt liv ❤️ Varför känner jag sånn svacka just nu???

69 Jennifer :

skriven

Hej Esmeralda!

Jag är ny här och blev glad när jag hittade din blogg!

Jag har precis fått ett nytt jobb men har mina tankar på att flytta till ett annat land då jag träffat en kille där! Ser han en framtid med mig och gör jag rätt om jag flyttar?

Varmaste,
Jennifer


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: